tapahtuu keskuudessanne

verditti

Hän ilmestyy jostain taustalta olkapääni tietämiin baaritiskille ja nousee viereeni jakkaralle tehdessään tilausta. Ja siihen hän jää, hopeisia raitoja hiuksissaan, joutsenkaula, ketju nilkassa , nuori. Juttelemme harvakseltaan ikään kuin etsien tärkeää sanottavaa. Hän kysyy tanssinko, mutta en ole sillä päällä. Hän suree nopeasti mennyttä viikkoaan enkä minä osaa lohduttaa. Kerron asuvani hotellissa ja hän sanoo tietävänsä. Hän vastaa mutkattoman myöntävästi pyytäessäni häntä huoneeseeni paukulle.

Tämä oli iltasatu. Hyvää yötyä!

24

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei satua ilman tulta, vai mites se nyt taas menikään?

Hyvää yötä!

• verditti

Olen hereillä. Saduthan ovat kauniita. Yritin ainakin kerätä kauneutta tarinaani.
        Hyvää yötä!

• syyskuu2011

He kulkevat käsikynkkää kaksi naista. Stadin keskusta on jo myöhä. Ovat tulleet kuuntelemasta professorin luentoa historiasta joka koskettaa heitä kumpaakin toista heistä vaan siksi koska maana tämä maa kiinnostaa aina enemmän ja enemmän toista siksi että, lähti sieltä aikanaan nuorena naisena kauan sitten tänne..maahan joka täysin tuntematon hänelle....Nuorempi heistä ohjaa vanhempaa lempeästi jolla jo ikää 75v..Kysyy rauhallisesti..haluaisítko kenties jotakin voisimme mennä vielä juomaan ehkä kupin teetä tai mitä vaan haluat? Nainen ei halua vilkaisee rannekelloaan..on jo myöhä....mutta, lähtee seuraksi kuppilaan. Nuorempi heistä tilaa itselleen kahvin ja drinkin..vanhempi haluaa juoda vain lasin jäävettä..Heillä on ihmeen paljon kerrottavaa toisilleen ikäerosta huolimatta....He käyvät läpi elättyä elämäänsä kuunnellen toisten elättyä elämää välillä hymyillen toisilleen kuin ymmärtäen....matkoja Ukrainaan silloin joskus..avioeroja..elättyjä vuosia..kaipuuta, ystävien kuolemaa...uudestaan nuoruuteen..takaisin tähän päivään..

Ilta on suopea ja lämmin. Sade ei kastele näitä kahta..nuorempi saattaa vanhemman naisen turvallisesti pysäkille... hän kyllä joutaa odottamaan kunnes heistä iäkkäämpi on turvallisesti matkalla kotiinsa...Itse hän suorituu reippain askelin Steissin läpi.. eikä näytä pelkoaan... onhan hän kulkenut tämän matkan nuorempankin..pelotta..Onneksi oma oma dösa tulee..pian.

Tämä tarina on tosi;)))

Hyvää Ötyä;)))

• verditti¨

Friidu! Huomenta!
        Hieno kertomus! Sana on hallussasi.
        Olen pettynyt saamaani huomioon. Yhdestätoista lukijasta vain yksi ilmoittaa inhoavansa.
        Ei, on riennettävä sorvin ääreen. Pomppu joka kestää oheismatkoineen
        yhtä kauan kuin automatka jonnekkin jämijärvelle.

• syyskuu2011
        verditti¨ kirjoitti:

Friidu! Huomenta!
        Hieno kertomus! Sana on hallussasi.
        Olen pettynyt saamaani huomioon. Yhdestätoista lukijasta vain yksi ilmoittaa inhoavansa.
        Ei, on riennettävä sorvin ääreen. Pomppu joka kestää oheismatkoineen
        yhtä kauan kuin automatka jonnekkin jämijärvelle.

;))Kiitos..ja Hyvää Päivää itsellesi myöskin...

Joskus elämä yllättäen suo sinulle ystävän. Maasta josta et koskaan olisi odottanut löytäväsi..Hienointa ja jotain kohtalon omaista tässä meidänkin aidossa tarinassa yhtenä detaljina sellainen yksityiskohta..Hän tuli tänne vuonna -57..samana vuonna taas minä synnyin..mutta, itse ajattelen nyt näin..ikä ei todella ole este aidolle ystävyydelle. Ensilauantaina meillä täällä pienet sukujuhlat..on hienoa kutsua myös ystävänsä mukaan ja nostamaan maljoa elämälle ja yhteisille vuosille jota vaan nyt toivomme olevan edessäpäin..meillä vaan on niin paljon toisille annettavaa..sielunkumppanuus ei katso kansalaisuutta ei ikää ei edes sitä onko kieli yhteinen..no meillä jo on..mutta, kuitenkin lähtökohdat elämälle hyvin erilaiset..kuitenkin jokin yhdistää..nyt voimakkaasti meitäkin toisiimme..minkä koen itse eritäin hienoa asiana..tällähetkellä...elämässäni..

• Oitin Tiltu

Olet onneton luuseri mielikuvituksinesi tai sitten kultakimpale.
      Saanko?

• Nooo,

kun korvaa miljöön Esson baarilla ja hotellin peräkamarilla ollaan maalla ja jos ensinmainitun korvaa kulmapubilla ja jälkimmäisen yömajalla ollaan kaupungissa ja saman 'sadun' keksijöitä on ensinmainittujen kanta-asiakkaissa kolmetoista tusinassa...

• puuntopilven

Enpä oikein usko ilmiselvään tarkoitukseesi. Vain friidu ymmärtää jatkumon mahdollisuudet. Et varmastikkaan ole itserakas tomppeli vaan miehisen maailmasi satakieli joka kertaat säkeitäsi, kauniita kylläkin.

• rygseck

Varo sitä hotellia, Verdi... siellä asuu runoja ja runoilijoita !!

• syyskuu2011

;)))miksi sellaista hotellia pitäisi varota?..runot ja runoilijat ovat elämän mitenkä sen sanoisi ....mauste;))) joka maustaa elämän..pitää vaan ehkä jo tässä iässä ehkä toimia niin..ettei anehdi liikaa..tulee vatsa helposti kipeäksi;)))päästä en sano mitään..

Tsau:Friidu

• rygseck
        syyskuu2011 kirjoitti:

;)))miksi sellaista hotellia pitäisi varota?..runot ja runoilijat ovat elämän mitenkä sen sanoisi ....mauste;))) joka maustaa elämän..pitää vaan ehkä jo tässä iässä ehkä toimia niin..ettei anehdi liikaa..tulee vatsa helposti kipeäksi;)))päästä en sano mitään..

Runoihin jää niin helposti koukkuun... =)

Enkä sano mitään runoilijoista *virnuaa*

• syyskuu2011
        rygseck kirjoitti:

;)))joo...ollaan ihan hiljaa vaa. -öhöh..

• verditti
        rygseck kirjoitti:

Mysteriet oletko Waltari vai kenties palmu fani. Kaiveleen on jäänyt se tahallinen erhehdys. Saateri sentään! Suvun viimmeinenkö?

• rygseck
        verditti kirjoitti:

Mysteriet oletko Waltari vai kenties palmu fani. Kaiveleen on jäänyt se tahallinen erhehdys. Saateri sentään! Suvun viimmeinenkö?

Tässä tapauksessa ehdottomasti Palmu, muuten Waltari...

Plamu =)

Mysteriet Rygseck oli vaatimattomasti koko elokuvan nimi. Henkilöhahmoista mainittaakoon Nti. Amalia Rygseck ja Rva. Rygseck( Bruno Rygseckin ex-puoliso )... Näistä kumpikaan minä en ole =)

• perviitti

jatkuu: Hississä kun yritän kähmiäm hän sanoo: ensin maksu ja ilman kumi on pakollinen.

• viivaiina

Luot kuvaa menestyksestäsi naisten hallitsemassa maailmassa.
      Luulen kuitenkin sinun olevan orja. Aina askeleewn jäljessä älykästä naista.
      Tuo ei ollut tahatonta, minä ja me maailmaa hallitsemme.

• Siis satua ;)
      Tällä kohtaa pitää muorin nostaa moraalisoivasti etusormi pystyyn.
      Lapsia ei kertakaikkiaan pyydetä hotellihuoneeseen paukuille.
      Niille tarjotaan tuoremehua ja villasukkia syyskosteita torjumaan.
      Edes unissaan papparaiset ei pyydä nuorisoa mukaansa.
      ...ajatella!
      Jos lapsi on lipsahtanut luistavalle tielle, hänet tyrkitään varovaisesti tajkaisin oikeaan suuntaan...

• verditti

Tällä kertaa ei kylläkään ollut täsmäaloitus sinulle. Mielennkuva sinusta muutama kilo sitten? Olisko yksikään saduistani käynyt toteen.
      Ei, ei sadut koskaan , valheet kylläkin.
      Muutasma aika sitten täällä joku levitteli Hellaakosken kaunista tekstiä, mutt enpä löydä sitä enää.. Siitä johtuen ,kun joku suomalainen on väittänyt Eikan runoa Nocturno maailman kauneimmaksi rohkenen esitellä hellaakoskea empimätt
      ...runojen lämmin
      vie heleämmin
      vauhtia valtimon
      päivien mykkien jos oli kielellä sulku
      läikkyen sykkiern käy säveljuoksujen kulku
      enkä, en pelkää
      ettei laulua riitä
      näyt hymyelkää
      kiitä lauluni kiitä.

• tiimarinkulma

Voi miksi missasit kauniin syyspäivän Verdiitti.

Kruunun terassilla oli väkeä, vaan Sinua ei näkynyt. ;-))))

• olisiko tää ollu mulle?
        Vai onko liian itserakasta ajatella niin.
        Mut kun sä vastaat itselles, eli aloittajalle? Ni ei voi tietää?

• verditti
        tiimarinkulma kirjoitti:

Voi miksi missasit kauniin syyspäivän Verdiitti.

Kruunun terassilla oli väkeä, vaan Sinua ei näkynyt. ;-))))

Toivottavasti olit pukeutunut asiallisesti.
        Syksy on petoksen aikaa,- hepeneiselle.
        Ajattelin sinun siirtyneen Lulun reviirille, kun ei ole
        näkynyt aikoihin nojailemassa.
        Olin päivän myöhässä, minulla oli treffit lauantaina
        Kruunussa tälläkertaa vain miehen kanssa.

• alma.p

Sinulla se Verdi-ystäväiseni, on aina sana hallussa. Niin nyt tässäkin sadussa, joka kaikessa lyhykäisyydessään sai minut hymyilemään. Et kai sinä vanhemmiten ole ruvennut käymään hitusen pehmoksi? Loppuhuipennus jää tietenkin lukijan arvattavaksi, hmmm vaikea.....(smile;)

missä on se olkapää
      jota vasten itkeä
      vaikka vain viikkojen
      ohimarssia

.........
      ....................
      .................
      .............?

• verditti

Suhtaudut satuihin ainoalla oikealla tavalla, hellästi ja ymmärtäen.

Johdatit galleriasi kautta runoihin, jossa en aivan oikeasti ole käynyt yli vuoteen,syystä siitä, että ne koukuttaa.
        Luulen tietäväni kuka olit entisessä elämässäsi, yhtä varmoin ottein kirjoitat nytkin, vain kuvasto on uusi. Olet löytänyt uuden elementin.
        Tämän aamuinen runosi varmisti asian, tuo lause...avaat hiljaa kehoni oven!
        Kukapa toinen noin sanoisi, ellet juuri sinä!

prkl! Pehmoko?? Minä!

"Soi, soi majakan rännit" Suuri on houkutus alkaa alkaa punoa riimiä.
        Mahdollistaisi koko miehisen elämäni kirjon!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      30
      6201
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      19
      3244
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1390
    4. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      18
      1345
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      25
      1234
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      165
      1199
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      130
      1041
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      44
      1028
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      926
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      145