Word ongelma

juhanim

Onko Wordissa (2007) mahdollista lisätä sama merkki (esim. pilkku) automaattisesti joka rivin loppuun.

Tarkoitus siirtää Word muodossa oleva teksti-taulukko (osoitteisto) Exeliin niin, että kukin wordinrivi tulee Exel-taulukkoon omaan soluunsa. Pilkku toimisi jakajana Exeliin siirrettäessä, siis jotta saan rivit erotettua omiksi soluikseen.

nimi1
osoite1
puh1

nimi2
osoite2
puh2

jne

Saa ehdottaa muutakin ratkaisua. Siis nyt naputtelen erikseen pilkun joka rivin loppuun ja siirrän yhdet osoitetiedot samalle riville Wordissa ennen siirtoa Exeliin, mutta kun osoitteistossa on satoja sivuja, joku helpompi keino kiinnostaisi.

10

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .txt ja sarkain

      Niin no, olisit alun alkaen voinut rakentaa sen osoitteiston Yhdistämisen kautta - eli ikään kuin olisit tehnyt osoitetarrat vaikkapa ja luonut sen rekisterin siellä yhdistämistoiminnoissa. Tämän olisi sitten suoraan voinut käyttää Excelissä hyödyksi.

      Huono neuvo tietysti, kun kerran olet jo tehnyt.

      Mutta eikö se nyt onnistu ihan sillä, että sulla olis se osoitteet sisältävä tiedosto .txt-muodossa ja ihan vaan allekkain ne tiedot. Excelissä on ainakin ennen ollut Tiedot - Tuo ulkoiset tiedot ja siellä kun valitset tietolähteeksi .txt-tiedoston niin avautuu valintaikkuna, jossa kysytään ne erottimet (kai se sitten olisi sarkain siinä .txt-tiedostossa, olisko sarkain helpompi merkata kuin pilkku joka rivin jälkeen), ja tämän jälkeen tulee vielä muutama muu valintaikkuna...

      No, todennäköisesti en edes ymmärtänyt mikä sun kysymyksen jippo oli - sori.

      • muuan mies

        Tallenna Wordin tiedosto txt-muodossa ja ruksaa Lisää rivivaihdot. Tämän voit lukea sisään Exceliin. Ja Excelissä Teksti sarakkeisiin ja pilkku erottimena.


      • toimiiko?
        muuan mies kirjoitti:

        Tallenna Wordin tiedosto txt-muodossa ja ruksaa Lisää rivivaihdot. Tämän voit lukea sisään Exceliin. Ja Excelissä Teksti sarakkeisiin ja pilkku erottimena.

        Testasitko sinä tämän toimivuuden?

        Kun tässä ajattelin itse, että kysyjällä on siinä alkuperäisessä word-tiedostossa yksi osoitetietuea alekkain, eli nimi omalla rivillä, katuosoite omalla rivillä, postitoimipaikkatiedot omalla rivillä, ja tämän hän haluaisi saada yhdelle riville ja jokaisen kentän erotettua pilkulla tai sarkaimella - niin toimineeko tuo yhdelle riville vienti antamallasi ohjeella? Ja jos sitä pilkkua ei siellä txt-tiedostossa ole, niin sitä ei ole eikä Excel siis löydä mitään kenttien välistä erotinta.

        En ainakaan itse saanut toimimaan, kun neuvosi testasin. Tosin voi olla, että ymmärrä yhtään mitä on edes tarkoitus saada aikaan siinä word-tiedostossa.
        Vai onko 2007-versio wordista jo niin kehittynyt, että se tekee tyystin toisin kuin esim. 2003.
        Ja kun ei ole alun alkaen lähdetty tekemään .mdb-tiedostoa rekisteristä, niin ei taida sitten auttaa muuta kuin tosiaan muuttaa se word-tiedosto .txt-tiedostoksi jotta Exceliin sen rekisterin ylipäätänsä voi tuoda.


    • joopa joo...

      Siksi toisekseen, jokainen osoitetietueen kenttä pitää erottaa pilkulla. Kun koko osoitetietue yhdellä rivillä, jokaisen kentän väliin pilkku tai sarkaimella erotetaan kentät toisistaan.

      Kai tuohon joku makrotehtailija osaa antaa neuvon, miten monta sivua saat rivitettyä ja pilkutettua uudelleen.

      Excel-palstalla niitä koodaajia riittää.

    • yksinkertainen makro

      Helpottaa ehkä vähän, vaikkei mikään expertin koodi olekaan.

      Eli: Nauhoita yhdestä rivinkorjauksesta makro, mutta mieti tarkkaan mitä teet ennen kuin nauhoitat.
      Esim. Jos sulla on vain ne varsinaiset osoitetiedot eikä mitään tuollaisia riviotsakkeita kuin Nimi1 osoite1 jne. joka rivillä, niin olet siinä yhden osoitetietueen ensimmäisen rivin alussa, tässä alat nauhoittaa makroa, menet sen ensimmäisen rivin loppuun End-näppäimellä (tai jollain rivin loppuun vievällä pikanäppäinyhdistelmällä), Deletellä poistat rivinvaihdon, Sarkaimella siirrät seuraavan osoitetiedon seuraavaan sarkaimeen, End-näppäimellä menet taas rivin loppuun, ja taas siirrät tiedon sarkainkohtaan (tai lisäät sen pilkun) ja toistat niin kauan kunnes sulla on rivi valmis, rivin lopusta poistat vielä rvinvaihot niin, että kun lopetat makron nauhoittamisen olet seuraavan osoitetietuerivin alussa.

      Toki, tätä sinun sitten pitäisi toistaa jokaisella sadalla sivullasi.

      Ei yksinkertaista, ei.

      • suorita

        Eli pitää suorittaa makroa jokaisella sadalla sivullasi, ei toki nauhoittaa - minkä toki jokainen fiksu tajuaa mutta kun aina on niitä irvileukoja.

        :))


      • winks winks

        Erottimesta: Pilkku on parempi kuin sarkain. Sarkaimella pitäisi osata arvioida sarakkeen leveys, nimethän voivat olla pitempiä kuin vakiosarkainkohtien väli.

        Muuten makro toimii testaten hyvin, toimii jopa kohdissa joissa jokin osoitekenttä olisi tyhjä (esim. kadunnimi puuttuu). Mutta kuka sitä jaksaa napsutella jotain makronappia satoja sivuja - hoh hoijaa..


    • kopioi/liitä tiedot Exceliin esim. nyt soluun A1 ( jolloin tiedot on allekkain A-sarakkeessa)
      suorita allaoleva makro Excelissä ja homma klaarattua muutamassa sekunnissa...

      moduuliin...
      oletuksena viestin malli


      Option Explicit

      Sub Järjestä()
      Dim vika As Long
      Dim i As Long
      vika = Range("A65536").End(xlUp).Row 1
      Range("A1").Select
      For i = 4 To vika Step 4
      ActiveCell.Offset(0, 1) = ActiveCell.Offset(1, 0)
      ActiveCell.Offset(0, 2) = ActiveCell.Offset(2, 0)
      ActiveCell.Offset(1, 0) = ""
      ActiveCell.Offset(2, 0) = ""
      ActiveCell.Offset(4, 0).Select
      Next
      Range("A1:A" & vika).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
      End Sub

      Keep EXCELing
      @Kunde

    • Siis miten?

      Tällä kertaa en käsitä vastauksia ollenkaan.

      Tee näin helposti

      Excelissä ensin laita taulukon solujen tietotyypiksi teksti
      Sitten Wordissä ihan tavallinen kopiointi ja Excelissä ihan tavallinen liittäminen.

      Saat Wordin tiedot Exceliiin niin että jokainen Wordin rivi on Excelissä oma solunsa, ja nolla- alkuiset tiedot näkyvät oikein.

      Tämän jälkeen vielä etunimi ja sukunimi erikseen esim. toimintolla teksti sarakkkeisiin, jolloin saat jaettua etunimen ja sukunimen eri sarakkeisiin, kun laitat erottimeksi väli

    • Siis miten

      Sorry unohdin:
      Wordistä Exceliin liittämisvaiheesa valitse liittämisasetuksista "säilytä kohteen muotoilu"
      Tälläi ne alkunollat näkyy kun laitoit Excelissä ensin tekstityyypin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      158
      1991
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1774
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1547
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      72
      1240
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1233
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      68
      1191
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      220
      988
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      70
      815
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      750
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      194
      723
    Aihe