pitäisikö huolestua enemmän?

ahdistunut

Tapasin 6kk sitten poikaystäväni ja silloin avoimesti kertoi, että joskus ollut suuria velkoja niin alkoholin, kuin pelienkin takia. mutta vannoi ettei ole vuosiin ollut ongelmia. mutta nyt 6kk seurustelun jälkeen, hän kertoi olevansa suurissa veloissa. samoista syistä.olen sanonut että parempi ettei sit enää kännäile, sillä sillon hän retkahtaa pelaamaan sievoisia summia. sanoi että pystyy pelaamaan kohtuullisesti, siksi hän ei tule sitä lopettamaan koskaan, sillä tykkää siitä. haluaa kuulemma minulle näyttää että nykyään hän pystyy pelaamaan normaalisummilla. yleensä hän siis pelaa kavereitten kaa jatkoilla, jolloin on helppo lainaa rahaa kavereilta. näin tän hetkiset velatkin on hankittu. hän ei minun aikanani ole pelannut, tai ainakaan en ole siitä tiennyt. hän sanoaa, että parempaan on menossa. mut mitäs sit kun taas rahatilanne ok, saanko taas vaan peloissani odottaa uutta kertaa kun on pelattu yli varojen. jotenkin olen jo nyt kyllästynyt tähän valehteluun. mielessäni en jaksa enää edes välittää, sillä en näe tulevaisuuttamme enää samanlaisena. mutta jokin sanoo että pitäisi antaa mahdollisuus. mutta olisiko se vain tyhmää?

8

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trust me

      Olen kärsinyt peliongelmasta ja olen välillä pystynyt olemaan pelaamatta, mutta olen monesti sortunut houkutuksiin palata pelaamaan ja on uskonut että pystyy pitämään homman hallussa, eikä pelaaminen riistäydy käsistä. Olen kuitenkin mokannut joka kerta ja tiedän, ettei ainakaan omalla kohdallani onnistu pelihimojen hallinta. Ainoa keino oli itsellä jättää pelit kokonaan ja laittaa estot kaikille pelisivustoille. En usko, että poikaystäväsikään hallitsee tilannetta.

    • 7+16

      Jos ongelmia esiintyy, lopeta suhde. Et tiedäkään millaiseen piinaan joudut peliongelmaisen kanssa. Toista et pysty parantaan. Hyysääminen kun ei tuo tulosta.
      Oma isä oli/on pahasti koukussa. Itselle on jäänyt sen verran kammo etten ala tapaileen/suhteeseen ihmisen kanssa jolla on joskus menneisyydessään ollut peliongelma. Tuosta voit päätellä millaista se arki on...

    • ahdistunut

      kiitoksia paljon vastauksista... taitaapi olla etten riskiä ota oman tulevaisuuteni kanssa... en halua elää elämässä jossa mietin mitä jos.... tässä vaiheessa on hyvä vielä liukua pois tilanteesta, kun ei tuota perhettä yhdessä ole. enkä halua ottaa riskiä että tämä olisi joskus ongelma jos olisi lapsia. kiitos paljon

    • One chance and out

      Jos pidät tyypistä, anna vika mahollisuus, jos et älä anna. Älä pilaa omaa elämääs ainakaan antamalla rahaa tommoselle jätkälle.

      • Nou nou nou!

        Ei mitään toisia tai kolmansia mahdollisuuksia! Ne tunteet ei aina riitä, että parisuhde olisi onnellinen. Toisen kanssa tulisi olla turvallinen olo. Eiköhän se tilanne ole käynyt ap:lle jo selväksi. Ehdottomasti tuollainen suhde poikki. Ap:n ei missään nimessä pidä haaskata omaa elämäänsä toisen hallitsemattomalla ongelmalla, joka luultavimmin tulee vain pahentumaan ajan myötä.


    • Hei Ahdistunut!

      Parisuhteen tulisi perustua luottamukselle. Jos joudut suhteessa jatkuvasti epäilemään toista ja odottamaan huonoja uutisia niin sellainen kalvaa suhteen perustaa ja tekee suhteen hankalaksi.

      Kohtuupelaaminen voi olla mahdollista, mutta harvemmin silloin kun taustalla on selvittämätön ja hoitamaton peliongelma. Viestistäsi käy ilmi, että poikaystäväsi ei tällä hetkellä edes harkitse lopettavansa pelaamista, koska uskoo voivansa pelata kohtuudella.

      Toisen käytöstä ei voi suoran muuttaa, mutta muutokseen voi motivoida esimerkiksi antamalla peliongelmaan liittyvää materiaalia luettavaksi. Peluurin sivuilta löydät materiaalia peliongelmaan liittyen http://www.peluuri.fi/etusivu/ Poikaystäväsi voisi myös tehdä Päihdelinkin sivuilta löytyvän testin http://www.paihdelinkki.fi/testaa/rahapelitesti ja voisitte yhdessä keskustella testin tuloksista.

      Jos suhteenne jatkuu, olisi tärkeää että voisitte puhua avoimesti rahankäytöstä ja pelaamisesta. Ongelmapelaajalle ei kannata lainata rahaa eikä velkoja lähteä maksamaan, koska velkojen maksaminen usein vain mahdollistaa pelaamisen jatkamisen. Voit ottaa pelaamisen puheeksi rauhallisesti keskustellen ja syyllistämisen sijaan kertoa, että olet huolissasi ja välität. Jos keskustelu pelaamisesta epäonnistuu, se ei ole sinun vikasi vaan johtuu todennäköisesti siitä, että poikaystäväsi ei ole vielä valmis tekemään asialle mitään ja kieltää ongelman.

      Jos haluat pohtia tilannettasi tarkemmin, voit soittaa Peluurin Auttavaan puhelimeen anonyymisti ark. klo. 12 - 18 numeroon 0800 100 101. Voit myös kannustaa poikaystävääsi soittamaan Peluuriin.

      Ystävällisesti,
      Peluuri-tiimi

    • just a pker

      hey, callllll 0291350135for hjälp plzzzzzzzzzz mickekickeleakbatteryacid l2pk kid crash3ddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

    • InternetinJeesus^2

      no voe prkl. Ainakaan poikaytstäväsi ei vedä kännejä, niin että klo 13:33 ollaan laattaperseet.. eikä hakkaa sinua. Eli jätä oman onnensa nojaan. Ehkä perhe huolehtii, ehkä ei. Jos itse olet ongelmaton ja syperhyvännköineinen, sinulle löytyy varmasti monen monta ottajaa, joista jotkut myös hyvänäpitäjiä.
      Helvettiäkö sitä jossain suomikaksneljässä murhetiumaan tuollaisia.

      Eh. Vai oliko tämäkin niitä etusivun s24 keksimiä huuhaa juttuja?
      Vitut siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      246
      2384
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1585
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      73
      1376
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1265
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1182
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      92
      1116
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      968
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      80
      948
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      912
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      98
      800
    Aihe