Mitkä ovat Raamatun merkittävimmät sellaiset toteutumattomat ennustukset joiden olisi jo pitänyt toteutua tai joiden toteutuminen on muutoin enää mahdotonta?
Raamatun toteutumattomat
13
95
Vastaukset
Karkea jako voidaan tehdä sen perusteella kuinka yksityskohtaisia ennustukset ovat olleet. Laveat ja suurpiirteiset ennustukset toteutuvat kerta toisensa perään, yksityiskohtaiset ennustukset joissa kuvataan paikkakuntia ja tarkkoja tapahtumankulkuja ovat jääneetkin sitten toteutumatta.
Täysin toteutumatomia tai hyvin tulkinnan varaisia "toteutumisia" on listattu tänne:
http://www.uskontokritiikki.argumentti.fi/raamatun_profetiat_lopun_ajat.php?id=66- osittain..
Tämä ainakin on toteutumassa...
Ihmiset pelkäävät taivaiden voimien järkkyessä
Profetiat:
"Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät."
Luuk 21:6-36 on osa Jeesuksen vastausta opetuslapsille, näiden kysyessä mitkä merkit kertovat Jeesuksen paluun ja aikakauden lopun olevan lähellä.
"Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella."
Ilmestyskirja 16:8 kuvaillessaan aikaa vähän ennen Jeesuksen paluuta.
Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton. Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.
Jes 24:5-6 luvussa 24, joka kertoo pahuuden tuomiosta maan päällä.
Merkit:
Otsonikerros, joka suojaa haitallisilta Auringon UV-säteiltä, ehkäisten niiden pääsyä maahan asti, ohenee.
Kasvihuoneilmiö on jo käynnissä, lämpötilat nousevat, sää muuttuu epävakaisemmaksi, jäätiköt sulavat ja merenpinta nousee. Lisää kasvihuonekaasuja kuten hiilidioksidia tulee jatkuvasti ilmakehään ihmisen toimien ansiosta.
Maan magneettikenttä heikkenee. New York Times raportoi tiedesivuillaan 13.7.2004: "Maan magneettikenttä on heikentynyt 10-15% viimeisten 150 vuoden aikana joina sitä on osattu mitata." Lehti jatkaa: ”Viime vuosina Maan magneettikentän heikkenemisnopeus on kiihtynyt. Joissain paikoin maailmaa magneettikenttä on heikentynyt viime vuosina jopa 30%, aiheuttaen paikallisesti ylikulkeville satelliiteille toimintahäiriöitä aurinkotuulen päästessä iskeytymään niihin. Asiasta ollaan huolestuneita, ja vuonna 2009 aiotaan peräti kolme satelliittiä lähettää avaruuteen mittaamaan magneettikentän muuttumista.”
Pelko; maailman media, kansat ja johtajat ovat huolissaan ja peloissaan. Jatkuvasti ainakin osa em. ilmiöistä on uutisotsikoissa ja niiden johdosta järjestetään kansainvälisiä huipputason kokouksia niin valtiomiestasolla kuin asiantuntijoiden kesken.
Maan magneettikentän ansioista näemme revontulia Auringosta virtaavien varautuneiden partikkeleiden ja aurinkotuulen osuessa magneettikenttään. Magneettikenttä estää näitä elämälle haitallisia hiukkasia syöksymästä maahan. Aurinkotuuli myös tuhoaa otsonikerrosta sitä voimakkaammin mitä heikompi on Maan magneettikenttä.
- ao
Nehemia:
1:9 mutta jos te palajatte minun tyköni, noudatatte minun käskyjäni ja seuraatte niitä, niin vaikka teidän karkoitettunne olisivat taivaan ääressä, minä heidät sieltäkin kokoan ja tuon heidät siihen paikkaan, jonka minä olen valinnut nimeni asuinsijaksi.'
Jesaja:
43:5 Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan.
54:7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.
56:8 Herra, Herra sanoo, hän, joka kokoaa Israelin karkoitetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.
66:18 Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
Tämä on toteutunnut- huoh...
Aloittaja kysyi TOTEUTUMATTOMIA ennustuksia. Eli pysyisitkö aiheessa, hommahan on karkaamassa heti aivan päinvastaisen aiheen ruotimiseksi mitä oli tarkoitus.
- osa toteutunut osaei
Jerusalem on pakanakansoille juovuttava malja sekä väkikivi
Biblia Sak 12 1 ¶ Tämä on Herran sanan kuorma Israelista: Herra, joka taivaat venyttää, ja maan perustaa, ja tekee ihmisen hengen hänessä, sanoo:
2 Katso, minä tahdon Jerusalemin tehdä unimaljaksi kaikille kansoille siinä ympärillä; sillä sen pitää myös Juudaa kohtaaman, kuin Jerusalem piiritetään.
3 Ja sillä ajalla tahdon minä Jerusalemin tehdä kaikille kansoile (am) kuormakiveksi; niin monta kuin häntä siirtää (amas) tahtovat, pitää itsensä siihen rikki repimän; sillä kaikki pakanat (gojim) maan päällä kokoontuvat häntä vastaan.
4 Silloin, sanoo Herra, tahdon minä kaikki hevoset pelkuriksi saattaa, ja heidän ratsastajansa tyhmäksi; mutta Juudan huoneelle tahdon minä avata minun silmäni, ja kaikki kansain hevoset lyödä sokeudella.
5 Ja Juudan päämiesten pitää sanoman sydämessänsä: olkoon Jerusalemin asuvaiset vain hyvässä turvassa, Herrassa Zebaotissa, heidän Jumalassansa.
6 Sillä ajalla tahdon minä panna Juudan päämiehet niinkuin tulipätsiksi puiden sekaan, ja niinkuin tulisoiton jalallisen, syömään sekä oikialta että vasemmalta puolelta kaikki kansat ympäriltä; ja Jerusalem asutaan taas siallansa Jerusalemissa.
7 Ja Herra on vapahtava Juudan majat niinkuin alustakin, ettei Davidin huoneen kunnia ylen paljo kerskaisi, eikä Jerusalemin asuvaisen kunnia, Juudaa vastaan.
8 Niinä päivinä on Herra Jerusalemin asuvaiset varjelevat; ja on tapahtuva, että se, joka silloin heidän seassansa heikko on, on oleva niinkuin David, ja Davidin huone on oleva niinkuin Jumalan huone, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.
9 ¶ Silloin ajattelin minä hukuttaa kaikkia pakanoita, jotka ovat lähteneet Jerusalemia vastaan.
10 Mutta Davidin huoneelle ja Jerusalemin asuvaisille tahdon minä vuodattaa armon ja rukouksen hengen; sillä heidän pitää katsoman minun puoleeni, jonka he lävitse pistäneet ovat; ja pitää valittaman, niinkuin joku valittaa ainokaista poikaansa, ja heidän pitää häntä murehtiman, niinkuin joku itkis esikoistansa.
- (kirjoitettu noin 520 - 518 eKr.) Viimeisinä päivinä Jerusalem tulee juovuttavaksi maljaksi kaikelle Israelin kansalle, sillä tekstissä on sana am, joka tarkoittaa Israelin kansaa, mutta tässä yhteydessä Juudaa. Tämä juopuminen tarkoittaa sitä, että siitä tulee kiistakapula ja Jerusalemiin keskittyy kaikki saatanan valhe ja viha ja siksi myös juutalaiset tulevat kokemaan maailman painostuksen Israelia ja Jerusalemia vastaan. Samoin kaikki pakanakansat (gojim=pakanat) kääntyvät Israelia vastaan. Jae 2 kertoo, että Jerusalem tulee myös Juudalle juovattavaksi maljaksi, eli Israelin maan sisällä tapahtuu sellaista, että jotkut juutalaiset hyväksyvät Jerusalemin tuhoamisaikeet. Tuhoamisaikeilla en tarkoita kaupungin pommittamista maan tasalle, vaan sen jakamista, jota muslimit havittelevat. Lopun aikana tullaan painostamaan Jerusalemin kaupunkia ja sen jakamista, mihin myös jotkut juutalaiset suostuvat, mutta Jumala tulee lopulta estämään tämän hankkeen lopullisen toteutumisen.. eli tuo siirtäminen tullaan tekemään, mutta lopulta Jumala sen tuomitsee ja palauttaa Jerusalemille sen ykseyden ja samalla myös tuo pelastuksen juutalaiselle kansalle. Jae 3 puhuu Jerusalemin siirtämisestä ja alkutekstissä on sana amas joka tarkoittaa kuormata ja kuljettaa.
Eli lopun ajalla on kysymys, siitä että osa Jerusalemia siirrettäisiin ("kuormattaisiin") palestiinan arabien haltuun, mutta Jumala sanoo sanassaan näin: Alkutekstin mukainen käännös Ps 122:3 (AV) Jerusalem is builded as a city that is compact together; Jerusalem on rakennettu (Davidin aikaan)kaupungiksi, joka muodostui ylä- ja alakaupungista, jotka liitettiin yhteen, joka on yksi kaupunki. Psalmissa Jumala vahvistaa, että Jeruslamia ei saa jakaa, sillä se on liitetty yhdeksi. Luuk 21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
Jerusalem todella on pakanien tallattavana, kunnes pakanain ajat päättyvät Herran Jeesuksen tulemukseen -.... amen ... Jakeessa (Sak 12) 4 puhutaan siitä kuinka Jumala avaa ensin Juudaan silmät näkemään Jumalan tahdon mukaisella tavalla ja samalla myös Juuda saa vastaanottaa pelastuksen ja tunnustaa Jeshuan Messiaaksi. Jumala pelastaa ensin Juudaan ettei Jerusalemin asukkaat kerskaisi Juudaa vastaan. Mutta tämän jälkeen Herra myös pelastaa Jerusalemin asukkaat sekä koko Israelin jäännöksen.
Tuo vapahtava sana jakeessa 7 on yasha, joka tarkoittaa pelastamista ja auttamista ja näin koko Israel pelastuu vähän ennen 1000 vuotisen rauhanjakso alkua, jota hallitsee Rauhanruhtinas Jeesus Kristus.... - elakim
Juutalaiset kysyivät Jeesukselta `Miksi opetat myös kreikkalaisia?`. Jeesus sanoi `Minulla on muitakin lampaita, jotka eivät ole tästä laumasta`.
Isä sanoi `Minä otan häihin myös googin palvelijoita, että tahtoni toteutuu`.
- ao
SAKARJA 12
1. Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on
jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
2. Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
3. Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
4. Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.
5. Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa".
6. Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa - Jerusalemissa.
7. Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.
8. Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niinkuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niinkuin jumal'olento, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.
9. Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
10. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
11. Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa. - dikduk
Pieleen menneitä on aikka kuinka paljon .Lukijat eivät niitä aina edes huomaa: ne ovat tyyliin XX:lle käy noin ja XXX:lle näin, kukaan ei mieti kävikö, usein ei käynyt .Maanpaon päättyminen ennustettiin oikein, mutta sen jälkeiset tapahtumat eivät menneet enää oikein , temppeli ei jäänyt ikuisesti tomintaan , Hesekielin ennustamaa ja kuvaamaa ei koskaan edes rakennettu ,Sakarja erehtyi temppelikuvauksessaan. Jeremia ennusti että Babelin vankeuden päätyttyä kansa ei enää joutuisi revityksi maastaan ,mutta joutui kuitenkin .
Suurin pieleen mennyt ennustus on kuitenkin UT:n puolella, jossa Jeesus itse lupaa palaavansa osan kuuljoidensa vielä eläessä ja ennustaa väärin . Paavalikin vakuuttaa ” ”Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle”
Kaikki on yritetty selittää pois . Jo 2. Tess. koettaa korjata Paavalia, kirjekin on pantu Paavalin nimiin vaikka hän ei ole sen kirjoittaja.- TuomariNurmi
Alkuperäiset kirjeet ovat opetuslasten kirjoittamia kirjeitä ja ne on paavali/paavi väärentänyt.
- TuomariNurmi
Jumalan sanan/lain/käskyjen vastaiset opit, sekä Jeesuksen vastaiset opit, ovat kaikki toteutuneet. Niiden vastaiset opit ja teot historiassa ja tänään ovat Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista, ja todiste kaikille uskovaisille siitä, että kaikki eri uskontojen/kulttien/lahkojen/sektien opettamat opit jotka eivät noudata Jumalan lakia ja Jeesuksen oppeja, ovat antikristuksesta.
Tuomiopäivä on näin ollen ainut ennustus joka ei ole vielä toteutunut. Ensimmäisenä tuomitaan sanoista ja teoista ne jotka ovat vastuussa opetuksesta, tai niinkuin joku jo asian kertoi, jokainen opetuksesta vastuussa oleva henkilö, on sanoineen ja teokineen itsensä puolustaj mutta myös tuomari; "Jumala on sisäisesti teissä".
Rukoilkaamme, että tuomiopäivä tulee pian. - Kalle Ankka
Eihän niitä ole. Kaikki toteutumattomat ovat mahdollisia toteutua, ja toteutuvatkin.
Olisit kysynyt mieluummin, mikä on seuraava toteutuva Raamatun profetia. - agnus Dei
No, ainakin että miksi Jeesuksen pitäisi palata maan päälle Israelissa kun israelilaiset ovat luopuneet jumalasta eivätkä ole sorrettu kansa vaan sortajakansa.
Jeesus vois palata Afrikan köyhien tms luo - no esimerkiksi
Jumala sanoi pyyhkivänsä amalekilaisten muistonkin pois kokonaan maan päältä, niin ettei heitä enää edes muistettaisi. Ja silti vielä tässä nykyäänkin, tuhansia vuosia sen jälkeen kun amalekilaiset oli Jumalan käskystä teurastettu viimeiseen naiseen, lapseen ja pikkuvauvaan asti kokonaan sukupuuttoon, heidän muistonsa elää erittäin hyvin, esimerkiksi juuri tässä nyt.
Aika heikko suoritus kaikkivaltiaalta, jälleen kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808