Onko olemassa mitään keinoa lieventää 2 tahti mopon vaatteisiin tarttuvaa hajua. Mopoa iin ostamassa ja nelarin haluisin mutta niitä ei oku sitte kiinalaisissa, joten taitaa tuo 2T olla melkeimpä pakkohankinta.
2T käry
17
5701
Vastaukset
- 2t=ihana tuoksu
No ei se haju niin kamala ole. Osta nelari jos et kestä 2t hajua. Itse pidän siitä 2t hajusta takissa, repussa, vaatteissa ym. ahh. Kyllä 2t moposta tulee väkisinkin hajua vaatteisiin. Jos hajua haluat lieventää niin älä ainakaan osta suzuki pv:tä tai käytä seosvoitelua. Nimittäin jos on koko ajan 3% öljyä bensassa niin tyhjäkäynnillä ja kaasu pohjassa on sama määrä voiteluöljyä. Jos on tuorevoitelu niin olen huomannut, että vaatteet ei haise silloin niin paljon/pitkään 2t kärylle. Pakoputken suuntaaminen saattaa vähentää myös vähän sitä hajua. Tietty sitten ajon jälkeen laitat vaatteet pyykkinarulle tai parvekkeelle yöksi niin lähtee enimmätkin 2t käryt pois vaatteista.
- hefghergeh
Ja mielestäni nykyiset 2-tahdit ei haise oikein miltään.
- dfg4
Kyllä se 2-tahdin lemu rupee pitemmän päälle vituttamaan.
- kurki-alli
hefghergeh kirjoitti:
Ja mielestäni nykyiset 2-tahdit ei haise oikein miltään.
Nykyiset ei, mutta vanha satapiikki vuodelta -84 työntää tienoon siniseksi maantievauhdissa :D
- hhfdhyrfhhytfhde
dfg4 kirjoitti:
Kyllä se 2-tahdin lemu rupee pitemmän päälle vituttamaan.
ei ikinä!
- Kukkelikuu69
Ite hommasin tollse peugeot xps ja hyvi näyttää toimiva ilmaa mitää vikoja. Ekan ajo jälkee rupes haisee vitu pahalta nii luuli et joku juttu nyt keittää yli saataan mut se on vissii sittenki iha normaalia et käryää 😂
- Jutustelija1
Itselleni kakstahdin tuoksu on paras mielialan nostattaja, mikään ei nosta fiilistä niin kuin se.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
- tunturi _- mopedisti
Itse olen joskus laittanut puolet pienkonebensaa sekaan, ainakin savutus on vähentynyt.
Vaikka öljy polttoaineen seassa on ollut samaa, joka hieman ihmetyttää, - alk.peräinen
No onko mitään eurooppalaisia laatunelareita.
- hbshbbsazh
Moi. 2-tahtikäryä voi lieventää näin: Moposta kaikki rajoittimet pois. Lisäksi erillisvoitelu kaikkineen pois. Tämän jälkeen sekoitat polttoaineen itse. 4%-seos on riittävä mille tahansa 2-tahtiskootterille.
Eurooppalaisia nelitahtiskoottereita on esim Yamaha Neos. Minarellin moniventtiilikone ja Mikunin ruiskulla. Ei taatusti käryä ja menee todella pienellä bensalla 95E10 sopii. Itse olen moisella ajanut vailla mitään ongelmia jo 18tkm.- Kurkkumopo69
Onko se 2t- Käry haitaks koneelle?
- Jutustelija1
Itselleni kakstahdin tuoksu on paras mielialan nostattaja, mikään ei nosta fiilistä niin kuin se.
- afasfsdfd
2% seos, ei 4%.. ja käyttäkää kalliimpia öljyjä ni ei tartu vaatteisiin
osta mansikanhajuista 2T öljyä. sen luulisi ratkaisevan ongelmasi
- gftrew
Kakstahti on tosiaan arsyttävän ääninen ja valtava saastuttaja, pitäis polttaa kaikki.
- Janne78.
Sun peffa on ihan väljäksi poljettu.
- Kiinanmopokestää!!
Et pääse 2-tahtiesn käryistä eroon juuri muulla, kuin ostamalla nelitahtisen kunnon kiinalaisen mopon.
Tietysti voit yrittää valita sellaisen 2-tahtisen, jossa äänenvaimentimen pää ei osu pyörteisiin ja siten hajusta vaatteita. Vaikea löytää!
Kiinalaisiin mopoihin suhtautuisin kunnioituksella, omat kokemukseni ovat nimittäin ihan toista, mitä yleisesti väitetään. Monien väittämät perustuvat mutu- ja kami- tietoon (musta tuntuu ja kaverin mielestä) ja kumpikaan ei perustu omakohtaiseen kokemukseen.
Ihan esimerkkinä, meille ostettiin kiinalainen mopo uutena ja se maksoi 1200€, sillä vain ajettiin, tehtiin toki huollot, pari polttimoa piti vaihtaa ja jossain vaiheessa meni takapyörän laakeri, kun mopolla oli ajettu tosi paljon. Samaan aikaan kavereille tuli "länsimopoja" ja voi sitä remonttien määrää, koskaan ei päästy yhdessä mihinkään pidemmälle matkalle niillä mopoilla, kun kavereiden mopot oli rikki taikka menivät rikki jo alkumatkassa, kerrankin yhden kaverin mopo leipoi kiinni kesken matkan.
Meidän mopo myytiin pois ja saatiin siitä vielä 600€ täysin kunnossa olevana, kaverit ei ole saanneet mopojaan myydyksi vissiin tuollakaan hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634