"Jarruttaminen"

Sepiiiiiiiiiiiiiiii

Aina käy sama juttu. Koulussa, intissä, töissä ja kaikkialla. Aluksi tulee hyvin toimeen ihmisten kanssa ja on melko sosiaalinen. Ei ole kuitenkaan pokkaa tutustua ihmisiin syvällisemmin ja mennä niihin tilanteisiin uudelleen. Jos on vaikka edellisenä päivänä ollut porukalla juomassa, ei viitsi mennä samojen ihmisten joukkoon seuraavana päivänä. Alkaa vain kertaamaan kaikkea sanomaansa päässään ja ajattelemaan, että oma seurani on paskaa. Olen ruma, olen tyhmä, en keksi mitään järkevää sanottavaa. Parempi olla änkemättä muiden seuraan.

Sitten huomaa sivusta, kuinka kuppikuntia muodostuu, ja itse jää niiden kaikkien ulkopuolelle. Samat tyypit, joiden kanssa aluksi tuli hyvin toimeen, eivät enää edes tunnista.
Kavereita tosiaan on muutamia, mutta uusien kontaktien luominen on tosiaan muodostunut lähes mahdottomuudeksi. Ensin tutustuu, mutta sitten alkaa jarruttamaan, eikä salli itselleen uusia ystäviä. Kun ei ole enää kukaan kiusaamassa tai syrjimässä, hoitaa sen itse omassa päässään. vituttaa.

Muita jotka kärsivät samasta ongelmasta?

5

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+13

Ehkä vähän samantapasesti joo. Muutaman kuukauden/vuoden päästä tutustumisesta tuntuu kaikki kaveri/ystäväsuhteet etääntyvän ilman mitään ihmeempää syytä. Varmaan osittain juuri siks että ne jää niin "pinnallisiks" eikä kukaan oikein pääse oikeesti mun lähelle.

Oon yleisesti ottaen muiden mielestä tosi kivaa seuraa joukon jatkeeks, mutten oikeen sen kummemmin missään tekemisissä. Ja sitkun ei vastapuolella oo enää tarvetta yleiseen ajanviettoseuraan, niin kummasti tälläset "mukavat täyteseuralaiset" sit jää ylimääräsiks ja yksin..

• Hei
      hyppäsin tänne toiselta palstalta lukemaan ja kiinnostuin kirjoituksestasi.
      luin sen tarkkaan ja tahtoisin kertoa sinulle jotakin, minkä huomasin.

näen sinut nimittäin erittäin onnellisena ihmisenä. olet fiksu ja asiallinen, perusasiasi ovat hyvässä kunnossa.
      haluan vain kertoa, että näen sinut ulkomaalaisen naisen kanssa onnellisena.
      sinä opetat hänelle maan tapoja ja hän luottaa sinuun ja rakastaa sinua.
      hän on tummahiuksinen, soikeakasvoinen ja ruskeasilmäinen. ja hänen kanssaan sinä et jännitä, ujous on tipotiessään.

terveisin Keskiyö

• 8+12

Minäkin jarruttelen: joskus jätän kokonaan tutustumatta ihmisiin tai sitten kivan keskustelun jälkeen jo mietin, että en luultavasti keksi mitään sanottavaa ensi kerralla. En minä yksin elämääni halua viettää, mutta kun kiusaaminen ja hiljaiseksi huomauttelu on tehnyt tehtävänsä ja annoin vuosia mennä ennen kuin kävin psykologilla. Pitäisi korvata negatiiviset ajatukset positiivisilla tai edes neutraaleilla. Kaikki tilanteet eivät ole samanlaisia jne.

• matkalaulu

Voi miten tutulta tämä kuulostaakaan! Itselleni käy myös aina juuri noin. Menen innolla mukaan juttelemaan, olen hauska ja puheliaskin, mutta sitten onnistun selittämään itselleni, ettei niitä toisia minun seurani oikeasti kiinnosta ja etäännytän itseni jo ennenkuin minkäänlaista syvempää suhdetta ehtii muodostua... Ja vaikka hengaisin muka jossain porukassa, tunnen silti olevani yksin.
      Totuin siihen, ettei ketään kiinnostanut seurani ja vaikka nyt saattaisi olla tilanne ihan toinen, olen onnistunut vakuuttamaan itseni omasta tylsyydestä.

• khöm1234

Minulla on samansuuntaisia kokemuksia.
      En miellä itseäni missään vaiheessa esim. hauskaksi tai muutenkaan erityisen supliikiksi. Ja välillä tosiaankin tuntuu että pieni itsekeskeisyyden poikanen ja lapsuudesta lähtien kotoa opittu "suorittaminen" heijastuu sosiaaliseen kanssakäymiseen ja uusien suhteiden luomiseen. Esim. Aina pitäisi pystyä näyttämään että olisi niin hyvä tai jopa parempi kuin tod. onkaan asiassa x. Sitten alkaa tuntua että on puheissaan luonut kiillotettua kuvaa itsestään, ja se paljastuu ennemmin tai myöhemmin... sikäli kun oma arviointikykyni on yhtään kunnossa :/
      En kuitenkaan tarkoita mitään ihan päättömiä valheita.

Epävarmuus on kai syy - heikosti toimivat käyttäytymis- ja ajatusmallit seurausta.
      Vitt*maisinta tässä on muutoksien tekemisen vaikeus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      62
      3802
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3010
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2931
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      368
      2003
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1151
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1136
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      959
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      931
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      109
      930
    Aihe