Suomeen

Vinkkejä ja neuvoja miten haetaan ja mistä viisumia Suomeen?? Mitä mä voin tehdä Suomessa asian eteen??

34

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pysyerossa

      Ainoa oikea tapa toimia on olla tekemättä mitään. Asioitten selvittäminen kuuluu sille joka haluaa tänne tulla. Jos ei tulija itse osaa asiaansa hoitaa, voi olettaa, että jatkossakin sinä olet asiainhoitajansa tuli eteen mitä tahansa.

    • höynäytetty?

      Juuri niin, ja mistäköhän yleensä viisumia haetaan. Annappa tulijan itsensä selvittää ja varata oleskelurahat, jos yleensä pääsee tulemaan. Kun kysymys on yllä olevan laatuinen, toivon ettei saakaan viisumia.

    • uusavuttomuus

      Kyllä viisuminhakijan pitäisi ihan itse ottaa selvää, mistä viisumia haetaan ja mitä liitteitä ja muita tarvitaan.

      Jos asia ihan muuten vaan kiinnostaa, netistä löytyy paljon infoa sekä suomeksi, englanniksi että jopa turkiksi.

      • netistä löytyy......

        avuton vastaus sulta, mitä hyötyä tosta rykäisystä oli kenellekään? maailman helpoin vastus mihin tahansa on persujen tyyli: ei vastata mitään. jätetään kaikki kysyjän kontolle.


      • 10+14
        netistä löytyy...... kirjoitti:

        avuton vastaus sulta, mitä hyötyä tosta rykäisystä oli kenellekään? maailman helpoin vastus mihin tahansa on persujen tyyli: ei vastata mitään. jätetään kaikki kysyjän kontolle.

        Vaan kun on totta, että sen joka viisumia tarvii, tulee itse ottaa selvää asioista. Ihan sama mistä tulee tai minne menee. Hyöty tuosta vastauksesta, jos osaa lukea ja ymmärtää, on se, ettei ala hoitaa toisen ihmisen asiaa kun ei siitä kuitenkaan ole hyötyä sille viisumin hakijalle vaan hän joutuu itse asiansa hoitamaan. Miksi ei siis jo alusta alkaen hoitaisi itse hommaansa? Sieltä se selviäisi kutsun tarvekin ja sen voi sitten laittaa, jos haluaa. siinäkin vaan on aina omat riskinsä. Allekirjoitus virallisissa papereissa velvoittaa.


      • 10-14
        10+14 kirjoitti:

        Vaan kun on totta, että sen joka viisumia tarvii, tulee itse ottaa selvää asioista. Ihan sama mistä tulee tai minne menee. Hyöty tuosta vastauksesta, jos osaa lukea ja ymmärtää, on se, ettei ala hoitaa toisen ihmisen asiaa kun ei siitä kuitenkaan ole hyötyä sille viisumin hakijalle vaan hän joutuu itse asiansa hoitamaan. Miksi ei siis jo alusta alkaen hoitaisi itse hommaansa? Sieltä se selviäisi kutsun tarvekin ja sen voi sitten laittaa, jos haluaa. siinäkin vaan on aina omat riskinsä. Allekirjoitus virallisissa papereissa velvoittaa.

        kun tää kuitenkin on kysy, me vastaamme -palsta, niin tolla perusteella tännekään ei saa kukaan kirjoittaa mitään. miksi edes oikeasti vastaat, kun ei ole muuta sanottavaa, kuin että ota itse selvää? huomaa, ettei tuo kutsumenettely ole sinulle tuttu ollenkaan, siihen kuuluu sekä kutsujan että kutsuttavan hoidettavat asiat.

        sun kannattaa pysyä tältä palstalta pois. jokainen ottakoon selvää jokaikisesta asiasta, silleen se menis? joopa.


      • Kysytty ja vastattu
        10-14 kirjoitti:

        kun tää kuitenkin on kysy, me vastaamme -palsta, niin tolla perusteella tännekään ei saa kukaan kirjoittaa mitään. miksi edes oikeasti vastaat, kun ei ole muuta sanottavaa, kuin että ota itse selvää? huomaa, ettei tuo kutsumenettely ole sinulle tuttu ollenkaan, siihen kuuluu sekä kutsujan että kutsuttavan hoidettavat asiat.

        sun kannattaa pysyä tältä palstalta pois. jokainen ottakoon selvää jokaikisesta asiasta, silleen se menis? joopa.

        Erehdyt pahasti. Asia on minulle varsin tuttu ja siksipä osaankin sanoa, että sen joka viisumia tarvii, tulee itse ottaa selvää asioista. Kyse kun ei monestikaan ole mistään ihan harmittomasta kutsusta johon ei liittyisi kutsujan vastuuta. Kutsujallakin on velvollisuutensa ja vastuunsa. Ja siksi mielestäni viisumin hakijan pitää itse olla kykenevä selvittämään miten asia hoidetaan.
        Ikävä, jos pahoitan mielesi, mutta asia on juuri kuten jo sanottu.
        Teet toki miten haluat, mutta mitään kutsua ei pitäisi kenellekään sellaiselle laittaa, joka ei yhtään osaa asiasta itse selvää ottaa.
        Kun kysyy, ei pitäisi valittaa kun vastaus ei miellytä. Asiallisesti on sanottu ja varsin tutusta aiheesta.


      • 10-14
        Kysytty ja vastattu kirjoitti:

        Erehdyt pahasti. Asia on minulle varsin tuttu ja siksipä osaankin sanoa, että sen joka viisumia tarvii, tulee itse ottaa selvää asioista. Kyse kun ei monestikaan ole mistään ihan harmittomasta kutsusta johon ei liittyisi kutsujan vastuuta. Kutsujallakin on velvollisuutensa ja vastuunsa. Ja siksi mielestäni viisumin hakijan pitää itse olla kykenevä selvittämään miten asia hoidetaan.
        Ikävä, jos pahoitan mielesi, mutta asia on juuri kuten jo sanottu.
        Teet toki miten haluat, mutta mitään kutsua ei pitäisi kenellekään sellaiselle laittaa, joka ei yhtään osaa asiasta itse selvää ottaa.
        Kun kysyy, ei pitäisi valittaa kun vastaus ei miellytä. Asiallisesti on sanottu ja varsin tutusta aiheesta.

        En ole alkuperäinen kirjoittaja ja menettely on minulle tasan tarkkaan tuttu. En siis ole kutsumassa ketään tänne, vedit suoraan väärät johtopäätökset eli 'erehdyit pahasti'.. Tosi 'asiallista' onkin ymmärtää väärin ja haukkua valittajaksi, jos turhanaikaiset ja ei-informatiiviset vastukset eivät miellytä.

        Pointtini oli, että palstalla saa ja pitää voida kysyä ilman että saa nokkavan ottakaa itse selvää vastaukseksi. Jokainen tietää varmastikin, mikä merkitys allekirjoituksella sun muulla on. Toivottavasti en taas pahoittanut mimosanherkkää mieltäsi :(


      • Kysytty ja vastattu
        10-14 kirjoitti:

        En ole alkuperäinen kirjoittaja ja menettely on minulle tasan tarkkaan tuttu. En siis ole kutsumassa ketään tänne, vedit suoraan väärät johtopäätökset eli 'erehdyit pahasti'.. Tosi 'asiallista' onkin ymmärtää väärin ja haukkua valittajaksi, jos turhanaikaiset ja ei-informatiiviset vastukset eivät miellytä.

        Pointtini oli, että palstalla saa ja pitää voida kysyä ilman että saa nokkavan ottakaa itse selvää vastaukseksi. Jokainen tietää varmastikin, mikä merkitys allekirjoituksella sun muulla on. Toivottavasti en taas pahoittanut mimosanherkkää mieltäsi :(

        Muruseni, lue uudelleen ihan kiihtymättä. En ole mieltäni pahoittanut viestisi takia, mutta kieltämättä on ikävää, että viestejä luetaan "kiihkon vallassa" ja vastataan miettimättä. Vai onko vika suomen kielen syvemmässä ymmärtämisessä?


      • salaksin
        Kysytty ja vastattu kirjoitti:

        Muruseni, lue uudelleen ihan kiihtymättä. En ole mieltäni pahoittanut viestisi takia, mutta kieltämättä on ikävää, että viestejä luetaan "kiihkon vallassa" ja vastataan miettimättä. Vai onko vika suomen kielen syvemmässä ymmärtämisessä?

        ei pitäisi valittaa kun vastaus ei miellytä

        -------------------


      • selväksi tuli
        salaksin kirjoitti:

        ei pitäisi valittaa kun vastaus ei miellytä

        -------------------

        Siis vikaa ymmärryksessä.


      • On vikaa, vikaa
        selväksi tuli kirjoitti:

        Siis vikaa ymmärryksessä.

        aloittajan ymmärryksessä, jos ei ymmärrä, miksi karvakäsi haluaa itsensä kutsuttavan EU:n sisälle.
        Valitettavan paljon tuollaisia aloittajan kaltaisia vajakkeja on.


      • vikaavikaaaaa
        On vikaa, vikaa kirjoitti:

        aloittajan ymmärryksessä, jos ei ymmärrä, miksi karvakäsi haluaa itsensä kutsuttavan EU:n sisälle.
        Valitettavan paljon tuollaisia aloittajan kaltaisia vajakkeja on.

        Suomeen max. 3 kk pääseminen ei tarkoita vielä mitään.Ei tänne sen perusteella voi jäädä,vajakki.Sun kaltaisiasi on niin paljon,luuloja löytyy,tietoa ei ollenkaan.


    • 204-33

      JOS tarkoitat kutsuviisumia, että olet itse kutsumassa turkkilaista tänne? Siihen on olemassa kaavake. Toisaalta voit tehdä sen vapaamuotoisena. Kutsun lähetät Turkkiin kutsuttavalle, joka hoitaa asian Suomen suurlähetystön kanssa Ankarassa. Siellä tutkitaan edelltykset siihe, voiko hakijalle myöntää viisumia Suomeen. Sinuun otetaan yhteyttä myöhemmin.

      Sinun osasi on siis tehdä se kutsukirjehakemus. Muuta et voi hoitaa, se on viranomaiseten tehtävä. Vinkki: jos kutsuttava onkin naimisissa, intti käymättä, on syyllistynyt rikokseen, ei omaa tarvittavia rahavaroja yms., turistiviisumi evätään ilman muuta. Edellä olevat asiat tutkitaan AINA. Siinä viimeistään paljastuu, jos on taustalla salattuja asioita.

      Prosessi ekaa kertaa tehtynä on laajempikin, mutta tämä infopläjäys saa riittää.

      • white trash nation

        kutsuviisumia Mehmetille pitäisi saada, häät ensi viikolla


      • virheellistä tietoa

        Kutsujalle ei lähetetä minkäänlaista tietoa viisumista, saiko vai ei. Ei edes oteta yhteyttä, ei edes myöhemmin. Ainoa, joka kutsutaan paikanpäälle hakemaan passi takaisin ja saamaan tieto viisumista, on viisuminhakija.


    • 204-22

      Ei ole virheellistä tietoa: kaikkiin ei välttämättä ole yhteyttä otettu.Jos soitto viranomaiselta tulee, siinä kysytään onko vielä sitä mieltä että haluaa kutsua asianomaisen. Prosessi ei välttis ole 100 % saman kaavan mukaan.

      Viisuminhakijalle tietty tieto päätöksestä.. Ei kait kutsujaa (Suomesta) mihinkään Ankaraan asti kutsuta tulosta kuulemaankaan, kuka niin väittää? Soittamalla saa myös tiedon, niin kutsuja kuin kutsuttavakin.

      Ikävää, että leimaat kaiken virheelliseksi tiedoksi. Kuten sanoin, en jokaista yksityiskohtaa tuohon viitsinyt vaivautua kertomaan.

      Voit toki vastata kysyjälle 'virheettömästi', miten homme menee.

    • Yildix

      Turistiviisumin saantiin vaikuttaa myös onko kutsuttava ollut töissä nk virallisesti Turkissa vakuutuksella vaiko ei. Valitettavasti monet turistikohteissa työskentelevillä ei ole minkäänlaista vakuutusta työnsä puolesta (kertyy eläkettä). Rahaa on oltava myös riittävästi toimeentuloon Schengen maassa. Kutsujan tiedot näkyvät suoraan päätteeltä lähetystössä. Ei niitä tarvitse erikseen kysellä.
      Pitää olla myös riittävä syy palata Turkkiin. Vakituinen työpaikka tai joku muu syy.
      Viisumin liitteeksi tarvittaviin papereihin ei kannata suhtautua olkaa kohauttaen. Hyvin täytetyt paperit liitteineen tulevat harvemmin hylkynä takaisin.

    • Kehitys kehittyy?

      Eikö kutsukirjettä tai valmista lomaketta enää siis tarvitse täyttää? Ei kertoa missä on tavattu, milloin ja millainen on suhde? Että kutsujan asiat näkyvät päätteeltä noin vain? Ennen ainakin kutsukirjeessä (vapaamuotoisessa) oli paras olla kutsujan itsensä esittely (työ, koti jne.), kenet kutsuu ja mistä syystä, miksi ajaksi, missä kutsuttava asuu, millainen on heidän keskinäinen suhteensa jne. Ja todella, soitettiin ja kysyttiin, josko kutsu on vielä voimassa - jo muutaman pvn päästä siitä, kun kutsuttava oli toimittanut kutsukirjeen liitteineen Ankaraan.

      Onko kaikki nyt muuttunut? Ennen ei riittänyt, että paperit on hyvin täytetty, tärkientä oli täyttää viisumivaatimukset.

    • 19+6

      Mites nuo vaatimukset viisumin suhteen muuttuu jos on naimisissa suomalaisen kanssa? Vai muuttuuko mitenkään? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen...

      • Kyllä muuttuu

        silloin sille suomalaiselle osapuolelle myönnetään lupa lähte turkkiin, ihan pidemmäksi aikaa.


      • 4-3
        Kyllä muuttuu kirjoitti:

        silloin sille suomalaiselle osapuolelle myönnetään lupa lähte turkkiin, ihan pidemmäksi aikaa.

        Wau, sinä se tiedät kaiket ja tulet sen tänne heti kertomaan, kiitoskiitos!


      • ei muutu
        Kyllä muuttuu kirjoitti:

        silloin sille suomalaiselle osapuolelle myönnetään lupa lähte turkkiin, ihan pidemmäksi aikaa.

        Ei kyllä pidä paikkaansa. Menisit töihin.


    • Turkkilaisen Vaimo-8
      • Turkkilaisen vaimo-8

        Jos on naimisissa suomalaisen kanssa ei tarvitse todistaa millä elää ym. Viisumin saaminen saattaa olla jopa vaikeampaa riippuen oletteko asuneet turkissa yhdessä ja kuinka nopeasti tapaamisen jälkeen olette menneet naimisiin. Feikki liittoja on niin paljon... Tuolta sivuilta löytyy kaikki tuo tieto eli sieltä vaan lukemaan...


      • Turkkilaisen vaimo-8 kirjoitti:

        Jos on naimisissa suomalaisen kanssa ei tarvitse todistaa millä elää ym. Viisumin saaminen saattaa olla jopa vaikeampaa riippuen oletteko asuneet turkissa yhdessä ja kuinka nopeasti tapaamisen jälkeen olette menneet naimisiin. Feikki liittoja on niin paljon... Tuolta sivuilta löytyy kaikki tuo tieto eli sieltä vaan lukemaan...

        Kiitos


    • vanhaksi

      Hei paiviv71 onko sulla kaikki ihan kotona? meinaatko hankkia turkki pojalle viisumin suomeen?? herää hölmö!!ei millään pahalla mutta mutta............

    • huoh...

      vai tarzanille viisumi suomeen? Vois kyllä pysyä ihan siellä Turkissa jos ei itse osaa edes viisumia hankkia

    • persut pulisee

      Googleta hyvä 'Huoh' jostain miten se viisumi hankitaan! Sitä ei voi tehdä itse, siksihän sitä sanotaan KUTSUviisumiksi. Voi huoh sentään näitä nettiluteita, ei tietoa yhtään mistään, luuloja sen sijaan vaikka muille jakaa. Nämä peruskoulun hädin tuskin käyneet persukannattajat - syvä huoh.

      • huoh...

        no voi anteeksi! Itse vain asun Itä-Helsingissä enkä halua sellaisia naistenhakkaajia tänne, kuten tarzan Alanysta. Moni muu turkkilainen sentään on kunnollisia


      • 5+14

        Muruseni, ei se kutsu mitään auta, jos ei viisumintarvitsija itse tiedä miten pitää toimia. Minne mennä ja mitä tietoja hänen tulee esittää viisumia hakiessaan.
        Puutteelliset ne ovat sinunkin tietosi;)


    • persukka

      suomipersu ei naista hakkaa vai?

      • eikö riitä

        Jos "suomipersu" kerran naista hakkaa , niin luulis silloin riittävän , ettei enää tarviis naistenhakkaajia turkista raahata.


    • suoraan persusta

      Kuka niitä raahaa, kun hakkaajia on omasta takaa! Tää on niin tyhjä ketju, ettei mitään rajaa. Persusta suoraan, hehe.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      204
      12969
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      291
      1985
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      75
      1344
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1047
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      952
    6. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      877
    7. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      34
      858
    8. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      40
      845
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      834
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      47
      801
    Aihe