Lääkäripelko!

Porkkana

Pelkääkö kukaan muu täällä lääkäriä? Pelkään ihan kaikkia lääkäreitä ja kaikkea terveydenhoitoon liittyvää.

Minulla on myös sosiaalisten tilanteiden pelko, jonka takia menetän puhekykyni kokonaan sosiaalisissa tilanteissa. Sosiaalisen tilanteen lisäksi pelkään muutenkin sitä tilannetta ja kaikkia toimenpiteitä ja kipua.

Tämä aiheuttaa minulle aggressiivisuutta ja kiukkuisuutta. Tulen kiukkuiseksi ja ahdistuneeksi jo pelkästä AJATUKSESTA, että pitäisi mennä lääkäriin.

PElkään hammaslääkäriä yli kaiken. Hammaslääkärini on nykyään ihan mukava ja se hoitaja, mutta ei se pelkoani poista. Kuten jo sanoin, menetän näissä tilanteissa puhekykyni, joten en voi kertoa pelosta. Viimeksi hammaslääkärissä ollessani en kyennyt puhumaan mitään. En edes voinut tervehtiä niitä. Kysymyksiin vastasin nyökkäämällä tai pudustamalla päätä.
Sosiaalisten tilanteisedn oelkoon minulla liittyy myös pelko kaikkea fyysista kontaktia kohtaan, kaikkea nonverbaalista toimintaa (silmiin katsominen, esim. liikuntatunnit ym. ym.), joten en edes voinut kätellä lääkäriä saati katsoa silmiin.

Olen joutunut ravata ties missä sydänfilmeissä ja verikokeissa, kun pulssini on yli 100 mittaustilanteessa.

Verenpainemittaus on yksi tuskallisimmista asioista. Viimeksi sen jälkeen muutuin kalpeaksi, oksensin, vapisin, tärisin, käsiä pisteli ja hikoilin, en nähnyt kunnolla ja äänet kuulostivat kaukaisilta ym. Jouduin jääädä makoilemaan sinne sen jäölkeen vähäksi aikaa.
Se on niin inhottava tunne, kun kättä puristetaan
ja tuntee sykkeen siellä.

Olen pyörtynyt lääkärissä ja oksentanut pelosta siellä. Yleensä se menee myös itkuksi koko touhu.

Muutun aivan aggressiiviseksi pelon takia. Itse toimenpidehuoneessa en ole enbää agressiivinen, koska silloin käy niin, että lamaannun kauhusta niin, että en voi puhua, liikkua kunnolla jne. Tulen kiukkuiseksi, jos kuulen joidenkin puhuvan lääkäristä, kysyy minulta jotain siihen liittyvää, ajattelenkin lääkäriä.

Aloitin täsät jo joskus kuukausia sitten keksustelun, mutta se meni sellaiseksi kinasteluksi ja sain vian kommentteja tyyliin "ootko joku 15 wee pentu?", "no voi luoja, ei sinne lääkäriin ole mikään pakko mennä, joten loepta tuo itku ja valitus" (haluaisi sitä silti terveydestään huolehtia) ja muita vastaavia, jtoen toivoisin., että voisin nyt saada asiallisia kommentteja.

Lisäksi olen saanut usein kuulla sellaisia kommentteja kuten "älä nyt höpsi, ei se ole yhtään kauheaa", "ei se satu" (minulla sattuu!), "olet jo noin iso, joten käyttääydy kuten ikäisesi" ja yleisi kaikista: "on tästä pikulapsikin selvinnyt, joten loepta tuo itku".

Toivon asiallisia vastauksia kohtalontovereilta ja muilta asiasta tietäviltä, mutta en halua sitten mitään vittuilua tai väheksymistä.

29

8309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkuri

      Minä myös pelkään lääkäreitä ja kaikkea terveyden hoitoon liittyvää.Verikokeissa meinasin pyörtyä,enkä olekaan vuosiin käynyt minkäänlaisissa kokeissa.Hammaslääkäriin en uskalla mennä ollenkaan, en edes nukutushammaslääkäriin.Niinpä hampaani ovatkin tosi surkeassa kunnossa.Sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsin myös,enkä uskalla katsoa ihmisiä silmiin.Psykiatrilla olen käynyt ja saanut rauhoittavia lääkkeitä. Mutta ei nekään kovin paljoa auta.Joten jännitän kovasti psykiatrilla käyntiäkin.Onneksi hän sentään ymmärtää,että pelkään.

      • oki

        aika ja lääkkeet auttaa sos.til.pelkoihin.ja pitäis ns.altistaa itsensä.vähitellen totuu joskus hetkittäin tulee huono olo vieläkin mutta menee nopeasti ohi.terapiaa suosittelen.


      • zude77
        oki kirjoitti:

        aika ja lääkkeet auttaa sos.til.pelkoihin.ja pitäis ns.altistaa itsensä.vähitellen totuu joskus hetkittäin tulee huono olo vieläkin mutta menee nopeasti ohi.terapiaa suosittelen.

        Terapiaa?? Kuule terapiassa on käyty. Aika?? 27 vee, kuinka kauan vielä??
        Älä kiitos jakele noin tympeitä ja asiattomia ohjeita jos et ole itse tämän asteen pelkopotilas tai sellaisesta toipunut(voiko sellainen olla?)


    • zude77

      Aivan ihanaa että kirjoitit tämän!! Mä olen luullut olevani maailman ainoa ihminen joka itkee, oksentaa ja paskantaa silkasta pelosta, kauhusta ja jännityksestä silkasta lääkärin ajattelemisestakin. Mä olen käynyt jopa pyytämässä apua yksityiseltä psykiatrilta; ei apua. Pelko oikeastaan paheni koska nyt tuntuu vielä että pelko= lääkäreiden mielestä hullu. Sain justa tollasta hyssyttelyä "kaikki muutkin käy" "ei se satu" ja muuta mikä saa mut raivon partaalle!!
      Viimeksi menin hammaslääkäriin kun olin 4 vuotta kerännyt rohkeutta hampaan poistoon. Kävin sinä aamuna vessassa 11 kertaa, koko edellis yön oksensin ja leikkaussalissa itkin tunnin enne kuin päästiin aloittamaan. Nyökkäilin myös kun en saanut sanaa suustani. Sain hyperventilaatio kohtauksen. Olin etsinyt sellaisean yksityisen hammassairaalan, joka on erikoistunut pelkopotilaisiin. Onneksi. No, siitä just ja just selvittiin, mutta viikon päästä oli tikin poisto edessä ja sama rumba taas. Olin jännityksestä niin huonossa kunnossa, että sain suosiolla 9 päivää sairaslomaa leikkauksen jälkeen.
      Oikeesti, kaikki empatia sulle.Mä tiedän että apua ei saa, ja kukaan ei ota tosissaan. Elämästä ei varmaan tule helppoa eikä kohtalotovereitakaan ole paljon. Zemiä silti matkan varrelle!

      • pelkuri

        Nimimerkille zude 77
        Hyvä ,että pystyit kuitenkin menemään hammaslääkäriin ,vaikka kauheasti pelottikin.
        Itse en uskalla mennä edes nukutushammaslääkäriin,niinpä hampaani ovatkin
        todella surkeassa kunnossa.
        En todellakaan tiedä mistä saisin rohkeutta mennä edes keskustelemaan nukutushammaslääkärin kanssa.


      • zude77
        pelkuri kirjoitti:

        Nimimerkille zude 77
        Hyvä ,että pystyit kuitenkin menemään hammaslääkäriin ,vaikka kauheasti pelottikin.
        Itse en uskalla mennä edes nukutushammaslääkäriin,niinpä hampaani ovatkin
        todella surkeassa kunnossa.
        En todellakaan tiedä mistä saisin rohkeutta mennä edes keskustelemaan nukutushammaslääkärin kanssa.

        Kuule ei se helppoa ollut. 4 vuotta keräsin rohkeutta, sitten etsimällä etsin parhaan mahdollisen hammaslääkärin. Soittelin klinikoille ja kyselin kuka onn heidän nuorin hammaslääkärinsä ja kenellä on ollut eniten pelkopotilaita. Ketkä ovat saaneet hyvää palautetta ja kiitosta potilailta.
        Sitten oksensin monta päivää odottaessani vastaanottoa. Lopulta kun olin huoneessa, en saanut edes suutani auki vaan aloin itkeä. Sain rauhoittavaa. Se lääkäri yritti kyllä parhaansa, pisti cd:n soimaan, kysyi mistä tykkään. Laittoi puudutus voidetta ettei puudutuspiikki satu niin paljon. Mulla ei ollut kovin paljon korjattavaa, 2 reikää, hammaskiveä ja poistettava hammas. Kaikki tehtiin sillä kerralla ja olin siitä diapamista vai mitä lie, kyllä niin tillintallin että hengissä selvisin.
        Kokemus näin jälkikäteen oli niin hyvä kuin nyt mun tilanteessa voi olla. Kyllä se maksoikin, mutta se nyt olisi vielä puuttunut, että olisin joutunut jonnekin ruuhkautunelle kunnalliselle liukuhihnalta potilaita hitelevalle lääkärille. Hui kauhistus!!


    • tuulii-aa

      Mulla on saman tyylisiä ongelmia. Koulu-terveydenhoitajamme papereissa lukee, että olen joka ikinen kerta ollut huonovointinen. Kerran olen lääkärissä pyörtynytkin ja tutkimus oli niinkin kamala kuin ultraääni!Ärsyttää, kun pelkoa vähätellään ja jopa äitini tekee tätä.

      Viimeksi tänään olin terveydenhoitajan tarkastuksessa. Kuulotarkastuksessa ilmeni, etten kuule korkeita ääniä kovin hyvin oikealla korvalla. Katsoi sitten korvaani pitkän aikaa ja pyöritteli sitä,millä nyt korvia katsotaan ja antoi harjottelijankin katsoa. Tästä ja sitä edeltäneistä hemoglobiinin ja verenpaineen mittauksista johtuen alkoi pyörryttämään. Otsa hikosi ja kalpenin. Sanoin sitten asiasta ja pääsin hetkeksi aikaa lepäilemään. Nyt ylihuomenna on sitten koululääkärin tarkastus ja hän kai jatkaa tuota korvan sörkkimistä. Olen todella peloissani, sillä pelkään saavani kuulolaitteen rippilahjaksi!

      • mandariininhattu

        Ymmärrän pelon koska itsekin pelkään. Minä kyllä pelkään vain kun siihen on jotain aihetta. Joskus kyllä ylireagoin. Sinulle ei voi tapahtua hammaslääkärissä yhtään mitään vaarallista. Piikkipelko minua kyllä suoraan sanoen huvittaa. Pieni pistos. Olematon kipu. Minä pidän piikeistä melkein. Verenpaineenmittausta voi tehdä itse, totutella siihen. Täysin vaaratonta. Anna pelon ja oireiden tulla, ei ne sulle mitään tee.ohi menee aikanaan. Tärkeintä ettet anna pelon määrätä mitä teet, hienoa että vastustat niitä. Voimia sinulle! En vähättele, ymmärrän kyllä!


    • lihapötkö

      Minulle hammaslääkäri on ihan tuttu juttu koska minulla oli raudat lapsena ja sen seurauksena oli joka kuukausi vähintään yksi hammaslääkäri käynti.

    • P.A/Sinde vm-82

      Mulla ei ole myöskään pelkotiloja lääkäreitä kohtaan, koska ne ovat riesa todellisuudessa, tulevaisuudessa ja turvallisuudessa. Monet lääkärit ovat sukulaisia, ystäviä tai tuttaviani.

    • itkun mestari

      Mie myös pelkään iha sairasti lääkäreitä ja varsinki myös hammaslääkäreitä. Et ole ollenkaan ainoa. Mullaki menee aina itkuks koko homma. Mun vanhemmat saattaa joskus hermostuu jos sanon lääkäris et minuu pelottaa. Ja mieki meen paniikkii jos vaikka äiti on puhelimes ja ne puhuu lääkäri juttuja jotka liittyy minuu.

