Olen vajaa kolmekymppinen mies Helsingistä ja mulla olisi tosi kova halu päästä laivaristeilylle joko Tallinnaan tai mieluiten Tukholmaan. Ongelmani on vain matkaseuran puute, kun mulla ei ole ketään jota pyytää mukaan tonne laivaristeilylle. Olen kyllä miettinyt vakavissani sitä yksin lähtemistä, mutta kun eniten siinä vaan pelottaa ne muiden ihmisten reaktiot ja suhtautumiset yksinäistä nuorta miestä kohtaan. Varsinkin laivan baareissa ihmiset saattavat ihmetellä hyvinkin paljon yksin matkaavaa nuorta miestä ja monet saattavat tulla kyselemään painostavaan sävyyn siitä, että miksi mulla ei ole ketään kavereita mukana laivamatkalla.
Olen huomannut joka paikassa, miten kaikki ihmiset olettavat nuorten käyvän kaikissa tollaisissa jutuissa, kuten just laivamatkoilla aina kavereiden kanssa. Kellään ei koskaan tule edes mieleen se ajatus, että joku nuorempi mies saattaisi joutua matkustamaan yksin. Sitten olisi inhottavaa alkaa selitellä ihmisille sitä asiaa, että miksei ole ketään kavereita mukana laivaristeilyllä, kun kaikilla muilla nuorilla sitä matkaseuraa aina on. Varsinkin työpaikalla joutuisin heti inhottaviin ja painostaviin tilanteisiin, jos työkaverini edes tietäisivät mun harkitsevan yksin lähtemistä baariin tai laivaristeilylle.
Miten tällä palstalla suhtaudutte siihen, jos näette laivalla tai erityisesti laivan baarissa jonkun nuoren miehen yksinään ilman ketään kavereita?
Toinen ongelma olisi mulla se, että vaikka uskaltaisinkin lähteä tonne laivamatkalle yksinään, niin sitten olisi tosi ahdistavaa ja masentavaa, kun joutuisi olemaan koko matkan ajan ilman minkäänlaista juttuseuraa. Laivan baareissa kukaan ei varmasti tulisi juttelemaan mitään yksinäiselle nuorelle miehelle, korkeintaan tultaisiin varmaan utelemaan vaan painostavaan sävyyn siitä yksinolosta ja siitä että miksei ole ketään kavereita mukana.
Mies yksin laivalla
67
3132
Vastaukset
- yksinkin matkustanut
Laivoilla matkustaa joka päivä myös yksinään matkaavia. Useimmat heistä todennäköisesti reittimatkalaisia, mutta taatusti joukossa on myös risteilijöitä. Kukaan ei erota naamataulusta, onko joku reissussa yksinään vai porukalla. Yksinään ruokailevia näkee esim. buffetissa, siellä he menevät joukon jatkona siinä kuin seurueetkin.
Ei kukaan yleensä kiinnitä toisten tekemisiin satunnaista vilkaisua enempää huomiota. Eikä yksinään matkustamiseen tarvitse mitään erityistä syytä. Jos et muuta keksi, jos joku tosiaankin sattuisi kysymään, niin valehtele olevasi reittimatkalla tai väitä olevasi extreme-matkalla kokeilemassa omia rajojasi!
Ja porukallakaan matkustavat eivät kulje koko aikaa yhdessä kuin paita-ja-peppu, vaan ihmiset saattavat olla esim. kaupoissa samaan aikaan kun joku porukasta on mieluummin baarissa. Eli päällepäin kukaan ei sinusta näe, oletko "yksinäinen susi". Mutta, jos kauheasti pälyilet ympärillesi syyllisen tai muuten orpopiruparan näköisenä, niin toki se herättää huomiota. Eli aivan mainiosti reissuun voi lähteä yksin.
Se on sitten eri asia, jos et viihdy kuitenkaan yksiksesi, mutta et toisaalta ole valmis ottamaan keskustelualoitetta itse."Laivoilla matkustaa joka päivä myös yksinään matkaavia. Useimmat heistä todennäköisesti reittimatkalaisia, mutta taatusti joukossa on myös risteilijöitä. Kukaan ei erota naamataulusta, onko joku reissussa yksinään vai porukalla. Yksinään ruokailevia näkee esim. buffetissa, siellä he menevät joukon jatkona siinä kuin seurueetkin. "
Olisi vaan inhottavaa lähteä laivalle yksinään, kun aina kaikki olettavat automaattisesti sitä, että kyllähän nyt nuorella miehellä on aina kavereita laivaristeilyllä.
"Ei kukaan yleensä kiinnitä toisten tekemisiin satunnaista vilkaisua enempää huomiota. Eikä yksinään matkustamiseen tarvitse mitään erityistä syytä. Jos et muuta keksi, jos joku tosiaankin sattuisi kysymään, niin valehtele olevasi reittimatkalla tai väitä olevasi extreme-matkalla kokeilemassa omia rajojasi! "
Tämä olisi just vaikeaa, kun pitäisi osata keksiä jokin hyvä selitys siihen, että miksi oikein on lähtenyt tonne laivamatkalle ilman ketään kavereita. Varsinkin laivan baareissa kaikki saattavat katsoa yksinäistä nuorta miestä tosi pahasti ja tulla kyselemään painostavaan sävyyn siitä, että miksei ole ketään kavereita mukana laivalla.
"Se on sitten eri asia, jos et viihdy kuitenkaan yksiksesi, mutta et toisaalta ole valmis ottamaan keskustelualoitetta itse. "
No en suoraan sanottuna viihdy yksin, enkä ainakaan viihtyisi yksin missään laivaristeilyllä tai ulkomaan matkalla. Varsinkin se juttuseuran puute alkaisi tuntua ahdistavalta hyvinkin nopeasti.- yksinkin matkustanut
DarkFear kirjoitti:
"Laivoilla matkustaa joka päivä myös yksinään matkaavia. Useimmat heistä todennäköisesti reittimatkalaisia, mutta taatusti joukossa on myös risteilijöitä. Kukaan ei erota naamataulusta, onko joku reissussa yksinään vai porukalla. Yksinään ruokailevia näkee esim. buffetissa, siellä he menevät joukon jatkona siinä kuin seurueetkin. "
Olisi vaan inhottavaa lähteä laivalle yksinään, kun aina kaikki olettavat automaattisesti sitä, että kyllähän nyt nuorella miehellä on aina kavereita laivaristeilyllä.
"Ei kukaan yleensä kiinnitä toisten tekemisiin satunnaista vilkaisua enempää huomiota. Eikä yksinään matkustamiseen tarvitse mitään erityistä syytä. Jos et muuta keksi, jos joku tosiaankin sattuisi kysymään, niin valehtele olevasi reittimatkalla tai väitä olevasi extreme-matkalla kokeilemassa omia rajojasi! "
Tämä olisi just vaikeaa, kun pitäisi osata keksiä jokin hyvä selitys siihen, että miksi oikein on lähtenyt tonne laivamatkalle ilman ketään kavereita. Varsinkin laivan baareissa kaikki saattavat katsoa yksinäistä nuorta miestä tosi pahasti ja tulla kyselemään painostavaan sävyyn siitä, että miksei ole ketään kavereita mukana laivalla.
"Se on sitten eri asia, jos et viihdy kuitenkaan yksiksesi, mutta et toisaalta ole valmis ottamaan keskustelualoitetta itse. "
No en suoraan sanottuna viihdy yksin, enkä ainakaan viihtyisi yksin missään laivaristeilyllä tai ulkomaan matkalla. Varsinkin se juttuseuran puute alkaisi tuntua ahdistavalta hyvinkin nopeasti."Olisi vaan inhottavaa lähteä laivalle yksinään, kun aina kaikki olettavat..."
No toki, jos noin haluat suhtautua, niin kyllä se varmaan inhottavaa silloin onkin. Tuo ennakkoasenne ei kuitenkaan ole mitenkään pakollinen, ilman sitä pärjää mainiosti.
"Tämä olisi just vaikeaa, kun pitäisi osata keksiä jokin hyvä selitys siihen"
Eipä oikeastaan. Yritin extreme-jutulla sanoa, että et ole tilivelvollinen kenellekään. Ei selityksesi tarvitse olla hyvä tai huono, eikä sitä tarvitse antaa ollenkaan. Oikeasti hei, me suomalaiset olemme suhteellisen vähän kiinnostuneita muiden tekemisistä, omissa riittää useimmille puuhaa.
"Varsinkin laivan baareissa kaikki saattavat katsoa yksinäistä nuorta miestä tosi pahasti "
Oletko siis kummiskin kokeillut yksinmatkaamista, kun voit noin sanoa? Muutenhan et voi tietää, että tuommoista sattuisi (mitä siis tuskin sattuu).
"No en suoraan sanottuna viihdy yksin"
Kuten jo sanoinkin, silloin matkallelähtö yksin on tietysti hiukan heikoissa kantimissa. Ehkäpä sinun kannattaisi yrittää päättää, haluatko reissuun yksin vai etkö.
Ellet sitten ole tuo "tätäkö tämä on" -provoilija tuossa alempana, jolloin intressisi on tietysti vedättää hassua keskustelua. Vähän mietityttää, että taitaa olla ko. nimmari sinun alteregosi, joten eiköhän minun panokseni keskusteluun ollut tässä ja jos vielä olet juttutuulella aiheesta, niin ehkä joku muu eksyy palstalle (sitä sattuu varmaan nykyään harvemmin, kun palstan ovat vallanneet neuvojaniuhottaja ynnä erilaiset provoilijat). yksinkin matkustanut kirjoitti:
"Olisi vaan inhottavaa lähteä laivalle yksinään, kun aina kaikki olettavat..."
No toki, jos noin haluat suhtautua, niin kyllä se varmaan inhottavaa silloin onkin. Tuo ennakkoasenne ei kuitenkaan ole mitenkään pakollinen, ilman sitä pärjää mainiosti.
"Tämä olisi just vaikeaa, kun pitäisi osata keksiä jokin hyvä selitys siihen"
Eipä oikeastaan. Yritin extreme-jutulla sanoa, että et ole tilivelvollinen kenellekään. Ei selityksesi tarvitse olla hyvä tai huono, eikä sitä tarvitse antaa ollenkaan. Oikeasti hei, me suomalaiset olemme suhteellisen vähän kiinnostuneita muiden tekemisistä, omissa riittää useimmille puuhaa.
"Varsinkin laivan baareissa kaikki saattavat katsoa yksinäistä nuorta miestä tosi pahasti "
Oletko siis kummiskin kokeillut yksinmatkaamista, kun voit noin sanoa? Muutenhan et voi tietää, että tuommoista sattuisi (mitä siis tuskin sattuu).
"No en suoraan sanottuna viihdy yksin"
Kuten jo sanoinkin, silloin matkallelähtö yksin on tietysti hiukan heikoissa kantimissa. Ehkäpä sinun kannattaisi yrittää päättää, haluatko reissuun yksin vai etkö.
Ellet sitten ole tuo "tätäkö tämä on" -provoilija tuossa alempana, jolloin intressisi on tietysti vedättää hassua keskustelua. Vähän mietityttää, että taitaa olla ko. nimmari sinun alteregosi, joten eiköhän minun panokseni keskusteluun ollut tässä ja jos vielä olet juttutuulella aiheesta, niin ehkä joku muu eksyy palstalle (sitä sattuu varmaan nykyään harvemmin, kun palstan ovat vallanneet neuvojaniuhottaja ynnä erilaiset provoilijat)."Eipä oikeastaan. Yritin extreme-jutulla sanoa, että et ole tilivelvollinen kenellekään. Ei selityksesi tarvitse olla hyvä tai huono, eikä sitä tarvitse antaa ollenkaan. Oikeasti hei, me suomalaiset olemme suhteellisen vähän kiinnostuneita muiden tekemisistä, omissa riittää useimmille puuhaa. "
Olen käynyt hyvin paljon mm. yksin baareissa ja joka kerta oon huomannut siellä sen, miten kielteisesti yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan oikein suhtaudutaan. Koskaan ei ketkään halua tulla mitään juttelemaan, korkeintaan tullaan vaan kyselemään painostavaan sävyyn siitä yksinolosta ja siitä miksei ketään kavereita ole mukana. Just tämän vuoksi olen miettinyt sitä, että pitäisi olla tai osata keksiä jokin oikein hyvä selitys siihen asiaan, että miksi on tullut lähteneeksi yksin laivaristeilylle ilman ketään kavereita.
"Oletko siis kummiskin kokeillut yksinmatkaamista, kun voit noin sanoa? Muutenhan et voi tietää, että tuommoista sattuisi (mitä siis tuskin sattuu). "
En ole yksin matkailua kokeillut, mutta kuten kerroin tossa äsken yksin tehdyistä baarireissuista. Varmasti ilmapiiri laivalla on melko samanlainen mitä baareissakin.
Mä en todellakaan ole toi provoilija tossa ja mua itseänikin ärsyttää tollaiset idiootit, jotka tulevat aina pilaamaan hyvätasoisia ja asiallisia keskusteluja typerillä kommenteillaan. Sulle kiitokset asiallisesta vastauksesta ja toivoisin, ettei toi äskeinen provoaja saisi sua jättämään tätä palstaa.- köugifdkyrs
DarkFear kirjoitti:
"Laivoilla matkustaa joka päivä myös yksinään matkaavia. Useimmat heistä todennäköisesti reittimatkalaisia, mutta taatusti joukossa on myös risteilijöitä. Kukaan ei erota naamataulusta, onko joku reissussa yksinään vai porukalla. Yksinään ruokailevia näkee esim. buffetissa, siellä he menevät joukon jatkona siinä kuin seurueetkin. "
No en suoraan sanottuna viihdy yksin, enkä ainakaan viihtyisi yksin missään laivaristeilyllä tai ulkomaan matkalla. Varsinkin se juttuseuran puute alkaisi tuntua ahdistavalta hyvinkin nopeasti.Kiilaat jonkun pöytään ja alat juttelemaan niin kohta sulla on matkaseuraa.
- tätäkö tämä on
Olin itse pari kuukautta sitten yksin risteilyllä, olen 24-vuotias mies Vantaalta. Koin risteilyn kuvaamasi lailla todella painostavana, suorastaan ahdistavana. Minua lähestyi kahteen otteeseen eri ryhmät kyselemään taustojani ja ihmettelemään miksi matkustan yksin. Ensimmäinen oli joukko nuorehkoja miehiä jotka kävivät minuun lähes käsiksi. Huutelivat ja kiroilivat humalassa. Toinen ryhmä oli joukko keski-ikäisiä miehiä ja naisia, jotka olivat lähes selvin päin, mutta eivät todellakaan voineet ymmärtää miksi kaltaiseni nuorimies matkasi yksin laivalla. Yksi heistä jopa töni minua ja läpsi takaraivooni. Yksi naisista sylki päälleni. Myös eräs laivan henkilökunnasta katseli minua buffetissa pahalla silmällä ja jutteli työkavereidensa kanssa selkäni takana. Kuulin että he nimittelivät minua ja ottivat minusta kännykameroilla kuvia, kuulemma pistävät ne nettiin sivustolle jonka nimi on www.yksinaisetnuoretmiesmatkustajatlaivalla.net, jossa on kuvia kaltaisistani surkimuksista jotka matkustavat peloissaan yksin laivoilla. Yökerhossa eräs nuori nainen heitti päälleni drinkin nauraen halveksuvasti minulle ja hänen koko seurueensa hekotti päälle. Sain porttari yökerhoon koska poken mielestä yksinäiset miesmatkustajat eivät saisi astua jalallakaan baarin puolelle. Koin koko matka erittäin pelottavana ja ahdistavana ja uhkaavana kokemuksena. Olen vieläkin peloissani, en saa unta, saan öisin kouristuskohtauksia ja olen joutunut ottamaan masennuslääkkeitä lääkärini suosittelemana. Tosin hänkin ihmetteli oikein ääneen mitä ihmettä kaltaiseni nuorempi mieshenkilö teki yksin laivalla risteilyllä, eikä ollut uskoa tarinaani. Tällaista tämä on kun yksin matkaava nuorempi mies yksin laivalla ihan yksin peloissaan täristen kauhusta.
- sitten heräsit
www.eipamennytkukaanhalpaan.com
- -lkjgöiyfyktsk
just just. totta joka sana,heh
- jep!
Eipä voi muuta sanoa kun sen, että sitten kannattaa pysyä kotona peiton alla tyyny kainalossa..
- yksi nainen
Kyllähän miehet voivat matkustaa ja käydä baareissa yksin. Muuten en niin miehiä kadehdi, mutta siinä asiassa kyllä. Yksinäistä naista voidaan katsoa hieman ihmetellen. Olen matkustellut paljon yksin ja ykin käyn sein elokuvissakin ja joskus juomassa yhden oluen. Olen todennut, että en voi käydä missään, jos en pysty menemään sinne yksin, sillä harvoin kenelläkään muulla on samaan aikaan samoja intressejä.
Alussa minuaki n jännitti yksinoloni, olin jäykkä kuin seipään niellyt, en pystynyt rentoon keskusteluun. Nykyään se on ihan normale, tutustun ihmisiin niin halutessani.
Olen myös matkustellut ryhmän mukana, mutta usein liukenen siitä omille teilleni. Olen niin tottunut valitsemaan itsekkäästi mitä teen. Nykyään minua kysellään kaveriksi eri tapahtumiin, mietin aina tarkkaan, onko hauskempi sittenkin mennä yksin. Siinä on puolensa.
Ensimmäinen päivä on hirressäkin pahin. Eli siitä vaan rohkeasti matkaan, uskon, että kokemus on pelkästään myönteinen.
- Minäkin yksin
Minäkin (nainen) olen matkustellut paljon yksin ja kuten "yksi nainen", käynyt leffoissa ja kaljallakin yksin. Ei minua ole kukaan ihmetellyt - miksi olisikaan? Rohkeasti matkaan!
- Menoksi vaan
Minäkin lähes aina yksin, kun olen sinkkuna. Oma vapaus tehdä mitä lystää, ei ole riippuvainen siitä, että seuralainen esim. haluaisi jo lähteä/jäädä ja minä haluan toisin. Yleensä löytyy juttu- ja muuta seuraa niin tansseissa kuin risteilyllä. En ymmärrä, miksi jonkun pitäisi kiinnittää minuun huomiota juuri siksi, että olen yksin. Minuahan on helpompi lähestyä, saada koko huomioni kuin pelätä häiritsevän ystävysten iltaa tai matkaa.
On melko itsekeskeistä luulla olevansa silmätikkuna, koska on yksin. Voi, ihmisillä on niin paljon omia juttuja, miksi he ottaisivat silmätikukseen yksinäisen? Saattavat vilkaista kuten vilkaisisivat vaikka olisit kaverin kanssa. Menoksi vaan kirjoitti:
Minäkin lähes aina yksin, kun olen sinkkuna. Oma vapaus tehdä mitä lystää, ei ole riippuvainen siitä, että seuralainen esim. haluaisi jo lähteä/jäädä ja minä haluan toisin. Yleensä löytyy juttu- ja muuta seuraa niin tansseissa kuin risteilyllä. En ymmärrä, miksi jonkun pitäisi kiinnittää minuun huomiota juuri siksi, että olen yksin. Minuahan on helpompi lähestyä, saada koko huomioni kuin pelätä häiritsevän ystävysten iltaa tai matkaa.
On melko itsekeskeistä luulla olevansa silmätikkuna, koska on yksin. Voi, ihmisillä on niin paljon omia juttuja, miksi he ottaisivat silmätikukseen yksinäisen? Saattavat vilkaista kuten vilkaisisivat vaikka olisit kaverin kanssa."On melko itsekeskeistä luulla olevansa silmätikkuna, koska on yksin. Voi, ihmisillä on niin paljon omia juttuja, miksi he ottaisivat silmätikukseen yksinäisen? Saattavat vilkaista kuten vilkaisisivat vaikka olisit kaverin kanssa. "
Oon joutunut käymään aina yksin baareissa, kun ei ole kavereita joiden kanssa olisi voinut käydä. Aina vaan oli baareissa erittäin ilkeä suhtautuminen muiden ihmisten osalta mua kohtaan, kun olin siellä yksin liikkeellä ilman ketään kavereita. Oon kotoisin pieneltä paikkakunnalta, jossa kaikki ihmiset tuntevat toisensa jotain kautta ja siellä kun meni yksin baariin, niin aina sai koko illan selitellä kaikille sitä, että miksi oikein on yksin liikkeellä ilman ketään kavereita. Just tämän vuoksi pelkään sitä, että laivalla ilmapiiri voi olla hyvinkin samanlainen ja yksin oleva nuori mies kiinnittää liikaa kaikkien huomion itseensä ja pelkästään just negatiivisessa mielessä.
- persut valtaan
hyi, kuinka nainen julkeaa matkustaa ja käydä ravintoloissa yksin ilman miespuolista seuraa. tuohan on aivan moraalitonta. Vain säädyttömät ja kevytkenkäiset epärääräiset naikkoset menevät ilman miestä raintolaan ja laivalle. Ihan kamalaa millaisia naikkosia voi nykyään olla. Kyllä persujen pitäisi nyt saada laki voimaan jolla moinen moraalittomuus kielletään, kamalaa!!!!
- Yualle
Mitä ihmettä!?!
Tämä sama aihehan ruodittiin jo muutama vuosi sitten läpikotaisin näillä palstoilla!!!! Aloittajan viesti on muistikuvani mukaan yllättävänkin identtinen aikaisemman viestiketjun aloituksen kanssa!!! Onko tämä taas jotain suoli24:n henkilökunnan toimesta tehtyjä keinotekoisia aloituksia ...:/- Yualle
Ei fiddu!
Tuossapa nuo aiemmat viestiketjut onkin..., ja molemmissa sama aloittaja. Sillä lailla.
4.10. 2010: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9372370
27.12.2010: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9557279 Yualle kirjoitti:
Ei fiddu!
Tuossapa nuo aiemmat viestiketjut onkin..., ja molemmissa sama aloittaja. Sillä lailla.
4.10. 2010: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9372370
27.12.2010: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9557279Myönnän joo sen, että oon kirjoittanut ennenkin tästä ihan samasta aiheesta ja usella eri palstalla. Tämä aihe on vaan sellainen, että se stressaa mua niin mielettömästi, kun olisi hirveä into päästä tonne laivaristeilylle, mutta sitten kun suurin ongelma on just se kavereiden puute ja pelko siitä, että miten muut ihmiset oikein suhtautuvat sitä kohtaan, jos nuori mies on yksin laivaristeilyllä ilman ketään kavereita.
Mutta sulla tietenkin kun on laaja kaveripiiri, niin sä et osaa ymmärtää sitä, jos joku toinen saattaa kärsiä kovasti sen takia, kun ei ole ketään kavereita, eikä mahdollisuuksia päästä koskaan mihinkään ulkomaan matkoille.
- Kotiin voi kuolla
Joo, vaikka aloitus on vanhan kertausta, voin minäkim kantaa korteni kekoon.
Olen 45-vuotias nainen, sellainen yksin asuva, vanhaan aikaan kutsuttiin vanhoiksi piioiksi.
Jos en lähtisi yksin liikkeelle, kotiin saisi homettua.
Pariskunnilla ja perheillä kun on tapana matkailla etupäässä keskenään, tai toisten pariskuntien ja perheiden kera.
Minulla on toki sinkkuystäviäkin, eronneita tai karanneita, joiden kanssa joskus menot osuu yksiin. Silloin on menoseuraa.
Mutta on myös paljon tapahtumia ja hetkiä, tylsiä viikonloppuja, jolloin ei ole kivaa maata vain kotona yksin sohvalla.
Jos meikäläinen, 45-vuotias nainenkin uskaltaa, luulisi miestenkin. Vähemmän kun miehiä tuijotellaan ja lyöttäydytään seuraan, ehdotellaan milloin fiksuja, milloin vähemmän fiksuja juttuja.
Olen käynyt yksin lähes kaikkialla: leffassa, kahvilassa, ravintolassa syömässä, baarissa viinilasillisella, diskossa tanssimassa, matkustanut kotimaassa, yöpynyt hotelleissa, uinut uimahalleissa, fillaroinut ja retkeillyt maastossa.
Lisäksi olen matkustanut yksin mm pariksi pväksi Tukholmaan, käynyt aloittajan pelkäämällä laivaristeilyllä, shoppaillut Kööpenhaminassa vkonlopun, käynyt Milanossa, Roomassa, Lontoossa, Pariisissa, Amsterdamissa. Kaikissa näissä matkakohteissa ihan yksin.
Ihan hengissä olen edelleen, en ole tullut ryöstetyksi tai raiskatuksi. Maalaisjärjellä pärjää pitkälle ja kohteeseen kannattaa tutustua etuäteen, tehdä alustava matkasuunnitelma.
Yksin matkaajan edut: saat tehdä mitä itse haluat, syödä kun on nälkä, sitä mitä haluat, missä haluat. Kierrät ne nähtävyydet, shoppailet niissä kaupoissa kun itse haluat, ei tarvitse tehdä kompromisseja tai odotella kaveria sovituskopista, etsiä molemmille sopivaa ruokamestaa.
Jokaisella matkalla on ollut oikeasti kivaa ja hauskaa, jokaisella matkalla olen myös tutustunut muihin turisteihin ja hotellin asukkaisiin. Sekä miehiin, että naisiin. Osasta on tullut ihan pysyviä ystäviä vuosien varrelta.
Yksin matkaajan (naisen) haitat: jaettu ilo on aina tuplailo, samoin suru. Kovin myöhään illalla tai yöllä ei kannata liikkua tuntemattomissa kaupungeissa yksin. Oppaiksi tai seuraksi itseään tarjoavia miehiä ei tarvitse katsella, jos on jo matkaseuraa. Mihinkään arabimaahan en lähtisi yksin matkalle (en tosin edes seurassakaan, esim Saudeihin).
Paljon olisi jäänyt kokematta ja tuhansia fotoja ottamatta, jos aina olisin seuran puuttesta jäänyt kotiin itkemään. Kannattaa aloittaa itsenäinen meno ja matkailu lähiseudulta. Omasta kaupungista, kotimaasta, vaikka juuri siitä laivamatkasta. Nälkä kasvaa sen jälkeen syödessä ja into ja rohkeus. Minun seuraava lomamatkani tulee suuntautumaan Kanadaan. Tuskin maltan odottaa ja kyllä, senkin teen yksin. Vko Torontossa, pari pvää Niagaran putouksilla, muita luonnonpuistoja ja lähistön pikkukaupunkeja, sitten Toronton kautta taas paluu.
Aloittajalle/jutun kopiojalle: tee ja toimi, älä jauha ja analysoi elämääsi puhki.- n+30
Juuri näin itsekin yritän toimia. Ihan noin itsenäisesti en vielä matkustele, mutta suunta on oikea. Matkailuintoa sulle!!
- Saman ikänen kaveri.
Mä oon kanssassaman ikänen ja oon monta kertaa liikkunut yksin laivalla.Ei siellä oo pelättävää, kunhan ei mee yöllä yksin eikä tuntemattomien seurassa kannelle. Eikä kannata tuoppii jättää mihinkään, ettei kukaa kaada mitää pillerii lasiin.
- Hohhoijaa.
Huvittava oli aloittajan kirjoitus. "muut matkustajat voivat tulla kyselemään painostavaan sävyyn,miksi nuorimies matkustaa yksin"? Eihän sinulta tulla kysymään kadulla kulkiessasi,tai bussissa matkustaessasi,miksi liikut yksin?Niin miksi ihmeessä kukaan vaivautuisi kyselemään sinulta laivallakaan moista typeryyttä. Jos minulta joku tulisi tuollaista kysymään,en vaivautuisi edes kysyjää katsomaan. Voin kertoa aloittajalle,olen matkustellut satoja kertoja,eikä kukaan ole ollut vielä niin tyhmä,että tulisi utelemaan,miksi matkustan yksin.
- öyfsteaeta
Niin ja voi tehdä vastakysymyksen, et miks sä matkustat noiden kavereiden kanssa.
- jgfdssessshtf
Älä tollasia edes mieti vaan lähde ihmeessä reissuun. Itse liikun monesti yksin vaikka olisimme porukalla lähdettykkin. Kaverit monesti häviävät jossain vaiheessa.
Ja kun olet yksin vaikka laivan baarissa niin saat naisia paremmin. Ne tulevat mielummin juttelemaan kun olet yksin, etkä seurassa.
Ja voithan sanoa, että olet kavereiden kanssa mutta ne ovat jossain muualla käymässä jos se tuntuu ongelmalliselta.
Yksin reissaaminen tulee kyllä vähän kalliimmaksi jos ottaa hytin.
Ei muuta kun reissuun vaan. - laivalle sekoilee
Toisinaan on ihan kiva lähtä rilluttelemaan yksin, kannattaa vaan varoa ettei liian helppo seuralainen hyökkää päälle porukalla ja vie rahoja! Usein itse nautin suuresti lähtä yksin ulos ja sillo ei tule juotuoa porukan tahtiin vaan rauhalliseen omaan tahtin ja silmät pysyy auki muutenkin paremmin. kavereiden kanssa keskittyy lähinnä vanhojen vitsien vääntämiseen. :) ukkeli-29
- adsfadhddjn
Mäkin kun menen kavereiden kanssa baariin niin en aina huomaa katsella naisia, kun puhuu kavereiden kanssa.
Yksin on siinä mielessä parempi. Yksin löytää seuraakin paremmin. Itsekkin menen mielummin juttelemaan naiselle joka on yksin kuin että sen kavereita on vieressä.
- vp
Mene ihmeessä yksin,ei tarvii kysellä muilta että mitä tehhää?Ite käyny kaikki parhaat lomat ulkomailla yksin.
- Peljmies
Kyllä on taas tyhjänpäiväistä vedätystä. Kuinka kukaan voi nähdä tuossa jotain ongelmaa!
Tai onhan siinä kyllä yksi pikkuinen ongelma. Minulta tuppaa kunto loppumaan. Alkuillasta hoidellaan yksi eukko ja sitten myöhemmin toinen ja sama toiseen suuntaan, niin kyllä tuo voimille ottaa. - Irrotellaan
Minäkin (48 v N) olen lähdössä yksin risteilylle, eikä se ole mikään ongelma. Hymy kasvoille niin minä ainakin saan seuraa. Ykskaks kaikki on jo niin pöhnässä baarissa, ettei siellä kukaan huomaa, kuka on yksin ja kuka ei. Yksin lähtiessä ei tarvi toisten 'makujen' mukaan olla: kellä on kuuma, kellä on kylmä, ketä vetää, ketä työntää, kuka haluaa sitä ja kuka haluaa tätä...
Itsekin voi aloittaa juttelun baaritiskillä ja tunnustella joko naisten tai miesten kanssa.- jijij
No hui sentään DF! Olin juuri päivä Tukholmassa risteilyllä ihan yksinään ja nautin matkasta :).
- ilvis1
onhan siellä noin 3000 henkeä matkaseuraa,eikun menoksi.vai mistä se on kiikastaa.
- Pekèl
Loppujen lopuksi KETÄÄN EI OIKEASTI KIINNOSTA oletko laivalla yksin vai jonkin seuran mukana. Itse sinä tyyppinä ratkaiset asian oletko kiinnosava vai et, siis jos olet seuraa hakemassa.
- Krö hömn
Tämä ketju antaa hieman eri käsityksen tuosta kiinnostuksesta.kiinnostihan se sinuakin tuo yksin matkustelu
- Larry the Chef
9 kertaa kymmenestä olen yksin laivalla. Niin Tukholmaan kuin Tallinaan.
Koskaan en ole tuntenut moisia tunteita, siis dissausta tai ahdistelua.
Eiköhän ne tunteet ole vain sinun omassa päässäsi.No sä varmaan oot luultavasti nainen tai sitten sulla on tietenkin paljon kavereita elämässäsi, niin sulla ei näin ollen ole mitään pakottavaa tarvetta matkustaa yksinään. Itse en ole koskaan käynyt yksin laivalla tai missään ulkomaan matkoilla, kun on jäänyt niin paljon huonoja kokemuksia siitä, kun oon käynyt ikäni yksin baareissa. Ainakin baareissa ei ole koskaan ymmärretty yksinäisiä nuoria miehiä, kun kaikkien oletetaan liikkuvan siellä aina kaveriporukoidensa kanssa.
- ........
Eikös rekkakuskit matkusta laivoilla aina yksin? Ja kaupparatsut matkustavat aina myös yksin, mutta joutuuvatko he laivoilla matkustamaan?
- Laivailija Mies
Minä menen usein yksin Tukholmaan kun setäni asuu siellä ja matkan tarkoitus on juuri sedän luokse töitä tekemään ja auttelemaan arkiasioissa.Kun lähden Tukholmaan yksin matkan päätarkoitus on Ruotsiin meno vain ei bilestäminen.Nuorempana sitä jakso vielä bilestää nykyään ei enää jaksa samalla tavalla kiinostaa.
"Minä menen usein yksin Tukholmaan kun setäni asuu siellä ja matkan tarkoitus on juuri sedän luokse töitä tekemään ja auttelemaan arkiasioissa.Kun lähden Tukholmaan yksin matkan päätarkoitus on Ruotsiin meno vain ei bilestäminen.Nuorempana sitä jakso vielä bilestää nykyään ei enää jaksa samalla tavalla kiinostaa. "
No sulla sentään on joki järkevä syy päästä Tukholmaan, kuten toi vierailu setäsi luona. Mulla vaan kun ei ole mitään tollaisia hyviä syitä joiden vuoksi lähtisin Tukholmaan tai yleensä mihinkään ulkomaille, kun ei ole ketään tuttuja tai kavereita jotka siellä asuisivat. Mutta siltikin haluaisin vaan päästä niin kovasti käymään Tukholmassa, mutta pelkona on vaan se, että miten muut ihmiset siihen suhtautuvat, jos mun ikäiseni nuori mies on yksin laivalla ilman ketään kavereita.
Oon vaan huomannut usein sen, miten baareissa ihmiset utelevat aina siitä yksinolosta ja ihmettelevät sitä, että miksi mulla ei ole ketään kavereita mukana baareissa, kun kaikki muut nuoret käyvät siellä aina kaveriporukoidensa kanssa. Helposti tuntuu siltä, että laivan baareissa se ilmapiiri yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan on ihan samanlainen ja yhtä pinnallinen mitä maissakin.
- Jebou27w
Voiko tää maukuminen yksin matkustamisesta olla totta?!! Mä matkustan tosi paljon yksi. On valinnan vapaus ja tehdä just mitä haluaa, eikä kukaan ole ihmetellyt tai sanonut mulle siitä mitään erityistä.
Olen tavannut muitakin yksin matkaavia syystä tai toisesta ja mukavaa on ollut.Mulla itselläni kun on vaan niin hirveän paljon huonoja kokemuksia siitä yksinäisyydestä, kuten mm. yksinäisistä baarireissuista, sekä kotiseudun ihmisten ja työkavereiden inhottavia uteluita ja ihmettelyjä siitä, että miksi oon ollut yksin jossakin. Veikkaan että sä oot varmaan pysynyt aika paljon erossa noista laivan baareista, kun et ole kohdannut mitään inhottavia uteluita muiden ihmisten taholta.
- :-/
DarkFear kirjoitti:
Mulla itselläni kun on vaan niin hirveän paljon huonoja kokemuksia siitä yksinäisyydestä, kuten mm. yksinäisistä baarireissuista, sekä kotiseudun ihmisten ja työkavereiden inhottavia uteluita ja ihmettelyjä siitä, että miksi oon ollut yksin jossakin. Veikkaan että sä oot varmaan pysynyt aika paljon erossa noista laivan baareista, kun et ole kohdannut mitään inhottavia uteluita muiden ihmisten taholta.
Siis oikeasti, otetaan esimerkiksi vaikka Siljan Serenade tai Symphony, joilla pääsee Tukholmaan. Viikonloppuna ja muuna sesonkina väkeä on satamäärin ja se pyörii joka paikassa, kaupoissa, ruokaravintoloissa, baareissa, yökerhossa, saunatiloissa ja tietysti hyteissään. Hiljaisempanakin aikana joka paikkaan riittää väkeä, vaikkei yhtä paljon kuin sesonkina. Jokaisella on omat juttunsa tehtävänään, shoppailu, ruokailu, juominen, yhdenyön seuran iskeminen... Mitäs luulet, kuinka paljon kukaan ehtii/viitsii kiinnittää huomionsa yksittäiseen matkailijaan, olipa tämä yksin tai ei?
Laivan baari ei ole sama asia kuin pikkupaikkakunnan ainoa kippola, ketään ei oikeasti kiinnosta, jos et itse niin halua. Olen seuraillut sivusta, kuinka rahakas pikkujulkkis sai istua baarissa ihan yksin. Kukaan ei uinut liiveihin, ei saman eikä eri sukupuolen edustaja. Ei missään merkityksessä, ei hyötyäkseen eikä haastaakseen riitaa. Ja sinä uskot, että peräkylän tavispoika loistaa huomion keskipisteenä, ihmisten pohjattoman mielenkiinnon kohteena? Valitettavasti on tuotettava pettymys. Kyllä sinun täytyy lyödä lappu kaulaasi "olen ihan yksin ja siksi omituinen, älkää kysykö minulta, miksi olen yksin ja siksi omituinen", jotta saisit huomiota. - Sailor-Girl
DarkFear kirjoitti:
Mulla itselläni kun on vaan niin hirveän paljon huonoja kokemuksia siitä yksinäisyydestä, kuten mm. yksinäisistä baarireissuista, sekä kotiseudun ihmisten ja työkavereiden inhottavia uteluita ja ihmettelyjä siitä, että miksi oon ollut yksin jossakin. Veikkaan että sä oot varmaan pysynyt aika paljon erossa noista laivan baareista, kun et ole kohdannut mitään inhottavia uteluita muiden ihmisten taholta.
Etkö vois tehdä tuttavuutta kivan naisen kanssa... Sen jälkeen et enää ole yksin. Pariutuminenhan on yksi laivamatkan tarkoituksista ainakin sinkuilla. Oletko katseenkestävä, haluatko naisseuraa vai estääkö ujous...?
:-/ kirjoitti:
Siis oikeasti, otetaan esimerkiksi vaikka Siljan Serenade tai Symphony, joilla pääsee Tukholmaan. Viikonloppuna ja muuna sesonkina väkeä on satamäärin ja se pyörii joka paikassa, kaupoissa, ruokaravintoloissa, baareissa, yökerhossa, saunatiloissa ja tietysti hyteissään. Hiljaisempanakin aikana joka paikkaan riittää väkeä, vaikkei yhtä paljon kuin sesonkina. Jokaisella on omat juttunsa tehtävänään, shoppailu, ruokailu, juominen, yhdenyön seuran iskeminen... Mitäs luulet, kuinka paljon kukaan ehtii/viitsii kiinnittää huomionsa yksittäiseen matkailijaan, olipa tämä yksin tai ei?
Laivan baari ei ole sama asia kuin pikkupaikkakunnan ainoa kippola, ketään ei oikeasti kiinnosta, jos et itse niin halua. Olen seuraillut sivusta, kuinka rahakas pikkujulkkis sai istua baarissa ihan yksin. Kukaan ei uinut liiveihin, ei saman eikä eri sukupuolen edustaja. Ei missään merkityksessä, ei hyötyäkseen eikä haastaakseen riitaa. Ja sinä uskot, että peräkylän tavispoika loistaa huomion keskipisteenä, ihmisten pohjattoman mielenkiinnon kohteena? Valitettavasti on tuotettava pettymys. Kyllä sinun täytyy lyödä lappu kaulaasi "olen ihan yksin ja siksi omituinen, älkää kysykö minulta, miksi olen yksin ja siksi omituinen", jotta saisit huomiota."Siis oikeasti, otetaan esimerkiksi vaikka Siljan Serenade tai Symphony, joilla pääsee Tukholmaan. Viikonloppuna ja muuna sesonkina väkeä on satamäärin ja se pyörii joka paikassa, kaupoissa, ruokaravintoloissa, baareissa, yökerhossa, saunatiloissa ja tietysti hyteissään. Hiljaisempanakin aikana joka paikkaan riittää väkeä, vaikkei yhtä paljon kuin sesonkina. Jokaisella on omat juttunsa tehtävänään, shoppailu, ruokailu, juominen, yhdenyön seuran iskeminen... Mitäs luulet, kuinka paljon kukaan ehtii/viitsii kiinnittää huomionsa yksittäiseen matkailijaan, olipa tämä yksin tai ei? "
Niin eli yksinäisenä nuorena miehenä sitä joutuisi hyvinkin todennäköisesti viettämään koko laivaristeilyn ajan ilman minkäänlaista juttuseuraa, kun kaikki ovat tyypilliseen tapaansa aina omissa kaveriporukoissaan. Tässä olisi just se huono puoli, että mulla iskisi jo matkan alkuvaiheessa hirveä ahdistus ja masennus siitä, kun kaikki muut saavat pitää koko ajan hauskaa omissa kaveriporukoissaan ja sitten saat olla itse koko matkan ajan vain omissa oloissaan ilman minkäänlaista juttuseuraa.
"Etkö vois tehdä tuttavuutta kivan naisen kanssa... Sen jälkeen et enää ole yksin. Pariutuminenhan on yksi laivamatkan tarkoituksista ainakin sinkuilla. Oletko katseenkestävä, haluatko naisseuraa vai estääkö ujous...? "
No itselläni kun se yksinäisyys ja kavereiden puute estää aina kaikenlaisen ihmisiin tutustumisen ja just sen takia sitä ei koskaan uskalla mennä missään juttelemaan toisille ihmisille, kun pelottaa jo etukäteen se, että mitä he oikein ajattelevat siitä, jos mun ikäinen nuori mies on yksinään baarissa tai laivaristeilyllä ilman ketään kavereita. Sitten tulisi varmasti inhottavia kysymyksiä siitä, että miksi oon yksin liikkeellä ja eikö mulla ole ketään kavereita, kun oon joutunut yksin lähtemään.
Tällaisiin vastaavanlaisiin tilanteisiin oon törmännyt lähes joka kerta baareissa aina siitä lähtien kun oon niissä käynyt, eli 18-vuotiaasta lähtien. On vaan niin inhottavaa, kun ketkään ei ymmärrä ikinä sitä, jos nuorempi mies on yksin liikkeellä jossain tollaisessa paikassa, kuten baarissa, laivaristeilyllä tai ulkomaan matkalla.
Oon mä ihan katseenkestävä, jos niin sanotaan. sillä ulkonäköni puolesta ketkään eivät ikinä edes uskoisi mun olevan yksinäinen. Mutta sen yksinäisyyden takia en ikinä uskalla mennä kenellekkään missään juttelemaan, enkä kyllä uskaltaisi muutenkaan mennä esim. baareissa tai laivalla tuntemattomille juttelemaan, vaikka mulla oliskin siellä kavereita mukana.
Kavereiden kanssa liikkuessa olisi ainakin se hyvä puoli, että silloin sitä ei tarvisi selitellä mitään siitä yksinolosta ja ihmiset tulisivat varmasti helpommin juttelemaan, kun huomaisivat mun olevan kaveriporukassa, sillä eihän ketkään halua tulla ikinä juttelemaan mitään yksin oleville nuorille miehille, korkeintaan tullaan vaan utelemaan painostavaan sävyyn siitä yksinolosta ja siitä miksei ole ketään kavereita mukana.- Laivalla käyn yksin
Minä olen usein käynyt laivalla yksin.Siellähän löytää lähes aina mukavaa juttuseuraa kummankin sukupuolen edustajista,ei mitään ongelmaa.Laivalla on aina aivan huippu meno sekä yksin että kaverin kanssa.Minun yksin lähdön tärkein syy on ollut aina se että kaverille on tullut jotain tärkeää muuta menoa eikä ole kerennyt lähtemään mukaan ja olen ollut risteilyt jo varannut.Minulle ei koskaan ole ollut ongelma lähteä yksin laivalla aivan huippua siellä on olla yksinkin.Esimerkiksi viime Juhannuksen olin yksin laivalla ja oli täydellinen reissu.
Oon mäkin kuullut noita juttuja siitä, miten laivalla voisi löytää juttuseuraa yksin ollessa, mutta silti se yksin lähteminen jännittää ja pelottaa niin kovasti, kun en ole koskaan aikaisemmin ollut yksin oikeastaan missään matkalla. Tietenkin naiset löytävät aina paljon helpommin sitä juttuseuraa, joten miehenä se yksin lähteminen vaan epäilyttää niin kovasti.
Yksin lähtiessä kun ongelmana on myös kalliit hinnat ja jopa laivayhtiöiden kielteinen suhtautuminen yksinmatkaavia kohtaan. Yksin matkustaville kun yritetään myydä vaan jotain ylihintaisia autokannen hyttejä, joissa hinta on tosiaan niin korkea, että samalla hinnalla saisi kahden hengen risteilyn hyvässä ikkunallisessa kansihytissä.
Muistan kerran kun kävin Viking Linen toimistossa kyselemässä risteilyhintoja, niin heti asiakaspalvelijoiden asenne oli erittäin epäkohtelias kun kerroin haluavani yksin tonne laivaristeilylle. Siinä jäi risteily tekemättä, kun en tykännyt asiakaspalvelijoiden kielteisestä asenteesta, enkä halunnut maksaa törkeitä ylihintoja jostain ahtaista autokannella olevisa hyteistä.- ...
Jos sää oot tiskillä ollu samanlainen jankkaaja kuin täällä netissä niin ei mikään ihme että asiakaspalvelijoilta palaa päreet.
- just joo
Selityksiä tuntuu löytyvän selitysten perään. Nyt jo laivayhtiötkin ovat yksinmatkaavia vastaan. Kurkkaa joskus suurperhepalstalle, siellä valitetaan ihan samaa, että hotellit ja laivayhtiöt sortavat suurperheellisiä. Tosiasia on, että hyteillä on hintansa, joka on tietysti edullisempi, jos maksajia on monta. Mutta niin on moni muukin asia. Jos maitopurkin ostaa kimppaan kaverin kanssa, se on yhdelle halvempi kuin yksinostaessa.
Eikä laivayhtiöt "yritä myydä" yksinmatkaaville mitään tiettyä hyttiluokkaa, autokannen alta eikä päältä. Jokainen valitsee ihan itse, mihin on varaa ja mistä haluaa maksaa. Yksinään voi varata vaikka sviitin, jos kukkaro sen kestää.
Kumma muuten, ettei minulle ole koskaan sattunut ynseää asiakaspalvelua sen paremmin Vikingin kuin Siljan toimistossa, vaikka olen yksin ollut lähdössä laivalle. Olisiko niin, että olet pikkuisen herkistynyt aiheelle ja näet mörköjä sielläkin, missä niitä ei ole? Eipä vaan voi silti sanoa, että laivayhtiöt tai matkatoimistot olisi ensisijaisesti houkuttelemassa yksin matkaavia ihmisiä, kun heille ei ole koskaan minkäänlaisia tarjoushintoja. Eniten suositaan hinnoissa tietenkin isompia matkaryhmiä ja näitä yritetään kaupata aina erityisesti just nuorille matkaajille, kun heillä oletetaan olevan aina paljon kavereita ja heidän tiedetään tykkäävän matkustella just yhdessä kaveriporukoiden kanssa.
"Kumma muuten, ettei minulle ole koskaan sattunut ynseää asiakaspalvelua sen paremmin Vikingin kuin Siljan toimistossa, vaikka olen yksin ollut lähdössä laivalle. Olisiko niin, että olet pikkuisen herkistynyt aiheelle ja näet mörköjä sielläkin, missä niitä ei ole? "
Tuolla Viking linen toimistossa oli kyllä silloin tosi huonoa asiakaspalvelua ja päätin saman tien olla varaamatta matkaa tuolta toimistosta, koska niin töykeää heidän suhtautuminen oli mua kohtaan, kun olin kiinnostunut vain yhden hengen risteilyistä. Heti oltiin ehdottamassa sitä, että jos ottaisin kavereita mukaan ja maksaisin jonkun usean hengen risteilyn, vaikka mulla ei ole sellaiseen edes mitään mahdollisuuksia.- Zuippadui kala ui
Kai sitten minäkin heitän korteni kekoon. Olen reissannut hyvinkin paljon yksinäni. Usein toki työn takia, mutta varsinkin noilla laivareissuilla kuka sitä tietää olenko muuten vai työasioissa menossa jonnekin. Enpä ole koskaan ajatellut tuosta ahdistavuus näkökulmasta asiaa, tai siitä onko kukaan koskaan ihmetellyt olemassaoloani. Tylsää saattaa joskus olla yksin matkatessa, varsinkin ellei halua alkaa remuta muiden mukana. Oma vapaus taas on se kova juttu. Ei ole turhaa sosiaalista painetta ympärillä tai mussuttajia kun ei sitä tai tätä.
Paljon toki riippuu luonteestakin. Jos on ujo ja sulkeutunut, saattaa kyllä maailma tuntua kaatuvan päälle. Muussa tapauksessa kyllä juttuseuraa löytyy helpolla eikä kukaan ihmettele mitään, ei siis ainakaan negatiivisessa mielessä. Kaikki lähtee itsestä. Ei ole syytä ajatella "mitähän muuta ajattelevat" -tyyliin.- Zuippadui kala ui
"Heti oltiin ehdottamassa sitä, että jos ottaisin kavereita mukaan ja maksaisin jonkun usean hengen risteilyn, vaikka mulla ei ole sellaiseen edes mitään mahdollisuuksia."
He vaan tekevät työtään ja yrittävät myydä lisää. Niin itsekin usein ostan hytin matkakseni. Samalla hinnalla siellä menisi 1-3 muutakin tapauksesta riippuen, mutta kukaan ei hämmästele miksi yksin reissaan. Olen käyttänyt varmaan jokaista tällä regionilla seilaavaa risteilijää monen monta kertaa muttei vielä ole kukaan hämmästellyt, ei sillä tavalla että se olisi tuntunut oudolta.
- epox
Olen mielenkiinnolla seurannut risteilyjahkailujasi täällä useamman kuukauden aikana. Nyt oli sitten pakko kommentoida. Itse olen 26-vuotias mies ja olen monta kertaa ollut yksin risteilyillä ja ulkomaanmatkoilla. Olenko mielestäsi jotenkin poikkeuksellinen?
"Miten tällä palstalla suhtaudutte siihen, jos näette laivalla tai erityisesti laivan baarissa jonkun nuoren miehen yksinään ilman ketään kavereita?"
En mitenkään erityisesti.
Karu totuus on kuitenkin se, että nuo Suomen ja Ruotsin välillä seilaavat laivat ovat sellaisia koko kansan kännäyspaatteja, joissa on edustettuna kaikki ikä- ja ihmisryhmät. Laivalla saattaa parhaimmassa tapauksessa olla yli parituhatta matkustajaa eikä kukaan taatusti kiinnitä siihen baarissa istuvaan yksinäiseen nuoreen mieheen mitään huomiota. Onhan siellä laivalla paljon muitakin yksinmatkustavia.
Suuri matkustajaryhmä ovat myös reittimatkalaiset, jotka ihan ajankuluksi käyvät baarissa muutamalla oluella. Tuskin heiltäkään tullaan heti ensimmäisenä utelemaan, miksi he ovat yksin laivan baarissa.
"Helposti tuntuu siltä, että laivan baareissa se ilmapiiri yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan on ihan samanlainen ja yhtä pinnallinen mitä maissakin."
Minusta on hassua, että vertaat laivallamatkustamista ja entisen kotipaikkakuntasi baarikokemuksia keskenään. Varmasti pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa jotakin kautta, on ahdistavaa käydä yksin baarissa. Laivalla asia on kuitenkin ihan eri, koska matkustajia on huomattavasti enemmän kuin entisen kotipaikkakuntasi baarissa ja toisekseen ihmiset eivät tunne toisiaan ennestään. Laivallahan porukkaa on eri puolelta Suomea. Seassa on myös ulkomaalaisia.
"Yksin lähtiessä kun ongelmana on myös kalliit hinnat ja jopa laivayhtiöiden kielteinen suhtautuminen yksinmatkaavia kohtaan."
"Eipä vaan voi silti sanoa, että laivayhtiöt tai matkatoimistot olisi ensisijaisesti houkuttelemassa yksin matkaavia ihmisiä, kun heille ei ole koskaan minkäänlaisia tarjoushintoja."
Näitä en ihan ymmärtänyt. Risteilyt myydään yleensä hyteittäin. Näin ollen risteilytarjoukset koskevat myös yksinmatkaavia. Eli risteilyn hinta ilmoitetaan hytin hintana, joka on sama riippumatta siitä matkustaako hytissä 1 vai 4 henkilöä. Näin syksyllä sesongin ulkopuolella ja ajoissa varattuna risteilyn saattaa saada hyvinkin edullisesti. Itse olen joskus talvella ollut hel-sto-hel risteilyllä hintaan 10 eur. Tiedän, että vieläkin halvemmalla on risteilyjä irronnut. Joskus hiljaiseen aikaan keskellä viikkoa risteilyn saattaa saada jopa ilmaiseksi. Toki tuon 10 e risteilyn hinta olisi neljällä hengellä ollut 2,50e per henkilö, mutta tuskin sillä on merkitystä työssäkäyvälle henkilölle maksaako matka esim 10 e vai 2,50 e?
Varmasti jos jostain viikkarin toimistosta käyt risteilyjä tiedustelemassa, niin sinulle tarjotaan jotain täyshintaisia hinnaston mukaisia matkoja. Halvimmat hinnat piileskelevät internetin ihmeellisessä maailmassa.
Miksi muuten odotat, että ensimmäinen omatoiminen risteilysi olisi täydellinen suoritus? Vaikuttaa siltä kuin olisit lähdössä elämäsi ensimmäiselle ja viimeiselle risteilylle, jossa kaiken tulisi olla täydellistä. Mikset voisi vain varata risteilyn ja lähteä matkaan ilman mitään erityisiä odotuksia? Voisit ikäänkuin harjoitella laivalla matkustamista. Menetätkö siinä jotain jos et tee matkalla muuta kuin käyt vaikka syömässä ja oluella ja menet sen jälkeen hyttiin nukkumaan? Seuraavan päivän vietät Tukholmassa kierrellen ja illaksi tulet takaisin laivalle. Nysväätkö mielummin taas yhden viikonlopun kotona tekemättä mitään kuin että lähtisit matkaan?"Olen mielenkiinnolla seurannut risteilyjahkailujasi täällä useamman kuukauden aikana. Nyt oli sitten pakko kommentoida. Itse olen 26-vuotias mies ja olen monta kertaa ollut yksin risteilyillä ja ulkomaanmatkoilla. Olenko mielestäsi jotenkin poikkeuksellinen? "
No tuskin oot poikkeuksellinen, mutta tosi harvoin oon kuullut mitään tällaista, että ketkään nuoret kävisivät koskaan yksin missään laivaristeilyillä ja vielä oikein useita kertoja! Aina oon kuullut kaikkien nuorten käyvän risteilyillä ja ulkomaan matkoilla vain kavereiden kanssa, kuten myös baareissa.
"En mitenkään erityisesti. "
No sä et varmaan siitä mitään ihmeitä ajattele, kun oot ollut itse useita kertoja yksin laivaristeilyillä, mutta kaikki muut ihmiset kyllä ajattelevat, kun heidän mielestään nuorten miesten kuuluisi reissuta aina kaveriporukoiden kesken.
"Karu totuus on kuitenkin se, että nuo Suomen ja Ruotsin välillä seilaavat laivat ovat sellaisia koko kansan kännäyspaatteja, joissa on edustettuna kaikki ikä- ja ihmisryhmät. Laivalla saattaa parhaimmassa tapauksessa olla yli parituhatta matkustajaa eikä kukaan taatusti kiinnitä siihen baarissa istuvaan yksinäiseen nuoreen mieheen mitään huomiota. Onhan siellä laivalla paljon muitakin yksinmatkustavia."
Varmaan muut yksin matkaavat ovatkin sitten jotain liikemiehiä, rekkamiehiä, muita työmatkalaisia sekä keski-ikäisiä ja muita vanhempia yksin matkaavia ihmisiä, mutta eipä noissa laivoilla koskaan ketkään nuoret käy yksinään, kun he liikkuvat siellä aina vain kaveriporukoidensa kesken.
Noista hinnoista sen verran, että kyllä mä voisin maksaa esim. ton mainitsemasi 10-euroa tollaisesta edestakaisesta Tukholman risteilystä. Näistä hinnoista kun on ollut aina niin paljon puhetta, niin ehdoton yläraja tolle yksinäiselle Tukholman risteilylle on mulla n. 40-50-euroa, eli missään tapauksessa en suostu maksamaan siitä läheskään mitään laivayhtiöiden tarjoamaa liki sataa euroa. Ja lisäksi haluan myös ikkunallisen kansihytin omaan käyttööni, enkä mitään autokannen alla olevaa ahdasta hyttiä, jossa hyttikaverina olisi vielä joku täysin tuntematon henkilö.
Jos tollaisia tarjoushintoja jostain löytäisin, niin se olisi hieno juttu.
Totta kai mä odotan tältä laivaristeilyltä paljon, kun se olisi mun elämäni ensimmäinen laivaristeily ilman vanhempien mukanaoloa. Totta kai sitä haluaa aikuisiällä päästä edes joskus johonkin matkalle niin, että saisi matkailla muutenkin kun vain vanhempien mukana ollessa.
Sellainen risteily olisi suuri pettymys, jossa joutuisin menemään hyttiini ajoissa nukkumaan, kun haluaisin päästä kokemaan sellaisia asioita, joita en ole koskaan ennen saanut kokea. Eli haluaisin päästä kiertelemään laivan baareja, ottaa siinä myös hieman alkoholia (enemmän kun mitä saisin ottaa vanhempien läsnäollessa), sekä päästä juttelemaan muiden ihmisten kanssa ja kavereiden kanssa ollessa olisi just se etu, etttä silloin sitä saisi tuntea olevansa suosittu, kun ihmiset tulisivat juttelemaan mulle rohkeammin, kun he näkisivät mun olevan kavereiden kanssa laivalla. Suomessa kun on just sellainen ilmapiiri, että täällä kaikki ihmiset haluavat tutustua aina niihin nuoriin miehiin, joiden tiedetään olevan sosiaalisia, kun taas yksinäisille nuorille miehille ei ketkään halua koskaan mennä mitään juttelemaan.- ...
Muutaman kuukauden?
DF on jankannu risteilystään jo ainakin 1,5 vuotta, eikä asia ole muuttunut miksikään. ... kirjoitti:
Muutaman kuukauden?
DF on jankannu risteilystään jo ainakin 1,5 vuotta, eikä asia ole muuttunut miksikään."DF on jankannu risteilystään jo ainakin 1,5 vuotta, eikä asia ole muuttunut miksikään. "
Tiedätkö miksi mikään ei ole muuttunut? No siksi, koska mä en ole löytänyt mistään sitä matkaseuraa, vaikka oon yli vuoden ajan kirjoittanut kaikille Suomi24-palstoille tästä ihan samasta asiasta. Oon ainakin yrittänyt etsiä sitä matkaseuraa, joten ainakaan yrityksen puutteesta ei mua voi täällä kukaan syyttää. Luulisi nyt etä joku olisi menossa Tukholmaan tai Tallinnaan ja olisi siinä samalla matkaseuraa vailla, niin että ilmoittautuisi mulle matkaseuraksi.- No voi hevonvittu
DarkFear kirjoitti:
"Olen mielenkiinnolla seurannut risteilyjahkailujasi täällä useamman kuukauden aikana. Nyt oli sitten pakko kommentoida. Itse olen 26-vuotias mies ja olen monta kertaa ollut yksin risteilyillä ja ulkomaanmatkoilla. Olenko mielestäsi jotenkin poikkeuksellinen? "
No tuskin oot poikkeuksellinen, mutta tosi harvoin oon kuullut mitään tällaista, että ketkään nuoret kävisivät koskaan yksin missään laivaristeilyillä ja vielä oikein useita kertoja! Aina oon kuullut kaikkien nuorten käyvän risteilyillä ja ulkomaan matkoilla vain kavereiden kanssa, kuten myös baareissa.
No sä et varmaan siitä mitään ihmeitä ajattele, kun oot ollut itse useita kertoja yksin laivaristeilyillä, mutta kaikki muut ihmiset kyllä ajattelevat, kun heidän mielestään nuorten miesten kuuluisi reissuta aina kaveriporukoiden kesken.
"Karu totuus on kuitenkin se, että nuo Suomen ja Ruotsin välillä seilaavat laivat ovat sellaisia koko kansan kännäyspaatteja, joissa on edustettuna kaikki ikä- ja ihmisryhmät. Laivalla saattaa parhaimmassa tapauksessa olla yli parituhatta matkustajaa eikä kukaan taatusti kiinnitä siihen baarissa istuvaan yksinäiseen nuoreen mieheen mitään huomiota. Onhan siellä laivalla paljon muitakin yksinmatkustavia."
Varmaan muut yksin matkaavat ovatkin sitten jotain liikemiehiä, rekkamiehiä, muita työmatkalaisia sekä keski-ikäisiä ja muita vanhempia yksin matkaavia ihmisiä, mutta eipä noissa laivoilla koskaan ketkään nuoret käy yksinään, kun he liikkuvat siellä aina vain kaveriporukoidensa kesken.
Noista hinnoista sen verran, että kyllä mä voisin maksaa esim. ton mainitsemasi 10-euroa tollaisesta edestakaisesta Tukholman risteilystä. Näistä hinnoista kun on ollut aina niin paljon puhetta, niin ehdoton yläraja tolle yksinäiselle Tukholman risteilylle on mulla n. 40-50-euroa, eli missään tapauksessa en suostu maksamaan siitä läheskään mitään laivayhtiöiden tarjoamaa liki sataa euroa. Ja lisäksi haluan myös ikkunallisen kansihytin omaan käyttööni, enkä mitään autokannen alla olevaa ahdasta hyttiä, jossa hyttikaverina olisi vielä joku täysin tuntematon henkilö.
Totta kai mä odotan tältä laivaristeilyltä paljon, kun se olisi mun elämäni ensimmäinen laivaristeily ilman vanhempien mukanaoloa. Totta kai sitä haluaa aikuisiällä päästä edes joskus johonkin matkalle niin, että saisi matkailla muutenkin kun vain vanhempien mukana ollessa.
Sellainen risteily olisi suuri pettymys, jossa joutuisin menemään hyttiini ajoissa nukkumaan, kun haluaisin päästä kokemaan sellaisia asioita, joita en ole koskaan ennen saanut kokea. Eli haluaisin päästä kiertelemään laivan baareja, ottaa siinä myös hieman alkoholia (enemmän kun mitä saisin ottaa vanhempien läsnäollessa), sekä päästä juttelemaan muiden ihmisten kanssa ja kavereiden kanssa ollessa olisi just se etu, etttä silloin sitä saisi tuntea olevansa suosittu, kun ihmiset tulisivat juttelemaan mulle rohkeammin, kun he näkisivät mun olevan kavereiden kanssa laivalla. Suomessa kun on just sellainen ilmapiiri, että täällä kaikki ihmiset haluavat tutustua aina niihin nuoriin miehiin, joiden tiedetään olevan sosiaalisia, kun taas yksinäisille nuorille miehille ei ketkään halua koskaan mennä mitään juttelemaan."Noista hinnoista sen verran, että kyllä mä voisin maksaa esim. ton mainitsemasi 10-euroa tollaisesta edestakaisesta Tukholman risteilystä. Näistä hinnoista kun on ollut aina niin paljon puhetta, niin ehdoton yläraja tolle yksinäiselle Tukholman risteilylle on mulla n. 40-50-euroa, eli missään tapauksessa en suostu maksamaan siitä läheskään mitään laivayhtiöiden tarjoamaa liki sataa euroa. Ja lisäksi haluan myös ikkunallisen kansihytin omaan käyttööni, enkä mitään autokannen alla olevaa ahdasta hyttiä, jossa hyttikaverina olisi vielä joku täysin tuntematon henkilö.
Jos tollaisia tarjoushintoja jostain löytäisin, niin se olisi hieno juttu."
Suostut maksamaan max. 50 euroa mutta HALUAT että tuolla rahalla saat ikkunallisen kansihytin omaan käyttöösi.
No just joo, ei vähä mitään.
Jatka haaveiluasi vuosikausia, sillä noilla spekseillä et ikinä tule Tukholman risteilylle pääsemään. Mutta jatka tuota jankutusta jossain muualla kuin täällä, jooko. No voi hevonvittu kirjoitti:
"Noista hinnoista sen verran, että kyllä mä voisin maksaa esim. ton mainitsemasi 10-euroa tollaisesta edestakaisesta Tukholman risteilystä. Näistä hinnoista kun on ollut aina niin paljon puhetta, niin ehdoton yläraja tolle yksinäiselle Tukholman risteilylle on mulla n. 40-50-euroa, eli missään tapauksessa en suostu maksamaan siitä läheskään mitään laivayhtiöiden tarjoamaa liki sataa euroa. Ja lisäksi haluan myös ikkunallisen kansihytin omaan käyttööni, enkä mitään autokannen alla olevaa ahdasta hyttiä, jossa hyttikaverina olisi vielä joku täysin tuntematon henkilö.
Jos tollaisia tarjoushintoja jostain löytäisin, niin se olisi hieno juttu."
Suostut maksamaan max. 50 euroa mutta HALUAT että tuolla rahalla saat ikkunallisen kansihytin omaan käyttöösi.
No just joo, ei vähä mitään.
Jatka haaveiluasi vuosikausia, sillä noilla spekseillä et ikinä tule Tukholman risteilylle pääsemään. Mutta jatka tuota jankutusta jossain muualla kuin täällä, jooko."Suostut maksamaan max. 50 euroa mutta HALUAT että tuolla rahalla saat ikkunallisen kansihytin omaan käyttöösi. "
Kyllä tollaiset hinnat ovat ihan realistisia, jos sattuu jostain tarjouksia löytämään. Ainakin jos kahdestaan lähtisi jonkun kanssa, niin silloin se olisi aivan helppo löytää esim. kahden hengen risteily satasella, sisältäen vielä kunnon ikkunallisen kansihytin. Tossa jäisi maksettavaa vain 50-euroa/per henkilö. Kun vaan löytäisi jostain sitä matkaseuraa.
"Jatka haaveiluasi vuosikausia, sillä noilla spekseillä et ikinä tule Tukholman risteilylle pääsemään. Mutta jatka tuota jankutusta jossain muualla kuin täällä, jooko. "
Mä kirjoitan just sinne palstalle minne itse haluan, joten kesä ja hajoa vaan siihen!- epox
DarkFear kirjoitti:
"Olen mielenkiinnolla seurannut risteilyjahkailujasi täällä useamman kuukauden aikana. Nyt oli sitten pakko kommentoida. Itse olen 26-vuotias mies ja olen monta kertaa ollut yksin risteilyillä ja ulkomaanmatkoilla. Olenko mielestäsi jotenkin poikkeuksellinen? "
Sellainen risteily olisi suuri pettymys, jossa joutuisin menemään hyttiini ajoissa nukkumaan, kun haluaisin päästä kokemaan sellaisia asioita, joita en ole koskaan ennen saanut kokea. Eli haluaisin päästä kiertelemään laivan baareja, ottaa siinä myös hieman alkoholia (enemmän kun mitä saisin ottaa vanhempien läsnäollessa), sekä päästä juttelemaan muiden ihmisten kanssa ja kavereiden kanssa ollessa olisi just se etu, etttä silloin sitä saisi tuntea olevansa suosittu, kun ihmiset tulisivat juttelemaan mulle rohkeammin, kun he näkisivät mun olevan kavereiden kanssa laivalla. Suomessa kun on just sellainen ilmapiiri, että täällä kaikki ihmiset haluavat tutustua aina niihin nuoriin miehiin, joiden tiedetään olevan sosiaalisia, kun taas yksinäisille nuorille miehille ei ketkään halua koskaan mennä mitään juttelemaan."Aina oon kuullut kaikkien nuorten käyvän risteilyillä ja ulkomaan matkoilla vain kavereiden kanssa, kuten myös baareissa."
Se, että sinä et ole kuullut muiden ikäistesi käyvän yksin risteilyillä ja ulkomaanmatkoilla ei tarkoita, että kukaan ei niin tekisi.
"Varmaan muut yksin matkaavat ovatkin sitten jotain liikemiehiä, rekkamiehiä, muita työmatkalaisia sekä keski-ikäisiä ja muita vanhempia yksin matkaavia ihmisiä, mutta eipä noissa laivoilla koskaan ketkään nuoret käy yksinään, kun he liikkuvat siellä aina vain kaveriporukoidensa kesken."
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Ajattele vaikkapa ahvenanmaalaisia. Heille tuo laivamatkustaminen on ihan yhtä arkipäiväinen asia kuin täällä manner-suomessa asuvalle on junalla tai linja-autolla matkustaminen. Esimerkiksi voisi mainita ahvenanmaalta kotoisin olevan parikymppisen miehen, joka opiskelee turussa tai helsingissä ja sahaa tota väliä edestakaisin harva se viikko. Näitä näkee laivalla jatkuvasti.
Reppureissaajat ovat myös eräs laivoilla esiintyvä matkustajaryhmä, iältään useimmiten juuri tuo 20-30 v. Suuri osa heistä matkustaa yksin.
Lisäksi siellä on niitä ikäisiäsi yksinäisiä miespuolisia risteilijöitä, vaikka et ilmeisesti halua tätä tosiasiaa millään uskoa.
Pointti on se, että kukaan ei pysty laivan baareissa sanomaan mistä syystä kukin on liikenteessä. Yksinäistä risteilijää et voi mitenkään erottaa naamataulun perusteella yksinäisestä reittimatkaajasta.
"Jos tollaisia tarjoushintoja jostain löytäisin, niin se olisi hieno juttu."
Niitä löytää kun etsii. Tossa olis näin alkuun pari:
http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/silja/offers/helsinkitukholma.htm
https://www.vikingline.fi/ -----> Punaiset lähdöt
http://www.vikingline.fi/vikingclub/akkilahtotarjoukset.asp (Vaatii ilmaisen Viking Club -jäsenyyden )
"Näistä hinnoista kun on ollut aina niin paljon puhetta, niin ehdoton yläraja tolle yksinäiselle Tukholman risteilylle on mulla n. 40-50-euroa, eli missään tapauksessa en suostu maksamaan siitä läheskään mitään laivayhtiöiden tarjoamaa liki sataa euroa. Ja lisäksi haluan myös ikkunallisen kansihytin omaan käyttööni, enkä mitään autokannen alla olevaa ahdasta hyttiä, jossa hyttikaverina olisi vielä joku täysin tuntematon henkilö."
Ainakin noissa Siljan tarjouksissa ikkunallisen hytin näyttäisi saavan lokakuussa useana päivänä reilusti alle viidellä kympillä.
Ja nämä hytit joissa on tuntematon henkilö matkakumppanina ovat sitten vain ja ainoastaan reittimatkailuun liittyvä asia. Risteilylle ei ole edes mahdollista ostaa pelkkää yksittäistä vuodepaikkaa. Risteilyt myydään hyteittäin, eli koko hytti on aina seurueen (1-4 hlöä) omassa käytössä. - epox
epox kirjoitti:
"Aina oon kuullut kaikkien nuorten käyvän risteilyillä ja ulkomaan matkoilla vain kavereiden kanssa, kuten myös baareissa."
Se, että sinä et ole kuullut muiden ikäistesi käyvän yksin risteilyillä ja ulkomaanmatkoilla ei tarkoita, että kukaan ei niin tekisi.
"Varmaan muut yksin matkaavat ovatkin sitten jotain liikemiehiä, rekkamiehiä, muita työmatkalaisia sekä keski-ikäisiä ja muita vanhempia yksin matkaavia ihmisiä, mutta eipä noissa laivoilla koskaan ketkään nuoret käy yksinään, kun he liikkuvat siellä aina vain kaveriporukoidensa kesken."
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Ajattele vaikkapa ahvenanmaalaisia. Heille tuo laivamatkustaminen on ihan yhtä arkipäiväinen asia kuin täällä manner-suomessa asuvalle on junalla tai linja-autolla matkustaminen. Esimerkiksi voisi mainita ahvenanmaalta kotoisin olevan parikymppisen miehen, joka opiskelee turussa tai helsingissä ja sahaa tota väliä edestakaisin harva se viikko. Näitä näkee laivalla jatkuvasti.
Reppureissaajat ovat myös eräs laivoilla esiintyvä matkustajaryhmä, iältään useimmiten juuri tuo 20-30 v. Suuri osa heistä matkustaa yksin.
Lisäksi siellä on niitä ikäisiäsi yksinäisiä miespuolisia risteilijöitä, vaikka et ilmeisesti halua tätä tosiasiaa millään uskoa.
Pointti on se, että kukaan ei pysty laivan baareissa sanomaan mistä syystä kukin on liikenteessä. Yksinäistä risteilijää et voi mitenkään erottaa naamataulun perusteella yksinäisestä reittimatkaajasta.
"Jos tollaisia tarjoushintoja jostain löytäisin, niin se olisi hieno juttu."
Niitä löytää kun etsii. Tossa olis näin alkuun pari:
http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/silja/offers/helsinkitukholma.htm
https://www.vikingline.fi/ -----> Punaiset lähdöt
http://www.vikingline.fi/vikingclub/akkilahtotarjoukset.asp (Vaatii ilmaisen Viking Club -jäsenyyden )
"Näistä hinnoista kun on ollut aina niin paljon puhetta, niin ehdoton yläraja tolle yksinäiselle Tukholman risteilylle on mulla n. 40-50-euroa, eli missään tapauksessa en suostu maksamaan siitä läheskään mitään laivayhtiöiden tarjoamaa liki sataa euroa. Ja lisäksi haluan myös ikkunallisen kansihytin omaan käyttööni, enkä mitään autokannen alla olevaa ahdasta hyttiä, jossa hyttikaverina olisi vielä joku täysin tuntematon henkilö."
Ainakin noissa Siljan tarjouksissa ikkunallisen hytin näyttäisi saavan lokakuussa useana päivänä reilusti alle viidellä kympillä.
Ja nämä hytit joissa on tuntematon henkilö matkakumppanina ovat sitten vain ja ainoastaan reittimatkailuun liittyvä asia. Risteilylle ei ole edes mahdollista ostaa pelkkää yksittäistä vuodepaikkaa. Risteilyt myydään hyteittäin, eli koko hytti on aina seurueen (1-4 hlöä) omassa käytössä.Anteeksi, katsoinkin noi siljan hinnat kiireessä väärin. Hinnat olivatkin henkilöhintoja eikä hyttihintoja.
No, viikkarin sivuilla ne ainakin ilmoitetaan hyttiä kohden. - bybnyuhv7
DarkFear kirjoitti:
"DF on jankannu risteilystään jo ainakin 1,5 vuotta, eikä asia ole muuttunut miksikään. "
Tiedätkö miksi mikään ei ole muuttunut? No siksi, koska mä en ole löytänyt mistään sitä matkaseuraa, vaikka oon yli vuoden ajan kirjoittanut kaikille Suomi24-palstoille tästä ihan samasta asiasta. Oon ainakin yrittänyt etsiä sitä matkaseuraa, joten ainakaan yrityksen puutteesta ei mua voi täällä kukaan syyttää. Luulisi nyt etä joku olisi menossa Tukholmaan tai Tallinnaan ja olisi siinä samalla matkaseuraa vailla, niin että ilmoittautuisi mulle matkaseuraksi.perheellinen,työtä asiakaspalvejijana niin kaipaa todellakin omaa rauhaa.Matkustasin yksin useamminkin,jos se ei olis epäreilua vaimoa kohtaan.
- 13+6
Tämä kirjoittaja on trolli! Hän copy-pastettaa vanhoja viestejään ja kirjoittaa välillä ulkomuistista pätkiä sinne väliin. Ihan turha tuhlata aikaa vastauksiin.
"Tämä kirjoittaja on trolli! Hän copy-pastettaa vanhoja viestejään ja kirjoittaa välillä ulkomuistista pätkiä sinne väliin. Ihan turha tuhlata aikaa vastauksiin. "
Sä helvetin paskapää et tiedä musta ja mun elämästäni yhtään mitään, joten sun on täällä aivan turha ketään trolliksi haukkua, kun et saatana osaa itse edes keskustella mistään asiallisesti!! Ethän sä yhtään mitään sellaisesta ymmärrä, jos jollain ei ole matkaseuraa tarjolla ja sitten hän joutuu vuosikausia kärsimään sen takia, kun ei tunnu mukavalta yksin laivalle lähteä. Sä paskapää tässä oot just se kenen vastauksia ei kannata yhdenkään täällä edes lukea, joten voisit painua niin helvettiin tätä keskustelua täältä pilaamasta!- Kysyn vaan
DarkFear kirjoitti:
"Tämä kirjoittaja on trolli! Hän copy-pastettaa vanhoja viestejään ja kirjoittaa välillä ulkomuistista pätkiä sinne väliin. Ihan turha tuhlata aikaa vastauksiin. "
Sä helvetin paskapää et tiedä musta ja mun elämästäni yhtään mitään, joten sun on täällä aivan turha ketään trolliksi haukkua, kun et saatana osaa itse edes keskustella mistään asiallisesti!! Ethän sä yhtään mitään sellaisesta ymmärrä, jos jollain ei ole matkaseuraa tarjolla ja sitten hän joutuu vuosikausia kärsimään sen takia, kun ei tunnu mukavalta yksin laivalle lähteä. Sä paskapää tässä oot just se kenen vastauksia ei kannata yhdenkään täällä edes lukea, joten voisit painua niin helvettiin tätä keskustelua täältä pilaamasta!Kuinka voi olla mahdollista? Avvajan nimimerkki on värillinen. Onko hakkeri liikkeellä?
- KotiseutuYksinlaival
DarkFear kirjoitti:
Sä helvetin paskapää et tiedä musta ja mun elämästäni yhtään mitään, joten sun on täällä aivan turha ketään trolliksi haukkua, kun et saatana osaa itse edes keskustella mistään asiallisesti!! Ethän sä yhtään mitään sellaisesta ymmärrä, jos jollain ei ole matkaseuraa tarjolla ja sitten hän joutuu vuosikausia kärsimään sen takia, kun ei tunnu mukavalta yksin laivalle lähteä. Sä paskapää tässä oot just se kenen vastauksia ei kannata yhdenkään täällä edes lukea, joten voisit painua niin helvettiin tätä keskustelua täältä pilaamasta!KotiseutuYksinlaivalleKotiseutuYksinlaivalleKotiseutuYksinlaivalleKotiseutuYksinlaivalle
KotiseutuYksinlaivalleKotiseutuYksinlaivalleKotiseutuYksinlaivalleKotiseutuYksinlaivalle
KotiseutuYksinlaivalleKotiseutuYksinlaivalleKotiseutuYksinlaivalleKotiseutuYksinlaivalle
- Komistus.
Minä voin nousta laivaan yksin. Mutta laivassa en ole yksin. Jos itse en kyllin nopeasti hankkiudu naisseuraan, he kaappaavat minut ja jos en toimi kyllin nopeasti, he raiskaavat minut.
- Komea ja tyylikäs
Sama homma moni nainen on sanonut raiskaavansa minut ja ottavan väkisin ja yrittänyt tehdä seksuaalista väkivaltaa minulle
- Laivailija
Otappas nyt ittees niskasta kiinni ja lähde sinne laivalle, vaikka yksin. Ei tollasta Mikki Hiiri-touhua ollenkaan.
Tai sitten olet täysi pelkuri, jolla paska housussa heti kun jänskättää..
TAI raiskaaja joka etsii uhria sukupuolesta riippumatta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611654IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597926Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut922920Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982238Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1522168Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81636- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin531084Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782