Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
utti
utti
utti
Vapaa kuvaus
Profiilikuva viittaa tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14754705/nakotesti-rotille
Liittynyt 10v sitten
79
aloitusta ·
4196
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Nuo+gigantit+olivat+alieneita,+jotka+yhdistyivät+ihmisten+tyttäriin+ja+saivat+lapsia+niiden+kanssa."
Siinä+taas+tyypillinen+ufouskovainen+kretardi.+On+ne+tyhmiä,+on+ne+vaan+käsittämättömän+tyhmiä.
01.09.2016 14:36
Ja+ihan+vastaavan+historiallisen+todistusaineiston+mukaan+Hannu+ja+Kerttu+söivät+piparkakkutaloa.
Olette+te+kretut+idiootteja+kun+ette+edes+tajua+mitä+historiallinen+todistusaineisto+tarkoittaa.+Kaikki+koulut+käymättä?
01.09.2016 14:00
"Saatanan+(Seth/Seti)+papit+tuottavat+kiihkolla+näitä+uutisia."
Eipähän+näemmä+tarvitse+jättää+Bibliaaaaaaan+mielenterveyttä+arvailujen+varaan.+Hullu+kuin+pullosta+tullut.
01.09.2016 13:56
"Voin+olla+väärässä.+Tunnustan!"
Olet+todistetusti+paitsi+väärässä+myös+halveksittava+ja+lapsellinen+valehtelija.+
Jälleen+kerran+jauhat+paskaa+vastoin+tunnettuja+faktoja.+Kuka+tahansa+voi+tarkistaa+lukuisista+lähteistä+miten+eliniän+kehitys+tutkitusti+etenee.+Minkä+helvetin+takia+siis+yrität+taas+valehdella+täällä+jotain+jonka+kuka+tahansa+voi+tarkistaa+helposti+valheeksi?
Onko+tavoitteesi+osoittaa+että+kretut+ovat+valehtelevia+idiootteja?+Ei+siihen+ole+enää+tarvetta,+se+on+yleisesti+tunnettu+tosiasia.
01.09.2016 13:47
"Tältä+sivustolta+voit+nähdä+miten+Ihmisen+elinikä+on+asteittain+vähentynyt."
Jottei+tämä+nyt+mene+taas+yhden+harhaisen+kretun+hullujen+harhojen+julistukseksi,+vaikkapa+täältä+voi+katsoa+miten+todellisuus+on+tälläkin+kertaa+päinvastainen:
https://www.nia.nih.gov/research/publication/global-health-and-aging/living-longer
Vuoteen+2050+mennessä+yli+100-vuotiaaksi+elävien+määränkin+ennakoidaan+kasvavan+10-kertaiseksi.
Kuvitteellisen+tulvan+aikoihin+keskimääräinen+elinikä+oli+sellaista+20-30+vuoden+luokkaa+mitä+se+on+ollut+suurimman+osan+ihmisen+historiaa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Life_expectancy
01.09.2016 13:29
Niin+siinä+on+eroa+miten+helposti+uskovat+onnistuvat+ohjaamaan+noissa+muotoiluissa+keskustelun+itse+asioista+sivuraiteille,+mutta+missäs+nyt+oli+se+ero+tämän+keskusteltavan+asian+kannalta?
Kysyit+kumpaa+muotoilua+käyttäviä+tarkoitin,+kun+sanoin+että+muut+ovat+väärässä.+Oliko+se+kysymys+mielekäs+vai+jälleen+vain+ohjaus+sivuraiteelle?+Voiko+jompikumpi+ryhmä+olla+oikeassa,+jos+kuu+on+uskoni+mukaisesti+juustoa?
Jos+ei,+niin+noilla+muotoiluilla+ei+ollut+mitään+eroa+käsiteltävän+asian+kannalta.+Joka+on+edelleenkin+se,+että+ilmaisemalla+uskoni+ilmaisen+automaattisesti+uskovani+toisin+uskovien+olevan+väärässä.
