2 megaa vai 10 megaa?

Onko eroja

Muutan asuntoon jossa on ilmainen soneran 2 megan liittymä. Tarjoavat kympillä kuussa kymmenen megan liittymään, onko se paljonkin parempi? Näkyykö youtube nopeammassa paremmin?

Sonerassa väitettini että pitää ostaa 90 euron modeemi jos tahtoo ilmaista nettiyhteyttä käyttää. Eikö sitä saa mistään halvemmalla? Jos ottaa kymmenen megan liittymän saa modeemin ilmaiseksi. Tosin se on 24 kuukauden sopimus. Mitä teen?!

14

1173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu, 2megaa rittää s

      Toimii se ihan loistavasti jo hitaammassakin kuin 2megan liittymässä, enempi tuo 10 megaa on lataamiseen hyödyllinen.

      Toimiihan tuo ja halpahan se tarjous on, siinä tulee sellainen wlan purkki mukana.
      Itse ainakin mielelläni pidän parikin vuotta samaa liittymää, ei ole tapana vaihdella niitä viikon välein.

      Päätä itse mutta kyllä mulle ainakin riittäisi 2megan liittymäkin ja jos vielä ilmainen on niin vielä parempi homma.
      Tuo 10 tarjous on ollut muuten jo vuoden ainakin kun itse sellaisen otimme.

      • Onko eroja

        Tarjoavat sataa megaa kahdellakympillä?! Eikö niitä modeemeja saa halvemmalla kuin 90 euroa, käytettynä vaikka vai pitääkö se olla soneran modeemi?


      • Juu, 2megaa rittää s
        Onko eroja kirjoitti:

        Tarjoavat sataa megaa kahdellakympillä?! Eikö niitä modeemeja saa halvemmalla kuin 90 euroa, käytettynä vaikka vai pitääkö se olla soneran modeemi?

        Täh?
        Modeemin saa täysin ilmaiseksi omaksi siinä 10€ tilauksen yhteydessä, ainakin ennen sai.
        Miksi ostaisit erillisen modeemin kun Soneran liittymän mukana tulee oma modeemi, en tajua.

        Kuka tarjoaa 100 megaa kahdella kympillä?
        osta jos kiinnostaa, halpahan se on.


    • Ei kiirettä

      Kattele ensin 2 megasella. Nosta nopeutta jos tuntuu ettei riitä. Sonera ottaa varmasti mielellään sinulta 10 egee myöhemminkin.

    • 2megaapelaa

      Sonera nostanut modemien hintoja? Täällä Pohjois-Helsingissä sai 59 eurolla puoli vuotta sitten vdsl2 wlan modemin, 2 megan yhteys ilmainen (=laskutetaan joka tapauksessa vuokrassa). Riittää youtubeen ja muuhunkin.

      • kokemusta on

        vain tiedostojen lataus on nopeami. Nettiselauksessa et huomaa eroa.
        Ota koeajaksi jos antavat,mutten älä jollet lataile musaa tai ohjelmia tms.


    • Kyllä ainakin minä huomaan nettiselailussa eroja jos nopeus olisi ensiksi 2 megan ja kuukaudenpäästä 10...

    • Mareija Kyykkä

      10 megaa tarvitaan jos haluaa katsoa niitä YouTuben videoita HD:nä, 2 megaa ei aivan riitä niihin, mutta jos se pikselimössöresoluutio riittää niin 2 megaisella pärjää aivan hyvin. 2 megaa riittää myös esim. MaxiVisionin tilaamiseen mutta sieltäkin jää HD:t näkemättä ellei ole kaistaa enemmän.

    • No siis, sellainen hyvä yleisohje on, että perustarpeisiin, eli sähköpostiin, webbiselaukseen, musiikin kuunteluun, kökkölaadun videon katseluun riittää 1Mbit/s yhtäaikaista käyttäjää kohden. Eli se kumpi pienempi, talouden asukkaat tai päätelaitteiden määrä kerrottuna 1Mbit/s.

      Vähän vaativampi käyttö sitten missä katsotaan hyvälaatuista videoita tai siirretään isoja tiedostoja voi sitten mitoittaa tarpeen vastaavasti mutta kertoimeksi 8Mbit/s. 10Mbit/s yhteys siis riittäisi hyvin yhdelle joka käyttää vaativammin nettiyhteyttä kuten lataa elokuvia ja pari muuta jotka käyttää vaatimattomammin.

      Tämä siis noin niinkuin suuntaa antavana ohjeena nettiyhteyden mitoitukselle. Eli joku 100 megainen yhteys riittää peruskäytössä helposti sadalle samanaikaiselle käyttäjälle. Ja mitä Youtubeen tulee niin HD videoissa kyllä tuntuu selvästi kaistan lisäys.

    • Lahest

      eiköhän tuo 90€ modeemi ole mallia kaapeli jos kerran 2mb netti on ilmainen. niin täällä lahdessa ainakin.

    • Modeemeja voi ostaa muualtakin kuin Soneralta ja saa todennäköisesti halvemmalla. Käy kierteleen Gigantti, Expert, Tekniset, Musta Pörssi, CM, Prisma ym.

      Et muuten kertonut, onko tuleva nettiliittymä ADSL vai kaapeli? Sillä on merkitystä modeemia ostettaessa...

    • 1stMacFinn

      Kyllähän nopeampi nettiyhteys on mukavampi käyttää eikä hinta ole paha.

      Eikä se 24 kk sopparikaan ole paha, eihän ISP:tä vaihdeta kuin paitaa. Mulla on ollut DNA:n nettiyhteys olisko kymmenen vuotta, seassa pari määräaikaistakin sopparia. So what.

    • cvxxcvcxv

      En tiedä mikä värkki sieltä Soneralta tulee, mutta etpä merkittävästi halvemmalla modeemia saa. Minusta tuo 10 euroa ei ole kovin paljon, mutta jos rahaa haluaa säästää niin toki voit hankkia modeemin itse kaupasta ja käyttää tuota ilmaista nettiä.

      Itse opiskelijana ottaisin tuon ilmaisen ehdottomasti. Työssäkäyvänä ottaisin nopeamman, koska aika pieni raha tuo on vuodessa.

    • sienimies69

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3694
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      225
      3214
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2623
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2135
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2132
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1967
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1775
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1752
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      295
      1466
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1372
    Aihe