Kolmihenkinen perhe löydettiin kuolleena kotitalostaan Varkaudessa. Poliisi epäilee, että isä surmasi perheensä.
Poliisi epäilee varkautelaisen perheenisän surmanneen vaimonsa ja 8-vuotiaan poikansa. Lopuksi isän uskotaan surmanneen itsenä.
Murhenäytelmä paljastui, kun perheen kotitalolle iltakuudelta maanantai-iltana mennyt lähiomainen löysi äidin ja pojan surmattuna sisältä. Myöhemmin paikalle saapunut poliisipartio löysi perheen isän kuolleena talon pannuhuoneesta.
Poliisin mukaan perhe löytyi kuolleena Varkauden Käpykankaan kaupunginosassa sijaitsevasta omakotitalosta. Perheenisä oli 49-vuotias ja äiti 44-vuotias.
Poliisi arvioi, että perhe on kuollut lauantai-illan ja maanantaipäivän välisenä aikana.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102414632097_uu.shtml
Pikku hiljaa alkaa tragedian kamalat yksityiskohdat selvitä. Asumme 3 kilometrin päässä ja kyllä tämä surma hirvittää. Oliko perheessä nähtävissä jotain merkkejä, että tälläinen hirmuteko oli tulossa?
Järkyttävä perhesurma Varkaudessa
159
13210
Vastaukset
- JP24
Näitä tekoja ei jaksa ymmärtää,elämää vielä edessä.Yleensä näihin tekoihin liittyy ihmissuhteet,työ,raha-asiat jne.Voimia omaisiile.
- mittarissa kohta 100
en ihmettele yhtään,jos tekee näin .kun yhteiskunta hakkaa päähän,niin kyllä se raja lähestyy,ja tulee tällaisia tekoja lisää.itsekin olen 100 prosennttisesti työkyvytön.kohta tulee kuusivuotta täyteen.kelasta,varmasta.tapaturmavakuutuksesta,kaikista on tullut hylkypäätös.ei ole tuloja maksaa edes,ruokaa.eu ruoka apu on onneksi vielä,ensivuonna ei ole kuin kurrijauho avustus.huonompi hermoinen olisi aloittanut,listimisen ensiksi.niistä jotka tekevät hylkypäätöksiä. miksi aloittaa kotonta,kun vaimo onneksi työssä,ja ostaa ruuat,kenkiin ei ole ollut vuosiin rahaa,liimattu vanhan kengän pohjat kiinni,hyvä että oli rahaa ostaa liimaa.kohta on mittari täysi syön jo rauhoittavia lääkkeitä.
- hermot loppui
kyllä olet oikeass.rahat kun loppuu.tulee umpikuja josta on yksi ainoa keino,suoritetaa eutanaasia,aloitetaan jostain ja lopetetaan lopulta itsensä.ymmärrän oikein hyvin jos joku tekee niin,syylliset tiedetään jotka tallaisen vaihtoehdon saavat aikaan.ei ihminen loputtomiin jaksa,yhteiskunnan myllytystä.
- nalli naps
iha normaalia elämee,kun rahat on loppu ei työtä,sairas ei tuloa.iha normaali käytäntö,eipähä jiänä kettää nälissää kitumaa tänne,turhaa yhteiskunnan kirjoitusta että miten siinä kävi näin,mänkee tyhmät kirjottajat ja ihmettelijät kysymää työttömiltä,sirailta että millä työ olätte,kyllä se surkuttelijankin päässä välähtää ahaa,niin se on,kun nalli napsahtaa niin sielu taivasee vilahtaa.antakee hyvät ihmise olla surkuttelematta,antaa hevose surra sil on iso pää
mittarissa kohta 100 kirjoitti:
en ihmettele yhtään,jos tekee näin .kun yhteiskunta hakkaa päähän,niin kyllä se raja lähestyy,ja tulee tällaisia tekoja lisää.itsekin olen 100 prosennttisesti työkyvytön.kohta tulee kuusivuotta täyteen.kelasta,varmasta.tapaturmavakuutuksesta,kaikista on tullut hylkypäätös.ei ole tuloja maksaa edes,ruokaa.eu ruoka apu on onneksi vielä,ensivuonna ei ole kuin kurrijauho avustus.huonompi hermoinen olisi aloittanut,listimisen ensiksi.niistä jotka tekevät hylkypäätöksiä. miksi aloittaa kotonta,kun vaimo onneksi työssä,ja ostaa ruuat,kenkiin ei ole ollut vuosiin rahaa,liimattu vanhan kengän pohjat kiinni,hyvä että oli rahaa ostaa liimaa.kohta on mittari täysi syön jo rauhoittavia lääkkeitä.
Rauhoittaviin lääkkeisiin, tupakkaan ja viinaan rahaa tietenkin löytyy?
- kelle
nalli naps kirjoitti:
iha normaalia elämee,kun rahat on loppu ei työtä,sairas ei tuloa.iha normaali käytäntö,eipähä jiänä kettää nälissää kitumaa tänne,turhaa yhteiskunnan kirjoitusta että miten siinä kävi näin,mänkee tyhmät kirjottajat ja ihmettelijät kysymää työttömiltä,sirailta että millä työ olätte,kyllä se surkuttelijankin päässä välähtää ahaa,niin se on,kun nalli napsahtaa niin sielu taivasee vilahtaa.antakee hyvät ihmise olla surkuttelematta,antaa hevose surra sil on iso pää
Kannattaisi kohdistaa nämä teot niihin syyllisiin eli suuryritysten johtajiin, osakeenomistajiin, sijoituskeinottelijoihin ja kansanedustajiin tai mikä se syypää satuu nyt olemaan eikä perheeseen eikä varsinkaan lapsiin..
- supi suomalainen
dazu kirjoitti:
niitä ei varmaan voi ees haaveilla :(..elämiseen menee vähät rahat!!!!!!!!!!!Tämä yhteiskunta on mätä se ei nää ihmisten todellista hätää!!!Oma isä tappo itsensä kanssa 40 ikäsenä.. vastaan tuli seinä!!!!Kukaan ei voi ymmärtää ellei itse kokenut mitä helv'ttiä se on. Päihteet on monille pääsy arjesta mutta ei kaikilla ole varaa edes niihin.Kanna auttaa kipuihin kuulemma parammein kuin mikään muu.
- zxz.
kelle kirjoitti:
Kannattaisi kohdistaa nämä teot niihin syyllisiin eli suuryritysten johtajiin, osakeenomistajiin, sijoituskeinottelijoihin ja kansanedustajiin tai mikä se syypää satuu nyt olemaan eikä perheeseen eikä varsinkaan lapsiin..
Mutta eihän suomalaiset uskalla osoittaa mieltään mistään, (paitsi minä ).
Vaikka mitä maksaisi joku, vaikka auton katsastus, niin kiltisti maksetaan, ja
hymyillään. Sitten kotona puretaan perheeseen kaikki. . Toista on monissa
muissa maissa, niinkuin varmaan jokainen tietää.
Suomalainen on raukka , eikä mikään sisukas.
Ei tyypillinen suomalainen. - merluritsa
supi suomalainen kirjoitti:
niitä ei varmaan voi ees haaveilla :(..elämiseen menee vähät rahat!!!!!!!!!!!Tämä yhteiskunta on mätä se ei nää ihmisten todellista hätää!!!Oma isä tappo itsensä kanssa 40 ikäsenä.. vastaan tuli seinä!!!!Kukaan ei voi ymmärtää ellei itse kokenut mitä helv'ttiä se on. Päihteet on monille pääsy arjesta mutta ei kaikilla ole varaa edes niihin.Kanna auttaa kipuihin kuulemma parammein kuin mikään muu.
Aina syytetään yhteiskuntaa vaikka vika on yksilössä. Apua saa ellei ole joku väärinkäyttäjä. Ei se auta vaikka kuinka itse haluaa olla työkyvytön, lääkärit ja muut sen toteaa ja Kelakin kyllä myöntää eläkkeen ja vammaiskorvaukset kun niihin aihetta löytyy. Onneks on toi poliisinappi tuossa niin voi ilmoittaa tuollaiset uhkailijat niin katsotaan onko siellä trolli vai joku oikeasti mielisairas. Alkoholin takia työkyvyttömät ei onneksi saa eläkettä kovin helposti, joku raja sentään pitää ollakin.
- selvin päin eteenpäi
merluritsa kirjoitti:
Aina syytetään yhteiskuntaa vaikka vika on yksilössä. Apua saa ellei ole joku väärinkäyttäjä. Ei se auta vaikka kuinka itse haluaa olla työkyvytön, lääkärit ja muut sen toteaa ja Kelakin kyllä myöntää eläkkeen ja vammaiskorvaukset kun niihin aihetta löytyy. Onneks on toi poliisinappi tuossa niin voi ilmoittaa tuollaiset uhkailijat niin katsotaan onko siellä trolli vai joku oikeasti mielisairas. Alkoholin takia työkyvyttömät ei onneksi saa eläkettä kovin helposti, joku raja sentään pitää ollakin.
Minunkaan mielestäni apua ei tulisi antaa alkoholisteille ja narkkareille, eikä ainakaan päästää tällaisia eläkkeelle! Jos on itse aiheutettu olotila, pitää itse kärsiä myös seuraukset!
Tiedän kyllä mistä puhun, minulla on lähisukulainen tilanteessa, jossa keinot ovat vähissä. Hän on työkyvytön alkoholismin ja masennuksen vuoksi. Alkoholismi tuli ensin ja sen jälkeen meni yritys ja tuli masennus ja työkyvyttömyys.
Vaikka tuollaiset tapahtumat ovat kauheita, vähän helpottaa kun tietää, että suurin osa noista surmista on tehty alkoholin myötävaikutuksella.
Miksi sitten aletaan juoda? Olisiko toisilla meistä niin heikko itsetunto, että pienistäkin vastoinkäymisistä pitää ottaa kaatokänni? Tämäkin on tuttua suvussani, onneksi minä olen tuollaiselta välttynyt, rapulaakaan en muista poteneeni vuosiin.
Enemmän olisin huolissani sellaisista surmatöistä, jotka tehdään selvin päin ja harkitusti. Kuten tuote Norjan tapaus sekä tietysti koti-suomen koulusurmat.
Nostakaa alkoholin verotus niin suureksi, ettei noilla kusipäillä ole rahaa juoda! Onneksi Eestissä viinan hinta on nuosussa, ettei sieltäkään kannata sitä kohta hakea... - liniia
dazu kirjoitti:
http://www.twitch.tv/gifuhd livestreamia aiheesta
- YJTYU
mittarissa kohta 100 kirjoitti:
SINÄ MITTARISSA KOHTA 100,LAITA TILINUMEROSI NIIN LAITAN RAHAA AINA KUN PYSTYN,ON KAUHEAA KUN EI SAA EDES KENKIÄ.MENE KIRKON DIAKONIASTA HAKEMAAN APUA,LUULISINETTÄ SIELTÄ SAA. YRITÄ KESTÄÄ,KERRO ASIASI JUMALALLE,HÄNEN TÄYTYY AUTTAA.
- yksi vain
merluritsa kirjoitti:
Kuuleppas sinä merluritsa, kun väität että apua saa aina jos haluaa. Sehän riippuu monesta asiasta. Näkyy olevan paikkakuntakohtaista tuokin. Itse olin toistakymmentä vuotta työkyvytön ja kaikki hylättiin aina ja uudelleenkoulutusta myöten tuli hylkyä. Aloin yrittäjäksi ja olin onnessani kun luvattiin työtasot selkäsairauteni tueksi Työkystä jollakin tuella kuten myös työtuoli. No kerkesin kirjoittaa sopimuksia jo ja työkystä tuli kirje etten saakkaan että pitää anoa kelalta, mutta sieltä olisi pitänyt anoa se jo paljon aikasemmin, se oli myöhästä jo. Näitä kalusteitahan ei otettu sitten huomioon kun tehtiin talousarviota ja heti tuli kengille, ennenkä ehin alottaa. lainalla ne piti maksaa. Hullu jatkoin matkaani ja yritin ja yritin kunnes kunto loppui parin yrittäjävuoden loputtua ja laskut kaatuivat päälleni kun eihän rengit ja piiat hallinneet liikettäni kun olin sairaslomalla ite. Verenpaineetkin nousi. Sitten kaunis päivä kesän alussa tuli kirje että nyt loppu huumori ja siinä meni kaikki. Meni koti minulta ja lapsilta, olin yksinhuoltaja vielä. Ei auttanut itku markkinoilla, hermot meinas mennä. Siitä lähtien toisten nurkissa asunut ja vihdoin eläkkeellä, monenlaisen terapian kautta ja saan n. 800 euroa kuussa, josta velkajärjestelyyn satanen joka kuukausi. Ei kuule naurata. Että siinä meikäläisen yhteiskunnan tuki ja kohtelu. KUn viedään mattokin alta niin sääli niillekin tulee, ja ainakin yritin viimeiseen asti kunnes elimistö hylkäsi kaiken työn puolestani. romahdin.
- joku vain
YJTYU kirjoitti:
SINÄ MITTARISSA KOHTA 100,LAITA TILINUMEROSI NIIN LAITAN RAHAA AINA KUN PYSTYN,ON KAUHEAA KUN EI SAA EDES KENKIÄ.MENE KIRKON DIAKONIASTA HAKEMAAN APUA,LUULISINETTÄ SIELTÄ SAA. YRITÄ KESTÄÄ,KERRO ASIASI JUMALALLE,HÄNEN TÄYTYY AUTTAA.
Hei, olet ystävällinen ihminen. Ikinä en ole vastaavaa lukenut täältä. Jos haluat auttaa niin apu varmasti on tarpeen tässäkin tilanteessa. Muistan kun itselläni oli noin ja oli vielä alaikäset lapset ja olin yksinhuoltaja ja helpotusta tuli vaan siitä että oli luotollinen tili ja vielä sai sen pitää. Nyt en enää kun olen velkajärjestelyssä ja maksan joka kuukausi sitä pienestä eläkkeestäni. Työkyvyttömyyseläkkeestäni enkä ole vielä ees 60 vuotta. Kyllä keljuttaa että ensin menee terveys ja leikkauksin ei pystytä minua parantamaan. Olisin tehnyt vaikka mitä mennäkseni eteenpäin ja auttanut lapsiani eteenpäin. Ei ole rahaa ostaa ees joululahjoja saati sitten mitään muutakaan. Silmälaseihinkaan ei ole varaa. Äitini jättämät lasit menee kun teen käsitöitä jotensakin. Meitä on paljon ja ihmiset jotka haluaisivat auttaa nii se on hieno asia ja arvostettavan kaunis ele. Toivon Jumalan siunausta tiellesi. Jospa minä jotenkin pärjäisin, kun en osaa kerjätäkään, vaikka olen sitä kyllä harkinnut. sosiaali ei anna mitään kun olen velkajärjestelyssä, ei ota huomioon sitä osaa.
- suut suppuun
Ei pitäisi ruokkia sensaationälkäisiä. Naapurit ja muut jotka perheen asioista tietävät laittaisivat suut suppuun. On mennyt hirveeksi kun riepotellaan julkisuuteen kaikki. Luulisi, että ko perheellä jäi läheisiä, mummoa vaaria sisaruksia jne... ei kaikkea tarvii ruotia. Ajatelkaa jos oma sukulainen kyseessä.. jatkuva ihmisten utelaisuus seurais
- paljon surua..
No kai nyt omaisetkin haluaa tietää miksi hän päätyi tuohon tekoon, eikä hakenut apua !
Ei aina ole kyse uteliaisuudesta voihan joku ottaa vaikka opikseen ja olla tekemättä moista hirveyttä.
Ylipäänsä en ymmärrä miksi toiset pitää tapppaa omaiset tai ventovieraat jos itsellä menee huonosti. Miten järjetön ja turha teko. - enpä asu enää
paljon surua.. kirjoitti:
No kai nyt omaisetkin haluaa tietää miksi hän päätyi tuohon tekoon, eikä hakenut apua !
Ei aina ole kyse uteliaisuudesta voihan joku ottaa vaikka opikseen ja olla tekemättä moista hirveyttä.
Ylipäänsä en ymmärrä miksi toiset pitää tapppaa omaiset tai ventovieraat jos itsellä menee huonosti. Miten järjetön ja turha teko.Pääseekö Varkaudessa mihinkään hoitoon? Kuinka voisi hakea apua kun kukaan ei ota tosissaan. Tiedän yhdenkin tapauksen, jossa ei otettu ihmistä kuuleviin korviin. Vasta sitten kun korkeampi taho puuttui asiaan. Miten ihmeessä joku oikein masentunut osaa apua hakea, kun se jo kättelyssä tyrmätään. En sen paremmin tiedä tästä tapauksesta, kirjoitin vain noin yleisesti Varkaudessa asuneena.
Lapseni ollessa pieni, häntä riepoteltiin kasvatusneuvolasta puheterapiaan ja syyllistettiin minut. Onneksi tuli työpaikan vaihto pääkaupunkiseudulle. Täällä lapseni hoidettiin, eikä minua syyllistetty. Nyt poika on hyväpalkkaisessa ja mielenkiintoisessa työssä. On naimisisssa ja kaksi lastakin. Olen joskus ajatellut, että mitä olisi pojasta tullut, jos emme olisi muuttaneet. Tästä on jo aikaa, silloin täällä pääsi hoitoon, mutta eipä taitaisi enää päästä. Kas kun säästetään! - Ruumiillinen aave
enpä asu enää kirjoitti:
Pääseekö Varkaudessa mihinkään hoitoon? Kuinka voisi hakea apua kun kukaan ei ota tosissaan. Tiedän yhdenkin tapauksen, jossa ei otettu ihmistä kuuleviin korviin. Vasta sitten kun korkeampi taho puuttui asiaan. Miten ihmeessä joku oikein masentunut osaa apua hakea, kun se jo kättelyssä tyrmätään. En sen paremmin tiedä tästä tapauksesta, kirjoitin vain noin yleisesti Varkaudessa asuneena.
Lapseni ollessa pieni, häntä riepoteltiin kasvatusneuvolasta puheterapiaan ja syyllistettiin minut. Onneksi tuli työpaikan vaihto pääkaupunkiseudulle. Täällä lapseni hoidettiin, eikä minua syyllistetty. Nyt poika on hyväpalkkaisessa ja mielenkiintoisessa työssä. On naimisisssa ja kaksi lastakin. Olen joskus ajatellut, että mitä olisi pojasta tullut, jos emme olisi muuttaneet. Tästä on jo aikaa, silloin täällä pääsi hoitoon, mutta eipä taitaisi enää päästä. Kas kun säästetään!Apua ei saa, se on tosiasia. Voihan sitä jeesustella jälkeenpäin, olisivat edes rehellisiä tiedotuksissa. Psyykenlääkereseptejä määrätään surutta, ja nehän soveltuvat erinomaisesti (itse)murha-aseiksi. Tai sanotaan, että sinulla on kaikki erinomaisesti, älä valita. Esim. työttömyys ja sairaus on asioita, joita harvoin suunnitellaan etukäteen. Itse olisin jättänyt kaikki koulut käymättä ja ollut kunniallinen sossun asiakas koko aikuisikäni, kun olisin tiennyt, mikä helvetti työkyvyn ja työn menetys on ihmiselle. Tipahtaa suunnilleen samaan kastiin aaveiden kanssa, on olematon, äänetön.
Naapurikunnassahan käytetään jo Pekka Lanttoa terveysasiantuntijana. Tarkoittaa ihmisten luokittelua arvokkaisiin ja haitallisiin, hoidettaviin ja heitteillejätettäviin. Tiedossa hyvinvoivia ja onnellisia ihmisiä. ihmettelen muuten, miten olen itse vielä elossa. Itsemurhaa olen toki monesti yrittänyt, ja olen elänyt viimeiset 2,5 v ilman asuntoa ja tuloja. Kiitoksia Joroisten päättäjille. Voisitte rehellisesti jakaa eutanasiaa tarpeettomille ihmisille, kaikki eivät vain kuole kovin helposti. - helepelppo
paljon surua.. kirjoitti:
Ylipäänsä en ymmärrä miksi toiset pitää tapppaa omaiset tai ventovieraat jos itsellä menee huonosti. Miten järjetön ja turha teko.Ei hakenut apua? Hain masennukseeni apua katseltuani kiväärin piipuun, lääkäri totesi että hoida itsesi kuntoon tai et kohta pääse enää aamulla sängystä ylös.
Ei saisi toivoa toisille pahaa mutta toivoisin näille "miksei hakenut apua" kirjoittajille kokemuksia jotka avaavat silmät. - tämä tarina on tosi.
enpä asu enää kirjoitti:
Pääseekö Varkaudessa mihinkään hoitoon? Kuinka voisi hakea apua kun kukaan ei ota tosissaan. Tiedän yhdenkin tapauksen, jossa ei otettu ihmistä kuuleviin korviin. Vasta sitten kun korkeampi taho puuttui asiaan. Miten ihmeessä joku oikein masentunut osaa apua hakea, kun se jo kättelyssä tyrmätään. En sen paremmin tiedä tästä tapauksesta, kirjoitin vain noin yleisesti Varkaudessa asuneena.
Lapseni ollessa pieni, häntä riepoteltiin kasvatusneuvolasta puheterapiaan ja syyllistettiin minut. Onneksi tuli työpaikan vaihto pääkaupunkiseudulle. Täällä lapseni hoidettiin, eikä minua syyllistetty. Nyt poika on hyväpalkkaisessa ja mielenkiintoisessa työssä. On naimisisssa ja kaksi lastakin. Olen joskus ajatellut, että mitä olisi pojasta tullut, jos emme olisi muuttaneet. Tästä on jo aikaa, silloin täällä pääsi hoitoon, mutta eipä taitaisi enää päästä. Kas kun säästetään!itsekkin Varkaudessa ennen asunut ja ei siellä kyllä todella hoitoon päässyt,eikä siellä kuunneltu omaisia,esim. perheen mies oli uhannut ampua ensin lapset ja ja sit vasta perheen äidin,että lapset näkisivät miten veri lentää,tämä mies oli vielä soittanut vaimolleen,että mitä meinaa tehä. Vaimo hädissään soittaa mielenteyrstoimistoon ja moneen muuhun paikkaan,niin vastaus oli joka paikassa että emme voi tehdä asialle mitään ennen kun jotain tapahtuu,eli että mies olisi voinut huoletta ampua perheensä. Vaan kun nainen oli vaan sinnikäs ja soitteli poliiseille niin varmaan poliisit hikeentny tähän naiseen ja päättivät tarkistaa miehen auton,niin siellä olikin katkastu haulikko,mutta ei sittenkään tapahtunut mitään. Loppujen lopuksi mies yritti itsemurhaa ja sit pääsi hoitoon ja rupesi alkoholistiksi sen jälkeen ja menetti perheensä,sillä erohan siinä tuli.
- HÄVETKÄÄ
en voi mitään, kun kiukututtaa.miks pitää ruotia tätä asiaa.ajatelkaa asiaa ,jos juttu ois omalle kohdallenne ,kukaanhan ei voi etukäteen tietää mitään. jättäkää omaiset ja surevat ihmiset rauhaan. ei tarttes puuttua asioihin joka ei kuulu teille pätkän vertaa. miettikää mieluummin sitä omaa olemista, et oiskohan omassa olemisessa jotain korjattavaa ja toiminko oikein . itsekin tiedän monenmoista asiaa,mut eipähän se toisille kuulu. Voimia omaisille ja muille jota asia koskettaa.
- tuomaritulee
Ensinnäkin voimia omaisille. Syitä tapahtuneeseen voi vain arvailla.
Hei me eletään suomessa, täällähän pitäisi kaiken olla hyvin vai onko?
Kaikki mitä täällä tapahtuu on monen väärän päätöksen summa!
- PAHA MIES
Raukkamainen teko kun omien ongelmien takia piti viattomiakin tappaa. lapsikin vielä!
- Sicco
Rahan kohtalo on aina kansan kohtalo! Miksi Suomen päättäjät antoivat yhteiskuntamme rahan liikkeellelaskuoikeudet ylikansalliselle pankkimafialle? Nyt meillä on rahajärjestelmä, joka imee mehut yhteiskunnasta ja kuristaa koko kansakunnan kuoliaaksi. Hitaasti. Sen tähden myös mielisairaaloita lakkautetaan, kaikkea supistetaan ja viedään ulkomaille.
- 14+6
ois vaan ukko tappanu ittesä ja jättäny muut rauhaa
- Jus joo!
14+6 kirjoitti:
ois vaan ukko tappanu ittesä ja jättäny muut rauhaa
Kukaan ei voi huomata että mies oli 49v ja eläk-llä.
Se varmasti oli mielisairas ihminen ja olisi sairaalaassa.
Ei pitäisi hänelle olla kotona. Ja kun mielisairas ihminen
juo alkoholia ja polta tupakka ja käyttä rauhoutuva lisäksi,
se varmasti on vaaraallinen ihminen ihmiskunnalle. Se voi
tapaa keitä tahansa jos pääse vaikeaan hetken lähelle.
Ihmettelen vain että miksi vaimo eli hänen kanssa?
Se varmaan oli hänelle vaikeaa. - 8+15
Mitäs jos tämä perheen isä ei tappanutkaan perhettään vaan joku ulkopuolinen??????? Hei HALOO !!!!!!!!
- Hanssa-1
Mieti itse, "löytyykö sinusta jotain merkkejä"??? Jokaisest löytyy jotain merkkejä, kun kaivellaan. Nythän sait herkullisen tilanteen kaivella. Monen olisi helpompi olla, kun annettaisiin olla kaivelematta.
- Ei kommari.
Taitaa warkaudessa ollla liika noita kommareita ja SDP väkeä.ku on näin sattuu jka tapahtuu. heillä ei moraalia. vastuuta.ainoastaan tyhjä punainen pää.
- Pasko haisii!!
Vaikka kuinka oikeinkirjoitus koulutusta kävis. ei punikeista saa millään oikeita saati kivaa tekstiä.ovat vaan niin vee typerää ja rumaa toveri porukkaa. eikä hajukaan oo hyvä.
- past...
äly hoi älä jätä, pidä poju suus kiinni sillä nyt on tosi kyseessä, voimia läheisille!
- T:sinivalkoinen suom
past... kirjoitti:
äly hoi älä jätä, pidä poju suus kiinni sillä nyt on tosi kyseessä, voimia läheisille!
Pojua ei näy missään. mutta tosimiehiä kylläkin ja kivoja kauniita naisia matkassa. et näin tällä kertaa. nostakaa vain varkaudessa sirppi ja vasara lippunne tankoon.
- virsi440
"kommareita sdp-väkeä"??? sulla on nyt jotenkin pasmat sekaisin. sdp on fuusioitunut homokokoomuksen kanssa jo lipposen puheenjohtajakaudella ja toimesta. ja jos tuo arhinmäen porukka olis lähempänä kommareita, niin näemmä tuonkin aate vaihtui korruptiotuloihin ja hallituskumppanuuteen homojen valtapuolue kokoomuksen alaisuudessa ja tahtiin...
mitä tulee MORAALIIN JA VASTUUSEEN, kokoomus, demarit,kepu ja pienemmät perässä on osoittaneet korruptiosotkuilla ja homojen paapomisella, että minkäänlaista moraalia ei ole. kun ajellaan arkadianmäelle espoosta, ja kuitataan matkarahat siilinjärven kautta, kokoomuslainen ministeri.....................onkos se mielestäsi osoitus MORAALISTA JA VASTUUSTA???
Onko vastuuta tuhota Isänmaa, tehdä Suomen kansalle valehdellen ja tituuksia salaillen brysselissä sellaisia sitoumuksia, joitten seurauksena Suomi ei siitä velkasuosta nouse koskaan...............
-
on se helvettiä, kun vastuuttomat ministerit huutavat sanaa "vastuu", niin keskenkasvuiset kuvittelevat, että noilla saatanoilla isänmaankauppiailla olisi jotakin vastuuta tai moraalia...........
- syvä_huokaus
surullista niikuin melkein kaikki uutiset nykyään
En voi ymmärtää tuommoisia ihmisiä. Miten sekasin ja mistä he ovat menneet kun pitää alkaa tappamaan vielä oma perhe. Ja sitten päälle itsemurha. (tekikö vaiko ei??)
- ilves1995
Sun "ymmärrystäs" ei täällä kukaan kaipaa.
Vedä v i t t u päähäs, idiootti! ilves1995 kirjoitti:
Sun "ymmärrystäs" ei täällä kukaan kaipaa.
Vedä v i t t u päähäs, idiootti!aha... 10v poika joka pelaa cs tuli itkemään...
- nöyränä eläen
elämä on täynnä arvoituksia eikä kaikkia ehdi millään oppia...?
- kokenutkin
Minua ärsyttää tämä naapureiden yms. "läheltä seuranneiden " uteliaiden ja julkisuushakuisten repostelu.
Jos kerran jälkikäteen kaivellen jotain merkkejä mukamas on ollut, jotain ... niin miksi helvatissa ei jo etukäteen näiden naapureiden ja puolituttujen elossa ollessa tehty jotain? Enkä nyt todellakaan tarkoita kyyläämistä ja kyttäämistä ENKÄ viranomaisilmoituksia / lastensuojeluilmoituksia omien neuroottisten kuvitelmien ja olettamusten pohjalta VAAN että oltaisi yksinkertaisesti ystäviä! Ihmisiä ihmiselle!
Se vasta vaikeaa onkin!
On todella vaikea tulla sieltä omasta paremmuudesta ja kohdata toinen ihminen samanarvoisena, arvokkaana ihmisenä jollainen itsekin kokee olevansa.
On helkutin vaikea tervehtiä, olla ystävä tai edes ystävällinen. Jutella, ihan vilpittömin mielin.
Mutta on helppoa arvostella, kytätä, arvottaa, vähätellä, olettaa, kuvitella ja tehdä sen pohjalta soittoja ja kirjeitä vaikkapa sinne lastensuojeluun. Ja vielä helpompaa on jälkikäteen hymistellä ja tuomita, moralisoida, riepottaa ja repostella.
Edes siihen, että annettaisi sureville ihmisille rauha surra, ei kyetä.
Eli minun pyyntöni on, että vaikka niin helppoa on netissäkin hehkuttaa, annettaisi oikeasti tragedian kohdanneille ihmisille rauha ja mahdollisuus surra oma surunsa ja järkytyksensä. Tällainen riepottelu pidentää surua tuomalla siihen lisää järkytyksiä ihmisten sensaationälästä ja ilkeydestä.
Osanottoni omaisille, jaksamista surussa.- --------------------
Samaa mieltä! Yllättävää tässä kaupungissa on ihmisten ylimielisyys. Onko siihen varaa? Ei tervehditä naapureita eikä voida olla ystäviä. Varsinkaan muualta tulleille. Kysyn tässä ihan muuten vaan, että minä te oikein pidätte itseänne?
Olette elämänne täällä asuneet, oletteko saaneeet jotain merkittävää aikakseksi. Vai mistä kumpuaa tuo paha sisäänpäin lämpeävä asenne muita kohtaan?
Maailma olisi jo heti parempi paikka, jos osattaisiin ihan normi tavat, kuten; hei, anteeksi, kiitos yms..... Varkaudesta puhumattakaan. Eiköhän olisi jo korkea aika pysähtyä siihen toisen ihmisen vierelle ja kysyä miten sulla menee?!!
- vimmaisa.
Mitä VITTTUA te täällä jauhatte toisten ihmisten asioista!
Hoitakaa saaatana omat asianne, perrrkele!- ei jgägja
suomessa on sananvapaus. kyllä sinäkin jauhaisit jos naapurissas oisi tuommosta sattunut!
- zxz.
Näkee sen mitä porukkaa tääläkin on, kun antaa tollaiselle kiroilijalle noinkin
paljon pisteitä. Se siitä...
- :(
Yhteiskunta ruokkii pahoinvointia. Työttömyys, tehtaiden sulkeminen yms. ajaa jatkossakin ihmisiä epätoivoon :(
- niiiiin!
Näin se ikävä kyllä MENEE. KAIKKI vaikuttaa kaikkeen.
- ovatko ihmiset
oikeasti näin tyhmiä vai esittävätkö he vain tyhmää?
Kuka tanopää hakee neuvoa suomi24:sta?
Oletteko taantuneet vauvan tasolle?
Ettekö osaa itse päätellä asioita, vai pitääkö jonkun muun tehdä
se puolestanne?
No, onhan Suomi maailman Amerikkalaisin maa heti jenkkien jälkeen.
Täällä on siis maailman 2. tyhmimmät ihmiset. - Onneksi sinä olet
NIIN erinomainen ettei SINUN tarvitse täällä notkua.
- homopatman
pölöölölööölölöölöölöölölöölöölöllöölölööölölölööllöölölllööölölölölöölölö
aasiasinasikorvakiitilölölöölölöölööölöölöölöööölölölölölölöööööllöölöllö
homo - elämän lanka
Siinä taas yksi suomi-mies ,joka ei ole vaikeuksien kohdatessa osannut hakea apua.Se on niin vaikea myöntää se oma heikkous ja uskallus hakea apua ulkopuolelta vaikka sitten naapurista.Sen verran naapuritkin voisi toisistaan välittää että voisivat joskus kysyä miten toinen voi......
- vbcnbvncb
eihän suomalaiset puhu naapureidensa kanssa.. ollaan vaan omassa porukassa..
- Fasisti2
Kataisen vika!
- .
Mahtavaa Varkaus...
- cannonni
tämä on niitä asijoita joihin ei ikinä helpottavaa vastausta saa, ikävä juttu. annetaan polliisillen tutkinta rauha!
- Korppiva
Seuratkaa Sonera Plazaa ja Panu Höglundin blogia.
Saattaa olla että jotain kohta täräyttää Varkaudesta kun on asunut Varkaudessa. On kommentoinut ennenkin, hän ei yleensä jätä uutishaaskaa syömättä oli sitten kysymys tragediasta tai ei.- ajslkajdjajdjd
Onko kyseessä "älykkö" Panu Höglund, joka harrasti pienoisrautatietä? Veti kerhoakin Savontien kerhotalolla? Onko Boriksen poika?
Olin kerhossa joskus tenavana ja mieleen jäi nimenomaan Panun erittäin syvälliset ajatukset ja erittäin viisaat mietinnät. En ole vaan kuullut mitään vuosikymmeniin...
- mekaanisenmusiikinmu
Työttömyys,viina,kirves ja perhe.....voivoivoiaijaiaijaiaijai!
- hmmm...
Hyvin päätelty poliisilta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102514636390_uu.shtml?ref=telkku
ILTALEHTI: "Poliisi epäilee isän surmanneen ensin vaimonsa ja poikansa, jonka jälkeen isän epäillään surmanneen itsensä. "- Iltajojen Ilta
Milloin saadaan lukea että missä kävi töissä ja miten muuten elämä oli mallillaan ?
Ei kait vaan SE ja koko tehtaan loppuminen ollut taustoilla ? - ystävä (:
Iltajojen Ilta kirjoitti:
Milloin saadaan lukea että missä kävi töissä ja miten muuten elämä oli mallillaan ?
Ei kait vaan SE ja koko tehtaan loppuminen ollut taustoilla ?Ei ollut enää työelämässä . Kakki mallit kaatuivat yksi kerrallaan synkemmäksi. SE ja historialla on , , ,
- missä on vika
Turhaahan tätä tapausta on ruotia ja tehdä asia vielä pahemmaksi omaisille, joilla sitä tuskaa riittää.
Senverran sanon, että monessa avioerossa on näitä lähellä piti tilanteita. Kun ihminen on terpeeksi väsynyt, kyllä ne ajatykset eivät näe enää muuta kuin sen poispääsyn ja rakkaatkin pitää saada mukaan.
Tiesin eräässä avioerossa olevan pyssyn sängyn alla, tänä päivänäkin vielä käy kylmät väreet lävitseni, mitä olisikaan voinut tapahtua. Jo yksikin väärä sana voi laukasita väsyneen ihmisen aivan kamaliin tekoihin. Hän on kyllä silloin syynkateettomassa tilassa.
Tarvittaisiin paljon aikaisemmin apaua, mutta kun se tässä yhteiskunnassa katsotaan niin suureksi häpeäksi, eikä sitä järjestetä oikein millään tavalla.
Jo työnantajilla pitäisi olla valmiutta katsoa, kuka väsyy ja näin saada ihminen ajoissa hoidettavaksi ilman alistamista syrjimistä tms.
Jos sitten itsekein hakeudut, saat ajan monen kuukauden päähän, ei ole nämä asiat millään tolalla. Terveyskeskuslääkärit eivät enää jaksa välittää oikein mistään, ovatko hekin niin väsyneitä, että kiinnostus työhön on kadonnut, kunhan vitamiinipillereitä määrämällä saa palkkapussinsa.- keinot...
No hakiko kertomasi tapauksen ihmiset apua ja mistä? Ei se tk.lääkäri ole selvänäkijä vaikka niin moni olettaa ja odottaa. Lääkärin pitää aavistaa millaista elämää potilas viettää, mitä uhkia on, onko parisuhde missä kunnossa, onko liikaa alkon käyttöä ym....? Kehottaisin hakeutumaan päivystykseen jos ei saa aikaa silloin kun hätä suurin.
- opelius
Aijaijai, muihin kirjoitusvirheisiisi en puutu kuin tähän: "syynkateettomassa".
Syyntakeettomassa olisi ollut oikea sana.
- Timppa.
Samantyyppinen tapaus sattui Oulussa muutama vuosi sitten, kun lapset ja vanhemmat olivat kaikki kuolleet. Näihin tapauksiin liittyy usein joku "salarakas"..
- umpikuja
Oulun tapauksessa oli kyse kahden asunnon loukusta. Siis taloudellinen umpikuja ja sen kautta toivottomuus. Entinen ( talo/asunto) ei ollut mennyt kaupaksi ja oli ollut pitkään myynnissä. Mutta miksi koko perhe, kun pitäsi tajuta et jos ei näe valoa, ottaa hengen vain itseltään.?
- toivoa on aina
umpikuja kirjoitti:
Oulun tapauksessa oli kyse kahden asunnon loukusta. Siis taloudellinen umpikuja ja sen kautta toivottomuus. Entinen ( talo/asunto) ei ollut mennyt kaupaksi ja oli ollut pitkään myynnissä. Mutta miksi koko perhe, kun pitäsi tajuta et jos ei näe valoa, ottaa hengen vain itseltään.?
Jos kaiken pitää sisällään....se on niin väärin yrittää kaiken kuorman kantaa sisällään.Tuollaiset ongelmat,niihin kyllä löytyy ratkaisu.Aina löytyy valo tunnelin päässä,ei edes itseltä kannata henkeä riistää saati sitten muilta.
Mikä estää ihmisen viimeiseen asti hakemasta apua ja ratkaisua ongelmiinsa.Häpeäkö vai mikä.....vaikea on tietää,mutta ymmärrystä en tuollaiselle teolle näe missän tapauksessa.
Kuulin asiasta vasta eilen illalla (24.10) kahdeksan aikoihin ja myöhemmin uutisista. Karmaisevaa. Olin itsekin Varkaudessa vanhempieni luona niihin aikoihin ja vieläpä melko lähellä.
Joka tapauksessa, mitä syvin osanottoni omaisille. Voimaa ja jaksamista!- ottaa kupoliin
Minä en ymmärrä näitä suomalaisia miehiä, kun he oman itsemurhan lisäksi tappavat muutkin. Sinä mies, joka kenties tällaista suunnittelet, ole hyvä ja tapa vain itsesi! Miehillä ei ole kertakaikkisesti munaa tehdä etes itsemurhaa, ettei sotke muita mukaan. Sinua ei ehkä jäädä kaipaamaan, mutta perhettä jäädään.
- mummossa on munaa
eipähä jiänä kettää kaevattavata ku kaek listittii,ompaha enemmä rusinasoppoo seurakunta talolla sureville,ku on kolome suuta vähemmä ruokittavia,
- Vastaan harraaja
mummossa on munaa kirjoitti:
eipähä jiänä kettää kaevattavata ku kaek listittii,ompaha enemmä rusinasoppoo seurakunta talolla sureville,ku on kolome suuta vähemmä ruokittavia,
Mutta vastaavasti kantomiehiä ja lihasoppaa tarvitaan enemmän ja se on tiedetysti kallista jos mikä.
- miestenvihaaja
Tässä TAAS nähtiin mihin miehet kykenee :/
- mummo ja tekohampaat
kuule ompaha kolome suuta vähemmä ruokittavana.
- zxz.
Samaa mieltä, vaikka olen mies..
- ottaa edelleen kupol
Käsiäkö tässä pitäisi taputella ja hurraa huutoja huudella? On se hyvä, kun tapoit samalla perheesi. Voi taivas suomalainen on niin juntti ettei osaa pyytää apua tai etes jollain tavalla puhua ongelmista. Jos taustalla on avoirikos, niin sellaista tapahtuu n.jokatoiselle miehelle Ja naiselle. Kasvakaa! Tappakaa vain itsenne!
- tap tap taputettaa
taputa sinä käsiäs jos ei äly muuhun riitä.et taida tietää tästä yhteiskunnan pyrokratiasta mittää.mää hyvä veli vai oliko se sisko,käöppä kysymässä työkyvyttömältä,sairaalta niin sinunkin kupolis tulloo täysi päiseks.mistä ne raukat sua rahhoo,ei mistää,mitä enemmän tallaisia tapahtuu siästyy satoja tuhansia euroja jopa miljoonia yhteiskunnan rahoja,ei tarvii kelan maksoo työttömyys korvausta,ei asumistukkee,ei eläkkeitä,yhe ainoan kerran vua hautaiskulut muutama satane,sekkii halavimma mukkaa,tae annetaa sukulaisten maksoo siästyy yhteiskunnan varat,sennii asunno sua joku koditon ja kierros jatkuu,kohta myö annetaa verohuojennuksia kun ei mää toesten elättämisee,hähä teki yhteiskunnale palavelukse tul kolome työpaekkoo vappaaks,toese kuolema toese leipä sano vanha vaari.
- .
Perhesurmassa käytettiin teräasetta
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102514636390_uu.shtml - voi voi tätä elämää
Eiköhän se spekulointi oikeesti kannattais jättää väliin kun kukaan täällä olija tuskin tietää mitä on tapahtunut.. saattaahan olla vaikka vanhempien yhteinen päätös mutta isä vaan toteutti sen! Ja juuri tässä juoruilussa ja riepottelussa saattaa olla suurin syy miksi isä otti lapseltaankin hengen , olisihan kamalaa ollut jos viaton lapsi olisi yksin jäänyt tänne pahansuopaiseen maailmaan joka puolelta kuullen että hänen isänsä oli se hullu joka tappoi äidin ja itsensä.. Asialla on monta puolta mutta älkää te kääntäkö viimeiseen päivään asti heidän perheensä ongelmia..
- kynnetön
kyllä on totta,että yhteiskunta se on syyllinen,ei yhteiskunnan nyky lain mukaan tarvitse auttaa hädässä olevaa.pärjätköön miten tahansa,syököön vaikka kynsiään jos muuta ei ole.
- ..
TERÄASEET ON KIELLETTÄVÄ LAILLA, OVATHAN NE KÄDESSÄ PIDÄTTÄVIÄ ASEITA!
JONKA ÄÖ ON YLI 149 NIIN SEN ON PIDETTÄVÄ LAKKIA, ETTEI TERÄVÄ PÄÄ SATUTA KETÄÄN!- jekutettaa jeh
ei teräaseet ole kiellettyjä.minäkin kuljen kaupungilla kaksi puukkoa roikkuu vasemmalla tupessa.siinä on kaksi puukkoa samassa tupessa,pienelä pistellää,ja isolla nylyjetää,on tehty minulle vartavasten,ei kukaan ole sanonut että olisi laitonta,voihan sitä sanoa että olen sieneen menossa,tai kalalle,jotensakin ne on mukana pidettävä,saahan autoakin ajaa pienessä kuuden kaljan pierussa,saahan käyvä naapurin rouvaakin hieromassa,onks ihan pakko jiähä kiinni,kolttosista.
- Vapana Aikaa
Tämänpäivän hyvinvointi vaatii uhrinsa !
Kun " työn ja vapaa ajan " vauhti on niin kovaa niin kenelläkään ei ole aikaa auttaa ja sukulaiset asuvat aina niin pitkällä ettei huomaa loppuunpalamista ajoissa.
Eli toivoisi että Varkaudessa kiinnitettäisiin erityistä huomiota niihin joille liika vauhti ei sovi työmaailmassa - sillä kukaan ei ole korvaamaton missään eikä myöskään töissä.
En puhu tästä yksittäistapauksesta vaan monelle on jo 90luvun tuottavuus ollisi ollut tarpeeksi " tuottavaa ".- työkyvytön sairas
ei ole mitään hyvin vointia,jos on työtön tai sairas,vaikka olisit ollut perheen elättäjä,kelan ei tarvitse maksaa penniäkään,sinulle korvausta,työttömyydestä sairastamisesta,syö vaikka kumisaappaasi,tai myy ne ja osta ruokaa,on kokemusta puhun asiaa,tee valitus mutta kenelle.sitten kela käskee kirjoittamaan väärin kun olet tulossa saamaan työttömyys korvauksen,siihen et saa kirjoittaa sairas työkyvytön.siihen täytyy kelan vaatimuksesta,kirjoittaa työtön,vaikka olet työkyvytön sairaslomalla...................
- mirtatsabin
ei tämä ole mikään trdekia,kyllä yleensä yhteiskunnassa on vika syyllistä ei kauan tarvii etsiä.meidän entisen talon yläkerran vuokralainen,teki samoin onneksi lapset ei ollut kotona,isäntä kävi pyytämässä apua yhteiskunnalta,ei saanut,eikun kotiin veitsi käteen ja vaimolle eutanaasia,narua kaulaan ja hyppäsi narun jatkoksi.tarpeeksi kun yhteiskunta myllyttää niin varmasti tulee loppu.en edes osaa moisesta järkyttyä kun se on elämän tosiasia,
- NiggaStoleYourHonda
Ei kannata vielä haukkua miestä murhaajaksi, tapaus ei ole vielä selvinnyt....
- gfeerhrthreb
paskahousu se oli
- .
Miks pitää tappaa lapsi? Ajatuksena ehkä, että lapsi siten säästyy vanhempien kuoleman aiheuttamalta traumalta, mutta pahemmastakin on lapset selvinneet.
Tappakoon itsensä, pahan paikan tullen vaikka puolisonsakin, jos on soppa yhdessä keitetty, mutta jättäköön lapsensa henkiin. - fefsefsef
http://www.youtube.com/watch?v=iXT5XUMiICM&feature
Tossa on faktoja tästä tapahtuneesta. - 2+6
Kreikkaan kyllä rahaa syydetään ja maksetaan niiden loisiminen. Mutta mitä joutuu suomalainen mies tekemään kun oma talous on mennyt kallistuvien verojen ja elinkustannusten takia kuralle ja pankki on viemässä talon. Pankki vetää miehen ja vaimon sekä hänen lapsensa ikuiseen velkavankeuteen ja hankittu omaisuus pakko myydään pilkkahinnalla pankkiirin sukulaisille, olet velkavankeudessa, josta ei enään koskaan nousta normaalitasoiseen elämään, köyhyys on tiedossa ja ulosottoperinnät tulevat vain kasvattamaan velkaa, joten elämä on lopullisesti ohi. He eivät halunneet elää kurjuudessa vaan tekivät omat ratkaisunsa, ehkä se ei ole kunniakas ratkaisu, mutta sitä voisi nuo päättäjäherrat miettiä meitä tavallisia kotimaamme Suomalaisia, jotka joutuvat elämään ahdingossa ja ylitsepääsemättömissä vaikeuksissa kun samaan aikaan Herra Käteinen lahjoitaa rahaa miljarditolkulla kreikan gigoloille ja maksattaa pankkipelureiden tappiot Suomalaisten veronmaksajien selkänahasta. Kun Suomalainen mies, perheellinen kunniallinen veronmaksaja on taloudellisessa ahdingossa niin ei tule silloin Suuri Herra Käteinen suuren rahamassin kanssa apuun kunten tekee näiden ulkomaan pellejen ja pankkihuijareiden kanssa
Miten tää sun kirjoitus, tai moni muukaan tässä ketjussa liittyy tähän aloitukseen? En ainakaan itse pitäisi kovin tervepäisenä sellaista ihmistä, joka alkaa näitä surmatapauksia kytkemään kokoomuksen, tai EU:n politiikkaan.
- ennaltaehkäiskää
dazu kirjoitti:
Miten tää sun kirjoitus, tai moni muukaan tässä ketjussa liittyy tähän aloitukseen? En ainakaan itse pitäisi kovin tervepäisenä sellaista ihmistä, joka alkaa näitä surmatapauksia kytkemään kokoomuksen, tai EU:n politiikkaan.
Ennemmin tavallinen perussuomalainen mies, joka juo liikaa, polttaa liikaa, jöröttää ja kerää kaiken sisälleen. Kännissä kyllä jaksaa uhota, muttei osaa keskustella ollenkaan. Tuntematta perheen henkilöitä, mustasukkaisuus saattaa aiheuttaa työttömien miesten päässä haittaohjelmaa työssä käyvän vaimon takia.
Tässäkin voi selvitä, että vaimolla oli eroaikeita. Useimmissa perhetragedioissa vaimo tekee lähtöä.
- .
Käytetty teräase löytyi
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102514638374_uu.shtml Kyllä näissä tapauksissa on usein taustalla jonkinlainen sairas riippuvuussuhde miehen ja naisen välillä. Tiedän tapauksen, jossa naisella on fantasia siitä, että mies surmaisi hänen takiaan perheen ja itsensä.
Joissain tilanteissa on mahdollista, että perhe elää ainakin vanhempien osalta niin eristäytynyttä ja omiin patologioihinsa kääriytynyttä elämää vaikkapa jossain keskellä metsää, että homma päättyy vähän, kuin hohto-leffassa, vaikka prosessi veisi 15-vuotta.- VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ
Olette kyllä idiootteja isolla IILLÄ kun täällä lässytätte tuota tapausta.
HALOOOOOO!!!!!!!!!!!
HÄVETKÄÄ!- opelius
samat sanat ja mene muualle täältä huutelemasta, suosittelen terapiaa raivosi hillitsemiseksi.
Hyvää päivää, mitä tekoempaattisia narsisteja tähänkin ketjuun on tullut lässyttämään, että asiasta keskusteleminen olisi jotenkin moraalitonta.
- Sillä lailla
Hyvää päivää sinne Varkauden lastensuojeluun. Tuon tahon pitää mennä vihdoin viimein itseensä. Pitää tehdä sitä työtä josta veronmaksajat heille palkkaa maksavat. Suojella suojelun tarpeessa olevia lapsia ja jättää tavalliset ihmiset rauhaan. Ei ole ollenkaan yllätys tämä Varkauden lastensuojelun työntekijät.
- jokeroooooooo
Järkyttävää ja vielä varkaudessa, entisessä kotikaupungissa.
Näitä tulee valitettavasti Suomessa vielä tapahtumaan useasti... - hui...
minulle oon jääny mieleen mieheni kertoma tarina kahden pienen lapsen äidistä joka tappoi toisen lapsistaan hukuttamalla vannaan (kai?) toinen pakeni ja piiloutui keittiön kaappiin, surman jälkeen äiti kuitenkin tuli järkiinsä ja haki naapurista apua ja vanhempi lapsi pelastui. kuollut lapsi oli jotain 2vuotta ja paennut hieman vanhempi. tämä tapahtui joskus 80-luvun lopussa täällä itäsuomen korvessa. mieheni perhe muutti taloon myöhemmin ja kertoi että lattiasta pestiin ruumiin jäljet ja vinttissä oli laatikkotolkulla herätkää! lehtisiä sekä seinissä ja ovissa oli kamalia, sairaita tekstejä . perheen isä oli joku kaupparatsu ja vähän kotona, että ne jehovat varmaan oli ainoot jotka parkojen luona vieraili :( enpä olis siihenkään taloon jalallani astunu jos oisin tienny (taikauskoinen höppänä, kun olen), mutta jälkikäteen vasta kerrottiin... karmivia juttuja nämä...
- jep...
Karu juttu, mutta mitä tarkoittaa että pesi ruumiin jäljet? Hukkuneesta ei taida jäädä lattiaan erityisiä jälkiä.
- hui...
jep... kirjoitti:
Karu juttu, mutta mitä tarkoittaa että pesi ruumiin jäljet? Hukkuneesta ei taida jäädä lattiaan erityisiä jälkiä.
kato siihen aikaan piirrettiin ne valkoset ääriviivat ruumiin ympärille, eli oisko yritetty elvyttää pienokaista lattialla, kun "pelastjat" (naapuri tai virkavalta) olivat tulleet...
- Ei salailua
Kansalla on oikeus tietää kaikki yksityiskohdat, se kuuluu vapaaseen tiedonvälitykseen joka on perustuslain suojaamaa. Lisäksi tieto ehkäisee vastaavia tapauksia, ihmishenkiä säästyy.
- mulukukkoko
Ei muuten ehkäise, ahdistus ja epätoivo vain lisääntyy. Kaikki on juuri vapaan tiedonvälityksen syytä.
- HYVIN surullista.
olen nyt 56 v....ukkoni tappoi itsensä 36 vuotiaana.josta nyt aikaa kulunut jo liki 30 vuotta,.kyllä se oli vaikea ASIA KESTÄÄ JA ON VIELÄKIN.JÄIN 11 VUOTIAAN LAPSEN KANSSA,KUN NALLE KALLIOLLE.HIRVITTÄVÄ TEKO SE ON..LÄHIMMÄISILLE JÄÄ TAAKKA.SE ON ASIA.JOTA EI YMMÄRRÄ KUKAAN.SYYT SIIHEN ON SYVÄLLÄ.EI EHKÄ IHMISEN VOIMAT RIITÄ SITÄ RATKOMAAN KOSKAAN.LUOJA TIETÄÄ,MUTTA EI KERRO.siinä on vitsit vähissä.
- Jää vain ?, miksi?
Olen puolellasi; kuitenkin ajattele asia niin, että se oli ukkosi oma valinta, mutta todella, todella itsekäs tapa. Älä syyllistä itseäsi missään tapauksessa.
Toivottavasti olet pystynyt löytämään liki 30 vuoden aikana kaikenlaista hyvää ja kaunista elämässäsi kuin myös lapsesi, joka on jo yli nelikymppinen.
Varmaan on ollut tapahtuma todella rankka kokemus Sinulle aikoinaan, mutta nostan kyllä hattuni korkealle, että olet siitä selvinnyt kuitenkin tähän päivään asti.
Ei toisen ihmisen itsemurhaa voi varmaankaan koskaan ymmärtääkään täysin, vallankin jos sen toteuttamiseen ei oikein tahdo löytää minkäänlaisia järjellisiä selityksiä, kuten esim. vakavaa sairautta tms.
- Jallu 71
Voitaisiinko tämä ketju sulkea?
Syytä tuskin tarvitsee perustella - Rumaa jälkeä
Varkautelaiseen perhetragediaan en ota kantaa siinä mielessä että emme me tuntemattomat voi tietää yhtään mitään perheen jäsenten sisäisistä asioista, kuinka pielessä ne ovat olleetkaan, ja miltä osin. Nyt kun julkisuuteen on kerrottu,että perheen isä, oli jo eläkkeellä, ja perheen äiti työssä, niin eihän se nyt mikään syy/perhetilanne ole tuollaiseen tekoon syypää, onhan tässä maassa valtavasti vastaavia perheen tilanteita, joissa jompi kumpi perheen vanhemmista on eläkkeellä tai vieläkin heikomassa asemassa olevia perheen vanhempia, jotka saattavat olla molemmat työttömiä tai ainakin toinen työtön, ja taloudelliset tilanteet voivat olla vieläkin pahemmat kuin mitä surmaperheessä, jossa näytti ainakin ulos päin olevan kaikki ok: hulppea auto pihassa (jos lienee perheen oma auto, mitä nyt googlemapin karttakuvassa näyttää olevan) ja melko hyväkuntoisen näköinen omakotitalo.
Mutta vaatii kyllä melkolailla kylmäpäisyyttä perheen mieheltä tappaa ensin vaimonsa, ja sitten odotella poikaa kotiin ja tappaa vielä hänetkin. Ja oman itsensä tappaminenkin vaatii kyllä melkoisen pelottomat, hyytävät aivot, vaikka tietysti potkua oman itsensä tappamiseen löytyy siitä tosiasiasta, että tiedossa olisi kuitenkin ollut asioista riippuen pitkä taival vankilassa tai vankimielisairaalassa, ja se ainainen syyllisyyden takominen omassa nupissaan siitä, mitä tulikaan tehtyä.
Mutta olivatpa syyt mitkä tahansa velkavankeudesta, mustasukkaisuuteen, niin toivottavasti kukaan, ei kukaan ottaisi vaan "mallia" tuosta selvittää asioitaan.
Ei kovin tyylikästä kuitenkaan omaisia ajatellen.
Sen verran vielä, että en ihmettelisi, jos taustalla on myös tämän valtion kylmät ja täysin julmat keinot hoitaa rahallista tukemista ainakin työttömien ihmisten kohdalla, ja etenkin työkyvyttömyyseläkkeelle päästämistä näytetään vaikeuttavan erittäin paljon ihmisten kohdalla, ja hylkäämispäätöksiä kelasta ja eläkevakuutusyhtiöistä satelee ihan roppakaupalla todella sairaille ihmisille, joiden toimeentulokyky on mennyt aika päiviä sitten, ja työllistyminen estynyt täysin, mutta silti heitä kurmotetaan oikein olan takaa ja jätetään aivan ilman rahantuloa mistään suunnasta!
Turhaa on päättäjiemme ainakaan siunailla kyseistä tapausta, koska ovat itse siellä päässä, jossa voitaisiin jotain lainsäädännöllisestkin tehdä asioiden parantumiseksi oikeudenmukaisiksi. - -----------------
Mikä tässä oli taustalla, onko tietoa?
- ?????
Entäs insesti? Paljastunut tai paljastumaisillaan tuleva, ja näin sitten kävikin.
- Asioita miettinyt.
Kyseistä karmeaa tapahtumaa kommentoimatta haluan sanoa muutaman sanasen yleisesti. Monestihan ihmetellään näitä tapahtumia, olipa se itsemurha tai tälläinen tapaus, että mikä on syynä ja miksi näin tehdään ja miksi viedään muita mukana. Monesti tulee mieleen myös, kun hämmästellään itsetuhoa ajamalla rekkaa päin vaarantaen muitten elämän. Kuulee sanottavan, että eihän siinä ole mitään järkeä, niin kuin ei tässäkään tapauksessa. Sehän se ydin juuri onkin, että siinä ei ole enää mitään järkeä, koska jos olisi sitä järkeä, niin eihän tälläisiä asioita tekisi. Mutta mieli on niin omituinen, joka voi tehdä ihmisen niin sairaaksi, että voi tehdä tuollaisia asioita. Minun mielestä, jos pystyy tappamaan itsensä tai varsinkin lapsensa tai ehkä jonkun viattoman rekkakuskin tms. niin mieli on jo niin järkkynyt, että ei siinä ajatella mitä kannattais tehdä tai jättää tekemättä. Jotkut kestää paineita enemmän, toiset vähemmän. Sitähän ei koskaan tiedä, että kenen mieli järkkyy näittenkin kirjoittajien osalta itseni mukaan lukien. En ole psykiatri, mutta sellainen mielikuva minulla on, että ei mielen järkkymistä voi hallita. Ja tajuaako sen siinä vaiheessa välttämättä edes itsekkään, että nyt vippaa.
Tämä ei ole puolustuspuheenvuoro tai sellainen kommentti, että hyväksyisin tapahtuman. Olen vain pitkän aikaa miettinyt, että miten tuo pääkoppa voi mennä niin sekaisin, että voi tehdä karmeita tekoja. Tutkimustietoa ei juurikaan ole, kun eipä moni jää asiasta kertomaan.
Mutta lähiomaisia kunnioittaen, kaikki voimat asiasta selviytymiseen. - Miksi?
Kovaa on ihmisten elämä,mutta ei tuollaista voi puolustella.
Olisi nyt ollut niin rehti,että olisi vain itsensä surmannut,mutta siihenkään
ei pystynyt!!- mikä sairaus?
Oliko mies psyykkisesti sairas kun oli eläkkeellä( vuosia?) jo vasta 49v ???
Mikä oli eläkkeelläolon syy? Eläkkeelle pääsee kuitenkin nykyään vaikeimman kautta, noin nuorena. - hoitoa saanut
mikä sairaus? kirjoitti:
Oliko mies psyykkisesti sairas kun oli eläkkeellä( vuosia?) jo vasta 49v ???
Mikä oli eläkkeelläolon syy? Eläkkeelle pääsee kuitenkin nykyään vaikeimman kautta, noin nuorena.No eikö tuo ole päivänselvä että mies on ollut psyykkisesti sairas!!!!! Ei kukaan tervejärkinen pystyisi moiseen tekoon.
- kylmäverinen teko
Järkevästi oli tekijä osannut toimia.Tappoi vaimon varmaan lepo,eli yöaikaan,kun poika ei ollut näkemässä ja kuulemassa.Sitten oli pojan vuoro ,kun poika palasi kotiin yökylästä ja sitten olikin jo oma vuoro - ei sekään varmaankaan ollut aivan helppo temppu.Suuri suru on kaikilla omaisilla.
- JJ
EI OLLUT MEKKEJÄ SURMASTA
- akdlöaäkökäldkädakka
Veitset kiellettävä välittömästi
- Surkee äijä
Voi jessus mitä kommentteja! Yhteiskunnan vika? Eikö ihmisellä enää ole mitään vastuuta omista tekemisisitään? Kaikki on aina jonkún muun syytä. No helpottaahan se kun ei tartte peiliin katsoa... Ja täällä jaetaan sympatiaa miehelle joka tappaa oman lapsensa?? On tää hienoa aikaa...
- väestöraaistuminen
Kyllä todellakin ihmisten huonovointisuus on yhteiskunnan vika. Ihmisten johtamasta paratiisista tuli helvetti. Otit itse esille ajan "On tää hienoa aikaa..." ajan syytä kyllä, 2000-luku on maailmanlopun aikakautta jolloin ihminen on peto itseään ja ihmisyyttä kohtaan.
Ihmistä ja maailmaa ei voi enää eheyttää, myöhäistä enää herätä huomaamaan muutos. - Surkee äijä
väestöraaistuminen kirjoitti:
Kyllä todellakin ihmisten huonovointisuus on yhteiskunnan vika. Ihmisten johtamasta paratiisista tuli helvetti. Otit itse esille ajan "On tää hienoa aikaa..." ajan syytä kyllä, 2000-luku on maailmanlopun aikakautta jolloin ihminen on peto itseään ja ihmisyyttä kohtaan.
Ihmistä ja maailmaa ei voi enää eheyttää, myöhäistä enää herätä huomaamaan muutos.Ja tuolla kuittaat oman lapsen tappamisen? Kannattaisi joskus muistaa että yhteiskunnan muodostamme me siinä eläjät... eli taas siihen omaan vastuuseen...
- wwnm
Surkee äijä kirjoitti:
Ja tuolla kuittaat oman lapsen tappamisen? Kannattaisi joskus muistaa että yhteiskunnan muodostamme me siinä eläjät... eli taas siihen omaan vastuuseen...
Ei se isä lastaan pahuuttaan tappanut. Ei suunnitellut lehteä lukiessa aamukahvipöydässä "tapanpa tänään vaimoni ja poikani". Ei se mene niin. Epätoivoiset teot ovat tekijän hallitsemattomissa, muuten niitä ei tapahtuisi yhtään. Kun elämän perusasiat menevät mönkään, itseä ja asioitaan ei kykene hallitsemaan. Ratkaisu pitää löytyä muodossa tai toisessa , ihminen ei kestä ahdistusta loputtomiin.
Ei kukaan kuittaa tai puolustele itse tekoa, mutta elämä opettaa laaja-alaista ajattelua, eikä kaikki ole niin mutkatonta kuin jotkut luulevat. - SATTUU ja TAPAHTUU16
wwnm kirjoitti:
Ei se isä lastaan pahuuttaan tappanut. Ei suunnitellut lehteä lukiessa aamukahvipöydässä "tapanpa tänään vaimoni ja poikani". Ei se mene niin. Epätoivoiset teot ovat tekijän hallitsemattomissa, muuten niitä ei tapahtuisi yhtään. Kun elämän perusasiat menevät mönkään, itseä ja asioitaan ei kykene hallitsemaan. Ratkaisu pitää löytyä muodossa tai toisessa , ihminen ei kestä ahdistusta loputtomiin.
Ei kukaan kuittaa tai puolustele itse tekoa, mutta elämä opettaa laaja-alaista ajattelua, eikä kaikki ole niin mutkatonta kuin jotkut luulevat.Asiaa kirjoitat, ja toisekseen ei psyykkeeltään sairastunut ihminen esim. psykoosissa edes ymmärrä tajuta, mitä tekee, ja mitkä ovat seuraukset puhumattakaan, että ihminen tuollaisessa tilassa edes tajuaa hakea ulkopuolista apua.
Ymmärrys tekemisistään on sellaiseen tolaan menneeltä ihmiseltä täysin kadoksissa etenkin jos henkilö on harhainen skitsofreenikko, niin näkee jopa omassa niin rakkaassa vaimossaan harhoissaan itse pääpirun/demonin, josta pitää pistää ilmat pihalle tai sitten mustasukkaisuuskin voi olla niin paha tauti, ja kukaanhan meistä ulkopuolisista kannanottajista ei tiedä, mitä oli meneillään parisuhteessakin kyseisellä pariskunnalla: uskottomuutta, seksuaalielämän häiriöitä tms.
Jos nyt loogisesti ajatellaan, että miksi mies tappoi poikansakin, niin itse ajattelisin niin, että mies ajatteli pojan puolesta, ettei tarvitse jäädä kärsimään orpona koko loppuelämäkseen ja hänethän olisi sijoitettu sijaiskotiin tm:lle kuitenkin.
Sehän on selvääkin selvempää, että äkkipikaistuksissaan tai ei tekonsa mies teki, mutta jokatapauksessa ei ihan joka äijän/muijan tekosia tommoset tapaukset, koska suht normi-ihmisellä suuttuessaankin jonkinlainen kontrolli säilyy nupissaan ja toimissaan, ettei nyt ihan veitseilemään ryhtyne läheisiään.
Joku tässä ketjussa mainitsi noista mielialalääkityksistäkin, että itselläni olisi sellainen kuva, vaikken moisia lääkkeitä ole koskaan joutunut käyttämään, että nämä nykyajan masislääkkeet serotiinit ja mitä hittoja niitä onkaan, ovat sotkemassa ihmisten päitä entistä enemmän jossain suhteessa. Laittaisivatko ihmisen toimimaan vähän liiankin reippailla otteilla itsesuojeluvaiston kadottua täysin ajattelukyvyn häiriintymistilassaan. Olen kuullut, että muistiinkin nämä nykyajan psyykelääkkeet vaikuttanevat, että niitä lääkkeitä käyttävä ihminen ei edes muista tehneensä mitään outoja.
Jokatapauksessa tapaus on omaisille hirveä järkytys, ja toivon heille voimia, että kestäisivät suurimman ihmettelyn ja surun murtamina kuitenkin jaksaa jatkaa elämäänsä eteenpäin päät pystyssä nokat kohti tulevaisuuttaan, vaikkei varmasti tule helppoa olemaan, etenkin tuollaisessa tuppukylässä kuin Varkaus ottaen vielä huomioon vallitsevan savolaisuuden kyseisellä paikkakunnalla. - Kiero savolaisväki
SATTUU ja TAPAHTUU16 kirjoitti:
Asiaa kirjoitat, ja toisekseen ei psyykkeeltään sairastunut ihminen esim. psykoosissa edes ymmärrä tajuta, mitä tekee, ja mitkä ovat seuraukset puhumattakaan, että ihminen tuollaisessa tilassa edes tajuaa hakea ulkopuolista apua.
Ymmärrys tekemisistään on sellaiseen tolaan menneeltä ihmiseltä täysin kadoksissa etenkin jos henkilö on harhainen skitsofreenikko, niin näkee jopa omassa niin rakkaassa vaimossaan harhoissaan itse pääpirun/demonin, josta pitää pistää ilmat pihalle tai sitten mustasukkaisuuskin voi olla niin paha tauti, ja kukaanhan meistä ulkopuolisista kannanottajista ei tiedä, mitä oli meneillään parisuhteessakin kyseisellä pariskunnalla: uskottomuutta, seksuaalielämän häiriöitä tms.
Jos nyt loogisesti ajatellaan, että miksi mies tappoi poikansakin, niin itse ajattelisin niin, että mies ajatteli pojan puolesta, ettei tarvitse jäädä kärsimään orpona koko loppuelämäkseen ja hänethän olisi sijoitettu sijaiskotiin tm:lle kuitenkin.
Sehän on selvääkin selvempää, että äkkipikaistuksissaan tai ei tekonsa mies teki, mutta jokatapauksessa ei ihan joka äijän/muijan tekosia tommoset tapaukset, koska suht normi-ihmisellä suuttuessaankin jonkinlainen kontrolli säilyy nupissaan ja toimissaan, ettei nyt ihan veitseilemään ryhtyne läheisiään.
Joku tässä ketjussa mainitsi noista mielialalääkityksistäkin, että itselläni olisi sellainen kuva, vaikken moisia lääkkeitä ole koskaan joutunut käyttämään, että nämä nykyajan masislääkkeet serotiinit ja mitä hittoja niitä onkaan, ovat sotkemassa ihmisten päitä entistä enemmän jossain suhteessa. Laittaisivatko ihmisen toimimaan vähän liiankin reippailla otteilla itsesuojeluvaiston kadottua täysin ajattelukyvyn häiriintymistilassaan. Olen kuullut, että muistiinkin nämä nykyajan psyykelääkkeet vaikuttanevat, että niitä lääkkeitä käyttävä ihminen ei edes muista tehneensä mitään outoja.
Jokatapauksessa tapaus on omaisille hirveä järkytys, ja toivon heille voimia, että kestäisivät suurimman ihmettelyn ja surun murtamina kuitenkin jaksaa jatkaa elämäänsä eteenpäin päät pystyssä nokat kohti tulevaisuuttaan, vaikkei varmasti tule helppoa olemaan, etenkin tuollaisessa tuppukylässä kuin Varkaus ottaen vielä huomioon vallitsevan savolaisuuden kyseisellä paikkakunnalla.Joku miinustanut mielipiteeni, noh, jos lienee joku savolainen?????
- Tuomo Puurtilasta
Ihmettelen miten täällä säälitään tuollaista nilkkiä. Minunkin isäni oli mielenterveysongelmainen surkea juoppo luuseri joka uhkasi monesti tappaa minut ja äitini. Ja pahoinpiteli äitiäni monta kertaa, osoitteli äitiäni pistoolilla niskaan yms.. Mutta yhden kerran, kun olin kylliksi kasvanut, sanoin ukolle suorat sanat, tyyliin että nyt sinä surkea typerä luuseri otat välittömästi eron äidistä, häivyt täältä etkä koskaan enää tule takaisin. Ja taisimpa vähän käyttää fyysisiä keinojakin jotta tieto meni perille, tai sitten en ;-)
Ja sanoin hyvin paljon muutakin jota tänne ei voi kirjoittaa. Ja eipä ole tarvinnut isäukkoa sen jälkeen katsella kertaakaan. Äijä häipyi seuraavana päivänä tavaroineen. Ja eipä ole äijästä sen jälkeen kuulunut yhtään mitään. Ja tästä on aikaa jo lähes 30 vuotta. En edes tiedä elääkö isäni vai onko kuollut, enkä välitä yhtään tippaa. Mies on kuitenkin niin onneton rääpäle ettei häneltä jää edes minkäänlaista perintöä, korkeintaan viinavelkoja. Ainoa mikä hävettää on se, että minulla on tämmöisen surkimuksen perimää geeneissäni.
- yhteiskunnan syy
Yhteiskunta sairastuttaa yksilöt. Teot ovat epätoivoisten ihmisten tekemiä, valitettavasti ihmismielen liikkeitä ei voi ennakoida. Elämme kovassa ja kylmässä maailmassa yksin ongelmiemme kanssa.
Yhteisöllisyys (sukulaiset, naapurit, ystävät) on ihmisen tukiverkko numero yksi, jota meillä ei enää suosita. Sairaita ja ongelmaisia kartellaan ennemmin kuin tarjotaan seuraa ja apua. Perheet ovat yksin pitämässä kulisseja pystyssä, korttitalot sortuvat pienillä henkäyksillä.
Miksi haastatella videolle naapuria, nuorta mieshenkilöä, joka halusi päästä telkkariin?Hän ei voi sanoa tunteneensa lähemmin edesmennyttä perhettä. Yhteisökeskeinen naapuri ajaisi haastattelijat pois nurkilta, pitäen yhteisönsä puolta, mutta eikö mitä! - syksyt vaikeita
Voimia vain omaisille paljon. Ovat sokissa kauvan ja tiekevat MIKSI kysymyksiä.
Ulkopuolisten on vaikea ymmärtää kaikkea mitä siinä perheessä on ollut. Eikä välttämättä ole huomanneet mitään ennakoida mitä on tapahtumassa Ennen tämän teon tapahtumista. Olisi paljon sanottavaa tästä asiasta, mut tulee oma 24 vuoden takainen tapahtuma mieleen. Silloinen miesystäväni ampusi yhteisen lapsemme ja itsensä. Yritti minutkin ampua. Pääsin karkuun, enkä saanut otettua tytärtäni mukaan. Ei ollut mitään ennakko aavustusta et näin voisi käydä. Älkää ihmiset tehko omia johtopäätöksiä tapahtumista, kun ette tiedä tosiasioita mikä Varkaudessa on syy tapahtumiin. - pitkä juttu....
56 vuotias.jatjan.kirjoitin tuolla aikaisemmin.kun ukko 36 v.tappoi itsensä..sama ukko,jahtas lastamme.yritti monta kertaa saada lapsen esim.auton kyytiin.huomasin.mielen tilan outouden.en laskenut lasta hänen mukaansa.otin aina lapsen itse mukaani.kun lähdin jonnekkin.tämäkin kerta.kun hän lääkkeillä tappoi itsensä..pyysi auto ajelulle lasta.en laskenut.otin lapsen ja auton ja poistuin kotoa vähin äänin.sillä aikaa kun olimme poissa.ukko otti kuolettavat pilerinsä.ukossa oli outoja asioita.omituinen.huomasin monasti.sai mielen tila häiriötä..siihen aikaan.ei niitä hoidettu.ei ollut hoito muotoja saatavilla.heikosti oli.jos oli.käytti viinaa.Yritti siis tapaa muitakin.olin itse myös hänen tappo listallaan.Hain avio eroa..samana päivänä puhuin asiasta terveys keskus lääkärin kanssa,.mutta eihän siitä ukolle apua ollut.jos minä puhuin.kyselin neuvoja.suutui vaan kun kuuli.että kävin lääkärin kansa puhumassa...Aikuinen on nyt lapsi.39 vuotias.hänellä on oma perhe. ja 4 vuotias lapsi.olen mummu.ilahduttaa.
- TAAS YKS
Valitettavan tyypillinen suomalainen tapaus. Ongelmien ja pahan olon kasautuessa ylivoimaiseksi taakaksi ei keksitä muuta keinoa kuin väkivalta. Suomalainen kulttuuri on säälimätön, kova ja kylmä. Kukin pärjätköön yksin. Toisille avautuminen on lähes mahdotonta koska meistä tehdään jo lapsesta saakka epäsosiaalisia murjottajia. Suomalainen kasvatetaan siihen että tärkeintä on olla yhteiskuntaa hyödyttävä väline. Inhimilliset ja humaanit arvot eivät merkitse täällä yhtään mitään. Meille kerrotaan päättäjien taholta kuinka tärkeää on että kansasta saadaan mahdollisimman paljon irti BKT.n parantamiseksi. Samalla haukutaan kuinka kalliiksi sairaat ja vaivaiset yhteiskunnalle tulevat. Onko tähän maahan jäämisessä oikeastaan mitään mieltä vai olisiko aika loikata länteen.
- SeppoABC
Valitettavasti koko maailma on säälimätön, kova ja kylmä. Jokainen saa pärjätä yksin. Todellisuudessa ainoa mikä ratkaisee, on raha. Tyyliin "money talks, shit walks". Ja näin se vaan on aina ollut ja tulee olemaan. Humanismi ja inhimillisyys ovat pelkkää sanahelinää. Ja sairaat ja vammaiset tulevat ihan oikeasti kalliiksi yhteiskunnalle eli veronmaksajille. Sekin on tosiasia.
Ja ihmisen todellisen ihmisarvon ratkaisee pankkitilin saldo, eikä mikään muu. Näin me vaan mennään. Ja jos jollain ei pää kestä tätä menoa niin pitää vaan todeta että heikot sortuu elon tiellä. Surullista, että tässä tapauksessa myös syyttömiä kuoli. Mutta näitä tapahtuu ja sitä tuskin voidaan ikinä estää millään keinolla.
- 1234ew
se jätkä katto aina pahasti kun ajoin mopolla sen talon ohi!
- Kuolema kuittaa
Säikähditkö? Menikö kakat housuun? Aika monella kujalla katsotaan pahasti mopoilla vinguttavia märkäkorvia.
- 567öä
Eikö siitä sit muka olisi saanut ajaa? Onks talo umpikujan päässä...vai keulitko???
osittain ymmärrän sitä miestä...
- ...................
Jos olisi tappanut vaan itsensä, olisin säälinyt. Lapsenmurhaaja ei todellakaan sääliä ansaitse.
- välitetään
................... kirjoitti:
Jos olisi tappanut vaan itsensä, olisin säälinyt. Lapsenmurhaaja ei todellakaan sääliä ansaitse.
Emme voi tietää tämän miehen ajatuksia ja pahaaoloa,tuskin hän järissään mitään tällaista olisi edes harkinnut tekevänsä...varmaan rakasti lastaan ........ihmismielikin voi sairastua.....Toivotaan että ihmiset saavat apua ajoissa et ei näin kävisi.......omaisille jaksamista ja rauhaa surra ..................
- habla espanol
p...........ja 4
- Antakaa jo olla
Oksettavaa touhua ja arvailua, miten te kestätte itseänne?
- surun pisaroita
Omaisille voimia ja jaksamista. Kauheaa, että lapsensa tappaa ja vaimonsa?????
Kuka voi? Sairas henkisesti
Ja kaikki johtuu kaikesta ei voi arvailla, tuskin faktoja tulee enään tietää kukaan, ja vaikka tietäisikin, ei se herätä kuolleita enää henkiin
todella kauheaa - järkyttynyt äiti
En tunne mitään sääliä miestä kohtaan. Mikä on sellainen isä, joka veitsellä tappaa 8 vuotiaan poikansa kun tämä tulee kotiin. Ensin vaimo ja sitten odotetaan lapsi kotiin ja tapetaan oma lapsi jollain puukolla! Sori vaan mut mä en ymmärrä ja en edes halua ymmärtää tuon isän osaa. Eipäs uskaltanu itseensä puukolla yms lopettaa. Voi olla karua puhetta, mutta multa ei heru ymmärtämystä!!!
- Ei mahda minkään
Ymmärtäisit järkyttynyt äiti edes sen verran, että mieshän oli mieleltään sairastunut; ei sellaisella ihmisellä ole ymmärrystä ja tajua enää, mitä tekee.
Toisekseen, miten loppuen lopuksi toi varkautelaisperheen tragedia sua haittaa, ja jos sä et ymmärrä, niin tuskin tuota ymmärsi itse tekijäkään, ei näet ehkä osannut enää ajatella kuten sä, joka kaikessa niin viisas ja ikiterve. Toivottavasti!
Kolmannekseen et voi tasan tarkkaan tietää edes, mitä perheessä oli tapahtunut; voihan olla, että vaimo oli ollut uskoton, petturi tai kaikkea maan ja taivaan väliltä. - 188888
Ei mahda minkään kirjoitti:
Ymmärtäisit järkyttynyt äiti edes sen verran, että mieshän oli mieleltään sairastunut; ei sellaisella ihmisellä ole ymmärrystä ja tajua enää, mitä tekee.
Toisekseen, miten loppuen lopuksi toi varkautelaisperheen tragedia sua haittaa, ja jos sä et ymmärrä, niin tuskin tuota ymmärsi itse tekijäkään, ei näet ehkä osannut enää ajatella kuten sä, joka kaikessa niin viisas ja ikiterve. Toivottavasti!
Kolmannekseen et voi tasan tarkkaan tietää edes, mitä perheessä oli tapahtunut; voihan olla, että vaimo oli ollut uskoton, petturi tai kaikkea maan ja taivaan väliltä."voihan olla, että vaimo oli ollut uskoton, petturi.." - mielestäsi oikeutus lapsen ja vaimon kylmäveriseen murhaan???
- varastettu
Toivottavasti maailma kohtelee sinua silkki hansikkain. Varkauden terveydenhoidossa ihmiset parantuvat heti kun pääsevät sairaseläkkeelle. Näin on. Heihin ei enää kannata satasata.
- Kuka kantaa vastuun?
Tapon tehnyttä yksilöä on itsessään turha syyttää yksipuolisesti, koska hänhän kuitenkin oli edelleen myös erottamaton osa häntä ympäröivää yhteiskuntaa eli tässä tapauksessa Varkauden kaupunkia ja Suomen valtiota - työkyvyttömyyseläkeläisenäkin!
Yhteiskunnassa yksilö taas on aina alisteinen hänen omasta tahtotilastaan riippumattomalle poliittiselle ja ennenkaikkea taloudelliselle vallankäytölle, joten missä se yksilön ja häntä ympäröivän yhteiskunnan muiden jäsenten vastuun raja tälläisisssa tapahtumissa sitten lopulta kulkee?- näin on
lopettakaa tämän asian jauhaminen tällä palstalla.omaiset tietävät varmaan perheen sisäiset asiat miten oli ja kuka oli sairas.ei niitä tarvitse täällä arvailla. antakaa omaisille rauha surra heillä on vaikeata toivottavasti he eivät käy lukemassa näitä kirjoituksia. näinhän se yleensä on että muut ihmiset tietävät olevinaa asioista paremmin kuin asianomaiset itse.sekö on sitä savolaista uteliaisuutta.
- Kuka kantaa vastuun?
näin on kirjoitti:
lopettakaa tämän asian jauhaminen tällä palstalla.omaiset tietävät varmaan perheen sisäiset asiat miten oli ja kuka oli sairas.ei niitä tarvitse täällä arvailla. antakaa omaisille rauha surra heillä on vaikeata toivottavasti he eivät käy lukemassa näitä kirjoituksia. näinhän se yleensä on että muut ihmiset tietävät olevinaa asioista paremmin kuin asianomaiset itse.sekö on sitä savolaista uteliaisuutta.
Miehen henkilöllisyys ja tragediaan johtaneiden tapahtumien taustat tulevat väistämättä esille pienellä paikkakunnalla. Voisiko se perheen isän sairauden todellinen alkulähde olla tässä tapauksessa Varkauden kaupunki ja Suomen valtio sekä näiden yhteisöjen jäsenten oma käytös, ennakkoluulot sekä asenteet kyseistä miestä kohtaan?
Voisiko esim. kaupunginjohtaja Hannu Tsupari kantaa tragediasta vastuun ja myöntää avoimen rehdisti, että Varkauden kaupunki on yhteisönä vakavalla tavalla epäonnistunut ja että hän kantaa suoraselkäisesti asiasta vastuun eroamalla tehtävästään sekä lahjoittamalla esim. puolen vuoden palkkansa yhteisön käyttöön työkyvyttömiksi määritettyjen henkilöiden asioiden kuntoon laittamiseksi?
Kumpiko siis sairastui tässä tapauksessa ensin ja voisiko peräti olla niin että tämä meitä ympäröivä yhteiskunta, kaupunki ja valtio, oli se joka sairastutti kyseisen yksilön, miehen ja perheen isän kohtalokkain seurauksin? - Hae heti apua!
Kuka kantaa vastuun? kirjoitti:
Miehen henkilöllisyys ja tragediaan johtaneiden tapahtumien taustat tulevat väistämättä esille pienellä paikkakunnalla. Voisiko se perheen isän sairauden todellinen alkulähde olla tässä tapauksessa Varkauden kaupunki ja Suomen valtio sekä näiden yhteisöjen jäsenten oma käytös, ennakkoluulot sekä asenteet kyseistä miestä kohtaan?
Voisiko esim. kaupunginjohtaja Hannu Tsupari kantaa tragediasta vastuun ja myöntää avoimen rehdisti, että Varkauden kaupunki on yhteisönä vakavalla tavalla epäonnistunut ja että hän kantaa suoraselkäisesti asiasta vastuun eroamalla tehtävästään sekä lahjoittamalla esim. puolen vuoden palkkansa yhteisön käyttöön työkyvyttömiksi määritettyjen henkilöiden asioiden kuntoon laittamiseksi?
Kumpiko siis sairastui tässä tapauksessa ensin ja voisiko peräti olla niin että tämä meitä ympäröivä yhteiskunta, kaupunki ja valtio, oli se joka sairastutti kyseisen yksilön, miehen ja perheen isän kohtalokkain seurauksin?Et voi olla tosissasi... Älyttömin kirjoitus ikinä :/
- Kuka kantaa vastuun?
Hae heti apua! kirjoitti:
Et voi olla tosissasi... Älyttömin kirjoitus ikinä :/
Yhteiskunnassa yksilö on aina alisteinen hänen omasta tahtotilastaan riippumattomalle poliittiselle ja ennenkaikkea taloudelliselle vallankäytölle, joten missä se yksilön ja häntä ympäröivän yhteiskunnan muiden jäsenten vastuun raja tälläisissa tapahtumissa sitten lopulta kulkee?
Miksi siis syyttää yksipuolisesti tapon tehnyttä yksilöä, koska hänhän kuitenkin oli samanaikaisesti myös erottamaton osa häntä ympäröivää yhteiskuntaa eli tässä tapauksessa Varkauden kaupunkia ja Suomen valtiota - työkyvyttömyyseläkeläisenäkin! - ergdfgfu
Kumpiko siis sairastui tässä tapauksessa ensin ja voisiko peräti olla niin että tämä meitä ympäröivä yhteiskunta, kaupunki ja valtio, oli se joka sairastutti kyseisen yksilön, miehen ja perheen isän kohtalokkain seurauksin?Varkaudessa ei saa hoitoa, koska kaikessa säästetään.
Tunkekaa enemmän rahaa sinne navitas kehitykseen. - Kysyn vaan!
ergdfgfu kirjoitti:
Varkaudessa ei saa hoitoa, koska kaikessa säästetään.
Tunkekaa enemmän rahaa sinne navitas kehitykseen.Voisiko tällläiset syrjäytymiset yms. ongelmat olla omalta osaltaan seurausta Varkauden kaupungin surkeasta työllisyystilanteesta? Eli että se paras hoito asiassa olisikin tarjota mahdollisuus kaupungista ansiotyötä.
Ovatko tämänlaatuiset tragediat siis sittenkin vain osoitus jälkiseuraamuksista eivätkä niinkään varsinaisen yhteiskunnallisen taudin alkuperä ja syy? - SeppoABC
Kumpiko siis sairastui tässä tapauksessa ensin ja voisiko peräti olla niin että tämä meitä ympäröivä yhteiskunta, kaupunki ja valtio, oli se joka sairastutti kyseisen yksilön, miehen ja perheen isän kohtalokkain seurauksin?On se ihme jos jonkun mielisairaan ihmisen teot ovat aina yhteiskunnan tai jonkun virkamiehen syytä! En ymmärrä ajatteluasi. Eikä meillä ole varaa ruveta älyttömästi hyyssäämään kaikkia sekopäitä.
Jokainen vastaa kuitenkin itse teoistaan. Ja tämä henkilö onneksi sentään tappoi myös itsensä ettei häntä tarvitse elättää vuosikausia verorahoilla jossain vankimielisairaalassa. Se on ainut hyvä asia koko tässä tragediassa.
- Jumala siunatkoon
Hei.älkää tuomitko,kun ette tiedä mitään.Mieheni työkaveri sairastui masennukseen.Haki apua psyk osastolta .Hirtti itsensä sairaalan vessaan..
Toinen työkaveri teki ahkerasti viikot toitä.Ryyppäsi vknl.Kävi puhumassa lääkärille murheistaan.Tulos:Masennuslääkkeitä.Siitä seurasi sekakäyttö
ja. itsemurha..Neljä orpoa jäi :( Voimia perheelle ja suvullle.
Tämä Iltasanomien netti tv:ssä esiintynyt naapuri oli tahattoman koominen:)
Pipo vinossa purkkaa syövä ,harittava katseinen ääliö. oli,kuin
jostakin halvasta komediasta. - mkoö
Pitäkää Ihmiset huolta toisistanne.!
Voimia omaisille.! - niin se vain on
Jos ihminen on sekaisin niin se ei katso ---------------------------------------
- tosi onpo
asia on näin hän oli tehtaalla töissä sai potkut ja tappoi perheensä että heidänkin ei tarvitsisi kärsiä.
- fdnbdnjnf
Joko heidät on saatettu haudan lepoon?
- paikkakuntalainen
Äiti ja poika siunattu ja laskettu haudanlepoon 18.11
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2014447
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!472092- 631743
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331383Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581357Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93979SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26943Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10909Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170828Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186716