"Uskon+ja+(tieteellisen)+tiedon+eron+on+juuri+se,+ettei+usko+edellytä+kohteensa+olevan+tieteellisesti+"totta".+Siksi+samaankin+asiaan+uskotaan+monella+eri+tavalla."
No+nythän+tämä+alkaa+mennä+mielenkiintoiseksi.+Käsittelyssä+on+siis+reaalimaailmaa+ja+sen+tapahtumia+koskevat+uskomukset+ja+erityisesti+sellaiset+joissa+asiat+voivat+olla+tai+tapahtua+oikeasti+vain+yhdellä+tavalla,+eli+vain+yksi+toisensa+poissulkevista+vaihtoehdoista+on+oikeasti+totta.
Jos+nyt+sitten+henkilö+A+uskoo+että+X+tapahtui+ja+henkilö+B+että+ei,+ja+tuota+ei+oikeasti+tapahtunut,+niin+B+uskoi+selvästikin+oikein+ja+se+oli+tieteellisesti+totta.
Entäs+sitten+A?+A+uskoi+jonkin+olevan+totta+eikä+se+oikeasti+ole.+Esitätkö+nyt+että+A+voi+uskoa+edelleen+oikein?+Vai+onko+A+uskossaan+väärässä+ja+tämäkin+oli+vain+yksi+irrelevantti+keskustelun+sivuraide?
01.09.2016 10:33
Olet+toden+totta+osoittanut+itsesi+tyhmäksi+ja+muut+täällä+erottuvat+viisaampina.
Jottei+nyt+mene+ihan+vähättelyksi,+todetaan+vielä+tarkemmin:+Olet+osoittanut+olevasi+infantiili+totaali-idiootti,+joka+keskittyy+pelkkään+trollailuun+ja+vittuiluun,+ja+jota+vähintäänkin+suurin+osa+porukasta+halveksuu.+Ainoa+mitä+olet+saanut+palstalla+aikaan+on+jälleen+uusi+varoittava+esimerkki+siitä+minkälaisia+reikäpäitä+kretuilu+tuottaa.
Tuo+oli+kohtelias+versio+siitä+mitä+oikeasti+olisi+syytä+sanoa,+mutta+lapsellisuudestasi+johtuen+on+liian+todennäköistä+että+olet+alaikäinen+kakara,+joten+kaunistellaan+nyt+tilannetta+tuon+verran,+ja+jätetään+vielä+tästä+epäilyt+mielenterveydestäsi.
31.08.2016 20:51
Sitten+pitäisi+vielä+muokata+mainitut+kristinuskon+perusongelmat+vastaamaan+noita+erikoisia+yhtälöitäsi...
31.08.2016 20:37
"Materialistisessa+mielessä+tämä+on+totta."
Kyllä+se+on+sitä+ihan+vaan+loogisessa+mielessä.+Materialismi+on+vuorostaan+jotain+joka+läpäisee+logiikan+seulan,+toisinkuin+dualismi.
"Se+on+ilmaistu+Paavalin+toimesta+jo+2000vuotta+sitten"
Uskon+että+kuu+on+juustoa.
Olipas+se+hullunkurinen+ja+perusteeton+uskomus,+kokeillaanpa+korjata+tilanne:
Hulluus+on+hyvästä.
Tuon+edellistäkin+hullunkurisemman+ja+yhtälailla+perusteettoman+uskomuksen+ilmaisi+sama+nimimerkki+tällä+samalla+foorumilla+tässä+samassa+viestissä.
Kuinka+paljon+järkevämmäksi+ja+perustellummaksi+ensimmäinen+uskomukseni+nyt+muuttui?
31.08.2016 20:33
Niin+ovat+teodikea+ja+tuota+vastaava+kolminaisuuskin.