    • täälläkin pelkoinen

      Pelkään, vaikken enää niin paljon kuin ennen. Ennen itkin jopa tunnin tai kaksi ennen kuin pystyn soittamaan terveyskeskukseen ja varaamaan ajan ja edellisellä paikkakunnalla saatoin itkeä/panikoida ja oksennella koko edeltävän yön ennen itse terveyskeskukseen menemistä ja hysteerisenä vain sönkötin jotain koko vastaanoton ajan. Kumma kyllä opintojen perässä uudelle paikkakunnalle muuttamisen jälkeen en enää pelkää niin paljoa vaikken meinaa sitä itse vieläkään uskoa. Nykyään pystyn soittamalla varaamaan ajan tai uusimaan reseptin pelkällä jännityneisyydellä ilman että alkaa kuitenkaan niin paljon ahdistamaan että itkisin. Lääkärin vastaan otolla pystyn jopa olemaan (lähestulkoon) rauhallinen n. 10 minuutin verran enkä onneksi ole juurikaan tämän pidempiä käyntejä joutunut tekemään enkä enää pyörry kesken verenpaineen tai hemoglobiinin mittauksen. Kuitenkin nyt olen viimeiset 5kk yrittänyt kerätä rohkeutta ajanvaraukseen gynegologille ja toistaiseksi ajatuskin on vielä liian ylivoimainen.

      Hammaslääkäriä pelkään edelleen niin järkyttävän paljon että paniikkikohtaus iskee pelkästään ajanvarausta harkittaessa.

      --

      Hyvä muuten kun yleisin neuvo mitä tähän saan on että kannattaa mennä puhumaan vaikka koulun terkkarille tosta pelosta. Juu, menen toki. Siinä vaan on sellainen onglema ettei koulunkin terkkarin vastaan otolla on neuloja, samoja välineitä kuin terveyskeskuksessa ja jopa se sama ominaishaju eli vaikka onnistuisinkin pakottamaan itseni terkkarin juttusille en saisi sanaa suustani ja todennäköisesti kävisi vain niinkuin viimeksi eli saisin vain entistä pahemman hysterian tilanteesta.

    • Vielä yksi pelokas

      En tiedä onko tämä nyt oikea paikka purkautumiselleni, mutta täällä vastaukset tuntuvat jonkin verran asiallisemmilta kuin seksipalstan puolella.

      Minulla tämä lääkäripelko liittyy gynekologilla käyntiin, siihen en ole kyennyt 20 ikään mennessä vielä kertaakaan. Tämän illan olen jälleen kerran viettänyt netissä etsien apua, mutta kaikki neuvot tuntuvat olevan suunnattuja 16-vuotiaille tyyliillä "Kerro lääkärille, että jänittät." Tuo neuvo ei paljoa lohduta, kun pelkkä ajatus saa minut tärisemään, nieleskelemään itkua ja tunnen kuinka menen paniikkiin ja lamaannun. Olen monet kerrat ollut puhelimen kanssa näppäilemässä ehkäisyneuvolan numeroa, mutta joka kerta jänistänyt.

      Minulla häveliäisyys ei ole voimakkain tekijä, vaan fyysisesti tilanne inhottaa minua, olla jalat auki jja kun alapäätäni kosketaan. Tunnen, että menetän hallinan kehostani, ja sitä myötä menen paniikkiin. Olen lapsena kokenut vastaavia tilanteita, olin paljon sairaalahoidossa, ja pakollisiksi katsotuissa hoitotoimenpiteissä 4-vuotiaan itsemäärämisoikeushan on pyöreä nolla. Ne kokemukset vaikuttavat myös seksuaalisuuteeni, olen todella herkkä ja reaktiot ovat huonoina päivinä sen mukaiset, vaikka kuinka järki sanoo että siinä on ihana mieheni, joka ei halua satuttaa. Näitä lukkojakin haluaisin päästä availemaan.

      Pelkooni liittyy häpeää ja huonoa itsetuntoa. Kynnys ajanvaraukseen kasvaa koko ajan, kun pelkään kuulevani kun en ole aiemmin tullut tarkastuksiin. Pelkään paniikin fyysisiä oireita, ja että lääkäri pitää minua naurettavana ja että liioittelen. En ole myöskään uskaltanut kenellekään kaverille kertoa tästä ja jos tyttöjen illoissa puhe kääntyy ehkäisy ja seksiasiohiin, olen satimessa. Erästä ystävääni olen alkanut vältellä, sillä hän on hyvin avoin ja ottaa yleensä nämä asiat esiin. Kamalaa olisi myös, jos joku tuttu ósuisi kanssani vastaanotolle yhtäaikaa ja näkisi minut kauhusta hysteerisenä, pieni paikkakunta kun on kyseessä.

      Tässä siis "lyhyt" kuvaus omasta pelostani. Helpointahan olisi tietty jatkaa entiseen malliin, mutta jotenkin koen olevani naisena vajaa, kun seksielämämmekään ei ole aina ongelmatonta. Lisäksi tämä tulee vastaan viimeistään joskus sitten, kun lasten hankinta on ajankohtaista. Kuinka tästä nyt pääsisi irti? Ammattiapua tässä tarvittaisiin, sekä ylä- että alapään asioihin, mutta mikä olisi ensimmäinen askel? Toivoisin kovasti, että joku voisi auttaa sillä olen todella yksin asian kanssa!

    • Mörkö

      kyllä tuo kynellä käynti on oma kompastus kiveni olen yli26vuotta ja kaikki on kunnossa tutkin itse rinnat säänölisesti enkä ole tarvinnut kyneä tai lääkäriä tähän ikään mennessä kaikki aina sanoo että aikuistu eise satu ei niin pahaole mutta kun on kiva kun on jokunen kohtalo toverikin täällä ja normi lääkäri on melkein yhtä paha kuin gyne mutta en pä ole sitten koulu aikojen tarkastusten jälkeen käynyt kään lääkärissä

    • Apuu1

      Apua! Oon 40v ja Mun on sattunut viikon rinnat ja nyt niit kivistää hirveesti. En uskalla mennä lääkäriin jos se kuuntelee sydänääniä stetoskoopilla koska pelkään sitä ja kammoan lääkäreitä. Onko se vakavaa.

    • hyvästimaailma

      Mäkin meen huomenna lääkäriin (12v) ja pelottaa kamalasti. Kamala yskä, ja kuume on vaihdellu 37-40 asteesee. Kaikkein eniten pelkään sitä, että lääkärit tunkevat piikkejä itseeni ( olen ottanut rokotteen koulussa terveydenhoitajalta, mikä piti tehdä kolme kertaa, ja vaikkei se muka itikan pistoa enempää sattunut, meinasin ottaa sydänkohtauksen ja kaverin piti olla aina mukana) mittaavat verenpaineen, tai vielä pahempaa, alkavat sörkkiä minua tai jopa vievät minut leikkaukseen. Tekisi mieli lukkiutua vessaan, koska netissä monessa terveystalon yms jutuissa sanotaan, että jos lapsella on yli 38,5 asteen kuume tulee hänet viedä sairaalaan.

      Myös hammaslääkäreitä pelkään sydämen pohjasta asti, ja tekisi mieli juosta pakoon. Tätä en tietysti voi koska heillä on pihdit raudoissani kiini ja jos tekisin sen, olisi tämä reilut 4 kuukautta valunut hukkaan. (n 6 kuukautta on tarkotus pitää.)

      Onko teillä minkäänlaista hajua, mitä lääkäut tekevät, kun
      ~kuume vaihtelee 37-40 asteeseen
      ~yskä kuivan ja limaisen välillä, kurkua ns kutittaa jonka jälkeen pakko yskiä ja joskus tuntuu kun lima liikkuu
      ~nenä joskus tukossa, mutta ei usein

    • 5664546

      Antaa varmaan yskänlääkettä?

      • hyvästimaailma

        Kiitos :) tiedätkö, mitä lääkäri tekee mahdollisesti ? :/ tänään olisi päivä milloin äiti vie mut... :( :(


    • Jomppajamppa

      Minä pelkään hammaslääkäriä. Hampaat mätänee suuhun ja niitä jo puuttuu mutta en vaan saa mennyksi sinne kun se ajatuskin on niin kamala! Mulla on ikääkin yli 50.
      Pelko alkoi lapsuudessa jo.

      Olen ollut polvi- ja olapääleikkauksissa,eikä mitään ongelmaa. Päinvastoin!

      Mutta hammaslääkäriin en menisi millään.

      Onneksi ilmaispuolella jono kestää iät ja ajat.
      Saan aikaa orientoitua.
      Silti olen kauhuissani.

    • Kokenutt

      Sama pelko täällä! Terveydenhoitajalla ja hammaslääkärillä uskallan käydä mutta muut lääkärikäynnit pelottaa. Jos mua yritetään lääkäriin nii sanon vaan että ei tarvitse eikä kiinnosta, pelottaa. Haluan huolehtia mun terveydestä, mutta en uskallla mennä lääkäriin. Psykiatrinkin kanssa ollaan tästä puhuttu, mutta ei siitä tullut mitään kun pelotti vaan puhua koko psykiatrille. Psykologilla käyn koulussa ( lukion ekalla oon) juttelemassa myös mun peloista.

    • ioeee

      Minä kin pelkään lääkäreitä tosi paljon, onneks pelko vähän lähti. En pelkä enää käydä terveystarkastus koulussa tai käydä hammastarkastus. En pelkä enää rokotusta. Mutta kävin hoitamassa hampaat vain nukutuksella. Seuravalla kerralla haluaan kokeilla hoitaa hampaat ilman nukutusta. Luin nettissä kommentarit että ihmiset evät tuntee mitään.
      En uskalla kin mennä gyniin vaikka mulla on kuukautishäiriöt. Ne ovat joka kolmas viikkoo, perustelen se siihen, että olin vain alottanut seksielämää(17v)
      Oli kin hiivatulehdus ja mulla jännittää tosi paljon, koska monet lääkeet eivät toimi mutta se lähti vain kuin sanon siitä äidille ja hän osti mulle lääkeet mitkä auttanut hänelle.
      Sosiaalinen pelko minulla myös on. En voi katsoa ihmiseen silmään

    • jklnbb-

      Kannattaakin pelätä ja kartella lääkäriä. Ja tehdä parhaansa elintavoissa vältelläkseen lääkäriä. Se on terveyden alku.

      Itse en pelännyt, ja sain monista lääkkeistä suuria haittoja. Nykyään luottamus lääkärien asiantuntemukseen ei ole niin suuri kuin ennen.

      • Paljonkokemuksia

        Täysin samaa mieltä kanssasi. Lääkärit haluavat vain palkkansa nykyään, ihmisten auttaminen on toissijaista. Etenkään mitään kalliita tutkimuksia tai hoitoja ei haluta määrätä mielummin lääkeresepti koska asiakas maksaa sen itse. Jos budjetit paukkuu voi tulla lomautus jopa määräajaksi.

        Lisäksi lääkärit kärsivät jumalakompleksista, ovat määräileviä kontrollifriikkejä ja jopa kieroja sadisteja.


      • jklmm

        Koko elämä oli mennä lääkkeistä, rokotteista. Menetettyjä vuosia ei saa takaisin. Terveitä lääkitään jopa enemmän kuin sairaita ja näin kaikille lopulta käy huonosti, enemmän tai vähemmän.


    • Anonyymi

      Kaikki terveydenalalla työskentelevät nauttivat ihmisten kärsimyksestä, kun ei niil oo RAHAA!!!!! Ne ovat kaikki vittu sadisteja!!!Niiden hupia on nauttia siitä kun potilaat kärsii ja huutaa kuin palosireeni.

    • Anonyymi

      Erään hoitoni aikana jouduin kärsimään useiden lääkäreiden suoranaisesta välinpitämättömyydestä yli kymmenen vuoden ajan. Lisäksi eräs lääkäri hoiti minua tavalla, joka nähdäkseni täyttää heitteillejätön tunnusmerkit. Tästä kaikesta jäi minulle syvä trauma koko terveydenhuoltoa kohtaan.

      • Anonyymi

        Samanlaisia kokemuksia on kertynyt vuosien ja vuosien ajalta.
        On herännyt jo epäilyskin, että tarvitseeko niiden vuosien koulutuksen jälkeen tietää juuri muuta kuin kirjoittaa lähetteitä ja reseptejä? Eikös jo sisäänpääsykokeissakin tarvita melkoista tietomäärää, mutta vähäistenkin ongelmien ratkaisut tuntuvat vastaanotolla useinkin olevan mahdottomia ratkaista.

        Vai ovatko ne kollegan tekemät merkinnät niin "kiveen kirjoitettu", ja opittu, että niiden mukaan mennään, kävi miten kävi, ja potilasta juoksutetaan vuodesta toiseen vastaanotoilla. Samoin tuloksin!


    • Anonyymi

      Mäkin pellkään lääkäriä mä aina tärisen ja vapisen ja aika useesti veri kokeessa tulee itku ja mua aina rauhptellaan mutta en ikinä jostain kumman syystä rauhotu

    • Anonyymi

      Minulla sama ongelma😞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2719
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2571
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1704
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      126
      1618
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1399
    Aihe