sekö voi aiheuttaa katkeruttakin, esim. täällä palstalla? Tuos kuuntelin toisella korvalla radioo, tuli Yö-yhtyeestä, jäi biisejä soimaan :)
Oikeestas mulla oli toinen juttu, "tärkeily"..
Kävisköhän esimerkistä vaikka pienehkö porukka.. käyty joskus syömässä, voitu jatkaa hetkeksi baariin sen jälkeen.
Aktiivisin mukaan kyselijä ehkä väsähti.. ite katoin vaan miten työt menee, muuten sopi.. mutta jos jollain on sali, -vesijumppa, hieroja..tms.,.. eikö niitä voi siirtää. Kun kyse on aika, peräti tosi harvoista tapaamisista.. Ehkä jotkui vaan haluaa pitää niin kovin elämänrytmeistään kiinni..? =)
Kiitos ja, kunnia, usein jääkö saamatta..
25
143
Vastaukset
- lejanna
Minulla lie aivot narikassa, kun tunnistin sanasi, en sanomaasi.
Minusta Yön kipaleet ovat kuin virsiä, liian runsaasti esitettyä. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
. Sattumalta mullekin se ohjelma tuli, kun radio auki.. Mutta jännä juttu, siinä kyllä mainittiin, että "Rakkaus on lumivalkoinen", voisi olla kohta virsikirjassa.. vitsiä ehkä kuitenkin, osittain ainakin.
PS. Mäkin ehkä vaan naputtelen, ajattelematta tarkemmin.. että se siitä sanomasta ;)No jos Yö kipaleista haetaan uutta virttä tulevaan virsikirjaan niin mun suosikki on Parrasvalot, videokin kuvattu Keski-Porin kirkossa:
http://www.youtube.com/watch?v=exzh763CAN4&feature=related
Vaan suomalaisessa yhteiskunnassa kiitos ja kunnia jää lähes säännönmukaisesti saamatta, vai onko porukassa joku jota pomo on joskus kiittänyt? Henkilökohtaiseen n. 30 vuotiseen työuraan en tältä istumalta jaksa muistaa moista tapausta sattuneen. Pyörtyisin taatusti kuten sarjakuvahahmo B. Virtanen, kun pomo kerran erehtyi kiittämään! :))
Nykyään ihmiset nyt jostainsyystä vaan nyhjää kotonaan ja omissa harrasteissaan, vaikea on ketään yht'äkkiä saada lähtemään. Tarttis varmaan lähettä kirjallinen kutsu 2 kuukauta etukäteen, että ehtisivät varaamaan ajan allakastaan! :))- lejanna
Koskaan en ole kiitostani pihistellyt. Olen jopa kiitellyt sosiaalitoimea, kun se sai isälleni hyvää aikaan.
Itse harvoin saan kiitosta, mutta ne harvat saadut sitten ovatkin timanttia kalliimpia.
Lähteä, siitä en tajua, vieläkään. Taitaa aivomato syödä ymmärrystäni.
. Olipa oikeesti hieno "virsi", ja video.. upee kirkko :)
Oon olosuhteisen pakosta (ystävätär fanittaa) Yön keikoilla ollu jokusen kerran.
Esim. yhtään heidän cd:tä mul ei oo, mutta pikkuhiljaa alkanu pitää enemmän heidän musiikistaan.
Joo, pomot on vaihtuneeet, ikää tullu lisää ja sen myötä kehut/kiitokset vähentyneet.. siitähän se johtuu..? ;))
Mul ei ollu tuossa tarkoitus mollata porukkaa, se oli huono esimerkki "tärkeilystä", joka piti olla tässä aiheena myös :)
Tuossa tapauksessa tuntuu, että miitingistä on tullut pakkopullaa.
Kun naisista on kyse, niin hommahan menee aina vaikeimman kautta. Päivän tai kahden urakka parin tunnin tapaamisen takia saa useimmat jo näännyksiin ajatuksesta.
Ensin pitää käydä kampaajalla, siellä jo menee vähintään puoli päivää.
Sitten pitää ostaa jotain uutta, etä siskot vähän kadehtii, ja onhan se mukava saada miespuoliselta muiden edessä huomionosoituksia.
Entäs sitten se meikkaaminen, voi, voi siinä sitä vasta aikaa kuluu.. Ennen kun on hynttyyt päällä, niin siinä on katsottu jo peili melkein puhki.
Aattele nyt kaikki tämä , ja jos paikalla ei ole kun naisia.
Tämä on sitten miesnäkökulma asiaan.No pahus.. sähän taidat tuntee naisia paremmin kuin he itse!
Jos nenä puuteroidaan, ja ripsaria laitetaan jo töihin, niin pitäähän sitä etenkin silloin, kun muuta menoa..
Niin, ja katsoo vähä parempaa vaatetta päälle, mielellään sellasta, että jenkkakahvat peittyy ;))
Peili ei oo vielä ihan puhki, mutta se 'peruutuspeili' meni rikki, kun putosi lattialle..Tähän vielä, naisethan EI laittaudu muuta kuin omaksi ilokseen..!
Siinä kohtaa meni 'tuntemuksesi' pieleen :)
- Rattus sp.
En tiedä, onko lopulta kyseessä edes tärkeily. Olen huomannut, että osa ihmisistä on sokeita omalle käytökselleen. Olen ollut yleensä se, joka järjestää kaveriporukassa matkan tai jonkin muun tapahtumaan lähtemiseen.
Kyllästyin siihen, että joku aloittaa sooloilemisen. Tarkoitan sitä, että yksi aloittaa hankalaksi ei sovi se ja se, vaikka kaikkia on kuultu vaihtoehdoista ja sovittu yhdessä. Yleensä se on aina sama henkilö. Toinen on se, jos maksan tililtäni useamman ihmisen matkan, niin toivoisin rahojen palautuvan tililleni aika nopeasti. En sitä, että joku ei vaivaudu avaamaan tietokoneettaan, kun ei ole muuta maksettavaa ja maksaa sitten viikkojen päästä. Tähän yhtälöön, kun yhdistää vielä puolen tunnin tai tunnin myöhästymisen niin sietokykyni on äärimmäisillä rajoilla. Viime risteilyllä yksi ystävistä, jolla on aina tapana myöhästyä, myöhästyi sovitusta junasta ja vielä seuraavasta.
Mitä tästä on ollut seurauksena? Lähden mieluummin liikkeelle kahdestaan jonkun luotettavan ystävän kanssa. En viitsi olla se, joka soittelee ja järjestelee. Käsitys muotoituu ihmisistä. Osasta tulee vähemmän luotettavia oman käytöksensä tähden.
Eli tällainen tarina :).Mä tunsin itseni niin väärinymmärretyks.. ennen sun tarinaa.. ;)
Totta toinen puoli, ajattelin kyllä, että (turhasta) tärkeilystä sais muutakin asiaa.. on vaan sekava tuo mun aloitus.
Meidän tapaamis -jutussa on ainoastaan saada porukka kasaan, ei isoja järjestelyjä. Vain ehkä pöytävaraus ei sitte ihan täsmää..
Jo aiemmin, oli harvoin kaikki yhtä aikaa paikalla.. esim. samana päivänä ilmoitettu flunssa tms.
Kyllä, reissuun en edes yrittäisi lähteä kuin yhden, max kahden luotettavan ystävän kans..
- tii-na-...
toisia ihmisiä on sellasia jotka ei voi sit ei millään siirtää yhtäkään jumppaa mää uskoisin että ne on tekosyitä mitä harvemmin ihminen poikkee siitä ruutiinistaan sitä huonompi siitä tulee lähteen yhtään mihinkään muualle kun sinne mikä kuuluu siihen tuttuun rytmiin kiitos ja kunnia kyllä jaa useimmiten saamatta antamatta ikävä kyllä useimminkin pitäs kiittää jos on aihetta se vaan tuntuu että se on niin sanomattakin selvä juttu mutta kieltämättä itsestä ainakin tuntuu tosi kivalta kun kiitetään ei tarvi isokaan asia olla.
Onhan siinä sekin, Jos on jonkun muun kans sopinu sen jumppapäivän, voi olla hankalampi siirtää...
Nyt en oo ihan perillä, ootko sä kaupan alalla.. Eikö siinä tule kiitoksia.. tai tietty on "kiitoksia" ja kiitoksia. Sori jos oot eri henkilö.. Mutta varmaan jos hyvästä palvelusta saa hyvää paluteta, se lämmittää mieltä. Mä oon ollu vaan rippikoulu/lukio -aikaan kaupassa, kesätöissä :)
Ite huomaa asiakkaana sanovansa "ole hyvä" kun luopuu rahoistaan ;) No nykyisin korttimaksun aikaan, tulee vaan kiitos, kun ottaa kuitin & kortin.
:)- tii-na-...
Sibone kirjoitti:
Onhan siinä sekin, Jos on jonkun muun kans sopinu sen jumppapäivän, voi olla hankalampi siirtää...
Nyt en oo ihan perillä, ootko sä kaupan alalla.. Eikö siinä tule kiitoksia.. tai tietty on "kiitoksia" ja kiitoksia. Sori jos oot eri henkilö.. Mutta varmaan jos hyvästä palvelusta saa hyvää paluteta, se lämmittää mieltä. Mä oon ollu vaan rippikoulu/lukio -aikaan kaupassa, kesätöissä :)
Ite huomaa asiakkaana sanovansa "ole hyvä" kun luopuu rahoistaan ;) No nykyisin korttimaksun aikaan, tulee vaan kiitos, kun ottaa kuitin & kortin.
:)kyllä oon kaupan alalla ja siellä on kyllä tosi kiva kun saa kiitosta ja se tulee yleensä sillon kun sitä vähiten osaa odottaa tosta korttimaksusta on kyllä tullu nykyään sellainen tapahtuma ettei paljoo tartte asiakkaan kanssa kommunikoida asiakas hoitaa ite maksun ja ei tartte ojentaa kun kuitti siinä jää ainakin yks kiitos sanomatta.
- m,kjöoihnb,l
Kiitos ja kunnia kyllä jää saamatta. Ainakin työpaikalla, ja kotonakin. Paljon kyllä vaaditaan, mutta tuloksia ei noteerata mitenkään. Sama palkka maksetaan, oli aikaansaannokset mitä tahansa. Palkka tulee työpaikalla olemisesta, ei työn tekemisestä. Mutta kun luonne ei salli vain sitä olemista.
Mitähän tekemistä "tärkeilyllä" on sitä seuraavan asian kanssa. Itse parin vuosikymmenen ajan kävin työporukan illanvietoissa, mutta en enää. Ensinnäkin, vapaa-aikaa on liian vähän kaikkeen tarpeelliseen. Toiseksi, ei enää kiinnosta kuunnella sitä iänikuista poissaolevien haukkumista ja arvostelua, siitä saa tarpeekseen jo työpaikalla. Naamatusten ollaan niin kaveria, niin kaveria. Selän takana haukutaan. Ei kiitos. Eikä se kapakkaelämä ja ryyppääminen kiinnosta, ei pätkääkään. Onko se niin vaikea ymmärtää ja hyväksyä, rakkaat työtoverit.Ei sillä mitään tekemistä olekaan tärkeilyn kans, se oli jonniinmoinen "tajunnanvirta-aloitus", jos niin voi sanoa.
Se että vaaditaan.. mä oon aatellu silleen, että sen kokee ite niin.
Tai sanoitkin sen, luonne ei salli.. joku vähemmän tunnollinen ei välitä.. mistään.
Mutta pitää yrittää asennoitua, muuten voi vaikka katkeroitua. Koska itellä kuitenki parempi mieli, kun tekee voitavansa.
Tuos mun porukka esimerkissä ei ole kyse työkavereista...- RIMMIR
Siis kun ollaan haettu työpaikka joillakin kriteereillä niin ei hiivatissa tarvitse työnantajan alkaa joka välissä kiittelemään ja kehumaan työntekijää että hän tekee ne työt mitä hänen työnkuvaansa on kartoitettu.
Kaikesta ylimääräisestä ja työnkuvaa kehittävästä ideoinnista tietenkin saadaan kiitosta palkannousun ja jopa suullisen kehumisen tuloksena.
Nykyään nämä työporukan illanvietot ovat erittäin tärkeitä,niissä mitataan kuinka sosiaalinen olet. Ja tämä on faktaa. Jos sinua ei kiinnosta olla sosiaalinen työtovereitasi kohtaan niin sen tunnet ensin palkannousussa ja seuraavaksi työtehtävissäsi.
Ei ole pakko alentua työtovereidensa haukkumiseen ja arvostelemiseen voi näpsäyttää sormille ottamalla esille myös positiiviset puolet henkilöstä josta keskustellaan. - m,kjöoihnb,l
RIMMIR kirjoitti:
Siis kun ollaan haettu työpaikka joillakin kriteereillä niin ei hiivatissa tarvitse työnantajan alkaa joka välissä kiittelemään ja kehumaan työntekijää että hän tekee ne työt mitä hänen työnkuvaansa on kartoitettu.
Kaikesta ylimääräisestä ja työnkuvaa kehittävästä ideoinnista tietenkin saadaan kiitosta palkannousun ja jopa suullisen kehumisen tuloksena.
Nykyään nämä työporukan illanvietot ovat erittäin tärkeitä,niissä mitataan kuinka sosiaalinen olet. Ja tämä on faktaa. Jos sinua ei kiinnosta olla sosiaalinen työtovereitasi kohtaan niin sen tunnet ensin palkannousussa ja seuraavaksi työtehtävissäsi.
Ei ole pakko alentua työtovereidensa haukkumiseen ja arvostelemiseen voi näpsäyttää sormille ottamalla esille myös positiiviset puolet henkilöstä josta keskustellaan.No hihvatti, että joka välissä. Kyllä sitä nyt kerran kolmeenkymmeneen vuoteen jonkinlaista palautettakin jo odottaisi. Mutta ei mitään, ei myönteistä, ei edes kielteistä. Lisää tuottavuutta kyllä vingutaan joka välissä, mutta kenenkään henkilökohtaista panosta ei noteerata mitenkään, oli se sitten odotukset ylittävä tai lähes olematon.
Kuka sitä sosiaalisuutta mittaa, työkaverit vai työnanataja? Minusta ne illanvietot eivät ole lainkaan tärkeitä. Enkä jaksa kuunnella sitä ilmaisen viinan voimalla syntyvää örvellystä. Olen ihan riittävän sosiaalinen ilmankin ja tulen toimeen kaikkien kanssa. Mutta työpaikalla olen töitä tehdäkseni ja saadakseni siitä ansaitsemani palkan. Nämä jotkut "ylisosiaaliset" ilmeisesti vain palkan saadakseen.
Onkohan sitä toivottukaan, että joka välissä kiiteltäis, ja parempi ettei lainkaan, jos ei aitoo, teennäisyyden huomaa helposti.
Kaikki ei taida olla niin urakeskeisiä, ainakaan näillä vuosin, että haluaisi vapaa-aikaansa käyttää välttämättä noihin illanviettoihin.. mutta voihan niissä olla "hauskaakin" :)
Sosiaalisuutta voinee osoittaa työnlomassakin?)- RIMMIR
Moi, jos porukka on pitänyt yhtä ja osallistunut harrastuksiin aiemmin ja nyt sitten eivät, niin jokin on vialla porukassa. Olisiko aika porukan ottaa härkää sarvista ja laittaa jäihin yhteiset kokoontumiset joksikin aikaa? Voi olla kyseessä elämänmutos aktiivisella kyselijällä, hyvinä ystävinä voitte varmastikin keskustella asiasta.
- Sibone*
Mä putosin...;)
Täs on nyt varmaan useempi porukka kyseessä.. muttei se haittaa.. oletin, tuon sun aiemman kommentin olevan nickille m,köj.. jotain.. silti pistin pari sanaa..
Jos tuosta mun aloituksesta, on sähköpostia vaihdettu aktiivisen kans, ei kovin aktiivisesti kylläkään, ja kaikki on ihan hyvässä hengessä.. Ei ne ole olleet kovin usein aiemminkaan ne kokoontumiset.. - RIMMIR
Sibone* kirjoitti:
Mä putosin...;)
Täs on nyt varmaan useempi porukka kyseessä.. muttei se haittaa.. oletin, tuon sun aiemman kommentin olevan nickille m,köj.. jotain.. silti pistin pari sanaa..
Jos tuosta mun aloituksesta, on sähköpostia vaihdettu aktiivisen kans, ei kovin aktiivisesti kylläkään, ja kaikki on ihan hyvässä hengessä.. Ei ne ole olleet kovin usein aiemminkaan ne kokoontumiset..Tarkoitan vaan, jos porukka aiemmin on pitänyt tiiviisti kiinni yhteisistä asioista ja hän jolla on nyt halu tehdä kaikkea mukavaa ei osallistukaan, niin tällä ystävälla on jokin vakava ongelma. Älkää ohittako signaaleja. Ystäväsi oikeasti pyytää apua.
- Sibone*
RIMMIR kirjoitti:
Tarkoitan vaan, jos porukka aiemmin on pitänyt tiiviisti kiinni yhteisistä asioista ja hän jolla on nyt halu tehdä kaikkea mukavaa ei osallistukaan, niin tällä ystävälla on jokin vakava ongelma. Älkää ohittako signaaleja. Ystäväsi oikeasti pyytää apua.
Jeps jeps, mä oo kartalla jo, kiitti :)))
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk306201Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin193244Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521390Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_181345Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.251234PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1651199- 1301041
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport441028- 39926
- 145840