31.08.2016 17:43
"Nekö+jotka+eivät+usko+Kuun+olevan+juustoa+vai+ne,+joka+uskovat+että+Kuu+ei+ole+juustoa?+Iso+ero."
Mikä+iso+ero?+Voiko+jompikumpi+olla+oikeassa+jos+kuu+on+uskoni+mukaisesti+juustoa?
31.08.2016 17:00
"Kun+siis+pyydät+määrittelemään+Jumalan+ja+Hänen+aivoituksensa,+niin+se+on+samantapainen+asia,+kuin+että+pyytäisit+minun+määrittelemään+ja+selvittämään+kaiken+matematiikasta,+myös+ne+mahdottomilta+näyttävät+yhtälöt."
Tässä+esimerkki+mahdottomalta+näyttävästä+yhtälöstä:+1=3.
Ei+tuon+ongelma+ole+siinä+etten+kykene+sitä+selvittämään,+vaan+se+että+joku+ilmiselvästi+mokasi+kun+tuotti+tuon.+Ihan+riippumatta+siitä+kuinka+kauan+sitten+moka+on+tehty,+ja+vaikka+mokaajalla+olisi+lammaspaimenen+koulutus.
31.08.2016 16:36
Maa+on+litteä,+menninkäisiä+on+olemassa+ja+kuu+on+juustoa,+koska+musta+tuntuu+siltä.+Noin,+onko+nyt+mielekästä+että+alan+toistelemaan+noita+täällä+kuten+Yurki+omiaan,+sivuutan+ja+väistelen+vasta-argumentit,+syyttelen+muita+uskonvapauteni+polkemisesta,+ja+samalla+kritisoin+surutta+muita+jotka+esittelevät+vastaavia+uskomuksia?
Ja+edelleen+muistutuksena,+vaikket+sitä+itsestäänselvyyttä+suostukaan+myöntämään,+kun+sanon+uskovani+että+kuu+on+juustoa,+se+tarkoittaa+automaattisesti+että+uskon+että+te+kaikki+muut+olette+väärässä,+ja+esitän+siis+sen+täällä+julkisesti.+Mutta+älkää+nyt+ihmeessä+lähtekö+loukkaamaan+minua+ja+uskomuksiani.+Se+oikeus+on+vain+minulla.
31.08.2016 16:30
Joko+olet+löytänyt+riittävän+suuren+aukon,+jotta+jumalasikin+mahtuu+sinne+ihmetekoineen+yms.?+Ja+ilmeisesti+saatavissa+olevan+tiedon+raja+ei+olisi+samalla+ongelma+sinulle,+vaan+saisit+vielä+puristettua+aukoista+ylimääräistä+jumalaasi+koskevaa+tietoa?
Ai+niin,+sehän+ei+ole+tietoa+vaan+uskoa,+tiedon+maagista+versiota,+jonka+pohjalta+voi+esittää+kaikenlaista,+mutta+jota+itsessään+ei+voi+tutkia+tai+edes+määritellä.+Sellainen+on+tietysti+perin+kätevää,+jos+haluaa+esittää+argumentteja+muttei+niiden+perusteita.
31.08.2016 15:10
"Entäpä,+jos+kuvitellaan+paremmin,+mikä+on+subjektiivisessa+uskomuksessa+tietenkin+täysin+mahdollista?+Millaiset+olisivat+olemattomuuden+perustelusi+silloin?"
Kaikki+muu+sanomani+ja+monta+muuta+perustetta.+Mukaanlukien+se+ettei+vastakkaiselle+olisi+edelleenkään+muuta+perustetta+kuin+subjektiivisia+kuvitelmia.+Ihan+niinkuin+menninkäisillekin.
"kuvitellaan+paremmin"+on+muuten+aika+hieno+kuvaus+uskosta.
31.08.2016 15:02
Tuohan+oli+kysymys+eikä+väite+ehdotuksesta.+Tuollaisilla+kun+on+helppo+osoittaa+kaksoisstandardinne,+ja+mihin+vastaavat+lähtökohdat+muuallekin+sovellettuna+johtaisivat.
Mitä+tulee+kiukutteluusi+vääntelyistä,+niin+esim.+sinun+on+ihan+turha+syytellä+muita+uskosi+vääntelystä,+kun+väistelet+ja+vääntelet+sitä+itse+niin,+että+muiden+on+mahdoton+edes+ymmärtää+mitä+se+on,+etenkin+kun+se+nähtävästi+kumoaa+jo+logiikankin.+Jos+argumentoi+määrittelemättömillä+käsitteillä+niiden+määrittelemättömyyttä+hyödyntäen,+ongelma+ei+ole+heissä+jotka+yrittävät+löytää+niille+määrittelyt+jotta+sanotulla+olisi+jokin+
merkityskin.
31.08.2016 14:54
Mitäs+olet+mieltä,+pitäisikö+Jyrbän+vihapuheet+ilmiantaa+sellaisina,+vai+jättää+tänne+muistuttamaan+Jyrbän+ja+uskonsa+sairaudesta?
31.08.2016 14:18
"Kyse+ei+ole+pelkästä+halusta,+vaan+uskolle+on+myös+perusteet.+Minäkin+voisin+vain+todeta,+että+sinä+et+HALUA+että+Jumala+on."
Siitä+sitten+vain+esittämään+perusteesi.+Pääsetkö+subjektiivisia+tuntemuksia+pidemmälle?+Minä+pääsen+perustellessani+miksi+jokin+havaitsematon,+todisteeton,+uskovaisten+kuvitelmissa+sisäisesti+ja+toisiinsa+verrattuna+ristiriitainen,+epälooginen+ja+tarpeeton+ei+olisi+olemassa.
Voin+perustella+vastaavasti+miksei+menninkäisiä+tai+vesihiisejä+ole+olemassa.+Vai+enkö+mielestäsi+vain+halua+että+niitä+on?
31.08.2016 11:16
<<"Jumala+on+vain+hyödytön,+tarpeeton+ja+perusteeton+oletus">>
"Jos+olisit+lisännyt+tuohon+alkuun+vaikka+että+"minä+oletan"+tai+"minä+uskon"+niin+asia+olisi+eri."
Miksi+olisin+lisännyt,+kun+kyseessä+ei+ole+oletus+tai+usko,+vaan+perusteltu+näkemys.+Perustelutkin+jo+tarjosin.
Esitin+myös+jo+ylempänä+miten+absurdi+lähtökohta+se+olisi,+jos+joka+paikkaan+tuputettaisiin+huomioitaviksi+vastaavia+ylimääräisiä+hyödyttömiä,+tarpeettomia+ja+perusteettomia+oletuksia,+saati+edellytettäisiin+että+sellaiset+sivuuttavan+pitäisi+todistella+niiden+hyödyttömyyttä,+tarpeettomuutta+ja+perusteettomuutta+muulla+kuin+sillä+ettei+niille+ole+esitetty+hyötyä,+tarvetta+tai+perusteita.
Minun+asemani+ei+ole+niin+heikko,+että+joutuisin+aloittamaan+jokaisen+lauseeni+ylimääräisillä+täytesanoilla.+Normaali+kommunikaatio+ei+toimi+niin.+Emme+esim.+sano+että+uskon+että+Bolt+on+olympiavoittaja+tai+minun+mielestäni+Bolt+on+olympiavoittaja+tai+lisää+joka+kerta+varmuudeksi+sivulauseita+siitä+että+"ellei+mieheltä+juuri+ole+viety+kaikkia+aiempiakin+voittojaan+dopingin+vuoksi".+Sanomme+yksinkertaisesti+että+Bolt+on+olympiavoittaja.+Jos+joku+väittää+toisin,+osoittakoon+sen.
Uskovien+asema+on+niin+heikko,+että+joutuvat+jatkuvasti+turvautumaan+argumentaatiossaan+siihen,+ettei+jonkun+äärimmäisen+epätodennäköisen+tai+suorastaan+absurdin+mahdottomuutta+voida+todistaa.+Ja+sitä+puolustaakseen+pyrkivät+pakottamaan+muut+samaan+pelleilyyn,+eli+ikäänkuin+aina+olisi+tarve+jättää+aukko+kaikelle+tarpeettomalle,+jos+sitä+ei+voi+mahdottomaksi+todistaa.+Ei+minulla+ole+tarvetta+heittäytyä+filosofiseksi+joka+lauseessani+vain+siksi+että+vastapuolen+asema+on+niin+heikko.+Sopii+osoittaa+perustellusti+että+olen+väärässä,+vastaavasti+kun+olen+perustellut+oman+näkökantani.
"Sinun+kanssasi+on+hankala+keskustella,+koska+olet+niin+jyrkkä+materialismissasi.
Julistat+"totuuksia"+jotka+eivät+ole+totuuksia,+vaan+filosofisia+näkemyksiä."
Minulla+on+siihen+varaa,+koska+dualismi+on+kuollut+monesta+hyvästä+syystä.+Ei+minulla+ole+tarvetta+jossitella+kuolleen+filosofisen+suuntauksen+suhteen.
Enkä+minä+väitä+julistavani+jotain+absoluuttisia+totuuksia,+eikä+kukaan+oleta+sellaista+tai+edes+sellaisten+olemassaoloa+uskovaispiirien+ulkopuolella.+Esitän+perusteltuja+väitteitä,+joiden+tiedän+olevan+niin+vahvoilla,+ettei+vastapuoli+ole+onnistunut+niitä+kumoamaan.
<<"Toteamukseni+vastaa+sitä+mikä+tilanne+on.+Kohtelen+sitä+perustellusti+kuin+mitä+tahansa+mielivaltaista+perusteetonta+oletusta.">>
"Tuo+on+sinun+näkemyksesi+asiasta+ja+se+on+kaukana+mistään+objektiivisesta+faktasta."
Oletukset+jumalista+ovat+ihan+objektiivisesti+mielivaltaisia+perusteettomia+oletuksia,+jos+kukaan+ei+pysty+antamaan+sellaisille+objektiivisia+perusteita.
"Tässä+maailmassa+on,+ja+on+ollut,+paljon+viisampia+ja+älykkäämpiä+uskovaisia+ihmisiä+kuin+sinä+tai+minä,+ja+heilläkin+on+ollut+ihan+järjelliset(omasta+mielestään)+perusteet+omalle+uskollensa."
Sopii+kertoa+yhdenkin+sellaisen+ihmisen+järjelliset+perusteet.+Vai+vetoatko+siihen,+että+uskovan+omasta+mielestä+kehäpäätelmäkin+täyttää+tuon+kuvauksen?
"Sinä+tunnut+olevan+valmis+tuomitsemaan+kaikki+uskovat+järjettömiksi,+tai+vähintäänkin+tyhmemmiksi+kuin+itse+olet."
Perusteettomat+uskomukset+ovat+järjettömiä+riippumatta+ihmisen+älykkyydestä+muutoin.+Uskovat+mitä+luultavimmin+sanoisivat+samaa+jostakusta+joka+uskoisi+Aku+Ankan+olevan+reaalimaailman+henkilö.+Rationaalinen+ihminen+suhteuttaa+uskonsa+vahvuuden+perusteiden/todisteiden+vahvuuteen.
31.08.2016 11:07
"Risti+on+koko+Kirjan+ydin.+Muista+se+punaisena+lankana."
Ei+ole.+Koko+ristikotkotus+keksitään+vasta+puolivälissä+kirjaa,+joka+on+yksi+niistä+ristiriidoista.+Kirjan+puoliskot+eivät+sovi+toisiinsa.
30.08.2016 23:35
199 / 210