Implanttien laitosta toipumassa vol. 3

70G + 800cc = 70M

Kun tuolla edellisessä jo joku vihjaisi, että vähän on pitkäksi venynyt, niin otin vapauden aloittaa uuden threadin... Edelleen toiveissa on, että keskustelu pysyy asiallisella linjalla! ;)
______________________________________

Heipä hei,

Ajattelinpa nyt minäkin liittyä keskusteluun, kun implanttien laitosta olen toipumassa. Kävin heinäkuun lopulla The Lookin kautta Tallinnassa hakemassa täytettä laihdutuksen myötä tyhjentyneisiin rintoihini. Strategiset mittani leikkaukseen mennessä olivat 161cm, 54kg ja kuppikokoni ~70G (EU). Ennen painonpudotusta kuppikoko oli paria kirjainta suurempikin.

Eriparitissille mainittakoon, että rintani olivat huomattavan riippuvat, rintapussi kosketti rintakehää noin 10cm matkalta (vertailuna mainitsemaasi 3cm). Lähdin leikkaukseen sillä ajatuksella, että tahdon nimenomaan täytättää rintani implanteilla, enkä missään tapauksessa tahdo kauniin muotoisiin rintoihini mastopeksiasta vääjäämättä jääviä arpia! Sanoipa kuka tahansa mitä tahansa, arvet eivät koskaan kokonaan katoa!

Ensimmäisen, sähköpostikonsultaation perusteella tarvittavan implantin koko arvio oli "600-650cc, ehkä isompikin". Kun sitten menin tapaamaan edustajaa kasvotusten siihen varsinaiseen konsultaatioon ja otettiin vähän mittoja, tultiin siihen tulokseen, että 800cc on vähintä mitä kannattaa edes harkita. Ja Mentorin pyöreään, korkeaprofiiliseen silariin sitten päädyttiinkin, juuri nimenomaisessa koossa.

Toinen ehto (mastopeksia-kysymyksen lisäksi) leikkaukselleni oli, että kirurgini tulee olemaan Jaan Troost, sillä Suomesta tuskin löytyy yhtä kokenutta ja ammattitaitoista kirurgia tähän hommaan. Häntä en siis tavannut ennen kuin leikkauspäivänä, kun hän tuli piirtelemään viivoja - mikä muuten oli minulle koko prosessin ehkä kivuliain osa :D Hän sanoi, että oli implantin koon perusteella hieman pelännyt, miten käy, jos olen kovin kapea harteiltani, mutta onneksi pelko osoittautui turhaksi.

Olivathan nuo melkoisen ruman näköiset ensimmäisenä aamuna, kun siteet otettiin pois ja pääsin suihkuun, mutta jo seuraavan päivän iltana minulla oli rinnassani kauniisti laskeutuvat, muodoltaan hyvin luonnolliset rinnat. Implantti laitettiin siis tietysti tässä tapauksessa lihaksen päälle ja rintani toki roikkuvat aavistuksen edelleen (alla saa pysymään kyllä kynän jos toisenkin), mutta lopputulos on juuri sitä mitä lähdin hakemaan (vrt. Jordan Carver, Denise Milani)!

Nyt noin kaksi kuukautta leikkauksesta rinnat tuntuvat ihanan pehmeiltä, mutta ryhdikkäiltä! Miehenikin on sitä mieltä, että rintani tuntuvat implanttien kanssa paremmalta, kuin koskaan, kun niistä saa otteen. Luonnollinen rinta kun tavallaan katoaa käteen kun siihen tarttuu. Nyt voin taas nukkua mukavasti kyljelläni, vatsallani en ole nukkunut enää vuosiin, joten sitä en ole edes kokeillut!! Urheiluliivejä pitää vielä pitää ~24/7 seuraavan kuukauden ajan, mutta onneksi löysin Freyalta hyviä, tukevia ja ihan hyvän näköisiäkin, niin ei tunnu niin pahalta ;)

Loppukaneettina todettakoon, että olen todella tyytyväinen ratkaisuuni!!

140

3864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eriparitissi

      Jaaha, olipa mukavaa saada uusi ketju taas, tämä on niin aktiivinen aihe että kakkosketjun aukeaminenkin alkoi kestää. Jatketaan tästä!

      Sulla onkin ollut vähän eriluokan tissit kuin mulla, mulla on tosiaan toisessa lähinnä nahkaa vaikka se rullattuna B-kupin juuri ja juuri täyttikin (nyt raskaana sinne nahkapussin päähän on alkanut taas kasvaa massaakin ja C-kuppi alkaa tulla ahtaaksi) Mullahan ei voi puhua "kauniiden rintojen pilaamisesta arvilla", kun ovat (tai toinen on) niin kaukana kauniista kuin olla voi:( Lisäksi ruumiirakenteeni on sellainen, ettei siihen kertakaikkiaan isot rinnat sovi. Koska valitettava tosiasia on, etten voi saada kauniinmuotoisia, sopusuhtaisia rintoja ilman arpia, on tyydyttävä siihen mikä on mahdollista. Hassua sinänsä, että mut ja mun tissit nähtyään kolme kirurgia on sanonut että ilman muuta mastopeksia. Implanteilla tai ilman.

      Kaikilla on omat käsityksensä siitä, mitkä on hyvät ja sopusuhtaiset rinnat. Katsoin noiden mainitsemiesi neitosten kuvia ja täytyy sanoa, että ei olisi mun juttu. Luulen, että olisin sun "nahoissasi" mennyt ihan rintojen pienennykseen tavoittelemaan sellaista kiinteää C/D-kuppia. Nythän en sellaista voi ilman implantteja saadakaan. Mutta sä olet nyt saanut mitä lähdit hakemaan, onnittelut sen johdosta!

    • eriparitissi

      Jatketaanko tähän?

    • equador

      Kiva että alottaja (ja moni muukin tällä palstalla kirjoittanut) on saanut itseään miellyttävät ja hyvät tissit! :) Pääasiahan tällä rintojen korjailulla on se että saadaan itselle hyvä olo ja hyvä mieli. (tai ainakin itse näin kuvittelen). Itsellinikin nuo ylläolevat vertailukohtien rinnat olisi liian reilut, kun aluksi vähän hirvitti tämä pari viikkoa sitten laitettu D:kin että mitekhän tämän kanssa tota montea enää harrastetaan, mutta eiköhän se siitä kun vaan tukevat liivit laittaa.

      Miten muuten muilla nämä alun 24/7 tukiliivit, kuinka "tukevat" teillä oli?? Painoiko liivi oikeasti rinnan rintakehää vasten vai olivatko niin huomaamattomat kuin "ilmaa vaan"?? Itsellä on suhteellisen tukevat nyt ollut, mutta tuntuu että rinnat tulevat niissä päivän mittaan kipeiksi tai aroiksi, kun pääsevät sen verran liikkumaan. Tänään tein sitten patentin ja laitoin tukiliivien päälle vielä normaalit kaarituetu liivit pitämään rintoja paremmin "paikallaan", kuinkahan "oikein tai väärin" tein?? Yöllä on sitten ollut ne klinikalta saadut kohtuullisen kevyet liivit päällä.

    • Joo, tänne jatketaan! Hauska kuulla tollasesta "erilaisesta" ratkaisusta, mitä ketjun aloittaja olit tehnyt. Saako udella, mistä olet löytänyt istuvia vaatteita nyt leikkauksen jälkeen (ja tietty ennenkin sitä)? Mä meinaan ehdin jo murehtia, kun ekan augementaation jälkeen se vähäinen kuppikoon kasvu teki sen, ettei kaikki 32" vaatteet enää mahtuneet, vaan periaatteessa yläosan olis pitänyt olla isompi, 34" tai jopa 36", mutta alaosaksi olisi riittänyt se 32". Nyt näiden uusien implanttien myötä ongelma varmasti vielä korostuu entisestään, eli saan takuulla unohtaa 32" kotelomekot ja muut kokomekot, joihin aikaisemmin mahduin kevyesti. Harmittais ostaa istompia vain siksi, että yläosa sopisi,jos sitten alaosa olis kuin "teltta".

      Mä oon muuten saanut takuulla jonkun ab-ripulin, koska maha on ihan kuralla. Edelliseltä klinikalta eivät aloittaneet rutiinisti antibioottia, mutta SairaalaKL:lta antoivat 5pv kuurin. Heillä on kuulemma ollut viimeisen 2v aikana se käytäntö ja antibiootin pitäisi ehkäistä jkl biofilmin syntymistä implantin pinnalle, joka estää myöhemmin kapselikontraktuuran syntymisen. Saiko kukaan muu heidän klinikalla käynyt ripulia antibiootista? Tää on aika ikävää nimittäin :( Mut tietty mieluumin viis päivää ripulia kuin kapseli myöhemmin :)

      Lupaan laittaa kuvia uusista tisseistä, mut vähän myöhemmin. Näissä on edelleen tussinjälkiä ja hiukan mustelmaa tos alaosassa ja muutenkin ihan tötteröllä... ;)

      • ........

        "Saiko kukaan muu heidän klinikalla käynyt ripulia antibiootista? Tää on aika ikävää nimittäin :( Mut tietty mieluumin viis päivää ripulia kuin kapseli myöhemmin :)"

        Mistä tahansa antibiootista voi tulla ripuli kun suoliston hyvätkin bakteerit kuolee. Sen jälkeen kun sain pitkästä antibioottikuurista (alku sairaalassa ja jatkettiin kotona) pahan hiivasienitulehduksen alapäähän, olen aina ottanut maitohappopillereitä antibiootin kanssa. Jotkut lääkäritkin osaavat jo muistuttaa siitä kun määräävät antibioottia.


    • Mä vaan

      Juu, täällä nyt minäkin.. Ehitkä "ex-lauta" käydä lukasemassa vol2 ketjussa olevan eilisen kirjoitukseni, jossa viittasin siihen sun aiemmin kirjoittamaan tekstiin.. Tein siinä pari tarkentavaa kysymystä. Sain siihen kyllä jo toiselta ketjulaiselta vastauksen, mutta olisin mieluusti kuullut sinunkin mielipiteen.

      Ja se vielä kaikille, että kuinka turvoksissa tissinne ovat leikkauksen jälkeen olleet? Minulla nyt siis reilu viikko leikkauksesta (lihaksen alle 375cc) ja nää on ihan tajuttoman turvoksissa. Mustelmaa ei ole ollut, eikä ole tullut, mut tää TURVOTUS on ihan järkkyä.. Ja kuinkahan kauan tämä älytön turvotus kestää? Lapuissa luki, et 2vk.. Pitäneekö paikkaansa?

      Mukavaa vkl:n jatkoa kaikille :D

      • Pula-ajan missi

        Heips mä vaan: Tissit ovat kovasti turvoksissa ainakin sen kaksi viikkoa, sitten turvotus alkaa pikkuhiljaa laskemaan. Siinä vaiheessa niistä kuulu lutinaa tai lorinaa tai rutinaa, miten sen haluaa ilmaista. Täysin turvotus on poistunut kun on kulunut kaksi kuukautta. Niin kauan ne muuttuu.Joten kärsivällisyyttä tarvitaan nyt ja kovasti.Nim, kokemuksta on kärsimättömyydestä. Ja siinä välissäkin voi turvotus nousta uudelleen ja voivat kipeytyä jos hommailet jotain mikä rasittaa.

        Equador: mulla oli ja on vieläkin TOSI tukevat liivit, eli juuri ne mustat ja kokoa 80 B, Joten kyllä kestää tehdä niillä vaikka mitä(normikoko 75C).Mulla päinvastoin toisinaan tuntuu että rinnat kipeytyvät siitä kun ovat liiankin tiukasti, pitää joskus höllätä liivejä ja olla vähän aikaa ilman.Urheiluhommiin ostin shokabsorber juoksuliivit ja ne ovat tosi tiukat, rinnat eivät liiku En tykkää vieläkään pitää kohottavia liivejä, ne tuntuvat oudoilta. Yhdet kaariliivit/t-paita liivit ostin vasta kun pitää olla jotain siistinpää koulutuspäiville(paidan alle).Yöllä pidän löysempiä. Kun kävin jälkkärissä niin AS kehoitti mua käyttämään tukiliivejä vielä jos mahdollista sinne 6kk saakka. Ja hän sanoi että ne muuttuvat vielä.

        Jees, tässä porukassa on se kiva juttu että me annetaan kaikkien kukkien kukkia, saatetaan sanoa mielipiteemme, mutta ei pahasti eikä pahalla. Hyvä että aloitta sai haluamansa ja kaipaamansa, mutta itselle tuollainen koko olisi ollut mahdottomuus.Olisin varmaan teettänyt mastopeksian ja pienennyttänyt samalla, jos jotain olisi pitänyt tehdä,vaikka en hirveästi niiden kannalla olekaan, nimittäin niinkuin aikaisemmin sanoin jossain niin itse pidän hieman riippuvia seksikkäinä.Minussa on sen verran bi-vikaa että katselen aikuisviihteessäkin mielelläni sellaisia rintoja jotka "heiluu" ;-).Ja jos tosiaan mulla olisi noin isot luomut, ja eivät aiheuttaisi vaivoja niin pitäisin itseäni onnekkaana ja kauniina. Siksipä olinkin iloinen että sain tässä augmentaatiossa sellaiset aikuisen naisen näköiset rinnat, eli että tuli reilu poimu.

        Minuakin jännittää ensimmäinen uimahallireissu, ehkä siksi olen siirtänyt sitä vaikka ja millä verukkeella.....


      • p-a m
        Pula-ajan missi kirjoitti:

        Heips mä vaan: Tissit ovat kovasti turvoksissa ainakin sen kaksi viikkoa, sitten turvotus alkaa pikkuhiljaa laskemaan. Siinä vaiheessa niistä kuulu lutinaa tai lorinaa tai rutinaa, miten sen haluaa ilmaista. Täysin turvotus on poistunut kun on kulunut kaksi kuukautta. Niin kauan ne muuttuu.Joten kärsivällisyyttä tarvitaan nyt ja kovasti.Nim, kokemuksta on kärsimättömyydestä. Ja siinä välissäkin voi turvotus nousta uudelleen ja voivat kipeytyä jos hommailet jotain mikä rasittaa.

        Equador: mulla oli ja on vieläkin TOSI tukevat liivit, eli juuri ne mustat ja kokoa 80 B, Joten kyllä kestää tehdä niillä vaikka mitä(normikoko 75C).Mulla päinvastoin toisinaan tuntuu että rinnat kipeytyvät siitä kun ovat liiankin tiukasti, pitää joskus höllätä liivejä ja olla vähän aikaa ilman.Urheiluhommiin ostin shokabsorber juoksuliivit ja ne ovat tosi tiukat, rinnat eivät liiku En tykkää vieläkään pitää kohottavia liivejä, ne tuntuvat oudoilta. Yhdet kaariliivit/t-paita liivit ostin vasta kun pitää olla jotain siistinpää koulutuspäiville(paidan alle).Yöllä pidän löysempiä. Kun kävin jälkkärissä niin AS kehoitti mua käyttämään tukiliivejä vielä jos mahdollista sinne 6kk saakka. Ja hän sanoi että ne muuttuvat vielä.

        Jees, tässä porukassa on se kiva juttu että me annetaan kaikkien kukkien kukkia, saatetaan sanoa mielipiteemme, mutta ei pahasti eikä pahalla. Hyvä että aloitta sai haluamansa ja kaipaamansa, mutta itselle tuollainen koko olisi ollut mahdottomuus.Olisin varmaan teettänyt mastopeksian ja pienennyttänyt samalla, jos jotain olisi pitänyt tehdä,vaikka en hirveästi niiden kannalla olekaan, nimittäin niinkuin aikaisemmin sanoin jossain niin itse pidän hieman riippuvia seksikkäinä.Minussa on sen verran bi-vikaa että katselen aikuisviihteessäkin mielelläni sellaisia rintoja jotka "heiluu" ;-).Ja jos tosiaan mulla olisi noin isot luomut, ja eivät aiheuttaisi vaivoja niin pitäisin itseäni onnekkaana ja kauniina. Siksipä olinkin iloinen että sain tässä augmentaatiossa sellaiset aikuisen naisen näköiset rinnat, eli että tuli reilu poimu.

        Minuakin jännittää ensimmäinen uimahallireissu, ehkä siksi olen siirtänyt sitä vaikka ja millä verukkeella.....

        Olipa siis tosi sekavasti selitetty. Eli en voisi nyt kuvitella millään leikkauksella laittavani yhtään isompia kuin C tai D kuppi, mutta jos olis syntymälahjana saanut samanlaiset kuin aloittajan luomut niin olis kelvannut sellaisenaan jos ei vaivoja. Kai niihin olis ehtinyt tottua tähän ikään mennessä, tai mistä sitä tietää- jos niihin olis väsähtänyt ja haluaiski pienennyksen. Mutta näillä mennään....


      • ukhjgtd
        p-a m kirjoitti:

        Olipa siis tosi sekavasti selitetty. Eli en voisi nyt kuvitella millään leikkauksella laittavani yhtään isompia kuin C tai D kuppi, mutta jos olis syntymälahjana saanut samanlaiset kuin aloittajan luomut niin olis kelvannut sellaisenaan jos ei vaivoja. Kai niihin olis ehtinyt tottua tähän ikään mennessä, tai mistä sitä tietää- jos niihin olis väsähtänyt ja haluaiski pienennyksen. Mutta näillä mennään....

        Mjoo. samalla logiikalla: "jos minulla olisi syntymälahjana pienet tai vaikka riiput rinnat niin olisin jo tähän ikään mennessä tottunut niihin" ;)


      • p-a m
        ukhjgtd kirjoitti:

        Mjoo. samalla logiikalla: "jos minulla olisi syntymälahjana pienet tai vaikka riiput rinnat niin olisin jo tähän ikään mennessä tottunut niihin" ;)

        totta- minulla oli ne syntymälahjana saadut pienet ja senjälkeen vielä lisäksi yli kymmenen vuotta riiput, enkä tottunut niihin. Hyvä pointti! Eihän se ikä yksistään tee sitä että lakkaisi haluamasta muuttaa sitä, mikä on omasta mielestä huonosti.


    • Hei "mä vaan"! Jos tarkotat sitä implantti liahksen alla -juttua, siihen kävin antamassa lyhyen kommentin ketjun loppupäähän. Ei ollut tarkoitus teilata tekniikkaa täysin, vaan kritisoida ajatusta laittaa roikkuvaan tissiin implantti lihaksen alle: silloin implantti jää liika ylös ja oma roikkotissi siihen jatkeeksi (=doublebouble), jolloin nänni sojottaa alaviistoon ja lopputulos on muutenkin oudon näkönen. Enenevässä määrin kai ollaan siirtymässä tohon osittain alle tekniikkaan myös ei roikkuvissa rinnoissa, mutta kaikki varmasti riippuu potilaan rakenteesta ja lähtömitoista/implantin koosta jne.

      Asko Salmi on sellanen konkari, että osaa varmasti perustella päätöksensä implantin asettelusta sulle, enkä olis siitä nyt huolissani!

      Viimeks mulla turvotukset kesti n. 3vk, jonka jälkeen lähtivät ja totuus (=tissithän roikkuu edelleen) paljastui. Kyllä ne siitäkin vielä pieneni, mutta pahin turvotus lähti n. 3vk kohdalla.

      Ai niin, ketjun aloittajalta piti vielä kysyä: pitikö sun maksaa ekstraa niistä isoista silikoni-implanteista? Eikös suurin osa valmistajista tee mallistotuotteita vain johonkin 500-650cc asti ja siitä ylöspäin tilauksella? Tulee vain mieleeni yksi ystävä, jolla on entuudestaan isot tissit, joita on aina 15-v asti surrut, kun silloin kasvoivat ja alkoivat riippua ja aika rumia venytysarpiakin tuli... Nyt iän myötä ovat kasvaneet ja venyneet entisestään, nykyään taitaa kuppikoko olla jotain 75E. Hän vain jossain kohtaa puolivitsillä heitti plastiikkakirurgillemenoa, mutta luulenpa että takana kyti ajatus toteuttamisesta jonain päivänä. En tosin tiedä, olisko hänen kohdallaan mastopeksia paras vaihtoehto. Rinnat ei meinaan ole mitenkään kauniit. Mutta kunhan utelen, että voisin sitten vaikka kertoa vaihtoehdoista, jos joskus tulee puhetta mun implanteista (mitä kyllä vähän epäilen...)

    • eriparitissi

      Hienoa, että kaikki täällä, mua lukuunottamatta, on tyytyväisiä uusiin tisseihinsä- ehkä mäkin vielä joskus.
      Vaikken oikeastaan kuulu joukkoon, on ihan kiva roikkua ketjussa kun se leikkaus mullekin aikanaan ajankohtaiseksi tulee. Mä olen tosin edelleen harkintavaiheessa ton kanssa, että implantit vai ei. Mastopeksiahan tulee joka tapauksessa, mutta onko sitten parempi tehdä se implanteilla vai ilman? Oikeastaan oleellisin kysymys on, pienentääkö mastopeksia kuppikokoa, eli onko niissä poistettavissa nahoissa miten paljon massaa. Kun ihan A-kuppiseksi en välittäisi ryhtyä, mutta nätti B kelpaisi kyllä. Tietysti vähän isommat olisi kivemmat, mutta toisaalta implanteissa edelleen mietityttää se luonnollisus. Kun mun käsitys on, että ei ne nyt kuitenkaan täsmälleen samanlaiset ole kuin luomu. Mielestäni ainakin erotan ilman vaatteita onko aitoa vai ei, ellei ole kovin pulska tyttö alunperin isoilla tisseilä jolle ne on upotettu sinne oman rasvan sekaan. Mikä ei olisi tilanne mun kohdallani.
      Miten te muut arvioitte, miten silikoni eroaa luomusta? On ilmeisesti kiinteämpää, ei liiku samalla tavalla, jää selällään eri asentoon?
      Ja tosta sopusuhtaisuudesta vielä. Olen muutenkin yläpainotteinen, mitat ennen raskautta 92/n75 (miten tiukkaan toi mitta otetaan? löysä n77-tiukka 74)-73-89, housukoko 34-36 ja yläosa 38. Lihasta yläkropassa riittää ja jalat lantio on aika pienet, aika lailla mulla on sellainen uimarin vartalo. Siihen jos vielä laittaa lisää fylliä rintaan niin voi tulla aika epäsuhtainen lopputulos. Vaikeita kysymyksiä.
      Ihan mielenkiinnosta, mitkä muiden strategiset mitat on nyt (siis rinnanympärys alta/päältä, vyötärö ja lantio)?

      • Harkitsin tarkkaan

        Minulla lienee se "pahin" vaihtoehto, eli implantit kokonaan rintalihaksen alla. Mutta en murehdi lainkaan tuota rintojen epäluonnollista liikkumattomuutta (eihän ne luomurinnatkaan liiku paljon jos on kunnolliset rintaliivit). Tuo ettei rinnat valu selällään ollessa kainaloon on ehkäpä vain etu, en tiedä koska minulla ei ole koskaan ollut sellaisia rintoja, entisetkään eivät valuneet pienuutensa ja kiinteytensä vuoksi. Minulle oli tärkeintä että rinnat saatiin mahdollisimman normaalin näköiseksi kun entiset vastasivat tuollaista murrosiän alun pikkutytön pieniä nyppylöitä, ei edes kunnon rinnat. Tiesin kyllä ettei rinnoistani voi saada täsmälleen luomurintojen näköisiä, mutta ei näitä voi sanoa miksikään tyypillisiksi silikonirinnoiksikaan. Rintani vastaa ryhdikkäitä nuoren naisen rintoja ja siinä se vika onkin kun itselläni on jo selvästi enemmän ikää. Siksi joku voi alkaa epäillä kun minulle "kuuluisi" riippuvat puolityhjät rinnat ikäni perusteella (nyt rinnan alla pysyy vain yksi kynä). Vaikka olen tuollainen pulska, rinnoissa ei ole lainkaan rasvaa ja siksi lääkäri valitsi sijoitukseksi kokonaan rintalihaksen alle vaikka alkuun oli suunniteltu osittain päälle.


