Mitkä fiilikset jäi tämän päivän keskipitkän ruotsin kuuntelusta? Oliko teidän mielestä helppo vai vaikea?
Jos muistatte teidän monivalintakysymysten vastausrivejä tai avojen vastauksia, niin ois kiva kuulla mitä ihmiset on vastailleet :)
Omasta mielestäni koe oli vaikea (itse en tosin koskaan ruotsissa hyvin ole pärjännytkään). Harjoituskuunteluista olen saanut 39 ja 59 pistettä. Mulla meni nyt kyllä monet vastaukset täysin arpomalla.
Keskipitkän ruotsin kuuntelu - Syksy 2011
22
1401
Vastaukset
- kukkokiekuu-uu
Joo, hirveen vaikeelta tuntu. Ei tajunnu läheskää kaikissa edes joko kysymystä tai vaihtoehtoja ja viimesissä monivalinnoissa niin samankaltaisia vaihtoehtoja... Saas nähdä mitä tulee: 55-75 pojon välillä on vaihellu mulla. Nyt jos 50 tulis:)
- aapuaaa
En nyt muutenkaan oo ruotsissa ku 7-8 oppilas, mutta tuo oli kyllä vaikee koe !:( heittämällä meni suurinosa vastauksista, paitsi avot tuntuivat menevän ihan okei. Veikkaan jotain 40p tulokseksi. Mitä kyselin ni ei se muillakaan kovin varmasti oo mennyt:D
- ootan jo vastauksia
joo tuntu munki mielest ihan älyttömän vaikealta vaikka itsekkää en oo mikää järjenjättiläinen mitä tulee ruotsiin ,mut jos sielt sais ees sen 40-50 pistettä oon superiloinen! avo kysymyksistä kolmas tehtävä kuulosti hirveen vaikeelt ja monella ainaki meiän koulus se meni aika ohi D:
- jännittynyt
Monet meiänki koulus sano että se oli aika vaikee koe. Varsinki se eka osuus. Se lakritsijuttu oliki jo helpompi. Mä oon yleensä saanu numeron 6 ja 7- väliltä näis ruottin kuunteluis, varsinki avoimet yleensä menny huonosti (1p yleensä tullu) mut nytte tuntu et meni avoimet paremmi ja vaihtoehtoset arpomalla osa. Mitä te laitoitte siihen avoimeen kysymykseen, mikä käsitteli sitä vierassatamaa? Mä sain siitä selvää vain sen vetstuga, mikä vissiin tarkotti saunaa, mut itte laitoin joku vesimökki xDDD
- ootan jo vastauksia
se svetstuga tarkoitti pesutupaa/mökkiä, tänää käytii niit läpi ja oli kyl aika fail mulla se avovastaus, 0 pistettä varmasti tuli siitä XD
- jännittynyt
:D aika paha! en koskaa ennemmin ollu kuullukkaa moista sanaa et sillee aika vaikeeta sanastooki oli josain kohdis xD mulla meni kans vähä ohitte sitte :D
- abiabiabiabi
Mulla meni kanssa täysin ohi se vetstuga-juttu. Laitoin sen pelkäks mökiks siihen. Äh, jäi kamalan huono fiilis tosta kokeesta :D
- pesutupalainen
Se oli muuten tvättstuga. Mulla meni se ihan automaattisesti enkä aatellu et se olis ollu jotenki vaikee. Vissii aika usee oli jotain saunaa/mökkii siihen yrittäny :D Avot meni ihan jees - mut ne monivalinnat, ei jessus! En oo kyllä kuullut, että ketään olis sanonut, että koe oli helppo, joten toivottavasti pisterajat laskee ku lehmän häntä. Tai onhan tässä nyt vielä kirjallinen eessä että joo :D
- mömmöö
Joo toivottavasti laskee pisterajat! Yleensä oon saanu kuunteluista 55-75, nyt kun katottiin oikeet vastaukset tuosta niin tais sieltä tulla sellaset 40 pojoa. Että silleen..itkettää. Ärsyttää kun oli niin vaikee!!
- sannakaisaaa
onks jollain antaa oikee rivi? :)
- Abiska
Menehän huomenna yle.fi/abitreenit sivulle niin sieltä löytyy oikee rivi.
- fdfdfdfdfdfddd
Itellä tais mennä nuo 10 2 pojon ekaa iha ok, vaa 1 tai 2 väärin. Sitten noihin 15 kolmen pojon juttuu kusas tää koe, varsinkin viimeset 7, jos puolet ois oikeen, niin olisin tyytyväinen. Varmaa semmonen 40-50 pistettä tulee. Kyllä se M pitäs kirjallisesta hoitaa noillaki, vaikka E tais noihin 3 pisteiden juttuu mennä. Sain justii A-ruotsin harjotuskokeesta 59 pistetttä, ett sillee kiitos B- kuuntelu...
- abi10
jooo hajotkaa ihmiset kuunteluihinne, OHI ON ! aikoja sitte ja täydet pisteet tuli.
- Abiska
Meijjänkin lukiossa on valiteltu kamalasti tuota kuuntelua. Itse olen aina älynnyt ruotsia aika hyvin ja saanut kiitettäviä arvosanoja ja aamulla olin vielä luottavaisin mielin menossa kuunteluun, mutta kokeessa en älynnyt enää paljoakaan. Erityisesti hämmästyin monivalintojen reagointitehtävästä: reagointimonivalinnat ovat aina ollet sellaisia helpoimpia osuuksia kuunteluissa, mutta tällä kertaa se oli ihan kamalan vaikee!! Ne vaihtoehdot oli ihan pimeitä! Ja avot taas, ne on ollu aina aika vaikeita, mun mielestä ainakin, mut tällä kertaa ne tuntuivat kuuntelun helpoimmalta osuudelta. Ja kiitos rakas YTL, viimeisen osuuden painokerroin on tänä vuonna vain 2,5, aiemmin oli 3. Että siinä meni sekin pelastus. Masentavaa. Voi vain kuvitella millainen kirjallinen osuus on tulossa >:/
- kuusipuu1345
joo nuo reagoinnit meni melkee kaikki iha ohi, kumpa vaihtoehdotkin ois älynny...
- Ruåttia lukenu
Hallelujah! Kaikkialla pitkin Suomenmaata valitetaan tästä kuuntelusta! Toivotaan siis, että pisterajat laskee :D
- Evljdna
Kokeessa ihan mukava fiilis, ehkä 3 kohtaa joissa tuli vähän pidempää pähkäiltyä ja stressailtua että onko se toi vai toi mutten voi väittää et oli erityisen haastava. Yllätyin kun tulin luokasta ja kaikki kirosivat vaikeutta ja itkivät feilanneensa - yllätyin vielä lisää huomatessani saman netissä ja abitreenien keskustelupalstalla. Muiden huono suoritus tietty vahvistaa vaan omaa tulosta ehhhheheh.
kuitenki tää menee just niin et luulen et suju ja sit se on menny täydellisen ohi. - agkkgfkbdyl
Yleensä oon saanu ruotsin kuunteluista 60-75 pts, mutta tää oli kyllä niin kamala, että hyvä jos ees 40 tulee. Katoin monivalintojen oikeet rivit ja en tiennyt itkeäkö vai nauraa, sen verran huonosti meni.
Avoihin vastasin jotain tällästä:
a) Lapsille, jotka syö liian vähän kalaa ja sopii niille, koska helppo niellä.
b) Lounasbuffet ja ruuat tehty lähituotetuista raaka-aineista.
c) Joku mökki :D
d) Vapaavalintainen juoma. Saa kirjailijan kirjan alennettuun hintaan.
e) Tarjotaan terveellistä elämää. Mahdollisuus inspiraatioon rauhallisessa ympäristössä.
Tais kusta noi avotki. Ei voi muuta sanoo ku että tosi epäonnistunu kuuntelu YTL:ltä. - adeeela
Laitoin tohon e:hen että Keinoja löytää parempi elämä ja tarjolla luentoja ja tilaisuuksia, olikohan päin mäntyä :S
- jepjeppp
laitoin avoihin:
a)Lapsille, jotka eivät syö kalaa tarpeeksi viikoittain ja sopii lapsille koska on pehmeä ja helppo niellä.
b) Lounasbuffet, jonka ruuat on valmistettu lähi-raaka-aineista
c)pesumökki (?), ja iltaisin järjestetään jotain ohjelmaa ja esiintyjiä, kuten trubaduuri (?)
d)Jokin juoma ja illan hyviä voileipiä
e) Tarjotaan opastusta terveellisempään elämään, rauhallinen ympäristö antaa inspiraation ja tarjolla on myös luentoja Itellä meni monivalinnat hyvin, (nyt lottoamaan!!) avot vituralleen. Lopputuloksena 60p, mihin olen ihan tyytyväinen.
Hah, suurin osa itse varsinaisesta kuuntelusta tuntui helpolta, siis se mitä levyltä suoltivat. Sitten katsoin kysymyksiä ja facepalmasin. Hyvä koittaa vastata kun ei ymmärrä kysymyksiä... harvoin minulla tollasta ongelmaa on kuunteluissa ollut.
Tosin reagointitehtävästä en ymmärtänyt mitään, laitoin vaan vaihtoehdon joka kuulosti tutuimmalta. :D- dsdåppo
sama mulla reagoineissa, ja kaikki päin ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242809Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541877Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111- 711104
Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971040Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27869- 45859
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104854