Olen uskossa oleva nainen ja mua mietityttää miten mun tulis uskovana suhtautua abortin tehneeseen kaveriini, voinko olla hänen kanssaan tekemisissä? vaikuttaa että hän on kyllä kiinnostunut uskonasioista mutta jos hän on uskossa niin oisko hän tehny abortin? en tiedä onko hän. Sain raamatusta sen käsityksen että mun tulee vihata murhamiehiä niinkuin Jumalakin vihaa jos he eivät tee parannusta, kertokaa mulle, auttakaa täs asiassa miten tämä on.
hei
29
82
Vastaukset
- rakastakaavihollisia
Elä ihmeessä rupea vihaamaan, vaan kulje ystävän rinnalla hänen ahdistuksessaan, ja kun tulee tilanteita, niin kerro hienovaraisesti myös Jeesuksesta. Pyydä Jumalalta voimaa ja Pyhän Hengen Viisautta.
- se on turhaa
Se on myös turha ja suuri onnettomus: sillä mitä ihminen saa caikesta työstäns/ ja sydämelisestä surustans/ joca hänellä on ollut Auringon alla:
Saarn 2:23 Waan kiwun/ mielicarwauden ja murhen caickena elinaicanans/ nijn ettei hänen sydämens saa yölläkän lepo: se myös on turha.
Vanhanajan Raamattu - Olen minä
Vain erillisyyden harhassa asustaa vihollisia.
Kun astuu harhasta ulos, viholliset muuttuvat ystäviksi, kanssakulkijoiksi, samalla matkalla oleviksi.
Vihollista on hyvin vaikea rakastaa, mutta ystävää on helpompi.
- "armahda toisen teot
Älä kiinnitä huomiota siihen mitä hän on tehnyt, ei ole synnitöntä ihmistä, vaan kiinnitä huomio siihen mitä hän on nyt. Jos ystäväsi tulee uskoon, siellä taivaassa on hänen vauvansa odottamassa että äitikin tulee kotiin, joten tue häntä jos mahdollista uskonasioissakin, mutta älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi!
Jeesus on kutsunut meidät rakastamaan lähimmäisiämme, ihan kaikkia uskovia ja ei-uskovia. Yhtään synnitöntä ihmistä ei maailmasta löydy. Meidän ei tule vihata ihmisiä vaan syntiä, joka saa aikaan pahaa. Me uskikset voimme olla ystäviä ei-uskisten kanssa vallan mainiosti, on vain hyvä muistaa että ei luovu periaatteistaan. Kulje rukoillen..siunausta ja Jumalan johdatusta elämääsi :)
- se vanhanajan Raamat
MInä käänsin minuni/ ja cadzoin caickia jotca kärseit wääryttä Auringon alla/ ja cadzo/ sijnä olit heidän kyynelens/ jotca wääryttä kärsiwät/ ja ei ollut heillä lohduttaja. Ja jotca wääryttä teit olit woimalliset/ nijn ettei ne lohduttaja löytänet.
Saarn 4:2 Silloin ylistin minä cuolluita/ jotca jo cuollet olit/ enämmin cuin eläwitä/ joisa wielä hengi oli.
Saarn 4:3 Ja sitä joca ei wielä ollut/ enäcuin heitä molembita/ ettei hän ole coetellut paha/ cuin Auringon alla tapahtu.
Saarn 4:4 MInä cadzoin työtä ja toimellisutta caikisa asioisa/ josa toinen toista wiha.
Saarn 4:5 Ja sekin on turha ja waiwallinen.
Saarn 4:6 Sillä tyhmä pusertele käsiäns/ ja järsä oma lihans. Parembi on piwon täysi lewos/ cuin täysinäinen cahmalo waiwasa ja wiheljäisydesä.
- tankoa
esko sen sanoo---http://www.youtube.com/watch?v=0KPeMCMUWBM
- vanhanajan Raamattu
MInä käänsin minuni/ ja näin turhuden Auringon alla.
Saarn 4:8 Joca on yxinäinen ilman toista/ ja ei ole hänellä lasta eli welje/ ja ei ole cuitengan loppua hänen työlläns/ eikä hänen silmäns täytetä ikänäns rickaudesta. Kenengä hywäxi minä työtä teen/ ja en tee sielulleni hywä/ se on myös turha ja paha suru.
Saarn 4:9 Nijn on sijs parembi caxi cuin yxi: sillä heille on hyödytys työstäns.
Saarn 4:10 Jos toinen heistä lange/ nijn hänen cumpanins autta hänen ylös/ woi sitä yxinäistä/ jos hän lange/ nijn ei ole toista saapuilla händä auttaman.
- Olen minä
"Sain raamatusta sen käsityksen että mun tulee vihata murhamiehiä niinkuin Jumalakin vihaa..."
Käsityksesi on ihan oikea Raamatun suhteen, koska Raamattu sisältää vajavaisen ymmärryksen Jumalasta ja rakkaudesta. Raamatun tulkinta Jumalasta perustuu erillisyyden harhaan ja siksi se opettaa Jumalasta asioita, jotka perustuvat vihaan ja pelkoon. Raamattu on vajavainen kirjoituksissaan suuremmasta rakkaudesta mitä Jumala on. On helpompaa tuntea mikä on Jumalasta (rakkaudesta) ja mikä ihmisen erillisyyden harhasta (egosta, vihasta ja peloista) kun ymmärtää syvällisemmin erillisyyden harhaa, jossa jokainen ihminen elää enemmän tai vähemmän. Tähän eivät tee poikkeusta edes Raamattuun koottujen kirjoittajien kirjoitukset. Siellä on kirjoituksia laidasta laitaan.
Oikeampi ja toimivampi tapa lähestyä kirjoittamaasi asiaa on kuunnella omaa sisäistä johdatustasi ja sitä rakkautta mikä asuu sinun sisälläsi. Siellä on kaikki vastaukset siihen miten rakastaa kanssamatkaajia. Hiljenny kuuntelemaan omaa johdatustasi, joka on yhteydessä rakkauden Lähteeseen ja se kertoo sinulle suoraan miten suhtautua, toimia, tukea ja auttaa kaveriasi hänen omalla polullaan. On toimivampaa kuunnella rakkauden Lähdettä ja toimia sen mukaan kuin lukea ohjeita kirjoista, joiden rakkauden ymmärrys on vajavainen. Miksi siis tyytyisit vähempään kun sinulla on suora yhteys rakkauteen ja sen ohjaukseen? Kuuntele sisäistä johdatustasi ja sitä mitä se kertoo sinulle siitä mikä olisi oikea tapa ajatella asiasta. Älä anna voimaasi ulkopuolisille johdatuksille, sillä niitä seuraamalla et toimi lopulta koskaan "oikein".
Sinun rakkautesi on hyvin suurta. Siellä asuu hyväksyntä, anteeksianto, myötätunto ja kaikki se kaunis rakkaus, joka on syvempää osaa sinua ja joka on osa Jumalaa, rakkauden Lähdettä. Toimi sieltä ja toimit aina oikein, etkä tarvitse ketään ulkopuolista kertomaan sinulle mikä on oikein ja mikä väärin, sillä sinulla on se tieto jo itsessäsi.
Olkoon matkamme kasvua suurempaan rakkauteen.
Olet suojeltu ja rakastettu enemmän kuin arvaatkaan.
Ole rakkaus ja opit rakkauden tuntemaan, koska olet jo rakkaus. Etkä ole muuta koskaan ollutkaan, koska tuomioiden illuusiomme tulee haihtumaan ilmaan rakkauden kasvumme myötä.- Raamattu 1642
Köyhä ja wijsas lapsi on parembi wanha Cuningasta joca tyhmä on/ ja ei taida otta idzestäns waari.
- lannenhunttari
jahas taas itsesta se kaikki lahtee [mukamas]..ja kai sita sisustaa tuijottamalla voi sitten pelastuakkin>? hui hai--
tuossa totuus raamatusta,mita ihmisen sisalta lahtee--
Matt. 15:19
Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
kauniita sanoja latelet rakkaudesta ,mutta totuus ihmisen sisimmasta on toinen.
ja Jumalallinen rakkaus ei muka riita..? // --ja kun Jumala antoi ainokaisen poikansa kuolemaan sinun ja minun syntien tahden-- mika sinun sisassasi on suurempi rakkauden osoitus kun tuo -- kerrohan--olen pelkkana korvana,,
oletko new agen 'opetuslapsi'? harhaa vain on tarinasi ..vain Kristuksen kautta kulkee tie armoistuimen luo..
muu on itsepetosta.ja sieluvihollisen harhaa.- Olen minä
Ei ole minun vikani jos et muista omaa sisintäsi.
Siellä se kuitenkin on, kaunis ja täydellinen. Minä näen sen.
- ....
Ensinnäkään hän ei ole sitä itse tehnyt, vain läpikäynyt, toiseksi asia on yksityinen.
Omassa suljetussa piirissään elävät kyllästyvät toisiinsa ja lopulta himoitsevat vääryyttä - koska näin jumalisia ihmisiä ei löydy.
Jos ystävä on sinulle rakas, se ei vähene sellaisesta mitä et hyväksy, vain olettaen seura on vahingoksi tai hän loukkaa sinua.
Raamatussa käsketään välttämään ihmisiä, jotka horjuttavat oikeaa uskoa, minä pidän sellaisina hienoja, joilla kuitenkin on himo vääryyteen. Ihmiset eivät ole eriarvoisia, hienous pelottaa koska se lähtee riivaajista.- Vanhasta Raamatusta
WArjele jalcas coscas menet Jumalan huoneseen/ ja tule cuuleman. Se on parembi cuin tyhmäin uhri/ jotca ei tiedä mitä paha he tekewät.
- .....
Vanhasta Raamatusta kirjoitti:
WArjele jalcas coscas menet Jumalan huoneseen/ ja tule cuuleman. Se on parembi cuin tyhmäin uhri/ jotca ei tiedä mitä paha he tekewät.
Moralisointi on syntiä, vieläpä pahempaa kuin jotkut erehdykset. Paavalikin sanoi, ette voi lähteä pois maailmasta. Jos moralisoi, hieno sisäpiiri alkaa löyhkätä.
Vain jos kaveri haluaa loukata uskonkäsitystäsi tai saada sinut tekemään vääryyttä, harhaoppista ihmistä karta.
Joka luulee, abortin läpikäynyt henkilö on ala-arvoisempi kuin "viaton", on itse menossa helvettiin, koska palvoo riivaajia vastustaessaan Jeesuksen opetuksia.
"Kenelläkään haureellisella, saastaisella eikä ahneella ei ole perintöosaa--- koska hän on epäjumalanpalvelija".
Yläpuolelle asettuminen on saastaisuutta, koska Jeesus opetti, jokaisesta ihmisestä saadaan ankaran lain mukaan murhaaja ja huorintekijä.
Väittäkää toki vastaan, jos olette eri mieltä.
- LANNENHUNTTARI
//Ei ole minun vikani jos et muista omaa sisintäsi. //ei olekkaan,mutta kun olen yli 60 v omaa sisintani katsellut,niin en ole sielta sita SUURTA valoa viela loytanyt, enka taida loytaakaan..valitettavasti..
no siita on seurannut se, etta valon lahdetta on haettava muualta..ja on loytynyt,,
siita sinun halveeraamastasi Raamatustahan se loytyi..
ja valon lahde synty beetlehemissa n 2000 v sitten..jollet viela ymmarra luehan evankeliumi
Matt. 2:1
Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,
tuon jutun jalkeen sinun ns. omavalosi muuttuu luunvaloksi,jolla ei paljon tietasi valaista...etta se siita suuresta omavalosta..
vaihda oma 'kynttilanvalosi' miljoonalla Watilla hekuvaan JEESUS VALOON.- Olen minä
On hyvä, että olet löytänyt jostain elämääsi valoa, vaikka et sitä ole vielä itsestäsi löytänytkään.
Siellä se kuitenkin on. Valosi on kaunis ja rakkaudellinen. Pieni se on vielä, palaa pienellä liekillä, mutta kaunis ja rakastava. Kiitos että olet.
Siunausta Sinulle.