    • eriparitissi

      Hei vain "harkitsin tarkkaan". Uusi täällä? Kyllä mun mielestä se on ihan riittävää laskeutumista, jos yksikin kynä pysyy alla suorana ryhdikkäänä seisten! Mä olen nähnyt sekä livenä että kuvissa monia sellaisia joihin ei tule edes kunnon poimua jos lihaksen alle on laitettu, ja eihän se kauhean luonnollista ole.

      Mä jotenkin tykkään siitä, kun luomut liikkuu "oikein" sekä liikkeessä että painovoiman mukaan, just siitä heilumisesta, hyllymisestä ja selällään valahtamisesta. Eli eniten tykkäisin jos saisin kunnolliset luomut, mutta voipi olla ettei se onnistu joten on tyydyttävä joko pikkupikkuluomuihin tai silikoniin, joka on next best.

      • Harkitsin tarkkaan

        Olen kyllä kirjoitellut täällä ennenkin, mutta en ole käyttänyt vakionimimerkkiä kuin lyhyissä pätkissä.

        Minäkin katselen kateellisena varsinkin nuoria tyttöjä joilla on isot hyllyvät rinnat, kateellisuus tulee siitä kun minulla ei ole koskaan ollut sellaisia. Geeniperimän vuoksi minulle ei kertynyt rintoihin rasvaa. Varsinkin ultrassa se on todettu konkreettisesti. En pysty saamaan rinnoista edes nipistysotetta, jos sitä yrittää niin sormien väliin on otettava koko oma rinta.

        Siinä mielessä luovutin heti alussa kun harkitsin implantteja että luonnollisesti liikkuvia ja hyllyviä rintoja ei saa minulle koska se on mahdotonta. Lääkärini (JT) teki kyllä hyvää työtä joten rintani on niin hyvät kuin vain voi saada. Nyt kun kudokset ovat venyneet vuosien mittaan, voisi vaihtaa implantit vähän suurempiin ja korkeaprofiilisiin, alkuun niitä ei voinut laittaa raskausarpien riskin vuoksi. Jos ensi lauantaina voitan yksin Loton päävoiton niin ehkäpä sitten voisi harkita muutama kymppitonnin uhraamista rasvansiirtoyrityksiin, jospa edes hiukan jäisi rintoihinkin.


    • 70G + 800cc = 70M

      Kiva huomata, ettei erilaista ratkaisuani lynkattu, vaan se pikemminkin herätti lisää keskustelua ja vähän uusistakin näkökulmista. Tuntuu, että Suomessa ollaan noiden implanttien koon kanssa kovin konservatiivisia ja ratkaisuni taitaa tosiaan olla aika vähemmistössä. Mutta toisaalta olinhan jo lähtötilanteeltani rintavampi kuin keskiverto vastaantulija. J

      @ex-lauta: Toki sopii udella, vaatteista ja vaikka muustakin. Tuskin olisin tuota ensimmäistä viestiä kirjoittanut, jos en kysymyksiin ja keskusteluun suostuisi sen koommin kommentoimaan ;) Housukoko mulla on tällä hetkellä luokkaa 34, farkkujen tuumakoko 27. Esimerkiksi trikoopaidoissa menee mainiosti päälle S-koko, mutta joustamattomien kauluspaitojen ja sellaisten osalta pitää valita M/38-40. Ihan kaikentyyppisiä vaatteita en edes viitsi kokeilla. Mainitsemasi kotelomekot eivät ole koskaan kroppani muotoihin sopineet, joten en sellaista ole koskaan omistanut. Asioita joiden kanssa olen oppinut elämään! Noita rintojen kohdalta istuvia, mutta vyötäröltä lähinnä telttamaisia kauluspaitoja olen käyttänyt siten, että puen paidan päälle joustavan kuminauhamaisen vyötärövyön, joka tuo kapean vyötäröni esiin - ja juu korostaa rintoja entisestään. Välillä saa kyllä käyttää mielikuvitustaan, kun strategiset mitat ovat 107(/74)-68-94.

      Minä olisin muuten voinut ottaa vaikka sen ab-ripulin, kun mulla oli suolisto lakossa melkein viikon leikkauksen jälkeen, eikä ulos tullut siis mitään! Ei kivaa sekään… Mulle annettiin siis klinikalla pitkävaikutteinen antibiootti ilmeisesti suoraan suoneen, eikä mitään kuuria siis tarvinnut syödä kotona.

      @equador: Kun kyselit noista tukiliiveistä, niin mulla sellaisten virkaa ovat toimittaneet Freyan kaarituettomat urheiluliivit. Ihan mun oikeaa kokoa ei mallistosta löydy, eli käytännön syistä, kun kuppi on liian pieni ne on melko napakat. Rinnat eivät pääse pahemmin liikkumaan omia aikojaan, eivätkä selällään maatessa valu kainaloihin. Multa on kaarituetut liivit ihan satunnaista käyttöä lukuun ottamatta kielletty ensimmäiset 3kk leikkauksesta. Kuukauden jälkeen kokeilin ekan kerran, tuntui tosi hyvälle, mutta kun otin liivit pois rinnat oli hetken ihan oudon ja ruman muotoiset, joten halulla urheiluliivit takaisin päälle ;)

      @ex-lauta: Olet oikeassa siinä, että tämän koon implantti on jo tilauskamaa ja lisähintaa sen vuoksi tuli 500 euroa. Myönnettäköön, että murrosiän kieppeillä, kun olin ikäluokastani ensimmäinen, jolla rinnat alkoivat kehittyä ja kehittyivät vielä muita suuremmiksi ja asiasta todellakin sain myös kuulla, mastokesiakin kävi mielessä. Vaan olenpa todella onnellinen, etten sille tielle silloin lähtenyt. ;)

    • Mä vaan

      Hei ja kiitos vastanneille. Kiva kun ollaan taas kaikki täällä ja mukava, että porukassa on uusiakin. Tän ketjun ehdoton vahvuus ja ihanuus on juuri se, että täällä ei arvostella ketään ja erilaisuus on koetaan rikkautena.

      Iloista sunnuntain jatkoa kaikille :D

    • joulukuu2011

      Moikka, oon menossa leikkaukseen viroon joulukuussa. Nyt jo vähän jännittää.
      Mietityttää että onkohan 275cc liian pieni, kun mulle sen kokoinen ollaan laittamassa. Tuleekohan siitä extrakuluja jos haluan varoiksi isommat mukaan?
      Vai pitäisikö kysyä suoraan vaan isommista?

    • Hei Joulukuu2011. En osaa kokemuksesta noista Viron klinikoista sanoa, mutta kävitkö Suomessa hoitajan konsussa? Mulla on sellanen käsitys että koko voi vielä rapakon toisella puolella muuttua, kun lääkäri näkee tissit... joten luulisi että implantteja on valmiiksi varastossa useampaakin kokoa. Tämä ehkä riippuu välittäjäfirmasta, leikkaavasta kirurgista ja klinikasta.

      Mitkä sun lähtömitat on ja ennen kaikkea, oletko imettänyt/roikkuuko rinnat? Jos oot suht pieni ja rinnat on napakat, voi toi 275cc riittää ihan hyvin. Roikkuviin rintoihin kuulostaa vähäiseltä...

    • eriparitissi

      Miksi kukaan ei vastannut mun uteluihin silikoni- ja luomurintojen eroista? Yksi kertoi strategiset mittansa.

    • Noh, mulla on vasta yks kokemus takana... nää toiset on viel niin turvoksissa ja tötteröllä ettei voi sanoa juur mitään. Lihaksen alla eivät juurikaan tuntuneet aidoilta. Olivat kiinteämmät, selinmakuullakin pysyivät muodossaan jne. Mua se ei kauheesti haitannut, jos olisivat olleet muuten kauniit... Mutta esim. urheillessa ja rintalihasliikkeitä tehdessä ne implantit liikkui myös reilusti. Näytti vähän hassulta. Näissä uusissa voi jo nyt sanoa, että rinnat tuntuu pehmeämmiltä kuin edelliset oli missään vaiheessa. Mut kauheesti en uskalla puristella, kun ovat aika hellänä.

      Kerron sit lisää, kun ovat paremmalla tolalla.

      :)

    • Tarkennan viel edellistä: rinnat liikkui rintalihasten liikkeiden mukana. Ei normaalisti heilumalla. :)

    • eriparitissi

      Mua jotenkin kiusaa ajatus että tissit jäisi töröttämään eteenpäin selällään... Varsinkin anatominen implanttihan on aina samanmuotoinen eli on se sama pisara oli asento mikä vaan. Sehän tavallaan matkii pystyasennossa luomurinnan käyttäytymistä gravitaatiokentässä, mutta kaikissa muissa asennoissa on sitten varsin luonnoton- esim. päällään seistessä on sitten pisara väärinpäin.

      Se on just noi jutut- kiinteys, liike, asennot- mitä mun pitää vielä vielä pohtia ennenkuin päätän otanko implantit. Kun se luonnollisuus on mulle tärkeää, mieluummin otan vähän vajavaiset luonnolliset rinnat kuin ns. täydelliset mitkä kuitenkin arvaa silikoneiksi.Taloudellista voittoa tavoitteleva kirurgi ei ehkä sitä mulle totuudenmukaisesti kerro, joten maalatkaa te kanssasisaret mulle mahdollisimman realistinen kuva siitä mitä ne silikonit on ja mitä ne ei ole.

    • equador

      Joulukuu2011: Minulle ainakin vaihdettiin implanttien kokoa vielä paikan päällä vrossa sairaalassa kun kirurgi kävi piirtelemässä ja käytiin läpi että mitä kuppikokoa/muotoa hakee ym. ja siis ihan veloituksetta.(plast.kirurg.finest) Mutta se voi tietysti riippua firmasta että missä teetät, kannattaa kysyä ennenkun menet. Ja luomu/silikonirintojen eroja,,, vielä hieman vaikea sanoa kun on niin vähän aikaa leikkauksesta, mutta onhan nämä jämäkämmät, ei valu kainaloihin,ei "heilu" tai "tytise". Mutta minua ei ainakaan kyseinen asia haittaa. Enemmän tuli epätoivoinen olo ennen kun esim. Seksin aikana kuvittelee/haluaa olla viehkeimmillään ja sitten kun laskeutui selälleen huomasi kun luomu-luttanat "levittyi" rintakehän sivuille valuen kainaloita kohti,,,, tuli ihan vähän ankea fiilis,, ole siinä nyt sitten sinut tissiesi kanssa,,, minulta se ei ainakaan onnistunut, Minua kyseinen asia häiritsi, kun tiesi että ennen lapsia, ennen raskaus-imetys-laihdutus-raskaus-imetys-laihdutus-laihdutus rumbaaa, omistin kauniit kiinteät terhakkaat reilut B-kupin tissit

    • eriparitissi

      Musta alkaa yhä enemmän tuntua, että onkohan ne silikonit kuitenkaan mun juttu... Kun musta rintojen kuuluu levittyä sivuille ja valua kainaloihin selällään, ja hyllyä ja heilua ja kaikkea sellaista. Enkä edes halua mitään kauniita kiinteitä terhakoita nuoren tytön rintoja, vaan sellaiset asialliset 30-v imettäneen naisen rinnat, en tällaista kuin nyt eli pitkää kurttuista nahkaa:(
      Varmaa menen ensin pelkkään mastopeksiaan ja katson millaiset nysät mulle jää, ja jos en niiden kanssa pysty elämään, hankin sitten ne silikonit.

      • poistattanut

        Mua ei kovin paljon häirinnyt että ne törrötti kun makasi selällään. Toisaalta en esim. koskaan makoile uimarannalla, puuhailen jotain tai istuskelen. Mutta eihän ne muotoutunut mitenkään. Jos vaikka intiimisti on todella lähekkäin niin tiellähän ne on siinä. Ja usko pois, nyt poistattaneena ei nolota/hävetä yhtään vaikka on vain sitä kylkiluuta mitä hivellä... Mutta muistan kyllä sen tunteen kun olin laittamassa implantteja. Olin ihan innoissani. Ja alkukivuista selvittyäni jonkin aikaa todella nautin niistä; pyörin alasti ympäri kämppää ja tuijotin peilikuvaa... Mullahan oli kokonaan lihaksen alla; nykyään varmaan olisi laitettu osittain.


    • Kysyhän Eriparitissi leikkaavilta kirurgeilta jos olis näyttää valokuvia suunnilleen saman kokoluokan tisseistä, joihin tehty "vain" mastopeksia, siinä vaiheessa kun taas menet joskus raskauden ja imetysten jälkeen uuteen konsuun. Silloin saisit käsitystä "nysien" koosta ja ulkonäöstä mitä olis odotettavissa. Ehkäpä netistäkin vois jotain löytyä, vaikka taitaa aika moni kaupallinen plastiikkasivusto olla vain noita mastopeksia implantti (ellei sit iso tissi, johon tehty pienennys) systeemejä, ainakin ne mitä USA:n sivustoilta oon nähnyt.

      Luonnollisimmasta lopputuloksestahan tais joku mainostaa (en muista oliko ketju1 vai 2), että sais, kun laittais lihaksen päälle pehmeät, pyöreät... Silloin eivät törötä pystyssä selällään ollessa, hyllyvät liikkuessa ja valuvat kainaloihinkin. En sit tiä, edellyttikö tää just niitä 500 silikoneja ja ees jkv omaa rasvaa?

      Onneks sulla on on aikaa miettiä ja veivata ajatuksia rauhassa! :)

    • Vasilisa

      eriparitissi:
      Mää täällä taustalla oon seuraillu, että vastaileeko sulle kukaan, mutta näemmä olemme kahestaan tämän päätöksen teon kanssa. Siis jos muistat nii tuola Oysin ketjussa jo vaihdettiin ajatuksia, kun minäkin oon menossa rintojani korjaan, mutta en tiedä implanttien kans vai ilman...

      Mua kans mietityttää se luonnollisuus , ja eniten ehkä huoletuttaa (mahdollisten komplikaatioiden ohella) se, että eihän niistä vaan tuu liian isot! Mää kun en missää nimessä halua isoja rintoja. ...vaikiaa.. leikkaus on päivä päivältä lähempänä, mutta päätös taas ei.

      Harmillista kun täällä ei oo ketään tässä samassa tilanteessa ollutta, että yhtään sais kuulla mielipiteitä ja kokemuksia. :/

    • Hei Eriparitissi ja Vasilisa, voipi olla että tämän olette jo lukeneet/nähneetkin, mutta löytyipä nettiä selatessa.Teksti ja alhaalla kuvasarjat kahdesta naisesta joille tehty mastopeksiat ilman implantteja. Toisella lähtötilanteessa "nahat", toisella runsaat rinnat. Käykää kurkkaamassa. Arpimuodostus on tietysti yksilöllistä, ekan kuvasarjan naisella arpia ei käytännössä erottanut lainkaan. :O

      http://www.sairaalakl.fi/contents/artikkelit/mastopexia-rintojen-kohotus-ilman-implantteja.html

    • Jotenkin tota tekstiä lukiessa mulle tuli sellanen olo, että ainakin sä Eriparitissi olisit tohon pelkkään mastopeksiaan tyytyväisin. Peltoniemihän sanoo artikkelissaan, että omaa kudosta menee vain joitain grammoja hukkaan, jopa ihonalaiskudos käytetään niistä alkuperäsistä "nahkalapasista" uusien rintojen muovaamiseen!

      Jos sulla nyt on nahkoja B-kuppiin, niin kyllä niistä ton perusteella B-kupin tissit saisi... ;)

    • juupajoopa

      Eriparitissille; Minulla implantit ovat kokonaan lihaksen päällä ja ne kyllä heiluvat, pomppivat ja valuvat kainaloihin sekä ovat pehmeät. Mutta eivät nämäkään kyllä täydestä mene 30:n imettäneen naisen rinnoista. Ovat vain liian terhakat ,eivätkä roiku, vaikka ovat sen noin E:n kokoiset. Tai no pysyy näiden alla kynä, jollei parikin, mutta verraten samankokoisiin oikeisiin rintoihin, niin ero on toki huima. Mutta, kun implantti on kokonaan lihaksen päällä, tulee rinnan alle luonnollisempi poimu.
      Ero osittain alla olevaankin on iso. Nekin ovat toki pehmeämmät, kuin kokonaan alla, mutta pysyvät silti paikallaan, koska lihas pitää yläosaa tiukasti paikallaan.

      Minusta sinun kannattaa kysellä kirurgilta, olisiko sinulle mahdollista laittaa kokonaan lihaksen päälle, jos siis edes implanttiin päädyt. Varmaan on kyllä hyvä vaihtoehto katsoa ensin, millaiset rinnoistasi tulee pelkästään mastopeksialla ja jos siltä tuntuu, niin myöhemmin ottaa sitten täytettä.

    • 70G + 800cc = 70M

      @eriparitissi: Mulla leikkauksesta on aikaa vasta parisen kuukautta, joten rintojen tuntuma muuttuu ihan päivittäin, eli mitään lopullista ja varmaa en todellakaan voi vielä sanoa. Kesksutelimme kuitenkin kysymyksesi innoittamana mieheni kanssa tuosta, että millaisia eroja on luomujen ja silareiden välillä.

      Ensinnäkin, mun implantit on kokonaan lihaksen päällä, siinä ennen niin tyhjässä rintapussissa, eli liikkuvat kyllä varsin hyvin ja "hyllyvät". Eivät onneksi valu kamalasti kainaloihin, mitä toki koetan estää näillä jatkuvasti käyttämilläni "tukiliiveillä" ;) Eivät kuitenkaan törrötä mitenkään samassa asennossa kuin pystyasennossa ollessa! Rintojeni alla on ihan luonnollisen oloinen poimu, jossa siis edelleen pysyisi kynä jos toinenkin.

      Ennen leikkausta en voinut kuvitellakaan lähteväni edes kaupungille ilman liivejä, kun rinnat roikkuivat alhaalla, tyhjinä ja ryhdittöminä. Aina piti kerätä ne rinnat liiveihin, joihin ne niihinkin vain valahtivat kupin pohjalle. Mitään kaunista cleavagea oli turha kuvitellakaan luovansa, edes parhailla push-upeilla. Tällä hetkellä rintani näyttävät vaatteissa tai ilman paremmilta ilman liivejä kuin liivien kanssa. Jatkuvasti ei tulisi mieleenkään olla ilman liivejä, jotteivät rinnat suuren painonsa vuoksi pääsisi turhaan venymään, mutta ensi kesänä tulen aivan varmasti pukeutumaan kesämekkoihini ilman liivejä - ainakin satunnaisesti.

      Suuri, täyteläinenkään luomurinta (jollaiset itselläni oli vielä ennen keväistä 10kg painonpudotusta) ei tunnu otteessa jämäkältä tai napakalta, vaan puristessa tavallaan pursuaa sormen välistä ja jotenkin katoaa. Kunnon otetta ei oikein saa. Mun tapauksessa ainakin silrit ovat tuoneet mukanaan tervetullutta napakkuutta, vaikka kokoa on. Paljon nämä ovat pehmenneet jo nyt ja varmasti pehmenevät edelleen, mutteivät koskaan niin veteliksi kuin ne luomut. Implanteissakin on eroja tuossa napakkuudessa. Esimerkiksi Mentorilta (muista en tiedä, kun itsellä ei muita ole ollut) löytyy silikoni-implantteja kolmella eri koheesiolla, eli napakkuudella, mulle laitettiin se keskimmäinen.

      Loppupäätelmänä keskustelussamme totesimme, että silarit on kaikin puolin ja kaikilta osin paremmat. Ainakin meidän mielestämme, mutta sehän on subjektiivista kuka mistäkin pitää ;)

    • eriparitissi

      "Loppupäätelmänä keskustelussamme totesimme, että silarit on kaikin puolin ja kaikilta osin paremmat." Paremmat kuin mitkä? Luomutko? Se on todellakin subjektiivista, kyllä mun mielestä luomu on lähtökohtaisesti ihanne ja silikoni korvike jos ei ole luomuja tai ne on ihan surkeat- tosin onneksi on mastopeksia jolloin niistä rumistakin luomuista voi kursia jotain kokoon jos edes vähän on omaakin tavaraa.
      Sanottakoon nyt kuitenkin, että on täysin eri asia laittaa vajaa litra silikonia tisseihin, joissa on ennestään tavaraa vaikka muille jakaa kuin laittaa vaikka muutama desi pelkkiin nahkoihin kuten mulla olisi. Jos on omaa rintaa päällä, ja se oma on sen sisällä lihaksen päällä, niin totta kai se liikkuu ja hyllyy ja laskeutuu luonnollisesti. Mulla olisi tilanne se, että se implantti tulisi osittain lihaksen alle, jolloin lihas pitäisi sitä paikallaan- ei tietenkään ihan nakutettuna kuten kokonaan lihaksen alla ollessa- ja rinta tulisi muodostumaan enimmäkseen siitä implantista joten todennäköisesti ne tulisivat olemaan luomua kiinteämmät (mä tykkään siitä aidon rinnan pehmeydestä), jäisivät selällään pystyyn, eivät liikkuisi kuin aidot jne. Ja ne on juttuja, joista mä en tykkää.

      Jatkan myöhemmin....

    • equador

      Kyllähän lihaksen päälle laitettaessa rinnasta tulee luonnollisempi, varsinkin jos on runsasti omaa lihaa päällä, kuten 70G 800cc=70M;llä oli. ja hänellähän nimenomaan oli pointtina ettei halua isoja näkyviä arpia rumentamaan omaa kaunista rinnan muotoa, ja sen kyllä ymmärrän täysin! Itselläni oli myös rintojen muoto kaunis, ainut vaan että täyte oli hävinnyt johonkin. Nyt leikkauksen myötä tuntuu päivä päivältä paremmalta että oikean ratkaisun tein! Vaikka ovat vielä turvoksissa ja "pystyssä" niin kauniit ja hyvän malliset niistä tuli.

      Liikkuvuudeltaan näistä tulee kyllä huomattavasti jämäkämmät kun luomut, kun implanttti on osittain lihaksen alla, mutta se ei itseäni häiritse. Ennemmin häiritsi ne omat veltot lättäpussit jotka ilman liivejä ollessa tuntuivat epämukavilta liikkeineen. Tuli suihkun tai saunan jälkeen aika äkkiä mieli laittaa liivit päälle, usein nukuinkin liivien kanssa. Mutta se on makuasia sano koira ku pers. nuoli,,,, ja niin on nämäkin asiat.
      Oli muuten aika Hyvän näköisiä tisuja saatu aikaan myös tuolla pelkällä mastopeksialla!! Varmasti hyvinkin varteenotettava vaihtoehto jos ei silikoneja halua. Ja eihän pelkällä implantin laitolla saada suuria epäsymmetrioita(nännien korkeuserot, nännit eri kohdassa ym.) korjattua.

    • Hei Eriparitissi! Mä jatkan sopan hämmentämistä ;) Kävitkö kattomassa niitä kuvia siinä Hilkka Peltoniemen artikkelin lopussa? Osaatko sanoa onko sun rinnoissa sitä löysää nahkaa suunnilleen samanverran/enemmän/vähemmän? Jos on about saman verran, niin lopputuloksenahan naisella oli (mun mielestä) ihan kauniit rinnat, mutta varmaankin ne on myös aika kiinteät vaikka ehkä b-kuppia oliskin. Eli ei välttämättä sitä hölskyvää ja löllyvää sorttia mitä sä toivot...

      Mulla itella oli ennen lapsia kiinteät C-kupin rinnat ja kyllähän ne "tytisi" ja pomppi, mutten mä sanoisi että ne olis hyllyneet erityisesti. Olivat sen verran terhakat. Voihan tietty olla, että mastopeksialopputuloksesta (siitä miltä potilas toivoo tissiensä näyttävän operaation jälkeen) pystyy paljonkin neuvottelemaan, mutta jos haluat että rinnat "olis laskeutuneet", niin silloin se todennäköisesti syö sitä volyymipuolta. (Tää vaan mun mutua).

