en jaksa enää kauaa

toivon et otatte kantaa tähä asiaan, koska ite en yhtää tiiä mitä mun pitäs tehä. Mul on kaikkial muualla hyvä olla, paitsi omassa himassani. Jokaikinen minuutti mun äiti ettii jotai syytä naljailla mulle, ja tuottaa mulle pahan mielen. Mul on todettu keskivaikee masennus, mut vittuako se mu porukoita kiinnostaa... Äiti sanoo vaan, et 'pilaa elämäs iha rauhassa, mut älä anna sen vaikuttaa meihi muhi!'
AUTTAKAA, MITÄ MÄ OIKEE TEEN ?

10

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsi 32v

      saatko apua masennukseesi jos et hae sitä olisko mahdollista asua jonkin aikaa muualla kenties sukulaisten luona vanhempasi tarvitsevat jonkin sortin opastusta siihen miten kohdella masentunutta. sillä et ole pilannut elämääsi millään tavoin tsemppiä...kyllä kaikki vielä hyväksi muuttuu.

    • mävain:)

      Kannattaa hakee jotai kunnollista aikuisen tukea tohon, koska masennus on tosi paskamainen tauti. Outo juttu, et sun vanhemmat käyttäytyy tolleen vaikka sulla on diagnoosi. Kannattaa kuitenki mennä mahollisimman pian jolllekki kuraattorille tms muulle puhumaa kuinka saisit masennuksen pois ja olla taas ilonen :)

      tsemppiä, oikeesti!

    • hei te ootte iha oikeessa! mut joo, oon yrittäny päästä pois ees väliaikasesti, mut ei äiti suostu, se sanoo vaa et 'olisit kiitolline et sulla ylipäätänsä on koti'! viimeks tänää se sano et ' sä oot vaa murrosikänen, paskamaine teini, koittasit vähä ryhdistäytyy!' etjuu, en kylläkää enää jaksa välittää tollasista kommenteista, ku saan kuunnella niitä iha kokoaja .... tuntuu vaa et ei auta muu ku oottaa viel sen verra et pääsen itekseni muuttamaa pois kotoo, ehk viimestää sillo kaikki menis vähä paremmin...

    • IHMISVIHA

      Et ole ainoa.
      Minäkin tahtoisin olla muualla kuin kotona. Minulla on vain asiat pahemmin. Minä en saa edes pelata tai käydä kavereilla!!! Mun vanhemmat elävät vieläkin jotain vitun 70-lukua ja kuvittelevat että olen joku 5 vuotias kersa joka ei saa tehdä mitään!!!!
      Koulukin kärsii kun olen niin masentunut!! Mutta jos kerron sen heille niin ne sais jonkun vitun kohtauksen ja alkas huutamaan mulle!!! Siksi en uskalla kertoa mistään ongelmistani.

      Olen alkanut vihaamaan ihmisiä, koska lähes joka ikinen ihminen on kiusannut ja pettänyt minua!!
      Olen jättänyt pari kohtaa kirjoittamatta tulevaisuudestani, koska ne on niin karmeita.

    • Tsemppiä!

      Kannattaa mennä nyt sanomaan jollekin koulun kuraattorille tai terkkarille tms!
      Voit vaikka heiltä kysyä olisiko mahdollista päästä johonkin klinikalle tms ja palata opintojen äärelle myöhemmin kun masennus ensin hellittää. Varmasti koulussa ymmärtävät jos sulla on kerta ihan diagnoosit ja kaikki.

      Teini-ikä on oikeesti kauheeta ja stressaavaa aikaa, mutta se hellittää kun pääsee isona omilleen rakentamaan omaa elämää, mä lupaan! :)
      Mulla on kaveri joka kans kärsi masennuksesta kun oltiin lukiossa ja hän meni 3 kuukaudeksi sellaiselle klinikalle asumaan. Hänellä oli siellä oma huone ja psykiatrit päivystivät 24h aulassa. hän asui siellä toisten nuorten kanssa ja he kävivät terapia-istuntoja yhdessä ja myös yksityisesti psykiatrien kanssa. Myös me käytiin kaverin kanssa usein häntä moikkaamassa, mikä psykiatrien mukaan nopeutti hänen paranemis-prosessiaan.
      -> Siitä on nyt 6 vuotta ja kaverillani on lääkitys jonka hän ottaa joka päivää ja elää muuten ihan normaalia, onnellista elämää. :)

      Apua löytyy varmasti, oot tosi vahva ihminen kun joudut kuuntelemaan tollaisia kommentteja kotona mutta et silti luovuta! Pyydä vaan rohkeasti apua, kaikki muuttuu vielä hyväksi! Tsemppiä! :)

    • banaanikärpänenzz

      Et ole ainoa itselläni on ihan samantyyppinen tilanne. Äiti naljailee ja haukkuu päivittäin minua. "Vitun murkku, olisit onnellinen että sinulla on näin hyvät ja parhaat vanhemmat. Miksi olet noin helvetin huolimaton paskainen sika!". Ei oikein hyvältä tunnu. Jatkuvasti etsii hänkin syitä, joiden avulla voisi haukkua minua. MInulla ei ole masennusdiagnoosia, mutta mielestäni olen kyllä masentunut. Ainoa paikka, jossa on paha olla on tosiaan koti tai sitten jos vain joudun olemaan vanhempieni kanssa jossain yhdessä (esim. mökkireissut). Koulupsykologille menin viime viikolla juttelemaan, saa nähdä miten tässä käy. On muitakin ongelmia, kotona ja koulussa..

    • tintti.maria

      Hei, olet rohkea kun kerrot avoimesti tilanteestasi! Se kertoo että sinulla voimia selvitä siitä. Äitisi käytös ei ole oikeutettavaa. Sellaista ei tervitse hyväksyä. (ehkä äidilläsi on jotain henkilökohtaisia ongelmia joita purkaa muihin?)
      Jokaisella lapsella, myös teinillä pitää olla mahdollisuus tasapainoiseen ja henkisesti turvalliseen kotielämään.
      Oletko keskustellut asiasta kouluterveydenhoitajan ja kuraattorin tai koulusosionomin kanssa? Jos he eivät auta, hae rohkeasti apua terveyskeskuksesta.Pyydä keskusteluaikaa psykologin kanssa. Lähetteen saat koululääkäriltä. Lastensuojelusta saa myös apua.( Katso kotikaupunkisi nettisivuilta yhteystiedot) Kerro että kotona on vaikeata, kerro tarkasti syyt. Onko sinulla joku sukulainen tai perhetuttu, aikuinen, johon voit luottaa? Juttele heidän kanssaan asiasta. ÄLÄ LUOVUTA ennenkuin saat apua tilanteeseen. Tsemppiä!

    • kiitos iha älyttömästi teille kaikille!

    • yritää auttaa

      muru et oo pilannu sun elämää karkaa kotoo jonnekin sukulaiselle sen pitäis saada äitis uskoo et sul ei oo kaikki hyvin ja et tarviit apuu voimia!!!!!!!!

    • Ihana kuulla, että asiat ovat etenemässä! Toivottavasti tilanne kotona helpottuu pian.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe