"Non-op"

Kolmois-S

51

1908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppia ikä kaikki

      Sori, en jaksanut lukea koko ketjua, jatkan keskeltä. Pahoittelut jos joku jo esitti nämä pointit.

      Mitä syytä on pitää se yksi op jotenkin valtavan merkityksellisenä?

      Joka päivä on pieni op ottaa lääkkeet. Partaa on opattu monta kertaa, mutta kilpiruston ja kallon luiden suhteen tulen jäämään non-opiksi. Äänihuulioppia pitää harkita, mutta ääntä on opattu toiminnallisesti.

      Diagnoosissani (F 64.0) lukee, että mulla ei ole tarvetta sukuelinkirurgiaan. Nyt kuitenkin ajattelin pyytää lähetettä. Muutuinko jossain vaiheessa non-opista pre-opiksi? Mitä ihmeen väliä sillä on?

      Jos alapäätä leikellään monta kertaa, menettääkö pre-oppiutensa ensimmäisen vai vasta viimeisen operaation jälkeen? Onko nainen, jolta on poistettu kivekset, "melko-op" vai mikä? Ja edelleen, mitä mieltä tällaisissa rajanvedoissa on?

      • Kolmois-S

        "Mitä syytä on pitää se yksi op jotenkin valtavan merkityksellisenä?"

        Sen puute aiheuttaa niin paljon ahdistusta.

        "Joka päivä on pieni op ottaa lääkkeet. Partaa on opattu monta kertaa, mutta kilpiruston ja kallon luiden suhteen tulen jäämään non-opiksi. Äänihuulioppia pitää harkita, mutta ääntä on opattu toiminnallisesti."

        Minä yritin sellaista kuin kesäparran kasvattamista kokeillakseni, kuinka paljon kasvua sallin itselleni, ennen kuin dysforia rupeaa potkimaan. Ei siihen paljon tarvittu. Ainoa kerta, kun minulla on ollut parta on ollut studio vilgefortiksessa. Parta pitää siis tietoisesti kasvattaa. Sitä pitää ehkä trimmatakin ja hoitaa. Ehkäpä kammata ja harjata. En tiedä, kun en ole ollut parran omistaja.
        Äänihuulikirurgia taas ei saa paljon mitään aikaan, sen rajahyöty on minimaalinen.

        "Diagnoosissani (F 64.0) lukee, että mulla ei ole tarvetta sukuelinkirurgiaan. Nyt kuitenkin ajattelin pyytää lähetettä. Muutuinko jossain vaiheessa non-opista pre-opiksi?"

        Taisitpa koko ajan olla pre-op, muttet tiedostanut sitä. Toivottavasti sinulle ei nyt tule hankaluuksia siitä, että diagnoosissasi lukee noin.

        "Mitä ihmeen väliä sillä on?"

        No, esimerkiksi se, ettei transsukupuolisuudessa sukupuolenkorjausleikkaus ole valinnainen toimenpide.

        "Jos alapäätä leikellään monta kertaa, menettääkö pre-oppiutensa ensimmäisen vai vasta viimeisen operaation jälkeen?"

        Siinä vaiheessa, kun se ei aiheuta ahdistusta.


    • naftytytuppis

      Jos henkilö on käynyt poistattamassa vain kiveksensä mutta ei aio tehdä genitaaleille mitään muuta, onko hän genitaaleiltaan vielä non-op, onko hän transsukupuolinen ja voiko hän olla nainen?

      Miten orkiektomia siis sopii tähän kiistaan?

      • Kolmois-S

        Kutsuisin sitä kesken jääneeksi työksi.


    • Pre-opilla ja non-opilla ei ole muuta eroa kuin tämä pre-opin aikomus hankkiutua eroon vehkeistään. Toisin sanoen näillä ei ole mitään eroa.

      • Kolmois-S

        Pre-op on sellainen, joka tietää aikeensa, non-op on sellainen, joka ei tiedä aikeitaan, mutta näyttelee tietäväistä.


    • Itellaop

      Ihmettelen mie, että mitä ttoa se kuuluu kenelekkään mitä minä olen, siis noin niin ku iideeltäni.

      Jos olen esim postop, niin olenko kenties parempi ihminen, kuin se , joka on tyytyväinen olemiseensa sellaisena kuin on?

      Tämä nyt on vanha lainaus noin suunnilleen, että voidaanko iideeni määritellä ulkoa käsin jollain virallisella päätöksellä tms.

      Mielestäni juttu on tuhoon tuomittu jo syntyessään. Eli ei voida. Tosin voidaan olla olevinaan, että ollaan olevinaan sellainen kuin halutaan minun olevan, mutta kuka sellaista jaksaa lopun ikäänsä?

      Kysyn vaan :O En mie ainakaan. Hah.

      PS On epäiltävissä, että olen iidee-varkauden kohde . Herra varjele, jos varkaan iidee selviää, siis herra varjele varasta. Toivottavasti emme kohtaa :) :)

      Siinä ei nimittäin kunnian kukko laula, enemminkin koivuniemen herra :)

      Kylä jämpti on niin. No valuutalla selviää kohtuullisesti.

      Tietty hetuni on vaihdettava ja uusi osite löydettävä ynm muuta sellaista.

      • Kolmois-S

        "Ihmettelen mie, että mitä ttoa se kuuluu kenelekkään mitä minä olen, siis noin niin ku iideeltäni."

        Niin, ei kuulukaan. Miksi sitten nämä "non-opit" tekevät numeron itsestään?

        "Jos olen esim postop, niin olenko kenties parempi ihminen, kuin se , joka on tyytyväinen olemiseensa sellaisena kuin on?"

        Et, koska tyytyväisyys omaan olemiseen on päämäärä.


      • luppa lappa
        Kolmois-S kirjoitti:

        "Ihmettelen mie, että mitä ttoa se kuuluu kenelekkään mitä minä olen, siis noin niin ku iideeltäni."

        Niin, ei kuulukaan. Miksi sitten nämä "non-opit" tekevät numeron itsestään?

        "Jos olen esim postop, niin olenko kenties parempi ihminen, kuin se , joka on tyytyväinen olemiseensa sellaisena kuin on?"

        Et, koska tyytyväisyys omaan olemiseen on päämäärä.

        Ei non-opit tee numeroa itsestään. Heistä länsimaissa moni pitää itseään naisina ja elää naisen elämää siinä missä muutkin. Numeroa pitävät transpoliittisesti lähinnä he, jotka haluavat tehdä numeron siitä että tällainen henkilö pitää itseään naisena. Transsukupuolisina heitä voi lääketieteellisesti pitää ilman nitkutteluja, sillä transsukupuolisuuden lääketieteelliseen määritelmään ei sisälly implisittisesti SRS:ää. Tähän ei auta niihin "transvestiitteihin" tai "transgendereihin" vetoaminen, jotka käyttävät TS-diagnoosia hyväkseen käytännön syistä, sillä non-op ei ole kokemukseltaan implisiittisesti tällainen, eikä SRS:n ottanut henkilö implisiittisesti kokemukseltaan transukupuolinen (myös se tiitti tai TG voi mennä SRS:n). Valitettavasti kortit ovat Kolmois-S täysin pois käsistäsi tässä asiassa, mutta voit tietenkin luoda oman kuvasi siitä ja huudella sitä ympärinsä jos huvittaa. Eli tehdä siitä numeroa. Asia on ihan yksinkertainen noin muuten.

        Sinä Kolmois-S olet nyt siis kunnostautunut tässä numeron tekemisessä varsin hyvin. Onneksi olkoon.


      • Näyttää hienolta
        luppa lappa kirjoitti:

        Ei non-opit tee numeroa itsestään. Heistä länsimaissa moni pitää itseään naisina ja elää naisen elämää siinä missä muutkin. Numeroa pitävät transpoliittisesti lähinnä he, jotka haluavat tehdä numeron siitä että tällainen henkilö pitää itseään naisena. Transsukupuolisina heitä voi lääketieteellisesti pitää ilman nitkutteluja, sillä transsukupuolisuuden lääketieteelliseen määritelmään ei sisälly implisittisesti SRS:ää. Tähän ei auta niihin "transvestiitteihin" tai "transgendereihin" vetoaminen, jotka käyttävät TS-diagnoosia hyväkseen käytännön syistä, sillä non-op ei ole kokemukseltaan implisiittisesti tällainen, eikä SRS:n ottanut henkilö implisiittisesti kokemukseltaan transukupuolinen (myös se tiitti tai TG voi mennä SRS:n). Valitettavasti kortit ovat Kolmois-S täysin pois käsistäsi tässä asiassa, mutta voit tietenkin luoda oman kuvasi siitä ja huudella sitä ympärinsä jos huvittaa. Eli tehdä siitä numeroa. Asia on ihan yksinkertainen noin muuten.

        Sinä Kolmois-S olet nyt siis kunnostautunut tässä numeron tekemisessä varsin hyvin. Onneksi olkoon.

        Jargonia.


      • Kolmois-S
        luppa lappa kirjoitti:

        Ei non-opit tee numeroa itsestään. Heistä länsimaissa moni pitää itseään naisina ja elää naisen elämää siinä missä muutkin. Numeroa pitävät transpoliittisesti lähinnä he, jotka haluavat tehdä numeron siitä että tällainen henkilö pitää itseään naisena. Transsukupuolisina heitä voi lääketieteellisesti pitää ilman nitkutteluja, sillä transsukupuolisuuden lääketieteelliseen määritelmään ei sisälly implisittisesti SRS:ää. Tähän ei auta niihin "transvestiitteihin" tai "transgendereihin" vetoaminen, jotka käyttävät TS-diagnoosia hyväkseen käytännön syistä, sillä non-op ei ole kokemukseltaan implisiittisesti tällainen, eikä SRS:n ottanut henkilö implisiittisesti kokemukseltaan transukupuolinen (myös se tiitti tai TG voi mennä SRS:n). Valitettavasti kortit ovat Kolmois-S täysin pois käsistäsi tässä asiassa, mutta voit tietenkin luoda oman kuvasi siitä ja huudella sitä ympärinsä jos huvittaa. Eli tehdä siitä numeroa. Asia on ihan yksinkertainen noin muuten.

        Sinä Kolmois-S olet nyt siis kunnostautunut tässä numeron tekemisessä varsin hyvin. Onneksi olkoon.

        "Ei non-opit tee numeroa itsestään."

        Miksi kutsut sitten sarjaa videoita juutuubassa?

        "Transsukupuolisina heitä voi lääketieteellisesti pitää ilman nitkutteluja, sillä transsukupuolisuuden lääketieteelliseen määritelmään ei sisälly implisittisesti SRS:ää."

        Transsukupuolisuus on suomeksi "sukupuolenvaihtohalu" eli tarkoittaa tätä kropan fyysistä sukupuolta. Koska siinä on se sana "vaihto", niin se tarkoittaa halua vaihtaa kaikki mahdolliset ominaisuudet. Teknisesti se ei ole mahdollista, vaan on tyydyttävä pelkkään sukupuolipiirteiden korjailuun. "Halu" on kuitenkin olemassa.
        Sitä paitsi tuossa aloitusviestissäni todetaan, että sukupuolensa korjaamista haluamaton transsukupuolinen on käsitteellisesti ristiriitainen.

        "Sinä Kolmois-S olet nyt siis kunnostautunut tässä numeron tekemisessä varsin hyvin. Onneksi olkoon."

        Joo, yritän luoda järkeä järjettömyyteen.


      • Oppia ikä kaikki
        Kolmois-S kirjoitti:

        "Ei non-opit tee numeroa itsestään."

        Miksi kutsut sitten sarjaa videoita juutuubassa?

        "Transsukupuolisina heitä voi lääketieteellisesti pitää ilman nitkutteluja, sillä transsukupuolisuuden lääketieteelliseen määritelmään ei sisälly implisittisesti SRS:ää."

        Transsukupuolisuus on suomeksi "sukupuolenvaihtohalu" eli tarkoittaa tätä kropan fyysistä sukupuolta. Koska siinä on se sana "vaihto", niin se tarkoittaa halua vaihtaa kaikki mahdolliset ominaisuudet. Teknisesti se ei ole mahdollista, vaan on tyydyttävä pelkkään sukupuolipiirteiden korjailuun. "Halu" on kuitenkin olemassa.
        Sitä paitsi tuossa aloitusviestissäni todetaan, että sukupuolensa korjaamista haluamaton transsukupuolinen on käsitteellisesti ristiriitainen.

        "Sinä Kolmois-S olet nyt siis kunnostautunut tässä numeron tekemisessä varsin hyvin. Onneksi olkoon."

        Joo, yritän luoda järkeä järjettömyyteen.

        Oletko Kolmois-S jo käynyt leikkauttamassa etusormesi ja nimettömäsi oikean mittaisiksi? Se on teknisesti mahdollista. Vai etkö haluakaan korjata sukupuoltasi?


      • Kolmois-S
        Oppia ikä kaikki kirjoitti:

        Oletko Kolmois-S jo käynyt leikkauttamassa etusormesi ja nimettömäsi oikean mittaisiksi? Se on teknisesti mahdollista. Vai etkö haluakaan korjata sukupuoltasi?

        Itse asiassa sormijuttu on humpuukia. Minulla on toisessa kädessä oikean mittaiset sormet, toisessa väärän. Toisaalta, joidenkin mielestä sormet todistavat lesboudesta.


      • fkefef
        Näyttää hienolta kirjoitti:

        Jargonia.

        Ilmeisesti yhden sivistyssanan käyttäminen ("implisiittisesti") saa sinut näkemään koko tekstin jargonin ja pääsi menee sekaisin. Tiesitpä silti mitä jargon tarkoittaa.

        Aika noloa.


      • glknglsiken
        Kolmois-S kirjoitti:

        "Ei non-opit tee numeroa itsestään."

        Miksi kutsut sitten sarjaa videoita juutuubassa?

        "Transsukupuolisina heitä voi lääketieteellisesti pitää ilman nitkutteluja, sillä transsukupuolisuuden lääketieteelliseen määritelmään ei sisälly implisittisesti SRS:ää."

        Transsukupuolisuus on suomeksi "sukupuolenvaihtohalu" eli tarkoittaa tätä kropan fyysistä sukupuolta. Koska siinä on se sana "vaihto", niin se tarkoittaa halua vaihtaa kaikki mahdolliset ominaisuudet. Teknisesti se ei ole mahdollista, vaan on tyydyttävä pelkkään sukupuolipiirteiden korjailuun. "Halu" on kuitenkin olemassa.
        Sitä paitsi tuossa aloitusviestissäni todetaan, että sukupuolensa korjaamista haluamaton transsukupuolinen on käsitteellisesti ristiriitainen.

        "Sinä Kolmois-S olet nyt siis kunnostautunut tässä numeron tekemisessä varsin hyvin. Onneksi olkoon."

        Joo, yritän luoda järkeä järjettömyyteen.

        "Miksi kutsut sitten sarjaa videoita juutuubassa?"

        No huomioonottaen että siellä on miljardeja videoita lähes mistä tahansa aiheesta ja huomioonottaen että SRS:stä ja muusta vastaavasta puhutaan tasan tarkkaan paljon enemmän (non-oppiudesta perinteisesti ei uskalleta puhua yhtä hanakasti juuri tällaisten asenteiden takia mitä sinäkin esität), en kutsuisi sitä juuri miksikään, en varsinkaan numeron tekemiseksi. Toki jotkut pyrkivät vertaisverkostoitumaan tai sitten vain tuomaan ilmi omia ratkaisujaan ja siten auttamaan muita. Ihan normaalia juutuubikäyttäytymistä.

        "Transsukupuolisuus on suomeksi "sukupuolenvaihtohalu" eli tarkoittaa tätä kropan fyysistä sukupuolta. Koska siinä on se sana "vaihto", niin se tarkoittaa halua vaihtaa kaikki mahdolliset ominaisuudet."

        Ihan söpö oma keksimäsi määritelmä. Sillä ei kuitenkaan ole tekemistä sen lääketieteellisen transsukupuolisuuden määritelmän kautta mistä tässä väännettiin. Hohhoijaa.

        Mutta siis laitan nyt loppukaneetin tähän koko juttuun. Olet ensinnäkin puhtaasti väärässä 3S tuosta lääketieteellisestä määritelmästä. Voi voi. Toiseksi ottaen huomioon että monia ei edes kiinnosta joku transsukupuolisuus kun kokee itsensä vaan naiseksi, on lopulta aivan yksi täysin hailea mikä sinun mielestäsi on transsukupuolisuutta ja mikä ei. Kukaan meistä ei elä täysin maailmassa jossa hänet ymmärrettäsiin kaikkien toimesta juuri sellaisena kuin hän itse itsensä ymmärtää. Sinä ymmärrät itsesi transsukupuoliseksi ja naiseksi, mutta toisten mielestä olet hullu tai transu tai shemale tai ihan vaan mies joka on amputoinut itsensä. Kaikki me tiedämme tämän todellisuuden. On lopulta täysin yhdentekevää haluatko sinä ajatella minkäkin laisia ihmisiä transsukupuolisina, transgendereinä tai transvestiitteina tai minä vain. Ei tämä ole mikään uusi kuvio. Diagnoosit ja lääketieteelliset määritelmät ovat monelle vain pelkkiä keinoja pystyä saavuttamaan niitä kehollisia tarpeita mitä on, ei niillä ole mitään muuta merkitystä yksilön kannalta. Joillekin ne taas ovat minuutta määrittäviä. Olemme jatkuvassa sosiaalisessa sodassa tässä asiassa.

        Fakta on 3S, että lääketieteellisesti transsukupuolisuuden käsite ei edellytä SRS:ää. Tuo antamasi linkki on aivan surkea, ei siinä mitään objektiivista käsittellistä ristiriitaa esitetä, vaan ristiriita pyritään luomaan valitsemalla vain hänelle sopivia ajatuksia ja käsittetä käyttöön. Hän jättää pois valtavasti asioita ja käsittelee asioita todella yksinkertaisella tasolla. Surkeaa. En aio lähteä purkamaan sitä, se on ihan normi HBS-henkistä kuraa. Sinunkaan mielipiteellä ei ole lopulta mitään väliä tässä asiassa, koska kuten sanoin, olemme muutenkin sosiaalisessa sodassa jatkuvasti. Sinäkin, sillä cisseille olet amputoitu mies. Me kaikki olemme sodassa. TÄmä on täysin turha keskustelu.

        "Joo, yritän luoda järkeä järjettömyyteen. "

        1. Etpäs, vaan omia asenteitasi ja luulojasi. 2. Järki on arvopohjainen käsite, ei loogispohjainen.

        Hyvää viikonloppua ja jatkoa muutenkin. Tämä oli tässä.


      • Kolmois-S
        glknglsiken kirjoitti:

        "Miksi kutsut sitten sarjaa videoita juutuubassa?"

        No huomioonottaen että siellä on miljardeja videoita lähes mistä tahansa aiheesta ja huomioonottaen että SRS:stä ja muusta vastaavasta puhutaan tasan tarkkaan paljon enemmän (non-oppiudesta perinteisesti ei uskalleta puhua yhtä hanakasti juuri tällaisten asenteiden takia mitä sinäkin esität), en kutsuisi sitä juuri miksikään, en varsinkaan numeron tekemiseksi. Toki jotkut pyrkivät vertaisverkostoitumaan tai sitten vain tuomaan ilmi omia ratkaisujaan ja siten auttamaan muita. Ihan normaalia juutuubikäyttäytymistä.

        "Transsukupuolisuus on suomeksi "sukupuolenvaihtohalu" eli tarkoittaa tätä kropan fyysistä sukupuolta. Koska siinä on se sana "vaihto", niin se tarkoittaa halua vaihtaa kaikki mahdolliset ominaisuudet."

        Ihan söpö oma keksimäsi määritelmä. Sillä ei kuitenkaan ole tekemistä sen lääketieteellisen transsukupuolisuuden määritelmän kautta mistä tässä väännettiin. Hohhoijaa.

        Mutta siis laitan nyt loppukaneetin tähän koko juttuun. Olet ensinnäkin puhtaasti väärässä 3S tuosta lääketieteellisestä määritelmästä. Voi voi. Toiseksi ottaen huomioon että monia ei edes kiinnosta joku transsukupuolisuus kun kokee itsensä vaan naiseksi, on lopulta aivan yksi täysin hailea mikä sinun mielestäsi on transsukupuolisuutta ja mikä ei. Kukaan meistä ei elä täysin maailmassa jossa hänet ymmärrettäsiin kaikkien toimesta juuri sellaisena kuin hän itse itsensä ymmärtää. Sinä ymmärrät itsesi transsukupuoliseksi ja naiseksi, mutta toisten mielestä olet hullu tai transu tai shemale tai ihan vaan mies joka on amputoinut itsensä. Kaikki me tiedämme tämän todellisuuden. On lopulta täysin yhdentekevää haluatko sinä ajatella minkäkin laisia ihmisiä transsukupuolisina, transgendereinä tai transvestiitteina tai minä vain. Ei tämä ole mikään uusi kuvio. Diagnoosit ja lääketieteelliset määritelmät ovat monelle vain pelkkiä keinoja pystyä saavuttamaan niitä kehollisia tarpeita mitä on, ei niillä ole mitään muuta merkitystä yksilön kannalta. Joillekin ne taas ovat minuutta määrittäviä. Olemme jatkuvassa sosiaalisessa sodassa tässä asiassa.

        Fakta on 3S, että lääketieteellisesti transsukupuolisuuden käsite ei edellytä SRS:ää. Tuo antamasi linkki on aivan surkea, ei siinä mitään objektiivista käsittellistä ristiriitaa esitetä, vaan ristiriita pyritään luomaan valitsemalla vain hänelle sopivia ajatuksia ja käsittetä käyttöön. Hän jättää pois valtavasti asioita ja käsittelee asioita todella yksinkertaisella tasolla. Surkeaa. En aio lähteä purkamaan sitä, se on ihan normi HBS-henkistä kuraa. Sinunkaan mielipiteellä ei ole lopulta mitään väliä tässä asiassa, koska kuten sanoin, olemme muutenkin sosiaalisessa sodassa jatkuvasti. Sinäkin, sillä cisseille olet amputoitu mies. Me kaikki olemme sodassa. TÄmä on täysin turha keskustelu.

        "Joo, yritän luoda järkeä järjettömyyteen. "

        1. Etpäs, vaan omia asenteitasi ja luulojasi. 2. Järki on arvopohjainen käsite, ei loogispohjainen.

        Hyvää viikonloppua ja jatkoa muutenkin. Tämä oli tässä.

        "(non-oppiudesta perinteisesti ei uskalleta puhua yhtä hanakasti juuri tällaisten asenteiden takia mitä sinäkin esität)"

        Enpä tiedä, minä esitän vain kysymyksiä, enkä esitä niitä edes noiden videoiden tekijälle. Miksi rehelliset kysymykset ovat niin pelottavia.

        "Ihan söpö oma keksimäsi määritelmä. Sillä ei kuitenkaan ole tekemistä sen lääketieteellisen transsukupuolisuuden määritelmän kautta mistä tässä väännettiin. Hohhoijaa."

        Se lääketieteellinen transsukupuolisuuden määritelmä on käytössä maassa, jossa sukupuolenkorjausleikkausta pidetään valinnaisena leikkauksena yhteiskunnan fundamentalististen näkökantojen takia. Belgialaistutkimuksen kanta asiaan on päivänselvä, hoidot ovat menestys ja aivan erityisesti siihen menestykseen vaikuttaa genitaalileikkauksen laatu ja onnistuminen.

        "Olet ensinnäkin puhtaasti väärässä 3S tuosta lääketieteellisestä määritelmästä. Voi voi. "

        Ei kelpaa vastaukseksi! Lääketieteen perustana on ajatus tuottaa onnellisia ja hyvinvoivia ihmisiä ja koska sanassa on "tiede" mukana, niin tämä onnellisuus ja hyvinvointi pitää todistaa. "Non-opeilla" ei ole mitään sellaisia todisteita. Itse asiassa lääkärit tekevät kosmeettisia operaatioita silkkaa rahanahneuttaan.

        "Toiseksi ottaen huomioon että monia ei edes kiinnosta joku transsukupuolisuus kun kokee itsensä vaan naiseksi, on lopulta aivan yksi täysin hailea mikä sinun mielestäsi on transsukupuolisuutta ja mikä ei. "

        Niin, ei minuakaan kiinnosta koko transsukupuolisuus, se on vain yhteiskunnan tapa käsitellä tätä asiaa. Se on se tie, millä minä olen laskeutunut 30% itsemurha-alttiudesta 5% itsemurha-alttiuteen. Mutta se on tietysti vain keskiarvo. Kyllä minulla oikeasti menee paremmin kuin tuo. Tutkimusyksikköjen tehtävä on se, että se itsemurhayritysalttiuskäyrä kulkee jatkossakin kaakkoon.

        "Kukaan meistä ei elä täysin maailmassa jossa hänet ymmärrettäsiin kaikkien toimesta juuri sellaisena kuin hän itse itsensä ymmärtää. Sinä ymmärrät itsesi transsukupuoliseksi ja naiseksi, mutta toisten mielestä olet hullu tai transu tai shemale tai ihan vaan mies joka on amputoinut itsensä. Kaikki me tiedämme tämän todellisuuden. "

        Aivan niin! Eikä ketään voi pakottaa "kunnioittamaan" yhtään mitään! Niistä tulee vain käniseviä persuja sen jälkeen, jotka valittavat, etteivät ne saa ilmaista heidän mielipiteitään ja että he ovat sensuurin uhreja.
        Joten ilmaiskoot! Kyllä minä tiedän mikä minä olen ja jos jollakulla on ongelma sen kanssa, se ei ole minun ongelmani. Se on hänen ongelmansa, johon minut on sotkettu mukaan.

        "On lopulta täysin yhdentekevää haluatko sinä ajatella minkäkin laisia ihmisiä transsukupuolisina, transgendereinä tai transvestiitteina tai minä vain."

        Tätä juuri olen ajanut takaa! Miksi sitten vaadit, että heitä pitää "kunnioittaa naisina"?

        "Diagnoosit ja lääketieteelliset määritelmät ovat monelle vain pelkkiä keinoja pystyä saavuttamaan niitä kehollisia tarpeita mitä on, ei niillä ole mitään muuta merkitystä yksilön kannalta. Joillekin ne taas ovat minuutta määrittäviä. Olemme jatkuvassa sosiaalisessa sodassa tässä asiassa."

        En minä usko, että ne määrittävät monellakaan minuutta. Ne vain mahduttavat sinut tietyn putken alkuun A ja kun olet mennyt sen hoitoputken läpi niin olet ennustettavassa tilanteessa B. Lääketiede toimii standardina. Jos esimerkiksi syöt niin kuin virallisterveellinen ruokavalio suosittelee, kuolet niihin tauteihin, mihin sen ruokavalion syöjät kuolevat. Jos karppaat, kuolet johonkin muuhun. Lääketieteellä voidaan ennustaa lopputulos. Pisteessä A minun tapauksessani oli ainoa vaihtoehto selvitä hengissä ja järjessä mennä putken läpi pisteeseen B. Mitä ilmeisimmin sinä et ole pisteessä A kun sinä mietit ihan toisenlaisia valintoja joilla on ennalta arvaamattomia seurauksia. Aivan samoin kuin huumetiedotus sanoi, ettei huumeilla ole kuluttajansuojaa minä sanon, ettei sinun non-opillasikaan ole kuluttajansuojaa. Tai anteeksi, sinä oletkin pre-op. Siirryt pisteeseen A ja sen jälkeen siirryt pisteeseen B, jolloin olet tyytyväinen ja unohtanut non-op -höpinät.

        "Tuo antamasi linkki on aivan surkea, ei siinä mitään objektiivista käsittellistä ristiriitaa esitetä, vaan ristiriita pyritään luomaan valitsemalla vain hänelle sopivia ajatuksia ja käsittetä käyttöön. Hän jättää pois valtavasti asioita ja käsittelee asioita todella yksinkertaisella tasolla. Surkeaa. En aio lähteä purkamaan sitä, se on ihan normi HBS-henkistä kuraa."

        Et pura sitä, koska sinä et todellisuudessa löydä siitä mitään vikaa.

        "Sinunkaan mielipiteellä ei ole lopulta mitään väliä tässä asiassa, koska kuten sanoin, olemme muutenkin sosiaalisessa sodassa jatkuvasti. Sinäkin, sillä cisseille olet amputoitu mies."

        Useimmille cisseille olen nainen. Mitä tulee sotaan, taktiikkani on saada muut sotimaan meidän puolestamme. Me olemme liian arvokkaita tykinruoaksi.


      • trannier than thou
        Kolmois-S kirjoitti:

        "(non-oppiudesta perinteisesti ei uskalleta puhua yhtä hanakasti juuri tällaisten asenteiden takia mitä sinäkin esität)"

        Enpä tiedä, minä esitän vain kysymyksiä, enkä esitä niitä edes noiden videoiden tekijälle. Miksi rehelliset kysymykset ovat niin pelottavia.

        "Ihan söpö oma keksimäsi määritelmä. Sillä ei kuitenkaan ole tekemistä sen lääketieteellisen transsukupuolisuuden määritelmän kautta mistä tässä väännettiin. Hohhoijaa."

        Se lääketieteellinen transsukupuolisuuden määritelmä on käytössä maassa, jossa sukupuolenkorjausleikkausta pidetään valinnaisena leikkauksena yhteiskunnan fundamentalististen näkökantojen takia. Belgialaistutkimuksen kanta asiaan on päivänselvä, hoidot ovat menestys ja aivan erityisesti siihen menestykseen vaikuttaa genitaalileikkauksen laatu ja onnistuminen.

        "Olet ensinnäkin puhtaasti väärässä 3S tuosta lääketieteellisestä määritelmästä. Voi voi. "

        Ei kelpaa vastaukseksi! Lääketieteen perustana on ajatus tuottaa onnellisia ja hyvinvoivia ihmisiä ja koska sanassa on "tiede" mukana, niin tämä onnellisuus ja hyvinvointi pitää todistaa. "Non-opeilla" ei ole mitään sellaisia todisteita. Itse asiassa lääkärit tekevät kosmeettisia operaatioita silkkaa rahanahneuttaan.

        "Toiseksi ottaen huomioon että monia ei edes kiinnosta joku transsukupuolisuus kun kokee itsensä vaan naiseksi, on lopulta aivan yksi täysin hailea mikä sinun mielestäsi on transsukupuolisuutta ja mikä ei. "

        Niin, ei minuakaan kiinnosta koko transsukupuolisuus, se on vain yhteiskunnan tapa käsitellä tätä asiaa. Se on se tie, millä minä olen laskeutunut 30% itsemurha-alttiudesta 5% itsemurha-alttiuteen. Mutta se on tietysti vain keskiarvo. Kyllä minulla oikeasti menee paremmin kuin tuo. Tutkimusyksikköjen tehtävä on se, että se itsemurhayritysalttiuskäyrä kulkee jatkossakin kaakkoon.

        "Kukaan meistä ei elä täysin maailmassa jossa hänet ymmärrettäsiin kaikkien toimesta juuri sellaisena kuin hän itse itsensä ymmärtää. Sinä ymmärrät itsesi transsukupuoliseksi ja naiseksi, mutta toisten mielestä olet hullu tai transu tai shemale tai ihan vaan mies joka on amputoinut itsensä. Kaikki me tiedämme tämän todellisuuden. "

        Aivan niin! Eikä ketään voi pakottaa "kunnioittamaan" yhtään mitään! Niistä tulee vain käniseviä persuja sen jälkeen, jotka valittavat, etteivät ne saa ilmaista heidän mielipiteitään ja että he ovat sensuurin uhreja.
        Joten ilmaiskoot! Kyllä minä tiedän mikä minä olen ja jos jollakulla on ongelma sen kanssa, se ei ole minun ongelmani. Se on hänen ongelmansa, johon minut on sotkettu mukaan.

        "On lopulta täysin yhdentekevää haluatko sinä ajatella minkäkin laisia ihmisiä transsukupuolisina, transgendereinä tai transvestiitteina tai minä vain."

        Tätä juuri olen ajanut takaa! Miksi sitten vaadit, että heitä pitää "kunnioittaa naisina"?

        "Diagnoosit ja lääketieteelliset määritelmät ovat monelle vain pelkkiä keinoja pystyä saavuttamaan niitä kehollisia tarpeita mitä on, ei niillä ole mitään muuta merkitystä yksilön kannalta. Joillekin ne taas ovat minuutta määrittäviä. Olemme jatkuvassa sosiaalisessa sodassa tässä asiassa."

        En minä usko, että ne määrittävät monellakaan minuutta. Ne vain mahduttavat sinut tietyn putken alkuun A ja kun olet mennyt sen hoitoputken läpi niin olet ennustettavassa tilanteessa B. Lääketiede toimii standardina. Jos esimerkiksi syöt niin kuin virallisterveellinen ruokavalio suosittelee, kuolet niihin tauteihin, mihin sen ruokavalion syöjät kuolevat. Jos karppaat, kuolet johonkin muuhun. Lääketieteellä voidaan ennustaa lopputulos. Pisteessä A minun tapauksessani oli ainoa vaihtoehto selvitä hengissä ja järjessä mennä putken läpi pisteeseen B. Mitä ilmeisimmin sinä et ole pisteessä A kun sinä mietit ihan toisenlaisia valintoja joilla on ennalta arvaamattomia seurauksia. Aivan samoin kuin huumetiedotus sanoi, ettei huumeilla ole kuluttajansuojaa minä sanon, ettei sinun non-opillasikaan ole kuluttajansuojaa. Tai anteeksi, sinä oletkin pre-op. Siirryt pisteeseen A ja sen jälkeen siirryt pisteeseen B, jolloin olet tyytyväinen ja unohtanut non-op -höpinät.

        "Tuo antamasi linkki on aivan surkea, ei siinä mitään objektiivista käsittellistä ristiriitaa esitetä, vaan ristiriita pyritään luomaan valitsemalla vain hänelle sopivia ajatuksia ja käsittetä käyttöön. Hän jättää pois valtavasti asioita ja käsittelee asioita todella yksinkertaisella tasolla. Surkeaa. En aio lähteä purkamaan sitä, se on ihan normi HBS-henkistä kuraa."

        Et pura sitä, koska sinä et todellisuudessa löydä siitä mitään vikaa.

        "Sinunkaan mielipiteellä ei ole lopulta mitään väliä tässä asiassa, koska kuten sanoin, olemme muutenkin sosiaalisessa sodassa jatkuvasti. Sinäkin, sillä cisseille olet amputoitu mies."

        Useimmille cisseille olen nainen. Mitä tulee sotaan, taktiikkani on saada muut sotimaan meidän puolestamme. Me olemme liian arvokkaita tykinruoaksi.

        "Enpä tiedä, minä esitän vain kysymyksiä, enkä esitä niitä edes noiden videoiden tekijälle. Miksi rehelliset kysymykset ovat niin pelottavia."

        Esität mielipiteitä ja asenteita, et kysymyksiä.

        "Se lääketieteellinen transsukupuolisuuden määritelmä on käytössä maassa, jossa sukupuolenkorjausleikkausta pidetään valinnaisena leikkauksena yhteiskunnan fundamentalististen näkökantojen takia. "

        Aivan yksi ja sama. On tämä kuule monessakin maassa käytössä. Se on se lääketieteellinen määritelmä ja siihen ei kuulu ehtona SRS:ää.

        "Belgialaistutkimuksen kanta asiaan on päivänselvä, hoidot ovat menestys ja aivan erityisesti siihen menestykseen vaikuttaa genitaalileikkauksen laatu ja onnistuminen. "

        Se tutkimus kertoo, että SRS on menestyksellinen hoito niille ketkä sitä tarvitsevat. Se ei tarkoita että SRS kuuluu transsukupuolisuuteen ehtona, vaan vain että SRS on toimiva niille ketkä SRS:ää tarvitsevat. Onko tämä vaikea ymmärtää?

        "Ei kelpaa vastaukseksi! Lääketieteen perustana on ajatus tuottaa onnellisia ja hyvinvoivia ihmisiä ja koska sanassa on "tiede" mukana, niin tämä onnellisuus ja hyvinvointi pitää todistaa. "Non-opeilla" ei ole mitään sellaisia todisteita."

        No kelpaapas. Oletko varma, että kaikissa onnellisuustutkimuksissa kaikki ovat käyneet SRS:ssä? Jos ovat, se tarkoittaa vain sitä että ei ole osattu tutkia tarpeeksi kattavasti asiaa vaan rajattu se vain yhteen ryhmään. Ei tämä kerro vielä mitään mistään.

        "Tutkimusyksikköjen tehtävä on se, että se itsemurhayritysalttiuskäyrä kulkee jatkossakin kaakkoon. "

        Siksi kaikenlaisia ihmisiä pitää pystyä hoitamaan, sillä itsemurha-alttius ei koske vain SRS:ää tarvitsevia ihmisiä, riippumatta TS-TG-mitävaan jaotteluista. Se uusi amerikkalaistutkimus käsitteli kaikkia transihmisiä ja tämä oli ongelma kautta linjan etenkin kaikilla jotka tekivät minkään asteen transitiota kehollisesti ja sosiaalisesti.

        "Miksi sitten vaadit, että heitä pitää "kunnioittaa naisina"?"

        Unohdetaan se kunnioittaminen ja keskitytään mieluummin siihen millä perusteilla määritämme kenenkäkin sukupuolen ja minkälaista politiikkaa sen suhteen pitäisi ajaa. Tästä on kyse. Oletetaan nyt realistisesti että juridista sukupuolta ei koskaan tulla käytäntönä poistamaan. Pitäisikö non-opeilta sinusta kieltää tuo sukupuolimerkinnän muutos tai luoda heille joku kolmas sukupuolikategoria juridisesti?

        "Mitä ilmeisimmin sinä et ole pisteessä A kun sinä mietit ihan toisenlaisia valintoja joilla on ennalta arvaamattomia seurauksia. Aivan samoin kuin huumetiedotus sanoi, ettei huumeilla ole kuluttajansuojaa minä sanon, ettei sinun non-opillasikaan ole kuluttajansuojaa. Tai anteeksi, sinä oletkin pre-op. Siirryt pisteeseen A ja sen jälkeen siirryt pisteeseen B, jolloin olet tyytyväinen ja unohtanut non-op -höpinät."

        Vaan entäpä jos olenkin post-op? En minä tämän keskustelun kannalta ole merkittävä, vaan tämä asia itsessään, se miten sukupuolta pitäisi määrittää ja miten se vaikuttaa politiikkaan ja ihmisten kohtaamiseen. Sinä esität puhtaita hierarkianäkemyksiä ja haluat omassa maailmassasi kieltää muilta heidän sukupuolikokemuksensa. Minua ei kiinnosta kieltää muiden sukupuolikokemusta.

        "Et pura sitä, koska sinä et todellisuudessa löydä siitä mitään vikaa. "

        En pura sitä koska en jaksa nyt kirjoittaa niin paljoa ja osoittaa sitä suurta määrää virheitä tuossa tekstissä. Sanon kaksi vinkkiä vaikka alkuun: siinä käsitellään sukupuolesta käytävää tieteellistä ja akateemista keskustelua ääri-yksinkertaistetusti. Tämän huomaa kuka vain kuka on vähääkään lukenut aiheesta oikeasti. Ei mutkia saa suoristaa. Toinen on se että kirjoittaja valitsee ne seikat mitkä häntä huvittaa. Hän ei esimerkiksi mainitse sitä että kehollinen dysforia tai dissonanssi jakautuu todellisuudessa erilaisilla ihmisillä hyvin erilailla suhteessa sukupuolikokemukseen ja sen pysyvyyteen, mikä jo yksistään rikkoo ison osan hänen teeseistään ja ylipäänsä transsukupuolisuuden määritelmästä. TS-määritelmä on nykyään vain hoitojen kanavointikeino, ei juuri muuta. Uusissa manuaaleissa koko transsukupuolisuuden kategoriaa ollaan hälventämässä epämääräisemmäksi ja hoitotarpeet ymmärretään laajempana ja väljempänä asiana. Tiedät varmasti tämän, tulevaisuudessa ei APAn eikä WHOn manuaaleissa ole mitään tarkkaa "transsukupuolisuutta" enää. Tämä ei ole mikään mustavalkoinen asia, eikä transsukupuolisuus ole selkeästi rajattavissa yhteenkään ominaisuuteen, sillä näitä suhteita sukupuolikokemuksien ja kehotuntemuksien välillä on niin erilaisia ja niin paljon. Tällainen änkyröinti tulee 10-50 vuoden päästä olemaan pelkkä jäänne. Valitan.


      • 1+5
        fkefef kirjoitti:

        Ilmeisesti yhden sivistyssanan käyttäminen ("implisiittisesti") saa sinut näkemään koko tekstin jargonin ja pääsi menee sekaisin. Tiesitpä silti mitä jargon tarkoittaa.

        Aika noloa.

        Ja aika noloa että pitää hienostella ammattisanastolla eikä voi kirjoittaa suomea.


      • Kolmois-S
        trannier than thou kirjoitti:

        "Enpä tiedä, minä esitän vain kysymyksiä, enkä esitä niitä edes noiden videoiden tekijälle. Miksi rehelliset kysymykset ovat niin pelottavia."

        Esität mielipiteitä ja asenteita, et kysymyksiä.

        "Se lääketieteellinen transsukupuolisuuden määritelmä on käytössä maassa, jossa sukupuolenkorjausleikkausta pidetään valinnaisena leikkauksena yhteiskunnan fundamentalististen näkökantojen takia. "

        Aivan yksi ja sama. On tämä kuule monessakin maassa käytössä. Se on se lääketieteellinen määritelmä ja siihen ei kuulu ehtona SRS:ää.

        "Belgialaistutkimuksen kanta asiaan on päivänselvä, hoidot ovat menestys ja aivan erityisesti siihen menestykseen vaikuttaa genitaalileikkauksen laatu ja onnistuminen. "

        Se tutkimus kertoo, että SRS on menestyksellinen hoito niille ketkä sitä tarvitsevat. Se ei tarkoita että SRS kuuluu transsukupuolisuuteen ehtona, vaan vain että SRS on toimiva niille ketkä SRS:ää tarvitsevat. Onko tämä vaikea ymmärtää?

        "Ei kelpaa vastaukseksi! Lääketieteen perustana on ajatus tuottaa onnellisia ja hyvinvoivia ihmisiä ja koska sanassa on "tiede" mukana, niin tämä onnellisuus ja hyvinvointi pitää todistaa. "Non-opeilla" ei ole mitään sellaisia todisteita."

        No kelpaapas. Oletko varma, että kaikissa onnellisuustutkimuksissa kaikki ovat käyneet SRS:ssä? Jos ovat, se tarkoittaa vain sitä että ei ole osattu tutkia tarpeeksi kattavasti asiaa vaan rajattu se vain yhteen ryhmään. Ei tämä kerro vielä mitään mistään.

        "Tutkimusyksikköjen tehtävä on se, että se itsemurhayritysalttiuskäyrä kulkee jatkossakin kaakkoon. "

        Siksi kaikenlaisia ihmisiä pitää pystyä hoitamaan, sillä itsemurha-alttius ei koske vain SRS:ää tarvitsevia ihmisiä, riippumatta TS-TG-mitävaan jaotteluista. Se uusi amerikkalaistutkimus käsitteli kaikkia transihmisiä ja tämä oli ongelma kautta linjan etenkin kaikilla jotka tekivät minkään asteen transitiota kehollisesti ja sosiaalisesti.

        "Miksi sitten vaadit, että heitä pitää "kunnioittaa naisina"?"

        Unohdetaan se kunnioittaminen ja keskitytään mieluummin siihen millä perusteilla määritämme kenenkäkin sukupuolen ja minkälaista politiikkaa sen suhteen pitäisi ajaa. Tästä on kyse. Oletetaan nyt realistisesti että juridista sukupuolta ei koskaan tulla käytäntönä poistamaan. Pitäisikö non-opeilta sinusta kieltää tuo sukupuolimerkinnän muutos tai luoda heille joku kolmas sukupuolikategoria juridisesti?

        "Mitä ilmeisimmin sinä et ole pisteessä A kun sinä mietit ihan toisenlaisia valintoja joilla on ennalta arvaamattomia seurauksia. Aivan samoin kuin huumetiedotus sanoi, ettei huumeilla ole kuluttajansuojaa minä sanon, ettei sinun non-opillasikaan ole kuluttajansuojaa. Tai anteeksi, sinä oletkin pre-op. Siirryt pisteeseen A ja sen jälkeen siirryt pisteeseen B, jolloin olet tyytyväinen ja unohtanut non-op -höpinät."

        Vaan entäpä jos olenkin post-op? En minä tämän keskustelun kannalta ole merkittävä, vaan tämä asia itsessään, se miten sukupuolta pitäisi määrittää ja miten se vaikuttaa politiikkaan ja ihmisten kohtaamiseen. Sinä esität puhtaita hierarkianäkemyksiä ja haluat omassa maailmassasi kieltää muilta heidän sukupuolikokemuksensa. Minua ei kiinnosta kieltää muiden sukupuolikokemusta.

        "Et pura sitä, koska sinä et todellisuudessa löydä siitä mitään vikaa. "

        En pura sitä koska en jaksa nyt kirjoittaa niin paljoa ja osoittaa sitä suurta määrää virheitä tuossa tekstissä. Sanon kaksi vinkkiä vaikka alkuun: siinä käsitellään sukupuolesta käytävää tieteellistä ja akateemista keskustelua ääri-yksinkertaistetusti. Tämän huomaa kuka vain kuka on vähääkään lukenut aiheesta oikeasti. Ei mutkia saa suoristaa. Toinen on se että kirjoittaja valitsee ne seikat mitkä häntä huvittaa. Hän ei esimerkiksi mainitse sitä että kehollinen dysforia tai dissonanssi jakautuu todellisuudessa erilaisilla ihmisillä hyvin erilailla suhteessa sukupuolikokemukseen ja sen pysyvyyteen, mikä jo yksistään rikkoo ison osan hänen teeseistään ja ylipäänsä transsukupuolisuuden määritelmästä. TS-määritelmä on nykyään vain hoitojen kanavointikeino, ei juuri muuta. Uusissa manuaaleissa koko transsukupuolisuuden kategoriaa ollaan hälventämässä epämääräisemmäksi ja hoitotarpeet ymmärretään laajempana ja väljempänä asiana. Tiedät varmasti tämän, tulevaisuudessa ei APAn eikä WHOn manuaaleissa ole mitään tarkkaa "transsukupuolisuutta" enää. Tämä ei ole mikään mustavalkoinen asia, eikä transsukupuolisuus ole selkeästi rajattavissa yhteenkään ominaisuuteen, sillä näitä suhteita sukupuolikokemuksien ja kehotuntemuksien välillä on niin erilaisia ja niin paljon. Tällainen änkyröinti tulee 10-50 vuoden päästä olemaan pelkkä jäänne. Valitan.

        "Esität mielipiteitä ja asenteita, et kysymyksiä."

        Minä esitin kysymyksen siitä, kuinka kukaan voi olla vihaamatta tuota luonnotonta, turskottavaa ja haisevaa möykkyä.
        Minä sain vastaukseksi siihen sen, ettei kenelläkään ole velvollisuutta tehdä tiliä identiteetistään minulle.
        Minä sain vastaukseksi siihen, että nämä henkilöt välttelevät tietynlaisia tilanteita. Unohdin kysyä, kuinkas tullissa, jos tulee tullitarkastus tai alastonskanneri. Mutta ei se mitään, tuskin olisin saanut vastausta siihen.

        "Se tutkimus kertoo, että SRS on menestyksellinen hoito niille ketkä sitä tarvitsevat. Se ei tarkoita että SRS kuuluu transsukupuolisuuteen ehtona, vaan vain että SRS on toimiva niille ketkä SRS:ää tarvitsevat. Onko tämä vaikea ymmärtää?"

        On. On se vaikea ymmärtää. Mikäs tutkimus on tehty "non-opeista"?

        "Oletko varma, että kaikissa onnellisuustutkimuksissa kaikki ovat käyneet SRS:ssä? Jos ovat, se tarkoittaa vain sitä että ei ole osattu tutkia tarpeeksi kattavasti asiaa vaan rajattu se vain yhteen ryhmään. Ei tämä kerro vielä mitään mistään."

        Joo, ei olla tutkittu tarpeeksi kattavasti, on poistettu tällaiset häiriötekijät datasta. Kyllä tämä on ollut tiedossa pitkään. Toinen häiriötekijä, joka on puhdistettu datasta on ne, jotka saavat tutkimuksista kenkää ylipäätään. Kukaan ei tiedä mitään heidän selviytymisestään. Osa näistä on eri tavalla hulluja ja erikoisuudentavoittelijoita. Andrea James taisi tehdä listan vääristä motivaatioista hankkiutua hoitoihin. Kun minä lähdin aikoinaan prosessiin, minä pidin mielen avoimena tälle vaihtoehdolle, siis sille, että olisin hullu. Ne vaihtoehdot ovat avoimina myös "non-opille".

        Post-opina tietää ainakin yhden asian varmasti.

        "Siksi kaikenlaisia ihmisiä pitää pystyä hoitamaan, sillä itsemurha-alttius ei koske vain SRS:ää tarvitsevia ihmisiä, riippumatta TS-TG-mitävaan jaotteluista. Se uusi amerikkalaistutkimus käsitteli kaikkia transihmisiä ja tämä oli ongelma kautta linjan etenkin kaikilla jotka tekivät minkään asteen transitiota kehollisesti ja sosiaalisesti."

        Minä olen ehdottomasti samaa mieltä tässä asiassa.
        Mutta samalla pitäisi olla sikana enemmän tietoa hoitavilla tahoilla, että tiedettäisiin, mitenkä näitä voitaisiin hoitaa. Transsukupuolisten kanssa mentiin perä edellä puuhun, alunperin haluttiin hoitaa homot naisiksi, vähän niin kuin nykyisin Iranissa. Sattumalta hoito teki ihmisistä onnellisempia. Transihmisillä saatettiin ihan hyvin tehdä vähän eksperimenttejä, koska transihmisten ihmisarvo oli cissien silmissä nolla.

        "Oletetaan nyt realistisesti että juridista sukupuolta ei koskaan tulla käytäntönä poistamaan. Pitäisikö non-opeilta sinusta kieltää tuo sukupuolimerkinnän muutos tai luoda heille joku kolmas sukupuolikategoria juridisesti?"

        Ehkä pitäisi luoda kolmas sukupuolikategoria. Tiedän, että Paula Kokkonen ja hänen kaltaisensa feministit nukkuvat huonosti, jos tietävät, että on naisia, joilla on penis. Parasta olisi tietysti, että juridinen sukupuoli poistettaisiin kokonaan. Toiseksi parasta olisi, jos ei olisi näitä feministejä.

        " Sinä esität puhtaita hierarkianäkemyksiä ja haluat omassa maailmassasi kieltää muilta heidän sukupuolikokemuksensa. Minua ei kiinnosta kieltää muiden sukupuolikokemusta."

        Ei en esitä, enkä kiellä, vaan sanon, ettei minulta voi vaatia sen kunnioittamista.
        Tämä on käyty täällä jo läpi. Myös minun sukupuoli-identiteettiäni voidaan olla kunnioittamatta.
        Minä myös sanon, etten ymmärrä heidän sukupuolikokemustaan. Sekään ei ole sukupuolikokemuksen kieltämistä. En minä ymmärrä transgendereidenkään sukupuolikokemusta. Totta puhuen, en ymmärrä myöskään miesten sukupuolikokemusta.

        Ainoa, mitä minä olen sanonut siihen suuntaan, on se, että minä vaistoan, että tuosta tulee hankaluuksia minulle itselleni esimerkiksi MWMF-feministien tapauksessa, jos joku "non-op" kävelee sinne penis heiluen.

        "Tiedät varmasti tämän, tulevaisuudessa ei APAn eikä WHOn manuaaleissa ole mitään tarkkaa "transsukupuolisuutta" enää."

        Tiedän.

        "Tällainen änkyröinti tulee 10-50 vuoden päästä olemaan pelkkä jäänne. Valitan. "

        Joo, todella, minäkin valitan. Me tulemme kaikki valittamaan vielä pitkään. Feministit pistävät meidät valittamaan.


      • Oppia ikä kaikki
        Kolmois-S kirjoitti:

        "Esität mielipiteitä ja asenteita, et kysymyksiä."

        Minä esitin kysymyksen siitä, kuinka kukaan voi olla vihaamatta tuota luonnotonta, turskottavaa ja haisevaa möykkyä.
        Minä sain vastaukseksi siihen sen, ettei kenelläkään ole velvollisuutta tehdä tiliä identiteetistään minulle.
        Minä sain vastaukseksi siihen, että nämä henkilöt välttelevät tietynlaisia tilanteita. Unohdin kysyä, kuinkas tullissa, jos tulee tullitarkastus tai alastonskanneri. Mutta ei se mitään, tuskin olisin saanut vastausta siihen.

        "Se tutkimus kertoo, että SRS on menestyksellinen hoito niille ketkä sitä tarvitsevat. Se ei tarkoita että SRS kuuluu transsukupuolisuuteen ehtona, vaan vain että SRS on toimiva niille ketkä SRS:ää tarvitsevat. Onko tämä vaikea ymmärtää?"

        On. On se vaikea ymmärtää. Mikäs tutkimus on tehty "non-opeista"?

        "Oletko varma, että kaikissa onnellisuustutkimuksissa kaikki ovat käyneet SRS:ssä? Jos ovat, se tarkoittaa vain sitä että ei ole osattu tutkia tarpeeksi kattavasti asiaa vaan rajattu se vain yhteen ryhmään. Ei tämä kerro vielä mitään mistään."

        Joo, ei olla tutkittu tarpeeksi kattavasti, on poistettu tällaiset häiriötekijät datasta. Kyllä tämä on ollut tiedossa pitkään. Toinen häiriötekijä, joka on puhdistettu datasta on ne, jotka saavat tutkimuksista kenkää ylipäätään. Kukaan ei tiedä mitään heidän selviytymisestään. Osa näistä on eri tavalla hulluja ja erikoisuudentavoittelijoita. Andrea James taisi tehdä listan vääristä motivaatioista hankkiutua hoitoihin. Kun minä lähdin aikoinaan prosessiin, minä pidin mielen avoimena tälle vaihtoehdolle, siis sille, että olisin hullu. Ne vaihtoehdot ovat avoimina myös "non-opille".

        Post-opina tietää ainakin yhden asian varmasti.

        "Siksi kaikenlaisia ihmisiä pitää pystyä hoitamaan, sillä itsemurha-alttius ei koske vain SRS:ää tarvitsevia ihmisiä, riippumatta TS-TG-mitävaan jaotteluista. Se uusi amerikkalaistutkimus käsitteli kaikkia transihmisiä ja tämä oli ongelma kautta linjan etenkin kaikilla jotka tekivät minkään asteen transitiota kehollisesti ja sosiaalisesti."

        Minä olen ehdottomasti samaa mieltä tässä asiassa.
        Mutta samalla pitäisi olla sikana enemmän tietoa hoitavilla tahoilla, että tiedettäisiin, mitenkä näitä voitaisiin hoitaa. Transsukupuolisten kanssa mentiin perä edellä puuhun, alunperin haluttiin hoitaa homot naisiksi, vähän niin kuin nykyisin Iranissa. Sattumalta hoito teki ihmisistä onnellisempia. Transihmisillä saatettiin ihan hyvin tehdä vähän eksperimenttejä, koska transihmisten ihmisarvo oli cissien silmissä nolla.

        "Oletetaan nyt realistisesti että juridista sukupuolta ei koskaan tulla käytäntönä poistamaan. Pitäisikö non-opeilta sinusta kieltää tuo sukupuolimerkinnän muutos tai luoda heille joku kolmas sukupuolikategoria juridisesti?"

        Ehkä pitäisi luoda kolmas sukupuolikategoria. Tiedän, että Paula Kokkonen ja hänen kaltaisensa feministit nukkuvat huonosti, jos tietävät, että on naisia, joilla on penis. Parasta olisi tietysti, että juridinen sukupuoli poistettaisiin kokonaan. Toiseksi parasta olisi, jos ei olisi näitä feministejä.

        " Sinä esität puhtaita hierarkianäkemyksiä ja haluat omassa maailmassasi kieltää muilta heidän sukupuolikokemuksensa. Minua ei kiinnosta kieltää muiden sukupuolikokemusta."

        Ei en esitä, enkä kiellä, vaan sanon, ettei minulta voi vaatia sen kunnioittamista.
        Tämä on käyty täällä jo läpi. Myös minun sukupuoli-identiteettiäni voidaan olla kunnioittamatta.
        Minä myös sanon, etten ymmärrä heidän sukupuolikokemustaan. Sekään ei ole sukupuolikokemuksen kieltämistä. En minä ymmärrä transgendereidenkään sukupuolikokemusta. Totta puhuen, en ymmärrä myöskään miesten sukupuolikokemusta.

        Ainoa, mitä minä olen sanonut siihen suuntaan, on se, että minä vaistoan, että tuosta tulee hankaluuksia minulle itselleni esimerkiksi MWMF-feministien tapauksessa, jos joku "non-op" kävelee sinne penis heiluen.

        "Tiedät varmasti tämän, tulevaisuudessa ei APAn eikä WHOn manuaaleissa ole mitään tarkkaa "transsukupuolisuutta" enää."

        Tiedän.

        "Tällainen änkyröinti tulee 10-50 vuoden päästä olemaan pelkkä jäänne. Valitan. "

        Joo, todella, minäkin valitan. Me tulemme kaikki valittamaan vielä pitkään. Feministit pistävät meidät valittamaan.

        Herttaisia nuo Kolmois-S:n mielikuvitusfeministit, vähän samanlaisia kuin se J. Rannan olettama Kolmois-S:n johtama transnaisten salaliitto. Tosimaailmassa, toki vain mun kokemusteni perusteella, feministinen ajatusmaailma näyttäisi merkitsevän hetero- ja cisnormatiivisuuden kyseenalaistamista ja keskivertoa luontevampaa suhtautumista transihmisiin.

        Kolmois-S: "Taisitpa koko ajan olla pre-op, muttet tiedostanut sitä. Toivottavasti sinulle ei nyt tule hankaluuksia siitä, että diagnoosissasi lukee noin."

        Hihi, hui kun pelottaa! Tuletko mun ovelle kolistelemaan? :-)


      • 8484394837432443
        Kolmois-S kirjoitti:

        "Esität mielipiteitä ja asenteita, et kysymyksiä."

        Minä esitin kysymyksen siitä, kuinka kukaan voi olla vihaamatta tuota luonnotonta, turskottavaa ja haisevaa möykkyä.
        Minä sain vastaukseksi siihen sen, ettei kenelläkään ole velvollisuutta tehdä tiliä identiteetistään minulle.
        Minä sain vastaukseksi siihen, että nämä henkilöt välttelevät tietynlaisia tilanteita. Unohdin kysyä, kuinkas tullissa, jos tulee tullitarkastus tai alastonskanneri. Mutta ei se mitään, tuskin olisin saanut vastausta siihen.

        "Se tutkimus kertoo, että SRS on menestyksellinen hoito niille ketkä sitä tarvitsevat. Se ei tarkoita että SRS kuuluu transsukupuolisuuteen ehtona, vaan vain että SRS on toimiva niille ketkä SRS:ää tarvitsevat. Onko tämä vaikea ymmärtää?"

        On. On se vaikea ymmärtää. Mikäs tutkimus on tehty "non-opeista"?

        "Oletko varma, että kaikissa onnellisuustutkimuksissa kaikki ovat käyneet SRS:ssä? Jos ovat, se tarkoittaa vain sitä että ei ole osattu tutkia tarpeeksi kattavasti asiaa vaan rajattu se vain yhteen ryhmään. Ei tämä kerro vielä mitään mistään."

        Joo, ei olla tutkittu tarpeeksi kattavasti, on poistettu tällaiset häiriötekijät datasta. Kyllä tämä on ollut tiedossa pitkään. Toinen häiriötekijä, joka on puhdistettu datasta on ne, jotka saavat tutkimuksista kenkää ylipäätään. Kukaan ei tiedä mitään heidän selviytymisestään. Osa näistä on eri tavalla hulluja ja erikoisuudentavoittelijoita. Andrea James taisi tehdä listan vääristä motivaatioista hankkiutua hoitoihin. Kun minä lähdin aikoinaan prosessiin, minä pidin mielen avoimena tälle vaihtoehdolle, siis sille, että olisin hullu. Ne vaihtoehdot ovat avoimina myös "non-opille".

        Post-opina tietää ainakin yhden asian varmasti.

        "Siksi kaikenlaisia ihmisiä pitää pystyä hoitamaan, sillä itsemurha-alttius ei koske vain SRS:ää tarvitsevia ihmisiä, riippumatta TS-TG-mitävaan jaotteluista. Se uusi amerikkalaistutkimus käsitteli kaikkia transihmisiä ja tämä oli ongelma kautta linjan etenkin kaikilla jotka tekivät minkään asteen transitiota kehollisesti ja sosiaalisesti."

        Minä olen ehdottomasti samaa mieltä tässä asiassa.
        Mutta samalla pitäisi olla sikana enemmän tietoa hoitavilla tahoilla, että tiedettäisiin, mitenkä näitä voitaisiin hoitaa. Transsukupuolisten kanssa mentiin perä edellä puuhun, alunperin haluttiin hoitaa homot naisiksi, vähän niin kuin nykyisin Iranissa. Sattumalta hoito teki ihmisistä onnellisempia. Transihmisillä saatettiin ihan hyvin tehdä vähän eksperimenttejä, koska transihmisten ihmisarvo oli cissien silmissä nolla.

        "Oletetaan nyt realistisesti että juridista sukupuolta ei koskaan tulla käytäntönä poistamaan. Pitäisikö non-opeilta sinusta kieltää tuo sukupuolimerkinnän muutos tai luoda heille joku kolmas sukupuolikategoria juridisesti?"

        Ehkä pitäisi luoda kolmas sukupuolikategoria. Tiedän, että Paula Kokkonen ja hänen kaltaisensa feministit nukkuvat huonosti, jos tietävät, että on naisia, joilla on penis. Parasta olisi tietysti, että juridinen sukupuoli poistettaisiin kokonaan. Toiseksi parasta olisi, jos ei olisi näitä feministejä.

        " Sinä esität puhtaita hierarkianäkemyksiä ja haluat omassa maailmassasi kieltää muilta heidän sukupuolikokemuksensa. Minua ei kiinnosta kieltää muiden sukupuolikokemusta."

        Ei en esitä, enkä kiellä, vaan sanon, ettei minulta voi vaatia sen kunnioittamista.
        Tämä on käyty täällä jo läpi. Myös minun sukupuoli-identiteettiäni voidaan olla kunnioittamatta.
        Minä myös sanon, etten ymmärrä heidän sukupuolikokemustaan. Sekään ei ole sukupuolikokemuksen kieltämistä. En minä ymmärrä transgendereidenkään sukupuolikokemusta. Totta puhuen, en ymmärrä myöskään miesten sukupuolikokemusta.

        Ainoa, mitä minä olen sanonut siihen suuntaan, on se, että minä vaistoan, että tuosta tulee hankaluuksia minulle itselleni esimerkiksi MWMF-feministien tapauksessa, jos joku "non-op" kävelee sinne penis heiluen.

        "Tiedät varmasti tämän, tulevaisuudessa ei APAn eikä WHOn manuaaleissa ole mitään tarkkaa "transsukupuolisuutta" enää."

        Tiedän.

        "Tällainen änkyröinti tulee 10-50 vuoden päästä olemaan pelkkä jäänne. Valitan. "

        Joo, todella, minäkin valitan. Me tulemme kaikki valittamaan vielä pitkään. Feministit pistävät meidät valittamaan.

        Mielenkiintoista,

        "Minä esitin kysymyksen siitä, kuinka kukaan voi olla vihaamatta tuota luonnotonta, turskottavaa ja haisevaa möykkyä. "

        Onko sinulla klitta pesemättä vai oletko lesbo joka ei voi kuvitella ottavansa suihin mieheltä?


      • 11+6
        8484394837432443 kirjoitti:

        Mielenkiintoista,

        "Minä esitin kysymyksen siitä, kuinka kukaan voi olla vihaamatta tuota luonnotonta, turskottavaa ja haisevaa möykkyä. "

        Onko sinulla klitta pesemättä vai oletko lesbo joka ei voi kuvitella ottavansa suihin mieheltä?

        Se on vain miesten kummallisia mielihaluja, tikkariaika on jo ohi.


    • Kerroppa ässä

      Kumpi on mielestäsi toden-näköisempää. Se, että naisella on munat vai se, että miehellä on häpy?

    • wat-op

      Jotenkin tuntuu, että nämä SRS-fasistit (MtF) kompensoivat omaa miesmäistä, kookasta kehonrakennettaan sillä, että väittävät genitaalien olevan sukupuolen suurin mittapuu. Koska he ovat käyneet SRS:ssä, tämä genitaalikeskeinen ajatusmaailma auttaa heitä näkemään itsensä aitoina, oikeina naisina. He ovat salaa kateellisia niille keijukaisille, keillä on sirompi ja feminiinpi kehonrakenne. Jotta he voisivat kiivetä transfeminiinisyyden hierarkiassa korkeammalle, he asettavat itsensä non-opien yläpuolelle. Tämä lievittää heidän kateuttaan ainakin joitakin niitä keijukaisia kohtaan.

      Totuushan on tosin se, että feminiinillä kehonrakenteella ja muodoilla on biologisesti merkittävämpi tehtävä naisella, kuin pelkästään sillä yhdellä sisään- ja uloskäynnillä, jonka päähän ei voi sitä biologisen feminiinisyyden kaikkein keskeisimpää elementtiä liittää MtF:lle. Näin ollen voisi väittää, että genitaaleista huolimatta feminiinimmän kehonrakenteen ja muotojen omistaja on feminiinpi, kuin maskuliinisen, muodottoman kehonrakenteen omistaja. Ei sillä, että on mitään järkeä mitata feminiinisyyttä tällä tavalla. Hierarkiakäyttäytyminen kun on jotain ihan muuta kuin feminiiniä; sellainen käyttäytyminen on merkittävyydessään eksklusiivista tietyille transnaisille, kaikista muista naisista poiketen.

      • Kolmois-S

        Sen sijaan, että antaisit yhtään järkiperustetta non-senselle, niin sen sijaan rupeat syyttelemään ja viljelemään arvioita ulkonäöstä.


      • wat-op
        Kolmois-S kirjoitti:

        Sen sijaan, että antaisit yhtään järkiperustetta non-senselle, niin sen sijaan rupeat syyttelemään ja viljelemään arvioita ulkonäöstä.

        Elät kuvitteellisessa heteronormatiivisessa binäärimaailmassa, jossa transsukupuolisuus tarkoittaa halua hypätä yhdestä ahtaasta muotista toiseen ahtaaseen muottiin. Luulet että transsukupuolisuudessa dysforian pääkeskittymä on aina genitaaleissa, kun kehossa on mieletön määrä muitakin sukupuolisuutta ilmentämiä ominaisuuksia. Ne ominaisuudet vaikuttavat sukupuolikokemuksen eheyteen, minäkuvaan, elämänlaatuun ja ovat lisäksi paljon näkyvämpiä. Sinä uskot niiden ominaisuuksien olevan merkityksettömiä verrattuna genitaaleihin.

        Tällainen uskomus ei ole järjellä perusteltu. Se on selitettävissä, jos ei trans-kateellisuudella, niin pelkästään miehisellä junttimaisella putkiajattelulla, jonka mukaan nainen on pelkkä emätin, joka on tarkoitettu miehen penikselle. Jos naisella olisi uloke, se koettaisiin uhkana jolla nainen voisi jotenkin korottaa itsensä miehen tasolle. Näin ollen naisen naiseus kielletään ja hänestä tehdään väkisin väittämällä pelkkä feminiini mies, jotta hänet saataisiin potkittua takaisin hierarkian pohjalle. Ilmeisesti strap-onit eivät kuitenkaan ole kiellettyjä.

        Jos transsukupuolisuutta nimitettäisiin transseksuaalisuudeksi ja merkitys olisi kirjaimellinen, silloin olisi ymmärrettävää asettaa transseksuaalisuuden kriteereiksi genitaalidysforia ja SRS-halu. Puhumme kuitenkin transsukupuolisuudesta, joka voi henkilöstä riippuen pitää sisällään hyvinkin vaihtelevia motivaatioita ja dysforian muotoja. On murrosikään liitettävää koko vartalon dysforiaa, kasvoihin ja ääneen liitettävää dysforiaa, halua olla tietyssä anatomisessa ja biologisessa roolissa seksissä ja lisääntymisessä, tavoitetta toteuttaa sosiaalista naiseutta naisen roolissa, genitaalidysforiaa ja kaikkea näiden väliltä.

        Genitaalidysforian poissaolo ei ole sen järkevämmin perusteltu syy transsukupuolisuuden kieltämiselle, kuin lisääntymis-, kasvo-, tai roolidysforian poissaolo. Jos olet genitaalien osalta niin normofiili, sinun olisi pitänyt olla normofiili miehen kehossa, sillä onhan normaalia olla terve, lisääntymiskykyinen mies, jolla on seksuaalista, naisiin kohdistuvia haluja. Tällöin olisit voinut olla vieläkin normaalimpi. Ehkäpä halusi päästä SRS:ään johtuikin genitaalidysforiasta eikä normofiliasta, mutta on varsin perustelematonta yleistää omaa kokemustasi muihin transsukupuolisiin.

        Sinun transsukupuolisuutesi voisi kumota väittämällä sinulta puuttuvan puhtaan heteroseksuaalisuuden ja -identiteetin sekä vahvat äidinvaistot, jotka aiheuttavat raskausfantasioita ja ajavat sinut perheen perustamiseen keinoin jos toisin. Kuitenkaan kaikki naiset eivät ole heteroseksuaaleja, taikka halua lapsia. Sitten päästäänkin siihen, että joillakin naisilla on peniskateutta. Silti sinulle kelpaa naiseksi vain se ns. normaali. Normaali on kuitenkin tyhjä sana, kun sinun tavoin napsii rusinat pullasta jättäen pois muunlaisen merkittävän naisellisuuden, jota et itse omaa. Siksi sinun transsukupuolisuutesi ei ole yhtään sen aidompaa tai vakavampaa, kuin jonkun non-opinkaan transsukupuolisuus.


      • Kolmois-S
        wat-op kirjoitti:

        Elät kuvitteellisessa heteronormatiivisessa binäärimaailmassa, jossa transsukupuolisuus tarkoittaa halua hypätä yhdestä ahtaasta muotista toiseen ahtaaseen muottiin. Luulet että transsukupuolisuudessa dysforian pääkeskittymä on aina genitaaleissa, kun kehossa on mieletön määrä muitakin sukupuolisuutta ilmentämiä ominaisuuksia. Ne ominaisuudet vaikuttavat sukupuolikokemuksen eheyteen, minäkuvaan, elämänlaatuun ja ovat lisäksi paljon näkyvämpiä. Sinä uskot niiden ominaisuuksien olevan merkityksettömiä verrattuna genitaaleihin.

        Tällainen uskomus ei ole järjellä perusteltu. Se on selitettävissä, jos ei trans-kateellisuudella, niin pelkästään miehisellä junttimaisella putkiajattelulla, jonka mukaan nainen on pelkkä emätin, joka on tarkoitettu miehen penikselle. Jos naisella olisi uloke, se koettaisiin uhkana jolla nainen voisi jotenkin korottaa itsensä miehen tasolle. Näin ollen naisen naiseus kielletään ja hänestä tehdään väkisin väittämällä pelkkä feminiini mies, jotta hänet saataisiin potkittua takaisin hierarkian pohjalle. Ilmeisesti strap-onit eivät kuitenkaan ole kiellettyjä.

        Jos transsukupuolisuutta nimitettäisiin transseksuaalisuudeksi ja merkitys olisi kirjaimellinen, silloin olisi ymmärrettävää asettaa transseksuaalisuuden kriteereiksi genitaalidysforia ja SRS-halu. Puhumme kuitenkin transsukupuolisuudesta, joka voi henkilöstä riippuen pitää sisällään hyvinkin vaihtelevia motivaatioita ja dysforian muotoja. On murrosikään liitettävää koko vartalon dysforiaa, kasvoihin ja ääneen liitettävää dysforiaa, halua olla tietyssä anatomisessa ja biologisessa roolissa seksissä ja lisääntymisessä, tavoitetta toteuttaa sosiaalista naiseutta naisen roolissa, genitaalidysforiaa ja kaikkea näiden väliltä.

        Genitaalidysforian poissaolo ei ole sen järkevämmin perusteltu syy transsukupuolisuuden kieltämiselle, kuin lisääntymis-, kasvo-, tai roolidysforian poissaolo. Jos olet genitaalien osalta niin normofiili, sinun olisi pitänyt olla normofiili miehen kehossa, sillä onhan normaalia olla terve, lisääntymiskykyinen mies, jolla on seksuaalista, naisiin kohdistuvia haluja. Tällöin olisit voinut olla vieläkin normaalimpi. Ehkäpä halusi päästä SRS:ään johtuikin genitaalidysforiasta eikä normofiliasta, mutta on varsin perustelematonta yleistää omaa kokemustasi muihin transsukupuolisiin.

        Sinun transsukupuolisuutesi voisi kumota väittämällä sinulta puuttuvan puhtaan heteroseksuaalisuuden ja -identiteetin sekä vahvat äidinvaistot, jotka aiheuttavat raskausfantasioita ja ajavat sinut perheen perustamiseen keinoin jos toisin. Kuitenkaan kaikki naiset eivät ole heteroseksuaaleja, taikka halua lapsia. Sitten päästäänkin siihen, että joillakin naisilla on peniskateutta. Silti sinulle kelpaa naiseksi vain se ns. normaali. Normaali on kuitenkin tyhjä sana, kun sinun tavoin napsii rusinat pullasta jättäen pois muunlaisen merkittävän naisellisuuden, jota et itse omaa. Siksi sinun transsukupuolisuutesi ei ole yhtään sen aidompaa tai vakavampaa, kuin jonkun non-opinkaan transsukupuolisuus.

        No, minä tiedän omasta henkilökohtaisesta kokemuksestani, että leikkauksella oli suunnaton merkitys. Sen jälkeen tuli minullekin "elation" vaikka sitä himmensivät ärjyt komplikaatiot. Nytkin, vaikka operaatiosta on kulunut vuosia, se oli minulle yhä tärkein tehty toimenpide. Se on sama kuin minkä belgialaistutkimus toteaa.
        Pre-oppina minulla ei ollut tällainen usko,vaan pidin leikkausta suhteellisen merkityksettömänä. Amerikkalaiset olivat saaneet uskomaan, että se oli pelkkä "icing on a cake".

        "Elät kuvitteellisessa heteronormatiivisessa binäärimaailmassa, jossa transsukupuolisuus tarkoittaa halua hypätä yhdestä ahtaasta muotista toiseen ahtaaseen muottiin."

        En elä. Jos eläisin, niin kyllä niitä leikkauksia olisi minun tapauksessani ollut useampi ja harrastuksetkin olisivat toisenlaisia.

        "Luulet että transsukupuolisuudessa dysforian pääkeskittymä on aina genitaaleissa, kun kehossa on mieletön määrä muitakin sukupuolisuutta ilmentämiä ominaisuuksia. Ne ominaisuudet vaikuttavat sukupuolikokemuksen eheyteen, minäkuvaan, elämänlaatuun ja ovat lisäksi paljon näkyvämpiä. Sinä uskot niiden ominaisuuksien olevan merkityksettömiä verrattuna genitaaleihin."

        En minä usko niiden olevan merkityksettömiä. Uskon niiden merkityksen vain vähäisemmäksi.

        "Tällainen uskomus ei ole järjellä perusteltu. Se on selitettävissä, jos ei trans-kateellisuudella, niin pelkästään miehisellä junttimaisella putkiajattelulla, jonka mukaan nainen on pelkkä emätin, joka on tarkoitettu miehen penikselle."

        Trans. naisten emätin ei sovi miesten penikselle, joten se siitä. Tosin ei kyllä sovi moni cis. naisenkaan emätin.

        "Jos naisella olisi uloke, se koettaisiin uhkana jolla nainen voisi jotenkin korottaa itsensä miehen tasolle. Näin ollen naisen naiseus kielletään ja hänestä tehdään väkisin väittämällä pelkkä feminiini mies, jotta hänet saataisiin potkittua takaisin hierarkian pohjalle. Ilmeisesti strap-onit eivät kuitenkaan ole kiellettyjä."

        Tervetuloa feministien ajatusmaailmaan! Eniten minua kirvelee näissä ns. non-opeissa se, että minä joudun tekemään Canossan-matkan vihaamieni feministien luokse, eli sanomaan, että joo, meidän porukassamme on kyllä ihmisiä, jotka "raiskaavat" teidän tilaisuuttanne tullen sinne penis heiluen ja että kyllä transsukupuoliset menevät penis heiluen vähän paikkaan kuin paikkaan. Paula Kokkonen oli huolissaan uimahallista. Sinnekin peniksen kanssa. (Tosin Trasek on anonut transihmisille omaa uimahallivuoroa Helsingissä, turhaan). Ehkäpä raiskauksetkin pitävät paikkansa ja häiriköinti MWMF:lla, ehkä pitää paikkansa se, että siellä huojuu entisiä merijalkaväen sotilaita, jotka kumealla bassolla vaativat peniksensä kunnioittamista.
        Mutta että minä en ole sellainen. Arvaa, uskovatko he sitä. Jos sanot, etteivät suomalaiset feministit hyväksy sitä, mitä tapahtuu MWMF:lla, niin oletko nähnyt kenenkään nousevan barrikadeille tämän asian takia?
        Ja mitä tulee MWMF:liin, niin strap-onit eivät todellakaan ole kiellettyjä, eivät myöskään trans. miehet.

        Tämä ei ole laikaan menossa hyvään suuntaan tämä skene. Feministejä on tuhansia kertoja enemmän kuin transsukupuolisia.


      • Kolmois-S
        wat-op kirjoitti:

        Elät kuvitteellisessa heteronormatiivisessa binäärimaailmassa, jossa transsukupuolisuus tarkoittaa halua hypätä yhdestä ahtaasta muotista toiseen ahtaaseen muottiin. Luulet että transsukupuolisuudessa dysforian pääkeskittymä on aina genitaaleissa, kun kehossa on mieletön määrä muitakin sukupuolisuutta ilmentämiä ominaisuuksia. Ne ominaisuudet vaikuttavat sukupuolikokemuksen eheyteen, minäkuvaan, elämänlaatuun ja ovat lisäksi paljon näkyvämpiä. Sinä uskot niiden ominaisuuksien olevan merkityksettömiä verrattuna genitaaleihin.

        Tällainen uskomus ei ole järjellä perusteltu. Se on selitettävissä, jos ei trans-kateellisuudella, niin pelkästään miehisellä junttimaisella putkiajattelulla, jonka mukaan nainen on pelkkä emätin, joka on tarkoitettu miehen penikselle. Jos naisella olisi uloke, se koettaisiin uhkana jolla nainen voisi jotenkin korottaa itsensä miehen tasolle. Näin ollen naisen naiseus kielletään ja hänestä tehdään väkisin väittämällä pelkkä feminiini mies, jotta hänet saataisiin potkittua takaisin hierarkian pohjalle. Ilmeisesti strap-onit eivät kuitenkaan ole kiellettyjä.

        Jos transsukupuolisuutta nimitettäisiin transseksuaalisuudeksi ja merkitys olisi kirjaimellinen, silloin olisi ymmärrettävää asettaa transseksuaalisuuden kriteereiksi genitaalidysforia ja SRS-halu. Puhumme kuitenkin transsukupuolisuudesta, joka voi henkilöstä riippuen pitää sisällään hyvinkin vaihtelevia motivaatioita ja dysforian muotoja. On murrosikään liitettävää koko vartalon dysforiaa, kasvoihin ja ääneen liitettävää dysforiaa, halua olla tietyssä anatomisessa ja biologisessa roolissa seksissä ja lisääntymisessä, tavoitetta toteuttaa sosiaalista naiseutta naisen roolissa, genitaalidysforiaa ja kaikkea näiden väliltä.

        Genitaalidysforian poissaolo ei ole sen järkevämmin perusteltu syy transsukupuolisuuden kieltämiselle, kuin lisääntymis-, kasvo-, tai roolidysforian poissaolo. Jos olet genitaalien osalta niin normofiili, sinun olisi pitänyt olla normofiili miehen kehossa, sillä onhan normaalia olla terve, lisääntymiskykyinen mies, jolla on seksuaalista, naisiin kohdistuvia haluja. Tällöin olisit voinut olla vieläkin normaalimpi. Ehkäpä halusi päästä SRS:ään johtuikin genitaalidysforiasta eikä normofiliasta, mutta on varsin perustelematonta yleistää omaa kokemustasi muihin transsukupuolisiin.

        Sinun transsukupuolisuutesi voisi kumota väittämällä sinulta puuttuvan puhtaan heteroseksuaalisuuden ja -identiteetin sekä vahvat äidinvaistot, jotka aiheuttavat raskausfantasioita ja ajavat sinut perheen perustamiseen keinoin jos toisin. Kuitenkaan kaikki naiset eivät ole heteroseksuaaleja, taikka halua lapsia. Sitten päästäänkin siihen, että joillakin naisilla on peniskateutta. Silti sinulle kelpaa naiseksi vain se ns. normaali. Normaali on kuitenkin tyhjä sana, kun sinun tavoin napsii rusinat pullasta jättäen pois muunlaisen merkittävän naisellisuuden, jota et itse omaa. Siksi sinun transsukupuolisuutesi ei ole yhtään sen aidompaa tai vakavampaa, kuin jonkun non-opinkaan transsukupuolisuus.

        (jatkoa)

        "Genitaalidysforian poissaolo ei ole sen järkevämmin perusteltu syy transsukupuolisuuden kieltämiselle, kuin lisääntymis-, kasvo-, tai roolidysforian poissaolo."

        Liioittelet kasvoja ja rooleja tässä yhteydessä. Netissä on ollut näitä kasvojenvertailuohjelmia. Oli vertailtu nainen tai mies, niin aina löytyy setissä sekä naisen kasvoja että miesten kasvoja. Minua on kasvoiltani verrattu niin Fanny Ardantiin kuin Tapani Veistolaankin.
        Roolit taas ovat suomalaisessa yhteiskunnassa kovasti sekoittuneet. Suoli24:ssa oli juttua siitä, kun nainen remontoi ahkerasti kun taas mies hermoili ja repi hiuksiaan ja varoi ihan kaikkea mahdollista vahinkoa, mitä remontista saattaisi tulla. Reippaat naiset rupeavat olemaan pääsääntö.

        "on varsin perustelematonta yleistää omaa kokemustasi muihin transsukupuolisiin."

        Se on myös Seranon kokemus. Tosin kaikkia Seranon kokemuksia minä en yleistä. Kuuntelin eilen Irniä, eikä hän kertonut mitään ihmeellistä (vielä), mutta minusta hormonien psyykkiset vaikutukset ovat paljolti kuviteltuja ja vaatimattomia.

        "Sinun transsukupuolisuutesi voisi kumota väittämällä sinulta puuttuvan puhtaan heteroseksuaalisuuden ja -identiteetin"

        Miten heteroseksuaalisuus tai mikään muukaan seksuaalisuus liittyy transsukupuolisuuteen? Itse asiassa pelkään yhdyntäkipuja niin kuin moni muukin nainen.

        "sekä vahvat äidinvaistot, jotka aiheuttavat raskausfantasioita ja ajavat sinut perheen perustamiseen keinoin jos toisin."

        Sen sijaan olen hoitoalalla ja suhteeni villieläimiin on hoivaava.

        "Sitten päästäänkin siihen, että joillakin naisilla on peniskateutta."

        Mitä ihmeen peniskateutta? :o

        "Silti sinulle kelpaa naiseksi vain se ns. normaali. Normaali on kuitenkin tyhjä sana, kun sinun tavoin napsii rusinat pullasta jättäen pois muunlaisen merkittävän naisellisuuden, jota et itse omaa. Siksi sinun transsukupuolisuutesi ei ole yhtään sen aidompaa tai vakavampaa, kuin jonkun non-opinkaan transsukupuolisuus. "

        On se. Maailmankuvan, jolle kukaan ei ole nimeä keksinyt, mukaan me olemme seksuaalisia saalistajia ja tämä transsukupuolisuus on vain villin ja epäsosiaalisen seksuaalisuuden ilmentymä. Mutta kun jorma on poissa suurin osa tyytyy siihen, ettei meistä synny uhkaa. Joillekin feministeille sekään ei riitä.
        Uhkan sijasta olen pyrinnyt osoittamaan, että me olemme niitä, joita uhataan. Olen ehkä sittenkin ollut väärässä.


      • lkjhkjf
        Kolmois-S kirjoitti:

        No, minä tiedän omasta henkilökohtaisesta kokemuksestani, että leikkauksella oli suunnaton merkitys. Sen jälkeen tuli minullekin "elation" vaikka sitä himmensivät ärjyt komplikaatiot. Nytkin, vaikka operaatiosta on kulunut vuosia, se oli minulle yhä tärkein tehty toimenpide. Se on sama kuin minkä belgialaistutkimus toteaa.
        Pre-oppina minulla ei ollut tällainen usko,vaan pidin leikkausta suhteellisen merkityksettömänä. Amerikkalaiset olivat saaneet uskomaan, että se oli pelkkä "icing on a cake".

        "Elät kuvitteellisessa heteronormatiivisessa binäärimaailmassa, jossa transsukupuolisuus tarkoittaa halua hypätä yhdestä ahtaasta muotista toiseen ahtaaseen muottiin."

        En elä. Jos eläisin, niin kyllä niitä leikkauksia olisi minun tapauksessani ollut useampi ja harrastuksetkin olisivat toisenlaisia.

        "Luulet että transsukupuolisuudessa dysforian pääkeskittymä on aina genitaaleissa, kun kehossa on mieletön määrä muitakin sukupuolisuutta ilmentämiä ominaisuuksia. Ne ominaisuudet vaikuttavat sukupuolikokemuksen eheyteen, minäkuvaan, elämänlaatuun ja ovat lisäksi paljon näkyvämpiä. Sinä uskot niiden ominaisuuksien olevan merkityksettömiä verrattuna genitaaleihin."

        En minä usko niiden olevan merkityksettömiä. Uskon niiden merkityksen vain vähäisemmäksi.

        "Tällainen uskomus ei ole järjellä perusteltu. Se on selitettävissä, jos ei trans-kateellisuudella, niin pelkästään miehisellä junttimaisella putkiajattelulla, jonka mukaan nainen on pelkkä emätin, joka on tarkoitettu miehen penikselle."

        Trans. naisten emätin ei sovi miesten penikselle, joten se siitä. Tosin ei kyllä sovi moni cis. naisenkaan emätin.

        "Jos naisella olisi uloke, se koettaisiin uhkana jolla nainen voisi jotenkin korottaa itsensä miehen tasolle. Näin ollen naisen naiseus kielletään ja hänestä tehdään väkisin väittämällä pelkkä feminiini mies, jotta hänet saataisiin potkittua takaisin hierarkian pohjalle. Ilmeisesti strap-onit eivät kuitenkaan ole kiellettyjä."

        Tervetuloa feministien ajatusmaailmaan! Eniten minua kirvelee näissä ns. non-opeissa se, että minä joudun tekemään Canossan-matkan vihaamieni feministien luokse, eli sanomaan, että joo, meidän porukassamme on kyllä ihmisiä, jotka "raiskaavat" teidän tilaisuuttanne tullen sinne penis heiluen ja että kyllä transsukupuoliset menevät penis heiluen vähän paikkaan kuin paikkaan. Paula Kokkonen oli huolissaan uimahallista. Sinnekin peniksen kanssa. (Tosin Trasek on anonut transihmisille omaa uimahallivuoroa Helsingissä, turhaan). Ehkäpä raiskauksetkin pitävät paikkansa ja häiriköinti MWMF:lla, ehkä pitää paikkansa se, että siellä huojuu entisiä merijalkaväen sotilaita, jotka kumealla bassolla vaativat peniksensä kunnioittamista.
        Mutta että minä en ole sellainen. Arvaa, uskovatko he sitä. Jos sanot, etteivät suomalaiset feministit hyväksy sitä, mitä tapahtuu MWMF:lla, niin oletko nähnyt kenenkään nousevan barrikadeille tämän asian takia?
        Ja mitä tulee MWMF:liin, niin strap-onit eivät todellakaan ole kiellettyjä, eivät myöskään trans. miehet.

        Tämä ei ole laikaan menossa hyvään suuntaan tämä skene. Feministejä on tuhansia kertoja enemmän kuin transsukupuolisia.

        "Trans. naisten emätin ei sovi miesten penikselle, joten se siitä. Tosin ei kyllä sovi moni cis. naisenkaan emätin."

        Tuo on liian vahva yleistys. Kyllä transnaisenkin emätin toimii siinä kuin cisnaistenkin. Kostuminen on kylläkin selvästi vähäisempää, joten joudutaan käyttämään liukasteita kuten vanhemmat cisnaisetkin joutuvat käyttämään jotta yhdyntä on mukavampaa ja kivutonta. Vastaavasti jotkut cisnaiset valittavat liiallista kostumista joka vie yhdynnästä parhaan terän.


      • Kolmois-S
        lkjhkjf kirjoitti:

        "Trans. naisten emätin ei sovi miesten penikselle, joten se siitä. Tosin ei kyllä sovi moni cis. naisenkaan emätin."

        Tuo on liian vahva yleistys. Kyllä transnaisenkin emätin toimii siinä kuin cisnaistenkin. Kostuminen on kylläkin selvästi vähäisempää, joten joudutaan käyttämään liukasteita kuten vanhemmat cisnaisetkin joutuvat käyttämään jotta yhdyntä on mukavampaa ja kivutonta. Vastaavasti jotkut cisnaiset valittavat liiallista kostumista joka vie yhdynnästä parhaan terän.

        Vahva yleistys myönnetään.


    • wat-op

      "No, minä tiedän omasta henkilökohtaisesta kokemuksestani, että leikkauksella oli suunnaton merkitys. Sen jälkeen tuli minullekin "elation" vaikka sitä himmensivät ärjyt komplikaatiot. Nytkin, vaikka operaatiosta on kulunut vuosia, se oli minulle yhä tärkein tehty toimenpide. Se on sama kuin minkä belgialaistutkimus toteaa."

      Valitan, mutta sinä olet ainoastaan sinä, etkä muut ihmiset. Sinulla, Seranolla tai belgialaistutkimuksilla ei ole mitään merkitystä toisten ihmisten sukupuolikokemusten selvittämisessä. Luultavasti se sinun suuri "elation" johtui antiandrogeenien lopettamisesta.

      "En minä usko niiden olevan merkityksettömiä. Uskon niiden merkityksen vain vähäisemmäksi."

      Se onkin sitten uskon asia, enkä minä ole täällä keskustelemassa uskonnosta. Sen asian merkitys on selvästi vähäisempi toisille kun seuraa havaittua ja ilmaistua kärsimystä sen suhteen, eli se siitä sitten.

      "Trans. naisten emätin ei sovi miesten penikselle, joten se siitä. Tosin ei kyllä sovi moni cis. naisenkaan emätin. "

      Valitan pieleen mennyttä leikkaustasi, mutta sinä et ole "trans. naiset", sinä olet yksittäinen tapaus, yksilöllisellä anatomialla varustettuna.

      "Tervetuloa feministien ajatusmaailmaan! Eniten minua kirvelee näissä ns. non-opeissa se, että minä joudun tekemään Canossan-matkan vihaamieni feministien luokse, eli sanomaan, että joo, meidän porukassamme on kyllä ihmisiä, jotka "raiskaavat" teidän tilaisuuttanne tullen sinne penis heiluen ja että kyllä transsukupuoliset menevät penis heiluen vähän paikkaan kuin paikkaan."

      Minä olen todella mielissäni siitä, että sinun kaltaistasi genitaaliessentialistia kirvelee non-oppien olemassaolo. Luulet edustavasi jotain suurta "trans. naisten" ihmisryhmää johon sisällytät vain tietyt kriteerit täyttävät naiset, pyydellen anteeksi niitä loppuja keiden elämää ja olemassaoloa et voikaan käyttää henkilökohtaisena poliittisena työkalunasi, koska heillä on munat ja voisivat vaikka raiskata. Vähän niinkuin perheenisä toruisi transsukupuolista perheenjäsentä olemassaolostaan ja pyytelisi vieraille anteeksi tahrattua perheidylliään. Sinähän tiedätkin jonkin verran siitä, etkös?

      "Ehkäpä raiskauksetkin pitävät paikkansa ja häiriköinti MWMF:lla, ehkä pitää paikkansa se, että siellä huojuu entisiä merijalkaväen sotilaita, jotka kumealla bassolla vaativat peniksensä kunnioittamista. "

      Kiinnostaa, tiedätkö, aivan vitusti että miten joku non-op möreällä äänellä vaatii peniksensä kunnioittamista jossain päin maailmaa. Kiinnostaa ihan yhtä intensiivisesti kuin se, kun jotkut läpimenemättömät, miesten sovinistiseen arvomaailmaan kasvaneet, parimetriset kirveellä veistetyt post-opit vaativat muita möreillä äänillään kunnioittamaan naiseuttaan siksi, että heille on leikattu emätin.

      "Mutta että minä en ole sellainen. Arvaa, uskovatko he sitä. Jos sanot, etteivät suomalaiset feministit hyväksy sitä, mitä tapahtuu MWMF:lla, niin oletko nähnyt kenenkään nousevan barrikadeille tämän asian takia?"

      Ahaa. Koska katsot kuuluvasi ihmisryhmään, joka sisältää sinun katu-uskottavuutesi ja varteenotettavuutesi kannalta epämiellyttäviä ihmisolentoja, niin sitten on perusteltua tehdä pesäero kieltämällä heidän transsukupuolisuutensa... vaikka ongelma johtuu yhteiskunnan asenteellisuudesta, eikä niistä ihmisistä.

      "Ja mitä tulee MWMF:liin, niin strap-onit eivät todellakaan ole kiellettyjä, eivät myöskään trans. miehet."

      Ja edelleen tuonkin tiedostettuasi pidät Michiganin naistenfestivaalia jonain pyhänä rituaalina, jossa todelliset naiset erotellaan vääristä? Omapa on asiasi antaa niin paljon arvoa tuollaiselle jenkkiläiselle hapatukselle, joka tuntuu pääasiallisesti olevan "trans. naisten" ja äärifeministien taistelukenttä, jossa itse ihminen unohdetaan ja jyrätään ristitulessa. En yhtään ihmettele jos tuollaisessa tapahtumassa häiriköidään.

      "Tämä ei ole laikaan menossa hyvään suuntaan tämä skene. Feministejä on tuhansia kertoja enemmän kuin transsukupuolisia."

      Transsukupuolisten varteenotettavuuden nimissä minä leikkaisin sinut pois transsukupuolisten etujoukosta, ennemmin kuin leikkaisin pois 10 000 non-opia.

      • wat-op

        (jatkettu)

        "Liioittelet kasvoja ja rooleja tässä yhteydessä. Netissä on ollut näitä kasvojenvertailuohjelmia. Oli vertailtu nainen tai mies, niin aina löytyy setissä sekä naisen kasvoja että miesten kasvoja. Minua on kasvoiltani verrattu niin Fanny Ardantiin kuin Tapani Veistolaankin."

        En liioittele. Kasvot ovat sielun peili, näin minä koen. Kasvojen rakenne ilmentää ihmisen olemusta ja sukupuolista ulottuvuutta paljon enemmän, kuin vaatteiden alta näkyvä jalkovälimuhkura tai sen poissaolo. Mm. kasvonpiirteiden jykevyys vs. siruous on paljon vahvempi tunnusmerkki kuin penis tai sen koko, josta tulkitaan sukupuolisuutta ja henkilön odotettua käyttäytymistä.

        Veikkaan, että naisten saunan lauteilla vieressä istuva Richard Kieliä muistuttava post-op luo vahvemman vaikutelman uhkaavasta, seksuaalisesti pelottavasta tunkeilijasta, kuin siinä samassa paikassa istuva Kim Petrasia muistuttava, pikkukilluttimin varustettu non-op. Näin minä ainakin kokisin. Pitäisikö minun pyydellä muilta naisilta anteeksi niitä kookkaita, miehen sovinistiseen arvomaailmaan kasvaneita testosternihirviöitä, jotka leikatut emättimet avaiminaan tunkevat naisten tiloihin kuin Euroopan omistajat?

        Kasvojen luusto on se osa luurankoa, joka murrosiästä lähtien kaikkein huomattavimmin muotoutuu testosteronilla. Siksi siihen liittyy transsukupuolisilla usein niin vahva dysforia, useammin moninkertaisesti vahvempi kuin alapäähän. Voisin väittää kasvodysforian itsemurhauhreja olevan varmasti enemmän, kuin genitaalidysforian itsemurhauhreja. Sille tielle en kuitenkaan lähde, sillä dysforia on yksilön tunteilla, ei enemmistön tunteilla perusteltava ilmiö.

        "Roolit taas ovat suomalaisessa yhteiskunnassa kovasti sekoittuneet."

        Onneksi näin. Se tekee transsukupuolisen elämästä helpompaa, kun on vapaus olla mukana sellaisessa toiminnassa, johon omat vaistot kehoittavat.

        "Se on myös Seranon kokemus. Tosin kaikkia Seranon kokemuksia minä en yleistä."

        Miksi pitäisi yleistää mitään? Miksi pitää poikkeukselliseen marginaaliryhmään luoda vielä omat sääntönsä jonkun kirjailijan perusteella, niin että marginaaliryhmänkin osasia vielä marginalisoitiin? Tavoittelet oman perseesi etua samalla, kun jätät ne ns. vähemmän normaalit, idyllistä kauempana olevat tyypit ulos pakkaseen, päälle "Icing on a Cake" haukut vielä raiskaajiksi. Tulee mieleen 1960-luvun amerikkalaisfeministien rasismi mustia kohtaan. Olisihan se nyt kohtuuttoman vaikeaa ajaa kaikkien etuja, niin potkaistaan siitä pois ne mustat lampaat...

        "Miten heteroseksuaalisuus tai mikään muukaan seksuaalisuus liittyy transsukupuolisuuteen?"

        Seksuaalisuus on kriittinen osa monen sukupuolikokemusta. Ei kuitenkaan välttämättä heille, ketkä ennen transitiotaan kykenivät miellyttävään, seksin täyttämään rakkaussuhteeseen ollessaan täysin fyysisesti miehiä - sellaiseen aktiin, jonka toteutuminen toisenlaisella transsukupuolisella synnyttäisi jopa itsetuhoisen ristiriitaisia tuntemuksia. Siinäkään kysymyksessä genitaalit eivät ole ainoa relevantti tekijä, vaikka monelle genitaalit ovatkin juuri se suurin tekijä.

        "Itse asiassa pelkään yhdyntäkipuja niin kuin moni muukin nainen."

        Erona tässä on tietenkin se, että suurin osa muista naisista, post-opit mukaanlaskien, eivät tunne sellaista kipua kuin sinä olet sanonut tuntevasi, muulloin kuin immenkalvon puhkeamisessa, kuukautisissa tai synnytyksessä. Kipusi johtuu huonosta leikkaustekniikasta. Jos naiset tuntisivat yleisesti tuollaista pistelevää ja kirvelevää kipua, niin kipulääkkeiden myynti räjähtäisi ja väestönkasvu romahtaisi hyvin nopeasti. Sitä jälkimmäistähän sinä tosin varmaan toivoisitkin.

        "Sen sijaan olen hoitoalalla ja suhteeni villieläimiin on hoivaava."

        Suurimmalle osalle tahattomasti lapsettomista naisista hoitoala ja villieläimet tuskin lievittäisivät lapsettomuuskriisiä ja -masennusta paskan vertaa.

        "On se. Maailmankuvan, jolle kukaan ei ole nimeä keksinyt, mukaan me olemme seksuaalisia saalistajia ja tämä transsukupuolisuus on vain villin ja epäsosiaalisen seksuaalisuuden ilmentymä. Mutta kun jorma on poissa suurin osa tyytyy siihen, ettei meistä synny uhkaa. Joillekin feministeille sekään ei riitä."

        Eli nyt yksilön sopivuutta mitataan sillä, mihin suurin osa tyytyy? Jos sinulla oli mitään moraalista etulyöntiasemaa tätä ennen, niin tuon lauseen myötä revit sen riekaleiksi.

        "Uhkan sijasta olen pyrinnyt osoittamaan, että me olemme niitä, joita uhataan. Olen ehkä sittenkin ollut väärässä."

        Olet ollut väärässä, sillä sinun aktivismisi ajamat kriteerit "trans. naisten" naiseudelle maalaavat karkean yleistävästi kaikista non-opeista uhkakuvia, etenkin kun annat ymmärtää heidän olevan jotenkin suuremmalla todennäköisyydellä raiskaajia, kuin post-opit olisivat. Silloin sinä marginalisoit ja uhkaat ihmisryhmää, joka tuskin suoraan uhkaa sinua itseäsi millään tavalla. Näin ollen painostat heitä hakeutumaan leikkaukseen, joka saattaisi vain huonontaa heidän sukupuolista eheyttään ja onnellisuuttaan.


      • Kolmois-S

        "Sinulla, Seranolla tai belgialaistutkimuksilla ei ole mitään merkitystä toisten ihmisten sukupuolikokemusten selvittämisessä."

        Noin sata belgialaista ja muitakin tutkimuksia on.

        "Luultavasti se sinun suuri "elation" johtui antiandrogeenien lopettamisesta."

        Sanoinko lopettaneeni ne silloin?
        "Valitan pieleen mennyttä leikkaustasi, mutta sinä et ole "trans. naiset", sinä olet yksittäinen tapaus, yksilöllisellä anatomialla varustettuna."

        ...ja sellaisella leikkaustekniikalla, mikä tehdään useimmille, tehtiin ennen ja tehdään nyt.

        "Luulet edustavasi jotain suurta "trans. naisten" ihmisryhmää johon sisällytät vain tietyt kriteerit täyttävät naiset, pyydellen anteeksi niitä loppuja keiden elämää ja olemassaoloa et voikaan käyttää henkilökohtaisena poliittisena työkalunasi, koska heillä on munat ja voisivat vaikka raiskata."

        Ihan niin kuin minulla olisi poliittinen asema, jossa minä voisin käyttää ihmisiä työkaluina. Parin tunnin sisällä minä menen viettämään sellaisten ihmisten muistotilaisuutta, joilla oli munat ja jotka eivät tietääkseni halunneet niistä edes eroon ja jotka pitivät minun kaltaisiani hulluina. Se siitä työkalusta! Minä toimin sen tilaisuuden suhteen sen verta itsenäisesti, että kutsuin Brasilian suurlähetystön, toisin sanoen, tein heille tämän tapahtuman tiettäväksi, joten kysymys suurelta osin todellakin on muista kuin post-opeista tai edes pre-opeista.
        Minä olen jatkuvasti puhunut feministejä ja näiden keksimää raiskaushysteriaa vastaan. Ehkä mun ei pitäisi.

        "Vähän niinkuin perheenisä toruisi transsukupuolista perheenjäsentä olemassaolostaan ja pyytelisi vieraille anteeksi tahrattua perheidylliään. Sinähän tiedätkin jonkin verran siitä, etkös?"

        Perheidyllistä? Ei, en tiedä. Minulla ei ole mitään perheidylliä enkä ole ikinä ollut osa kenenkään toisen idylliä.

        "Kiinnostaa, tiedätkö, aivan ******* että miten joku non-op möreällä äänellä vaatii peniksensä kunnioittamista jossain päin maailmaa. Kiinnostaa ihan yhtä intensiivisesti kuin se, kun jotkut läpimenemättömät, miesten sovinistiseen arvomaailmaan kasvaneet, parimetriset kirveellä veistetyt post-opit vaativat muita möreillä äänillään kunnioittamaan naiseuttaan siksi, että heille on leikattu emätin."

        Kuka on vaatinut? (heti kiinnostunut)


      • Kolmois-S
        wat-op kirjoitti:

        (jatkettu)

        "Liioittelet kasvoja ja rooleja tässä yhteydessä. Netissä on ollut näitä kasvojenvertailuohjelmia. Oli vertailtu nainen tai mies, niin aina löytyy setissä sekä naisen kasvoja että miesten kasvoja. Minua on kasvoiltani verrattu niin Fanny Ardantiin kuin Tapani Veistolaankin."

        En liioittele. Kasvot ovat sielun peili, näin minä koen. Kasvojen rakenne ilmentää ihmisen olemusta ja sukupuolista ulottuvuutta paljon enemmän, kuin vaatteiden alta näkyvä jalkovälimuhkura tai sen poissaolo. Mm. kasvonpiirteiden jykevyys vs. siruous on paljon vahvempi tunnusmerkki kuin penis tai sen koko, josta tulkitaan sukupuolisuutta ja henkilön odotettua käyttäytymistä.

        Veikkaan, että naisten saunan lauteilla vieressä istuva Richard Kieliä muistuttava post-op luo vahvemman vaikutelman uhkaavasta, seksuaalisesti pelottavasta tunkeilijasta, kuin siinä samassa paikassa istuva Kim Petrasia muistuttava, pikkukilluttimin varustettu non-op. Näin minä ainakin kokisin. Pitäisikö minun pyydellä muilta naisilta anteeksi niitä kookkaita, miehen sovinistiseen arvomaailmaan kasvaneita testosternihirviöitä, jotka leikatut emättimet avaiminaan tunkevat naisten tiloihin kuin Euroopan omistajat?

        Kasvojen luusto on se osa luurankoa, joka murrosiästä lähtien kaikkein huomattavimmin muotoutuu testosteronilla. Siksi siihen liittyy transsukupuolisilla usein niin vahva dysforia, useammin moninkertaisesti vahvempi kuin alapäähän. Voisin väittää kasvodysforian itsemurhauhreja olevan varmasti enemmän, kuin genitaalidysforian itsemurhauhreja. Sille tielle en kuitenkaan lähde, sillä dysforia on yksilön tunteilla, ei enemmistön tunteilla perusteltava ilmiö.

        "Roolit taas ovat suomalaisessa yhteiskunnassa kovasti sekoittuneet."

        Onneksi näin. Se tekee transsukupuolisen elämästä helpompaa, kun on vapaus olla mukana sellaisessa toiminnassa, johon omat vaistot kehoittavat.

        "Se on myös Seranon kokemus. Tosin kaikkia Seranon kokemuksia minä en yleistä."

        Miksi pitäisi yleistää mitään? Miksi pitää poikkeukselliseen marginaaliryhmään luoda vielä omat sääntönsä jonkun kirjailijan perusteella, niin että marginaaliryhmänkin osasia vielä marginalisoitiin? Tavoittelet oman perseesi etua samalla, kun jätät ne ns. vähemmän normaalit, idyllistä kauempana olevat tyypit ulos pakkaseen, päälle "Icing on a Cake" haukut vielä raiskaajiksi. Tulee mieleen 1960-luvun amerikkalaisfeministien rasismi mustia kohtaan. Olisihan se nyt kohtuuttoman vaikeaa ajaa kaikkien etuja, niin potkaistaan siitä pois ne mustat lampaat...

        "Miten heteroseksuaalisuus tai mikään muukaan seksuaalisuus liittyy transsukupuolisuuteen?"

        Seksuaalisuus on kriittinen osa monen sukupuolikokemusta. Ei kuitenkaan välttämättä heille, ketkä ennen transitiotaan kykenivät miellyttävään, seksin täyttämään rakkaussuhteeseen ollessaan täysin fyysisesti miehiä - sellaiseen aktiin, jonka toteutuminen toisenlaisella transsukupuolisella synnyttäisi jopa itsetuhoisen ristiriitaisia tuntemuksia. Siinäkään kysymyksessä genitaalit eivät ole ainoa relevantti tekijä, vaikka monelle genitaalit ovatkin juuri se suurin tekijä.

        "Itse asiassa pelkään yhdyntäkipuja niin kuin moni muukin nainen."

        Erona tässä on tietenkin se, että suurin osa muista naisista, post-opit mukaanlaskien, eivät tunne sellaista kipua kuin sinä olet sanonut tuntevasi, muulloin kuin immenkalvon puhkeamisessa, kuukautisissa tai synnytyksessä. Kipusi johtuu huonosta leikkaustekniikasta. Jos naiset tuntisivat yleisesti tuollaista pistelevää ja kirvelevää kipua, niin kipulääkkeiden myynti räjähtäisi ja väestönkasvu romahtaisi hyvin nopeasti. Sitä jälkimmäistähän sinä tosin varmaan toivoisitkin.

        "Sen sijaan olen hoitoalalla ja suhteeni villieläimiin on hoivaava."

        Suurimmalle osalle tahattomasti lapsettomista naisista hoitoala ja villieläimet tuskin lievittäisivät lapsettomuuskriisiä ja -masennusta paskan vertaa.

        "On se. Maailmankuvan, jolle kukaan ei ole nimeä keksinyt, mukaan me olemme seksuaalisia saalistajia ja tämä transsukupuolisuus on vain villin ja epäsosiaalisen seksuaalisuuden ilmentymä. Mutta kun jorma on poissa suurin osa tyytyy siihen, ettei meistä synny uhkaa. Joillekin feministeille sekään ei riitä."

        Eli nyt yksilön sopivuutta mitataan sillä, mihin suurin osa tyytyy? Jos sinulla oli mitään moraalista etulyöntiasemaa tätä ennen, niin tuon lauseen myötä revit sen riekaleiksi.

        "Uhkan sijasta olen pyrinnyt osoittamaan, että me olemme niitä, joita uhataan. Olen ehkä sittenkin ollut väärässä."

        Olet ollut väärässä, sillä sinun aktivismisi ajamat kriteerit "trans. naisten" naiseudelle maalaavat karkean yleistävästi kaikista non-opeista uhkakuvia, etenkin kun annat ymmärtää heidän olevan jotenkin suuremmalla todennäköisyydellä raiskaajia, kuin post-opit olisivat. Silloin sinä marginalisoit ja uhkaat ihmisryhmää, joka tuskin suoraan uhkaa sinua itseäsi millään tavalla. Näin ollen painostat heitä hakeutumaan leikkaukseen, joka saattaisi vain huonontaa heidän sukupuolista eheyttään ja onnellisuuttaan.

        (jatkuu)

        "Ahaa. Koska katsot kuuluvasi ihmisryhmään, joka sisältää sinun katu-uskottavuutesi ja varteenotettavuutesi kannalta epämiellyttäviä ihmisolentoja, niin sitten on perusteltua tehdä pesäero kieltämällä heidän transsukupuolisuutensa... "

        Ei onnistu. GenderTrenderin blogissa on tällainen mielistelijä:
        I’m almost in tears right now I’m so ashamed of what has been done to you women. I want to crawl in a hole and die. As a transsexual I just want to say I’m so so sorry for the things these its have said and done. Please don’t think we’re all like this someone like me came out very young and has spent their entire lives being ridiculed for being a fag and a transsexual, These people are all rich white breeders that lived as macho men and then started stealing their wive’s panties at age 35, for them it’s a sexual fetish. They are doing this because they hate themselves as transsexuals to the very core that they have to run around and force their moronic delusions on everyone, no matter if they’re scaring rape victims or abusing women. I know exactly how these people think and I think it’s important to let you know that it is impossible to have dialogue with them as they are completely and utterly batshit insane. After spending an hour in a transsexual support group listening to them you’ll think a schizophrenic is normal. Right, the head of my pride center is running around telling everyone she’s a real woman in a pink fucking plastic wig, with clown makeup and a football players body frame, driving in the convertible she bought enjoying the last 30 years of her breeder privilege, absolutely fucking batshit insane, telling me she knows what it’s like to face the discrimination I faced being out at 14, just a complete and utter nutcase. Don’t be afraid to use violence if you have too as these shitheads were the same people that wouldn’t have given a second thought to beating me to within an inch of my life for being a fag in high school, I’ve heard some of these walking pieces of shit actually admit to bashing fags and beating their wives and tell me I should feel sorry for them as they did it because of their gender dysphoria.. One piece of shit told me his gender dysphoria was so bad he shot a bullet into a wall 3 inches away from his wive’s head then expected me to feel sorry for him. You can’t have much respect for your wife or mother if you’re stealing her panties for your sick fetish, right? I’m sorry these things are being done to you by these walking pieces of shit, we’re not all like that, some of us just want to have nice quiet lives.
        https://gendertrender.wordpress.com/2011/09/06/who-are-the-males-who-sneak-into-michigan-womens-music-festival/#comments

        Syntynyt eilen. Tuollainen on noille feministeille näytekappale niin kauan kun siitä on hyötyä, sen jälkeen hän on yhtä p a s k a raiskaaja kuin me muutkin. Säälittävää.

        "vaikka ongelma johtuu yhteiskunnan asenteellisuudesta, eikä niistä ihmisistä."

        Tiede ei ole asenteellista.
        "Ja edelleen tuonkin tiedostettuasi pidät Michiganin naistenfestivaalia jonain pyhänä rituaalina, jossa todelliset naiset erotellaan vääristä? Omapa on asiasi antaa niin paljon arvoa tuollaiselle jenkkiläiselle hapatukselle, joka tuntuu pääasiallisesti olevan "trans. naisten" ja äärifeministien taistelukenttä, jossa itse ihminen unohdetaan ja jyrätään ristitulessa. "

        Kaikki feministit ovat pohjimmiltaan äärifeministejä. Suomessakin katsellaan ihaillen tuota MWMF:ia ja onpa sinne ainakin yksi lesbo ollut aikeissa lähteäkin. Et sinä voi sulkea silmiäsi siltä, mitä tapahtuu Amerikassa ja kuvitella, ettei se olisi kohta täällä.

        "Transsukupuolisten varteenotettavuuden nimissä minä leikkaisin sinut pois transsukupuolisten etujoukosta, ennemmin kuin leikkaisin pois 10 000 non-opia. "

        Niin, minulla ei ole sitä vartta, mistä sinä otat.


      • wat-op
        Kolmois-S kirjoitti:

        "Sinulla, Seranolla tai belgialaistutkimuksilla ei ole mitään merkitystä toisten ihmisten sukupuolikokemusten selvittämisessä."

        Noin sata belgialaista ja muitakin tutkimuksia on.

        "Luultavasti se sinun suuri "elation" johtui antiandrogeenien lopettamisesta."

        Sanoinko lopettaneeni ne silloin?
        "Valitan pieleen mennyttä leikkaustasi, mutta sinä et ole "trans. naiset", sinä olet yksittäinen tapaus, yksilöllisellä anatomialla varustettuna."

        ...ja sellaisella leikkaustekniikalla, mikä tehdään useimmille, tehtiin ennen ja tehdään nyt.

        "Luulet edustavasi jotain suurta "trans. naisten" ihmisryhmää johon sisällytät vain tietyt kriteerit täyttävät naiset, pyydellen anteeksi niitä loppuja keiden elämää ja olemassaoloa et voikaan käyttää henkilökohtaisena poliittisena työkalunasi, koska heillä on munat ja voisivat vaikka raiskata."

        Ihan niin kuin minulla olisi poliittinen asema, jossa minä voisin käyttää ihmisiä työkaluina. Parin tunnin sisällä minä menen viettämään sellaisten ihmisten muistotilaisuutta, joilla oli munat ja jotka eivät tietääkseni halunneet niistä edes eroon ja jotka pitivät minun kaltaisiani hulluina. Se siitä työkalusta! Minä toimin sen tilaisuuden suhteen sen verta itsenäisesti, että kutsuin Brasilian suurlähetystön, toisin sanoen, tein heille tämän tapahtuman tiettäväksi, joten kysymys suurelta osin todellakin on muista kuin post-opeista tai edes pre-opeista.
        Minä olen jatkuvasti puhunut feministejä ja näiden keksimää raiskaushysteriaa vastaan. Ehkä mun ei pitäisi.

        "Vähän niinkuin perheenisä toruisi transsukupuolista perheenjäsentä olemassaolostaan ja pyytelisi vieraille anteeksi tahrattua perheidylliään. Sinähän tiedätkin jonkin verran siitä, etkös?"

        Perheidyllistä? Ei, en tiedä. Minulla ei ole mitään perheidylliä enkä ole ikinä ollut osa kenenkään toisen idylliä.

        "Kiinnostaa, tiedätkö, aivan ******* että miten joku non-op möreällä äänellä vaatii peniksensä kunnioittamista jossain päin maailmaa. Kiinnostaa ihan yhtä intensiivisesti kuin se, kun jotkut läpimenemättömät, miesten sovinistiseen arvomaailmaan kasvaneet, parimetriset kirveellä veistetyt post-opit vaativat muita möreillä äänillään kunnioittamaan naiseuttaan siksi, että heille on leikattu emätin."

        Kuka on vaatinut? (heti kiinnostunut)

        "Ei onnistu. GenderTrenderin blogissa on tällainen mielistelijä:"

        "Ihan niin kuin minulla olisi poliittinen asema, jossa minä voisin käyttää ihmisiä työkaluina. Parin tunnin sisällä minä menen viettämään sellaisten ihmisten muistotilaisuutta, joilla oli munat ja jotka eivät tietääkseni halunneet niistä edes eroon ja jotka pitivät minun kaltaisiani hulluina."

        En kannata mielistelyä enkä kompromisseja. Kun ajat transsukupuolisten sukupuolen kunnioittamista, mutta noukit rusinat pullasta niin, että non-opien naiseutta, transsukupuolisuutta tai siihen liittyvää kärsimystä ei tarvitse tunnustaa ihan yhtä paljon kuin muiden kohdalla, et ole enää mikään ihmisoikeustaistelija. Olet vain oman etusi tavoittelija, joka pyhittää oman ylimielisen asenteensa non-opeja kohtaan viettämällä jotain muistopäivää. Valitettavasti kynttilöiden sytyttäminen ei auta näitä kuolleita non-opeja enää yhtään. Se mikä olisi auttanut, se olisi ollut heidän pitämisensä muihin naisiin nähden tasavertaisina naisina, keillä sattuu olemaan poikkeuksellinen anatomia, mutta eivät ole sen vuoksi mikään uhka.

        Raiskauksen uhka syntyy ihmisen asenteesta ja aikomuksesta raiskata, ei anatomiasta. Samalla tavalla murhan uhka syntyy ihmisen asenteesta ja aikomuksesta murhata, eikä ampuma-aseesta, koska vähäisellä mielikuvituksella kuolettavan aseen saa mistä tahansa. Mitäs jos siis tuomittaisiinkin ihmiset olemuksen pohjalta, eikä anatomian tai ulkonäön pohjalta? Sellaisella asennekehityksellä olisi kitkevä vaikutus transfobiaa vastaan.

        "Tiede ei ole asenteellista."

        Selitä nyt, miten tiede todistaa non-opien olevan vähemmän tai ei ollenkaan transsukupuolisia? Miten non-op MtF on tieteellisestä näkökulmasta vähemmän nainen, kun sukurauhasten toiminta on kuitenkin lakkautettu lääkkeillä tai ne on kokonaan poistettu?

        "Kaikki feministit ovat pohjimmiltaan äärifeministejä. Suomessakin katsellaan ihaillen tuota MWMF:ia ja onpa sinne ainakin yksi lesbo ollut aikeissa lähteäkin."

        Jos Michfestin mukaan tullaan menemään täällä Suomessa, miksipä ei saman tien taivuttaisi paineen alla ja omaksuttaisi vaikkapa Westboron baptistikirkon maailmankuvaa, jotta voimme tehdä pesäeron syntisiin ja pelastua Jumalan rangaistukselta? Onhan kristiilisyyskin läsnä täällä.

        "Noin sata belgialaista ja muitakin tutkimuksia on."

        Mikään tutkimus ei sinulle kerro yksittäisen non-opin transsukupuolisuudesta mitään. Siksi nykyään trans-tutkimuksissakin käsitellään potilasta yksilönä, eikä lätkäistä diagnoosia sen perusteella sanooko olevansa pre-op vai non-op tai mitä belgialaistutkimukset siitä todistaisivat.

        "...ja sellaisella leikkaustekniikalla, mikä tehdään useimmille, tehtiin ennen ja tehdään nyt."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9471478
        Ei siltä kuulosta ainakaan tuossa ketjussa. Jos leikkaustekniikka ja -tulos olisi kaikilla samanlainen kuin sinulla, olisi motivaatio SRS:ään lähtemiseen varmaan useammin ahdistuksenomainen normofilia, kuin mikään vahva seksuaalisuudesta irrotettu genitaalidysforia tai transsukupuolisuuteen sisältyvä, genitaaleihin keskittyvä seksuaalidysforia. Siinä tuottaisi itselleen luonnottoman näköisen, kivuliaan kehonosan, samalla kun vasaroisi naulat oman seksielämänsä arkkuun. Siinä täytyy olla poikkeuksellisen vakava genitaalidysforia kyseessä, tai poikkeuksellisen merkittävä pelko Michfestiläisten äärifeministien kirveitä kohtaan.

        "Kuka on vaatinut? (heti kiinnostunut)"

        Miljoonat transihmiset puolustavat oikeuttaan tulla kohdelluksi kokemanaan sukupuolena, vaatien kunnioitusta milloin minkäkin asian tiimoilta. Niistä ihmisistä ne ~50 vuotta miehinä eläneet, SRS:ssä käyneet, mutta fyysiseltä ja henkiseltä olemukseltaan läpimenemättömät. Joillakin heistä on tarve inttää olevansa naisia, mutta kun naiseutta ei havaita, ymmärretä taikka kunnioiteta, ryhdytään aggressiivisiksi ja ylimielisiksi. Siihen ei tarvitse penistä.

        Kerro nyt minulle, kuka non-op on vaatinut bassoäänellään peniksensä kunnioittamista Michfestissä? Miksi hän sinun mielestäsi edustaa kaikkia non-oppeja? Miksi muut non-opit pitäisi tuomita sellaisten itsekeskeisten sekopäiden perusteella, jotka sattuvat olemaan non-opeja? Pitäisikö tuomita kaikki transsukupuoliset varsijousiryöstäjän perusteella? Miksi dominantti lesbo ei olisi uhka muille naisille? Raiskaamiseen ja seksuaaliseen nöyryyttämiseen ei tarvita penistä siihenkään.


      • Kolmois-S
        wat-op kirjoitti:

        "Ei onnistu. GenderTrenderin blogissa on tällainen mielistelijä:"

        "Ihan niin kuin minulla olisi poliittinen asema, jossa minä voisin käyttää ihmisiä työkaluina. Parin tunnin sisällä minä menen viettämään sellaisten ihmisten muistotilaisuutta, joilla oli munat ja jotka eivät tietääkseni halunneet niistä edes eroon ja jotka pitivät minun kaltaisiani hulluina."

        En kannata mielistelyä enkä kompromisseja. Kun ajat transsukupuolisten sukupuolen kunnioittamista, mutta noukit rusinat pullasta niin, että non-opien naiseutta, transsukupuolisuutta tai siihen liittyvää kärsimystä ei tarvitse tunnustaa ihan yhtä paljon kuin muiden kohdalla, et ole enää mikään ihmisoikeustaistelija. Olet vain oman etusi tavoittelija, joka pyhittää oman ylimielisen asenteensa non-opeja kohtaan viettämällä jotain muistopäivää. Valitettavasti kynttilöiden sytyttäminen ei auta näitä kuolleita non-opeja enää yhtään. Se mikä olisi auttanut, se olisi ollut heidän pitämisensä muihin naisiin nähden tasavertaisina naisina, keillä sattuu olemaan poikkeuksellinen anatomia, mutta eivät ole sen vuoksi mikään uhka.

        Raiskauksen uhka syntyy ihmisen asenteesta ja aikomuksesta raiskata, ei anatomiasta. Samalla tavalla murhan uhka syntyy ihmisen asenteesta ja aikomuksesta murhata, eikä ampuma-aseesta, koska vähäisellä mielikuvituksella kuolettavan aseen saa mistä tahansa. Mitäs jos siis tuomittaisiinkin ihmiset olemuksen pohjalta, eikä anatomian tai ulkonäön pohjalta? Sellaisella asennekehityksellä olisi kitkevä vaikutus transfobiaa vastaan.

        "Tiede ei ole asenteellista."

        Selitä nyt, miten tiede todistaa non-opien olevan vähemmän tai ei ollenkaan transsukupuolisia? Miten non-op MtF on tieteellisestä näkökulmasta vähemmän nainen, kun sukurauhasten toiminta on kuitenkin lakkautettu lääkkeillä tai ne on kokonaan poistettu?

        "Kaikki feministit ovat pohjimmiltaan äärifeministejä. Suomessakin katsellaan ihaillen tuota MWMF:ia ja onpa sinne ainakin yksi lesbo ollut aikeissa lähteäkin."

        Jos Michfestin mukaan tullaan menemään täällä Suomessa, miksipä ei saman tien taivuttaisi paineen alla ja omaksuttaisi vaikkapa Westboron baptistikirkon maailmankuvaa, jotta voimme tehdä pesäeron syntisiin ja pelastua Jumalan rangaistukselta? Onhan kristiilisyyskin läsnä täällä.

        "Noin sata belgialaista ja muitakin tutkimuksia on."

        Mikään tutkimus ei sinulle kerro yksittäisen non-opin transsukupuolisuudesta mitään. Siksi nykyään trans-tutkimuksissakin käsitellään potilasta yksilönä, eikä lätkäistä diagnoosia sen perusteella sanooko olevansa pre-op vai non-op tai mitä belgialaistutkimukset siitä todistaisivat.

        "...ja sellaisella leikkaustekniikalla, mikä tehdään useimmille, tehtiin ennen ja tehdään nyt."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9471478
        Ei siltä kuulosta ainakaan tuossa ketjussa. Jos leikkaustekniikka ja -tulos olisi kaikilla samanlainen kuin sinulla, olisi motivaatio SRS:ään lähtemiseen varmaan useammin ahdistuksenomainen normofilia, kuin mikään vahva seksuaalisuudesta irrotettu genitaalidysforia tai transsukupuolisuuteen sisältyvä, genitaaleihin keskittyvä seksuaalidysforia. Siinä tuottaisi itselleen luonnottoman näköisen, kivuliaan kehonosan, samalla kun vasaroisi naulat oman seksielämänsä arkkuun. Siinä täytyy olla poikkeuksellisen vakava genitaalidysforia kyseessä, tai poikkeuksellisen merkittävä pelko Michfestiläisten äärifeministien kirveitä kohtaan.

        "Kuka on vaatinut? (heti kiinnostunut)"

        Miljoonat transihmiset puolustavat oikeuttaan tulla kohdelluksi kokemanaan sukupuolena, vaatien kunnioitusta milloin minkäkin asian tiimoilta. Niistä ihmisistä ne ~50 vuotta miehinä eläneet, SRS:ssä käyneet, mutta fyysiseltä ja henkiseltä olemukseltaan läpimenemättömät. Joillakin heistä on tarve inttää olevansa naisia, mutta kun naiseutta ei havaita, ymmärretä taikka kunnioiteta, ryhdytään aggressiivisiksi ja ylimielisiksi. Siihen ei tarvitse penistä.

        Kerro nyt minulle, kuka non-op on vaatinut bassoäänellään peniksensä kunnioittamista Michfestissä? Miksi hän sinun mielestäsi edustaa kaikkia non-oppeja? Miksi muut non-opit pitäisi tuomita sellaisten itsekeskeisten sekopäiden perusteella, jotka sattuvat olemaan non-opeja? Pitäisikö tuomita kaikki transsukupuoliset varsijousiryöstäjän perusteella? Miksi dominantti lesbo ei olisi uhka muille naisille? Raiskaamiseen ja seksuaaliseen nöyryyttämiseen ei tarvita penistä siihenkään.

        Minä luovutan, sinä voitit. Hyvää jatkoa!


      • ökkjhfh
        wat-op kirjoitti:

        "Ei onnistu. GenderTrenderin blogissa on tällainen mielistelijä:"

        "Ihan niin kuin minulla olisi poliittinen asema, jossa minä voisin käyttää ihmisiä työkaluina. Parin tunnin sisällä minä menen viettämään sellaisten ihmisten muistotilaisuutta, joilla oli munat ja jotka eivät tietääkseni halunneet niistä edes eroon ja jotka pitivät minun kaltaisiani hulluina."

        En kannata mielistelyä enkä kompromisseja. Kun ajat transsukupuolisten sukupuolen kunnioittamista, mutta noukit rusinat pullasta niin, että non-opien naiseutta, transsukupuolisuutta tai siihen liittyvää kärsimystä ei tarvitse tunnustaa ihan yhtä paljon kuin muiden kohdalla, et ole enää mikään ihmisoikeustaistelija. Olet vain oman etusi tavoittelija, joka pyhittää oman ylimielisen asenteensa non-opeja kohtaan viettämällä jotain muistopäivää. Valitettavasti kynttilöiden sytyttäminen ei auta näitä kuolleita non-opeja enää yhtään. Se mikä olisi auttanut, se olisi ollut heidän pitämisensä muihin naisiin nähden tasavertaisina naisina, keillä sattuu olemaan poikkeuksellinen anatomia, mutta eivät ole sen vuoksi mikään uhka.

        Raiskauksen uhka syntyy ihmisen asenteesta ja aikomuksesta raiskata, ei anatomiasta. Samalla tavalla murhan uhka syntyy ihmisen asenteesta ja aikomuksesta murhata, eikä ampuma-aseesta, koska vähäisellä mielikuvituksella kuolettavan aseen saa mistä tahansa. Mitäs jos siis tuomittaisiinkin ihmiset olemuksen pohjalta, eikä anatomian tai ulkonäön pohjalta? Sellaisella asennekehityksellä olisi kitkevä vaikutus transfobiaa vastaan.

        "Tiede ei ole asenteellista."

        Selitä nyt, miten tiede todistaa non-opien olevan vähemmän tai ei ollenkaan transsukupuolisia? Miten non-op MtF on tieteellisestä näkökulmasta vähemmän nainen, kun sukurauhasten toiminta on kuitenkin lakkautettu lääkkeillä tai ne on kokonaan poistettu?

        "Kaikki feministit ovat pohjimmiltaan äärifeministejä. Suomessakin katsellaan ihaillen tuota MWMF:ia ja onpa sinne ainakin yksi lesbo ollut aikeissa lähteäkin."

        Jos Michfestin mukaan tullaan menemään täällä Suomessa, miksipä ei saman tien taivuttaisi paineen alla ja omaksuttaisi vaikkapa Westboron baptistikirkon maailmankuvaa, jotta voimme tehdä pesäeron syntisiin ja pelastua Jumalan rangaistukselta? Onhan kristiilisyyskin läsnä täällä.

        "Noin sata belgialaista ja muitakin tutkimuksia on."

        Mikään tutkimus ei sinulle kerro yksittäisen non-opin transsukupuolisuudesta mitään. Siksi nykyään trans-tutkimuksissakin käsitellään potilasta yksilönä, eikä lätkäistä diagnoosia sen perusteella sanooko olevansa pre-op vai non-op tai mitä belgialaistutkimukset siitä todistaisivat.

        "...ja sellaisella leikkaustekniikalla, mikä tehdään useimmille, tehtiin ennen ja tehdään nyt."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9471478
        Ei siltä kuulosta ainakaan tuossa ketjussa. Jos leikkaustekniikka ja -tulos olisi kaikilla samanlainen kuin sinulla, olisi motivaatio SRS:ään lähtemiseen varmaan useammin ahdistuksenomainen normofilia, kuin mikään vahva seksuaalisuudesta irrotettu genitaalidysforia tai transsukupuolisuuteen sisältyvä, genitaaleihin keskittyvä seksuaalidysforia. Siinä tuottaisi itselleen luonnottoman näköisen, kivuliaan kehonosan, samalla kun vasaroisi naulat oman seksielämänsä arkkuun. Siinä täytyy olla poikkeuksellisen vakava genitaalidysforia kyseessä, tai poikkeuksellisen merkittävä pelko Michfestiläisten äärifeministien kirveitä kohtaan.

        "Kuka on vaatinut? (heti kiinnostunut)"

        Miljoonat transihmiset puolustavat oikeuttaan tulla kohdelluksi kokemanaan sukupuolena, vaatien kunnioitusta milloin minkäkin asian tiimoilta. Niistä ihmisistä ne ~50 vuotta miehinä eläneet, SRS:ssä käyneet, mutta fyysiseltä ja henkiseltä olemukseltaan läpimenemättömät. Joillakin heistä on tarve inttää olevansa naisia, mutta kun naiseutta ei havaita, ymmärretä taikka kunnioiteta, ryhdytään aggressiivisiksi ja ylimielisiksi. Siihen ei tarvitse penistä.

        Kerro nyt minulle, kuka non-op on vaatinut bassoäänellään peniksensä kunnioittamista Michfestissä? Miksi hän sinun mielestäsi edustaa kaikkia non-oppeja? Miksi muut non-opit pitäisi tuomita sellaisten itsekeskeisten sekopäiden perusteella, jotka sattuvat olemaan non-opeja? Pitäisikö tuomita kaikki transsukupuoliset varsijousiryöstäjän perusteella? Miksi dominantti lesbo ei olisi uhka muille naisille? Raiskaamiseen ja seksuaaliseen nöyryyttämiseen ei tarvita penistä siihenkään.

        "Niistä ihmisistä ne ~50 vuotta miehinä eläneet, SRS:ssä käyneet, mutta fyysiseltä ja henkiseltä olemukseltaan läpimenemättömät. Joillakin heistä on tarve inttää olevansa naisia, mutta kun naiseutta ei havaita, ymmärretä taikka kunnioiteta, ryhdytään aggressiivisiksi ja ylimielisiksi."

        Olen tavannut aika paljon transnaisia ja vain yhden kerran törmännyt tuollaiseen tapaukseen ja joutunut kuuntelemaan sivusta agressiivista purkausta.


      • Miksi joku haluaa
        ökkjhfh kirjoitti:

        "Niistä ihmisistä ne ~50 vuotta miehinä eläneet, SRS:ssä käyneet, mutta fyysiseltä ja henkiseltä olemukseltaan läpimenemättömät. Joillakin heistä on tarve inttää olevansa naisia, mutta kun naiseutta ei havaita, ymmärretä taikka kunnioiteta, ryhdytään aggressiivisiksi ja ylimielisiksi."

        Olen tavannut aika paljon transnaisia ja vain yhden kerran törmännyt tuollaiseen tapaukseen ja joutunut kuuntelemaan sivusta agressiivista purkausta.

        tavata paljon transnaisia? Eikö tuttavapiirissä enää muita ole?


      • nkgfjgf
        Miksi joku haluaa kirjoitti:

        tavata paljon transnaisia? Eikö tuttavapiirissä enää muita ole?

        Miksi joku haluaa jatkuvasti kysellä, että miksi joku toinen tuntee paljon transnaisia?


      • ökkjhfh
        Miksi joku haluaa kirjoitti:

        tavata paljon transnaisia? Eikö tuttavapiirissä enää muita ole?

        Tuttavapiirissä on ainakin sata kertaa enemmän ja muuten tapaan vielä enemmän muita ihmisiä. Mutta vuosien mittaan on tullut tavattua aika paljon myös transnaisia (ja -miehiäkin) kun toimii sellaisissa yhteyksissä että tapaa heitäkin (en siis juokse karkuun kun näen transihmisen). Tuo mainittu tapaus sattui muistaakseni 3-4 vuotta sitten.

        Mitähän tuollainen kyselijä oikein ajattelee tehdessään noin älyttömän kysymyksen. Onkohan kysyjällä itsellään niin pienet piirit että luulee muidenkin tuttavapiirin koostuvan muutamasta kymmenestä ihmisestä.


    • jeeeeeeeee

      Transuniversumi on taas pelastettu! Ainakin ennen seuraavia rajasotia. :)

    • Tietyl taval ymmärrän kyl Kolmois-S:n ehdottomuuden siinä mielessä, että itelläkin on tämmöisiä joko/tai juttuja näihin touhuihin liittyen. Jos tytöllä on parta, niin silloin nimittäin myös minulla ottaa koville mieltää jotain tytöksi. :)

      • Kolmois-S

        Parta on yhtä oleellinen osa naiseutta kun minun pillukarvani.


      • Kolmois-S
        Kolmois-S kirjoitti:

        Parta on yhtä oleellinen osa naiseutta kun minun pillukarvani.

        Kun puuteroi vielä partansa, niin tähän vuoden aikaan lapset tulevat istumaan syliin ja kertovat lahjatoiveensa.


    • joku transu

      Ihq, HBS on saapunut Suomeenkin.

      • "Ihq, HBS on saapunut Suomeenkin."

        Hyviä pointteja täällä
        http://www.questioningtransphobia.com/?tag=hbs

        HBS women are:

        (1) trying to carve out a chunk of special cis/heteronormative-society-granted privilege for themselves while actively and knowingly participating in the continued oppression of the vast majority of trans* / gq / gv people;

        (2) making hateful statements that are very similar to those made by anti-trans radical feminists, and therefore directly participating with them in the oppression of trans* / gq / gv people, including enabling their murders. Both anti-trans radical feminists and HBS women are using cis men as their proxies to commit acts of violence that they are too embarrassed or too ‘pure-wymynly-non-violent’ or too properly ladylike to commit. This may not be their (anti-trans radical feminists and HBS women) conscious intent, but that is the *effect*;

        (3) engaging in blatant classism (including statements to the effect that trans women who are so poor that they are living on the street “just aren’t committed enough, they can scrape up the money somehow”);

        (4) engaging in blatant racism; they know or *should know* how race and class are tied together. Here’s a very ugly example of simultaneous racism and transmisogyny – HBS-er Cathryn Platine write regarding Autumn Sandeen, a blogger at Pam’s House Blend:

        When trans identified people approach women’s space as trans, they are confirming the accusations of the radical separatists, they are essentially trying to colonize or invade women’s space. This would seem to be a no brainer to me, but is a rather simple concept that immediately raises the back hairs of the transgendered crowd. It apparently is so threatening a concept that Pam Spaulding’s of Pam’s House Blend Blog house tranny, Autumn Sandeen, branded it hate speech! Sandeen is someone who is actually trying to raise money to go to the Democratic Convention for the specific purpose of causing a bathroom incident! Holy crap Batman. If this isn’t a perfect example of someone who claims womanhood on the one hand and denies it on the other trying to invade women’s space, I have no idea what would. It would seem self evident to me that if you are not woman identified you do not belong in women’s space.

        (“House tranny” references the term “House Negro“.)

        (5) engaging in blatant ableism, by stating that every trans* / gq / gv person except themselves, is mentally ill / “paraphilic” / “fetishistic”;

        (6) are in general creating yet another structure of privilege and therefore actively reinforcing kyriarchy;

        (6a) as part of that, are silencing trans men and those on the f-to-* spectrum.


      • Kolmois-S
        trannychaser kirjoitti:

        "Ihq, HBS on saapunut Suomeenkin."

        Hyviä pointteja täällä
        http://www.questioningtransphobia.com/?tag=hbs

        HBS women are:

        (1) trying to carve out a chunk of special cis/heteronormative-society-granted privilege for themselves while actively and knowingly participating in the continued oppression of the vast majority of trans* / gq / gv people;

        (2) making hateful statements that are very similar to those made by anti-trans radical feminists, and therefore directly participating with them in the oppression of trans* / gq / gv people, including enabling their murders. Both anti-trans radical feminists and HBS women are using cis men as their proxies to commit acts of violence that they are too embarrassed or too ‘pure-wymynly-non-violent’ or too properly ladylike to commit. This may not be their (anti-trans radical feminists and HBS women) conscious intent, but that is the *effect*;

        (3) engaging in blatant classism (including statements to the effect that trans women who are so poor that they are living on the street “just aren’t committed enough, they can scrape up the money somehow”);

        (4) engaging in blatant racism; they know or *should know* how race and class are tied together. Here’s a very ugly example of simultaneous racism and transmisogyny – HBS-er Cathryn Platine write regarding Autumn Sandeen, a blogger at Pam’s House Blend:

        When trans identified people approach women’s space as trans, they are confirming the accusations of the radical separatists, they are essentially trying to colonize or invade women’s space. This would seem to be a no brainer to me, but is a rather simple concept that immediately raises the back hairs of the transgendered crowd. It apparently is so threatening a concept that Pam Spaulding’s of Pam’s House Blend Blog house tranny, Autumn Sandeen, branded it hate speech! Sandeen is someone who is actually trying to raise money to go to the Democratic Convention for the specific purpose of causing a bathroom incident! Holy crap Batman. If this isn’t a perfect example of someone who claims womanhood on the one hand and denies it on the other trying to invade women’s space, I have no idea what would. It would seem self evident to me that if you are not woman identified you do not belong in women’s space.

        (“House tranny” references the term “House Negro“.)

        (5) engaging in blatant ableism, by stating that every trans* / gq / gv person except themselves, is mentally ill / “paraphilic” / “fetishistic”;

        (6) are in general creating yet another structure of privilege and therefore actively reinforcing kyriarchy;

        (6a) as part of that, are silencing trans men and those on the f-to-* spectrum.

        Onks tää vähän niin kuin natsikortti?
        Mitä ableismia on se, ettei saa fetishismistä yhtään mitään irti? Mitä se antaa elämään enemmän?

        Feminismin leimaamisessa vihapuheeksi on kyllä järkeä.


      • Kolmois-S
        Kolmois-S kirjoitti:

        Onks tää vähän niin kuin natsikortti?
        Mitä ableismia on se, ettei saa fetishismistä yhtään mitään irti? Mitä se antaa elämään enemmän?

        Feminismin leimaamisessa vihapuheeksi on kyllä järkeä.

        Aina pitäisi muistaa ne trans. miehetkin. Pitäisikö pistää siguun jokin teksti "hei, trans. miehet"! En ole koskaan kuullut samanlaista vaatimusta trans. miehille, että heidän pitäisi muistaa mainita trans. naiset. Koskaan ei heitä kohtaan esitetä muutenkaan mitään vaatimuksia. Herää kysymys siitä, onko näiden vaatijoiden mielissä kyseinen trans. nainen todellisuudessa VHM, jonka pitää jatkuvasti pukeutua säkkiin ja heitellä tuhkaa päälleen, että hänen syntinsä annettaisiin anteeksi.

        "House tranny" ei ole myöskään mitään rasismia. Kannattaisin pakolliseksi opinnoksi "Redneck manifestoa", jos rasismi on niin vaikeasti tulkittavaa, että se pitää kaivaa tekstistä erikseen ja selittää sulkeissa.


      • Kolmois-S

        Älä usko tuollaisiin satuihin!


      • 34435
        Kolmois-S kirjoitti:

        Älä usko tuollaisiin satuihin!

        Voi, kun ihmisluonto olisikin satua. Ikävä kyllä tuo oli totta.


      • Kolmois-S
        34435 kirjoitti:

        Voi, kun ihmisluonto olisikin satua. Ikävä kyllä tuo oli totta.

        Ei ole mitään kollektiivista ihmisluontoa. Minä esimerkiksi uskon, että hyvä toteutuu lopulta. Voin olla uskomuksineni väärässä, mutta olen ainakin onnellisempi kuin jos käyttäisin loppuikäni sen uskomiseen, että kaikki ovat roistoja. Se on vain kapitalistien strategia, millä ihmiset ajetaan erille toisistaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe