Miten selvitä kissan katoamisesta?

pupupupu

Hei kaikille! Minun kissani katosi 7 viikkoa sitten. Pelkään, että kuolo on korjannut. Onko teillä kokemuksia kissan katoamisesta ja miten siitä selvisitte? Minun on ollut todella vaikea ja paha olla katoamisen jälkeen.

66

4887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä kadonnut useita ulkokissoja, todennäköisesti petojen suihin ja autojen alle jääneet. Harmittaahan se ja tuntuu pahalta mutta juuri tämän takia omat kissani ovat sisäkissoja. En kestäisi sitä pelkoa kun kissat yksin olisivat ulkona petojen/ihmisten/autojen ja muiden vaarojen armoilla. Kun kissani kuolevat, ne kuolevat eläinlääkärin toimesta ja vain jos se on ainoa vaihtoehto eikä mitään ole tehtävissä ja kissa ei enää pysty normaalisti ja kivuttomasti elämään. En halua kissojeni kokevan mitään tälläistä: http://www.pelastetaankissat24.com/galleria/main.php?g2_itemId=7567

      • hyi mitä kuvia älkää kattoko jos ootte niin herkkiä


    • Sitten olisi kiva jos laittaisitte sen missä ja minkälainen katti katosi koska itsellänikin on kissa otettu kiinni ja sen kotia ollaan etitty 8.10 alkaen. Ei auta että vain surkuttelee laittakaa kaikkialle ilmotusta josko löytys jos haluaa sen löytyvän. Karkurit.fi olen laittanu viestiä mutta ei ole kukaan kaivannu kissaa tampereella.

    • ANNE-MURU

      kadonnut kiuruveden lapinsalossa mustavalkoinen puoliangora leikattu isokokoinen kollikissa,murukissa katosi heinäkuun 15 päivän tienoilla,olen laittanut karkurit sivuille ja karkulaiset sivulle kuvia sieltä voi käydä kattomassa.nimim:ANNE-MURU,,en ole luopunut toivosta että muru tulisi takaisin.

    • pahvipäät

      Onpas kissoilla vastuuttomat omistajat kun päästävät kissansa yksin ulos ja sitten itketään. Kissa on on voinut säikähtää vaikka toista agressiivista kissaa ja joutunut pakenemaan kauaksikin, tai joutunut ihmisen pahoinpitelemäksi, on voinut jäädä auton alle, vaikka kuin paljon syitä kun ette pidä huolta kissastanne. Teidät laittaa vastuuseen kun ette valvo ja huolehdi lemmikistänne.Laki jo määrää että kissatkin pidettävä kiinni.Säälin kissa parkoja, mitä on voinut sattua ja joutuvat kitumaan ja kärsimään, en teitä.

      • Pekoli

        "pahvipäät"

        Yritä hankkia ihmissuhde.

        Katkeraa loppuelämää vaan sinulle.


      • puupääpuupää

        Odotinkin koska hyökkäät kolostasi :)


    • kissaleidi4555

      Otan osaa, pupupupu! Joskus kissat palaavat pitkänkin ajan kuluttua kotiin. Olethan ollut aktiivinen ja kysellyt naapureista, tehnyt kävelylenkkejä lähiteiden laitoja tutkien sekä laittanut kuvia ja tietoja kissasta lähikauppojen ilmoitustaululle ja nettiin?

      Minun kissani katosi n. kuukausi sitten. Mutta palasi onneksi! Kun se oli poissa, huomasin miten rakas se onkaan! Minua muuten auttoi kun otin täällä netissä yhteyttä selvänäkijään, joka ennusti että kissani palaa, ja niin kävikin.

      Jaksamista Sinulle, pupupupu. Joko kissasi palaa tai sitten se oli tarkoitettu näin... Ulkomaailma on liian vaarallinen vapaana liikkuville kissoille. Pahat ihmiset, liikenne ja pedot ovat uhkana. Älkää pitäkö kissojanne vapaina vaan ulkoiluttakaa hihnassa tai aidatussa tilassa tai pitäkää sisakissoina, niin ei tarvitse itkeä rakkaan katoamista!

      • Ooouuuuuuuuuuu

        Tuliko kissasi vain itsekseen vai löytyikö muuten? :)


      • kissaleidi4555
        Ooouuuuuuuuuuu kirjoitti:

        Tuliko kissasi vain itsekseen vai löytyikö muuten? :)

        Itse palasi raapimaan ikkunaa sisään päästäkseen. Ilo oli suunnaton!. Ei ole aavistustakaaan missä oli ollut.


      • Osaisit edes hävetä
        kissaleidi4555 kirjoitti:

        Itse palasi raapimaan ikkunaa sisään päästäkseen. Ilo oli suunnaton!. Ei ole aavistustakaaan missä oli ollut.

        "Ei ole aavistustakaaan missä oli ollut"


      • ooouuuuuuuuuuuuu
        kissaleidi4555 kirjoitti:

        Itse palasi raapimaan ikkunaa sisään päästäkseen. Ilo oli suunnaton!. Ei ole aavistustakaaan missä oli ollut.

        Mihin selvännäkijään otit yhteyttä? Tuntuiko aidolta vai huuhaalta??


      • ......
        Osaisit edes hävetä kirjoitti:

        "Ei ole aavistustakaaan missä oli ollut"

        Jos kissa on kadonnut ei voi tietää missä se on. Mitä häpeämistä siinä on?


      • 4tgjåp2w3o4jtp23
        ...... kirjoitti:

        Jos kissa on kadonnut ei voi tietää missä se on. Mitä häpeämistä siinä on?

        Se, että lemmikkieläin oli kadoksissa.

        Vastuullinen ihminen huolehtii lemmikeistään niin, etteivät ne pääse katoamaan.

        Harmittavan monet ihmiset ovat kerrassaan törkeän piittaamattomia kissojensa suhteen.

        .


    • Pekoli

      Kissa on sitkeä selviytyjä, kuten tiedetään.

      Meidän vanha leikattu kollipoika katosi kaupungissa 31.5. ja hän löytyi 2.10. viime vuonna n. 4-500 m karkupaikasta, omakotialueelta.. Laitoin lehti-ilmoituksen 2.6. ja eräs henkilö muisti siitä tuntomerkit. Hän soitti ja Aatu pääsi LIHONEENA takaisin kotiin.

      Toivottavasti oma kissasi vielä löytyy, älä menetä toivoa.

    • pupupupup

      Kiitos lohduttavista sanoista! Toivotaan, että kissa ilmaantuu. Harmillista, että sanoit noin, pahvipää. Olen nimittäin ollut mitä parhain kissanomistaja, ja varmasti monet muutkin, joiden kissa on kadonut, ja rakastanut kissaani ihan hurjasti. Olen myös kärsinyt suurista omantunnontuskista, kun kissa pääsi minulta karkuun (Tiedän tiedän, ihan oikein minulle ja virheitä ei saisi tehdä). Olen ilmoitellut kissan katoamisesta lehdessä, netissä, bussipysäkeillä, kaupan ilmoitustauluilla jne. Varmoja havaintoja ei ole tullut, mutta en aio luopua toivosta!

      • Ooouuuuuuuuuuuu

        Tiedän tasan tarkkaan mitä koet..olen itse samalaisessa tilanteessa. Olo on aivan hirveä!! Vaikka kyse vain "kissasta",niinkuin monet asian on minulle ilmaissut,niin kyllä ollut kunnon kaveri, tosin kuin monet "ihmiskaverit".. Jaksamisia sulle! :-)


      • You stupid people
        Ooouuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        Tiedän tasan tarkkaan mitä koet..olen itse samalaisessa tilanteessa. Olo on aivan hirveä!! Vaikka kyse vain "kissasta",niinkuin monet asian on minulle ilmaissut,niin kyllä ollut kunnon kaveri, tosin kuin monet "ihmiskaverit".. Jaksamisia sulle! :-)

        He*vettiäkö te itkette täällä palstalla ja haette empatiaa kun kissanne katoaminen on ihan oma syynne. Kissan ulkoilu ilman valvontaa on heitteillejättö!

        Katsokaa peiliin, katukaa ja parantakaa jatkossa tapanne tai jatkossa hankkikaa vain pehmoeläimiä tai akvaario. Akvaario on kyllä isotöinen joten ehkä kannattaa sekin väliin.


      • vinkki.
        You stupid people kirjoitti:

        He*vettiäkö te itkette täällä palstalla ja haette empatiaa kun kissanne katoaminen on ihan oma syynne. Kissan ulkoilu ilman valvontaa on heitteillejättö!

        Katsokaa peiliin, katukaa ja parantakaa jatkossa tapanne tai jatkossa hankkikaa vain pehmoeläimiä tai akvaario. Akvaario on kyllä isotöinen joten ehkä kannattaa sekin väliin.

        Oikealla lääkityksellä luonteesi ongelmat voisivat helpottua.


    • sinitinttinen

      Teihin idiootteihin moralisoijiin ei tehoa edes para bellum! muaahahahhaaa

    • Itsekkäät...

      Teille, jotka hoette, että kissoja ei saa päästää ulos: kuinka moni sisäkissan omistaja ulkoiluttaa aktiivisesti kissaansa? Omien kokemusteni mukaan ehkä kourallinen. Ja aktiivisella tarkoitetaan nyt vähintään kerran kahdessa päivässä, vaikka eihän sekään ole likimainkaan riittävästi jotta kissa saisi lajityypilleen riittävästi liikuntaa.
      Voi olla, että sisäkissan elämä on pidempi, kuin ulkokissan. Mutta kumpikohan siitä elämän pituudesta nauttii enemmän: sisälle teljetty kissa vai sen itsekäs omistaja? Kas kun sisäkissalla ei ole muuta mahdollisuutta kuin maata neljän seinän sisällä omistajansa armoilla. Onko se oikeudenmukaista elämää kissalle? Ulkokissa saa juoksennella vapaasti, metsästellä ötököitä ja pikkueläimiä, kiipeillä, telmiä ja tehdä kaikkea lajilleen tyypillistä. Niin vaikeaa kuin sen uskominen saattaakin olla, en usko, että mikään kissa todellisuudessa nauttii sohvalla makoilusta pehmoleluvuoren keskellä, en vaikka sen mielenkiinnoton elämä kestäisi kymmenen vuotta kauemmin.
      Niin, että jos oikeasti rakastatte kissaanne, annatte sen ulkoilla vapaasti ja toteuttaa itseään, muuten voitte hankkia vaikkapa hamsterin.

      • 144

        Kuuleppa kun sisäkissat voivat juosta, leikkiä ja riehua siellä asunnossa samalla tavalla kuin ulkona. Ja ainakin omat kissat pelkäävät suunnattomasti kun joutuvat ulos. Kumpi siis on parempi?


      • 288,5
        144 kirjoitti:

        Kuuleppa kun sisäkissat voivat juosta, leikkiä ja riehua siellä asunnossa samalla tavalla kuin ulkona. Ja ainakin omat kissat pelkäävät suunnattomasti kun joutuvat ulos. Kumpi siis on parempi?

        Kun ne eivät voi. Ulkona kissat saavat kiipeillä puissa, saalistaa eläimiä ja seikkailla. Sisällä ei mihinkään tälläiseen ole mahdollisuutta. Kissat kököttävät apaattisena ja lihovat hysteerisen omistajansa itsekkyyden uhrina.


      • timmi ja absolutisti
        288,5 kirjoitti:

        Kun ne eivät voi. Ulkona kissat saavat kiipeillä puissa, saalistaa eläimiä ja seikkailla. Sisällä ei mihinkään tälläiseen ole mahdollisuutta. Kissat kököttävät apaattisena ja lihovat hysteerisen omistajansa itsekkyyden uhrina.

        Vinkkinä,kuule tohon sun hysteriaan ja lihoomiseeen...et söis kato niin paljoa,ja sit,et koita nyt rauhottuuuu...oot ihan hys hys kato vaan...toivotaan nyt et tepsii,ei oo kiva jos on ylipainoo,ja sit viel skitsoo....ihan kaameeta.
        Mulla on paino indeksi 21,ja sitä oon kyllä jatkuvasti saanu kehuja,tiedän,et oon tosi simpsakan näkönen,ja et ei kaikil oo ees itsekuriin tällasiin mittoihin päästä,mut mul se on niinku geeneissä,voin syödä ihan mitä vaan,mut ei se roikkuu jää,niinku ei mikään muukaan paikkaa....ollaan sellasii kissanaisii vaan XD


      • 1118
        288,5 kirjoitti:

        Kun ne eivät voi. Ulkona kissat saavat kiipeillä puissa, saalistaa eläimiä ja seikkailla. Sisällä ei mihinkään tälläiseen ole mahdollisuutta. Kissat kököttävät apaattisena ja lihovat hysteerisen omistajansa itsekkyyden uhrina.

        "Kissat kököttävät apaattisina.." Jaa? Ei minun kissat ainakaan. Tuossa ne leikkivät keskenään, saalistavat leluhiiriä ja palloja ja kiipeilevät korkeassa kiipeilypuussa. Mene trolli takaisin koloosi, sinua ei täällä kaivata.


      • 2224
        1118 kirjoitti:

        "Kissat kököttävät apaattisina.." Jaa? Ei minun kissat ainakaan. Tuossa ne leikkivät keskenään, saalistavat leluhiiriä ja palloja ja kiipeilevät korkeassa kiipeilypuussa. Mene trolli takaisin koloosi, sinua ei täällä kaivata.

        Lapsellisen trollaamisen sijasta voisit joskus keskittyä tosiasioihin. Ylipaino on sisäkissoilla todella yleinen ongelma.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339531498.html

        "Ylipaino vaivaa jo valtaosaa kotikissoista. Lihavuuden myötä lemmikit joutuvat kärsimään erilaisista vaivoista ja sairauksista.
        Paino-ongelmat ovat yleistyneet tasaisesti viime vuosikymmeninä mutta räjähtäneet käsiin varsinkin 2000-luvulla. Kissoihin erikoistunut eläinlääkäri Suvi Pohjola-Stenroos arvioi, että hänen klinikalleen tulevista kissoista enää vain joka viides on normaalipainoinen."


      • noloa
        2224 kirjoitti:

        Lapsellisen trollaamisen sijasta voisit joskus keskittyä tosiasioihin. Ylipaino on sisäkissoilla todella yleinen ongelma.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339531498.html

        "Ylipaino vaivaa jo valtaosaa kotikissoista. Lihavuuden myötä lemmikit joutuvat kärsimään erilaisista vaivoista ja sairauksista.
        Paino-ongelmat ovat yleistyneet tasaisesti viime vuosikymmeninä mutta räjähtäneet käsiin varsinkin 2000-luvulla. Kissoihin erikoistunut eläinlääkäri Suvi Pohjola-Stenroos arvioi, että hänen klinikalleen tulevista kissoista enää vain joka viides on normaalipainoinen."

        Missä kohtaa olen trollannut? Onko nykyään trollaaminen sitä, että kertoo miten omat kissat elävät? Ja huomaatko että tuossa uutisessa puhutaan liikunnan puutteesta? Kissat voivat juosta ja liikkua sisällä ihan hyvin.

        "Kissan lihomisen suurin syy on, että kissalle on aina tarjolla ruokaa ja sitä on liian suuria määriä."

        Niin, sitä ruokaa ei ole pakko syöttää niin paljon että kissa lihoo.

        Kyllä sinulla on ankea ja tylsä elämä kun pitää JOKAISEEN kissatopikkiin purkaa pahaa oloaan... Voi rassukka, toivottavasti ylläpito antaa tuollaiselle pysyvät bannit! Sinua ei kukaan jaksa kuunnella enää. Liika on liikaa.


      • 4443
        noloa kirjoitti:

        Missä kohtaa olen trollannut? Onko nykyään trollaaminen sitä, että kertoo miten omat kissat elävät? Ja huomaatko että tuossa uutisessa puhutaan liikunnan puutteesta? Kissat voivat juosta ja liikkua sisällä ihan hyvin.

        "Kissan lihomisen suurin syy on, että kissalle on aina tarjolla ruokaa ja sitä on liian suuria määriä."

        Niin, sitä ruokaa ei ole pakko syöttää niin paljon että kissa lihoo.

        Kyllä sinulla on ankea ja tylsä elämä kun pitää JOKAISEEN kissatopikkiin purkaa pahaa oloaan... Voi rassukka, toivottavasti ylläpito antaa tuollaiselle pysyvät bannit! Sinua ei kukaan jaksa kuunnella enää. Liika on liikaa.

        Voi lapsi hyvä. Aika heikoilla järkesi on, jos mielestäsi bannia pitäisi antaa oikean tiedon kertomisesta ja vain siksi, että se tieto ei ole mieleistäsi.


      • herätys,missäskissa
        2224 kirjoitti:

        Lapsellisen trollaamisen sijasta voisit joskus keskittyä tosiasioihin. Ylipaino on sisäkissoilla todella yleinen ongelma.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339531498.html

        "Ylipaino vaivaa jo valtaosaa kotikissoista. Lihavuuden myötä lemmikit joutuvat kärsimään erilaisista vaivoista ja sairauksista.
        Paino-ongelmat ovat yleistyneet tasaisesti viime vuosikymmeninä mutta räjähtäneet käsiin varsinkin 2000-luvulla. Kissoihin erikoistunut eläinlääkäri Suvi Pohjola-Stenroos arvioi, että hänen klinikalleen tulevista kissoista enää vain joka viides on normaalipainoinen."

        Huh huh,miten ulkokissoja pidetään,olisko aika alkaa jo jokaisen hoitaa kissaansa niinkuin laki määrää.Kissaa ei saa hylätä luontoon!



        http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maaseutu/vuosittain-lopetetaan-tai-hylätään-jopa-20000-kissaa-1.48163


      • näin on

        Asiaa! Kerrankin joku on samalla aaltopituudella minun arvojeni kohdalla! Kissan luonteelle kuuluu vapaus liikkua luonnossa niinkuin se tahtoo, ja se joka asuu vaikka kerrostalossa, ottaa itselleen vaikka sen hamsterin!!!


      • hahhaha
        näin on kirjoitti:

        Asiaa! Kerrankin joku on samalla aaltopituudella minun arvojeni kohdalla! Kissan luonteelle kuuluu vapaus liikkua luonnossa niinkuin se tahtoo, ja se joka asuu vaikka kerrostalossa, ottaa itselleen vaikka sen hamsterin!!!

        Hamsterit kuuluvat luontoon myös kun ovat kerta sieltä tulleetkin. Pysykööt siis siellä!


    • Olet väärässä

      Sisäkissana olo kun nimenomaan ei tarkoita sitä että kissa vain pötköttää jossain nurkassa 24/7.
      Minulla on kaksi kissaa ja ne juoksevat päivällä aivan mahdotonta rallia yläkerrasta alakertaan sohvan kautta kiipeilypuuhun ja takaisin. Sitten nukutaan pari tuntia ja taas painitaan. Sen lisäksi leikitän niitä itse. Kesällä saatetaan käydä monta kertaa päivässäkin ulkona ja otan ne mukaan jos menen esim. kaivelemaan kukkapenkkiä. Näin talvella eivät viihdy ulkona kuin korkeintaan 5min joten ei siellä juurikaan käydä.
      Toinen kissani on kovin perso ruualle joten se on helppo motivoida tekemään temppuja ja ollaankin opeteltu vaikka mitä naksuttimen avulla.
      Ötökäitä on kesällä ja silloin kissat viihtyvätkin ulkona. Joskus päästän toisen kissan kissan valjaat päällä ulos mutta ilman narua. Saa juosta ihan sydämensä kyllyydestä ja tulee yleensä kutsusta takaisin. Toinen kissa tykkää ulkona ennen kaikkea vain istuskella ja katsella tai makoilla auringossa.

      Rakastan kissojani ja aijon jatkossakin ulkoiluttaa niitä vain valvovan silmän alla.

      • ennakointia pleace

        Tuo on turvallinen tapa pitää kissoja.Ulkoiluttaa voi valjaissa,tai tarhassa,jos haluaa että kissat on turvassa vaaroilta.Täällä jää tuohon autotielle 2-3kissaa joka vuosi,lisäksi on joku peto syönyt muutamien kissat viimevuonna,vain karvat löytyneet metsästä.Ja kaiken tuon tietäen,jotkut päästävät silti kissansa täälläkin ulos,ja sitten surraan ja ihmetellään ,kun kissaa ei enää näy...


    • Katso peiliin ja tunnusta itsellesi kuinka nuija olet. Kissa kuuluu sisälle eikä pihalle.
      Ulkona kissa on vapaata riistaa ! Herää pahvi unistas !

      • ---

        Viestihiostoriastasi päätellen sinulla ei ole pahemmin varaa nimitellä muita nuijiksi.


    • ei ulkokissoill

      112 voi soittaa heti kun kissa katoaa ja sinne voi soittaa myös jos löytää kissan. Sieltä saattavat laittaa myös tiedotteen paikallisradioon.

      Kannattaa etsiä iltahämärässä lenkkipolun viereltä, kissoilla on usein omat kulkuväylät hieman ihmisten teiden vieressä.

      Ja kannattaa kysellä paikallisista löytöeläinkodeista ja laittaa ilmoituksia.

      Minä kerran otin pakkasella karkulaisen kiinni, ja omistaja ei edes millään lailla ollut etisinyt kissaa. Olin ilmoitellut kaupoissa ja lyhtypylväissä mutta vasta omistajan kaveri huomasi ilmoituksen. Ihmetyttää nuo jotka eivät etsi kissaansa millään lailla.

      vinkkejä:

      -älä päästä kissaa ulos, opeta se valjaisiin pienestä pitäen
      -älä pidä kotibileitä missä päissään ette huomaa jos kissa livahtaa ulos
      -parvekelasit

      enkeleitä kaikille karkukissoille

      • vapaus parasta

        Mitähän luulet hälytyskeskuksen asialle tekevän? Heitä ei tule kissan katoamisella kuormittaa. Vain silloin jos kissalla on joku akuutti hätätilanne kannattaa hälytyskeskukseen otaa yhteyttä.

        Paras vinkki tulee tässä:

        Kissoja tulee ottaa vain sellaisiin oloihin, joissa niille on suotuisat mahdollisuudet vapaaseen ulkoiluun. Siis vain maalle kissoja.

        Kyllä vapaasti ulkoileville lemmikkikissoille.


      • Kissat vapaudessa
        vapaus parasta kirjoitti:

        Mitähän luulet hälytyskeskuksen asialle tekevän? Heitä ei tule kissan katoamisella kuormittaa. Vain silloin jos kissalla on joku akuutti hätätilanne kannattaa hälytyskeskukseen otaa yhteyttä.

        Paras vinkki tulee tässä:

        Kissoja tulee ottaa vain sellaisiin oloihin, joissa niille on suotuisat mahdollisuudet vapaaseen ulkoiluun. Siis vain maalle kissoja.

        Kyllä vapaasti ulkoileville lemmikkikissoille.

        Kissat nauttii vapaudesta
        Meillä on kolme kissaa, kaikki on leikattuja. Olemme maalla ja kissoille on kissanluukut joiden kautta ne tulevat ja menevät. Välillä joku kissoista voi olla viikon omilla teillään, tietenkin on kaipailtu. Meidän kissat ovat tavallisia kissoja jotka pyydystävät hiiriä ja kaikkea pientä riistaa. alueellamme on myös ilveksiä ja kettuja ja luonnon laki on että myös kissatkin saattavat joutua jonkun petoeläimen ruuaksi, asialle ei vain yksinkertaisesti voi mitään on tyydyttävä luonnon ehtoihin.


    • pikkutalo1

      Leikattu Santtu oli kaupungissa 7 viikkoa kateissa ja palasi. Älä menetä toivoa

    • Itselle ottanut

      Kaikki kissat joista ei huolehdita tai ole kytkettynä saavatkin kadota.Netti on täynnä näitä kyseliöitä kun eivät huolehdi kissostaan tai koiristaa.Ulos vaan ovesta kun ei ole aikaa ulkoiluttaa eläintään ,sitten itketään että kulta mirri on kadonnut.HUOLEHTIKAA ITSE ELIMISTÄNNE!

    • Eläinlekuri

      Mikä eläinlaji on SiSÄKissa???
      On suunnatonta tiedon puutetta ja itsekkyyttä teljetä luontokappale sisätilojen vangiksi.
      Kaupunkiin eivät kissat ja koirat kuulu lainkaan, vaan maatiloille, metsästys-vartiointi- ja pyydystystehtäviin.
      Keskittykää ihmissuhteisiin, hankkikaa lapsia, mutta älkääf teljeftkö heitäkin sisätiloihin! Liioin ei vanhuksianne...

      • halojata myyjät/anta

        Kannattaisi sitten maalla kissojaan pennuttavien tarkaan katsoa ja miettiä ,kenen matkaan pennun antaa.Ei kaupunkiin ulkokissaksi,eikä ok-taloon pienelle pihalle,ei jos se tontin koko on alle 6hehtaaria tai naapureita ja teitä lähellä.Myyjien on vastuu,he voivat vaikutta millaisiin oloihin pentuja menee.


    • dhdhg

      Soita teemu mäelle

      • Eläinlihansyöjä

        Hyvä dhdhg !
        Toi oli hyvä heitto,tosin aika brutaalin julma !

        Oon ite nähny sen pätkän liian monta kertaa.
        Ja tollaset tot.sairaat "kovis"Teemut saavat sit dalsia
        täällä ihan vapaana ?

        Tai sit mä oon vaan nii tyhmä,etten hiffaa tollasta
        nykyvideotaidetta,kun tollanen teemunpaska uskaltaa/
        tappaa ja hitaasti vielä kissan,on se hurja !

        Oisin vaan halunnu tietää miten"teukka" ois hoitanu
        itsensä kuvaaman"taidepläjäyksen",jos vastassa ois
        ollu Bengalin,puhumattakaan Siperia tiikeri ?

        Veikkaan,et hurjalla temulla ois kaikki valunu pitkin
        säärtä,ennen kuin nämä"pikkukisut" ois repinnyt
        meidän suuren"taiteilijan"kappaleix.
        Tuskinpa siinä ois herra"taiteilijallame"ois ollu
        kirveestä hyötyä :)


    • kannattas ehkä mennä tuonne mesy.fi-sivulle

    • Eläinlihansyöjä!

      Te, jotka ette osaa pitää huolta edes itsestänne,
      teille EI saisi antaa mitään elävää.

      Koska suurella tod.näköisyydellä,et(te) elä
      itsekkään kovin pikään !

      En oo mikään terroristeihin,kuuluva animalian
      radikaaleihin kuuluva vasemisto/vihreä narrowminded
      vegaani,joka kuuluu jo terveyteen vakavavsti kuuluviin
      sairauksiin,yhteen syömishäiriöihin kuuluviin syndroomiin !

      Muuttakaa,please vex täältä Suomesta ! Jos ? saatte kutsun Pohjois-Koreaan,syömään,multaa,
      nurtsii ja jos,zäkä käy,niin syökää omat(varsinkin)tyttölapsenne,
      koska siellä ja Kiinassa sitä tapahtuu juuri nyt tälläkin
      hetkellä ! Ja se on tosi,niinkuin jokaisen vähänkään
      kultivoituneen ihmisen pitäisi tietää ?

      Ja olen TODELLAKIN PAHOILLANI heidän puolestaan,
      joilla on rakas lemmikki kadoksissa,mutta koskaan ei
      voi tietää,vaikka se päätyisi onnellisesti...hope so !
      Sympatiani ja toivoni,ovat Teidän mukana !!!

    • Aina paukahtaa

      Kun kissa metsässä vastaan tulee, peto mikä peto.

      • Ihan sekojuntti !

        Hirvee hannari ja tot.himmee oot jyväjemmari !
        Ja jos oot muuttanu,sieltä jostain kirkonkylästä,tänne lähellekkään
        Stadiin,nii ehdotan,että painut lanttuvaunulla back sinne
        metsään,mistä oot valit.oot kotoisin.

        Jätkä hannaa katteja,no sul ei onnex muijaa tai ethäsä ees
        tiedä,mitä böönat on !
        p.s. mitä jos sä törmäät vaikka murkkuun ?
        Vedät sä Ritolat,no saletti kyllä !
        Ja ainoa mikä sulla paukahtaa on sun likanen asshole !


