wikipedian artikkelin mukaan käsitettä "islamofobia" voidaan pitää molempina,- termi perustuu taruihin ja sen käyttö on usein tarkoitushakuista harhaanjohtamista. syrjinnän vastaiset rikoslain säännökset suojaavat jo nykyisellään yksilöitä persoonaan liittyvien piirteiden osalta kunnianloukkaukselta ja ns. viharikoksilta. nämä ominaisuudet ovat lähes aina synnynnäisiä kuten sukupuoli, seksuaalinen suuntautuneisuus, etnisyys, kansallisuus, ihonväri.
uskontokunta liittyy osin etnisyyteen yhdessä kansallisuuden kanssa, mutta sitä ei voi välttämättä pitää yksilön ominaispiirteenä ihmisyyttä ilmentävässä mielessä. vapaa, sekulaari yhteiskunta ei myöskään tunnusta uskontojen normittavuutta. uskonrauha ja uskonnon harjoittamisen oikeus toki tulee sallia mielipiteen vapauden nimissä, mutta lainsäädäntöä ei näiden myyttitarinoiden perusteella tule perustella.
termin käytön poliittista tarkoitushakuisuutta korostaa myös se seikka, että muiden uskontokuntien kohtaamalle kritiikille ei ole ÄLYTTY kehittää vastaavaa "sairausluokitusta",- ei siis puhuta kristofobiasta, hindufobiasta, buddhismifobiasta, myöhempien aikojen pyhien jeesuksen kristuksen kirkkofobiasta, ortodoksijuutalaisfobiasta, kreikkalais-roomalaiskatolilaisfobiasta, etc...
uskontojen suojelun ja saivartelupohjalta keksittyjen tarpeettomien oikeustapausten sijaan esimerkiksi lisääntyvän maahanmuuton varalle yhteiskunnan tulisikin mielestäni panostaa valistukseen uskontojen aiheuttamista haitoista ja vapaa-ajattelun mielekkyydestä :
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/
niin.
islamofobia - tarua vai tarkoituksellista harhaanjohtamista???++
6
69
Vastaukset
- pelimerkki
En tunnista itsessäni minkäänlaista fobiaa suhteessa islamiin. Ihan järjellä ajatellen islam on maailman vaarallisin poliittis-uskonnollinen liike.
En ole itse Islamfobisti. Kyseenalaistaja kyllä. Kuten olen kaikkien uskontojen kanssa. Ja harvoin edes pystyy uskontoja kyseenalaistamaan ilman ettei joku siitä loukkaantuisi.
Ajatusten ja skeptisyyden herättämistä pidän kyllä tavoitteinani.- ++++++++++++++
Fobiat tarkoittavat järjetöntä tai kohtuutonta pelkoa jotakin kohtaan.
Islamiin kohdistuva pelko ei ole järjetöntä tai kohtuutonta. - Logos lobot
Kiva että taas muistutetaan,mistä saa apua!Ei se manipulointi niin vaan lakkaa tuottamasta ahdistusta:)
Niin no onhan se niin että ennenkuin islamofobia sanaa alettiin käyttää tässä maassa jo pitkään aikaa meillä oli porukkaa jotka kärsivät Kristus-fobiasta.
Mulla ei ole mitään fobiaa islamiin liittyen voin aivan hyvin pelata jalka/kori palloa porukassa jossa osa on muslimeita.
Mutta kyllä mä silti tiedän että jos muslimien osuus nousee tyyliin yli 50% silloin vähenee vapaus ja naisten asema muodostuu huonommaksi. Kyl mä tiedän mitä kristityille on tapahtunut muslimimaissa ja tapahtuu. Ei mulla silti mitään fobioita ole mun Herra on mahtavampi kuin heidän herra. Joka tapauksessa ilmestyskirjan tapahtumat tulee jossain vaiheessa.Kaverini vaimo on/oli muslimi (maallinen sellainen). Tuon naisen isä heitti "lainausmerkit" ilmaan ja oli sanonut englanniksi kaverilleni jotain siihen tapaan, että "pitää hoitaa nuo pakolliset rukoukset pois päiväjärjestyksestä".
Huumorilla ja ilman vakavaa suhtautumista esim allahiin.
Ne naiset juttelee muslimaissa keskenään ja nauraa ukoilleen, myöskin koskien seksijuttuja, kuulemma. Ukoilla on muslimimaissa pirunmoinen risti hoitaa perheen raha- ym toimeentuloasiat. Ne naiset ei ole kuulemma läheskään yhtä alistettuja, kuin yleensä kuvittelemme. No, on monia maita ja monia lahkoja muslimeissakin, kuten meilläkin. Opastihan ne jotkut lestatkin eukkojen lattiallakonttaamiseen.
Hulluja riittänee, siellä ja täällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215674- 541795
- 251269
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom1911085- 741075
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531017Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.141981Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️62959- 48948
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58945