goalla käärmeitä

liekö totta

Ajattelin matkustaa Goalle vaikka siellä saakin mahataudin. Nyt kuulin, että siellä elää runsaasti käärmeitä, esim. boa. En taida lähteäkään.

13

2126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet oikeassa.

      Siellä on käärmeitä. Kuten on kaikissa lämpimissä maissa varsinkin. Goasta en tiedä onko siellä boa-käärmeitä, mutta kobria ainakin. Ja monia muita. Mutta ei ne viihdy oikein siellä, missä on ihmisiä paljon. Ei semmosta kannata miettiä, jos matkustaa tykkää. Pysy pois viidakosta ja poluilla kulje rauhallisesti, niin mitä ilmeisimmin vältyt näkemästä käärmeitä. Ei Goa eikä Intiakaan ole ainut paikka missä niitä on. Matkaan vaan!

    • goagoa

      Jos käärmeitä eksyy turistialueille niin olen nähnyt paikallisten ovat häätävän ne pois. Muutamia käämeitä olen nähnyt(kobra,boa ja jotain pikkukäärmeitä), mutta käärmeet ovat nopeasti kiemurrellu pois ihmisten näkyvistä.
      Ja tossa hieman käärme infoa netistä.

      "Twenty-three species of snakes are found in Goa. The nonpoisonous variety of snakes include the common blind snake, the Russell sand boa, the Indian python, the Indian wart snake, trinket snake, Indian rat snake, golden tree snake, common wolf snake, chequered keelback, striped keelback, Indian gamma and common green whip snake.

      Among the few venomous snakes in Goa are the cobras, including the king cobra, the common Indian krait, the coral snake, the Russell's viper, the saw-scaled viper and the bamboo pit viper."

    • kohta reissuunY

      olen jonkin verran kierrellyt intiaa ,myös goassa mutten käärmeitä vielä koskaan ole nähnyt.lehmiä ja koiria näkyy jonkin verran ja goan ulkopulella on suurempi mahdollisuus saada se ripuli.
      yllä mainittu uutinen samaa tasoa kuin hait jotka tappavat turisteja autraliassa.
      joku viisas mies sanoi,että eniten harmittaa ne asiat jotka jätti tekemättä.

    • Käärmeripuli hui!

      Goasta en tiedä, mutta en ole nähnyt Intiassa luonnossa käärmettä, enkä ole saannut ripulia. Muita eläimiä sen sijaan melko runsaasti olen Intiassa nähnyt, lehmiä, vuohia, sikojakin, apinoita, elefantteja ym. jopa tiikerikin, mutta ihmeekseni käärmeitä en ole nähnyt. Tosin paikalliset kertoivat, että sade aikana näkee käärmeitä paremmin, kun vesi menee niiden kolosiin ja tulevat enempi näkösälle.
      Ihan varta vasten on pitänyt mennä käärmeitä katsomaan eläinpuistoon, jossa niitä on ollut runsain mitoin omissa oloissaan hallitusti. Muuten Kuningas Kobra on melkoisen iso ihan livenä, olen sitä aina luullut pienemmäksi. Lisäksi kaveri kertoi hänen pihallaan olleen kerran (talo viidakon reunamilla) ko. Kuningas Kobran, eikä se mitenkään pelännyt ja lähtenyt karkuun, kuten muut käärmeet ovat tehneet.

      Mitä taasen ripuliin tulee, niin sitä ei tarvitse pelätä Intiassa, hyvällä käsihygienialla homma toimii ja välttyy ripulilta. Jos nyt kuitenkin onnistuu pistämään pöpöt suuhun omin käsin ja massu alkaa ruplattamaan, löytyy siihen kyllä paikallisesti apua lääkkeiden muodossa. Joten rohkeasti vaan matkaan!

    • *kuu*

      Kaksi kertaa olen Goalla ollut ja kertaakaan en ole yhteenkään käärmeeseen törmännyt, en vaikka olemme aika paljon kierrellyt myös näiden suurempien turistialueiden ulkopuolella. Vatsatautiakaan en ole siellä saanut. Matkakumppani sai, mutta tauti lähti päivässä, kun ymmärrettiin heti kutsua lääkäri ja saatiin häneltä kunnolliset lääkkeet. Matkaan vaan! :)

    • boaboa

      Kyllä Goalla käärmeitä on. Meidän "kotipolulla" on nähty monta kertaa iso boa. Käärme kyllä luikertelee piiloon ja ainahan voi tien kautta kulkea...

    • paanu

      Käärmeitä en muista nähneeni kuin lumoajalla. 6 tai 7 krt on tullut käytyä, ja joka kerta saanut mahataudin. Onneks se menee päivässä-kahdessa ohi, nykyään tulee lääkkeetkin haettua ja saapumispäivänä. Viime vuonna tuli kyllä bonuksena salmonella, se oli vähän sitkeämpi tapaus.

    • J.VJ.VJ.V

      Parhaimpia muistoja jossain pikkutiellä KingCobra tai olihan se asvaltoitu, mutta soukahko viidakkotie putouksen lähellä ja siinä se oli ja onneksi lähti viidakkoon lujaa. Tulin Endfieldillä (m-pyörä) alas mutkikasta mäkeä ilman että moottori kävi ja jep! INHOAN KÄÄRMEITÄ, TÄMÄ N. 20 v TAKASIN ON JO KULTAINEN MUISTO ONNEKSI!

    • Mare

      Vällykäärme touhaa meidän hotellis niin että seinät paukkuu

    • höhöhöhöhö

      Ei Goa mitään Intiaa ole.

      • Kotas katsoa kartasta niin yllätyt tampio


      • Intiassa

        Goa on vain pieni osa Intiaa, sama jos kävisi Euroopassa vain yhdessä pienessä maassa, vaikkapa Luxemburgissa tai Sloveniassa ja muodostaisi niistä mielikuvan Intiasta.
        Goa nyt sattuu olemaan Intiassa se kohde mihin matkatoimistot järjestävät täältä Suomesta matkoja taviksille.
        Voihan sen Goan reissun kerran pari heittää, mutta suosittelen muutakin Intiaa, paljon on kohteita muuallakin. On puhdasta vapaata hiekkarantaa kilometritolkulla ja aivan paratiiseja, kuten vaikka Andamaaneilla löytyy. Pohjoinen Intia on taasen ihan erilainen vuoristoineen.
        Intiassa osavaltioissa on eroja, Goa oli aikanaan Portugalin siirtomaa (kuten Diu pohjoisempana) ja se näkyy vieläkin. Samoin Puducerry (Pondicerry) oli aikanaan Ranskalla ja se näkyy vieläkin katukuvassa, on kuin olisi Rivieralla.
        Intia on niin laaja alue eri kulttuureineen ja Goa vain yksi pieni osanen siitä.

        Niin niitä käärmeitä, harvoin näkee ja parhaiten näkee käärmeitä eläintarhassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe