Uskomatonta, että joku on sellaisen vienyt poliisille. Löytäjä on ilmeisesti arvellut, että sen on hukannut joku köyhä.
On Suomessa vielä rehellisiäkin ihmisiä.
Löytynyt setelitukku
10
104
Vastaukset
- Ben Bulla
Onkohan setelitukussa ollut 500€ seteliä? Harva on sellaisen nähnyt ja sen takia olisi vaikea poliisille kertoa millainen se on. Se on kuin Bin Laden. Oli olemassa, mutta kukaan ei ollut nähnyt.
Luin saman jutun.
Minua nauratti, kun rehellisen löytäjän vastinneeksi on löytynyt lukuisia omistajaksi ilmottautuneita. Se siitä rehellisestä Suomesta.
Voi muuten olla, että oikea omistaja ei uskalla ilmottautua ollenkaan. Poliisi nimiitäin varmaan kyselee rahojen alkuperää.- vanhusko?
Harva kuljettaa mukanaan käteistä suuria summia, eli kyseessä ollut joku joka ollut menossa ostamaan jotain suurta tai ollut viemässä summaa pankkiin tai vanhus joka kerännyt rahaa konkreettisesti "sukanvarteen " ja pudotti rahat .
Jotenkin veikkaan viimeistä vaihto-ehtoa. Esim dementikko joka ei ole vielä tajunnut hävittäneensä, tai hänellä ei ole käsitystä paljonko rahaa oli tms....?
Toivottavasti oikea rahojen omistaja ilmaantuu.
Puolirehellinen?
Kyse oli vain 20€:n setelistä.
Löysin sen kuntosalin pukeutumistilan lattialta.
Otin talteen ja kerroin respassa löytäneeni rahaa.
Kun löytyy henkilö joka voi kertoa minkä, tai mitkä rahat hän on kadottanut ja suunnilleen milloin ( arvelen ettei seti lojunut lattialla kovin pitkään ) ja mitkä paikat tulisivat kyseeseen, niin palautan löydökseni.
Sanoin pitäväni tarjouksen voimassa 2-viikkoa.
Kukaan ei perään kysynyt.
En tiedä missä summassa kulkisi rehellisyyteni raja.
Jos summa olisi riittävän suuri niin sillä olisi kadottajalle merkitystä ja minä voisin odottaa kohtuullista löytöpalkkiota.Minäkin löysin lompakon ja soitin sen omistajelle. Omistaja tarjosi rahaa, jota en halunnut ottaa, mutta kun hän oikein tyrkytti, niin sanoin, että ok, minä otan ja laitan sen saman tien Punaisen Ristin keräykseen ja laitoin kans.
- ............
Mitä ihmiselle tapahtuu jos ei veisikkää löytämäänsä suurta rahatukkua poliisille, vaan kuluttaa itse, ?? Olis mukava tietää tapahtuuko mitään sen kummempaa ?
Aikoinaan löysin rahaa se oli markka aikaa, vein poliisille, sain sitten määrätyn ajankuluttua sen itselleni koska omistajaa ei löytyny, verot kyllä siitä ensin perittiin. - mä pitäisin itse
Miksi me olemme rehellisiä ? Tietenki siksi kun aikoinaan meidät kasvatettiin rehelliseksi.
Nyt olen ajatellu, jos löytäisin suuren summan rahaa, taitaisin pitää sen itse, miksi pitäisi viedä poliisilaitokselle ?
Suomessa on harrastettu viimeset kaksikymmentä vuotta riistopolitiikkaa, kansa on köuyhtyny, muutamat johtajat kynineet valtavia palkkoja ja palkkioita, josista tavllinen ihminen voi vain unelmoida, siksi nyt katson oikeudekseni pitää suurenkin summan rahaa jos löydän, enhän olisi sitä varastanu vaan olisin sen löytäny,
mitä mieltä olette ajatuksesta. mitä te nyt tekisitte ? - se siitä,,,,
Pisti ajattelemaan, hymmm, ei rikkaatkaan ole rehellisiä ei edes kaikki päättäjät, miksi me olisimme, , siitä ei olisi enään mitään hyötyä, kukaan ei meitä rehellisä kunnioita, meitä riistetään surutta, en palauttaisi löytämiä rahoja enään.
toivottavasti joskus kompastun suureen rahasummaan, pitäisin sen itsellä ja olisin iloinen. usein olen ihmetellyt, kun muut ihmiset löytävät rahaa, minä en koskaan. Vaikka kompastusin rahakasaan, en varmaan tajuaisi, mihin oon kompastunut.
Kulenko niin "taivaita tuijotellen"....en kyllä nykysin, pitääki ruveta tarkkaan ruveta syynaamaan, jospa euroon kompastun.- tykkään kuluttaa
jaaa, susmorsian taitaa oll ylypiä, ku nokka pysytyssä kulkee, tiesitkö ylypiät hukkuu satteelle, leikki leikkinä, olishan se mukava löytää paljon rahaa, olen nimittäin hyvä kuluttamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2075150Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy464810Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2022759Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171352348- 651982
Maailman laiskin eläin: persu
Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s1121861- 671804
- 2081684
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1641286Martina tienaa itse rahansa
Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.2541015