      • Ihan sekojuntti ! kirjoitti:

        Hirvee hannari ja tot.himmee oot jyväjemmari !
        Ja jos oot muuttanu,sieltä jostain kirkonkylästä,tänne lähellekkään
        Stadiin,nii ehdotan,että painut lanttuvaunulla back sinne
        metsään,mistä oot valit.oot kotoisin.

        Jätkä hannaa katteja,no sul ei onnex muijaa tai ethäsä ees
        tiedä,mitä böönat on !
        p.s. mitä jos sä törmäät vaikka murkkuun ?
        Vedät sä Ritolat,no saletti kyllä !
        Ja ainoa mikä sulla paukahtaa on sun likanen asshole !

        vai niin ette osaa kyllä ite kissoistas huolta


    • surullinenodottaja

      mun kissa katos nyt kans

    • kissatsisällä

      On ihan oikein, että on vaikea ja paha olo, kun päästänyt kissansa ulos katoamaan. Toivottavasti kestää niin kauan, että oppii huolehtimaan kissasta, jos sellaisen vielä hankkii.

    • 13plus3

      Minullakin on kissa karkuteillä ja sitä ollaan yritetty kaikin mahdollisin tavoin saada kiinni. Oletko koittanut tehdä hajujälkiä lumeen esmes. tonnikalan öljyllä, että lähtisi hajun perässä kulkemaan kotia? Oletko kysellyt eläinsuojelulta loukkua lainaan? Tuossa just jäi vähän aikaa sitten pitkään ollut karkulainen sellaiseen, kun meni nälissään syömään. Itsellänikin on ollut loukku nyt käytössä, mutta kisu ei ole uskaltanut varmaan mennä sinne, vaikka on heittänyt vilttiä päälle, että näyttäisi piilolta. Tai sitten sitä ruokitaan jossain toisaalla, eikä koe tarvetta ruoalle. Ideathan tässä loppuu kesken, mutta toivo ei. Täytyy vaan jaksaa ja yrittää.

      • hyvinyleinenongelama

        Kissoja katoaa todella paljon, ja nehän ovat juuri niitä ulos ulkoilemaan jätettyjä kissoja, vain harvat sisäkissat karkaavat, niitä pidetään niin tarkasi.Siinä voi käydä niin, että kissa hakeutuu jonkun nurkkiin, ja siellä aletaan sitä ruokkia.Ja ottavat sen sisäkissaksi, jos se heillä viihtyy.Tai joku ohikulkija pelastaa kissa ulkoa, ja pitää itsellään.Tiedän vuosien takaa tuollaisia tapauksia olleen.Ihmisillä on usein tarve auttaa hädässä olevaa eläintä, ja alkavat sitä ruokkia, kun sellainen pihapiiriin ilmestyy.Jos se jää nurkkiin, toteavat ettei sillä ole omistajaakaan, kun kissa on aina vieraissa nurkissa.Tiedän että leikkautettukkin tuollaisia kissoja on, ja yksi eli muistaakseni aikoinaan tutuntuttuni kotona onnellisena 14-vuotiaaksi.
        Onhan se sinulle kurjaa, kun etsit kissaa, etkä sitä löydä.Mutta, jos kissa on siellä löytämässään uudessa kodissa onnellisempi, niin kissalle ihan hyvä.
        Tai eihän sitä voi tietää, jos kissalle on käynyt se julmempi kohtalo, jäänyt autonalle, ja supit tai ketut sen sitten syöneet.
        Vaikea tietää tai arvailla miten on käynyt.Kurja tilanne kaikenkaikkiaan, jotkut tosin löytää kissansa pitkänkin ajan päästä,jotkut ei.Löytöeläntaloista kannattaa kysellä viellä puolenvuoden ja vuodenkin päästä, jos kissa on kuitenkin sinnitellyt luonnossa, tai jonkun ruokkimana ja joku sen sitten löytökissana tuo löytöeläintalolle.
        Suosittelenkin, ettet ota enää jatkossa kissaa jonka päästät yksin ulos.
        Ota mielummin vaikka kani, se voi olla vapaana sisällä, kun vaan olot on turvalliset.Ja kesällä se viihtyy aitauksessa ulkona.Kissaa jotkut pitää kyllä ihan samoin,ja koiraa, ja hevostakin.Mutta se, onkin se turvallisin tapa, eikä tarvitse sitten surra kadonnutta eläintä.Kun hulehtii jo etukäteen, ettei se karkaa.


    • kusimirri

      Toivottavasti pidät parempaa huolta seuraavasta kissastasi.

    • Anonyymi

      Hei jos joku on täällä estikelemässä vastausta, kissat voivat lähteä retkille ja löytyä vaikka monien vuosien päästä, ei hätää vaikka kissa jokusen vikkoa tai kuukautta ollutkin kateissa, kannattaa tietysti ilmoitella lähinaapureille. Ei siis hätää vaikka kuukausia olisi ollutkin

      • Anonyymi

        joo meillä karkas sisäkissa muutama päivä sitten. pääsi yöllä oven välistä livahtamaan. kyseinen kissa on ennenkin ollut ulkona, tarkoituksella sitä ei koskaan sinne olla päästetty, mutta joskus se on päässyt ennenkin karkaamaan. ennen on tullut viimeistään illalla takaisin kotiin raapien etuovea ja maukumaan että haluaa sisälle. nyt on ollut 3pv poissa ja huoli on kova:/ ei koskaan ennen ole ollut näin pitkään poissa… onkohan mahdollista että on tulossa kotiin vai onkohan joku ottanut omakseen:|


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo meillä karkas sisäkissa muutama päivä sitten. pääsi yöllä oven välistä livahtamaan. kyseinen kissa on ennenkin ollut ulkona, tarkoituksella sitä ei koskaan sinne olla päästetty, mutta joskus se on päässyt ennenkin karkaamaan. ennen on tullut viimeistään illalla takaisin kotiin raapien etuovea ja maukumaan että haluaa sisälle. nyt on ollut 3pv poissa ja huoli on kova:/ ei koskaan ennen ole ollut näin pitkään poissa… onkohan mahdollista että on tulossa kotiin vai onkohan joku ottanut omakseen:|

        Kumma kun näitä kissoja karkailee vähän väliä. Itselläni on kissoja ollut yli 20v, eikä yksikään ole karannut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun näitä kissoja karkailee vähän väliä. Itselläni on kissoja ollut yli 20v, eikä yksikään ole karannut!

        Olisikohan omistajien huolellisuudessa jotain vikaa? Kyllä ovet, ikkunat ja parvekkeet voi kissavarmoiksi tehdä, ja ulkoilutus on tehtävä ainoastaan valjaissa eikä vapaana. 8 omaa ja lukuisia hoitokissoja ilman karkumatkoja tai katoamisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan omistajien huolellisuudessa jotain vikaa? Kyllä ovet, ikkunat ja parvekkeet voi kissavarmoiksi tehdä, ja ulkoilutus on tehtävä ainoastaan valjaissa eikä vapaana. 8 omaa ja lukuisia hoitokissoja ilman karkumatkoja tai katoamisia.

        eiköhän jokainen ihminen tee virheitä? kyseinen kissa ollut aina sisäkissa ja asutaan kaupungissa. sanokaa mitä sanotte, mutta näin on. kissa tarha takapihalle on rakentumassa ja olisi kohta valmis. kissa karkasi koiria laskiessa pihalle tarpeilleen(aidattu takapiha).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun näitä kissoja karkailee vähän väliä. Itselläni on kissoja ollut yli 20v, eikä yksikään ole karannut!

        voi kuinka mahtavaa on että olet itse noin täydellinen kissan omistaja<3 syötät kissoillesi varmaan paskaa marketti ruokaa eikö vain? mitä näitä on latz ja whiskas vai mikä onkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiköhän jokainen ihminen tee virheitä? kyseinen kissa ollut aina sisäkissa ja asutaan kaupungissa. sanokaa mitä sanotte, mutta näin on. kissa tarha takapihalle on rakentumassa ja olisi kohta valmis. kissa karkasi koiria laskiessa pihalle tarpeilleen(aidattu takapiha).

        "joskus se on päässyt ennenkin karkaamaan"

        On tainnut noita virheitä tulla useammankin kerran. Ei pitäisi kun eläimestä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi kuinka mahtavaa on että olet itse noin täydellinen kissan omistaja<3 syötät kissoillesi varmaan paskaa marketti ruokaa eikö vain? mitä näitä on latz ja whiskas vai mikä onkaan

        Oliko oma kommenttisi asiallinen? Mitäpä lottoat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiköhän jokainen ihminen tee virheitä? kyseinen kissa ollut aina sisäkissa ja asutaan kaupungissa. sanokaa mitä sanotte, mutta näin on. kissa tarha takapihalle on rakentumassa ja olisi kohta valmis. kissa karkasi koiria laskiessa pihalle tarpeilleen(aidattu takapiha).

        Käytä koirat kytkettynä tarpeillaan ettei tarvitse omalle pihalle paskoa. Näin ollen kissakaan ei avoimesta ovesta pääse joukon jatkona karkaamaan. Jos siedät koiranpaskaa takapihallasi, tee aidasta kissavarma ettei se pääse yli, ali eikä läpi.


    • Anonyymi

      Löytölät ovat täynnä "sisäkissoja" jotka ovat "vahingossa" päässeet ulos

      • Anonyymi

        kaupungissa kun ei ulkokissaa voi pitää:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaupungissa kun ei ulkokissaa voi pitää:)

        Lain ja inhimillysyyden kannalta ei missään 😺❤️


    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe