Volvo S80 2.5T Turbon koko

Urpokone

Ajattelin käyttää tuning-liikkeessä josko vääntöä ja voimaa saisi modattua.
Onko kellään kokemuksia 2007, eli tän uuden ilmeen volvoista ja niiden moottoreistä?
Varsinkin turbon koko ja laatikko, alusta ja muuta.
120tkm huolto tehty ja auto ostettu tänä vuonna liikkeestä.
Perustehot on 147kw@200hp ja vääntö oli jotakin mitä en muista.
Lähinnä alue jossa tehon alkaa tuntemaan on tuolla 95km/h
Kaupunkiajossa selkeästi laiskempi kuin edellinen 2.4, kummatkin bensakoneita.
Saa valistaa ihan kunnolla,. mitä nyt mieleen tulee mikä vois auttaa.

21

3133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volle5342423

      Tolla lastulla tulis n.58hp lisää. Ootko kattellu noita?

      Volvo S80 2.5T 200Hp 2007-2009
      Stage 1 258Hp / 393Nm
      €898

    • Urpokone

      Googletin tuon ja löysin bsr-tuningin sivuille.
      Ihan tuntuisi olevan kohtuuden rajoissa, mikään 3.2T kun kyseessä ei ole.
      En tosin tiedä onko noissa koneissa eri kokoiset turbot, mutta onhan tuokin jo ihan tarpeeksi suomeen tuolle autolle.
      Stage 2 varmaan alkaa vaatimaan jo liikaa modausta.
      Ehjänä kun haluaa kuitenkin pitää jos mahdollista, niin turha sitä on alkaa repimään liikaa.
      Kuullostaa ihan okei perusoptimoinnilta.
      Ainut ongelma taitaa tulla vastaan käytännön puolella.
      Jos sen laitattais kuitenkin jossakin vaikka nyt vähän varmasti maksaakin.
      Voi ammattikaverit nähdä jotakin huomioon otettavaa mitä itse ei ajattele.

    • volle5342423

      Entäs isompi putkisto? Joku 2,5" tai 3"? Onhan niitä virityspajoja, mut mikähän niistä vain on hyvä.. :D Itellä on kohta museoikäinen Volvo. Sitä pitäis kans vähän virittää.

    • VOLGAA

      Laita D5 s60 ja sen lastutat on muuten kevyempi auto ja reilusti vääntävämpi moottori. On muuten helvetin makia ajella kaupungillakin, kun vielä automaattikin on.

      • minäkin sipsutan

        Kyl on tosi mageeta kiihdytellä kunnolla, kyykytellä luusereita ja näyttää vähän pässeille kuka on KINGI.


    • kuo kut kuule

      Takaveto ja lukkoperällä, etuvetoinen ei ota pitoja enään kun vääntö menee huisiin asti! Miksi noita etuvetoisia on edes pitäny valmistaa!

    • Jaskapaakko

      Vääntöä ja voimaa? Mitä tuo suure nimeltä "voima" on, mitä sinä haluat modattavan?? :D

    • Urpokone

      UPDATE

      Nyt on motorbit optimoinut tuon otsikon Volvon, mutta vikakoodia puskee.
      eli 2000~3000rpm alueella ( sylinteripaineet melko kovat ) tuota vikakoodia tulee ja ECU ei suostu antamaan tehoja pihalle.
      Esim. 2500rpm nelosella yskii jos manuaalista laatikkoa käyttää.
      Olisiko sytytystulpat tai sytytyspuolat ??
      En oikein osaa muuta keksiä.
      tulpat on vaihdettu 15tkm sitten, mutta puolista en tiedä ??

      Optimoinnit on kyllä ajettu sisään 147kw~180kw@200~245HP.
      0.8~1.1 kiloa about.

      hmm,. ?!?

      • voi teitä pellejä

        Voi pientä mammanpoikaa, nyt ei tuu tehoo ja kaverit nauraa eikä pääse pullistelee muille.


      • Vitaly Petrov
        voi teitä pellejä kirjoitti:

        Voi pientä mammanpoikaa, nyt ei tuu tehoo ja kaverit nauraa eikä pääse pullistelee muille.

        sanoo kateellinen paskiainen : D
        vittu mä repesin,.. ei vois paremmin tostakaa kommentist paistaa katkeruus, lapsellisuus, ja kateus läpi.
        helvetti ku ette jaksa muuta ku aukoo päätä joka asiasta ja tapella.
        ruuvit liian kireellä...
        vähentäkää toki ahtopainetta.

        ei hitto kukahan siin on mammanpoika.

        250 heppaa,. vitut,. ei sillä toi kaveri paljon vielä "elvistele".
        50 heppaa noussu,.. toi ny o viel iha ok.


      • olette homoja

        HAH HAH HAAAAA!!!
        Ei voi kuin nauraa teille räpeltäjäpeeloille ja kaikenmaailman vitaleille.


      • Urpokone

        Vai meni tämäkin ketju sitten tällaiseksi.
        Todetaan loppukaneetti noiden ohi.

        ME9 Moottorista ei pystytä lukemaan sylinterikohtaisesti vikakoodeja.
        ME7, eli aikaisempi Volvon kone antoi infon testipenkissä.

        Jokatapauksessa kuulema melko yleinen vikainfo suurimmalla vääntöalueella optimoinnin jälkeen. Tässäkin tapauksessa oli kyse sytytyspuolista.
        Sytytysennakkoa on nyt säädetty, ja ECU ei anna enää vikainfoa.

        Nyt on se kaivattu kaupunkiajon vääntö oikein hyvä bensakoneelle.
        Lopputehot ja väännöt penkissä 188Kw@390Nw.
        K04 ahtimelle siis ihan hyvä.

        Asia on kuitti,. kiitos asiallisille kavereille : )


      • Mammampoika
        voi teitä pellejä kirjoitti:

        Voi pientä mammanpoikaa, nyt ei tuu tehoo ja kaverit nauraa eikä pääse pullistelee muille.

        Vollesta tulee aina tehoo niinpaljo että siin ei mitkää teitipellet paljoa naura eikä pullistele enään...


    • turhaaturhaa

      Volvot on mopoja vaikka luulis et kulkee jo ku lastuttaa 2.5t mut ei... Liikaa painoa Volvoissa eikä kulje mihinkään. 1.8t tekniikka se olla pitää. Enempää paljastamatta oma saksantuotteeni mitattu dynossa 212 heppaa ja vei kiihtyvyydessä täysin kaverin s60 2.5t awdtä joka oli lastutettu

    • huoh1

      voi elämä kun on vammasia ihmisiä....mun muna nousee nopeemminku sun muna xD"minuu 1.8T viä feraariaki";) osta auto vitun nobo

    • seppodd

      Viekää te vittuun virvelinne nim. 6 litranen ahdettu V8

      • Hurjapoika69

        Miullakin on 6 litranen ahdettu, mutta se onki V12 ja merkkiä Sisu!!! Kyllä niin sanotusti lähtee...


    • --..--

      Päätit lähteä avautumaan yli vuoden hiljaisena olleeseen ketjuun. Ei taida sunkaan päässäs liikaa liikkua.

    • BSR lupaa V70N T5.n softalla, putkistolla ym n.300hv ja kai pitääkin paikkansa. Ajelin muutaman vuoden tuollaisella ja .....no tyytyväinen mutta kun vaihtui alle S500MB ja V8 niin vakiona pysyy tämä ja ajonautinto on .....no ON :))))

    • Kyllä kevyesti tuhat heppaa saa lisätehoja, kun ottaa pakosarjan irti ja laittaa mäntien päälle öljyä

      • Ferrari-Ari

        Ei se öljyä tarvi vaan bensiiniä, sillä ne tehot tehdään. Öljyllä lämmitetään taloja...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe