Ajatus tuli, kun sänky parin vuoden samalla paikalla olon jälkeen käännettiin.. olin ekana yönä pudota siitä.. laatikosto vieressä, jota käytän paljo, vieläkin pyörin joskus ympyrää 'papruineni', missäs se olikaan..
Tässä vois vapaasti assosioida tuota otsikkoo.. kuka määrää, jos ei asu yksin.. tai jos asuu, vaihteleeko usein huonekalujen paikkaa.. tai mitä kellekin mieleen tulee..
Kaapin paikka
20
121
Vastaukset
En kovin paljon vaihtele, on tiloihin nähden aika ahdasta. Kunhan tuo tytär innostuu hankkimaan oman kämpän ja vie omansa pois, täällä muuttuu paljon.
Tilat monilla rajoittaa.. oot suunnitellu sisustusta, sen kuvan saa.
Mutta tytär jättänee ison tyhjän tilan.. muuallekin kuin asuntoon, materian muodossa.Sibone kirjoitti:
Tilat monilla rajoittaa.. oot suunnitellu sisustusta, sen kuvan saa.
Mutta tytär jättänee ison tyhjän tilan.. muuallekin kuin asuntoon, materian muodossa.Noo, tännehän tuo heti tulee kun tarvitsee järkevää juttuseuraa, rauhaa tai neuvoja, eivät meidän välimme siitä huonone.
yohuuhkaja kirjoitti:
Noo, tännehän tuo heti tulee kun tarvitsee järkevää juttuseuraa, rauhaa tai neuvoja, eivät meidän välimme siitä huonone.
En ajatellutkaan että välit huononis, enemmän mahdollista välimatkaa taisin miettiä. Hyvä ettei vaikuta.
Luin aloituksen, ja ajattelin, että siirränpä nuo olohuoneen huonekalut ensin, ja vastaan vasta sitten. Huone tuntuu nyt isommalta, eikä takan lämpö tunnu liian kuumana, kun istumapaikat ovat vähän etäämmällä siitä. Mulla on tapan siirrellä huonekaluja niin kauan, kunnes löydän sen parhaan järjestyksen.
Nuorempana mulla oli tapana siirrellä huonekaluja hissukseen yöaikaan. Eräänä aamuna, kun mies heräsi, hän sanoi, että eihän tässä uskalla mennä enää nukkumaan, kun aamulla herää ihan vieraan näköisessä kodissa. Hän ei erityisemmin pidä siitä, että totuttua järjestystä muutellaan.Aika usein ne on kait miehet, kun "saa" siirrellä.. ja manaa, kun pitää kokeilla, eikä mikään paikka oo hyvä. Lopulta kalusteet suunnilleen entisillä paikoillaan.
Näin oon joskus kuullu, että hyvin oot siinä mielessä toiminut, ei pitäis olla valittamista :)
- rygseck
Koskas se ny oli tos kesällä, ku sain sen kesälenssun... olisko ollu heinäkuun loppua - no, jokatapauksessa sillon olin sairaslomalla ja ku oli eka kuumeton päivä nii sain ajatuksen et nyt lähti kerrossänky lastenhuoneesta !
Ja niinhän se siitä lähti =)
Ku ei meillä kersoja oo enää vähään aikaan täällä ollu, isoja jo...
Joskus ku joku tulee käymään, nii laitetaan nukkuun samoin ku muutki vieraat, vanhaan lastenhuoneeseen jäi levitettävä sohva ja on tos olkkarinkin puolella kaks semmosta - tila ei siis oikeestaan vähentyny.
No täst vanhasta lastenhuoneesta tuli tavallaan sit työhuone (karsee sana, ku ei tääl mitää töitä tehdä, mun tietsikka on tääl ja tietty masiinat videoitten kattomista varte)
Sit siitä huoneesta jossa mun kone ennen oli, tehtiin vaatehuone - se on vielä vähän vaiheessa, mut valmistunee piakkoin.
Oli mullaki aluks totuttelemista - yleensä aamusin ku tuun töistä, nii tapana oli potkasta kone päälle siinä samas ku otti työhaalareita veks... no siinähän parina aamuna potkin seiniä, ennen kuin opin tän uuden paikan =)
Sillon ku tänne muutettiin niin minähän noi roinat paikoilleen laahasin pojan kanssa - ja siinä ne yhäkin tönöttää.
Tilat on täällä vissiin tehty tuonkaltaiselle sisustusratkaisulle, niin ei oikeestaan tuu edes mieleen muuttaa sitä.
Tosin yks hylly meillä seilas pari vuotta paikasta toiseen, ennen kuin löysi paikkansa =)))
Meillä on ton ukon kanssa ihan samanlainen maku, mitä sisustamiseen tulee, ni ei oo tarvinnu paljo murjottaa, toisenkaa tekemisistä =)
Seuraavaks on vissiin tulossa saunaremppa ja jos sitte ton vanhan talon kimppuun pääsis oikein todella...
Tos pihas ku on tommonen ikivanha, noin satavuotias, hirsitalo, josta olis tarkotus saada asumiskelpoinen vielä ennen kuin ollaan eläkkeellä =)Kyl sä oot energiapakkaus ;) Kuumehoureissas sait sitte ideoita ja toteutus alkoi samoin tein..
Se on hyvä, että tilaa, tulee tilaa myös mielikuvitukselle.
Mun miehet on olleet vähä että kunhan nyt on paikka kaikelle, ja kaikki paikalla.. Ja nyt on ihan omakin paikka, jossa ei muilla sanan sijaa..
Eipä tunnu kaveriakaan haittaavan, vaikka sielläkin joskus jotain höösään :)
Niin, tuo teidän hirsitalo -projekti kuulostaa ihan unelmalta, jos kaikessa rauhassa, kiireettä voi tehdä :))- rygseck
Sibone kirjoitti:
Kyl sä oot energiapakkaus ;) Kuumehoureissas sait sitte ideoita ja toteutus alkoi samoin tein..
Se on hyvä, että tilaa, tulee tilaa myös mielikuvitukselle.
Mun miehet on olleet vähä että kunhan nyt on paikka kaikelle, ja kaikki paikalla.. Ja nyt on ihan omakin paikka, jossa ei muilla sanan sijaa..
Eipä tunnu kaveriakaan haittaavan, vaikka sielläkin joskus jotain höösään :)
Niin, tuo teidän hirsitalo -projekti kuulostaa ihan unelmalta, jos kaikessa rauhassa, kiireettä voi tehdä :))Mä sain kyl vähän apua sen sängyn purkamises ja pihallekannos =)
Joo, ei täs ny simmonen hoppu sen hirsitalon kans oo...
Sieltä täytyy purkaa ensin pois kaikenlaista - vanhoja pöttöuuneja ja hella ja piiput - ne on kaikki niin vanhoja ja rapistuneita, ettei voisi käyttää enää kuiteskaa...
Sit kai laitetaan jotain tunkkeja alimmaisiin hirsiin ja veivataan ylös ja suoristetaan pohja...(?)
Mulla ei niin kauheesti oo kokemusta tommosesta !!
Onneks tunnetaan muutama, jolla on =)
Me ollaan säästettu kaikenlaisia vanhoja kaappeja sun muuta, jotka sitten tulee sinne...
Mua on alkanu toi "sisustaminen" kiinnostaan enempi vasta ny viimevuosina... olisko enempi sitä aikaakin nyt, ku muksut on isoja..?
Oon hommaillu tauluja - meillä on veskissäkin yksi =) rygseck kirjoitti:
Mä sain kyl vähän apua sen sängyn purkamises ja pihallekannos =)
Joo, ei täs ny simmonen hoppu sen hirsitalon kans oo...
Sieltä täytyy purkaa ensin pois kaikenlaista - vanhoja pöttöuuneja ja hella ja piiput - ne on kaikki niin vanhoja ja rapistuneita, ettei voisi käyttää enää kuiteskaa...
Sit kai laitetaan jotain tunkkeja alimmaisiin hirsiin ja veivataan ylös ja suoristetaan pohja...(?)
Mulla ei niin kauheesti oo kokemusta tommosesta !!
Onneks tunnetaan muutama, jolla on =)
Me ollaan säästettu kaikenlaisia vanhoja kaappeja sun muuta, jotka sitten tulee sinne...
Mua on alkanu toi "sisustaminen" kiinnostaan enempi vasta ny viimevuosina... olisko enempi sitä aikaakin nyt, ku muksut on isoja..?
Oon hommaillu tauluja - meillä on veskissäkin yksi =)Juu, kerroitkin et ennen eläkeikää.. siitä päättelin jo ettei hoppu :)
Mut tuollastahan vois väsäillä vielä eläkkeelläkin.. näin teoriassa aatellen ainakin.
Talkoota ja muuta, vaikuttaa ihan himskutin romanttiselta! :))
- verditti
Assosioin. Onkohan keikka tekeviä miessiivoojia?
Tarvitsen yhteystiedot. Ei tänne voi päästää naista sii-
voamaan. tarttis siivota ensin.Enpä tiedä, kun jokin aviomies -palvelu..nähny lehdessä ilmoituksen.. mahtaako he siivota.
Mutta on niitä naisia kans, jotka haluaa siivota ennen siistijän tuloa ;)
Mitäpä väliä, työtäänhän he tekee, sitä en tiedä onko vaitiolovelvollisuus =)
- Rattus sp.
Huonekaluja en pahemmin siirtele, mutta järjestelen kaappeja, laatikoita, lipaston laatikoita jne.. Laitan kiertoon tavaraa, sillä se on ainoa tapa saada pysymään tavaroita paikoillaan.
Viimeeksi kirpputorilta ostin niitä säilytyspusseja, josta imurilla vedetään ilmat sisältä pois. Ajatuksena on se, että tulevaan veneeseen liittyvät tekstiilit pysyvät hajuttomina ja puhtaina vaikka varastotiloissa.
Sitä paitsi olen hulluna Smart storen säilytyslaatikoihin ja värin mukaan on niiden sisällöt :]. Helpompi löytää tavaroita tarvittaessa..
On muuten pakko laittaa itselle ostorajoituksia. Matkoilta tai hulluilta päiviltä ei saa tulla tavaraa kuin harkiten. Muuten minimalismini vesittyy :(.
Sen verran vielä, että olen muissa asioissa minimalisti, mutta joulukuusessa on 96 valoa ja koristeiden määrä..köh.. on lisääntynyt joka vuosi. Viimeeksi ostin kaksi koristeellista pientä kehystä, joihin laitan kuolleiden koirieni kuvat. Ovat aina mukana jopa joulussa..Toi mulle myös niin akuutti asia, että pahaa tekee! :)
Miten pienellä vaatehuoneestakin sais ihan ok:n. Laatikoita on, ja pusseja, teen sen huomenna vapaalla! :) Tai parhaani yritän.. ikkunat tarvis pestä, mut vieläköhän syyssateet sotkee, ennen jouluvalojen laittoa.
Aika hyvin muuten sun jouluvalojen kans, jos ne palaa vuodesta toiseen.
Omat menee usein 1-2 vuodessa.. niitä on kyllä vähemmän.. tulee halvemmaks ostaa uudet, kun tapella & menettää hermonsa lamppujen vaihdon kans'.
Kaapin paikan määrää talosuunnittelija! MIhin muka niitä kaappeja sitten enää siirtää kun ovat seinään ruuvattu?
Huonekalujen paikkaa hain piirto-ohjelmalla. Ensin tein suhteessa pohjapiirustuksen ja kuvat isoimmista huonekaluista, joita sitten siirtelin kuvaruudulla kunnes löysin mieleiseni paikan. Totuuden nimissä pientä hienosäätöä joutui tekemään, kun ne oikeasti oli sijoitetttu paikalleen. Mutta iso apu oli esityöstä.Kyllä se eräillä sitte on helppoa ;)
Piirto-ohjelma.. joo.. tuota, pakko kait uskoa kun mainitset tuon hienosäädön. Jos se sit tarkoittaa, että kaikki ei mee parhaan "matemaattisen todennäköisyyden" mukaan. Että vähä omat mieltymyksetkin vaikuttaa. :)- Rattus sp.
Sibone kirjoitti:
Kyllä se eräillä sitte on helppoa ;)
Piirto-ohjelma.. joo.. tuota, pakko kait uskoa kun mainitset tuon hienosäädön. Jos se sit tarkoittaa, että kaikki ei mee parhaan "matemaattisen todennäköisyyden" mukaan. Että vähä omat mieltymyksetkin vaikuttaa. :)Ikean sivuilla oli ainakin aikoinaan piirto-ohjelma. Kuka kieltää käyttämästä sitä suunnittelussa? Huonekaluthan ovat usein vakiokokoisia.
Rattus sp. kirjoitti:
Ikean sivuilla oli ainakin aikoinaan piirto-ohjelma. Kuka kieltää käyttämästä sitä suunnittelussa? Huonekaluthan ovat usein vakiokokoisia.
Mulla itellä on tilat hiukka rajalliset. Vaihtelua sisustukseen enempi matoilla, verhoilla, tyynynpäällisillä..
Se Ikean (viimeisin) kuvasto mulla on, en oo kovin arvannu vielä ees selailla, tiedä mitä "välttämätöntä" sieltä vastaan tulee/tulis :)
Jotex on tuttu, siellä vähä kevyempää tuotetta..
Ja mulle tuli mieleen, kun naiset alkaa sänkyä siirtämään, että tarvii vissiin mennä sänkyyn kummaltakin puolelta, että joko voi onnitella.
Omalta kohdalta voin sanoa, että rakennus on sen ikäinen, ettei huonekaluja voi paljon siirrellä.. Ovet, ikkunat ja kaapit määrää aika paljon.
Muutenkin suunnittelu on ollut huonoa, turhia tiloja paljon, minkä vuoksi huonekoko on pieni, vaikka rakennuksen pohjapinta-ala on ainakin satakuuskymmentäneliötä.Onnea voi toivottaa, sitä tarvii monessa asiassa!
Mitä sitä sänkyyn moemmmin puolin pitäis päästä.. sen kun kellahtaa nukkumaan.. jos vähemmän tilaa, sitä tehdään, tai sitte ei.. ;)
On se jännä, että vaikka neliöitä paljo, esim. ikkuna voi olla just sillä seinällä jonne haluais ison kirjahyllyn.. itelle käyny noin, neliöitä ei tosin ollu ihan yhtä paljo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk295418Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133118Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_161302Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511283Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231154PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1501040Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43959- 125938
- 37844
- 142763