Miksi on niin paljon kärsimystä, surua.. ?
http://www.tv7.fi/vod/player.html;jsessionid=5293B4F0AE255631ABD5606F1F4744F4?id=15559
Opetus Petri Välimäki
Miksi rakastava Jumala sallii kärsimyksen?
36
211
Vastaukset
Katsoin Petri Välimäen alustuksen. No niin. Kärsimys siis sallitaan siksi, koska Aatami ja Eeva oikeasta ja väärästä tietämättöminä söivät puusta, josta ei olisi saanut syödä. Mitään muuta syytä ei oikeastaan annettukaan.
Ymmärsin kyllä että on myös muita syitä, mutta niitä jumala ei nähtävästi halua ilmaista pienelle ja ymmärtämättömälle ihmiselle.
Eli. Jos sinulta palaa talo ja vaimosi ja osa lapsistasi kuolee palossa josta sinä yksi tyttäresi jäätte henkiin pahoin palaneena ja hirveissä tuskissa. Tiedättekö mitä? Teitä ei hylätä. Siinähän kärsitte, mutta teitä ei hylätä. Hmmm???
Minä en oikeastaan ollenkaan käsitä uskovaisen ajatuksen juoksua, siksi minusta ei uskovaista tullutkaan.- ap.
" Jos sinulta palaa talo ja vaimosi ja osa lapsistasi kuolee palossa josta sinä yksi tyttäresi jäätte henkiin pahoin palaneena ja hirveissä tuskissa. Tiedättekö mitä? Teitä ei hylätä. Siinähän kärsitte, mutta teitä ei hylätä. Hmmm??? "
" Minä en oikeastaan ollenkaan käsitä uskovaisen ajatuksen juoksua, siksi minusta ei uskovaista tullutkaan. "
Vastaat itse omaan kysymykseesi.
Ensinnäkin, olivatko esim. ihmiset uskovia ? Rukoilivatko varjelusta kodilleen , itselleen ? Miksi palo syttyi ? Omaa huolimattomuuttako, esim. tupakointi sängyssä..? Kynttilä palavalla alustalla jne.
Jobin kirja kertoo kärsimyksestä, minkä aiheutti saatanan kateus Jobia kohtaan ! Jumala salli Jobia koeteltavan. Mutta henkeen ei saanut koskea.
Joskus Jumala voi kovillakin otteilla muuttaa ihmisen tien toiseksi kuin mitä se alunperin oli.
Niin kävi myös Petri Välimäelle, olisiko hän nyk. tehtävässään ilman niitä sattumuksia mitä hänellä oli ?
En tiedä, en tiedä sitäkään miksi on kärsimystä olemassa, lopullisen vastauksen tietää vain Jumala.
Mutta sen tiedän, että antaessaan kärsimyksen /koetuksen, hän, Jumala antaa myös voiman kestää se ja mennä siitä läpi.
Itse kärsimyksen luokalla olevana voin näin sanoa. Helppoa se ei lihalle ole mutta jokainen tilanne kasvattaa ja vie Jumalaa lähemmäs jos emme katkeroidu. Ja vaikka olen kärsimyksen koulussa, silti koen, että Jumala rakastaa minua.. Tänään ehkä vielä enemmän kuin eilen.
" Hän on teitä vahvistava, tukeva " .. Sinulle joka olet myös saanut osasi kärsimyksestä, älä katkeroidu ! Jumala vastaa vielä. - vänkyrä...
ap. kirjoitti:
" Jos sinulta palaa talo ja vaimosi ja osa lapsistasi kuolee palossa josta sinä yksi tyttäresi jäätte henkiin pahoin palaneena ja hirveissä tuskissa. Tiedättekö mitä? Teitä ei hylätä. Siinähän kärsitte, mutta teitä ei hylätä. Hmmm??? "
" Minä en oikeastaan ollenkaan käsitä uskovaisen ajatuksen juoksua, siksi minusta ei uskovaista tullutkaan. "
Ensinnäkin, olivatko esim. ihmiset uskovia ? Rukoilivatko varjelusta kodilleen , itselleen ? Miksi palo syttyi ? Omaa huolimattomuuttako, esim. tupakointi sängyssä..? Kynttilä palavalla alustalla jne.
Jobin kirja kertoo kärsimyksestä, minkä aiheutti saatanan kateus Jobia kohtaan ! Jumala salli Jobia koeteltavan. Mutta henkeen ei saanut koskea.
Joskus Jumala voi kovillakin otteilla muuttaa ihmisen tien toiseksi kuin mitä se alunperin oli.
Niin kävi myös Petri Välimäelle, olisiko hän nyk. tehtävässään ilman niitä sattumuksia mitä hänellä oli ?
En tiedä, en tiedä sitäkään miksi on kärsimystä olemassa, lopullisen vastauksen tietää vain Jumala.
Mutta sen tiedän, että antaessaan kärsimyksen /koetuksen, hän, Jumala antaa myös voiman kestää se ja mennä siitä läpi.
Itse kärsimyksen luokalla olevana voin näin sanoa. Helppoa se ei lihalle ole mutta jokainen tilanne kasvattaa ja vie Jumalaa lähemmäs jos emme katkeroidu. Ja vaikka olen kärsimyksen koulussa, silti koen, että Jumala rakastaa minua.. Tänään ehkä vielä enemmän kuin eilen.
" Hän on teitä vahvistava, tukeva " .. Sinulle joka olet myös saanut osasi kärsimyksestä, älä katkeroidu ! Jumala vastaa vielä.En ole weccu, mutta puutun pariin kohtaan jutussasi.
"Ensinnäkin, olivatko esim. ihmiset uskovia ? Rukoilivatko..."
Miten tuo pitää tulkita? Onko sinun jumalasi sellainen, joka varjelee vain oikeinuskovia? Johtopäätöksenä, jos hän on sellainen, niin kukaan jolle joskus sattuu jotain onnettomuutta, ei ole ollut riittävän uskovainen? Vai mitä virkaa tuolla kommentillasi oli? Eli vielä jatkaen ajatusta, jokainen jolle sattuu jotain onnettomuutta, on tavalla tai toisella aiheuttanut sen itse, ettemme peräti sanoisi "saanut ansionsa mukaan"? Kavahtakaamme häntä, koska muutoin hänen onnettomuutensa voisi tarttua! Vai onko oikeinuskoville joskus sattunut jotain onnettomuutta?
Muutenkaan kysymyksesi mahdollisesti huolimattomuudella aiheutetusta tulipalosta eivät vastaa wecun huomioon suunnattomasta kärsimyksestä, jossa pitäisi löytää jotain iloa siitä, ettei kärsivää hylätä, vaikka siltä kovasti näyttikin.
"antaessaan kärsimyksen /koetuksen, hän, Jumala antaa myös voiman kestää se ja mennä siitä läpi"
Miten tulee tässä yhteydessä suhtautua niihin, jotka eivät sitä voimaa saa? Ihmisten kestokyky samanlaisissakin koetuksissa on erilainen. Ja aina joku sortuu, joskus jopa lopullisesti päättäen itse omat päivänsä, koska ei jaksa kohdalleen osuvia koetuksia. Missä on jumalasi hänelle antamat voimat?
"mutta jokainen tilanne kasvattaa ja vie Jumalaa lähemmäs jos emme katkeroidu"
Niin, mutta mitä on sanottavaa niille, jotka katkeroituvat? Tai niille, joiden läheinen ei kestänyt ja jotka katkeroituvat haudan äärellä? - etkö vain omistasi ?
vänkyrä... kirjoitti:
En ole weccu, mutta puutun pariin kohtaan jutussasi.
"Ensinnäkin, olivatko esim. ihmiset uskovia ? Rukoilivatko..."
Miten tuo pitää tulkita? Onko sinun jumalasi sellainen, joka varjelee vain oikeinuskovia? Johtopäätöksenä, jos hän on sellainen, niin kukaan jolle joskus sattuu jotain onnettomuutta, ei ole ollut riittävän uskovainen? Vai mitä virkaa tuolla kommentillasi oli? Eli vielä jatkaen ajatusta, jokainen jolle sattuu jotain onnettomuutta, on tavalla tai toisella aiheuttanut sen itse, ettemme peräti sanoisi "saanut ansionsa mukaan"? Kavahtakaamme häntä, koska muutoin hänen onnettomuutensa voisi tarttua! Vai onko oikeinuskoville joskus sattunut jotain onnettomuutta?
Muutenkaan kysymyksesi mahdollisesti huolimattomuudella aiheutetusta tulipalosta eivät vastaa wecun huomioon suunnattomasta kärsimyksestä, jossa pitäisi löytää jotain iloa siitä, ettei kärsivää hylätä, vaikka siltä kovasti näyttikin.
"antaessaan kärsimyksen /koetuksen, hän, Jumala antaa myös voiman kestää se ja mennä siitä läpi"
Miten tulee tässä yhteydessä suhtautua niihin, jotka eivät sitä voimaa saa? Ihmisten kestokyky samanlaisissakin koetuksissa on erilainen. Ja aina joku sortuu, joskus jopa lopullisesti päättäen itse omat päivänsä, koska ei jaksa kohdalleen osuvia koetuksia. Missä on jumalasi hänelle antamat voimat?
"mutta jokainen tilanne kasvattaa ja vie Jumalaa lähemmäs jos emme katkeroidu"
Niin, mutta mitä on sanottavaa niille, jotka katkeroituvat? Tai niille, joiden läheinen ei kestänyt ja jotka katkeroituvat haudan äärellä?vänkyrä, huolehditko sinä "naapurin kakaroista " ?
- dikduk
ap. kirjoitti:
" Hän on teitä vahvistava, tukeva " .. Sinulle joka olet myös saanut osasi kärsimyksestä, älä katkeroidu ! Jumala vastaa vielä."Jobin kirja kertoo kärsimyksestä, minkä aiheutti saatanan kateus Jobia kohtaan ! Jumala salli Jobia koeteltavan. Mutta henkeen ei saanut koskea"
Jumala Jobin tarinassakin tekee päätökset, saatana toimi luvanperästä ja kyllä, henkeen koskettiin Jobin perhehän tapettiin tuossa rytäkässä , jotta nähtäisiin miten Job toimii. Kaikkitietävä Jumalakaan ei ilmeisesti tiennyt sitä ennakolta .
"Mutta sen tiedän, että antaessaan kärsimyksen /koetuksen, hän, Jumala antaa myös voiman kestää se ja mennä siitä läpi." jotkut ilmeisesti tekevät itsemurhia huvikseen. - ap.
dikduk kirjoitti:
"Jobin kirja kertoo kärsimyksestä, minkä aiheutti saatanan kateus Jobia kohtaan ! Jumala salli Jobia koeteltavan. Mutta henkeen ei saanut koskea"
Jumala Jobin tarinassakin tekee päätökset, saatana toimi luvanperästä ja kyllä, henkeen koskettiin Jobin perhehän tapettiin tuossa rytäkässä , jotta nähtäisiin miten Job toimii. Kaikkitietävä Jumalakaan ei ilmeisesti tiennyt sitä ennakolta .
"Mutta sen tiedän, että antaessaan kärsimyksen /koetuksen, hän, Jumala antaa myös voiman kestää se ja mennä siitä läpi." jotkut ilmeisesti tekevät itsemurhia huvikseen.6. Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".
Jobin henkeen ei saanut koskea. ap. kirjoitti:
" Hän on teitä vahvistava, tukeva " .. Sinulle joka olet myös saanut osasi kärsimyksestä, älä katkeroidu ! Jumala vastaa vielä."Vastaat itse omaan kysymykseesi." ?
Tässä täysin hatusta vedetyssä mielikuvassa tulipalosta oli tarkoitus vain kuvata eräänlaista kärsimystä ja oletetaan nyt että nämä kärsivät olivat/ovat uskovaisia ja huolellisia ihmisiä jotka myöskin rukoilivat suojelusta päivät pääksytykseen. Joka seikka ei mielestäni sulje onnettomuuden mahdollisuutta pois mitenkään. Vai sulkeeko?
Kysymys on kärsimyksestä. Miksi se sallitaan? Sen sallimiseksi ei ole mitään päteviä syitä. Ei voi olla. Tätä kärsimyksen sallimista oli tarkoitukseni ironisoida.- ap.
weccu kirjoitti:
"Vastaat itse omaan kysymykseesi." ?
Tässä täysin hatusta vedetyssä mielikuvassa tulipalosta oli tarkoitus vain kuvata eräänlaista kärsimystä ja oletetaan nyt että nämä kärsivät olivat/ovat uskovaisia ja huolellisia ihmisiä jotka myöskin rukoilivat suojelusta päivät pääksytykseen. Joka seikka ei mielestäni sulje onnettomuuden mahdollisuutta pois mitenkään. Vai sulkeeko?
Kysymys on kärsimyksestä. Miksi se sallitaan? Sen sallimiseksi ei ole mitään päteviä syitä. Ei voi olla. Tätä kärsimyksen sallimista oli tarkoitukseni ironisoida." joka seikka ei mielestäni sulje onnettomuuden mahdollisuutta pois mitenkään. Vai sulkeeko? "
Osittain sulkee, koska Jumala ei anna lapsilleen huvikseen kärsimystä, vaan sillä on jkn. tarkoitus.
Jobin kohdalla se oli se, onko Job uskollinen Jumalalle vaikka kaikki häneltä vietäisiin. Omaisuus, läheiset jäi vain vaimo joka käski kirota Jumalan.
saatana sanoi Jumalalle helppohan Jobin on uskoa sinuun, kun olet suojannut hänet joka puolelta..!
Mutta silti sanoisin, ettei kärsimys ole se itseis arvo,vaan usko Jumalaan.
Mutta tiedän paljon ihmisiä, jotka juuri kärsimys, jnk.omaisen menetys tms. on tuonut Jumalan luo.
Pelkkä päivän paiste, menestys ei sitä olisi välttämättä tehnyt.
Me emme tiedä kaikelle merkitystä tässä ajassa, mutta Jumala ajattelee ikuisuus näkökulmasta asioita, tämä elämä on kuitenkin niin lyhyt, ikuisuuteen verrattuna.
Sanoihan Jeesuskin, " parempi, että käsipuolena mnet ikuiseen elämään, kuin molemmat kädet tallella helvettiin." - dikduk
ap. kirjoitti:
6. Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".
Jobin henkeen ei saanut koskea.Raassa leikissä ei olisi ollut mitään mieltä jos kiusattava itse olisi tapettu,hänen perheensä sen sijaan tapettiin, pitihän kohdetta kiusata kunnolla.
- dikduk
ap. kirjoitti:
" joka seikka ei mielestäni sulje onnettomuuden mahdollisuutta pois mitenkään. Vai sulkeeko? "
Osittain sulkee, koska Jumala ei anna lapsilleen huvikseen kärsimystä, vaan sillä on jkn. tarkoitus.
Jobin kohdalla se oli se, onko Job uskollinen Jumalalle vaikka kaikki häneltä vietäisiin. Omaisuus, läheiset jäi vain vaimo joka käski kirota Jumalan.
saatana sanoi Jumalalle helppohan Jobin on uskoa sinuun, kun olet suojannut hänet joka puolelta..!
Mutta tiedän paljon ihmisiä, jotka juuri kärsimys, jnk.omaisen menetys tms. on tuonut Jumalan luo.
Me emme tiedä kaikelle merkitystä tässä ajassa, mutta Jumala ajattelee ikuisuus näkökulmasta asioita, tämä elämä on kuitenkin niin lyhyt, ikuisuuteen verrattuna.
Sanoihan Jeesuskin, " parempi, että käsipuolena mnet ikuiseen elämään, kuin molemmat kädet tallella helvettiin."Eikö Jumala olekaan kaikkitietävä , vaan hänen pitää tehdä raakoja ihmiskokeita nähdäkseen miten ihminen reagoi ?
Ole minulle uskollinen tai tapan perheesi, karjasi yms Voit siis uskoa että maailmankaikkeuden on luonut joku jumala joka myös kiusaa luotujaan yhdellä pikkuplaneetalla mitä sadistisimmin vain nähdäkseen palvovatko nämä häntä vaikka hän aiheuttasi näille mitä hyvänsä pahaa. - ap.
dikduk kirjoitti:
Eikö Jumala olekaan kaikkitietävä , vaan hänen pitää tehdä raakoja ihmiskokeita nähdäkseen miten ihminen reagoi ?
Ole minulle uskollinen tai tapan perheesi, karjasi yms Voit siis uskoa että maailmankaikkeuden on luonut joku jumala joka myös kiusaa luotujaan yhdellä pikkuplaneetalla mitä sadistisimmin vain nähdäkseen palvovatko nämä häntä vaikka hän aiheuttasi näille mitä hyvänsä pahaa." Eikö Jumala olekaan kaikkitietävä " Jumala on saatana ei.
" kiusaa luotujaan " Etkö ymmärtänyt lukemaasi ? Kuinka paljon sinun isäntäsi kiusaa lapsiaan ? Ja lopuksi hukuttaa vielä helvettiin.. ap. kirjoitti:
" joka seikka ei mielestäni sulje onnettomuuden mahdollisuutta pois mitenkään. Vai sulkeeko? "
Sanoihan Jeesuskin, " parempi, että käsipuolena mnet ikuiseen elämään, kuin molemmat kädet tallella helvettiin.""Osittain sulkee, koska Jumala ei anna lapsilleen huvikseen kärsimystä, vaan sillä on jkn. tarkoitus."
Tässä sinä jauhat nyt samaa kuin Välimäki alustuksessaan. Eli jumalalla olisi jokin tarkoitus kun antaa ihmisen kärsiä. Minkään elävän olennon rääkkääminen ei ole hyväksyttävää mistään syystä. Toistan. Ei mistään syystä. Edes tuolla sinun "rakastavalla" jumalallasi ei voi olla sellaista syytä.
"Mutta tiedän paljon ihmisiä, jotka juuri kärsimys, jnk.omaisen menetys tms. on tuonut Jumalan luo.
Pelkkä päivän paiste, menestys ei sitä olisi välttämättä tehnyt."
Tässä olen kanssasi samaa mieltä ja olen usein pohtinut miksi näin on. Uskovaiseksi tulee usein ihmisiä joita on vaivannut suunnaton ahdistuneisuus elämässään. otollista riistaa erilaisille lahkoille. Eräälle hyvälle ystävälleni on käynyt juuri näin.
Niin, sinä ajattelet uskosi kautta ikuisuus asioita, minulle taasen ikuisuutta ei edes ole, vaan minuuteni loppuu kuolemaan.- ap.
weccu kirjoitti:
"Osittain sulkee, koska Jumala ei anna lapsilleen huvikseen kärsimystä, vaan sillä on jkn. tarkoitus."
Tässä sinä jauhat nyt samaa kuin Välimäki alustuksessaan. Eli jumalalla olisi jokin tarkoitus kun antaa ihmisen kärsiä. Minkään elävän olennon rääkkääminen ei ole hyväksyttävää mistään syystä. Toistan. Ei mistään syystä. Edes tuolla sinun "rakastavalla" jumalallasi ei voi olla sellaista syytä.
"Mutta tiedän paljon ihmisiä, jotka juuri kärsimys, jnk.omaisen menetys tms. on tuonut Jumalan luo.
Tässä olen kanssasi samaa mieltä ja olen usein pohtinut miksi näin on. Uskovaiseksi tulee usein ihmisiä joita on vaivannut suunnaton ahdistuneisuus elämässään. otollista riistaa erilaisille lahkoille. Eräälle hyvälle ystävälleni on käynyt juuri näin.
Niin, sinä ajattelet uskosi kautta ikuisuus asioita, minulle taasen ikuisuutta ei edes ole, vaan minuuteni loppuu kuolemaan." Pelkkä päivän paiste, menestys ei sitä olisi välttämättä tehnyt."
Tässä olen kanssasi samaa mieltä ja olen usein pohtinut miksi näin on."
No ajatellaan vaikka näin:
On varakas perhe: isä , äiti, tytär ja poika. Isä tekee pitkää päivää omassa firmassaan... Ja hyvin pelittää.. Vkl. ne mitä työltä jää vietetään isolla paatilla meriä seilaten.. tässä tap. suomenlahtea, koska kauemmas ei ehditä, että maanantaina jaksaa taas paina bisnestä.
Äiti upea valokuvamalli tekee omaa bisnestään.. On kiire aina.. no se vkl. venee katkaise arjen.. Mitä nyt puhelin laulaa sielläkin..
Lapset Minna ja Tero ovat 4v. ja 6v. heillä on oma hoitaja. No vkl. veneellä hekin nauttivat isän ja äidin hoidosta.
Iskä painaa kasun pohjaan Minnalta unohtui siinä kiireessä pelastusliivit päältä, hän putoaa veneestä roikuttuaan laidanpäällä aaltoja seuraten.
Isä huomaa tapahtuman huutaa äidille.. äiti hyppää veteen.. mutta matka etenee Minnaan koko ajan.. Minna ei osaa uida.
Tästä tapauksesta on kulunut jo aikaa.. Äiti herää miettimään, mikä elämässä on oikeasti tärkeää..
Se rahan perässä juokseminenko ?
Onko muutakin elämää kuin tämä ? Mummi kertoi Jumalasta, onko se totta ?
Se tuttu tyttö koulusta.. Se sanoi olevansa uskova... Hänestä huokui rauha..!
Miksi minun sydämeni on levoton..? - ap.
weccu kirjoitti:
"Osittain sulkee, koska Jumala ei anna lapsilleen huvikseen kärsimystä, vaan sillä on jkn. tarkoitus."
Niin, sinä ajattelet uskosi kautta ikuisuus asioita, minulle taasen ikuisuutta ei edes ole, vaan minuuteni loppuu kuolemaan.Miten sinä voit ajatella etttei ikuisuutta olisi ? Sinulla on kuolematon sielu.
Surullista miten ihmisiä johdetaan harhaan.
En minäkään pidä siitä, että ihminen kärsii jstk. Mutta kuitenkin, jos se kärsimys avaa hänen silmänsä näkemään minne hän on menossa, eikö sekin ole parempi, kuin että ihminen lopullisesti hukkuu..
Koettele Jumalaa, pyydä häntä ilmaisemaan itsensä sinulle.
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=6825 ap. kirjoitti:
Miten sinä voit ajatella etttei ikuisuutta olisi ? Sinulla on kuolematon sielu.
Surullista miten ihmisiä johdetaan harhaan.
En minäkään pidä siitä, että ihminen kärsii jstk. Mutta kuitenkin, jos se kärsimys avaa hänen silmänsä näkemään minne hän on menossa, eikö sekin ole parempi, kuin että ihminen lopullisesti hukkuu..
Koettele Jumalaa, pyydä häntä ilmaisemaan itsensä sinulle.
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=6825Voi kuule, vallan helposti voin ajatelle ettei ikuisuutta olisi. Koska sitä ei ole siinä mielessä kun uskovat ajattelevat. Itseasiassa voisin vastata sinulle samoin kuin minä sinulle.
Miten sinä voit ajatella että jokin sielun ikuisuus olisi? Sinulla ei ole kuolematonta sielua. Surullista miten ihmisiä johdetaan harhaan.
"eikö sekin ole parempi, kuin että ihminen lopullisesti hukkuu."
Ei. Kuten sanoin, tahallinen kärsimyksen tuottaminen ei ole hyväksyttävää jo senkin vuoksi että ihminen ei ole kuolemansa jälkeen menossa minnekään, vaan kuolema on yksinkertaisesti loppu.
- ikuisuus kysymyksia
Jos ei olisi kärsimystä ja surua, niin mitä onni silloin olisi?
- 68688888
"Jos ei olisi kärsimystä ja surua, niin mitä onni silloin olisi?"
tuo on erikoinen ajatus. pitääkö muilla olla kärsimystä että sinulla voisi olla onni? ei todellakaan tarvitse. maailmassa on ihmisiä joissain pienissä yhteisöissä missä ei ole rikollisuutta eikä pahuuttakaan toisiaan kohtaan ja silti kokevat samaa onnea.
jos jumala taas on luonut systeemin sellaiseksi että maailmaan pitää sisältyä kärsimystä että voisi olla onnea, on se sairasta ja aina joku saa lyhyemmän korren. toisaalta paratiisissa olisi vain onnea ilman kärsimystä, joten ei se sielläkään olisi tarpeen.
maailmassa olisi onnea paljon enemmän ilman kärsimystä
- ^>^
Synnin, johon saatana meidät langetti on kärsimystemme syy.
- EROTKAA KIRKOSTA
Ei ole olemassa saatanaa, eikä muitakaan taruraamatun satuolentoja!
Kannattaa erota tämän vuoden puolella kirkosta, niin ensi vuonna on enemmän käytettävissä rahaa turhien kärsimysten poistoon. - on sokea jos ei näe
EROTKAA KIRKOSTA kirjoitti:
Ei ole olemassa saatanaa, eikä muitakaan taruraamatun satuolentoja!
Kannattaa erota tämän vuoden puolella kirkosta, niin ensi vuonna on enemmän käytettävissä rahaa turhien kärsimysten poistoon." Ei ole olemassa saatanaa " hyvin sen teot on nähtävillä tänäkin päivänä..
- Kaihen hoitoon:
on sokea jos ei näe kirjoitti:
" Ei ole olemassa saatanaa " hyvin sen teot on nähtävillä tänäkin päivänä..
Saatanan suurin valhe, jonka voisi laistaa vaikka Kainin suuhun, kun hän kohotti kätensä surmaten veljensä Aabelin.
on sokea jos ei näe kirjoitti:
" Ei ole olemassa saatanaa " hyvin sen teot on nähtävillä tänäkin päivänä..
"" Ei ole olemassa saatanaa " hyvin sen teot on nähtävillä tänäkin päivänä.."
Kyseessä on ihmisten teot, ei siinä mitään sen korkeampaa tahoa ole tarvittu.- on sokea jos ei näe
shadowself kirjoitti:
"" Ei ole olemassa saatanaa " hyvin sen teot on nähtävillä tänäkin päivänä.."
Kyseessä on ihmisten teot, ei siinä mitään sen korkeampaa tahoa ole tarvittu." Kyseessä on ihmisten teot"
Näin siitä sanoo Raamattu:
Evankeliumi Markuksen mukaan
21. Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
22. aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
23. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
Niin ihmiset tekevät sitä, mitä sydän vaatii..
- EL.a . k:IM
1 1
Koska Jeesus haluttiin teurastaa ihmisten toimesta.
Toisille se kärsimys on ansaittua.
Ja toisille se on vain koettelemus, että niistä tulisi vahvoja.- El o'Him
Entä mitä kärsimys on heille, joille se ei ole ansaittua, ja jotka lyyhistyvät sen alle?
"Ja toisille se on vain koettelemus, että niistä tulisi vahvoja"
Miksei Jumala luonut ihmisistä jo alunperinkin niin vahvoja ettei heitä tarvitsisi koetella?
- chelon
nimim erotkaa kirkosta.
Tuultakaan ei ole olemassa, kunnes se alkaa puhaltamaan. Vasta sitten ihminen myöntää. "Kas! Ilmassa on jotain! Se on tuulta"
Nyt ihminen on rauhassa ja pahat ajatukset valtaavat mielen, niin eikö hän silloin sanoisi, että "Kas! Äsken olin tyyni, mutta nyt minussa on jotain ja se on pahaa."?
Moni ei voi hyväksyä, että Jumala on ollut aina ja että Hänellä ei ole alkua, ei loppua. Hyväksykää ja tunnustakaa Jumala. Tutkikaa ja etsikää häntä ja hänen valtakuntaansa. Kysyt yhtä suurimmista ja tärkeimmistä kysymyksistä. Miksi? Kärsimystä kohdatessani kysyn ihan samaa. Olisipa meillä vastaus.
Meidän elämämme on kuitenkin ihmisen elämää koko rikkaudessaan. Sellaista elämää, jossa ei olisi yhtään kumpaakaan, tuskin on kellään. Eri asia sen sijaan on, huomaako esimerkiksi suuressa ahdistuksessa tai vakavasti sairas mitään hyvää elämässään. Tämä on inhimillisesti ymmärrettävää.
Ja kuten ketjussa on jo todettu, jos ei olisi kärsimystä, olisiko onnea? Jos aina saisi kaiken kuten tahtoisi, osaisiko ihminen enää kiittää. Ja niin julmaa kuin se onkin, kärsimykset ja koettelemukset opettavat myös jotakin.
En suinkaan sano, että lapsensa menettäneiden pitäisi ottaa kohtalonsa Jumalan opetuksena ja olla tästä kiitollisia. Ei tietenkään. Ihmisen osa ihmisenä on kohdata koko inhimillisten tunteiden kirjo. Onnettomuudet ja sairaudet voidaan selittää. Jumalan kädessä on jokaisen ihmisen elämä, eikä Hän julmuuttaan aiheuta meille kärsimystä, vaan jokainen elää hänelle tarkoitetun elämän, niin väärältä kuin se ihmisestä voi tuntua.
Jumalan rooli on olla tukena kaikkein raskaimmilla hetkeillä. Hän näkee kärsimyksen ja tietää sen kuuluvan ihmisen osaan, ei ihmisen omasta syystä, vaan osana ihmisyyttä. Siinä Hän on vierellä. Toivon, että voit luottaa siihen.
pappi SonjaIhminen on luonnut Jumalan, eikä Jumala ole luonnut ihmistä. se on fakta ja jos ajattelet muuta niin se on fiktiivistä!
- PSARI
1 1,
jos ihminen ei kokisi kärsimystä ja surua, niin hän ei osaisi arvostaa myöskään niiden vastakohtia eli hyvyyttä ja iloa.
Uskoville ja ei-uskoville, rukoileville ja rukoilemattomille sattuu aivan samalla tavalla onnettomuuksia, sairauksia tai tulipaloja ja harvoin sattumalle ei voi mitään. Elämässä on turha jossitella jälkikäteen, vaan pitää hyväksyä tosiasiat mitä on tapahtunut. Elämään kuuluu sureminen, kärsiminen ja ilo aivan yhdellä tapaa."jos ihminen ei kokisi kärsimystä ja surua, niin hän ei osaisi arvostaa myöskään niiden vastakohtia eli hyvyyttä ja iloa."
Jumala on täysin kykeneväinen luomaan ihmisen joka osaa arvostaa hyvyyttä ja iloa ilman että tämä joutuisi kohtaamaan kärsimystä missään muodossa.
Lisäksi on erittäin rajoittunutta ajatella ylipäänsäkin vain hyvän-pahan ja ilon-surun akselilla koska on olemassa kolmaskin vaihtoehto, neutraalius, olemus joka ei hyvä eikä paha, eikä myöskään iloa eikä surua.
Jos Jumala on todella kaiken luonut, ihmisten kokema kärsimys ei ole millään tasolla pakollinen tai välttämätön elementti vaan se on Jumalan omasta vapaasta tahdosta järjestelmään kuuluva tarpeeton elementti. Yhtä tarpeeton kuin on koko synnin konsepti sekä kadotustuomio ja pelastus Jeesuksen kautta.
- Luotan Jumalaan
Miksi maailmassa on pahuutta? Mieluummin kannattaisi kysyä miksi minussa itsessäni on pahuutta? Eikö ole ihan selvä ja looginen asia, että niinkauan kuin yhdessäkään luomakunnan asukkaassa on pahuutta, maailmassa on pahuutta.
Näen asian näin että jos Jumalaa ei olisi olisimme jo aikaa sitten kuolleet toistemme kanssa kähinöintiin, mutta koska olemme vielä elossa se on aika selvä merkki siitä että joku jossain rakastaa, ja isän ja äidin tavoin uskoo ja luottaa että lapsi viimein älyää kasvaa aikuiseksi. Ja hienovaraisesti johdattelee meitä niin että meillä on mahdollisuus hoitaa tämmä homma lopulta kotiin.
Olemme yhdessä tässä pahuuden ongelmassa, koska kukaan ei elä kuplassa, joten pahuuden vaikutukset, pienetkin, leviävät laajalle ja ennalta-arvaamattomalla tavalla.
Olisiko aika ruveta kantamaan vastuuta maailman pahuudesta eikä syyttää siitä Jumalaa. Emme me ihmiset ole toisillemme ystäviä emmekä vihollisiakaan, olemme yhdessäkärsijöitä. - esther
Eiköhän kyse ole enemmän IHMISTEN ahneudesta ja pahuudesta kuin Jumalan.
silti kärsimystä on usein mahdoton ymmärtää. - Matkalla taivaaseen
Taivaassa kyyneleet ja kärsimykset ovat ohi.
- nyt vielä matkalla
Totta siellä ne ovat ohi..
- Matkalla taivaaseen
Moni on tullut uskoon, kun on tullut kärsimystä elämään. Silloin on pitänyt ruveta ajattelemaan ikuisuusasioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172414Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071822Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021471Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571367Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1861216- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511025Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134830