"Vihapuheinen maammelaulu" :D

Duke.of.America

Kyllä ollaan herkkänahkaisia.
Dosentti Taru Leppästä ilmeisesti harmittaa, kun Äiti-venäjä ja punakaartin naissotilaiden voitosta ei lauleta suomessa.
"Leppänen kritisoi, että suomalaisuus on alakoulujen musiikinkirjoissa ensisijaisesti miehiin liittyvä asia."

Sattui vaan käymään vapaustaistelussa niin että valkoinen armeija, jossa ei juurikaan ollut naissotilaita voitti kansallemme vapauden. :DDD
En tiedä itkisikö vai nauraisiko??
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011082414253942_uu.shtml

23

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Just, taas joku ylihysteerinen nainen.
      Siis oikeesti, hitto kun tekis mieli kirota näiitä ihmisiä jotka ratsastaa trendeillä, ilman aivoja?

    • Nooo, asiasta kolmanteen, Finlandia-hymni olisi kansallislauluksi parempi, se on sentään suomalaisen säveltämä eikä käytössä muilla mailla (älkääkä muistuttako Biafrasta, se ei ole mikään maa koskaan ollutkaan).

      • Olisihan se Finlandia aika upea teos. En tiedä pitäneekö paikkaansa, mutta kun toisen maailmansodan jälkeen suomalaista vapaustaisteluista ja siihen liittyvää kirjallisuutta kiellettiin neuvostoliiton vaikutuksesta, niin Sibeliuksen Finlandiakin olisi yritetty kieltää.
        Mikä tuo Biafra juttu oikein on, kun ainakaan miulla ei siitä ole aavistustakaan?


      • Duke.of.America kirjoitti:

        Olisihan se Finlandia aika upea teos. En tiedä pitäneekö paikkaansa, mutta kun toisen maailmansodan jälkeen suomalaista vapaustaisteluista ja siihen liittyvää kirjallisuutta kiellettiin neuvostoliiton vaikutuksesta, niin Sibeliuksen Finlandiakin olisi yritetty kieltää.
        Mikä tuo Biafra juttu oikein on, kun ainakaan miulla ei siitä ole aavistustakaan?

        Nigerian maakunta, kapinoi aikoinaan ja julistautui itsenäiseksi. Otti kansallislaulukseen Finlandian (ilman sanoja!). Kapina kukistettiin saman tien mutta onhan sitä liikehdintää siellä Nigerian öljyalueilla ollut näihin päiviin asti...

        Sibeliuksella mitään natsimenneisyytä ollut, oli vain perso kiitoksille ja hyväksyi ne tulivat mistä tahansa.


      • Saattaisi se kuitenkin olla syytä sanoittaa uudelleen.

        Oi Suomi, katso, sinun päiväs koittaa,
        yön uhka karkoitettu on jo pois,
        ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa
        kuin itse taivahan kansi sois.
        Yön vallat aamun valkeus jo voittaa,
        sun päiväs koittaa, oi synnyinmaa!

        Oi nouse, Suomi, nosta korkealle
        pääs seppelöimä suurten muistojen,
        oi nouse, Suomi, näytit maailmalle
        sa että karkoitit orjuuden
        ja ettet taipunut sa sorron alle,
        on aamus alkanut, synnyinmaa!


    • Totuus?

      Historiassa...voittajalla on se etu. Että, voittaja voi aika yksipuolisesti myöskin a) kirjoittaa historian uudestaan. b) tulkita sen haluammallaan tavalla. Tätä ei tulisi unohtaa. Jos halutaan olla mahdollisimman lähellä objektiivista oikeaa historiaa joka perustuu todistusaineistoon. Luotettavaan sellaiseen..Eli tiivistäisin näin: Ken joukoissa seisot, kenen lippua kannat. Ei synny myöskään oikeutta ilman taistelua, eikä taistelua ilman yhteistärintamaa..Ei ole olemassa mielestäni koskaan täysin puhdasta objektiivista tapaakaan siis tulkita historia...ja sen kulku ja seuraukset. Ilmaan jää aina kysymys myös detaljeista: JOS, tilanne olisi ollut henkilöhistorian dokumettaariseen aineistoihin vedoten toinen..Historia on aika paljon myös vahvojen yksilöhenkilöiden luoma historia josta syntyy kollektiivinen kokonainen kansakunnan historia...Monesäkeistä...ja kerroksista eikö totta?

    • görgyj

      Kyllähän tuossa -Maammelaulussa- on tiettyä kansallista uhoa.
      Onhan Sibeliuksen musiikistakin kuultu fasistisia piirteitä.
      Mutta tuollaista uhoa on muissakin ksallislauluissa. Ja se kai
      on niitten tarkoituskin. Kehua omaa maata, ettei porukka muut-
      tais muualle.

      • Anjaniina.

        Nehän on nimenomaan tehty nostattamaan kansallistuntoa.
        Me, ei muut.
        Sanoin rumasti naisista, mut jostain syystä naiset tuntuu olevan tällaisia pilkun...hmm...
        Niinkuin suomalainen nainen jota häiritsi risti seinällä.
        Siitäkin sai kätevästi muutaman vuoden oikeusjutun.
        Oikeesti kyl ihmettelen, miten joku jaksaa...puuttua joka asiaan.
        Moralisointi...tuntuu olevan päivän hitti.
        Ei minua häiritse lainkaan, vaikka somali ei tunne kuuluvansa porukkaan kun Maammelaulua lauletaan (vaikken olekaan yltiöisänmaallinen)


      • 0ree
        Anjaniina. kirjoitti:

        Nehän on nimenomaan tehty nostattamaan kansallistuntoa.
        Me, ei muut.
        Sanoin rumasti naisista, mut jostain syystä naiset tuntuu olevan tällaisia pilkun...hmm...
        Niinkuin suomalainen nainen jota häiritsi risti seinällä.
        Siitäkin sai kätevästi muutaman vuoden oikeusjutun.
        Oikeesti kyl ihmettelen, miten joku jaksaa...puuttua joka asiaan.
        Moralisointi...tuntuu olevan päivän hitti.
        Ei minua häiritse lainkaan, vaikka somali ei tunne kuuluvansa porukkaan kun Maammelaulua lauletaan (vaikken olekaan yltiöisänmaallinen)

        Kyllähän tuo risti on roomalaisten kidutusväline.
        Mitäs sinä sanoisit uskonnosta, jonka tunnus oli-
        si hirttonaru? Hyväksyisitkö koulun seinälle?


      • Anjaniina.
        0ree kirjoitti:

        Kyllähän tuo risti on roomalaisten kidutusväline.
        Mitäs sinä sanoisit uskonnosta, jonka tunnus oli-
        si hirttonaru? Hyväksyisitkö koulun seinälle?

        No voihan nenä....se risti nyt on varmaan vähän muutakin...
        Muista et uskovaiset itse on tehneet kidutuksesta ja kärsimyksestä symboolin itselleen.
        Siellä koulujen seinillä on nähty niin paljon muutakin, Hitlereitä, Stalineita, ja miks muuten lapset pitäsi vieraannuttaa todellisuudesta jonka kans niiden on elettävä?


    • 0ree

      Samanlainen juttuhan on myös isänmaallisuus. Kansalaisten pitäisi puolustaa maata, vaikkei omistais sitä aariakaan. Sillä jokuhan omistaa. Nuo ovat sitä piilovaikuttamista tai aivopesua, josta on kaikki suuret sodat tehty.

      • putipuhdas

        Jokainen maan kansalainen omistaa maataan valtion kautta. Valtion maat ovat kansan maita. Yksityisomistukset näiden valtion maiden lisäksi ovat eri juttu.


    • mistä näitä sikiää?

      Naisena tunnen myötähäpeää tämän Leppäsen kirjoituksia lukiessani jopa niin paljon että olisin valmis kutsumaan tästedes äidinkieltämme isänkieleksi ja Suomineitoa Suomipojuksi.

      • Anjaniina.

        Jeps, jotta on titteliltään dosentti, ei näytä edellyttävän että olis aivot.


      • Anjaniina. kirjoitti:

        Jeps, jotta on titteliltään dosentti, ei näytä edellyttävän että olis aivot.

        No niin, "naistutkimuksen" dosentti.

        Koko tiede on aivan samaa tasoa...


      • yohuuhkaja kirjoitti:

        No niin, "naistutkimuksen" dosentti.

        Koko tiede on aivan samaa tasoa...

        Tarkennan ja alleviivaan vielä vanhaa kantaani että feminismi olisi vihapuheena lailla kiellettävä ja pahimmat vihanlietsojat tyrmään heitettävä parin ns miestutkimukseen harhautuneen heikkopään kanssa.


      • aitoja miehiä kaipaa
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Tarkennan ja alleviivaan vielä vanhaa kantaani että feminismi olisi vihapuheena lailla kiellettävä ja pahimmat vihanlietsojat tyrmään heitettävä parin ns miestutkimukseen harhautuneen heikkopään kanssa.

        miestutkimus on tulevaisuuden suuri tutkimushaara koska oikea todellinen mies on sukupuuttoon kuoleva laji. Kaikenlainen pehmoilu ja miesten muuttuminen vähitellen enemmän ja enemmän naismaisiksi antaa aihetta tutkia mikä on mennyt pahasti pieleen.

        Täälläkin miehiksi itseään kutsuvat piipittävät kuin pikkulinnut tai räkättävän kuin rastaat, oi niitä entisiä aikoja kun miehet olivat uljaita kotkia.


      • aitoja miehiä kaipaa kirjoitti:

        miestutkimus on tulevaisuuden suuri tutkimushaara koska oikea todellinen mies on sukupuuttoon kuoleva laji. Kaikenlainen pehmoilu ja miesten muuttuminen vähitellen enemmän ja enemmän naismaisiksi antaa aihetta tutkia mikä on mennyt pahasti pieleen.

        Täälläkin miehiksi itseään kutsuvat piipittävät kuin pikkulinnut tai räkättävän kuin rastaat, oi niitä entisiä aikoja kun miehet olivat uljaita kotkia.

        Voi voi, miestutkimus on jonninjoutavaa termeillä pelleilyä eikä edes omaperäistä koska syntyi vain 'naistutkimusta' apinoimalla.

        Vihapuheena kiellettävä.


      • mötönen.
        aitoja miehiä kaipaa kirjoitti:

        miestutkimus on tulevaisuuden suuri tutkimushaara koska oikea todellinen mies on sukupuuttoon kuoleva laji. Kaikenlainen pehmoilu ja miesten muuttuminen vähitellen enemmän ja enemmän naismaisiksi antaa aihetta tutkia mikä on mennyt pahasti pieleen.

        Täälläkin miehiksi itseään kutsuvat piipittävät kuin pikkulinnut tai räkättävän kuin rastaat, oi niitä entisiä aikoja kun miehet olivat uljaita kotkia.

        Valtaosa aidoista miehistähän on vankilassa. Ajat ovat muuttuneet.


      • mötönen. kirjoitti:

        Valtaosa aidoista miehistähän on vankilassa. Ajat ovat muuttuneet.

        Toden totta, mieskäsityksemme ovat täysin erilaiset.

        Sinun muistuttaa feminatsien käsitystä, heistäkin jokainen mies on vähintään raiskaaja.


      • teit isäin astumaan
        mötönen. kirjoitti:

        Valtaosa aidoista miehistähän on vankilassa. Ajat ovat muuttuneet.

        Miksi ne siellä vankilassa ovat? minun isäni ja isoisäni olivat ainakin aitoja kunnon miehiä, vastuullisia omasta perheestään huolehtivia Miehiä, eivätkä siti joutuneet koskaan vankilaan.


      • RIMMIR
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Toden totta, mieskäsityksemme ovat täysin erilaiset.

        Sinun muistuttaa feminatsien käsitystä, heistäkin jokainen mies on vähintään raiskaaja.

        Mitä hittoa nostaa meteliä jonkun dosentin kirjoituksista joita hän mielipide- palstalla julistaa?
        ¨
        Toivoisin sinullekin suvaitsevaisuutta nais sukupuolta edustaville.

        Iltalehden artikkeleiden mukaan ainakin nykyajan suomalainen mies voi tosi huonosti. Lue nuutama otsikko ja totea ikäpolvemme riittämättömyys esimerkkinä.


    • Todellakin :D Siis nyt on trendi puhua vihapuheesta! Annetaan näiden tutkijoiden puhua mistä haluavat ;) Kukin haluaa meriittiä ja tutkimusapurahoja itselleen ja kun vielä nuo Iltapäivälehdet hieman hehkuttavat ja nostavat pari lausetta esille ilman asia yhteyttä niin johan on "UUTINEN" saatu. Että siitä sitten lisää myyntiä ja väärinymmärryksiä kansalaisten pohdittavaksi. Siis asiallisuutta kirjoituksiin ja saisi Ilta-Sanomat ja Iltalehden lopettaa sensaatio hakuisten otsikoiden myötä joilla vielä kaiken lisäksi rahastetaan uteliaan kansan rahat! :DDD

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe