julkaistut Blu-Ray versiot

Veteranfan

Varmasti moni fani pähkäilee mitä uusia muutoksia ollaan tehty päivitettyihin 9.levyn Blu-Ray versioihin,voidaan sanoa ettei ainakaan elokuvien pituutta olla lisätty yhteenkään 6.elokuvaan.Vaikka boxissa lukee elokuvien keston olevan n.5.minuuttia pitemmän kuin DVD julkaisujen.Mutta elokuvien lisäpituus Blu-Rayssä johtuu pelkästään soittimen verkkaisemmasta toistosta.Blu-Ray soitin toistaa levyä n.3-4.sekuntia hitaammin minuuttia kohden kuin nopeammin pyörivä DVD soitin.Miten muuten selittää kaikkien 6.elokuvan pituuden olevan kestoltaan pitempi kuin DVD versioissa???

Muutettuja kohtauksia elokuviin saa etsimällä hakea,sillä näkyvin muutos on ainoastaan Episodi 1:n nukke Yoda,joka on korvattu aidomman näköisemmällä digiyodalla.Muut muutokset ovat enimmäkseen äänitehosteita,joita on muutettu tai lisätty,kuten esim. Jedin Paluun loppukliimaksissa on Darth Vaderille lisätty pari painokasta repliikkiä.Tuo Vaderin lyhyt mutta ytimekäs repliikki sopii kuin nyrkki silmään.Ihmetyttää miksei sitä repliikkiä olla lisätty jo aiempiin versioihin???
Jedin Paluussa on myös laajempi kuva Jabban palatsin sisääntulo portista,josta C-3P0 ja R2-D2 menevät sisään.
Muutetut tai korjatut äänitehosteet vaativat jo tarkempaa korvaa.Itse huomasin New Hope elokuvan Tatooine kohtauksessa Obi-Wanin hätistävän Tuskenin-ratsastajat erilaisella Krayt-liskon äänellä kuin aiemmin special edition versiossa.

Kolmen levyn bonus materiaalit ovat faneille ehdotonta nähtävää.Poistetuista kohtauksista merkittävin löytyy New Hopen lähes 6.minuutin poistettukohtaus,jossa Luke tapaa ystavänsä Biggsin ja parin Fixerin ja Camien Tatooinen Toche-asemalla.Harmi ettei sitä mahdutettu teatteriversioon alunperin.

19

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yoda2

      Itsekin olen jo hankkinut Star Wars Blu-Ray boksin ja täytyy sanoa, että upealta näyttää.
      Muutoksia elokuviin ei tosiaan olla paljon tehty, mutta mielestäni ei tarvitakaan kauheasti muutoksia.
      Täytyy kyllä sanoa, että odotus on kyllä nyt palkittu moninkertaisesti.

    • Ipe Niemelä

      Nuo muutokset vaan olisi huomattavasti helpomi sulattaa, jos Jorge Lucas lopettaisi jääräpäisen vastaanhangoittelemisensa ja julkaisisi myös ne ALKUPERÄISET versiot teräväpiirtona kunnon kuvan- ja äänenlaadulla. Ottaen huomioon, että elokuvat ovat voittaneet Oscareita ääni- ja erikoistehosteista sekä leikkauksesta, niin on suhteellisen käsittämätöntä, että saatavilla olevat versiot poikkeavat huomattavasti niistä, jotka nämä palkinnot voittivat. Minusta esimerkiksi Blade Runnerin ja Alien Quadrilogian julkaisut osoittavat, että alkuperäisen ja "lopullisen" version on täysin mahdollista olla olemassa harmoniassa rinnakkain.

      • Veteranfan

        Uskon että George Lucas kuuntelee faniensa mielipiteitä ja julkaisee ehkä myös alkuperäiset elokuvat Blu-Raynä,kuten julkaisi ne alkuperäiset myös DVD:nä muutama vuosi sitten.
        Ensi vuonna saadaan sitten 3D julkaisut samoista elokuvista,ainakin leffateatterissa ja myöhemmin Blu-Raynä.


    • KyleKatarn(1987)

      Totta puhut. Omistan itse DVD:nä nuo alkuperäiset teatteriversiot. Harvinainen boksi ja on pienoinen ihme, että George Lucas suostui julkaisemaan edes sen, mutta hyvä että julkaisi. Olisi kertakaikkiaan harmillista mikäli alkuperäisiä versioita ei koskaan tultaisi siirtämään teräväpiirtoformaattiin. Se kun olisi vielä mahdollista, sillä alkuperäiset filmikopiot ovat yhä jäljellä ja suht hyväkuntoisia. Tähän hätään tämä em. DVD-julkaisu, joskin melko vaikeasti käsiin saatava, on parempi kuin ei mitään.

    • KyleKatarn(1987)

      Blade Runnerin, kuin myös Alien-elokuvien kaikkien eri versioiden julkaiseminen yhdessä paketissa oli todellinen kulttuuriteko ja kertoo tekijöidensä kypsästä suhtautumisesta teoksiinsa. Kasvojenkohotuksia tietysti voi ja saakin elokuvilleen tehdä, mutta ei ole viisasta antaa aiempien versioiden hävitä tämän prosessin seurauksena, sillä niilläkin on ihailijansa, vaikka ohjaaja ei joskus omassa egoismissaan tätä ymmärtäisi.

      Kaikkein pahinta on se, kun ohjaaja yrittää täysin tietoisesti hävittää kaikki aiemmat kopiot elokuvistaan päivityksien myötä. Olen aistinut hieman tämän suuntaista toimintaa Lucasin taholta. Kunpa hänkin näkisi, että alkuperäisen, ohjaajan version sekä lopullisen version yhtäaikainen olemassaolo on pikemminkin rikkaus kuin jonkinlainen riesa ja antaa faneille mahdollisuuden valita juuri mieleisensä kokonaisuuden, olivatpa erot kuinka pieniä hyvänsä. Joskus yksi pienikin yksityiskohta voi muuttaa koko elokuvan.

      Hyvänä esimerkkinä Blade Runnerin Roy Battyn-kuolinkohtauksessa kirkas sinitaivas, jonne valkea kyyhkynen pyrähtää ikään kuin symboloiden pitkän painajaisunen päättymistä. Final Cutissa taivas oli korvattu pilvenpiirtäjän seinällä ja koko kohtaus tavallaan menetti merkityksensä, mutta se on vain minun mielipiteeni. Olen myös kohtalaisen tykästynyt versioon, joka sisälsi Harrison Fordin narraation Rick Deckardille ja tämä juonto yhdistettynä Director's Cuttiin tekisi edellämainitusta kohtauksesta vieläkin upeamman. Tämän lisäksi olisi hyvä jälleenliittää Director's Cuttiin Deckardin Yksisarvis-unijakso. Näin ollen kun Deckard viimeisessä kohtauksessa löytää Gaffin taiteileman paperi-yksisarvisen asuntonsa ulkopuolelta ymmärtäisivät kaikki sen merkityksen vain yhden ainoan version perusteella.

      Tilausta olisi siis vielä ainakin yhdelle Cutille...

      • KyleKatarn(1987)

        Tulin sitten katsoneeksi pitkästä aikaa Blade Runnerin eri versiot, ja sain huomata, että muisti oli tehnyt tepposet. Director's Cut itse asiassa oli juuri se versio, jossa esiintyi tämä kohtaus, jossa Deckard uneksii Yksisarvisesta pianonsa ääressä.

        Eli muutoin Director's Cut on mielestäni kaikkein onnistunein versio, mutta siitä puuttuu harmittavasti Harrison Fordin kertojanääni, joka oli läsnä alkuperäisessä US-julkaisussa.

        Eräiden mielestä tämä Deckardin päänsisäinen selostus on turhanpäiväinen ja vääntää rautalangasta asioita, mutta minusta se sopii täydellisesti Blade Runneriin, sillä se luo osuvaa henkilöperspektiiviä ja asettaa juuri oikeanlaisen film-noir tunnelman tähän futuristiseen dekkaritarinaan..


    • Yoda2

      Kloonien Hyökkäyksessä on kaksi uutta muutosta.
      Kun Anakin ja Obi-Wan jahtaavat Zam Wesellia ja joutuvat voimavirtakytkennän uhriksi, muutaman sekunnin tapahtumajärjestystä on muutettu, paremmin en osaa selittää.
      Ja aiemmin, kun Anakin näkee näkee painajaista äidistään, kuultiin Anakinin vain sanovan 'ei äiti,ei'. Mutta nyt kohtauksessa kuullaan Shmin kärsimyshuudot ja hän pyytää Anakinilta apua. Mielestäni tuo muutos tuo kohtaukseen uskottavuutta ja jännityksen tunnetta.

      • Veteranfan

        Jedin Paluuseen on tehty ehkäpä eniten muutoksia vanhasta trilogiasta.Jabban Huttin palatsin käytävällä tallustelee yllättäen Dug otus,joka nähtiin Pimeän Uhan tatooine jaksossa Anakinin kilpakumppanina Sebulbana.Ewokki hahmon Wicketin silmät ovat myös saaneet enemmän eloa.
        Imperiumin Vastaisku tuntuu olevan ainoa elokuva Blu-Ray julkaisussa johon ei ole tehty lisäyksiä sitten 2004.vuoden DVD julkaisun jälkeen.


    • Tietotekninen nero

      Hei olen tässä yrittänyt löytää tuota dvd-julkaisua, mutta mistään ei sitä saa. Vinkkejä, linkkejä?? Ei edes yksittäisinä löydy leffoja dvd:nä! Menin aluksi ostamaan tuon blue ray boksin, kunnes kuulin ettei dvd soitin pyöritä sitä...

    • KyleKatarn(1987)

      No nyt on sitten tullut katsottua koko saaga Blu-ray:na. Vihdoin ja viimein. Uuden trilogian ainut muutos oli se, että nukke-Yoda oli nyt korvattu digitaalisella. Mitään uusia kohtauksia ei ikävä kyllä oltu liitetty mukaan, vaikka ainakin meikäläisestä uudemmat osat olisivat muutamaan kriittiseen kohtaan sellaisia kaivanneet. (Tämä näkemys on tosin vain minun ongelmani, että älköön nyt kukaan taas vetäkö maissilastuja väärään kurkkuun.)

      Alkuperäistä trilogiaa oli muokattu hieman enemmän, vaikka eivät siinäkään nähtävät muutokset kovin dramaattisia ole. Ja ihan hyvä niin.

      Ajattelin tässä tehdä hieman neutraaleita huomioita havaitsemistani muutoksista. (Eli mitä muutoksia on tapahtunut sitten 2007-dvd julkaisun)

      Aivan ensimmäisenä mieleeni jäi tuo Jundland-aavikon kanjonissa tapahtuva kohtaus, jonka päätteeksi Luke tapaa Obi-Wan Kenobin ensimmäistä kertaa. Obi-Wanin imitoima Krayt-käärmeen mylväisy oli tietysti muutettu jälleen hieman uhkaavamman kuuloiseksi edellisistä versioista, mutta toinen muutos, jota eivät ehkä kaikki tule huomaamaan on kallionkolossa kököttävän R2-D2 droidin taustalla loistavan jawa-silmäparin katoaminen. Aiemmissa versioissa nimittäin useammassa otoksessa voi nähdä nämä kaksi tuikkivaa silmää aivan selkeästi R2:n takana, kun droidi seuraa piilosta Hiekkaväen touhuja tajuttoman Luken lojuessa maassa. Tämä yksityiskohta on ainakin minussa herättänyt vuosien varrella suurta huvittuneisuutta, ja todennäköisesti lavastemiehetkin ovat tuon silmäparin alun perin jonkinlaisena vitsinä asettaneet sinne luolan pimentoon. Täytyy myöntää, että odotin hieman tohkeissani näkeväni kohtauksen HD:nä, koska silmät olisivat varmasti erottuneet niin selkeästi, että kuka tahansa olisi nyt voinut ne huomata. Pettymykseni oli suuri, kun huomasin, että silmäpari olikin peitetty digitaalisesti lisätyllä kallionpalalla, joka peittää nyt osittain myös R2:n pään. Voitte vapaasti nauraa, onhan tämmöinen yksityiskohtiin meno aikamoisen hölmöä, mutta en vain luonteessani voi mitään sille, että kiinnitän joskus tuollaisiin mikroskooppisiin yksityiskohtiin suhteettoman paljon huomiota. xD

      Siirrytäänpä sitten eteenpäin.

      Toinen asia mihin kiinnitin huomiota ei ollut muutos, vaan pikemminkin muutoksen puuttuminen Obi-Wanin ja Vaderin välisestä kohtauksesta, jossa Obi-Wanin valosapeli alkaa hiipumaan sillä tavalla, että tehosteesta miltei paistaa läpi proppisapelin heijastenauhaan kääritty oikea terä. Koska kohtaus on tähän päivään saakka säilynyt lähes ennallaan, on otaksuttava, että hiipuminen on tarkoituksenmukaista ja sen funktiona on osoittaa, että sapelin energia on vähissä, koska Kenobi ei todennäköisesti ole ladannut sitä missään vaiheessa piiloonmenonsa jälkeen. Kuitenkin ihmetyttää miksi hiipumista ei ole digitaalisesti muokattu uskottavamman näköiseksi, sillä sapelin oikea (fyysinen) "terä" on hyvin selkeästi nähtävissä pienen hetken ajan. Kun vielä ajattelee, että suurinpiirtein kaikkia muita lasertehosteita on muokattu nykyaikaisempaan ja uskottavampaan asuun, niin tuohon otokseen puuttumattomuus todella synnyttää aika ison kysymysmerkin minun päässäni.

      Kolmanneksi, Han ja Greedo ampuvat nyt täysin samaan aikaan, mutta Han on tarkempi. Toisaalta en ole varma muuttuiko tämä lainkaan edellisestä versiosta, tämän kohtauksen asetelma kun on vaihdellut niin monta kertaa vuosien saatossa.

      Tuossa nyt oli Uuden Toivon huomiot tällä erää. Heitän vielä loppuun lyhyesti kaksi lisäkommenttia Uudesta Toivosta, mutta nyt siirryn Imperiumin Vastaiskuun, josta minulla ei olekaan ihan niin kovasti kommentoitavaa.

      Muutoksia oli lähinnä siinä, että Keisarin ja Boba Fettin alkuperäiset äänet oli vaihdettu uusiin (Clive Revill --> Ian McDiarmid, Jeremy Bulloch --> Temuera Morrison), tosin tämä taisi olla jo edellisessä versiossa. Lisäksi Luke sanoo nyt R2:lle "Sinulla oli onnea kun pääsit pois sieltä" suohirviön sylkäistyä droidin ulos suustaan kun aiemmin lause kuului "Onneksi et maistunut kovin hyvältä" mikä sopi ainakin minusta paremmin, koska siinä oli huumoria. Tosin tämäkin muutos taisi olla jo aiemmissa julkaisuissa. Visuaalisesti ainut asia, mikä pisti silmään tässä elokuvassa oli yllätys yllätys, Pilvikaupungin jätelaitoksen masuunin kipinäsuihku sekä sen taustalla oleva valotehoste. Jälleen kerran täysin minimaalinen yksityiskohta kyseessä. Eli siis siinä kohtauksessa missä Chewbacca käy pelastamassa C3PO:n rippeet sieltä romuttamolta, niin tuo kipinäsuihku taustaloisteineen näytti minusta täysin uudistetulta. Samoin olin huomaavinani, että Vaderin sukkulan sisääntulo Executorille elokuvan lopussa olisi ollut myös digitaalisesti hieman paranneltu. Siinä olikin kaikki Imperiumin Vastaiskusta.

      JATKUU>>>

      • KyleKatarn(1987)

        Ja nyt siihen osaan, jota oikeastaan odotin kaikkein eniten. Jedin Paluuseen.....

        Syynä tähän oli tietenkin se, että odotin näkeväni elokuvassa tuon ennakkoon mainostetun kohtauksen, jossa Luke viimeistelee valosapelinsa, minkä lisäksi Darth Vader yrittää houkutella häntä Pimeälle Puolelle. En voinut kuin epäuskoisena pudistaa päätäni, kun tätä kohtausta ei koskaan tullutkaan. En kertakaikkiaan voi ymmärtää MIKSI. Miksi Voi MIKSI EI?? Tietysti tämä kohtaus löytyy extralevyiltä, joita en ole vielä ehtinyt käymään läpi, mutta minusta on täysin tyrmistyttävää että se EI VOINUT OLLA mukana ITSE ELOKUVASSA.

        En varmaan koskaan opi ymmärtämään mitä George Lucasin ja kamujen päässä nykyään liikkuu. Itse asiassa olen yhä toipumassa järkytyksestä, mutta koitan jatkaa asialinjalla loppuun asti.

        Visuaalisiin yksityiskohtiin mennen, tein sellaisen huomion, että Han Solon carboniittipaaden sulamiskohtauksessa tämä sulamistehoste oli korvattu kokonaan nykyaikaisemmalla cgi-tehosteella. Myös Wicketin ja joidenkin muiden ewokien silmät oli muutettu digitaalisesti eläväisemmän näköisiksi, mutta osalla ewokeista on edelleen alkuperäiset, hieman elottoman näköiset tummat meripihkan väriset silmäpallukat, joka oikeastaan tarjoaa mainion vertailuasetelman digitaalisiin silmiin nähden. Lisäksi kohtauksessa, jossa R2 saa laserosuman, on tätä droidin saamaa ylikuormituskohtausta ehostettu digitaalisesti.

        Ja viimeisimpänä muttei suinkaan vähäisimpänä: Darth Vaderin "repliikit"
        No niistä en sanokaan muuta, kuin sen, että mielestäni ne korostavat mainiosti sitä, kuinka Darth Vader viimeinkin saa tarpeekseen Keisarista ja koko Sith-touhusta. =D

        Nyt vielä ne loppukommentit.
        Uudessa Toivossa on vuosien varrella jäänyt häiritsemään kaksi asiaa:

        1. Välikohtaus Mos Eisleyn kanttiinissa.
        Obi-Wanin sivallettua Luken kimppuun käyneen roiston käden poikki, on lattialla nähtävissä verinen irtokäsi, jonka ei pitäisi olla mahdollista, sillä valosapeli on niin mielettömän kuuma, että se polttaa verisuonet umpeen ja kuivattaa mahdollisen ulos vuotaneen veren silmänräpäyksessä. Tässä kohtauksessa minua on ihmetyttänyt siis se, ettei verta ole koskaan tietokoneella häivytetty ja leikkauskohtaa korvattu karrelle palaneella lihalla vaikka se olisi nykypäivänä enemmän kuin mahdollista.

        2. Luke ja Han stormtrooppereina.
        Kun Han ja Luke Kuolemantähdelle soluttautuessaan väijyttävät kaksi Imperiumin vartiosotilasta on kyseisessä kohtauksessa kuultavissa varsin selvästi kuinka sotilaita ammutaan pari kertaa läjäyttimellä aivan lähietäisyydeltä. Kuitenkin, Hanin ja Luken puettua kuolleiden sotilaiden haarniskat päälleen, on mahdotonta nähdä laservaurioita yhtään missään. Itse asiassa haarniskoiden pinta on täysin virheetön. Tietenkään ei olisi mitään järkeä, että Luke ja Han tallustelisivat pitkin käytäviä taisteluvaurioisissa varusteissa, sillä ennemmin tai myöhemmin tähän kiinnitettäisiin varmasti huomiota, ja siksi tämä mutka vedettiin ikään kuin suoraksi, mutta minusta on vain todella mystistä miten Luken ja Han Solon onnistui ampua nuo sotilaat niin, että haarniskoihin ei tullut naarmuakaan. No tämän "virheen" jossain mielessä kyllä ymmärrän ja olen valmis katsomaan tätä sormien läpi, mutta olisi mukavaa lukea muiden mielipiteitä kuitenkin näistä molemmista kohdasta. :)


    • Yoda2

      Blu-Ray versiossa Anakinin nähdessä painajaista äidistään kohtaukseen on lisätty Shmin anelut ja huudot. Aiemminhan Anakin sanoi vain no, mother no tai jotain. Mielestäni Shmin lisäys kohtaan lisäsi kohtauksen uskottavuutta ja jännityksen tunnetta. Mitkä ovat mielipiteesi tuosta kohdasta ja muutoksesta?
      Anteeksi kun olen nyt hieman utelias, mutta minkä takia muutit mieltäsi ja ostitkin koko saagan Blu-Raylle? Aiemminhan olit ostamassa ainoastaan vanhan trilogian. Mutta minusta on ainakin hyvä juttu, että muutit mieltäsi. :)

    • KyleKatarn(1987)

      Enhän minä kylläkään muuttanut mieltäni. Satuin saamaan tuon koko saagan sisältäneen boksin nimipäivälahjana muutama viikko takaperin. Olisin toki halunnut vain vanhan trilogian, mutta Suomesta ei kuulemma saanut sitä. Nyt jälkeenpäin ajateltuna tosin ihan kiva homma, että on sittenkin nuo kaikki leffat blu-rayna.

      Ja niin tosiaan! Shmin huudot lisättyinä Anakinin painajaiseen. Unohdin ihan täysin tuon. Tämä oli aivan näppärä pikku lisäys. Kyllähän se tavallaan nosti kohtauksen tunnelmaa. Ei valittamista.

    • Yoda2

      Kiitos kun kerroit ja hyvä juttu että olit tyytyväinen tuohon lisäykseen.

    • Skywalker98

      Nyt aluksi: Olen 13 vuotta, tyttö, Star Wars fani jne. Kaikki mahdottomana faniuttani, kosska olen tyttö, mutta lukekaa tämä nyt silti.

      Ensiksi: George Lucasin ja kumppaneiden päässä ei liiku muuta kuin täitä. Meillä on vain DVD-soitin, joten turhaan nuo Blu-Ray-versiot ostaisimme, vaikken niitä varmaan haluaisikaan nähdä. Alkuperäinen trilogia on minusta ihana, mitä muutoksia siihen tarvitaan? Ja sitten pari kysymystä;

      1. Jedin Paluun lopussa, Luke näkee Obi-wanin ja Yodan valon sisässä. Siihen tulee sitten Anakinkin. Miksi se korvattiin sillä 1-3 elokuvien paskahyypiöllä, kun ennen se oli se vanha papparainen. Se papparainen oli minusta parempi, koska se kuvasi jotenkin sitä Darth Vaderista tuli kiltti taas, se on Luken ja Leian isi, jii än ee. Osaako joku selittää minulle tämän?

      2. Täällä kerrotaan jostain Vaderin lisääntyneistä repliikeistä. Mitä ne ovat? Voiko joku kirjoittaa tänne niitä vuorosanoja? Osaan kyllä alkuperäisen keskustelun varmaan ulkoa, äks dee XD

      3. Tässä yksi simppeli asia, minkä olen ehkä ymmärtänyt. Kun Jedin paluussa Luke vetää isukiltaan sen oikean handun pois, ja katsoo sit omaa kättään, ni ajatteleex se, et se niinku "seuraa sen iskän jalanjälkiä", koska vaderhan katkas sen käden Imperiumin vastahyökkäyksessä? Vai ajatteleeko se että kun sen iskän käsi oli valmiiks jo johtoja täynnä ni se teki pahasti??

      4. Jedin Paluussa naamioitunut Leia menee myymään Chewbaccaa Jabba The Huttille. Arvasiko Jabba Leian olevan nainen heti alussa, sehän käveli niin naisellisesti XD Muistan kun ensimmäisen kerran elämässäni katsoin Jedin Paluun, niin arvasin että se on Leia;))

      5. Siinä samaisessa Jedin Paluussa (XD) Luke kertoo Leialle et ne on samaa perhettä. Sit Leia sanoo että on jotenkin aian tietänyt sen. Miksi Leia sitten järjesti Imperiumin vastahyökkäyksessä sellaisen kolmiodraaman, että mielenkiintoni ei paljon muuhun kiinnitty?

      Meillä on varmaan ne 2004 julkaistut DVD;t, ja sen lisäksi VHS;llä alkuperäinen trilogia. Emt. Mutta kiitos niille ketkä viittii vastata! Oli pakko lähettää nä kysymykset ku katoin just sen Imperiumin vastahyökkäyksen. Ja kattelin sitä Luken söpönaamaa ;))

    • KyleKatarn(1987)

      Ei naisfani mikään mahdottomuus ole, mutta aika harvinaista kylläkin.

      Luken ja Vaderin vuoropuheluun ei ole lisätty mitään uusia repliikkejä, ei huolta sen puolesta. Varsinaisesti ei voida edes puhu repliikeistä, sillä Darth Vader puhkeaa laulamaan ja koko Jedin Paluun loppu on muutettu musikaaliksi.

      No niin. Nyt minä sen sitten paljastin. :)

    • nataliii

      Onko kukaan katsonut näitä blu-ray versioita videotykillä?
      Me yritetään juuri tässä katsoa näitä bonus-materiaaleja tykillä ja kuva jäi pikkuruiseksi ruuduksi kankaan yläreunaan..? Meillä on tollanen 2m x 1,5m kangas. Blu-ray boxin leffat näkyy kyllä full-screeninä ja jotkut bonusmatskutkin näkyy ihan normaalisti, eli tää ei johdu siitä että olisin painellut vääriä nappeja.
      Onko kellekkään muulle käynyt näin? Mistähän voisi johtua?
      Onko teillä toiminut bonusmatskut ihan normaalisti telkkarin kautta?
      Ei olla kokeiltu vielä katsoa näitä telkkarista niin en tiedä miten siinä käyttäytyy.
      Pitää varmaan soittaa tonne maahantuojalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe