Lauantaina alkoi tuntumaan siltä,että nyt muuttuu koko elämä parempaan suuntaan:Mieletön tähdenlentosuma!Yli 700 toivetta tunnin aikana!Nyt lähti köyhyys kämpästä!
Joten heti vaimon lähdettyä sukuloimaan mä pistin töpinäksi.Raakasti kaikki vanhat astiat ja ruokailuvälineet roskalavalle.Paljon niitä olikin tullut vuosien aikaan haalittua.Ja kaivattua kaappitilaa rupesi löytymään:
Mä tyhjensin ihan järjestelmällisesti meidän vaatekaapit.Hyllyt vain tyhjiksi ja vanhat roippeet jätesäkkeihin.Mitäpä niitä säästämään,kun kohta on tiedossa uudet ja ajanmukaiset kamppeet!Mahtaa vaimokin yllättyä iloisesti,kunhan palailee kotia!
Sitten mä kannoin ne ikivanhat huonekalutkin pihalle ja pilkoin klapeiksi.Hittoako niitä säästämään,kerran uutta kalustoa on tulossa pilvin pimein.Vain mielikuvitus on rajana!Oi,tätä onnea ja autuutta...
Vihdoin sitten koitti se kauan odotettu tapahtuma!
Hyvissä ajoin mä hiippailin pihamaalle ja seurasin kirkasta tähtitaivasta.
Ja sitten vilahti ensimmäinen kivenmurikka taivaankannen poikki.
Onneksi mulla oli kaikki toiveet jo valmiiksi mietittynä:
2ooo purkkia päärynäsiideriä,400 askia punaista Norttia,vaimolle nätit ja lämpimät talvivaatteet,itselleni samettipuku ja uudet villasukat.Tietysti jumalaton astiasto kaikkine tykötarpeineen.Ja nykyaikaiset huonekalut sekä muuta pikkuista tarveainetta.
Viime hetkellä tuli mieleen meidän Mondeo:Siihen uusi vetonivel,kun vanha pitää niin kovaa naputusta.Vielä kissoille vuoden raksut!Mutta kun ei...
Jukoliste!Muutama hassu ja surkea tähdenlento.Ja nekin menivät niin nopeasti,että enhän mä ennättänyt toivoa niin yhtään mitään!Ja kylmäkin pakkasi ulkona tulemaan pelkissä alusvaatteissa.Olisi varmasti pitänyt harkita sitä vaatteiden poisheittoa,eikä kuskata niitä heti kaatopaikalle...
Lopulta mua rupesi jo jurppimaan,joten päätin lähteä sisälle lämmittelemään.Ja silloin mun tuuri alkoi:Kompastuin pimeässä rappuaskelmaan ja iskin naamani suoraan ulko-oven kahvaan.Toistakymmentä hammasta irtosi ja tulevaisuus näytti taas hyvältä:
Kun mä laitan ne irronneet hampaat yöksi tyynyn alle,niin aamulla naurattaa.
Jos se hammaskeiju antaa mulle edes parikymppiä jokaisesta hampaasta,niin siitä tulee jo melkein 200 euroa selvää rahaa!Eikä mene edes veroa!
Hieno homma.Nyt vaan tässä odottelen vaimon kotiintuloa.Keitin hyvät kahvitkin siinä toivossa,että se ymmärtäisi tilanteen.Ja mullahan on jo valmiiksi hampaat irti ja turpavärkki turvoksissa...
Ryysyistä rikkauteen!Tai sitten ei...
1
91
Vastaukset
Hienot on sulla suunnitelmat ja rätingit kuten Kätkäläisellä ikään kun etukäteen laskeskeli tulevia hillatuloja! "Näinköhän lähti köyhyys meidän perheestä ja tuli eteen mersun osto!"
No tuo hammaskeiju taitaa olla niin kitsas, että kannattaa panostaa tuleviin tähdenlentoihin jos mersua tai edes uutta vetoniveltä havittelee. Sulta kun tuo toivominen käy hitaanlaisesti niin mitäpä jos askartelisit toivomusmyllyn! Mallia voisit ottaa vaikka munkkien rukousmyllystä. Sitä kun kiivaasti veivaat niin saataisi vaikka usempikin toivomus mennä perille saman tähdenlennon aikana! Ja jos veivaaminen käy voimille niin laitat vakka moottorisahan sitä pyörittämään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk274815Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133018Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141249Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.451075Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231034PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138884Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport40845- 112799
- 37784
- 142713