Vapaa kuvaus

Profiilikuva viittaa tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14754705/nakotesti-rotille

Aloituksia

79

Kommenttia

4196

  1. "Nuo+gigantit+olivat+alieneita,+jotka+yhdistyivät+ihmisten+tyttäriin+ja+saivat+lapsia+niiden+kanssa."Siinä+taas+tyypillinen+ufouskovainen+kretardi.+On+ne+tyhmiä,+on+ne+vaan+käsittämättömän+tyhmiä.
  2. "Kyse+ei+ole+pelkästä+halusta,+vaan+uskolle+on+myös+perusteet.+Minäkin+voisin+vain+todeta,+että+sinä+et+HALUA+että+Jumala+on."Siitä+sitten+vain+esittämään+perusteesi.+Pääsetkö+subjektiivisia+tuntemuksia+pidemmälle?+Minä+pääsen+perustellessani+miksi+jokin+havaitsematon,+todisteeton,+uskovaisten+kuvitelmissa+sisäisesti+ja+toisiinsa+verrattuna+ristiriitainen,+epälooginen+ja+tarpeeton+ei+olisi+olemassa.Voin+perustella+vastaavasti+miksei+menninkäisiä+tai+vesihiisejä+ole+olemassa.+Vai+enkö+mielestäsi+vain+halua+että+niitä+on?
  3. <<"Jumala+on+vain+hyödytön,+tarpeeton+ja+perusteeton+oletus">>"Jos+olisit+lisännyt+tuohon+alkuun+vaikka+että+"minä+oletan"+tai+"minä+uskon"+niin+asia+olisi+eri."Miksi+olisin+lisännyt,+kun+kyseessä+ei+ole+oletus+tai+usko,+vaan+perusteltu+näkemys.+Perustelutkin+jo+tarjosin.Esitin+myös+jo+ylempänä+miten+absurdi+lähtökohta+se+olisi,+jos+joka+paikkaan+tuputettaisiin+huomioitaviksi+vastaavia+ylimääräisiä+hyödyttömiä,+tarpeettomia+ja+perusteettomia+oletuksia,+saati+edellytettäisiin+että+sellaiset+sivuuttavan+pitäisi+todistella+niiden+hyödyttömyyttä,+tarpeettomuutta+ja+perusteettomuutta+muulla+kuin+sillä+ettei+niille+ole+esitetty+hyötyä,+tarvetta+tai+perusteita.Minun+asemani+ei+ole+niin+heikko,+että+joutuisin+aloittamaan+jokaisen+lauseeni+ylimääräisillä+täytesanoilla.+Normaali+kommunikaatio+ei+toimi+niin.+Emme+esim.+sano+että+uskon+että+Bolt+on+olympiavoittaja+tai+minun+mielestäni+Bolt+on+olympiavoittaja+tai+lisää+joka+kerta+varmuudeksi+sivulauseita+siitä+että+"ellei+mieheltä+juuri+ole+viety+kaikkia+aiempiakin+voittojaan+dopingin+vuoksi".+Sanomme+yksinkertaisesti+että+Bolt+on+olympiavoittaja.+Jos+joku+väittää+toisin,+osoittakoon+sen.Uskovien+asema+on+niin+heikko,+että+joutuvat+jatkuvasti+turvautumaan+argumentaatiossaan+siihen,+ettei+jonkun+äärimmäisen+epätodennäköisen+tai+suorastaan+absurdin+mahdottomuutta+voida+todistaa.+Ja+sitä+puolustaakseen+pyrkivät+pakottamaan+muut+samaan+pelleilyyn,+eli+ikäänkuin+aina+olisi+tarve+jättää+aukko+kaikelle+tarpeettomalle,+jos+sitä+ei+voi+mahdottomaksi+todistaa.+Ei+minulla+ole+tarvetta+heittäytyä+filosofiseksi+joka+lauseessani+vain+siksi+että+vastapuolen+asema+on+niin+heikko.+Sopii+osoittaa+perustellusti+että+olen+väärässä,+vastaavasti+kun+olen+perustellut+oman+näkökantani."Sinun+kanssasi+on+hankala+keskustella,+koska+olet+niin+jyrkkä+materialismissasi.Julistat+"totuuksia"+jotka+eivät+ole+totuuksia,+vaan+filosofisia+näkemyksiä."Minulla+on+siihen+varaa,+koska+dualismi+on+kuollut+monesta+hyvästä+syystä.+Ei+minulla+ole+tarvetta+jossitella+kuolleen+filosofisen+suuntauksen+suhteen.Enkä+minä+väitä+julistavani+jotain+absoluuttisia+totuuksia,+eikä+kukaan+oleta+sellaista+tai+edes+sellaisten+olemassaoloa+uskovaispiirien+ulkopuolella.+Esitän+perusteltuja+väitteitä,+joiden+tiedän+olevan+niin+vahvoilla,+ettei+vastapuoli+ole+onnistunut+niitä+kumoamaan.<<"Toteamukseni+vastaa+sitä+mikä+tilanne+on.+Kohtelen+sitä+perustellusti+kuin+mitä+tahansa+mielivaltaista+perusteetonta+oletusta.">>"Tuo+on+sinun+näkemyksesi+asiasta+ja+se+on+kaukana+mistään+objektiivisesta+faktasta."Oletukset+jumalista+ovat+ihan+objektiivisesti+mielivaltaisia+perusteettomia+oletuksia,+jos+kukaan+ei+pysty+antamaan+sellaisille+objektiivisia+perusteita."Tässä+maailmassa+on,+ja+on+ollut,+paljon+viisampia+ja+älykkäämpiä+uskovaisia+ihmisiä+kuin+sinä+tai+minä,+ja+heilläkin+on+ollut+ihan+järjelliset(omasta+mielestään)+perusteet+omalle+uskollensa."Sopii+kertoa+yhdenkin+sellaisen+ihmisen+järjelliset+perusteet.+Vai+vetoatko+siihen,+että+uskovan+omasta+mielestä+kehäpäätelmäkin+täyttää+tuon+kuvauksen?"Sinä+tunnut+olevan+valmis+tuomitsemaan+kaikki+uskovat+järjettömiksi,+tai+vähintäänkin+tyhmemmiksi+kuin+itse+olet."Perusteettomat+uskomukset+ovat+järjettömiä+riippumatta+ihmisen+älykkyydestä+muutoin.+Uskovat+mitä+luultavimmin+sanoisivat+samaa+jostakusta+joka+uskoisi+Aku+Ankan+olevan+reaalimaailman+henkilö.+Rationaalinen+ihminen+suhteuttaa+uskonsa+vahvuuden+perusteiden/todisteiden+vahvuuteen.