Miksi ydinvoimalat pitää tehdä sinne, missä on puhdas luonto ja meri?
Tekisivät Helsinkiin. Jätteet kolera-altaaseen. :)
Ydinvoimalat
29
118
Vastaukset
Tontin hinta tulisi aika kalliiksi...
... ja on siinä muutakin ...- Anjaniina.
No kyl mä ainakin haluaisin Simoon voimalan ja tiedän et kunnanjohtajakompis haluaa sen sinne kans...
Kuin se olis joltain pois? Mitä me jotka täällä asutaan, tehdään luonnollemme?- jannu-huoleton....
Ikävä kyllä voimala taitaa tulla Pyhäjoelle. Simolle se olisi kovin tarpeen,mutta myös Pyhäjoki haluaa teollisuutta.Toisaalta sen rakennus alkaa tulevaisuudessa,eikä se paranna meidän ikäisten työllisyyttä,mut tulevien polvien kyllä.
- L - L
Ehdotan Lappeenrantaa!
Lauhdevedet pitäisivät Saimaan kanavan sulana.Putkihan sieltä Päijänteestä tulee tuohon Silvolaan ja sieltä sitten kraanaan asti. Mulla muuten tiaispönttöjä siinä Silvolan altaan ympäristössä, varokaa siis stadilaiset ylilentävien sinitinttien ja talitinttien mahdollisia saastelaskeumia...
- ...
Nyt kommenttia.
Mä nyt aikanaan olen esittänyt kirjallisesti, ttä tuota naapurin potkupallokenttaa voisi käyttää hyödyllisemminkin kuin urheilukenttänä, siitä saisi erinomaisen ydinjätteen loppusijoituspaika. Keskelelle tsadia.
Outo juttu, eipä tullut kaupungilta minkäänlaista vastausta :DDDD
Simon kunnanjohtaja vai mikä se nyt oli, teki tavallaan historiaa tänään jossain lehdessä. Se julisti ydinvoiman hienoutta ja sitä, että Simo on vuosikaudet tehnyt duunia saadakseen ydinvoimalan. Joopa joo, katellaan muutaman sadan vuoden päästä, missä kunnossa Sino on, jos sinne rakennetaan ydinvoimala.
Tää on kuuma peruna koko asia. Mutta kun suomessa energiaa ei ole kuin puu ja muut luonnonvarat, ei ede ehtyvää öljyä. Jotainhan tässä pitää tehdä.
Mun mielestä ydinvoima on ainoa mahdollisuus. Mutta nyt pitää olla tarkkana. Sen pitää olla sen verran turvallista, että voimala voidaan rakentaa stokkan paikalle tsadissa. Ihme kyllä, kukaan ei ikinä ole ehdottanut, että voimala pitää rakentaa sinne, missä eniten energiaa kulutetaan. Eli keskelle kaupunkeja, missä asutusta eniten, vieressä teollisuutta joka vie älyttömästi energiaa jne. Joo, eikun Simoon vaan...
Jiijoo. Pitäsi saada langatonj sähkö toimivaksi, kuuhun mahtuis melko monta ydinvoimalaa. Ja kuun kun pamauttaa, mitä siitä, ihan sama kuin pamauttais maapallon.
Äänestäkää Tasavallan Presidentiksi Pekka Lipposta!
=DW=- Anjaniina.
Se on kuule melkoinen työllisyystekijä kuntaan jolla ei ole paljon mitään tarjota asukkailleen.
Tavia on aivan oikeassa halutessaan ihmisille töitä.
Samoin Outokumpu Torniossa haluaa osuuden ydinvoimalaan, se ei kykene muuten laajentamaan.
Täällä pohjoisessa ei oikein ole varaa pulustella viherpiiperöiden kans - ...
Anjaniina. kirjoitti:
Se on kuule melkoinen työllisyystekijä kuntaan jolla ei ole paljon mitään tarjota asukkailleen.
Tavia on aivan oikeassa halutessaan ihmisille töitä.
Samoin Outokumpu Torniossa haluaa osuuden ydinvoimalaan, se ei kykene muuten laajentamaan.
Täällä pohjoisessa ei oikein ole varaa pulustella viherpiiperöiden kansTilanne tiedossa.
Nyt kyse suuremmista asioista. Nykyaikana olisi ihan mahdollista saada hajautetuksi toimintoja ja asioita ympäri suomen. Tietotekniikkaa ja muut infrastruktuuria kyllä löytyy.
Tässä nyt jämähdetty jonnekin kekkosslovakian vastustamisen linjoille. Urkin ainaan ppidettiin huolta, että koko maassa edes yritettiin ylläpitää elämää. Nykyään se on käännetty niin, että muutama isompi kaupunki on koko maa, tehkööt pöndellä mitä haluavat. Kunhan niille ei tarvitse tukiaisia maksaa.
Suomi on aina elännyt jostain perustuotannosta, olkoon nyt sitten vaikka puu. Ja kun aikanaan tuli sähkön tarvetta, pilattiin pohjoisen lohijoet vesivoimaloilla ja turpeen takia tuhottiin ties kuinka paljon järviä. Jne.
Kyse ei ole jostain Simosta paikkakuntana. Nyt on kyse isommista asioista.
Simossa ei ole mitään, koska siellä ei ole mitään. Miksi ei ole, siitä kysymys. Ydinvoimalaa toivotaan kuin joulupukkia. Miksi muuta ei ole ehdolla tai yritetty? Ja etenkin, miksi ei ole tarjolla? Mitään järkeä ei ole tehdä Simosta hengenvaarallista, onnettomuuden sattuessa miljardi vuotta asuinkelvottomaksi joutuvaa aavikkoa, sen takia, että tsadissa kulkee sporat sähköllä sen aikaa, kun Simon ydinvoimala on räjähtämättä. Tajua nyt se on kuin housuun ulostamista tuo homma. Äärettömän lyhytnäköistä.
Simon ongelmat on ihan muualla kuin ongelmat yhden ydinvoimalan saamisessa. Ei siitä mitään metropolia saa mitenkään. Eihän suomessa edes ole asukkaita yhteenkään metropoliin, vaikka kaikki asukkaat roudattaisiin kehä ykkösen sisäpuolelle. Tässä tärkeä asia.
Tossa joku mainitsikin lauhdevedet. Mitä ideaa on lämmittää merivettä ja öljyllä asuntoja? Puhutaan paikallis ruuasta ja ostellaan ilmalämpöpumppuja. Mutta jotkut nyt on vaan innoissaan laittamassa ydinpommin pihalleen, koska siitä saa muutaman sukupolven vähän rahallista hyötyä.
Ajattele asiaa pitemmälle. Ydinpommit sijoitetaan pöndelle, koska kukaan ei halua niitä omiin nurkkiinsa. Joku Simo kuvittelee, että eipä ole muita vaihtoehtoja pitää vanhustentaloa yllä- Voihan se olla, kun poksahtaa, vanhustentaloja ei enää tarvita, koska ei ole vanhuksia olemassakaan kun kaikki kuolleet poksahduksessa.
Nojoo. Tuli innostuuttua keuhkoomaan. Mä nyt olen oleskellut vähän vaikka missä. Tullut mietiskeltyä kaikenlaista. Mä en ole kai kun käynyt Simossa. Mutta mä olen asustellut Lapin Kullan kaljatehdas silieni edessä akkunasta kattoen Torniossa ja olen käynyt Outokummussakin asioilla. Torniolle oli paha isku, että lapparille kävi, miten kävi. Outokumpu toimii. Mutta mietis sitä, miten käy Tornion, kun Simossa poksahtaa ydinvoimala ja Outokumpu lakkaa toimimasta? Ei se tsadilaisia kiinnosta, nostakoot Torniossa veroäyriään.
Muista kuitenkin äänestää Tasavallan Presidentin vaaleissa Pekka LIpposta!
=DW= - Anjaniina.
... kirjoitti:
Tilanne tiedossa.
Nyt kyse suuremmista asioista. Nykyaikana olisi ihan mahdollista saada hajautetuksi toimintoja ja asioita ympäri suomen. Tietotekniikkaa ja muut infrastruktuuria kyllä löytyy.
Tässä nyt jämähdetty jonnekin kekkosslovakian vastustamisen linjoille. Urkin ainaan ppidettiin huolta, että koko maassa edes yritettiin ylläpitää elämää. Nykyään se on käännetty niin, että muutama isompi kaupunki on koko maa, tehkööt pöndellä mitä haluavat. Kunhan niille ei tarvitse tukiaisia maksaa.
Suomi on aina elännyt jostain perustuotannosta, olkoon nyt sitten vaikka puu. Ja kun aikanaan tuli sähkön tarvetta, pilattiin pohjoisen lohijoet vesivoimaloilla ja turpeen takia tuhottiin ties kuinka paljon järviä. Jne.
Kyse ei ole jostain Simosta paikkakuntana. Nyt on kyse isommista asioista.
Simossa ei ole mitään, koska siellä ei ole mitään. Miksi ei ole, siitä kysymys. Ydinvoimalaa toivotaan kuin joulupukkia. Miksi muuta ei ole ehdolla tai yritetty? Ja etenkin, miksi ei ole tarjolla? Mitään järkeä ei ole tehdä Simosta hengenvaarallista, onnettomuuden sattuessa miljardi vuotta asuinkelvottomaksi joutuvaa aavikkoa, sen takia, että tsadissa kulkee sporat sähköllä sen aikaa, kun Simon ydinvoimala on räjähtämättä. Tajua nyt se on kuin housuun ulostamista tuo homma. Äärettömän lyhytnäköistä.
Simon ongelmat on ihan muualla kuin ongelmat yhden ydinvoimalan saamisessa. Ei siitä mitään metropolia saa mitenkään. Eihän suomessa edes ole asukkaita yhteenkään metropoliin, vaikka kaikki asukkaat roudattaisiin kehä ykkösen sisäpuolelle. Tässä tärkeä asia.
Tossa joku mainitsikin lauhdevedet. Mitä ideaa on lämmittää merivettä ja öljyllä asuntoja? Puhutaan paikallis ruuasta ja ostellaan ilmalämpöpumppuja. Mutta jotkut nyt on vaan innoissaan laittamassa ydinpommin pihalleen, koska siitä saa muutaman sukupolven vähän rahallista hyötyä.
Ajattele asiaa pitemmälle. Ydinpommit sijoitetaan pöndelle, koska kukaan ei halua niitä omiin nurkkiinsa. Joku Simo kuvittelee, että eipä ole muita vaihtoehtoja pitää vanhustentaloa yllä- Voihan se olla, kun poksahtaa, vanhustentaloja ei enää tarvita, koska ei ole vanhuksia olemassakaan kun kaikki kuolleet poksahduksessa.
Nojoo. Tuli innostuuttua keuhkoomaan. Mä nyt olen oleskellut vähän vaikka missä. Tullut mietiskeltyä kaikenlaista. Mä en ole kai kun käynyt Simossa. Mutta mä olen asustellut Lapin Kullan kaljatehdas silieni edessä akkunasta kattoen Torniossa ja olen käynyt Outokummussakin asioilla. Torniolle oli paha isku, että lapparille kävi, miten kävi. Outokumpu toimii. Mutta mietis sitä, miten käy Tornion, kun Simossa poksahtaa ydinvoimala ja Outokumpu lakkaa toimimasta? Ei se tsadilaisia kiinnosta, nostakoot Torniossa veroäyriään.
Muista kuitenkin äänestää Tasavallan Presidentin vaaleissa Pekka LIpposta!
=DW=Tornio pärjää jo omillaan.Ja hyvin.Siitä on tullut Haaparannan kanssa kansainvälinen twinkaupunki ja jos olisit viimeaikoina käynyt rajalla, olisit nähnyt ne hehtaarihallit joita on maiden raja täynnä, kauppa kannattaa..
Kyl huomaa ettet ole perehtynyt lapin asioihin ollenkaan, mut silti on kauheesti sanottavaa. ;))) Ei millään pahalla.
Jos nyt avaisin sulle sen verran, että Simo, entisenä maatalousitäjänä tarvitsee tänä päivänä _minkä tahansa_ tehtaan, jottei autioituisi.
Hienoja kesälomapaikkojahan siitä tulisi etelän herroille, mut kun semmonen ei oel tarkoitus.
Sit toisekseen....ydinvoimala alkaa oleen pieni saastuttaja pohjoisen kaivosten seassa.Ja nekin me hyväksytään, leivän kun nekin antaa pohjoisen ihmiselle.
Me otetaan tänne milteipä mitä vaan, että voidaan jatkaa asumista täällä.
Sitä tietysti on vaikea etelän ihmisten ymmärtää, että kun se maatalous ei enää kannata ja maaseutu autioituu.
Mis se nyt yhtäkkiä on täällä Simossa niin vaaralliennse voimala, kun se ei ole sitä Olkiluodossakaan?
Onko mulla mennyt jotain ohi, kun en ole kuullut että Etelä-Suomessakaan olis mitään ydinlaskeumaa?
Hyvin ootte onnistuneet pitään salassa? - ...
Anjaniina. kirjoitti:
Tornio pärjää jo omillaan.Ja hyvin.Siitä on tullut Haaparannan kanssa kansainvälinen twinkaupunki ja jos olisit viimeaikoina käynyt rajalla, olisit nähnyt ne hehtaarihallit joita on maiden raja täynnä, kauppa kannattaa..
Kyl huomaa ettet ole perehtynyt lapin asioihin ollenkaan, mut silti on kauheesti sanottavaa. ;))) Ei millään pahalla.
Jos nyt avaisin sulle sen verran, että Simo, entisenä maatalousitäjänä tarvitsee tänä päivänä _minkä tahansa_ tehtaan, jottei autioituisi.
Hienoja kesälomapaikkojahan siitä tulisi etelän herroille, mut kun semmonen ei oel tarkoitus.
Sit toisekseen....ydinvoimala alkaa oleen pieni saastuttaja pohjoisen kaivosten seassa.Ja nekin me hyväksytään, leivän kun nekin antaa pohjoisen ihmiselle.
Me otetaan tänne milteipä mitä vaan, että voidaan jatkaa asumista täällä.
Sitä tietysti on vaikea etelän ihmisten ymmärtää, että kun se maatalous ei enää kannata ja maaseutu autioituu.
Mis se nyt yhtäkkiä on täällä Simossa niin vaaralliennse voimala, kun se ei ole sitä Olkiluodossakaan?
Onko mulla mennyt jotain ohi, kun en ole kuullut että Etelä-Suomessakaan olis mitään ydinlaskeumaa?
Hyvin ootte onnistuneet pitään salassa?Sotket asioita.
Tunteet menee järjen edelle.
Mulle se ja sama. miten Simossa menee. kunhan mulla sporat kulkee.
Koita nyt hyvä ihminen tajuta, että kyse ei ole meidän elintasosta, kyse isommasta asiasta.
Mun mielstä vaan asia on niin, että ei syrjäistä suomea yksinkeraitaisesti saa tuhota jonkun tsadin sporien kulkemisen takaamiseksi.
Ok, provoathan sä siellä, että keskustelu toimisi. Mutta missäs kommentteineen on yleismiehet, viinahiivat ja laiskalasset?
Muuten tott, mä en ole käynyt kai kymmeneen vuoteen Torniossa. Joskus vois piipahtaa kyllä Umpitunnelissa :DDD
=DW= - Anjaniina.
... kirjoitti:
Sotket asioita.
Tunteet menee järjen edelle.
Mulle se ja sama. miten Simossa menee. kunhan mulla sporat kulkee.
Koita nyt hyvä ihminen tajuta, että kyse ei ole meidän elintasosta, kyse isommasta asiasta.
Mun mielstä vaan asia on niin, että ei syrjäistä suomea yksinkeraitaisesti saa tuhota jonkun tsadin sporien kulkemisen takaamiseksi.
Ok, provoathan sä siellä, että keskustelu toimisi. Mutta missäs kommentteineen on yleismiehet, viinahiivat ja laiskalasset?
Muuten tott, mä en ole käynyt kai kymmeneen vuoteen Torniossa. Joskus vois piipahtaa kyllä Umpitunnelissa :DDD
=DW=Vieläköhän se on Umpitunneli olemassa.
Mut minusta tuntuu et sinä sotket tunteet asiaan.
Totuus on et pohjoinen tarttee energiaa.
Ydinvoimala tuottaa energiaa.
Mistä muualta sitä saatas?
Kaikki pohjoisen joet on jo valjastettu ja sähkö valuu sinne etelään?
Ja tiedän vallan hyvin että hitot sinua Simo kiinnostaa, anna siis meidän rakentaa se voimala ihan rauhassa? - ...
Anjaniina. kirjoitti:
Vieläköhän se on Umpitunneli olemassa.
Mut minusta tuntuu et sinä sotket tunteet asiaan.
Totuus on et pohjoinen tarttee energiaa.
Ydinvoimala tuottaa energiaa.
Mistä muualta sitä saatas?
Kaikki pohjoisen joet on jo valjastettu ja sähkö valuu sinne etelään?
Ja tiedän vallan hyvin että hitot sinua Simo kiinnostaa, anna siis meidän rakentaa se voimala ihan rauhassa?On olemassa.
Vanha Umpitunneli oli nin mät, että se piti purkaa. Vanhoilla takennusluvilla rakennettiin tilalle uusi Umpitunneli. Siinä se on, missä aina ennenkin.
Totuus kylläkin on, ei tipviinissä tarvita energiaa, teollisuudessa ja jonkin verran asumisessa kyllä.
Ideana ei yksinkertaisesti voi olla, että tehdas on jossain viidensadan kilometrin päässä syömässsä sähköä ja asukkaat tuhannen kilometrin päässä katsomassa taulutelkkareitaan. Samalla kun Simo loistaa kirkkauttaan. Ainoastaan ympäristöönsä.
Äänetä kuule ketä haluat, se ei tule valituksi kuitenkaan.
Mieti sitä.
=DW= - Anjaniina.
... kirjoitti:
On olemassa.
Vanha Umpitunneli oli nin mät, että se piti purkaa. Vanhoilla takennusluvilla rakennettiin tilalle uusi Umpitunneli. Siinä se on, missä aina ennenkin.
Totuus kylläkin on, ei tipviinissä tarvita energiaa, teollisuudessa ja jonkin verran asumisessa kyllä.
Ideana ei yksinkertaisesti voi olla, että tehdas on jossain viidensadan kilometrin päässä syömässsä sähköä ja asukkaat tuhannen kilometrin päässä katsomassa taulutelkkareitaan. Samalla kun Simo loistaa kirkkauttaan. Ainoastaan ympäristöönsä.
Äänetä kuule ketä haluat, se ei tule valituksi kuitenkaan.
Mieti sitä.
=DW=Jaha? Jotta sun Pekka Puupääs valitaan, no tuskin vaan ;)))
Minusta on kiva kun ihmisetkin loistaa, sillai ei tartte niin paljon katuvaloja ;)))
Se on jännä kuvio tuo, et etelässä voidaan rakentaa ydinvoimaa mut sama ei oliskaan sallittu provinsseissa?
Te saatte kipeesti kaipaamanne sähkön täältä ja ydinvoimaloista. Mut meidän ei tartte/saa rakentaa tehtaita eikä voimaloita.
Pelkäättekö et meillä on kohta parempi olla tääl, puhas ilma ja sillai ;))
Tiesitkö että suurin Lapin saastuttaja on tunturikeskusksissa vierailevat etelän väet.
Koskemattomaan luontoon dumpataan Levilläkin päivittäin 16 000 ihmisen paskat ja likavedet ;)))) - ohton
Anjaniina. kirjoitti:
Jaha? Jotta sun Pekka Puupääs valitaan, no tuskin vaan ;)))
Minusta on kiva kun ihmisetkin loistaa, sillai ei tartte niin paljon katuvaloja ;)))
Se on jännä kuvio tuo, et etelässä voidaan rakentaa ydinvoimaa mut sama ei oliskaan sallittu provinsseissa?
Te saatte kipeesti kaipaamanne sähkön täältä ja ydinvoimaloista. Mut meidän ei tartte/saa rakentaa tehtaita eikä voimaloita.
Pelkäättekö et meillä on kohta parempi olla tääl, puhas ilma ja sillai ;))
Tiesitkö että suurin Lapin saastuttaja on tunturikeskusksissa vierailevat etelän väet.
Koskemattomaan luontoon dumpataan Levilläkin päivittäin 16 000 ihmisen paskat ja likavedet ;))))"Pelkäättekö et meillä on kohta parempi olla tääl, puhas ilma ja sillai ;))"
Lapissa on huomattavasti puhtaampi ilma kuin esim.pääkaupunkiseudulla.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkimus Lapin ilmanlaatu 10 kertaa parempi kuin Etelä-Suomessa/1135269499539
"Koskemattomaan luontoon dumpataan Levilläkin päivittäin 16 000 ihmisen paskat ja likavedet ;))))"
Tuskinpa vain. Vai eikö lapissa ole kuultu kunnallistekniikasta ? - Anjaniina.
ohton kirjoitti:
"Pelkäättekö et meillä on kohta parempi olla tääl, puhas ilma ja sillai ;))"
Lapissa on huomattavasti puhtaampi ilma kuin esim.pääkaupunkiseudulla.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkimus Lapin ilmanlaatu 10 kertaa parempi kuin Etelä-Suomessa/1135269499539
"Koskemattomaan luontoon dumpataan Levilläkin päivittäin 16 000 ihmisen paskat ja likavedet ;))))"
Tuskinpa vain. Vai eikö lapissa ole kuultu kunnallistekniikasta ?Mihin se kunnallistekniikka laskee vetensä ;))) Ei ne pilviin haihdu vaikka niitä puhdistettaisiinkin... Mietippä lujasti.
Kuormitus on melko mahtava keskellä tunturimaisemaa.Jossa muutama puronen virtailee ,)) - inkun
Anjaniina. kirjoitti:
Mihin se kunnallistekniikka laskee vetensä ;))) Ei ne pilviin haihdu vaikka niitä puhdistettaisiinkin... Mietippä lujasti.
Kuormitus on melko mahtava keskellä tunturimaisemaa.Jossa muutama puronen virtailee ,))"Ei ne pilviin haihdu vaikka niitä puhdistettaisiinkin...muutama puronen virtailee"
Puhdistamisen jälkeen ne päätyvät Ounasjoki nimiseen pikku puroon:)
Heh, juuri sinne taivaalle ne haihtuu, muodostamaan uusia pilviä
ja satamaan taas ihmisten niskaan. - Anjaniina.
inkun kirjoitti:
"Ei ne pilviin haihdu vaikka niitä puhdistettaisiinkin...muutama puronen virtailee"
Puhdistamisen jälkeen ne päätyvät Ounasjoki nimiseen pikku puroon:)
Heh, juuri sinne taivaalle ne haihtuu, muodostamaan uusia pilviä
ja satamaan taas ihmisten niskaan.Pikkuset purot, ne saastuu kun majoituspaikoja on enemmän kuin Hesas...vai mitä arvelet?
Melkonen kuormitus? - chants
Anjaniina. kirjoitti:
Pikkuset purot, ne saastuu kun majoituspaikoja on enemmän kuin Hesas...vai mitä arvelet?
Melkonen kuormitus?Ei taida Anjaniinalla olla ihan kaikki kupit hyllyllä ??
- Anjaniina.
chants kirjoitti:
Ei taida Anjaniinalla olla ihan kaikki kupit hyllyllä ??
Kuis niin.
Laitappa jotain päinvastasta faktaa jos sulla on.
Levillä on tänä päivänä enemmän majoituspaikkoja kuin Hesas.
Mut erota se nyt siitä paljon Hesas on asukkaita...majoituspaikoista on kyse?
Missä sun kupit on?
Täyttä asiaa, Hesaan jos mihin ydinvoimala pitäisikin rakentaa! Nykyisin ydinvoimalat puskevat jäähdytysvesien mukana suurimman osan energiastaan mereen, mutta voimala keskellä kaupunkia voitaisiin näppärästi yhdistää kaukolämpöverkkoon! Lämmittäisi siinä sitten kaupunkilaisten mieltä hyvinkin konkreettisella tavalla!
Tonttikysymys ratkeaisi tekemällä voimala ponttoonien päälle mereen. Saa sen sitten hinattua helposti vex kun käyttövuodet tulevat täyteen!No sieltä on nyt vain näitä vanhoja voimaloita ja muutakin teollisuutta raivattu koko ajan pois kun asuintaloista saa huimasti paremman hinnan.
Ei siinä mitään, hyviä paikkoja atomivoimalalle löytyy ihan lähiympäristöstä. Fukushiman kyllä piti opettaa miksi tuo jäähdytys kannattaa tehdä hiukan tehokkaammin kuin vain muutaman asuintalon voimin. Täällä ei tsunamia tule ellei asteroidi putoa Suomenlahteen ja siinä tapauksessa se on jo murheista vähäisimpiä, joten rantaan vain se ydinvoimala. Loviisa siellä jo on, mutta esimerkiksi Inkooseen tai Kirkkonummelle kai hyvin sopisi. Inkoossahan on jo jättimäinen hiilivoimala, se nurin ja paikalle atomimylly niin ilmakehäkin pelastuu...yohuuhkaja kirjoitti:
No sieltä on nyt vain näitä vanhoja voimaloita ja muutakin teollisuutta raivattu koko ajan pois kun asuintaloista saa huimasti paremman hinnan.
Ei siinä mitään, hyviä paikkoja atomivoimalalle löytyy ihan lähiympäristöstä. Fukushiman kyllä piti opettaa miksi tuo jäähdytys kannattaa tehdä hiukan tehokkaammin kuin vain muutaman asuintalon voimin. Täällä ei tsunamia tule ellei asteroidi putoa Suomenlahteen ja siinä tapauksessa se on jo murheista vähäisimpiä, joten rantaan vain se ydinvoimala. Loviisa siellä jo on, mutta esimerkiksi Inkooseen tai Kirkkonummelle kai hyvin sopisi. Inkoossahan on jo jättimäinen hiilivoimala, se nurin ja paikalle atomimylly niin ilmakehäkin pelastuu...Ilmastomuutoksen hillitsemiseksi minustakin ydinvoima on paras ratkaisu etenkin kun sen jäähdytysveden lämmön saisi vielä kaukolämmöksi. Kelluva ydinvoimala lähellä keskustaa olisi ihan oiva ratkaisu siihen. Venäläiset ovat asian suhteen jo aika pitkällä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kelluva_ydinvoimalaitos
Ja siinäkin teoreettisessa vaihtoehdossa, että kaikki mahdollinen menisi pieleen kuten Fukushimassa, niin eikun proppu pohjasta auki! :)- Anjaniina.
norMix kirjoitti:
Ilmastomuutoksen hillitsemiseksi minustakin ydinvoima on paras ratkaisu etenkin kun sen jäähdytysveden lämmön saisi vielä kaukolämmöksi. Kelluva ydinvoimala lähellä keskustaa olisi ihan oiva ratkaisu siihen. Venäläiset ovat asian suhteen jo aika pitkällä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kelluva_ydinvoimalaitos
Ja siinäkin teoreettisessa vaihtoehdossa, että kaikki mahdollinen menisi pieleen kuten Fukushimassa, niin eikun proppu pohjasta auki! :)Mietis ny hiukan sitä kelluvaa voimalaa?
Missäs se olis kun tuli kunnon syysmyrsky?
Tai jotain hiukan enemmän?
Siinä olis monta putken aukkoo täytettävissä, sen jälkeen kun voimala olis kellunu....Pietariin? Anjaniina. kirjoitti:
Mietis ny hiukan sitä kelluvaa voimalaa?
Missäs se olis kun tuli kunnon syysmyrsky?
Tai jotain hiukan enemmän?
Siinä olis monta putken aukkoo täytettävissä, sen jälkeen kun voimala olis kellunu....Pietariin?Mietin ja mietinnän lopputuloksena sanoisin, että täsmälleen samassa paikassa kun ennen sitä syysmyrskyä. Jos öljynporauslautat saadaan pysymään paikallaa Meksikonlahden tornadoissa niin aina yksi kelluva ydinvoimala täkäläisissä "myrskyissä"!
- profil.o
Että miksikö? No, siksi kun hesassa ei oo enää tilaa ja onhan siinä piilevä vaarakin..eixne päättävät elimet ja muut rahakkaat asu siellä hesan ympärillä.
- Anjaniina.
Etkös sinäkin?
Tykkäis hiukan säteillä?
- RIMMIR
On se kumma kun minulla on tuollainen omatekoinen sensuuri. Kun hyvin tuohtuneena kirjoittelee jotain vastaukseksi niin yhtäkkiä sitä ei löydykään mistään sitä kirjoitusta. Vain yhden sormen painallus vie pois koko tekstin, ja niinhän siinä ydinvoimassakin käy, kun yksi pienoinen sormi painaa väärää nappulaa niin puoli valtakuntaa ja satoja tuhansia ihmisraukkoja saa kärsiä heti kerralla ja vuosia jälkeenpäin säteilyn aiheuttamista vaurioista.
Mitä varten sinne suomeen muka pitäisi saada vielä lisää ydinvoimaloita.? Missä ne saasteet säilytetään?- ...
Pöndellä
Pöndelle on tehty ydinvoimalat a "loppusijoitis paikat"
Mikä tässä tsadissa on katella telkkua, käyttää tietsikkaa, poltella lamppuja, pöndeltähän se sähkö tulee.
Äänestä vaikka Pumpattavaa Barbaraa presidentiksi.
=DW=
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk306201Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin193244Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521390Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_181345Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.251234PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1651199- 1301041
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport441028- 39926
- 145840