- l-h
Siunausta Sinulle. /// kiitosta siunauksestasi-- vain kysyn --kenen 'allekirjoitus' siunauksellasi on?onko se omasi ,vai Jeesuksen..
jos se on omasi kiitos siitakin.. mutta silloin se tulee siita pienesta liekista, mutta jos se tulee Jeesuksen sydamelta,silloin se tulee siunauksien lahteelta,
rajattoman hyvyyden lahteesta..josta toivon sinunkin ammentavan siunauksesi.
ero on valtava..kuuntele tuo--ole hyva
http://www.youtube.com/watch?v=dZn4UDUL8cM&feature=related - Olen minä
En kirjoittele Jeesuksen puolesta vaan ihan omia sanojani käytän ja omasta valostani kirjoitan omat sanani. Liekkini voi olla pieni, mutta matkalla ollaan.
Kiitoksesi on otettu vastaan sillä suurella millä se on annettukin.- jumalattomia on
Ei ihmisellä ole woima hengeen/ estämän sitä/ ja ei ole woima cuoleman hetkellä/ ja ei päästetä sodasa/ ja jumalatoin meno ei auta jumalatoinda.
- Olen minä
On vain muistamattomuutta, sillä mitään ei ole mikä ei olisi Jumalasta. Jumalattomia ei ole kuin ihmisen erillisyyden harhassa.
Pelkosi ovat turhaa rakas kanssamatkaajani.
Näin pysyvät nämä kolme, usko, toivo ja rakkaus - mutta rakkaus on niistä suurin. Tässä lauseessa kiteytyy yksinkertaisuudessaan oleellinen Elämästä.
Ihminen on henki. Ihmisen ego ja erillisyyden harha estävät hengen näkymistä ja kokemista.Voima on rakkaudessa, jota ihminen on. Kukaan ei ole jumalaton vain muistamaton siitä kuka todella on.
Siunausta Sinulle. - l-h
sinä - Kukaan ei ole jumalaton vain muistamaton siitä kuka todella on.//
olikohan se eino leino,kun sanoi samaan suuntaan-- ei paha ole kenkaan ihminen, vaan toinen on heikompi toista..
varsin vaikea uskoa tuota,kun katsot joukkomurhaajaa esim. norjassa..
tai liki 20 lasta surmannutta olssonnia taalla ..
paljon saa runomittaa ja sokerikuorrutusta tuollaisten ihmisten ja heidan tekojensa paalle sirotella,ennenko tulen mina [tai monet muut] uskomaan ,etta tuollaiset ihmiset ovatkin tietamattomia teostaan..tai heissa asuu jonkinlainen jumaluus..ja sisainen valo.
kyllahan totuus on aivan toisenlainen,vai onko mielestasi?- Olen minä
Eihän tarvita mitään ihmeellisiä kuorrutuksia sen jälkeen kun muistaa sitä kuka todella on, mutta ymmärrän sen että kun elää voimakkaasti kaksinaisuudesta ja erillisyyden harhasta ei uskoa rakkauteen ja jumaluuteen kovin paljoa riitä, sillä pelko estää rakkauden kokemisen. Erillisyyden harhasta nousee myös usko, siihen, että Jumala on erillinen meistä eikä meissä. Se että jokin tekee joukkomurhia, ei tarkoita että meidän tulee hyväksyä tekoa, mutta itse ihmisen voimme silti oppia näkemään jumalaisena valona, joka on joutunut unohduksen vangiksi. Luomme yhteiskuntana myös tätä unohdusta monella tapaa (olemme siten myös osaltamme luomassa näitä massamurhaajia), sillä emme kasvata lapsiamme muistamiseen vaan unohtamiseen.
Erillisyyden harhassa, muistamattomuudessa, ja egon syöttämässä kaksinaisuudessa on kaikenlaisia mausteita sekoittuneena keskenään, jotka sitten kilpailevat siitä kenen mausteet ovat oikeat ja kenen väärät. Tästä taistelusta on syntynyt ja syntyy edelleen suurimmat ihmisen kärsimykset ihmisen arkielämässä, jotka sitten pahimmillaan näyttäytyvät meille sodissa ja joukkomurhissa yms. Rauha ei asu taistelussa vaan yhteydessä, jossa koetaan kaikki yhdeksi eikä erilliseksi itsestään.
Jokaisen sisällä on jumalainen valo. Ihmiset ovat vain eri muistamisen tasoilla siitä keitä he todella ovat. Pelko on yksi suurimmista joka estää muistamista. Rakkaus on jo ilmassa. Toivoa on. Ihmiset ovat heräämässä. Kaikki (henkiset) kärsimykset on mahdollista parantaa rakkaudessa, jota me syvimmiltämme olemme ja joka on osa suurempaa rakkauden Lähdettä, jota Jumalaksi voidaan myös kutsua. Jumala ja elämä ovat myöskin synonyymejä, sillä siellä missä on elämää on myös Jumala. Jumala on kaikkialla oleva rakkauden energia.
Matkamme ei ole ollut helppo, eikä helppoa voi luvata kenellekään, mutta muistamisen ja rakkauden kautta elämä kyllä muuttuu toimivammaksi ja kokemus elämästä muuttuu paremmaksi, syvemmäksi, pysyväksi iloksi ja onneksi. Meillä on kaikki vastaukset sisällämme, eivät itsemme ulkopuolella, joten muutos tapahtuu ennen kaikkea sisältäpäin, ei ulkoapäin. Se minkä olemme luoneet tähän asti sen voimme myös luoda uudelleen aina paremmaksi ja aina toimivammaksi. Tämä vaatii ihmistä muistamaan oman rakkauden mitä on, jotta maailma voidaan parantaa vihasta, pelosta, tuomioista ja erillisyyden harhasta ja jotta voimme tulla yhteen ihmiskuntana ja lopettaa sodat ja alkaa jakamaan kaikkea sitä hyvää runsautta mitä maapallomme tarjoaa kaikkien kesken. Tämä on pelastuksemme monesta kärsimyksestä, jota tällä hetkellä vielä koemme.
Ihmisen tarkoitus on rakentaa taivas maan päälle, eikä kuoleman jälkeiseen elämään. Kuolema on vain matkaa kuten syntymäkin. Ei ole mitään pelättävää kun astuu rakkauden Kotiin. Olemme tehneet sen jo monta kertaa. Elämä kuitenkin on tässä ja nyt, ei menneisyydessä eikä tulevaisuudessa. Jumalan valo, rakkaus, on sinussa, jokaisessa meissä. Oppimalla muistamaan sen kuka todella on ja voi käyttää tätä voimaa muuttamaan elämä suuremmaksi rakkaudeksi, anteeksiannoksi, myötätunnoksi, iloksi, onneksi, runsauden jakamiseksi ja kaikeksi hyväksi itsellesi ja toisille. Olemme oman elämämme luojia, valon osasia suuremmasta kokonaisuudesta, suuremmasta Valosta ja Luojasta. Emme vain vielä muista tätä kaikkea, jotta uskaltaisimme tai osaisimme ottaa kaunista valoamme, syvintä voimaamme käyttöön ja siksi edelleen kuljemme unessa ja kärsimyksessä emmekä tiedosta edes omaa syvällistä tarkoitustamme täällä ihmiskehossa. Unohduksen verho on kuitenkin pikku hiljaa ohenemassa. Olemme matkalla heräämiseen ihmiskuntana.
Älä siis pelkää. Pelko on ihmisen pahin vihollinen. Tiedosta pelkosi ja muuta se rakkaudeksi ajatuksien ja uskomusten tasolla, jolloin huomaat kuinka elämäsi konkreettisesti tulee muuttumaan. Sillä ihminen luo sitä mitä on. Luomme pääpiirteiseen joko rakkaudesta tai pelosta. Jokainen ajatus ja uskomus kantaa joko rakkauden tai pelon energiaa. Nämä kaksi voimaa ovat meissä, mutta rakkaus voittaa lopulta ja mitä tietoisemmin luomme rakkaudesta sitä enemmän luomme hyvää itsellemme että toisille.
Niin pysyvät nämä kolme, usko, toivo ja rakkaus - mutta rakkaus on niistä suurin.
- Jeesus on Rakkaus
mita ihmetta mina pelkaisin/ kertoisitko minulle.5. Moos. 33:27
Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala,
ei ole ilmeisesti sinun..mutta minun on..parempaa turvaa ei ole..
//Olemme tehneet sen jo monta kertaa.//kuka noin tarinoi? sielunvaellusoppi ei ole Kristillisyyden mukaista..oletko new agen 'agentti' sorry jos niin on.
Niin pysyvät nämä kolme, usko, toivo ja rakkaus - mutta rakkaus on niistä suurin. tuo on totta,mutta ei inhimillinen rakkaus,vaan Jumalallinen on sita.. - Olen minä
"mita ihmetta mina pelkaisin..."
Tämä on hyvä kysymys, jota tutkimalla ihminen voi alkaa tiedostamaan omaa sisäistä tilaansa ja sitä kautta muuttaa pelkouskomukset rakkaudellisiksi. En tiedä mitä pelkäät, mutta ainakin jotain koska uskot tarvitsevasi ulkopuolisen pelastajan itsellesi. Jos taas et pelkää mitään, olet jo pitkällä rakkauden tiellä. Monet pelkäävät kaikenlaista kuten omaa kadotustaan tai helvettiä, on kaikenlaista Jumalpelkoa ja kaikenlaista tuomionpelkoa, henkimaailman pelkoa, saatanan pelkoa, on pelkoa materiaalisesta menetyksestä, on pelkoa sairastumisesta, on pelkoa kuolemasta, on pelkoa että ei ole arvokas, on pelkoa että on mitätön, on pelkoa, että tekee väärin, on pelkoa että ei ole hyväksytty ja rakastettu, on pelkoa...on pelkoa...monenlaista. Lista on loputon kun tutkitaan pelkouskomuksia. Pelko ei kumpua rakkaudesta vaan erillisyyden harhasta, josta pelkouskomuksia myös meille opetetaan. Uskonnoilla on oma roolinsa opettajana näissä pelkoon sidotuissa uskomuksissa.
"...parempaa turvaa ei ole..."
Iloitsen puolestasi että sinulla on turva, johon voit luottaa, jotta pelkosi mahdollisista kadotuksista ja tuomioista lieventyy. Ihmisen ei ole hyvä elää pelosta vaan rakkaudesta, sillä Jumala on rakkaus.
Olet myöskin kiinnostunut olenko new age agentti. Egolla on kova tarve saada luokitella ihminen johonkin tai joksikin ja yleensä näissä uskonasioissa vastapuolen edustajaksi. Näin ego toimii ihmisessä. Se ei ole kuitenkaan ihmisen sisin, joka tuomitsee, luokittelee ja määrittelee vaan ihmisen ego. Se minkä tunnen omaksi tiekseni tällä hetkellä on rakkaus. Rakkaus ei tunne rajoja. Joten siellä missä on rakkautta, kuulun sinne. Jos tiedostan pelkoa tiedän että se ei ole minun tieni. Tämä on oma agendani tässä hetkessä eli kasvua suurempaan rakkauteen. Kuulun jokaiseen uskontoon tai sitten en kuulu mihinkään. Noista kahdesta kun valitsee niin on lähempänä sitä mitä itse tunnen.
"Niin pysyvät nämä kolme, usko, toivo ja rakkaus - mutta rakkaus on niistä suurin. tuo on totta,mutta ei inhimillinen rakkaus,vaan Jumalallinen on sita.."
Vajavainenkin eli inhimillinen rakkaus kyllä kasvaa jatkuvasti kohden suurempaa ja kohden sitä jumalaista mitä on muistamalla sitä kuka todella on. Elämä on jatkuvaa kasvua, sielu on ikuinen kokija ja koska sielu on ikuinen kokija, hänen matkansa ei rajoitu vain yhteen elämään, vaan kasvua tapahtuu monen elämän kautta. Muistaminen tuo jumalaisen voiman ja rakkauden koettavaksi tässä ja nyt hetkessä ja samalla ego ja erillisyyden harha murenevat ihmisessä. Tämä vapauttaa ihmisen myös pelosta, sillä pelko ei elä jumalaisessa rakkaudessa mutta kylläkin vajavaisessa eli inhimillisessä rakkaudessa. Tämä on henkistä kasvua kohden suurempaa rakkautta ja muistamista siitä kuka todella on.
Matkalla ollaan. Tehdään matkastamme kaunis itsellemme ja toisille. Rakkaus parantaa, joten käyttäkäämme rakkauden voimaa muuttamaan negatiivinen positiiviseksi.
Sinä olet rakkaus. Kun alat uskomaan että todella olet sitä, muutos suurempaan rakkauteen tulee todeksi. - l-h
tuon mukaan rakkaus--2. Kor. 13:14
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
tulee ulkoa--valkeuksien Isalta..Jumalalta,joka antaa voiman jakaa sita eteenpain..
ei omasta itsesta,joka on ja pysyy aina vajavaisena.
//En tiedä mitä pelkäät, mutta ainakin jotain koska uskot tarvitsevasi ulkopuolisen pelastajan itsellesi.//
ei pelko.vaan sen tiedostaminen ,etta mina en voi itse itseani [sieluani] pelastaa.vaan siihen tarvitaan valimiesta minun ja Jumalan valissa [Jeesus]
samoin on sinun laitasi-- tarvitset avun ja Armon...et omien tekojesi avulla pelastu ei kukaan..
sielunvaellukset-karmat- yms. eivat ole totuus.. vaan Jumala on totuus joka antoi Armonsa Jeesuksen kautta meille..muuta mahdollisuuta ei ole,eika tule..
suosittelen lampimasti sinun kaantyvan elavan Jeesuksen puoleen..Armo on tarjolla jokaiselle..kaikki muu on harhaa- Olen minä
Puhut "tiedostamisestasi", joka on pelkouskomus, joka on opetettu ulkoapäin ja jota olet alkanut uskomaan totena.
Jos et "tiedostaisi" pelkoa, eläisit jo vapaudessa ja rakkaudessa, erillisyyden harhan ja egon tavoittamattomissa. Pelko rajoittaa tietoisuutta laajentumasta ja kasvamasta kokemaan rakkautta, joka syvimmiltä ihminen on ja aina ollut. On suurempi suunnitelma ihmiskunnalla kuin vain pelastaa itsensä Jumalan vihalta ja tuomioilta, jotka ovat olleet koko ajan erillisyyden harhasta luotua.
En tunne tarvetta lähteä uskomaan pelkouskomuksiin, joten kääntyminen Jeesukseen tavallasi, ei toimi minulla. Minulla ei ole tarvetta sinun laillasi pelastukseen, koska minulla ei ole sellaista pelkoa, joka sinulla on. Ja koska voin valita ottamatta pelkoa mukaani, valitsen mielummin rakkauden, josta todellinen hyvyys kasvaa.
Jos sinulla on tarjota rakkautta eikä pelkoa, otan mielelläni sellaista vastaan avoin sydämin.
Siunausta tällekin päivälle.
- länenhunttari
pelko on ihmisille elama perusta ja jatkumo..ilman terveellista pelkoa kukaan ei voisi elaa..meidan tulee pelata terveellisesti paljon asioita...
jokapaivaisessa elamassamme..muuten tuhoudumme..onnettomuudet,vaarat,vaikka mita pitaa pelata ja valttaa riskin ottoja.liikenteessa jne..
samoin on uskonasioissa,
meidan tulee--
Ja Herra käski meidän pitää kaikki nämä säädökset ja peljätä Herraa, meidän Jumalaamme,
1. Joh. 4:18
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
tuo pelkaaminen on verrattavissa isa-lapsi suhteeseen,varmasti lapsi pelkaa pahan tekonsa jalkeen isaa--jos suhde on oikea..
mutta rakkaus voittaa pelonkin.. jalleen isan syli on auki väärin tehneelle lapselle. - Olen minä
"....pelko on ihmisille elama perusta..."
Pelko on paradoksi, illuusio. Terveelliseksi luokiteltua tai mitään pelkoa ei todellisuudessa ole olemassakaan. On vain syitä ja seurauksia, tekoja jotka johtavat tietyihin seuraaviin kokemuksiin. Joka todella elää ei pelkää vaan tiedostaa sen mikä on parhain mahdollinen valinta tässä hetkessä itselleen ja toisilleen ja toimii sen mukaan. Ja koska parhainta mahdollista valintaa ei koskaan tehdä pelosta vaan rakkaudesta, siten terveellistä pelkoa ei todellisuudessa ole olemassakaan kun tullaan rakkauden tietoisuuteen.
Elämä ei perustu pelkoon vaan rakkauteen. Rakkaudesta syntyy elämää, pelosta syntyy ei-elämää. Elämä on rakkaudessa, pelko elää erillisyyden harhassa. Yhdestä ja samasta pelon energiasta, nousevat kaikki ihmisen tuhoutumisen pelot, sekä fyysisen (kehon) tuhoutumisen pelko eli kuolema että henkisen (sielun) tuhoutumisen pelko eli kadotus. Nämä kulkevat käsi käsessä ja sen vuoksi kun ihmisen perimmäinen pelko on itsensä tuhoutumisessa tämä pelko saa erilaisia muotoja erilaisten uskomusten muodoissa, joita ovat myös kadotusopit uskontojen opettamina. Kadotus on illuusiota ja harhaa, sillä kaikki on ikuista. Jokainen sielu on ikuinen. Kun ihminen tulee ymmärtämään ja todella syvästi tiedostamaan tämän hän vapautuu tuhoutumisen peloistaan.
Syyn ja seurauksen laki on olemassa. Jotkut käyttävät sanaa karma. Jos kaadat vettä lasista, se kaatuu. Jos heität pallon, se lentää. Se mitä olet, sitä vedät puoleesi. Luot elämää siitä mitä olet ajatuksillasi, uskomuksillasi ja tunteillasi. Monet heräävät kysymään näinä aikoina luonko pelosta vai rakkaudesta. Mitä tietoisemmaksi tulet rakkauden voimasta (josta Jeesuskin opetti) ja alat luomaan rakkaudesta kuin pelosta sitä enemmän tulet kokemaan sellaisia asioita elämässä joita oikeasti haluatkin kokea, rauhaa, iloa ja onnea.
"1. Joh. 4:18
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa."
Kiitos. Nämä sanat otan vastaan avoimin sydämin. Tässä siis Raamatun sanoin kaikki se mitä itsekin olen tullut ymmärtään ja tästä olen juuri tännekin kirjoittanut omin sanoin ja omana itsenäni jo useampaan otteeseen. Täydellisessä rakkaudessa ei ole pelkoa ja jos ihminen pelkää hän ei ole vielä tullut tietoiseksi siitä täydellisestä rakkaudesta, ehdottomasta rakkaudesta mitä Jumala on ja mitä Elämä on. Jos on pelkoa, on se vain merkki, että kasvua on vielä tapahduttava, jotta täydellinen rakkaus pääsee loistamaan maailmassa. Ja meidän tehtävänä on tuoda valo maan päälle, luoda taivas maan päälle. Kaikki se luodaan rakkaudesta ei pelosta. Tämä on ihmisen evoluutio, polku, jossa me kaikki olemme, matkalla suurempaan rakkauteen, sen kokemiseen ja ymmärtämiseen syvällisemmin, sillä rakkaus on meissä valona ja se valo on me, jotka olemme Jumalasta luotuja. Kaikissa on valo, ja valo voi loistaa vain sen mukaan miten pitkällä on muistamisessa siitä kuka todella on.
Pelossa elää kaikki ihmisen eriliaiset pelot kadotuksesta, tuhoutumisesta, rangaistuksista ja tuomioista. Rakkaudessa on kaikki elämä.
Elä rakkaudesta, niin todella elät.
Ole rakkaus, niin olet joka hetki enemmän itsesi, joka olet aina ollutkin ja joka olet syvimmiltäsi ja vain harha estää tähän uskomasta ja tätä kokemasta tässä ja nyt.
Kaikki on sallittua elämässä, mutta rakkaudessa on enemmän voimaa kuin pelossa. Elämä on täydellinen prosessi, jossa kasvua tapahtuu aina kun valitaan rakkaus pelon sijasta. Jumala ei luonut elämää pelosta vaan rakkaudesta, ihminenkään ei kykene luomaan toimivaa elämää pelosta vaan rakkaudesta. Me olemme Jumalan kuvaksi luotuja.
Siunausta kanssamatkaajani. Tämä on meidän yhteinen matkamme. Olen kiitollinen että minun ei tarvitse tehdä tätä matkaa yksin, sillä silloin se ei olisi täydellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1312727Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.262724- 1531450
- 2051445
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3101351- 941311
Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,551133Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �141084Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi2111009- 68988