      Jos nyt jotain voin rohkaisuna noista silikoneista sanoa, niin mun kokemus niistä jopa kokonaan lihaksen alla olleista kakuista oli, että jopa ne tutisivat sillain "tisseille tyypillisesti", kun tutisutti. Missäs P-a missi on? Hänhän osais kertoa jo paljonkin osittain lihaksen alla olevista implanteista ja niiden luonnollisuudesta ja liikkuvuudesta... Mä tuun myös raportoimaan, sitten kun on jotain raportoitavaa.

    • eriparitissi

      No niin, tulin takaisin jatkamaan. Kiitos ex-lauta linkistä, toi eka kuva pitkälti ratkaisi tän mun ongelman! Toihan on ihan mieletöntä, tommosista nahoista ihan vaan kursimalla saatu noinkin näpsäkät tissit. Itse asiassa se mun pahempi tissi on aika lailla ton näköinen kuin tossa ekassa kuvassa, ehkä vähän isompi, en ole varma. Nyt sielä sukan varressa on mandariini;) Toinen oli aika lailla samanlainen kuin ex-laudalla ennen leikkauksia, nyt tietty isompi . Itse asiassa mulle riittäisi vallan hyvin jos ne olisi molemmat sellaiset kuin se parempi, eikä todellakaan tarvitsisi olla mitkään noin terhakkaat kuin tossa mastopeksiakuvassa. Mutta kun arvet kuitenkin tulevta kertomaan ettei ne neitseelliset ole, niin laitetaan sitten oikein sellaiset pystyt terhakkaat pikkutisulit ettei mulla sellaisia sellaisia ole koskaan ollutkaan;)

      Jännä, miten eri ihmisiä kiusaa eri asiat tisseissä. Yhtä kiusaa pieni koko, toista riippuminen ja kolmatta "silikonimaisuus". Mua ei haittaa pienuus tai roikkuminen tiettyyn rajaan asti, mutta taas sitten se että ne ei tuntuisi oikeilta tai liikkuisi kuin oikeat tai jäisi eri asennoissa vääriin paikkoihin, se tuntuu jotenkin ikävältä ajatukselta. Ja kyllä se nyt vähän kiusaisi myös, jos muut jossain kuntosalin saunassa huomaisi että tollahan on silarit.

      Eli lähtöolettamuksena mulle pelkkä mastopeksia, ja jos se koko jää niin olemattomaksi että se haittaa mua enemmän kuin silikonien varjopuolet, sitten implantit.

      Vasiliisa, oliko sulle sanottu että mastopeksia muuttaisi sun tissit A-kuppisiksi? Muistelen sellaista.

      Mitä muut tykkäävät, olenko edelleen tervetullut ketjuunne, vaikka en ehkä tuleva silikonien omistaja olekaan?

    • Hei Eriparitissi! Hienoa että horisontti alkaa kirkastua... :) Mäkin yllätyin positiivisesti eilen, kun löysin ton artikkelin ja näin kuvat ja miten hyvä lopputulos oli saatu. Tuli heti mieleen, että toi on sun juttu! Ja kuten itsekin sanoit, jos jostain syystä myöhemmin alkais kaduttaa, ettei niitä implantteja tullut otettua, niin saat sä ne myöhemminkin.

      Nyt sulla vaan alkaa uus urakka: miettiä kenelle kirurgille lähdet tulevaisuudessa mastopeksia-asiaa viemään. Tissi-implanttikirurgit ei meinaa välttämättä ole parhaita mastopeksiakirurgeja! Kuten peltoniemi kirjoitti tekstissään: mastopeksia on puhtaasti käsityötä... (Toki implanttikirurgitkin sitä tekee, mutta onhan sillä implantilla kuitenkin aika iso merkitys lopputuloksen kannalta).

      Ketjussa pysyttelet edelleen, tietysti! :D Sähän olet ihan vakiokamaa täällä...

    • Vasilisa

      Hei taas eriparitissi ja muut! :)

      Oon tosiaan tuota ko. artikkelia minäkin tutkaillut jo lukuisia kertoja aiemminkin, ja koittanut vertailla, että voisiko näistä mun tissesitä saaha jotain samantapasta aikaseksi, ku tuolla tätillä jolla on nuo "pelkät nahat" lähtökohtana.

      Mulla vaan on se tilanne, että tuo mun PAREMPI tissi on aika lailla tuommonen ku nuo tuon tätin rinnat. Toinen on sitte parit koot isompi, vähän oudon mallinen ja roikkuu palio alempana ku toinen nännit on kans venyneet ja ties minkä muotoset, eli neki sitte pienenntään ja muotoillaan..

      Tosiaan mulle kirurgi meinas, että mulle jäis vaan A-kuppi ilman implanttia...? En tiedä miksi näin, kun näyttää siltä (ja näin olen muualta kuullut) että sen mastopexian ei pitäs kuitenkaa periaatteessa pienentää rintaa..? Ja siis mielestäni tuo mun pienempi rinta on tällä hetkellä B-kuppi.

      Mulle se kirurgi haluais siis laittaa sen kaikkein pienimmän 125cc anatomisen implantin. Eli koko ei kasvaisi kun vähän, mutta sillä saataisiin kuitenkin profiilia rintaan paremmin. Näin hän sanoi.

      Mutta en vaan tiiä. Tähän asti oon ollu sillä linjalla, että ei laittais niitä silikoneja - siis jos noin hyvään tulokseen pääsis ku tuossa artikkelissa oli. Mutta entä jos sitte noista mun ruppanoista ei saakkaan noin hyviä...? Ja musta tuntuu, että mun rintakehä on ehkä vähä leveämpi (vaikka pieni ihminen olenkin), nii oisko sitte kuitenki parempi että sitä täytettä ois vähä enemmän...?

      Tämä on niiiiiin hankalaa, kun ei oo sitä kristallipalloa että vois nähä etukäteen millanen se tulos tulis olemaan milläkin keinolla.

      Nyt oon alkanu vähä jo kyllä miettiä, että oisko se silikoni siltiki oikea ratkasu - varsinkin kun se kirurgi sitä suositteli - tai piti lähestulkoon itsestäänselvyytenä. Mutta sitte taas toisaalta, sekinhän on vain ihmisen mielipide. Ja nämä on minun rinnat ja minä niiden kanssa saan sitte elellä.

      Jotenkin se kapseloituminenkin vaan niin pelottaa. 10%:n riski on kuiteski aika iso. Harmittais se sitte joutua ylimääräseen uusinta leikkaukseenki.

      Mutta ois niin ihana saaha semmoset tissit joihin ois OIKEASTI tyytyväinen, kun tähän ikään mennessä en oo vielä koskaan omistanu muutako eripariset epämuodostuneet riippanat.

    • eriparitissi

      "Mutta ois niin ihana saaha semmoset tissit joihin ois OIKEASTI tyytyväinen, kun tähän ikään mennessä en oo vielä koskaan omistanu muutako eripariset epämuodostuneet riippanat."
      Ihan kuin mun suustani! Etkö säkin voi ensin ottaa pelkkää muotoilua ja tarvittaessa myöhemmin lisätä ne silikonit?
      125cc!!! Mitä ihmettä?

    • Vasilisa! Oletko menossa julkiselle leikkaukseen? Ja sulla on vaihtoehtona tasan se yks kirurgi? Kaikella kunnioituksella... kuulostaa siltä, kun peilaa tohon Peltoniemen artikkeliin, niitä sun kirurgin sanomisia (että esim. A-kupiksi menee, vaikka nyt olis B) ettei plastiikkakirurgisi ole ehkä enää aivan parhaassa terässä tai metodit ovat vanhat/ruosteessa. Ja 125cc implantti, tosiaan, mitä ihmettä? Mulla ne 225cc oli kun pari tennispalloa etäällä toisistaan, noi 125cc olis kuin kaks kananmunaa kainaloissa.

      Jos meet sille kirurgille, niin ehdottomasti pelkkä mastopeksia! Ei sellasia kananmunia kestä kukaan.

      Vai olisko sulla vielä varaa harkita vaihtavasi leikkaavaa lääkäriä? Esim. juuri Hilkka Peltoniemestä olen kuullut paljon hyvää...

      • jkhkjhkl

        Hildestä saa maksaa ainakin 1500 enemmän kuin Askosta. Varmasti kannattaa maksaa jos varmasti on parempi.


    • Vasilisa

      Joo eli siis olen menossa julkiselle. Oysiin.

      Kirurgi on nuorehko nainen - mielestäni kyllä tosi mukava ja asiansa osaavan oloinen. Että en usko kyllä että ammattitaidossa on puutetta (ainakaan taidot ei oo ruosteessa). On kyllä selittäny mulle tosi tarkkaan noista jutuista. Ollaan oltu useampaan otteeseen yhteydessä, kun mulla on heränn millon minkäki näkösiä kysymyksiä aiheeseen liittyen.
      Hän kyllä sanoi myös, että rinnoista saadaan kyllä kauniin muotoiset ilman implanttiakin, mutta siis tuolla pienellä implantilla ois tarkoituksena vaan saada sitä profiilia sille rinnalle - ei siis täyttää koko tissiä. En tiedä hoksaatteko mitä meinaan...?
      Siis kun tehään se mastopexia kuiteski, niin ne rinnathan joka tapauksessa nousee ja tulee kiinteät, eli ei sinne mikään olematon kanamuna jäis pyöriin kummalle puolelle rintakehää löysään nahkaan.
      Ja pieni implantti siis siksi että rinnan kokoa ei ole tarkoitus kasvattaa - ei ole tarkoitus suurentaa rintoja, vaan antaa niille muotoa. Implantin kanssa rinnasta vaan on helpompi saada paremman muotoinen kun siellä sisällä on "tukea".


      Ja tosiaan eriparitissi : Oon mää siis sen päättäny, että jos en itselleni saa 100%:n varmuutta siitä että silikonit haluan, nii sitte kyllä meen ihan vaan siihen mastopexiaan.
      Koska tosiaan ne implantithan sinne kyllä saa jälkeenpäinki laitettua. :)

      Siksi vaan edelleen puntaroin tätä asiaa, koska mielummin selviäisin yhellä leikkauksella. Eli että jos enivei sitte haluaa ne silikonit, nii sitte joutuu vaan kahesti leikkuuseen ja kuukausien parantumis projekteihin - mielummin selviäis kerralla.


      Ja tosiaan mulle kirurgi sanoi ite asiassa näin: rintojen korjauksessa (nosto) rintojen koko ei juurikaan muutu (toki saattaa hieman pienentyä, kun se rinta kasataan tiukempaan pakettiin - mutta aina ei välttämättä pienenny ollenkaan). Mutta kun kysyin mikä koko mulle jäis ilman implanttia, nii se sano että A-kuppi.

      Eli siis tätä just jäin miettiin, että onko mun silmään mun tissi B ja sen A. Vai arvioiko sen että jos se hieman pienenee kuiteski, koska mulla esim tosi isot nännipihat --> joudutaan pienentämään paljon tosi riippuvat tissit elin nahkaakin joudutaan kummiski ottaan enemmänkö ihan pikkuriikkisen...?
      En tiedä?

      Mutta joka tapauksessa kirurgista en oo kyllä semmosta kuvaa lainkaan saanu etteikö se asiaansa osais. Kuullosti aika paljon rintoja korjanneen, ja mielestäni sain järkeviä ja asiallisia vastauksia kysymyksiini.

      Sekinhän pitää ottaa huomioon että tuo implanttiasia on aivan eri tässä tilanteessa, kun että jos oisin menossa ottamaan silikonit vain suurentaakseni rintojani. Eli just tuota koko asiaakaan ei voi oikeen sillain verrata.

      • poistattanut

        On tosiaan vaikea valinta! Tuleeko implantti lihaksen alle vai päälle? Jos alle niin en laittais. Ja jos kirurgikin suosittelee... hmm...

        Itse tuhlaisin sen reilun satasen ja kävisin uteliaisuuttani yksityisellä konsussa, vai oletko jo käynyt?


    • juupajoopa

      Mikset Vasilisa käy jossain yksityisellä pelkässä konsultaatiossa? Saisit ainakin varmuutta tuohon implantti- vai ei asiaan.
      Itsellä ei ole mitään kokemusta tuosta mastopeksiasta, muutakuin yhdet rinnat olen nähnyt, jotka on tämä Hilkka tehnyt. Olivat kyllä uskomattoman hyvännäköiset, arvet juuri ja juuri huomasi, kun niitä tiesi etsiä (toki yksilöllistä tämäkin, miten arvet paranevat). Muutenkin olivat kaikinpuolin kauniin malliset, paremmat mitä olen yhdessäkään noissa ennen-jälkeen kuvissa nähnyt.

    • Vasilisa

      Implantti tulis tosiaan lihaksen päälle. Kuulemma mun tapauksessa ei tulis kysymyksennkään mitenkään muuten laittaa.

      Joo tuo kyllä vois olla ihan hyvä vaihtoehto käydä jossain yksityisellä kysymässä mielipidettä.

      Missähän täällä Oulussa sitten vois käydä...? Ainoa yksityinen jonka tiedän, niin siellä on tuo samainen kirurgi, joten pitäisi löytää jokin muu paikka. ...pitänee vissiin alkaa perehtyä netissä asiaan. ..tuntuu, että onko täällä Oulussa edes hirveänä vaihtoehtoja...??

      ..niin ja kiitti muuten kaikille vastailuista! Kiva saaha vähä eri näkökantoja tähän asiaan eikä vaan pyörittää omassa päässä.

    • Vasilisa: mitäs jos tekisit sen investoinnin, että ostaisit meno-paluu lennot Helsinkiin ja kävisit vaikka just Hilkalla? Kallistahan se on... mut toisaalta, mieluumin pari konsua kuin pari leikkausta (tätä mä jaksan jauhaa)! Ei mun mielestä kannata hakea "kenen tahansa" perusplastiikkakirurgin mielipidettä, vaan sen täytyy olla nimenomaa sellanen joka varmasti on taitava mastopeksioissa.

      Mun tissien toipuminen on hidasta: ab-ripuli alkaa olla ohi, ja kun siitä olen päässyt, olen saanut energiaa alkaa tuijotella tissejäni tarkemmin. Vasen rinta on nätin pyöreä, mutta tuo perhanan oikea, joka siis viimeksikin temppuili enemmän ulkonäkönsä puolesta, on ulkosyrjältään vähän "lattana", tai siihen tulee sellanen reunan tyyppinen jutska, kun tarkkaan katsoo. (Joo, tiedän että oon taas ärsyttävä hermoiluineni)... Mietin, että voiko olla niin, että kun toi mun oikea rinta lähtötilanteessa roikkui enemmän kun vasen (vähän, mut kuitenskin), ettei se koskaan toivu "kunnolliseksi"? Vai miten nää implantit tässä tulee käyttäytymään lähiviikkoina/kuukausina, laskeutuuko ne paljonkin ja jos, niin pyöristääköhän se tota tissiä alasivureunastaan? Tuntuis ihan älyttömältä, ettei oikeaa tissiä muka 375g implantti riittäis täyttämään, kun nää on nyt kuitenkin tällä hetkellä turvotuksineen n. kaks kertaa isommat mitä mun kurttuset luomut oli. Ääh, en osaa selittää!

      Miten sulla P-a missi? Sullahan rinnat roikku ennen leikkausta, oliko ne heti toimenpiteen jälkeen kauniin pyöreet vai muotoutuiko miten kauan? Ja paljonko implantit laskeutui laittohetkestä nykyhetkeen? Mulle ei saa minkään valtakunnan kynää tonne alle ja se olis kyl haaveissa, että mullekin vois tulla rinnanaluspoimu (sekin oli osasyy, miks halusin tän isomman implantin).

      Ja oon niin ärtynyt tälle oikeelle tissilleni!! >:(

    • 70C

      Hei kaikki

      Tää on ollu hyvä ketju. Mulla olis yks kysymys mikä on askarruttanut mieltäni jonkin aikaa enkä ole törmännyt keskusteluissa tällaiseen ongelmaan... Mulle laitettiin n. vuosi sitten implantit osittain lihaksen alle. Kokoon ja malliin olen tyytyväinen mutta mun mielestä implantit on sijoitettu liian alas ja rinnat näyttää että ne roikkuu. Tietääkö kukaan/onko kokemusta, että onko mahdollista sijoittaa samat implantit ylemmäksi ja paljonkohan sellainen tulisi maksamaan? Onko siis kellään korjattu lopputulosta vaihtamatta implantteja?

    • equador

      Oletko ex-lauta oikea kätinen? Mulla myös oikea tissi käyttäytyy aivan erilaisesti kun vase; on enemmän turvoksissa, enemmän kipeä ja hieman erimuotoinen, mutta lasken sen kaiken johtuvan siitä, että olen oikea kätinen ja teen asiat ihan "huomaamatta" oikealla kädellä(mm. otan maitopurkin jääkaapista, työnnän metrin halon leivinuuniin, nostan koirille vesikipon,,, ym). Tänäänkin tajusin raivoisasti ruskistavani ja hakkaavani puolijäistä jauhelihaa pannussa oikealla kädellä,,, ei siis ihme että vasen puoli paranee huomattavasti nopeammin ja paremmin kun saa olla enemmän levossa ja oikea puoli joutuu tekemään kaikki hommat. Todennäkösesti nimenomaan tässä asiassa maltti on valttia ja ajan kanssa se oikeakin asettuu omalle paikalleen, uskon niin. :)

    • tallinna85

      hei ex-lauta, onnea uusista rinnoista! Sut on just leikattu, ei sun kannata vielä huolestua, kyllä ne rinnat muotoutuu ja laskeutuu vielä ajan kanssa. Omassakin leikkauksestani, oikea rintani laskeutui 2 kuukaudessa mutta vasen ei ole vieläkään laskeutunut ihan samalle tasolle.

    • juupajoopa

      Ex-lauta; Mulla oli ekojen implanttien kanssa toinen rinta alaosastaan hiukan hullun näkönen, niinkuin vähän lommolla ja just silleen sanoisinko kulmikas, lattana. Mutta se kyllä ajan kanssa "pyöristyi" samanlaiseksi, kuin toinenkin. Mutta siihen taisi mennä aikaa reilu puolisen vuotta.

    • Equador: joo, olen oikeakätinen. Ja myönnän, että jo nyt on tullut tehtyä kaikenlaista "pientä", laiteltua astioita tiskikoneesta jne. Kaikki homma tietty enimmäkseen oikeen käden kontolla.

      Kiitos muillekin rohkaisevista kommenteista, kyllähän mä sen tajuan, että täs on vasta viikko leikkauksesta eikä mitenkään voi olla lopputulos nähtävissä. Mut kai se edellisen kirurgin höpinä on syöpynyt tonne takaraivoon, että "ekan viikon jälkeen näkee jo aika hyvin, miltä rinnat tulee näyttämään" :( Oon AINA malttamaton hätähousu, kaiken pitäis tapahtua jo mielellään eilen, koska vihaan odottelua... Eli jäitä hattuun, taas kerran!

      "70C" kyselit, että voiko samoilla implanteilla korjata edellisen leikkauksen lopputulosta. En osaa ihan tohon sun tilanteeseen sanoa, mutta mullehan Asko Salmi ehdotti sillon, kun ekaa kertaa kävin näyttämässä surkeita 225cc implantti -rintojani, että yksi hätävaihtoehto (ja halvin vaihtoehto) fiksata tissejäni olis avata arvet ja tehdä implanttitaskua vähän alemmas, jollon vois vetää niitä samoja pikkuimplantteja alas (että ne nostais paremmin roikkuvia rintojani). Eli kyllä samoilla implanteilla ainakin siinä tapauksessa oltais tehty korjaus, tosin en tiedä oliko sillä vaikutusta, että edellisestä leikkauksesta oli vain 2kk aikaa. Kannattaa ainakin kysyä eri tissikirurgien mielipiteitä.

    • eriparitissi

      Ex-lauta, p-a m taisi sanoa olevansa jonkin aikaa nettipimennossa, mutta muistan elävästi miten kauhuissaan se oli leikkauksen jälkeen kun ne tissit oli niin ylhäällä ja alaosista litteät, ylhäältä pulleat. Muutaman viikon kuluttua oli ihan eri ääni kellossa. Ja mitä olen kuvia katsonut niin onhan se ero ensimmäisen parin viikon ja lopputuloksen välillä varsin dramaattinen. Älä huoli!

    • juupajoopa

      70C; Kyllä samoja implantteja voi käyttää, jos ovat hyvässä kunnossa, mutta siihen en osaa sanoa mitään, voiko sinun tapauksessa niitä siirtää ylemmäs.

    • Mä vaan

      Ex-lauta: Mä kävin sillo 15.9. leikkauksessa ja mulla on samanlainen ja kokoinen implantti kuin sulla.. Mun tissit on ihan järkyn turvoksissa!! Ylähäältä hillittömät pallot ja alhaalle laskeutumattomat. Ovat myös tosi kovat (mut mullehan tuli kokonaan lihaksen alle). Mieskin sanoi tuossa yks päivä, et ovat kyllä tosi luonnottomat. Niinhän nämä ovat, mutta itse en ole vielä panikkiissa.. Uskon, että kyllä tästä hyvää tulee. Ei mullakaan minkään sortin kynät pysyis tissien alla. Itekin on ollu pakko touhuta kotihommia, koska olen viikosta noin 5pv itekseni lasten kanssa.

      Uskon, että sun tisseistä tulee oikein kauniit. Kyllä Asko sen verran hyvin hommansa tosiaan taitaa :). Hyviä vointeja sulle ja kaikille muillekin.

    • Zzzzzzz..... Ette arvaa miten huonosti nukuin! Tää selällään nukkuminen alkaa toden teolla rassata hermoja. Tilannetta ei yhtään auta se, että leikkausarvet on alkaneet kutista ihan hillittömästi. Tiedän kyllä, että se kuuluu paranemisprosessiin, mutta jotenkin tällä kertaa tää tuntuu poikkeuksellisen sietämättömältä (tai sit aika on kullannut muistot ja nyt ryven kutinan piinassa).

      "Mä vaan", muistan että se tissien kovuus kesti tosi kauan! Kärsivällisyyttä sen kanssa. Ne laskeutuu ja muotoutuukin ennen, kun alkaa kunnolla pehmetä... Mulle muuten meinas tässä yks ilta tulla jo itku, kun aloin miettiä että tuliko sittenkin tehtyä töppi kun otin nää isommat implantit. Sitten taas muistuttelin itselleni, että turvotustahan tässä on edelleen reilusti ja rinnat vasta muotoutumassa. Toi yläosan turvotus vain jälleen kerran näytti niin karmealta, että se sai mut hetkeks epätoivon valtaan... kun on luonteeltaan hätähousu, niin minkäs teet :)

      Viimeksi mulle annettiin ohjeeks vaihtaa ruskeat haavateipit 3-5pv välein, joten vaihtelin niitä n. 4pv välein. Sen sijaan tällä kertaa sain sekä kirjallisesti, että suullisesti ohjeet, että ruskeisiin teippeihin ei saa koskea ennen kun 2vk päästä leikkauksesta :S Sillon saa vaihtaa ekan kerran, ei aikaisemmin vaikka alla olis kuivunutta vertakin. Mulla noi teipit alkaa olla jo tosi törkeen näköset (ihan "ryvettyneet" ja haavoista on takuulla tihkunut verta teippiin). Pitääkö mun siis oikeesti odottaa ens maanantaihin että saan vaihtaa?? Arvista tuli ihan siistit viimeksikin, miksi nää ohjeet on niin erilaiset eri paikoissa? Kysyin oikein hoitajalta vielä ennen lähtöäni, että enkö tosiaan saa vaihtaa teippejä aikasemmin, mutta kuulemma ei saa. :( Ja jatkossakin riittää, että vaihtaa teipit parin viikon välein. Onko siitä sit jotain haittaa, jos vaihtais useammin, esim. viikon välein?

      Uskokaa tai älkää, mutta mun kieli on vieläkin outo: pystyn syömään ja puhumaan ihan normaalisti, eikä se ole enää paksu tai violetti... mutta sisältä se tuntuu hiukan normaalia kovemmalta siitä puremakohdasta. Pitäisköhän mun aloittaa oma ketju nimellä "kielen puremasta toipumassa...kokemuksia?" ;D

    • Mä vaan

      Moi ex-lauta ja muut! Mä soitin tänään KL-klinikalle hoitajalle ja varmistin teippiasiaa, kun sitä itsekin mietin.. Elikkäs mä voin vaihtaa teipit tänän iltana, mulla huomenna 2vk leikkauksesta. Eli kyllä mä sinuna pitäisin ne tai sit ainakin soittaisin sinne ja kysyisin neuvoa ennenkuin teet mitään. En joo tiedä, että miksi ohjeet poikkeavat eri paikoissa niin paljon toisistaan.

    • Vasilisa

      Tuli semmone juttu mieleen - ei kyllä välttämättä tähän ketjuun kuulu, mutta ku te joilla kokemusta niin kivasti vastailette nii kysyn tässä, koska tätä implantti asiaa nyt tulee pähkäiltyä -
      Niin että tuntuuko se implantti siellä rinnassa aina?

      Tarkoitan siis sitten kun rinnat on parantuneet. Eikä rintaa koskiessa, vaan noin niinkun normaalisti ollessa, tuntuuko se aina että siellä rinnassa on jotain? ...en ole ikinä edes kädessä pitänyt implanttia, niin en tiedä onko se esim. raskaampaa kun normaali rintakudos..?

      Tokihan siihen varmasti tottuu, jos se siellä tuntuu, mutta mietin vain että kuinka selvästi ne implantit tuntee.

      • Ei tunnu

        Minulla on kohta viisi vuotta implanttien laitosta. Vaikka implantit ovat kokonaan rintalihaksen alla, ne eivät ole tuntuneet koskaan mitenkään. Ei edes rintalihaksia käyttäessä, mutta en olekaan mikään jumppari joten rintalihakset eivät ole mitenkään voimakkaat.


    • 290ccc

      Mulla oli 2 viikon päästä jälkitarkastus, milloin kirurgi vaihtoi teipit eka kertaa. Sama klinikka.

    • Hei Vasilisa!

      Kirjottelin jotain höpinöitä jo tonne valokuvaketjuun tästäkin asiasta... mut mä ainakin kesällä koin, vaikka ne mun pikkuimplantit (225cc) oli ehtiny olla vasta reilut 2kk, että ne oli jo ehtinyt sulautua osaksi mua. Aika usein arjessa unohtelin niiden olemassaolon kokonaan. Mulla ne oli kokonaan lihaksen alla, joten tietysti jos jotain raskasta rintalihasliikettä teki, niin sitten saatto tuntea, miten implantit muljahti. Mutta sullehan ne tulis päälle? Musta ne tissit tuntu vaan tavallisilta tisseiltä rintaliiveissä. Ei siltä, että mulla on kudoksessa vierasta materiaalia.

    • juupajoopa

      Vasilisa; Ei tunnu implantit edes lihaksia jännittäessä (mulla siis kokonaan lihaksen päällä), eikä tunnu myöskään koskettamalla. En siis pysty omistani sanomaan, missä kohtaa menee implantti ja missä oma rinta. Toki koko rinta on nyt kiinteämpi, kuin näinkin isohko oikea rinta olisi minun ikäiselläni, tuntuu vähän samalta, kuin entiset pienet tissit, jotka olivat siis kiinteät.

    • Vasilisa

      :) kiitos vastailuista!

    • equador

      Kuulostaa aika hassulta tuo teippi-homma, että 2 viikon välein pitäisi vaihtaa. Minulla oli ihan tavallista haavalappua haavoissa ja ohjeena oli että päivittäin avataan, suihkutellaan ja putsataan haavat ja vaihdetaan laput tikkien poistoon asti. Tikit poistettiin 9 päivän päästä leikkauksesta, eli viime torstaina(tai eipä niissä paljon ollut poistettavaa, ovat sulavaa lankaa ja vain päätysolmut poistettiin) ja sen jälkeen haavaa on saanut pitää ilman lappuja ja voinut aloittaa arpien rasvailun ja hoidon. Haavat on kyllä olleet kokoajan kuivat, ei ole tihkunut verta tms nesteitä läpi ja muutenkin siistit. arvissa olen nyt vajaan viikon pitänyt päivisin silikoni-laastaria("arpilaastaria") ja ovat kyllä jo nyt todella haaleat ja "näkymättömät". Mutta tosiaan kannattaa varmaan soittaa ja kysyä että mikä on klinikan ohje.

      Samaa minäkin nyt uutena implantin omistaja olen pohtinut kuin vasilisa, että tuntuuko se implantti aina? Siis että tunteeko "muljahtelua" lopun ikänsä kun jotain raskaampaa tekee jossa rintalihakset joutuu töihin??Ja siis itsellä on ositttain lihakesen alla. Eilen tuli kaksi viikkoa leikkauksesta ja ihan hyvin on parannuttu. Kotityöt, ruuanlaitto, pieni siivoilu, ym.sujuu jo ihan kevyesti. Oikeastaan mikään liike ei tee "tiukkaa", kädet pystyy nostamaan ylös tai sivulle ym. Mutta nyt kun sairasloma loppui eilen niin työhön paluu ei oikeen onnistunutkaan. :/ Sen verran fyysistä tuo navettatyö että ei vaan vielä onnistu. Parsien siivoominen/kolaaminen teki kaikista pahinta, se liike kun on verrattavissa haravointiin, eikä siis mihinkään kevyeen rapsutteluun vaan ihan voiman kanssa(että sen p*skan saa oikeasti pois parresta/ritilältä) Tehtävään liikkeeseen. Ja siis siinä juuri tuntui tuota "muljahtelua"/kiristystä, ja siinä alkoi miettiä että tunnenko mä nyt lopun ikääni tälläsiä tuntemuksia töissä,,,
      Että miten on, asettuuko nämä implantit tästä ja "sulautuu osaksi minua" vai tuntuuko aina ja ikuisesti että on jotain ylimääräistä?


      Ja tosiaan sain tänään kaksi viikkoa lisää sairaslomaa, mutta nyt myös pelottaa se että riittääkö sekään vielä,,, Kyllä sitä on aina tiennyt että onhan tämä oma ammatti fyysinen laji, mutta että kuitenkin NOIN fyysinen ja voimaaa vaativa. :/ Miten se suositus oli, että pari kuukautta pitäisi välttää raskasta treeniä ja liikkeitä?? Samalla alkoi huolettaa nuo hevoset, että koska niitä voi alkaa ajella ja laitella,, Kesä meni niin että heilahti ja hevoset vaan vietti kesälomaa. Tarkoitus oli että syksyllä sitten startataan, mutta nyt kun katsoo kalenteria ja itseään niin pakko oli todeta että hups, aika saattaa loppua kesken ja ehkä täytyykin lähteä startille koelähdön kautta,,, jotenkin sitä sitten tuudittautu siihen ajatukseen että "no onhan tätä syksyä sitten aikaa ajella ja laitella niitä starttiin kun leikkaus on ohi",,,, No niinpä, mutta ei taas osannut odottaa että kuinka rajoittava tämä leikkaus ja toipumisaika olisi, kun kokoajan kaikissa ohjeissa puhuttiin kuukaudesta, että sen jälkeen voi alkaa elää normaalia elämää. ja tosiaan sekin että itse ei tiedostanut oman alansa olevan oikeasti näin fyysiseti vaativa laji.
      Loppuun vielä anteeksipyyntö turhautumisesta johtuvasta avautumisesta,,,, Sitä kun on aina liikkeessä, menossa ja tekemässä aamu kuudesta ilta kymmenneen niin nämä kaksi tekemätöntä viikkoa alkaa pikkuhiljaa ahdistaa, rupeaa ne seinät kaatumaan niskaan kun ei pääse hommiin. Mutta eiköhän tämä tästä! Positiivista ajattelua kehiin, kaikki on sujunut paremmin kun uskalsi odottaa,ja Minulla on nyt tissit!! :)

    • eriparitissi

      Joku jo mulle ehdottikin oman ketjun perustamista etten pilaisi muita ketjuja pähkäilylläni. Kyllähän äällä muutkin on pähkäillyt yhtä jos toista eli taidan pitää itselläni oikeuden pähkäilyyn.

      Miten on Vasiliisa, milloin sun pitää tehdä päätöksesi? Tosta yksi vs useampi leikkaus-asiasta, luin että jopa 40% niistä joilla tehdään mastopeksia ja implantointi samalla, joutuu uusintalikkaleikkaukseen joko komplikaatioiden tai huonon esteettisen tuloksen takia. Kun sellainen yhdistelmäleikkaus on aika haaastava kun samalla tavallaan laajennetaan sisusta ja pienennetään kuorta, siihen tulee niin monta eri muuttujaa että tulos on vaikea ennustaa. Sen takia olisi lopputuloksen kannalta varmempaa ensin tehdä valmis tissi ja sitten vain lisätä siihen silikoni. Ja lisäksi pystyy tekemään aidon päätöksen siitä, olisiko pelkän mastopeksiankin kanssa pärjännyt kun näkee senkin tuloksen. Kaiken kaikkiaan lopputulokset ovat olleet arvioituna parempia näin, toisaalta julkisella ei niin helposti tehdä uusintaleikkauksia vaan jos lopputulos ei ole ihan sitä mitä piti, kyllä se kelpaa.
      Tiedän tosin, että julkisella taloudelliset asiat painavat paljon enemmän kuin ne ikinä siellä vastaanotoilla myöntävät, joten voi hyvin olla ettei sulle tarjota sellaista mahdollisuutta.

      Yksi juttu tuli mieleen, voisiko olla että ne arvioi silmämääräisesti sen sun pienemmän tissin A-kuppiseksi? Että ehkei ne tarkoittanut sitä että se siitä pienenisi? Kyllä mustakin munn surkea nahka näyttää a-kupilta, mutta kun sen nahan liiviin sulloo niin kyllä vaan b-kuppi täyttyy.

      Onko sulla muuten suunnitelmissa tehdä vielä joskus lapsia? Silloin en silikonia ottaisi, varsinkin lihaksen päälle laitetut taitavat aika varmasti raskaudesta ja imetyksistä kapseloitua kun maito kontaminoituu päästessään kosketuksiin implantin kanssa.

    • 70G + 800cc = 70M

      Huomenta vain kaikille toipujille ja pähköilijöille! :)

      Mullahan on nyt aika tarkkaan 2kk tuosta omasta leikkauksestani. Eilinen päivä oli tosi inhottava, kun molemmat rinnat repelivät ajoittain. Sehän on tietysti fakta, että toipuminen on vielä kesken ja vie pitkään, mutta ilkeältä se tuntui silti. Mietinkin, että paljonkohan rintojen koon vaihtelut kierron mukaan tulevat jatkossakin vaikuttamaan noihin tuntemuksiin. Se jää nähtäväksi.

      @ ex-lauta: Itse olen nyt nukkunut 2kk käytännössä vain selälläni totutellen vasta viimeisen viikon aikana makaamaan / nukkumaan kyljelläni. Minulle Troost antoi selkeän ohjee, että 1-2 kk pitää nukkua selällään, jotta mm. turvotus lähtisi tasaisesti. Ja muutenkin on rintojen kannalta paras. Kannattaa muuten kokeilla laittaa tyyny tai pari polvitaipeiden alle, niin ei selkä väsy ihan niin pahasti ;)

      Tuo haavojen hoito ja haavateipit meni mulla aivan kuten equador tuossa pari viestiä aiemmin kirjoitti. Eli ei mitään haavateippejä, vaan ihan tavalliset taitokset ensimmäisestä aamusta alkaen ja päivittäin suihkuttelua kja lappujen vaihtoa siihen n. 10. päivänä tapahtuneeseen solmujen avaamiseen tikkien päistä, kun ompeleet oli tehty sulavilla tikeillä. Samoin sanottiin minullekin, että siitä lähtien voi jättää kaikki laput pois. Koska tikkien rei'istä mulla pisaran tai pari tihkutti verta parin päivän ajan ja urheiluliivini olivat valkoiset, pidin niissä vielä hetken sideharsotaitoksia.

      @ vasilisa: Mulla siis tosiaan vasta 2kk operaatiosta (implantti lihaksen päällä) ja toipuminen todellakin kesken, enkä tunne implanttia käytännössä ollenkaan. Rintaa puristaessa päälipuolelta se tuntuu jonkin verran luomurintaa napakammalta, mutta implantin rajoja ei enää erota. Alkuun oma kudos tuntui implantin päällä huomattavasti pehmeämmältä kuin implantti sen alla, muuta ei enää. Alapuolelta tunnustellessa implantin sitävastoin löytää, mutta siellä omaa kudosta onkin ihon ja implantin välillä paljon vähemmän. Toisaalta implantin taskussa on varmasti vieläkin kudosnesteitä turvotuksesta, mikä aiheuttaa aika jänniä tuntemuksia juuri tuolla alapuolella.

      @ equador: Kovasti tsemppiä toipumiseen. Uskon kyllä, että navettatyö on vähän turhan rankkaa vielä 2vk leikkauksesta!! Mulle annettiin ohjeet välttää raskaita nostoja vähintään 2vk ja raskasta liikuntaa vähintään 1kk ajan, jos oikein musitan, saattoi olla pidemmätkin varoajat. Ja mulla implantti siis edelleenkin lihaksen päällä, eikä lihakseen operaatiossa kajottu.

    • ...

      equador, toipumiseen saattaa mennä 3 kuukautta ja silti todennäköisesti implantit tuntuu jollain tasolla aina. Hevosten ajamisessakin kannattaa pullareita välttää alkuun, koska voima häviää jännästi leikkauksen jälkeen. Saa nähdä tuleeko ikinä samanlaiseksi kuin ennen.

    • näin on

      mikäpä startattava ravihevonen ei olisi "pullari" ;) parempi jättää kaikki kunnon ravurit ajamatta ja köpötellä jollain muulla jos on pakko ajamaan päästä.

      equador, kyllä tulee voima samanlaiseksi, nou hätä! hevoset ei siitä pilalle mee jos ette pääse starttaamaan nyt syksyllä, mutta tissit menee alkuvaiheessa. Maltti on valttia!

    • Vasilisa

      Tääki pähkäilijä on taas linjoilla. :)

      Eli alkuun vastauksia sulle eriparitissi;

      Mulla ei vielä kiirusta oo sen päätöksen kanssa. Olen leikkausjonossa ollut nyt reippaan kuukauden. Hoitoo takuuhan on sen 6kk - ja kuulemma silloin tosiaan varmasti viimestään leikataan - nykysin kuulemma heidän on OIKEASTI pakko pitää kiinni tuosta ajasta.
      Elikkästä viimestään helmikuussa on operaatio, ja sovittiin, että ne soittaa sieltä mulle kuukausi ennen leikkausta - silloin ilmoitan siis haluanko implantit vai en. ...eihän sitä toki ikinä tiedä jos sattuiski aiemmin pääsemään leikattavaksi. Mutta jos menee se 6kk noin, niin sitte mulla on vielä tammikuuhun aikaa pähkäillä tätä asiaa.

      Joka on kyllä hyvä juttu, koska oon niin kahen vaiheilla!

      Mutta on mulla aina se "takaportti", että tosiaan epävarmana en silikoneja ala laittamaan. On se sen verran iso asia, että siinä vaiheessa täytyy olla varma jos ne ottaa!

      Ja tosiaan on meillä ollu vähä puhetta, että ehkä haluttais vielä kolmas lapsi. Tää on kans just yks isoimmista asioista, jotka ois sen puolella että jättäs ne implantit tällä erää väliin. Mietin just sitä mahdollisuutta, että imetys laukaisisi kapseloitumisen.
      Tähän kuitenkin kirurgi kommentoi, että ei ole tutkittu että se aiheuttaisi sitä. Kuulemma silloin jos imetyksen jälken liian pian laitetaan uudet implantit, niin voi helpommin kapseloitua, mutta että jos se implantti on siellä koko ajan ollu, nii ei pitäisi mitään vaikuttaa.
      Tiiä sitte..
      Loppupeleissä silikonirinnat on kuiteski niin uus asia, että en mää tiedä kuinka paljon mää luotan kaikkiin tutkimuksiin niihin liittyen....?

      Mutta kyllä se kirurgi sen sanoi, että kun implantin kans tehään nii aina on suurempi riski joutua uusinta leikkaukseen, kuin ilman.

      Myöskin sanoi sitä, että jos en nyt implantteja ottaiskaan, nii että halutessa ne voi myöhemmin laittaa jos siltä alkaa tuntua.
      Tässä kohtaa en vaan hoksannu kysyä, että meniskö ne sillonki vielä julkisen piikkiin - vai oisko se sitte ite maksettavana jos ei oiskaa tyytyväinen.
      Mutta tätä siis aion toki vielä kysyä ennen kuin päätöstäni teen! Jotenkin sen kuvan kyllä kuitenki sain, että edelleen ne laitettas julkisella - että kuitenki sielläkin on tarkoitus tehä potilas tyytyväiseksi... asia täytyypi varmistaa vielä. :)

      Nii ja tuosta tissini koko arviosta kirjotinki tuossa aiemmin jo, että tosiaan voi olla että mulla ja sillä lääkärillä vaan oli eri käsitys siitä silmämääräisesti, että onko tuo rinta nyt sitte A vai B.
      Tuommosta tyhyjää ruttua nyt helposti voi erehtyä luuleen A-kupiksi. :D


      Vieläki silti tuntuu aivan epätodelliselle, että oon jonossa sinne leikkaukseen! Oon niin kauan kärsiny näistä rinnoistani. Just yks ilta miehellekki sanoin, että sitte tää kyllä lähtee rintsikka kauppaan ja ostan monet sievät liivit itelle!
      Mää en oo voinu käyttää LAISINKAAN normaaleja liivejä kolmeen vuoteen! Vain urheilutoppeja ----> rajottaa hieman pukeutumista! Ja niissäki aina tuo toinen rinta pursuaa reunan yli = tulee kaksoistissi toiselle puolelle.

      Sama onko kuin pienet ja millaset, kunhan on samaa kokoa sen verran että pystyy pukeutumaan normaalisti!

    • Uh, iltaa!

      Multa lyhyt kommentti kaikille ketjulaisille... Olo on surkea: menin tänään vääntämään hillopurkkia auki, vanhasta tottumuksesta kai (kun lapset kinusivat hilloa ja isäntä ei ollut paikalla). Se oli tosi tiukassa ja sain runnoa hetken, ennen kun kansi antoi periksi. Nyt oikea tissi on oudon tuntuinen ja arka. Peilistä kun katson, näyttävät samanlaisilta, mutta oikea puoli on kipeämpi. Pelottaa, että tuliko mun möhlittyä epähuomiossa ja onko implantti vaikka kääntynyt tai jotain :(

      Viimeksi osasin olla varovaisempi pidempään, kun olin niin paljon kipeempi. Nyt oon kipujen puolesta päässyt niin vähällä, että välillä meinaa oikeesti unohtaa että tässä on joku toipilasvaihe vielä menossa. Ei vaan joka hetki muista, ettei saa esim. nostaa raskaampia juttuja tai väännellä hillopurnukoita. Arvet kutisee kyllä, mutta muuta riesaa ei juuri oo ollut.

      Nolo myöntää, mutta mä en tiennyt että mastopeksian jälkeen voi imettää. Mulla oli sellanen käsitys, että siinä vedetään puurot ja vellit sekasin (=rasvat, verinahat ja rauhaskudokset yhteen), kootaan ne sieväksi tissiksi ja lopuksi iho umpeen. Mut hieno juttu, jos imetys onnistuu! Ja näköjään aina oppii jotain uutta :)

    • eriparitissi

      Vasiliisa, nyt meni yli mun käsityskyvyn! Sanoiko se sun kirurgisi oikeasti ettei niiden implanttien pitäisi kapseloitua lapsenteon myötä?! Menemättä siihen, miksi, tiedän ihan koulutukseni pohjalta että maito jota erittyy jo raskausaikanakin, sisältää aina iholta rintarauhastiehyitä pitkin kulkeutuneita bakteereita eli ei ole steriiliä- ja jos implantit on lihaksen päällä niin niillä bakteereilla on suora reitti implanttiin muodostamaan biofilmiä. Lukemalla vaikkapa KL-sairaalan artikkelin kapseloimisesta, on kapseloituminen nykytiedon valossa se avainasia. Lisäksi raskausajan hormonimuutokset suosivat sidekudoksen kasvua, esim. arvista tulee pahemmat raskauden aikana vs muulloin. Eli aika hyvää tuuria on jos lapsenteosta selviää ilman kapselia varsinkin jos ne implantit on lihaksen päällä! Eräällä sukulaisellani oli ollut 6 v silikonit ilman ongelmia, mutta raskaudenn jälkeen olivat kapseloituneet, vaikkei imettänyt ja oli vielä lihaksen alla. Kyllä sillekin sanottiin että se on hyvin tavallista juuri näin. (puhuu avoimesti silikoneistaan, en ole ilman vaatteita nähnyt joten ei auta tätä mun pähkäilyä).
      Hämmästyttää nyt toi sunkin kirurgisi!!!

      Eli jos on edes mahdollisuus että teet vielä lapsen, ilman muuta implantit vasta sitten, näin vilpittömästi suosittelen. Jos olisin sä, olisi päätös päivänselvä.

      Tuohon en osaa vastata, miten mastopeksia vaikuttaa imetykseen.

      Ex-lauta, en usko että on tullut muuta kuin lihakseen kipua, eritoten jos se rinta näyttää ja tuntuu samalta. Älä huoli.

      • eriparitissi

        "on kapseloituminen nykytiedon valossa se avainasia"

        Äh, siis piti mennä että baklteerit, biolfilmi onn avainsana kapseloitumisessa.


    • Vasilisa

      Joo aika paljonhan noita kuulee tapauksia joissa imetyksen jälkeen on tullu kapseloituminen. Sitä faktaa oon mietiskelly..

      Miten muuten - mietin tuota maidon pääsyä sinne implantin luo - siis kun , siihen ympärillehän tulee aina se arpikapseli, eikö se estä maidon ja silikonin kohtaamista?

      ...ja mastopeksian jälkeen ei ole varmaa voiko imettää vai ei.
      Siis ainakin nuorilla naisilla pyrkivät säilyttämään ne tiehyet kunnossa - 100%:n varmuudella sitä toki ei pystytä takaamaan että siellä kaikki säilyy toimivana.
      Mutta useimmiten imetys onnistuu edelleen.


      Enivei - tässä on monta seikkaa jotka sitä implanttia puoltaa ja jotka taas ei - koska mulla kuitenkin aikaa on harkita, niin aion sen käyttääkin hyödykseni.

      ...en pidä tuota mahdollisesti tulevaa imetystäkään totaalisena esteenä implanteille koska;
      1) En voi edes 100%:n varmasti tietää saanko/haluanko lisää lapsia tulevaisuudessa
      2) Jos saan lapsen, en voi olla edes varma voiko sitä lasta imettää
      3) En voi olla varma säilyykö mulla mastopeksiassa kyky imettää
      4) Aika moni muukin on silikonit laitattanut ja saanut sittemmin lapsia, eikä se ole este ollut

      Tässä on niin monia asioita jotka päätökseen vaikuttaa.

      Noita silikonejahan en edes harkitsisi muuten, mutta kun tosiaan tuo pienempi rinta on niin ruppana.

      MUTTA kuten sanottua, mulle on ensisijaisen tärkeää se rintojen korjaaminen samankokoisiksi, ei se koko.


      ...Ois vaan niin kiva kuulla jonkun kokemuksia, joka on ollu tämän samaisen päätöksen kanssa painimassa. Täällä palstalla on kyllä paljon implantit ottaneita ja rintojaan pienentäneitä, mutta samaisen tissiongelman jakavia ei sitte ihan niin helposti löydykään. En myöskään netistä muualtakaan oo kyllä löytäny MITÄÄN tietoa.
      Tosi turhauttavaa. :/

    • Vasilisa

      Niin ja tosiaan pahoittelut kaikille "oikeille" ketjulaisille kun ollaan eriparitissin kans vallattu tämä teijän ketju. :D

      Mielenkiinnolla teidän parantumisprojektejanne seurailen - ja mukava on ollu kuulla kommentteja tuostakin, että ei se implantti siellä tosiaan loputtomiin tunnu. Ainakaan kaikilla.

      Pitäis vissiin laittaa kohta oma ketju "PÄHKÄILIJÄT" pystyyn, nii ei tulis tultua sotkeen kaikkien keskusteluja. :D

    • eriparitissi

      Jos se jotakuta kiusaa että me täällä pähkätään otetaanko me implantteja vai ei, niin sitten oma ketju. Sanokaa vain!

      Tota vain täsmennän, että ei niiden bakteeerien tarvitse päästä implanttiin vaan nimenomaan siihen ympäröivään normaalisti ohueen sidekudoskapseliin, jolloin se alkaa reaktiona paksuntumaan-> kapseloituminen.

      Että riski ainakin on aikamoinen, vaikkei imettäisikään. Kannattaisiko sun ainakin jutella toi lapsiasia miehesi kanssa vielä ennenkuin päätät implanttiasian?

      Enkä oikein voi olla ajattelematta, että jos ei ole varma niin katsoisi ennsin ainakin mastopeksian tuloksen ja helppohan ne implantit sinne on kuitenkin laittaa jos siltä tuntuu. Mutta jokainenhan päättää itse mitkä riskit hyväksyy ja mitkä ei! Itse olen ehkä sellainen varmimman-päälle-lin jalainen.

    • equador

      Ex-laudalle täälä myös rauhoittelut, että eiköhän kaikki ole ok jos kerran tissi näyttää päälisin puolin ihan ok;lta, ei ole mitenkään erityisen turvonnut tai omituisen näköinen. Itellä oli kanssa eilen vähän sama tilanne kun vein hevosen ostajalle(kyllä, viisastuin sen serran että hukkasin edes yhden vähemmäksi!!) ja siinä sitten vanhasta muistista rempasin hevosauton takasiltaa ylös, ja siinä vaiheessa kun tississä "muljaht"i niin muistin että AI NIIN, VOI V*TTU,,,, Siinä kotiinpäin sitten ajellessa tissit hieman kihelmöi ja illalla olivat kipeemmät. Pelkäsin ja ehdin jo ajatella kaiken näköstä, lähes jo vaivuin epätoivoon, että nyt pilasin kaiken jne, mutta tänä aamuna olo oli ihan normaali ja tissit täsmälleen saman näköset. Mutta huh että pelästytti!!! Jos nyt taas muistais vähän paremmin,,,

      Ja siis ei nyt mikään erityinen tarve ole hevosta päästä ajamaan. :D se vaan mietitytti että ehtiikö tota yhtä saada starttii ennenkun sillä menee ajat umpeen ja joutuu sitten menemään kokeen kautta. Mutta eipä siinä, sitten ajetaan koe ja sitten starttiin. Ja kun nyt edes ensi kesälle sais niitä viritettyä kuntoon. Ja todellakin, on parempi parantua rauhassa ennenkun noita lähtee ajelemaan, sen tietää että varsinkin tauon jälkeen nuo painaa kun mielen köyhät, enemmän intoa kun ymmärrystä.

    • Heip Equador ja pähkäilijät ;) muu "tiimi". Kai nää mun tissit on ihan kunnossa, mutta toi oikea aina on se, joka saa hermot menemään, kun se muutenkin oikuttelee enemmän muotoutumisensa kanssa. Ajattelin, että mun tuurilla se implantti vielä pyörähtääkin siinä tississä.

      Otin maalaisjärjen käyttöön ja vaihdoin haavateipit "luvattomasti" kaksi päivää aikaisemmin, kuin ohje oli. Oikan puoleinen teippi repsotti niin pahasti, että arpi oli käytännössä jo näkyvissä, eikä teippi suojannut sitä enää lainkaa. Ajattelin että tässä ei oo mitään järkeä yrittää temppuilla yksien ja samojen (likaisten) teippien kanssa:12pv käyttänyt samoja teippejä, ei siinä pari päivää voi merkitä NIIN paljoa! Kävin aamulla suihkussa, irroittelin varovaisesti teipit, huuhdoin arvet ja desinfioin ne vielä kuivaamise jälkeen. Sitten laitoin uudet ja puhtaat teipit arpien päälle. Kyllä nyt on vain hyvä fiilis!

      Missä P-a missi on??? Vieläkö nettipimennossa? Kiinnostais tietää kauanko hän käytti teippiä arvissa? (Tai onko muita SairaalaKL:n potilaita joilla olis jo pidempi aika toimenpiteestä?) Mulle sanottiin klinikalta, että arpia kannattais teipata ainakin 3kk, halutessaan voi siirtyä n. kuukauden kohdalla käyttämään silikoniteippiä, mikä ärsyttää ihoa vähemmän. Mepore ja kallis silikoniteippi Mepiform (tai vastaava) kuulemma antavat jotakuinkin saman lopputuloksen. Jälkimmäinen vain tekee vähemmän ihoärsytystä... Haluisin saada tietty mahdollisimman näkymättömät arvet, mutta miten? Mikä olis se paras konsti??

      Silikoniteipistäkin sain kahtaallista informaatiota viimekerralla. Eka kirurgini käski käyttää silikoniteippiä aina 6kk asti. (Eli vasta jouluna olisin saanut lopettaa sen käytön). Mutta kun kävin täällä Turussa sen toisen plastiikkakirurgin juttusilla, hän käski lopettaa silikoniteipin käytön, koska arvet oli niin hyvät... hän sanoi, että jos jatkan, silikoniteippi alkaa vain levittää arpia?? Ja mä kun olin kuvitellut että mitä ahkerammin sitä Mepiformia olis käyttänyt, sen vaaleammat, ohuemmat arvet ois tullu.

      Arpimuodostus on tietty kauheen yksilöllistä, mutta mitä te, jotka ootte käyneet vaikka virossa? Onko teitä ohjeistettu jotenkin noiden silikonituotteiden käytöstä (teipit tai kelo-cote voiteet) ja kauanko on pitänyt käyttää? Miten kauan ootte käyttäneet ja millaset arvet tuli? Mua mietityttää tää arpiasia nyt entistä enemmän myös siksi, että tällä kertaa arvet on pidemmät mitä viimeksi; tietysti kun implantitkin oli isommat.

      Laittaakohan kukaan suomalainen/virolainen plastiikkakirurgi implantteja enää kainalopoimusta? Katoin, että USAssa ja ilmeisesti myös Aasiassa se tekniikka on edelleen aika yleinen. Kuten myös nännipihan kautta laittaminen. Etenkin kainalon kautta laitettuna arpi jää tosi näkymättömään kohtaan... Mut onko se sit muuten huono tekniikka, vai miksi sitä ei täällä käytetä? Samoin keittosuolaimplantille riittää pieni viilto, kun se täytetään vasta kun se on viety paikalleen implanttitaskuun.

      Jaa niin, ei mua ainakaan häiritse, vaikka tässä ketjussa pohdittais implanttiasioita muustakin, kuin pelkästä toipumisnäkövinkkelistä. :) Mielenkiintostahan tämä keskustelu vaan on ollut seurata.

    • eriparitissi

      Noista viilloista: nykyaikainen kohesiivigeeli-implantti vaatii niin pitkän viillon, että ei tahdo nännipihan kautta onnistua ellei ole aika isot nännipihat. Entisillä juoksevilla ja salineilla onnistuu paremmin kun voi laittaa rutattuna sisään. Kainalon kautta tulee helposti huonoa jälkeä koska kirurgi ei pysty laittamaan implanttia näkökontrollissa, taskusta tulee mitä sattuu. Ja onhan ne arvet siellä kainaloissa sitten periaatteessa kaikkien näkyvillä, jos vain porukka tajuaa mitä ne on (Suomessa ei varmaan monikaan). Ei voi nostella käsiä kesämekoissa. Onhan kaikilla tekniikoilla yleensä ne dreeniletkujen arvet kainaloissa paljastamassa. Yhdelläkin silikoninsa kiistäneellä julkkiksella sellaiset bongasin- siis aivan selkeät silikonit sillä on, mutta kaiken voi kiistää. Onhan noita: Karita Tykkä, Linda Lampenius, Helena Lindgren, listaa voi jatkaa loputtomiin. Huvittavaa sinänsä tuo selvän asian kiistäminen. Toivottavasti musta ei tule sellaista.

      • arvet pienenee

        Noin se on, tosin dreeniä ei enää juuri käytetä, joten sitä arpea ei tule. Nännipihan kautta ei laiteta juurikaan, koska rinnan alta 'puhtaampi reitti' - ei mennä rauhaskudoksen läpi. Implantit ovat taas pehmenemässä ja siirrytään varmaan myös sileäpintaisiin, joten arvet pienenee.


    • Mulla dreeniarvet (ne pisteet) on kyljissä, n. 5cm rinnan alaosasta kylkeenpäin, ei varsinaisesti kainaloissa... Sen sijaan multa on poistettu kainalosta luomi aikasemmin ja sitä arpea en parhaalla tahdollanikaan meinaa enää erottaa. Tietty luomenpoistosta jää pieni arpi, mutta silti.

      Eikös sileäpintaiset implantit aiheuta helpommin kapselia? Siinä luulossa mä oon ollut, että just sen takia on noi karhennetut, ettei kapselikontraktuuraa tulis niin herkästi.

      Silikonien kiistäminen... kai se on sellanen status-juttu. Kun ei tunnusta, edes miehet luulevat/uskovat aidoiksi. :D Kuvaavaa on, että kun näytin mun miehelle noita valokuvaketjun implanttikuvia, melkein kaikki oli hänestä "ihan luonnollisen näköset" -tissit. Poislukien ne Playboytyttö, Pamela ja viimenen megahinkkitäti. Jos meidän mielestä jotkut silikonit näkee kilometrin päähän, niin etenkään miehet (valta osa, poikkeuksia toki on) ei näe niitä edes metrin päähän...

    • eriparitissi

      Ei voi yleistää että "miehet" luulevat aidoiksi. Riippuu miehestä. Joku pelimies tai muuten paljon erilaisiin tisseihin tutustunut mies voi olla aika haka tunnistamaan, kun taas joku jolla ei ole kokemusta kuin suunnilleen niistä oman vaimon ulokkeista, voi olla sellainen että kaikki menee läpi.

      Mun mies taas kommentoi noita samoja kuvia että onpas laitettu, ei näytä aidolta. Itse asiassa mä koetin näyttää erilaisia silikonirintoja, mutta ei se oikein niistä innostunut. Mä tiedän että sen suosikit on piennet ja kiinteät luomut, on se sen mulle suoraan kertonutkin.Että sille tissit on sivuseikka kuitenkin, kunhan ei vaan ole isot ja roikkuvat koska ne on sen inhokki. No, eipä mulle isoja roikkuvia saa vaikka haluaisinkin, joten no problem hänelle.

      • juupajoopa

        Vai voisikos olla, että halusi olla kanssasi samaa mieltä? Tai vaikuttiko tunnistukseen ,kun tiesi jo etukäteen niiden olevan silikoneja?
        Oli pakko itsekin esitellä miehelle ja sen kavereille noita kuvia. Ja kyllä sieltä tunnistettiin silikoneiksi vain ne kaikkein räikeimmät ja päivänselvimmät tapaukset. Ja on jokainen näistä päässyt kyllä useamman naisen rintoja ihmettelemään livenä, ettei siitä jää kiinni :)
        Ihmettelyihini, kun eivät tunnu ollenkaan tunnistavan aitoja feikeistä, niin vastauksena tuli, että kun kaikkien naisten rinnat ovat niin erilaisia, niin miksei jollain olisi myös tuollaiset... :o
        Lisäksi itse arvelen vielä, että varsinkin nuorempien miesten kuvaa muovaa televisio, media ja pornofilmit. Vai onko joku nähnyt telkussa tai muualla rupsahtaneita ja roikkuvia ruppanoita? Ei se ihme ole, että monet miehet luulevat, että terhakat pulleat tissit ovat ihan normi suurimmalla osalla naisia.


    • Täällä taas. Ei tullut lotossa voittoa, joten varmistuin jälleen kerran ettei kannata veikata (tää oli elämäni neljäs kerta kun lottosin) ;D Silloin ei ainakaan voi hävitä. Nyt meni neljä euroa kankkulan kaivoon. Tosin, olihan se hauska haaveilla, mitä kaikkea sillä rahalla voisikaan tehdä jos potti osuisi kohdalle. Että ehkä se oli sen neljän euron arvoista :)

      Onko "mä vaan" linjoilla, tai muita kun olleet Askolla leikkauksessa? Hän käski mun pitää tossa rintojen alla tota Mepore-teippiä vielä tukemassa implanttitaskuja. Hoitaja sanoi, että normaalisti teipin sais ottaa pois viikon päästä (kuten sen rintojen yläpuolella olleen teipinkin). Mun kuitenkin pitäis pitää kauemmin, en vaan kuollaksenikaan muista pitikö peräti ekaan jälkitarkastukseen asti (eli vielä reilu kaksi viikkoa). Teippi tuntuu tosi ikävältä ja on hiertänyt iholle verinaarmut, kun sen täytyy olla kireällä, että se olisi napakka. Oon miettinyt, kuinka tärkeä se on ja eikö tukeva, ympärysmitaltaan oikeankokoinen rintaliivi ajaisi saman asian? Ei muuten, mutta osa naarmuista on jo vähän turvonneet, helakan punaiset, kutisevat ja tulehtuneen oloiset. Ei kivaa! Onko muilla ollut vastaavaa ohjetta? Ja miten kauan piditte teippiä?

      Etenkin oikean puoleinen rinta on edelleen ihan kolmiomainen, eli litteä alaosastaan. Implantti ei ole laskeutunut vielä nätisti. :( En malttais odottaa ja vaihteeksi taas epäilyttää, että eihän tämäkin yritys päädy kehnon näköiseen lopputulokseen?

    • meiliina

      Täällä uusi lukija, aika varattu leikkaukseen ja jännittää!! Nukutus pelottaa eniten :) mutta myös koko juttu. Vuosia harkittu ja nyt päätös tehty. Kiva lukea kokemuksia.

    • eriparitissi

      Juupajoopa, kyse ei ole halusta olla mun kanssa samaa mieltä, koska tämä sen kanta on ollut esillä jo vuosia ennenkuin olen ottanut koko tissioperaatioasian esille. Kerran pyysin sen näyttämään itseään eniten miellyttävän naisen aikuisviihdelehdestä, jotta näkisin sen maun, ja se valitsi sellaisen hoikan tiukkapeppuisen pikkutiukkatissisen. Kun vielä kysyin että eikö tolla ole liian pienet tissit se vastas että ei kun just tollaset on parhaat (ja mulla ei ole koskaan ollut sellaisia eli tuskin halusi miellyttää). Mun miehen arvio on tosin valistunut, koska se on toiminut pitkään sellaisissa lääkärinhommissa joissa tulee nähtyä ja kokeiltua aika erilaisia tissejä, lisäksi se on ollut nuorena tekemässä ruumiinavauksia joten tuo anatomian ja kudosten tuntemus voi olla pikkasen normia parempaa. Kun vielä kysyin että mistä se ne erottaa se vastasi että siitä kun luomurinta on tasaisesti laajemmalla alueella eikä siinä ole selviä rajoja mistä alkaa ja mihin loppuu ja siitä miten suhtautuvat painovoimaan- tarkoittaa ilmeisesti siis muotoa ja asentoa;) Yksiäkään silikoneja se ei ole kokeillut, ihme kyllä, joten tuohon aspektiin miltä ne luonnossa ovat hän ei valitettavasti voi vastata vaan siksi sitä teiltä kyselenkin.
      Silti lopulta ei se mulle niin tärkeää ole, miten muut miehet niihin asennoituu, vaan se kokisinko ne itse tarpeeksi luomunkaltaisiksi. Eli oikeastaan väittely siitä erottaako miehet silikonit, on ehkä tässä tapauksessa turha.

    • Agarena

      No niin, täällä pitkästä aikaa... Olen ollut nettipimennossa jonkin aikaa, kännykällä tosin päässyt lukemaan muiden kirjoituksia. Leikkaus on sitten takana, nyt 5. päivä operaatiosta ja toipuminen sujunut hyvin. Itseasiassa paremmin, kuin uskalsin odottaa. En ollut ihan niin kipeä mitä odotin, että on täytynyt oikein itseään muistutella, mitä saa ja mitä ei saa tehdä, kun kipu ei välttämättä "muistuta". Ensimmäiset pari päivää olin tietysti arempi, mutta nyt kipuja ei juuri ole, kun toimii vain ohjeiden mukaisesti. Yöllä vähän aristi, kun on pitkään paikallaan. Päivällä yritänkin olla liikkeellä ja pyrin käymään kävelylläkin.

      Virossa siis kävin, ja kaikki kävi kyllä todella nopeasti. Ongelmitta tosin ei selvitty, sillä mun implantti, mikä ensisijaisesti mulle piti tilata (305cc), ei oltu näköjään tilattukaan. Mulle laitettiin sitten pyöreä Mentor 325cc high profile, mikä oli mun toisena vaihtoehtona. Osittain lihaksen alle laitettiin. Olisin saanut pienemmänkin implantin, mutta sitten olisi vaihtunut implanttimerkki ja Troost oli sitä mieltä että Mentorin koko oli ok. Tässäkin vielä sellainen kämmi, että Mentorin piti olla cohesive 2, mutta olikin sitten cohesive 1. Siinä meinasikin sitten alkaa vähän pinna kiristyä... Troost antoi mun verrata kahta implanttia, joissa nämä eri pehmeysasteet ja enpä niissä kyllä eroa huomannut, kuten väitti ettei hänkään. Näillä sitten mentiin, ei paljoa siellä enää auttanut. Kotoa käsin olin Lookiin yhteydessä näistä asioista ja varmaan vielä tarkastuksessa keskustelua käydään. Tosin ollaan jo päästy aika hyvin yhteisymmärrykseen asoista, ja koko varmaan tulee olemaan ihan ok, että tuskin se nyt ainakaan kovin pieleen meni. Nyt vielä turvotusta tosiaan, että jännää on kyllä odotella miten nuo tuosta muotoutuu ja mikä on sitten lopullinen tulos. Vielä näyttää, että keskellä olisi vähän tilaa, mutta sitten taas kyljet "täyttyy" mielestäni sopivasti. Miten sitten kun tuosta laskeutuvat, näkee vasta ajan kanssa. Onko muuten muilla ollut tuossa rintojen välissä turvotusta? Tuntuu, että rinnan "keskus" on hieman irti tuosta rintalastasta, tai miten sen nyt selittäisin... Kaipa sekin tuosta laskee!

      Mulle tosiaan ohjeistettiin, että päivittäin suihkuttelut ja siteiden (mulla Mepore) vaihto. Ihan siisteiltä ovat nuo arvet näyttäneet alusta asti, eivätkä ole yhtään vuotaneet. Pelkästään tukiliivit, ei siis mitään teippiä rintojen päällä tukemassa. Jännä miten nuo ohjeet poikkeaa niin paljon. Kun soitin Lookiin ja kysyin tuosta nukkumisestakin, niin sanoi, että kyllä voi nukkua kyljellään jos tuntuu hyvältä ja, että olisi ihan suotavaakin tikkien poiston jälkeen. Olisi sitä "hirontaa", mitä ohjeistetaan tarkastuksessa muutenkin tehtäväksi... Ja eikös sulle 70G 800cc = 70M Troost sanonut, että pari kuukautta saisi nukkua selällään? Onhan meillä tosin aika eri kokoiset ja eri tavalla asennetutkin amplantit, mitkä varmaan voi vaikuttaa moneenkin asiaan jälkihoidossa. En kyllä tiedä uskallanko kuitenkaan nukkua vielä kyljellään, rinnathan vasta asettuvat paikalleen...

      Täytyy kyllä sanoa, että on tämä aika hurjaa hommaa kuitenkin. Vaikka olen tätä miettinyt yli kymmenen vuotta ja silti edellisenä päivänä/yönä mitein, olenko aivan hullu, kun tähän ryhdyn. Melkein paniikki iski. Aamulla onneksi vilkaisin kuitenkin peiliin ja laitoin A-kupin liivit päälle, mitkä eivät sitten täyttyneet... (Pitkään olen käyttänyt siis täytettyjä isompia liivejä). Leikkauksen jälkeisenä yönäkään en nukkunut, kun asiat vain pyöri päässä. Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin, enkä tee mitään typeryyksiä vahingossa. Lasten kanssa on aika moista muistaa aina olla varovainen. Onneksi mies muistaa sitten sitäkin paremmin...

      Eipä nyt tän kummempia tule mieleen. Viron päässä kyllä kaikki sujui muuten ok, kuljetukset satamasta klinikalle ja takaisin. Leikkaussalissa olin varmasti tunnin sisään siitä kun olin sairaalassa, nopiaa toimintaa... Jossainhan se halpa hinta tuntuu, mutta pääasia on että lopputulos olisi hyvä!

      Niin, ja minua ei kyllä haittaa vaikka täällä pähkäillään erivaihtoehtojen kanssa. On ihan mielenkiintoistakin lukea asioista mistä ei tiedä, oppiihan tässäkin jotain uutta... ;)

    • Shannahin

      Hienoa,että olet laittanut kunnon kokoiset implantit itsellesi.

      Itse olen lähes samaa kokoa (159/53 ja lähtökohta oli 65G).
      Itselleni laitettiin Mentorin High Profile karhea pintainen 800cc.
      Leikkauksen suoritti sama kirurgi kuin sinullakin. Nyt koko 65H.
      Liivini ovat kokoa 65H tai GG.

      Näköjään olisit voinut laittaa täytettä enemmänkin jos rinta roikkuu jo nyt.
      Mutta pääasia,että olet tyytyväinen.
      Hieman vain epäilen kuppikokoasi,oletko laskenut sen oikein vai käytätkö aivan liian suuria liivejä? Kuulosti vain aikas suurelta.

      Itselläni liivit eivät kyllä tuntuneet alkuun kovin mukavilta, alkuun olin ostanut liian suuret ja nekin puristivat. Tikinpoistossa sain ohjeet ostaa pienemmät.

      Kantsii miettiä liivien oikeaa kokoa,sillä oikeasti on tärkeää mihin kohtaa kehoasi tulee rintojesi kannattaminen. Jos tulevat hartioille niin niska-hartia vaivat ovat taatut ja sehän ei ole tarkoitus. Hyvän liivin tulee kannattaa paino rinnan kohdalta.

      Omasta leikkauksestani aikaa 14kk ja edelleen nukun urheiluliivit päällä,koska haluan säilyttää rinnat mahdollisimman upeina mahdollisimman pitkään.
      Ja oikeasti en sen alun jälkeen edes haluaisi nukkua ilman, liiveihin on niin tottunut...

      Nautihan upeista rinnoistasi!

    • 70G + 800cc = 70M

      @ Agarena: Juu, kyselin Troostilta sitä nukkumisasiaa ihan erikseen ja suositteli ensimmäiset 2kk nukkumaan selällään ja 3kk pysyttelemään urheiluliiveissä sekä päivällä, että yöllä. Ja kun tuosta hieronnasta mainitsit, niin sen hän kielsi ehdottomasti, että on vanhentunut suositus. Meinasi jälkitarkastuksessa tulla vähän sanaharkkaa asiasta, mutta kirurgin ohjeilla olen mennyt, enkä ole rintojani hieronut.

      @ Shannahin: Kiitos vastauksestasi! Lueskelinkin kokemuksistasi ennen operaatiotani ja oli hienoa törmätä johonkuhun, joka oli päätynyt samantyyppiseen ratkaisuun jota itse silloin suunnittelin ja sittemmin toteutin.

      Olisihan näihin varmaan enemmänkin täytettä saatu mahtumaan, mutten lähtökohtaisesti halunnutkaan rinnanaluspoimusta eroon, eli en tavoitellut sellaista “perky lookia” vaan lähdin hakemaan täytettä rintoihini säilyttäen muodon mahdollisimman luonnollisena. Lopputulos on itse asiassa hyvin lähellä Jordan Carverin rintoja, mitä halusinkin. Tosin mulla nännit ovat alempana, mikä kyllä miellyttää omaa silmää enemmän. (pari kuvalinkkiä viestin lopussa)

      Olen kyllä jo ennen leikkausta huomannut oikean kokoisten liivien tärkeyden, kun eivät rintani (kuten eivät sinunkaan) lähtökohtaisestikaan olleet pienet. Mittailtu noita on useampaan kertaan ja Lumingerien sivuilta olen koot tsekannut ja sen mukaan tilatut liivit ovat kyllä sopineet ja tukeneet. Nuo ilmoitetut koot ovat EU-mitoituksen mukaisia! Nettikaupoista tilatessa tulee kuitenkin käytettyä yleensä UK mitoitusta, ja siten kirjaimet kuulostavat maltillisemmilta, EU-mitoitushan ei tunne noita tuplakirjaimia ;) Brittikoko mulle on 32HH/J. Napakka mitta rintojen alta on 74cm ja rintojen korkeimmalta kohdalta otettu 107cm, ennen leikkausta 94cm.

      Urheiluliiveissä siis toki mennään edelleen, kun kaarituettujen käyttö on vielä kiellettyä, mutta yhdet piti kuitenkin tilata - ihan vain kokeeksi. Curvy Katen liiveissä tuo ympärys on vähän muita löysempi, niin pitää ottaa sen osalta yhtä kokoa pienempi, eli tilasin 65N-koon liivit ja istuvat vallan mainiosti. Ja hyvin todennäköisesti tulen muuten toimimaan kuten sinä ja nukkumaan urheiluliiveissä vielä senkin jälkeen, kun niistä voisi ohjeiden mukaan luopua!

      http://4.bp.blogspot.com/-uP0fRzf9KlY/TjBnZi4flNI/AAAAAAAAAWs/dBNAcXCE1x8/s1600/Screen Shot 2011-07-27 at 12.30.23 PM.png

      http://4.bp.blogspot.com/-sRwQTz7bJac/Th3M_CNFDgI/AAAAAAAAAVk/z1PGV77wKsw/s1600/Screen shot 2011-07-13 at 9.45.20 AM.png

      • juupajoopa

        Mua kiellettiin kanssa hieromasta tissejä, vanhentunut käytäntö kuulemma.


    • eriparitissi

      Mä sanoisin nyt näkemiin, taidan poistua palstalta hautomaan.
      Ensinnäkin tämä raskaus tuntuu nyt olevan totta, sain juuri sydänäänetkin kuuluviin kotidopplerilla:)
      Luuliisn että jos kuitenkin vielä tulee keskenmeno palailen sitten asiaan. Muuten vasta myöhemmin.
      Toisekseen olen huomannut tietyn negatiivisen äänensävyn mikäli implanttien varjopuolista erehtyy puhumaan (ei koske teitä ex-lauta ja p-a m, te olette ihanan realistisia), kun ilmeisesti pitäisi vain ihastella miten ihania ja täydellisen aidon kaltaisia tissejä millä saa, varsinkin jättikokoisilla silikoneilla. Mutta kun en osaa. Joten poistun taakse vasemmalle, jatkakaa iloisempina ilman mua.

      Oikein hyviä jatkoja teille ex-lauta ja pula-ajan missi, kuten sanottu te vaikutatte olevan fiksuja ja jalat maassa olevia tapauksia- kaikkea hyvää teille!

      • Satunnainen kulkija

        Kiitos! Jos vaikka palaat sitten kun olet "implanttien laitosta toipumassa".


    • Tosi ISOT ONNITTELUT Eriparitissille vauvan sydänäänistä! Mahtavaa! Oli kiva tutustua, vaikkakin näin virtuaalisesti, mutta kuitenkin. Vähän haikea mieli jää ainakin mulle, kun lähdet, oli kiva vaihtaa ajatuksia...

      Toivon sulle kaikkea hyvää ja etenkin että raskaus sujuis nyt hyvin loppuun asti. Tissiasiaa ehdit miettiä vielä pitkään, eihän sitä tiedä mitä tässä parissa vuodessa ehtii tapahtua. Ties vaikka lekurit kehittäisivät jonkun kohesivigeelintapaisesti käyttäytyvän (ei karkaavan) mutta luomumaisen pehmeän silikoni-implantin. ;D

      Jos haluat, heitä sähköpostia [email protected].

    • Ai niin...

      Agarenalle piti toivottaa hyviä toipumisia ja samalla kysyä (kun en nyt muista, enkä jaksa kaivaa arkistoista) että pitikö sulle alunperin tulla pyöreä implantti, vaan hiukan pienempi (305cc), kun mitä nyt laitettiin... vai pitikö sen olla anatominen? Jos pyöreä, niin se nyt kai vielä menettelee, mutta jkl. korvausta (=hinnanalennusta) voisit kyllä vaatia jos ovat möhlineet siten, että on sovittu anatomisesta implantista ja sitä ei ole ollutkaan tarjota!

      Ja Meiliinalle tervetuloa joukkoon! Saako udella mihin/kenelle olet menossa ja koska? Tai muotoilisinko asian pikemminkin niin, että ethän ole menossa kenellekään sivubisneksenä tissejä tekevälle suomalaiskirurgille, joka on päivätöissä julkisella sektorilla? ;)

      Mä kärvistelen edelleen näiden teippien kanssa. Taidan huomenna soittaa klinikalle ja kysyä, mitä ton tissien alla olevan tukiteipin kans pitäis tehdä... Saisko sen ottaa pois.

      • meiliina

        olen menossa AS:lle, toivottavasti se ei ole tuo sivunisnes-mies??? kääk...


      • meiliina

        ex-lauta,koska sulle on tehty operaatio? en ole vielä ehtinyt lukea teidän aiempia kirjoituksia. ja kuka sulle laittoi? toivon myös olevani kohta ex-lauta, nyt todellinen lauta :)


    • Agarena

      Eriparitissille paljon onnea odotukseen! Toivottavasti asiat selkenevät sulle ajan myötä, nyt kun ajatukset saa rauhassa hetken "hautuakin".

      Ex-lauta: Mulla oli itseasiassa sellainen tilanne, että pitkän harkinnan ja jahkailun tuloksena olin päätynyt Silimediin. (Ja nyt kaikki kauhistuu... ;) Kaikkein eniten kuitenkin tässä olen pelännyt tuota kapselia ja takuu oli vain niin hyvä. Nyt kuitenkaan mulle ei ollut jostain syystä sitä Silimediä varattuna, mutta saimme sovittua, että mulle tullaan korvaamaan vahinko niin, että saan saman takuun, vaikka implantti onkin eri. Olen tähän päätökseen tyytyväinen ja Lookin päässä oltiin asiasta heti samaa mieltä, olihan tämä heidän virhe. Ja tiedä, vaikka koko olisi näin parempikin, tosin kokoero on hyvin pieni... Aika näyttää! Mikäs sun tilanne muuten, onko esim. koko muuttunut hurjasti vielä ekan viikon jälkeen? Näyttääkö, että oli hyvä kokoratkaisu? Toivottavasti! Tässä sitä sitten pitäisi vain malttaa odotella lopullista tulosta, eipä siinä kyllä paljon muukaan auta...

      Mukavaa, että tulee uusia "jäseniä" vaihtamaan kokemuksia ja ajatuksia!

    • Agarena

      Niin ja implantin malli oli alunperinkin pyöreä, joten lopputulokseen ei niin hurjaa eroa tulekaan. JT kuulemma mieluummin laitta pyöreää implanttia (ainakin osittain lihaksen alle), tai näin mulle kerrottiin konsultaatiossa.

    • Joo, tossa olet oikeassa että saatat olla myöhemmin vain tyytyväinen että tuli laitettua isompi implantti. Joskaan 20ml ei oikeasti ole kuin reilu ruokalusikallinen :) Mutta silti. Hyvä että sait takuuasian neuvoteltua!

      Mun tissit on kai ihan ok. Odotan, koska tapahtuu se "lopullinen" turvotusten lähtö (viimeksi se oli 3vk kohdalla). Nyt rinnat ei kyl tunnu niin turvonneilta kuin viimeksi, joten en osaa sanoa, paljonko näissä enää on turvotusta... jonkin verran kuitenkin. Implanttien laskeutumista mä enemmänkin odotan. Oikea rinta on pöljän kolmiomainen, nänni sentään on tällä kertaa oikeassa kohdassa, mutta rinta on alapuolelta vielä litteähkö ja päältä vähän pullea. Vasen menee jälleen kerran edellä muotoutumisen suhteen. Kokoon olen tyytyväinen, joskaan mulla ei ole hajuakaan minkä kokosia liivejä mun pitää alkaa hankkia tästä eteenpäin. Mahtuiskohan vielä noi 70D liivit, kun edellisten implanttien kanssa... Oon tunnollisesti käyttänyt vain näitä urheilurintsikoita, en edes sovitellut muita.

      Kun tää on jo toinen kerta (ja vielä näin lyhyen ajan sisällä) tissileikkauksessa, niin huomaan etten jaksa olla läheskään niin innokas peilaamaan ja seurailemaan miten tissit muokkautuvat ja muuttuvat. Teipit ja arvet on viimeaikoina ollut suurin päänvaivan aiheuttaja.

    • Meiliina: Asko Salmi on hyvä kirurgi, ei mikään "harrastelija". Hän itseasiassa laittoi mullekin nää uudet implantit. Leikkauksesta on nyt aikaa tasan 2vk.

      Sillä mä vain utelin tota, että kelle oot menossa, kun mä menin alkukesästä toiselle suomalaiselle klinikalle laitattaan implantteja. Kirurgi suositteli 225cc anatomisia, oli sitä mieltä että suurempi tekisi luonnottoman ja hassun näköisen lopputuloksen. Mä hölmö tietysti uskoin, osasihan se asiansa aika vakuuttavasti mulle kuitenkin esittää, enkä mä silloin vielä itse ollut perehtynyt riittävästi näihin tissiasioihin. Luotin "ammattilaiseen". (Kirurgi on kaiketi julkisella sektorilla ihan hyvä plastiikkakirurgi, mutta siellä ei tehdäkään kauneuskirurgiaa, mikä on kokonaan toinen juttu). Myöhemmin mulle vielä selvis, että hän pitää vain harvoin vastaanottoa kyseisellä klinikalla, oli siis vain "sivubisnes". Arvannet varmaan, mitä se tissileikkauksen jälki oli...

      Asko laittoi mulle 375cc anatomiset implantit ja kyllä näistä näkee, että lopputulos tulee olemaan aivan muuta mitä edellisellä kerralla.

    • meiliina

      Vähän pelottaa se, että jos heti naapurit näkee (heh) että on rintavarustus kasvanut. Eli nyt pelottaa kaikki epäolennainen, kun ei osaa pelätä mitään mitä pitäis! Kolmen lapsen äitinä voi tulla vaikeuksia ekojen viikkojen aikana jos ei voi nostella tms... Miten ekat päivät on sujuneet muilla? Mulla leikkaus vasta parin kk:n kuluttua. Mutta odotan, että kun vartalo sopusuhtaisempi sen jälkeen, en olisi niin ankara itselleni muutamista ylikiloista, jotka jo vuosia aiheuttaneet harmia.

    • Agarena

      Meiliina: Mulla tulee huomenna viikko täyteen leikkauksesta ja onhan tämä lasten kanssa aika haastavaa. Tosin meillä on kyllä sujunut alku ainakin hyvin, kun mies on lomalla ja hoitaa aika lailla lapset. Meillä vielä lapset olleet kuumeessa tässä hässäkässä... Mulla ainakin vielä kielletty nostamasta maitotölkkiä painavampaa ja se on näyttänyt olevan toisinaan vaikeaa pitää mielessä... Torstaina menen jo jälkitarkastukseen ja tikkienpoistoon, niin näkee sitten mitä tässä vaiheessa "sallitaan" lisää. Mutta, ohjeena oli kuitenkin, että kuukauteen ei saisi painavampia nostella ja onhan se aikamoista, kun nuorimmainen on alle vuoden. Mutta kun tämä asia on tiedostettu tässäkin taloudessa jo pidemmän aikaa, siis vuosia, niin kyllä se yksi kuukausi menee, kun siihen on asennoiduttu. Varsinkin kun peilistä näkee minkä vuoksi... ;) Itse kanssa luulen, että opin rintojen kanssa olemaan muuten armollisempi omaa vartaloani kohtaan, jos myöhemminkin muutama lisäkilo tulisi. Tahtoo olla tuo painon nousu aika herkässä, tällä hetkellä kylläkin ihannepainossani. Pyrinkin, että leikkaukseen mennessä olisi tavoite saavutettu ja siinä toivonmukaan pysytään! Mutta on sitten ainakin ne rinnat tasapainottamassa takapuolta ja mahaa, jos sinne alkaa iän myötä kertymään! Tosin, on niitä lanteita ja takapuolta jo nyt, miksi rinnattomuuteni onkin niin paljon aina häirinnyt. Tarvinnut vähän volyymia tuonne ylös, kun alakroppa on hiukka "raskaamman" mallinen.

      Onko muuten kaikille muille laitettu dreenit leikkauksessa? Tuli mieleen, kun joskus muistan lukeneeni, mutta kun ei nyt millään tahdo jaksaa metsästää... Ex-laudalla ainakin taisi olla? Oliko sulla myös ekassa leikkauksessa? Tuokin ihmetyttänyt, kun näitä käytäntöjä on niin monia. Mulle siis ei laitettu lainkaan. Vai onko sekin sitten ihan tapauskohtaista, toiselle ehkä tarvitsee laittaa ja toiselle ei?

      Niin, ja Ex-laudalle: eiköhän rintasi vielä muotoutuu tuosta kauniiksi, onhan operaatiosta vasta 2 vk. Itsekkin tarkkailen rintojani ja pähkäilen mitä niistä tulee, vaikka tiedän, että se on aivan turhaa tässä vaiheessa. Kuukauden päästä on jo eri juttu, eikä rinnat välttämättä ole vielä täysin laskeutuneet edes silloin. Maltti on valttia, mutta kun vaan malttas!! :/ Saitko muuten selvyyden siihen tukiteippi asiaan? Mulla ei tuolla liivien alla ole muuta, kuin Meporet arpien päällä...

      Niin, ja täytynee Meiliina myöntää kanssa, että kyllä vähän jännittää lähteä ihmisten ilmoille, kun en tästä ole hirveemmin tuolla huudellut...

    • meiliina

      Agarena, mä en ole puhunut kellekään paitsi miehelleni, joten kyllä hirvittää, kuka ekana huomaa :) oon kyl lisännyt täytettä liiveihin vähän, ettei ois niin shokki :) on tämäkin aika hullua! mutta en niin isoja ole ottamassakaan, että voihan se olla, että vaatteiden kaa kovinkaan moni ei ees tajua.
      Mitä ne dreenit on?

    • juupajoopa

      Ei taida nuo dreenit olla enää oikein tätä päivää, vaikkakin joissain tapauksissa ihan hyvät ovatkin.
      Mitenkäs teillä muilla, ketkä olette lähiaikoina (vuoden-kahden sisään) ottaneet implantit, vieläkö nykyisin niitä on käsketty hieromaan kapselin ehkäisemiseksi? Näin itseänikin vielä viitisen vuotta sitten neuvottiin, mutta nyt viimeisen kerran kiellettiin ehdottomasti. Sanottiin ,että siitä on enemmänkin haittaa,kuin hyötyä?

    • equador

      Eriparitissille paljon onnea ja hyvää odotusta!! :) Ehdit kyllä miettimään tissi-asiaa myöhemminkin, ja kyllä tänne sinäkin mahdut pähkäilemään vaikka silikonit ei olisikaan sun juttu! :)

      Minua ei kyllä käsketty hieromaan, ei oikeastaan puhuttu koko asiasta mitään, eli mitenhän mahtaa asian laita olla??. Kuten ei myös dreeneistäkään, eli ei tainnut olla? Leikkauksesta huomenna 3 viikkoa. Kyljellään nukkuminen ei kyllä vielä luonnistu, enkä edes tiedä olisiko se edes hyvä asia,,?? :/ Ai ei olisi saanut nostaa maitopurkkiakaan?? :O Minulle ei noin tiukkia ohjeita annettu, mutta mahtaako nekin olla tapauskohtaiset??

      Miten ex-laudan teipit?? Kait ne saa ja sopii pois ottaa jos hankaavat verille asti??

      Myös hieman mietitytti että miten muut suhtautuu, kuka huomaa ja miten huomaa muuttuneen rintavarustuksen.. Aina olen ollut kova liikkumaan(kiitos työni) ja nyt kun olen nämä kolme viikkoa ollut aikalailla paikallaan, niin tuntuu että paino on noussut ja olemus turvoksissa. Eilen oli sitten pakollinen "ulkomaailmassa esiintyminen" ja olo oli tympeä, juuri tämän turvonneen ja muutaman kilon levinneen olemuksen johdosta. kokeilin siinä sitten vaaatteita negatiivisissa merkeissä ja kappas vaan; uudet tissit tekivät tehtävänsä ja tasapainoittivat vartaloa. Kireä paita ei näyttänyt lainkaan pahalta vaikka "pientä pöhötystä" olikin havaittavissa, kiitos uusien tissien!! Sen jälkeen olo koheni huomattavasti ja viis veisasin siitä mitä muut näkivät tai ajattelivat. Itselle peilikuva näytti hyvälle ja yleis olemus oli sen mukainen!! Ja tätähän tällä operaatiolla oli haettu. Viis siitä mitä muut ajatelevat, oma olo oli koko illan loistava ja hyvä, peilikuva miellytti, itsellä oli hyvä olla!!!

    • Heip! Minkä kokoiset implantit sulle Meiliina on tulossa? Oletan että anatomiset, kun menet kerran Askolle ;) Mun mitat on 159cm ja 50kg, ennen leikkausta oli rinnat 70A/B riippuen vähän liivistä. Tyhjentyneet imetyksistä, joten hiukkasen roikkuivat. Toi 375cc olis kyl aluksi kuulostanut mun korvaani aivan liian isolta implantilta, olisin kuvitellut vähintään saavani jotkut Pamela-hinkit. Mutta yllättävää kyllä: nämä sopivat tosi hyvin. Etenkin urheiluliivien kanssa rintavarustus näyttää vallan maltilliselta. Käytin kyllä etukäteen topattuja liivejä, mutta oon varma, ettei vaatteet päällä edes äitini tajua että mulla on silkkarit.

      Agarena: siitä teippiasiasta en saanut kunnon selkoa, kun en saanut Askoa kiinni ja hoitaja ei oikein osannut sanoa. Annan sen nyt olla tossa edelleen, kun iho sitä vielä jotenkin sietää.

      Mulle kaikki tapaamani kolme plastiikkakirurgia on varoittaneet, että toi rintaimplanttien hierominen on vanhanaikaista ja jopa haitallista, koska etenkin sileäpintaisempien implanttien (Mentor, Cereform) kohdalla nk. mikroliikehdintä kudoksessa (joka jää, kun implantti ei kiinnity kudoksiin hieromisen takia)voi aiheuttaa seromaa (=märkäkertymää implanttitaskuun). Jos taas anatominen implantti ei kiinnity kudokseen, sen pyörähtämistodennäköisyys kasvaa. Eli tissejä EI pidä hieroa, vaan antaa rauhassa parantua ja asettua kudokseen.

      Dreeneistä: ekassa klinikassa ei dreenejä (silikonisia laskuputkia leikkausalueelta, josta veri pääsee valumaan keräyssäiliöön, eikä vuoda kudoksiin) käytetty ja silloin mulla oli aivan hervottomat mustelmat kyljissä ja rintojen alaosissa pitkään. Kipukin oli ihan toista luokkaa, kuin tässä jälkimmäisessä. SairaalaKL siis käyttää vielä dreenejä. Mä ainakin olin henk. koht. tosi tyytyväinen niihin, sillä leikkauksen jälkeinen kipu oli paljon vähäisempi mitä ekassa operaatiossa, mustelmia ei jäänyt juuri nimeksikään ja turvotusta on ollut alkutilanteesta lähtien vähemmän. Pienet pistemäiset arvethan niistä dreeneistä toki jää kylkiin, mutta uskon että vaalenevat huomaamattomiksi ajan kanssa.

      Jep, tiedän että tissit muovautuvat hitaasti, kuukausien kuluessa. Joten se miltä nyt täs kahden viikon kohdalla näyttävät, ei kerro vielä paljoa. Sen verran realisti mä kuitenkin oon, että oon päättänyt olla lähtemättä enää kolmanteen operaatioon! Jos näillä implanteilla ja arvostetun tissikirurgin käsittelyssä toi oikea rinta ei asetu nätiksi, niin ei sitten millään. Eli näillä silkkareilla mennään, tuli mitä tuli. Lupaan laittaa kuvat, vaikka koko "trilogian", esille sitten kun kuus kuukautta on kulunut leikkauksesta. Saatte sit arvioida oliko uusintaleikkaus kannattava ja mikä oli lopullinen tulos tälle kaikelle. Oliko sen kaiken vähdin ja rahanmenon arvoista? (Sitä välillä itekin mietin. Olisko sitä vaan pitäny tyytyä niihin pieniin tisseihin ja laittaa vaikka koko kylppäri-saunaosaston uusiksi?)

      Anteeksi, kun tekstini on tänään vähän negatiivissävytteistä. On ollut paska päivä. Elämässä vaan tapahtuu välillä paskoja asioita, niihin verrattuna lottovoitot tai silikonitissit tuntuu aika pieniltä jutuilta...

      • Mitähän uskoisi

        Vajaa viisi vuotta sitten JT käski hieroa rintoja leikkauksen jälkeen vedoten Mentorin tehtaan ohjeeseen, mutta nythän joku kertoi että hän kieltää nykyisin hieromisen. En tiedä onko tuolla alkuvaiheen hieromisesta ollut se ansio että nyt kokonaan rintalihaksen alla olevat implanttini eivät muljahtele eikä liiku epänormaalisti kun lihakset pääsee liukumaan vapaasti implantin yli. Ainakaan vielä ei ole pienimpiäkään oireita kapseloitumisesta vaikka hieroinkin rintoja alussa muutaman kuukauden.


    • eriparitissi

      Ei hitto, enhän mä täältä malta pysyä poissa sittenkään. Tuli ihan haikea olo, ex-lauta sä tunnut jo melkein kaverilta (kuin myös p-a m, tosin nyt kadonnut)!
      Eli syön sanani ja pysyn mukana, mutta yritän olla ärsyttämättä näitä joitakin tahoja;) Alkoi ärsyttää mm. kommentit että jos mun mies sanoo tykkäävänsä pienistä ja kiinteistä tisseistä niin se varmaan sanoi sen mun mielikseni- ihan kuin sellaisia miehiä ei olisi vaan kaikkien unelma olisi isot silikonitissit! En muuten ole maininnut mun miehelle sitä vaihtoehtoa että voisin tehdä pelkän mastopeksian vaan olen koko ajan puhunut implanteitsa, koska tuntien sen maun epäilen että se voisi alkaa lobata mulle sitä vaihtoehtoa, ja haluan tehdä aidon oman valinnan. Mieheni mielipidettä en tässä aio paljon ottaa huomioon sillä tissit ovat sile niin toisarvoinen asia ja sen mielestä mun kroppa on "täydellinen" nyt- kun mainitsin tisseistä se lisäsi että liivit päällä arvioituna;)

      Nyt mulle on jäänyt vähän epäselväksi, että kuinka tyytyväinen sä ex-lauta olet nykytilanteeseen, sanotaan kouluarvosanalla 4-10? Vastaako odotuksiasi? Uskon vakaasti, että hyvä tosta tulee, jos kerran kokoon olet tyytyväinen ja muotohan kuuluukin tossa vaiheessa olla vielä ihan kumma. Mitä olen kuvia katsonut niin parin viikon kohdalla ne on vielä sellaiset ylhäältä pulleat alhaalta ei-tarpeeksi-pyöreät ja liian ylhäällä- täsmääkö?

      • poistattanut

        Ihmettelen kyllä että miten vielä edes harkitset implanttien laittoa... En tiedä olenko kaikkia sun juttuja lukenut mutta kyllä kuulostaa että et omalla kohdallasi paljoa positiivista silikoneistä löydä... Pidät vähän roikkuvista luomuista, myös miehesi tykkää enemmän luomuista kuin silareistä (mutta sitähän ei lasketa;)) Ja kiinnität huomiota muiden silareihin kuntosalilla ym. negatiiviseen sävyyn. Ja massaakin olis sen kohotusleikkauksen jälkeenkin sen verran (b-?) että liivejäkin löytyy. Muistaakseni kommentoit vielä että "ei tarvi olla täydellisiä".

        Kohotusleikkaus toiseen tissiin on varmaan ihan jees, tulee samankokoiset ja helpompi ostaa liivejä ja jääpä toinen tissi koskemattomaksi:).

        Itse tulin "järkiini" vasta leikkauksen jälkeen... Huvittavaa että sitä voi verrata "uskonnolliseen herätykseen". Ei tosiaan tarvi olla täydellinen ja sitä haluan viestittää omille lapsillenikin. Poiston jälkeen olen kroppaani paljon tyytyväisempi kuin ennen laittoa vaikka parempaan päin ei ole muuttunut... eli omasta päänupista se on kiinni.


      • juupajoopa

        Koitappa nyt Eriparitissi hiukan rauhoittua. Kun nyt minuun viittaat tuolla "joillain tahoilla", niin täytyy sanoa, että älä laita sanoja minun tekstiini. En ole kuuna päivänä miettinyt, saati kirjoittanut ,millaisista rinnoista miehesi pitää. Kysymys oli, tunnistaako miehet yhtä hyvin silikonit aidoista, kuin naiset.
        Kerroit, että sinun miehesi kyllä tunnistaa, olet hänelle esitellyt ennen-jälkeen kuvia, josta minulle heräsikin kysymys, voisiko tällä olla mitään tekemistä tunnistuksen kanssa, kun tietää kuvien olevan silikonirinnoista??? Tai siitä, että olet sitä mieltä, että ne tunnistaa aina aidoista.

        Näillä keskustelupalstoilla on sellainen piirre, että täällä kirjoittelevat erilaiset ihmiset erilaisista lähtökohdista ja näkökulmista :D Niin kauan, kun keskustelu pysyy asiallisena, niin on aivan turha omaa mieltänsä pahoittaa muiden kirjoituksista ja kiukutellen "poistua palstalta".

        Kirjoitukseni ovat omia mielipiteitäni, ajatuksia ja näkökantoja. Kirjoitan kaikkien hyvien tapojen mukaisesti, enkä suinkaan halua kenenkään mieltä ehdointahdoin pahoittaa. Toivon myös, että saan jatkossakin lueskella sinun tekstejäsi täältä :)


      • eriparitissi
        juupajoopa kirjoitti:

        Koitappa nyt Eriparitissi hiukan rauhoittua. Kun nyt minuun viittaat tuolla "joillain tahoilla", niin täytyy sanoa, että älä laita sanoja minun tekstiini. En ole kuuna päivänä miettinyt, saati kirjoittanut ,millaisista rinnoista miehesi pitää. Kysymys oli, tunnistaako miehet yhtä hyvin silikonit aidoista, kuin naiset.
        Kerroit, että sinun miehesi kyllä tunnistaa, olet hänelle esitellyt ennen-jälkeen kuvia, josta minulle heräsikin kysymys, voisiko tällä olla mitään tekemistä tunnistuksen kanssa, kun tietää kuvien olevan silikonirinnoista??? Tai siitä, että olet sitä mieltä, että ne tunnistaa aina aidoista.

        Näillä keskustelupalstoilla on sellainen piirre, että täällä kirjoittelevat erilaiset ihmiset erilaisista lähtökohdista ja näkökulmista :D Niin kauan, kun keskustelu pysyy asiallisena, niin on aivan turha omaa mieltänsä pahoittaa muiden kirjoituksista ja kiukutellen "poistua palstalta".

        Kirjoitukseni ovat omia mielipiteitäni, ajatuksia ja näkökantoja. Kirjoitan kaikkien hyvien tapojen mukaisesti, enkä suinkaan halua kenenkään mieltä ehdointahdoin pahoittaa. Toivon myös, että saan jatkossakin lueskella sinun tekstejäsi täältä :)

        Ok, mulla taisi olla vähän huono päivä ja ymmärsin väärin sun sanoman. Kuten sanottu, mun mies on aika näppärä tajuamaan aidon ja ei-aidon, olen testaillut sillä kuvia sokkonakin kun väitetään ettei miehet erota- kyllä se ainakin tuntuu erottavan. Mutta sillä lienee normimiestä parempi tuntuma "normaaliin" vartaloon kun on noi kudokset sille tutut ja on tunnustelemalla tunnustellut varmaan sadat tissit.
        Enkä mä ole sanonut että ne aina erottaa, miten mä voisin? Ihmettelen vaan noita ennen-jälkeen-kuvia kun niistä tuntuu 99% olevan niin ilmeisiä.


    • No jopas, tämäpä mukava yllätys! :D Kiva että pysyttelet sittenkin joukossa mukana Eriparitissi...

      Mulla oli eilen aika kehno fiilis (eikä johtunut tissijutuista) mutta sen takia ehkä saitte sellasen kuvan etten ole tyytyväinen tisseihini. Kyse ei ole siitä: kouluarvosanana vasen saa nyt 8,5 ja oikea 7,5. Aika hyvät 2vk iässä... Ja ottaen etenkin huomioon että oikean tissin kouluarvosana ennen korjausleikkausta hipoi siinä vitosen pinnassa. Vasen rinta on muovautumassa: yläosan pulleus alkaa helpottaa ja alaosan litteys "täyttyä". Sen sijaan oikea tissi on jokseenkin prosessin puolivälissä ja näyttää nyt kolmiomaiselta. Yläosa ei enää järkyn pullea, mutta ala-osa ei vielä pyöristynyt. Rinnat ei ole onneksi kovin ylhäällä edellisiin verrattuna. Kyllä näistä vielä kelpotissit tulee, en mä sitä epäile.

      Sitä odotan kovasti, että "kynätesti muuttuis positiiviseksi", eli että implantit laskeutuis sen verran että yksi kynä pysyis tuolla rinnanaluspoimussa. (Samalla arvet peittyisivät näkyvistä) Nythän rinnat töröttävät pystyssä eteenpäin, mikä on aika luonnotonta. En mä mitään riipputissejä halua, mutta nätisti laskeutuvat rinnat olis mukavat. Nää liian terhakat rinnat paljastuvat heti silkkareiksi, ja siitä en erityisemmin pidä.

      Mietin, että koska miehellä mahtaa olla lupa koskea uusiin tisseihin? Ja entä koska seksiä saa harrastaa? Viimeksi kun implantit laitettiin kokonaan lihaksen alle, miehelle annettiin lupa koskea rintoihin 3vk leikkauksesta. Samaan aikaan sai alkaa harrastaan seksiäkin, rintaliivejä ei tarvinnut pitää yöllä enää 2vk leikkauksen jälkeen. Nyt on eri klinikka, eri kirurgi, erilainen implanttien asennus... Liivejä pitää pitää 24/7 eka kuukausi. Mites muut joilla implantit osittain lihaksen alla? Mitä teille on em. asioista ohjeistettu? Koska mulle ei sanottu mitään ohjeita asiasta klinikalta lähteissä, oletan että ainakaan ekaan jälkitarkastukseen mennessä ei pitäisi juuri petipuuhiin ryhtyä. Ei sillä, että kauheesti olis mieli vielä tehnytkään, kun selällään vaan sais maata ja muutenkin rinnat on vielä vähän arat. Mutta kunhan kysyin, jos sitä vaikka toipuis tässä tulevan viikon-parin sisällä. Isäntä vain on sellanen, että täytyy melkein käydä siltä salaa suihkussa, kun muuten sen itsehillintä joutuu niin kovalle koetukselle ;)

    • Agarena

      Mukavaa eripari että palasit joukkoon! Joo, kyllä makuja on monenlaisia miehilläkin. Itse kun pähkäilin tuota kokoa, mies varoitteli ettei vaan tulisi liian isot. Painotti juurikin koon maltillisuutta ja lopputuloksen luonnollisuutta. Nytkin sanoi, että ei olisi voinut tulla isompaa. Tosin eihän sitä lopullista tulosta voi vielä tarkkaan tietää, mutta vielä ainakin ajattelen samoin.

      Vähän mietityttää nuo arvet. Odotan kovasti laskeutumista, että jääkö tuo vasempi poimuun piiloon vai ei. On meinaan himpun verran ylempänä kuin oikea. Mulla lähtökohta oli kuitenkin niin pieni, että en tiedä millainen poimu on luvassa...

      Olen kanssa miettinyt tuota sukupuolielämää. Lookin ohjeissa luki, ettei seksiä suositella ainakaan viikkoon, mutta kyllä tässä täytynee vielä odotella. Sen verran on vielä hellänä. En sitten tuosta puristelusta tiedä, milloin uskaltaa... Tosin, ei näitä varmaan vielä hirveemmin edes tee mieli puristellakaan, sellaiset luonnottomat pallot kun ovat vielä.

      Hitsi noita ohjeita, että ei sitten saisikaan hieroa!? Uskomatonta, jos lääkäri sanoo toista ja sitten tarkastuksessa taas toista. Täytynee keskustella asiasta, on kyllä vähintäänkin kummalista, jos saman firman nimissä tulee eri ohjeita.... Harmi, kun ei sitten tullut kysyttyä Troostilta itse. Niin ja että Mentor on sileä implantti? Hittolainen, olen näitä implanttivaihtoehtoja pyöritellyt pitkään ja olen ollut siinä ymmärryksessä, että Natrelle/McGhan ja Mentor ovat hyvin samanlaiset karheudeltaan, eikö näin sitten olekaan?? Kylläpäs on typerä olo nyt... Alkoi oikein ahistaa, kun tää on yhtä lottoamista, kun ei tiedä mitä sitä uskoa. Kaikenlaista on saanut lukea ja olen yrittänyt lukemaani myös "suodattaa", mutta kun ei voi tietää mikä on totta ja mikä ei. No, nyt on turha itkeä, näillä mennään ja toivotaan parasta. Prkl....

    • 70G + 800cc = 70M

      Mun kokemukset lienee vähän erilaiset kuin monella teistä, kun tuo implantti on isompi, pyöreä ja kokonaan lihaksen päällä, mutta otanpa nyt osaa keskusteluun kuitenkin. :)

      Tuon esineiden nostelun kanssa mulle ei kyllä kerrottu mitään kilomäärää ja käsilaukkuni, joka varmasti painoi enemmän kuin sen kilon ;) kyllä kannoin klinikalta terminaalin kautta laivaan jne. Isäntä oli onneksi matkassa mukana ja huolehti muita pakaaseista. Kun noista nosteluista vielä Troostilta kysyin erikseen. Sanoi, että ensimmäisen viikon ajan pitäisi vältellä raskaita nostoja, mutta sitten voi jo mennä vaikka kauppaan yksin!! Ja kyllä ne kauppakassit sentään jokusia kiloja maitopurkkeineen painaa!

      Seksistä en kirurgilta erikseen kysynyt, kun se tuli puheeksi jo konsultaatiossa, eikä siellä mitään erityistä välttelyä vaadittu. Leikkauksen jälkeinen päivä meni kotiin matkustaessa, joten olin, tai taidettiin olla molemmat aika puhki, mutta seuraavana päivänä oli sitten pakko jo päästä varovasti kokeilemaan, eikä mitään vahinkoa ole syntynyt!!
      Puristelua olen sallinut sen mukaan mikä on minusta tuntunut mukavalta ja hyvältä, kun niitä itsekin on ihan tutkimusmielessä ollut mukava pidellä. Olisin omasta mielestäni ollut valmis kovempiinkin otteisiin, ennen kuin tuo kulta moista uskaltautui tekemään :D Mutta olenkin aina nauttinut siitä kun rintojani puristellaan...

      Aika palapeli tästä vastauksesta nyt tuleekin, kun koettaa vähän kaikkiin kysymyksiin vastailla... dreenejä mulla ei ollut ja hieronnan Troost kielsi perustuen vastikään jossain ulkomaan seminaarissa saamaansa tietoon. Mainitsi, että on n. 10v vanha suositus. Urheiluliivejä kehotti pitämään 3kk ja saunaan vapautti 2 viikon jälkeen edellyttäen, että haavat on hyvin parantuneet.

      Ainakin Mentorilla on sekä sileitä, että karhennettuja implantteja ja molemmista löytyy vielä cohesive gel, että keittosuolaliuos täyttöversiot. Mulla esimerkiksi on karhennetut Mentorin silarit.

      ps. eriparitissille onnellista odotusta!

    • Agarena

      Hei 70G 800cc = 70M, mitä sun impalnttipassissa lukee? Itselläni kun tuo implantti vaihtui vielä Viron päässä, niin aloin nyt epäilemään... Itselläni lukee siis Siltex Round High Profile Gel Breast Implant Cohesive 1. Oliko tuo Siltex sitten mahdollisesti sileämpi implantti? Kun kävin konsultaatiossa kesällä ja mietin vielä eri vaihtoehtojen välillä, niin mielestäni oli puhe Mentorin kohdalla juurikin karheasta, mutta cohesive 2:sta. Mutta kun tuo pehmeyskin vaihtui astetta sitten pehmeäpään... Miten hitossa kaikki voi mennä näin pieleen!? Toivottavasti pelkoni on turha...

      • Agarena

        No Mentorin sivuilta ainakin selvisi, että malli mikä mulla on, on karheapintainen. Kaikki meni vain niin nopeasti Virossa, ei siinä paljon kyllä kerennyt miettiä kun oletti, että toinen implantti on ainakin sitä mitä pitääkin. Kun jo pelkkä kokokin oli mulle aika iso mutos siinä vaiheessa, mistä piti vähän neuvotellakin. Ei tullut pieneen mieleen, että olisiko tuossa karheudessakin voinut tulla jotain kämmiä. Leikkaussalissakin piti olla niin nopeasti, että hyvä, että kaikki paperit ja kaavakkeet kerkesin täyttämään, kun sinne jo saateltiin... Mutta siltikin mietin, onko näissä eri merkkien välillä karheuksissa suurempaakin eroa.

        Meiliina: tosiaan tuo koko on hyvin yksilöllistä. Tuttavalla on samankokoinen, tosin eri mallinen implantti ja hänellä on vähintäänkin puolet isommat rinnat kuin mulla tällä hetkellä. Ja hän on vielä isompi yläkropastaan. En olisi ikinä uskonut, että mulle tultaisiin laittamaan yhtä paljon tavaraa...


    • meiliina

      ex-lauta, mulle laitetaan anatomiset joko 290 tai 335 ja tota isompaa suositeltiin (olen 169/63kg, nykyään 75a koko) mutta ettei vaan tulis liian isot? kaikki kyl puhuu, et ois pitäny se isompi ottaa jos on annettu vaihtoehto, mut tähän nykytilaan verrattuna kauhistuttaa, et kaikki sit huomaa...tosin eihän muitten huomaamista pitäis aatella vaan sitä, että sit ois vihdoin ite tyytyväinen. En tiedä ymmärtääkö kukaan, et kun on ollut aina lauta ja sit onkin c-kuppi (vai mikähän noista isommista tulis??) niin kyllä se hurja muutos on! Mutta jos sulle laitettu 375 ja oot suht pieni, eikä oo yliampuvat, niin ehkä toi 335 ois mulle ihan ok? mitä noi cc:t tarkottaa? mä en tiedä onko noitten grammojen perässä mulle mitään kirjaimia merkattu mihkään...

    • ei voi verrata

      Toi on kyllä semmonen juttu että toiselle laitetut vaikka ihan samat implantit kooltaan ja muodoltaan niin antaa erilaisen muodon ja koon. Siinä on niin monta tekijää jotka vaikuttaa. Ympärysmitta ja kuppikoko, pituus ja paino ei vielä riitä...

    • meiliina

      tuo on ihan totta, et vaikee verrata. ja nyt mun pitääkin ottaa se asenne, et kun näitä niin paljon haluan, niin ihan sama vaikka näkyiskin ja jos joku kehtaa kysyä, niin kysyköön. Mulla oikeesti nää tyhjät tissit alkaa vaikuttaa jo niin sanotusti "seksuaaliterveyteen", en pidä itteeni yhtään seksikkäänä joten jos se tilanne muuttuu vaikka onkin ehkä päässä se vika, niin ihan sama :) joten jos minä olen tyytyväinen niin se on paras lopputulos, aatelkoot serkut ja naapurit mitä tahtoo. mutta kun sitä on niin vaatimaton, et vaikka laittais yli 5000 euroo rahaa, niin toivoo, ettei kukaan näkis, heh!! kun pitäis aatella, et tämmönen summa rahaa saa kyllä näkyä :)

    • Heips... Aktiviteettia taas ilmassa. Pitäiskö perustaa jo neljäs ketju? :)

      Agarena: Mä olin kans pitkään siinä luulossa, että Natrellen ja Mentorin karhennus on about samaa tasoa. Pääsin sit sillä turkulaisella plastiikkakirurgilla kokeilemaan eri implanttimerkkejä (Natrelle, Eurosilicone ja Mentor), jotka kaikki oli karhennettuja ja niistä Mentor oli selkeästi sileämpi pinnaltaan. Se ei kuitenkaan ollut täysin sileäpintainen, eli ei pidä sekoittaa niihin kiiltäviin, läpinäkyviin (mitä voit esim. implanttivalmistajien sivuilla nähdä, kun verrataan karhennettuja ja sileitä). Eli karhennusta oli, mutta käteen se tuntui sileämmältä kuin Eurosilicone ja Natrelle.

      Asko Salmen vastaanotolla tongittiin oikein urakalla hänen implanttilaatikkoa, mähän silloin vähän harkitsin niitä Cereformejakin, kun mua harmitti hinta mitä olin jo maksanut siihen mennessä pieleen menneistä tisseistä. Cereform tuntui myös sileäpintaiselta käteen. Ei sellaiselta karhealta kuten Natrelle, vaan ennemminkin "mattapintaiselta". Asko näytti myös ihan sileän proteesin, joka tuntui käteen liukkaalta, joten siihen verrattuna se Cereform oli karhea. Mutta kun mä vertaan itse noita mun hypistelyjäni, niin sanoisin että Natrelle on karhein, Eurosilicone melkein yhtä karhea. Mentor ja Cereform tuntuivat mattapintaisilta. Vähän kuin vertaisi karkeaa santapaperia ja hienojakoista santapaperia. Silimedin implanttia mä en oo päässyt hypisteleen ollenkaan, joten siihen en osaa verrata.

      Sitä mä en sit osaa sanoa, että olisko noissa Cereformeissa/Mentoreissa ollut jotain aste-eroja valittavissa karhennusten puolesta ja jos olis, niin minkä asteisia karhennoksia mä hipelöin. Mähän sit kuitenkin loppupeleissä päädyin niihin Natrelleihin. Mutta kun pohdin sitä Cereform vs. Natrelle juttua ja kysyin Askolta, mikä on oleellisin ero, niin hän sanoi juuri sen karheuden (ja hinnan). Kun kysyin, mitä väliä sillä taas on, hän selitti, että karheampi implantti kiinnittyy helpommin kudoksiin ja etenkin anatomisen implantin kohdalla se on tärkeä ominaisuus. Jos implantti ei kiinnity kunnolla, siihen voi jäädä ns. mikroliikehdintää joka voi HARVOISSA tapauksissa aiheuttaa seroomaa. Huom! Harvoissa...

      Mutta kun ottaa huomioon, että SairaalaKL käyttää "sileähköä" Cereformia ja etenkin kun AS sanoi, että heillä on tarkoituksena saada lähiaikoina 5v kapselitakuu myös kyseiselle implantille... en usko että se karheusjuttu on NIIN iso miinus. Pääasia kai on, ettei hiero implantteja, vaan antaa niiden todella rauhassa päästä kiinnittymään kudoksiin. Jos sua Agarena se hierontajuttu vielä epäilyttää, niin voisitko sä soittaa suoraan Troostille/lähettää sähköpostia? Mä en mitenkään ymmärrä, miks hän suosittelis sua hieromaan tissejäsi, jos kerran muita potilaitaan kieltää... En luottaisi tässä asiassa välittäjäfirman konsulenttien puheisiin, vaan itse kirurgiin.

      Meiliina: On totta, ettei implanttikokoja ja omaa pituutta/painoa ja kuppikokoa voi verrata. Oleellisin kysymys lienee, kun sanot että sun rinnat on tyhjentyneet... että roikkuuko ne myös? Jos rinta hiukankaan roikkuu, ota ihmeessä isompi implantti! Muutenkin kyllä suosittelen ottamaan sen, jos kerran AS on sitä suosittanut. Hän on kokenut kirurgi ja tietää mistä tulee hyvä, luottaisin siihen! Se, mikä liivissä näyttää isolta, näyttää ihon alla pienemmältä. Jos mä en olisi sitä tiennyt (edellisen surkeasti onnistuneen tissileikkauksen takia), en taatusti olisi valinnut 375g (=375cc=3,75dl) implantteja, koska sovitusliiveissä rinta näytti jokseenkin törkeältä, sellaiselta "kaikki näkee heti", tyyppiseltä. Älä arkaile! Ja usko mua, kadut vielä myöhemmin, jos valitset ne pienemmät...

      Seksistä: periaatteessa siis vois jo harrastaa? Tuntuu vaan vähän uunolta olla nää tukiliivit päällä. Varsinkin kun mun parhaat tukiliivit on vielä oikein viimesenpäälle "mummomallia", näihin kun yhdistän sellaset vyötärön yli tulevat ruskeet mummokalsarit, niin asukokonaisuus onkin täydellinen ;D

    • 70G + 800cc = 70M

      @ Agarena: Mun passissa lukee Silitex (R) Round High Profile Gel Breast Implant Cohesive II TM. Tuo Silitex on Mentorin patentoitu pintakarhennus, eli se karhennettu implantti on siis sinullakin :) Itse päädyin Mentoriin toisaalta sen vuoksi, että toisena vaihtoehtona olleesta McGhanin Natrellesta olen kuullut huomattavasti enemmän kapseloitumistapauksia (joskaan ei Troostin laittamia) ja lopulta paljastui, ettei kokoja ollut ainakaan siihen hätään saatavissa.

      @ Meiliina: Karkea arvio on yleensä, että 200cc (2dl) implantilla saadaan aikaan yhden kuppikoon kasvu, mutta toki omat mitat vaikuttavat myös. En ole asiantuntija, mutta voisin kuvitella, että sinulle saataisiin tuolla 335cc:n implantilla se C-kuppi. Noilla sun vaihtoehtoisilla implanteilla tosin on kokoeroa vain 0,45dl ;)

      Sitten tuosta, miten ympärillä ihmiset huomaa operaation mukanaan tuoman muutoksen. Itsekään en puhunut asiasta etukäteen kuin mieheni kanssa. Ainoastaan siskoni on suoraan kysynyt, olenko ottanut silikonit. Kälyni sanoi, ettei olisi huomannut mitään, jollen olisi itse asiaa puheeksi ottanut noin 1kk leikkauksesta. Äitinikään ei ole asiasta edelleenkään tietoinen, kerron kyllä jos ottaa itse puheeksi. Olen ollut todella yllättynyt, sillä 8dl lisäys kumpaankin luulis olevan aika helposti havaittavissa. Tai ehkä ihmiset ympäsrilläni on vaan niin... sivistyneitä, että antavat mun asioiden olla mun asioita :D

      @ ex-lauta: Kuulostaa melko hehkeältä tuo sun alusasu... eiku.... :D Mulle sanottiin, että esim suihkuttelun yhteydessä voi ja kannattaa antaa haavoille/arville vähän ilmakylpyä, niin siihen yhteyteen vois oikein hyvin yhdistää pienet hellittelyt, jos ne liivit isäntää tai itseäsi haittaa ;) Mulla on käytössä Freyan urheiluliivit, joita ei meillä ainakaan ole koettu seksintappajiksi.

    • eriparitissi

      Meiliina, usko pois että jos otat sen pienemmän niin tulet sitä katumaan. Jos ehdotetaan kahta kokoa niin AINA se isompi vaikka miten hirvittäisi, se on ihan nyrkkisääntö. Ja AS ei kyllä liian isoja laita, ja jos on vielä suositellut 335cc niin ei kai tossa nyt järkeviä vaihtoehtoja ole. "Pula-ajan missikin" oli A/AA-kuppi ja hirvitteli niitä 335cc implantteja ja jälkikäteen on vain harmmitellut ettei ottanut 375cc. Liiveihin niitä imnplantteja ei missään tapauksessa kannata sovitella, silloin tule auttamatomasti valinneeksi liian pienet koska implantti on paljon, paljon isomman näköinen irrallaan liivissä kuin tiiviisti litteänä kudosten sisälllä!
      Toivottavasti teet järkivalinnan- muut varmasti allekirjoittavat?

      Saako muuten udella 70G 800cc=70M, mikä sun ammattisi on? Aika monessa ammatissa oliis haitta, jos rinnat on niin isot että huomio kiinnittyy niihin- ainakin mun alalla.

      • 70G + 800cc = 70M

        @ eriparitissi: Udella toki saa, turhan hekilökohtaisiin kysymyksiin vain tuskin tulee vastausta, mutta tämä nyt ei vielä ole niitä. Olen ammatiltani projekti-insinööri ja työskentelen toimisto-olosuhteissa melko miesvaltaisella työpaikalla. Kaipa nuo, joiden kanssa on päivittäin tekemisissä ovat jo tavallaan tottuneet siihen, että mulla noita rintoja on aina ollut selvästi keskivertoa enemmän, niin huomaavatko sitten ovatko ne suuret vai valtavat ;)

        @ Meiliina: ja miksei muutkin koon valinnan kanssa pähkäilevät. Ota vanha nylon-sukka tai vaikka sukkahousujen kärkiosa, täytä se suunnitellun implantin cc-luvun osoittamalla määrällä riisiä suhdeluvulla 100cc = 1dl ja solmi kiinni. Sitten tämä testeri liiveihin ja peilailemaan. Helppoa, halpaa ja vertailukelpoista. Riisitesteri kun vielä muotoutuu ihan kivasti sinne liiveihin, niin antaa melko totuudenmukaisen kuvan! Ja jos arpoo kahden koon välillä, niin voi tehdä kaksi erikokoista ja laittaa toisen toiseen kuppiin ja toisen toiseen, niin voi vertailla kokoja rinnakkain.


    • Heips kaikki!

      Tää menee nyt ihan OT, sorry! Mun vaan tuli taas tässä yks päivä peilistä rintoja katsellessa vilkaistua myös mahaani (perhana!), sitä mistä olen saanut kommenttia plastiikkakirurgeilta ja vihjailuita siihen suuntaan, että tuollekin säkille kannattaisi tehdä jotain. Vaikka tää on NIIN typerää, en voi sille mitään, että niitten korjailukommenttien jälkeen on alkanut tulla sellanen olo, että pitäiskö tollekin jotain tehdä. :( Suoraan sanottuna vituttaa, koska ennen sentään pidin mahaani siedettävänä. Nyt se näyttää karmealta!

      Sitä kun on tottunut sellaiseen suomalaiseen hienotunteisuuteen, että kukaan ei tule sanomaan sulle mistään (negatiivisesta) ulkonäköösi liittyvästä asiasta, ainakaan päin naamaa. Niin tuntuu paljon ikävämmältä kuulla jonkun vieraan sanomana, että mahani kaipaisi veistä, kuin että mä vain itse totean sen olevan "vähemmän kaunis". Kyllähän mä voin oikeasti olla sitä mieltä, että joku mun ystävistäni on lihava, mutta ei mulle tulisi mieleenikään mennä sitä hänelle kommentoimaan tyyliin: "Et sitten ole Painonvartijoita harkinnut? Kun syytä ainakin olisi!" Jos kaverini itse valittelee läskeistään, niin sitten saatan jotain lohduttavaa kommentoida tai tsempata häntä jos on aloittamassa jotain laihista tms. Eli en siinä tilanteessa väittäisi että "ethän sä mitään ylipainoinen ole", jos kaikki sen kerran näkevät. Tarkotan tällä sitä, että jos mä itse olisin alkanut valittaa mahastani tissivastaanotolla, niin sitten olis ollut ok alkaa arvioida mitä sille voisi tehdä...

      Sekavaa tekstiä... Anteeksi. Anyways, se mitä halusin sanoa oli, että mua sieppaa kun vieraat ihmiset on arvostelleet mun mahaani rumaksi ja olleet sitä mieltä että sitä pitäisi kirurgisesti korjailla (ja vielä demonstroineet miten). Ja vielä enemmän mua sieppaa, että sen sijaan että nostaisin leukani ylös ja keskisormen pystyyn mokomille kommentaattoreille, olen oikeesti alkanut miettiä... pitäiskö tolle mahalle nyt sit jotain tehdä!!! >:(

    • kdkdslj

      Mun kanssa klinikalla oli myös 2 vieruskaveria tissejä laittamassa. Toinen lapseton timmissä kunnossa ja toinen oli äiti, joka oli jo mahansa leikannut... Eli ne kirurgit vaan olettaa jotenkin että maha olis ollu sulle ongelma... Mutta ei kyllä olis tarvinu sanoa.

    • eriparitissi

      Arvasin että tossa käy noin- se on se syy, miksi ne sen sanoi ja myös, miksi se on niin ehdottomasti kiellettyä; kun sulle oikein kirurgi kertoo että sussa olis korjattavaa niin potilas sen uskoo. Parhaimmillan seuraa leikkaskierre: ensin tissit, sitten maha, sitten perä, reidet, nenä, huulet jne. Aina löytyy korjattavaa.
      Ärsyttää sun puolestasi!
      Ps. Roikkuu munkin mahanahka, mutta eikö se ole ihan asiaankuuluvaa kahden, mahdollisesti kohta kolmannen, raskauden ja synnytyksen jälkeen? Pitäisikö kaikki elämän ja lasten tuomat merkit kehossa häivyttää kirurgisesti? Se ei oikein istu mun ajatusmaailmaan.

    • equador

      Nimenomaan Nenä ja keskisormi pystyyn ex-lauta. Kirurgeilla ei ole mitään asiaa alkaa mahaasi arvostelemaan ja kertomaan miten sen voi korjata jos et ihan itse ole sitä ensin kysynyt!! Mua vähän kanssa arvelutti konsultaatiossa ja klinikalla, että tuleeko ehdotuksia että tule seuraavana leikkauttamaan nenäs. Se meinaan on melko karun näkönen kun on tässä matkan varrella murtunut pari kertaa ja on "keskeltä poikki", mutta ei tullut mitään kommenttia, hyvä niin, sillä nenäleikkaukseen en todellakaan lähde!! Ajatuskin että luuta murretaan on puistattava. Muutenkin heti kun on flunssa ja nenä tukossa meinaa kuolema tulla kun ei pysty hengittämään nenän kautta, saati sitten jonkun leikkauksenn jälkeen kun on röörit tukossa monta viikkoa,,,

      Meni vähän ot,,,, mutta hei sisters, mitenkäs teitä on ohjeistettu saunan kanssa, että koska vois mennä?? Mulla nyt pikkasen reilu kolme viikkoa leikkauksesta ja pesueelle sauna päällä, ittelläkin tekis vähän mieli käydä löylyissä,,, joko uskaltaa??

    • meiliina

      Moi kohtalotoverit ja varsinkin ex-lauta, täällä roikkuu kans maha joten ällös välitä! Sen saa kuitenkin paremmin piiloon kuin tyhjät tissit :) joten tärkeysjärjestys se olla pitää. ja sen verran kallista lystiä tämä kauneus, että taitaa jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi operaatioiksi nämä rinnat!
      Ootte saaneet mulle rauhaisan olon leikkaukseen liittyviin asioihin joten kiitos! Nyt toivon, että ois pian se leikkaus, marraskuulle ooteltava.
      ja isommat otan niistä kahdesta vaihtoehdosta ;)

      Mulle laitetaan osittain rintalihaksen alle, joten ilmeisesti jonkinasteista kipua kyllä tiedossa, te vaikutatte kyllä hyvin selvinneiltä siitäkin, joten en panikoi nyt siitäkään!

    • Agarena

      Kiitos ex-lauta ja 70G 800cc = 70M vastauksista! Huomenna sitten kuulee, mitä hieromisesta sanotaan. Jos käsketään hieromaan, niin pyydän että vaikka tarkastaisivat ohjeen vielä Troostilta, tai antamaan yhteystiedot hänelle. Saas nähdä...

      Ex-lauta, tosi inhottavaa kuinka mm. AS:n sanat ovat jääneet mieleesi. Ymmärrän kyllä, vatvoisin varmaan itse ihan samaa, jos joku olisi noin suoraan sanonut. Kun itse katselen tuota vatsanseutua myös melko kriittisesti... Mutta, kuitenkin lasten myötä minusta on tullut armollisempi kroppaani kohtaan, ei olla enää mitään teinejä kuitenkaan. Sullakin on kolme lasta ja raskautta takana, mielestäni myös eletty elämä saa näkyä kropassa! Oma hyvä olo on tietysti tärkeintä, mutta kun sulla ei ollut asian kanssa mitään ongelmaa, ennen kuin nämä törpöt ottivat sen puheeksi! Bisnesmiehiä. Älä lannistu, että keskari ylös vaan! (Ja mieti vaikka sitä kylppäriremppaa...)

      meiliina: minäkin kehoittaisin luottamaan kirurgin suositukseen isommasta implantista! Ettei sitten tule tehtyä sitä virhettä, mitä näyttää niin monet harmittelevan jälkikäteen... Rohkeasti vaan!!

      On muuten kyllä sitten rinnat hellänä, ihan koskeminenkin aristaa. Mites muilla? Onko ihan normaalia tässä vaiheessa? Niin, ja menin sitten nostelee 9 kiloista kuopustani. Ei sitten välähtänyt, kun ei ottanut yhtään kipeetä -sillä hetkellä! Hetken päästä kyllä tajusin, että eipäs ollut hyvä juttu, sen verran alkoi rinnat aristaa... No, onneksi en pitkää matkaa kantanut, keittiöstä olkkariin... =(

    • Hyvä päätös Meiliina! Ne isommat implantit siis... Ja kiitos kaikille myötätunnosta mahaani kohtaan ;)

      Equador: mulle klinikan ohje saunomisesta oli, että 2vk leikkauksen jälkeen voi alkaa käydä saunassa ja uimassa. Mut niitä Meporeteippejä pitää viel käyttää.

      Missä vaiheessa toipumista (tai implanttienlaiton jälkeen) te, joilla implantit olleet jo pidempään, menitte esim. yleisiin uimahalleihin tms? Ja missä vaiheessa arvet vaalenevat ihonvärisiksi(yksilöllistä kai, mutta noin keskimäärin)? Mulla oli ne pikkuimplantit ollu 3kk ennen uutta leikkausta ja arvet oli ihan siistit, ei levinneet eikä paksut. Eikä mitenkään erityisen tummatkaan, mutta kyllä ne viivat ihan selkeästi sieltä vielä erottui. Vähän kuin olis vedetty ohuella ruskealla tussilla viivat tissien alle.

      Nythän noi arvet jäi vähän tohon rinnan alaosaan eikä sinne poimuun, kiitos niitten edellisten liian ylös asennettujen implanttien... niin siitähän ne arvet loistavat kaikille, enkä mä halua ihan sillä tavalla "mainostaa" silkkareitani. Mulla on vähän sellanen asenne, että ei väliä kun aina löytyy joku joka tunnistaa silikonit. Mutta en halua kuitenkaan koko kansalle toitottaa silikonitisseistäni. Varsinkaan, jos olisin uimahallissa lasten kanssa. Siitä saisi takuulla tietyiltä tahoilta paheksuntaa osakseen ja lapsia säälittäisiin, kun äiti on "aivoton kana". Niinhän se menee... edelleen esim. omat äärikonservatiiviset sukulaiset ovat sitä mieltä että kauneusleikkaukset ovat suorastaan paholaisesta :D Katsotaan, joudunko pannaan, jos he huomaavat tissieni saaneen täytettä.

      Eli siis, koska arvet on vaalenneet sen verran haaleiksi, että ne eivät kerro kaikille kanssasisarillesi totuutta tisseistäsi? Ainahan ne arvet siinä on, että lähietäisyydeltä varmasti huomaa, oli miten vaalea tahansa. Oisko joku tietty silikonituote arpien hoidossa parempi kuin toinen? Viimeksi käytin Mepiformia, se oli ok... en tosin tiedä millaset arvet olis tullu ilman sitä. Ja klinikalta sanottiin, että Meporellakin pitäis tulla aikalailla sama tulos (?) hinta vain on murto-osa Mepiformista.

      • juupajoopa

        Itse mietin ja koitin muistella samaa. Siis missä vaiheessa edelliset arvet vaalenivat lähes näkymättömiin. Enkä yhtään muista, muutakuin neljän vuoden kohdalla ainakin olivat jo huomaamattomat :) Nykyiset, noin vuoden ikäiset ovat ainakin vielä tummat ja selkeät.


    • eriparitissi

      Hyvä päätös Meiliina! Tosiaan, ei se mene niin että mitä pienempi implantti sen luonnollisempi lopputulos, kun liian pienellä koolla tissit jää liian kauas toisistaan ja väliin luonnoton aukko l. kiitorata. Lisäksi jos yhtään on nahkaa täytettävänä niin sekin pitää ottaa huomioon. Näissä se kirurgin ammattitaito punnitaan! Toi ehdotettu riisipussimetodi on todennäköisesti maailman toiseksi huonoin tapa arvioida implantin kokoa (heti liiviin sovitettavan implantin jälkeen), kun se ei ota huomioon em. asioita ja myös se tietty desimäärä riisiä pussissa irrallaan liivissä näyttää tyystin erilaiselta kuin implantti kehon sisällä. Sillä tulee aika varmasti valinneeksi sellaiset, että ne sitten livenä näyttää kahdelta mandariinilta rintakehän sivuilla. Onneksi sellaista ei kai enää käytetäkään! Kun a) valitsee hyvän kirurgin ja b) ottaa sen isomman ehdotetuista koista, niin ei pitäisi metsään mennä!

    • Heip Juupajoopa! Käytitkö sä jotain silikonivoiteita tai teippejä sillon aikaisemman leikkauksen yhteydessä? Entä nyt vuosi sitten tehdyn jälkeen? Käskettiinkö sun käyttää Mepore-teippiä ja jos, niin kuinka kauan? Tuliko sulle muuten joku ongelma (kapseli tms.) ekojen implanttien kanssa, vai miksi päädyit vaihtamaan?

      Mä mietin, että tuleeko tässä väkisin jossain vaiheessa implanttien vaihto eteen vai voisko ne teoriassa pysyä hyvinä lopun elämää? :) Ja jos tulee vaihto, niin milloin keskimäärin?

      • juupajoopa

        Silloin ekoja tissejä kun otin Tallinnassa, niin mistään teipeistä ja silikonivoiteista ei puhuttu sanallakaan :) Nyt toisella kertaa Suomessa niistä kysyin, niin lääkäri oli hiukan skeptinen niiden suhteen, sanoi että käytä, jos haluat, eipä niistä haittaakaan ole. Ostinkin tuubin sitä Kelocote voidetta. Apteekkari myös oli hiukan sen oloinen, että älä nyt liikoja odota :o Ja niin siinä sitten kävi, etten sitä laiskuuttani montaa kertaa jaksanut laittaa... Luulen vähän, että niillä silikoni teipeillä ja varsinkin haavateipillä on enemmänkin se etu, että estää hiukan haavaa/arpea venymästä, kun iho on vielä ohut. Siis ettei arpi kovasti levistyisi.

        Uudet tissit kävin ottamassa ihan vaan, kun halusin isommat. Ekat otin, kun vielä olin hoikka urheilija, tosin silloinkin minulle suositeltiin isompia, mutta minä tyhmä pelkäsin, että tulisi liian isot :) Nykyiset sopivat paremmin kroppaani, kun painoakin on hiukan tullut noista ajoista lisää ja koska minulla on leveä lantio ja taas suhteettoman pieni yläkroppa.

        Implantit ovat periaatteessa ikuiset, mutta monet ne joutuvat vaihtamaan. Suurin syy kuulemma on, että jossain vaiheessa halutaan isommat. Toiseksi synnytyksen jälkeen ulkonäkö muuttuu (oma nahka repsahtaa, eikä implantti olekaan enää sopiva) tai siitä seuraa kapseloituminen. Ja kapseloituahan implantti voi tietysti ilman synnytystäkin. Sitten on vielä niitä syitä, ettei olla tyytyväisiä ulkonäköön, implanttirintakin alkaa vuosien saatossa roikkua hieman, vaikkei siitä rukkasta tulekaan, tai sitten korjataan kirurgin epätyydyttävää jälkeä :)

        OT; Jotkut ilmeisesti haluavat niiden silikonien olevan mahdollisimman kiinteät ja pystyt, tai ovat vain tottuneet siihen, millaiset ne alkuun on. Itse ainakin pidän sitä positiivisena, että silikonirintakin alkaa myös hieman roikkua (lihaksen päällä siis). Tuntuisi se hullulta ,jos vaikka 50-senä olisi terhakat kumipallot :)


    • Liekö turhia

      Kelo-Cotea ei kannata edes yrittää rintojen arpiin. Sehän lähtee heti pois kun laittaa rintaliivit päälle. Itse käytin niitä silikonilevystä leikattuja suikaleita, mutta epäilen että arvet olisi vaalentuneet samassa tahdissa ilman niitäkin.

    • Hmmmm... Mä kans vähän mietin tota Mepiformia, että jättäiskö tällä kertaa ostamatta. Se on julmetun kallista ja pakkauksen ohjeen mukaan lappuja pitäis vaihtaa joka päivä. Laskeskelin, että nyt kun noi arvet on pidemmät mitä viimeksi, ja jos leikkaisin pakkauksen ohjeen mukaiset palat, niin pelkkään Mepiformiin menis rahaa vajaa satanen kuussa. Toisaalta, rulla Meporea maksaa n. 3 euroa ja siitä riittäis varmaan koko puoleksi vuodeksi, jos vaihtais teippiä esim. 4pv välein.

      Kelo-Cotea koitin aikasemmin käyttää sektio-arpeen, mutta se ei ainakaan siihen toiminut yhtään. Se arpi onkin tosi iso ja ruma ja paksu, että siihen ei varmaan auttais mikään muukaan...

      Syhyääkö muilla muuten arvet? Mä meinaan tulla hulluksi, kun arpia kutittaa ja tekisi niin mieli raapia. Mietin, että voisko syynä olla toi Mepore-teippi. Mutta viimeksi en muista, että olis näin kovaa kutinaa ollut, ja sillonkin käytin Meporea ihan samalla tavalla (paitsi että vaihdoin useammin). Ainahan noi arvet hiukan kutisee parantuessaan, mutta tää on jotain ihan mahdotonta. Mieheni huomautti mulle että olin yks yö unissani raapinut tissejäni :S

      Mä mietin omalla kohdallani tota implanttien vaihtoasiaa. Nyt oon jo kertaalleen vaihdattanut, kun en ollut tyytyväinen ekan leikkauksen lopputulokseen. Se mua ei haittaisi, vaikka rinnat pikkuisen alkaiskin iän myötä roikkua/implantit laskeutuis vielä... sitähän mä tässä oikeestaan odotankin että se kynä alkais pysyä tuolla poimussa. Nyt sitä poimua ei vielä ole. Synnytyksiä ei enää ole tiedossa (noh, en oo käyny sterilisaatiossa, mutta vakaasti olen päättänyt että lapsiluku on täysi) joten sen puolesta ei pitäis kapseloitumista ja tissien venymistä tulla. Jos kapseloituvat omia aikojaan, niin sillehän ei mitään voi ja se on pakko korjata... Mä en usko, että haluaisin tän isompia implantteja enää missään vaiheessa, kun oon sen verran pienikokonen. Eli jos hyvin menee, voisin siis pärjätäkin näillä implanteilla hamaan tulevaisuuteen. :) Toivossa eletään.

      • Shannahin

        Ite en ostanut Mepiformia,koska oli niin kallista. Täältä palstalta luin vinkin, että laittaa arpeen Bepanthenia ja päälle Micropore teippiä. Itelläni toimi tosi hyvin. Suosittelen. Mulla ainakin arvet vaaleni loistavasti.


    • eriparitissi

      Juupajoopa, mua myös kiinnostaa sun tilanteesi silloin niiden ensimmäisten implanttien aikaan kun mä myös olen hoikka urheilijavartaloinen. Mitkä sun mitat oli silloin, entä nyt? Itsehän olen 165/55 ja n. B-kuppi (nyt enää 53 johtuen useamman viikon jatkunesta järkyttävästä raskauspahoinvoinnista, rinnat silti C75, ei siis normaalitilanne) ja ruumiinrakenne atleetti, erit. yläkropasta, jalat paljon pienemmät ja lantio tosi kapea, paljon hartioita kapeampi. Oliko sulla lantiota silloinkin? Miltä ne 300cc implantit silloin sun kroppaasi näytti ja mikä oli sillä kuppikoko? Meinaan kun jos mulle implantit tulee niin ne tulee olemaan sitä kokoluokkaa.

      Ex-lauta, oliisi tosi ihana nähdä kuvat jo näistä sun "keskeneräisistä" tisseistäsi, sehän se vasta toipujille informatiivista olisikin, monihan täällä pähkää just noiden muotoutumassa olevien rintojensa kanssa!

    • Hmmm.... Kehtaiskohan noita kuvia laittaa. Eipä silti, on nää paljon paremmat kuin kummatkaan niistä tisseistä mitä jo olen nettiin esille laittanut :D että siinä mielessä kyllä. Tuntuu vaan siltä, että töröttävät vielä ihan pystyssä ja ovat hiukan turvoksissakin. Sitten teille tulis sellanen olo, että "noistahan näkee puoli sokeakin" että ovat silkkarit. Mikä pitää paikkansa. :D Odotan vielä hetken, sillain että pahin turvotus on poissa. Muuten ne jotka on menossa Askolle leikkaukseen, peruvatkin menonsa, kun luulevat että jälki on huonoa ;D

      Tää ketju on muuten taas jo ihan järkyn pitkä. Kännykällä ei viitti enää selata lainkaan. Eiköhän aloteta uusi... Mä laitan tonne uuden otsikon, jatketaanko sinne?

    • Te ootte

      ihan sairaita.

      • Kiitos rakentavaan sävyyn annetusta palautteesta.

        Jatkaisin mielelläni kanssasi keskustelua (joskaan en tällä foorumilla, koska et selvästikään ole toipumassa implanttien laitosta) aiheesta, mitä on sairaus ja miten sen määrittelet... Millä perusteella leimaat suuren joukon itsellesi täysin tuntemattomia ihmisiä sairaiksi? Vain muutaman nettiviestin luettuasiko? Ja millä tavoin tekemämme valinnat loukkaavat sinua?


      • Ai millä
        ex-lauta kirjoitti:

        Kiitos rakentavaan sävyyn annetusta palautteesta.

        Jatkaisin mielelläni kanssasi keskustelua (joskaan en tällä foorumilla, koska et selvästikään ole toipumassa implanttien laitosta) aiheesta, mitä on sairaus ja miten sen määrittelet... Millä perusteella leimaat suuren joukon itsellesi täysin tuntemattomia ihmisiä sairaiksi? Vain muutaman nettiviestin luettuasiko? Ja millä tavoin tekemämme valinnat loukkaavat sinua?

        Perusteella? No teidän kirjoitusten perusteella!?
        No onkos se ihan ok jos mies on käynyt peniksen korjauksessa niin laittaa sitten "sen" kuvia nettiin että saa muut katsella? Eikö sellainen nyt antaisi jo aika kieron kuvan ihmisen sielunelämästä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe