Kuinka päästä eroon islamista lopullisesti?

apua tarvitaan

aloin muslimiksi jokunen vuosi sitten ja nyt olen tullut toisiin ajatuksiin. en haluaisi olla enää muslimi ja minua painostetaan muslimien keskuudessa pysymään islamissa enkä saisi erota islamista kuulemma enää

apua, mitä tehdä ja miten toimia??

58

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristus pelastaa

      Mene lähimpään seurakuntaan. :) Ota Kristus vastaan. Jo tänään.

      • Sekopää hihhulit...

        Alottaja haluaa pois sekopäiden joukosta, miks yrität tarjota hänelle toista samanlaista porukkaa? Vankilasta mielisairaalaan....


      • vastaappas
        Sekopää hihhulit... kirjoitti:

        Alottaja haluaa pois sekopäiden joukosta, miks yrität tarjota hänelle toista samanlaista porukkaa? Vankilasta mielisairaalaan....

        No mitäs sinulla sitten on tarjottavan avuksi tälle aloittajalle. Jos et toi8sa sekopäitä suosittele: hänhän pyytää apua - ei kommentteja!


      • heinha56

        Ei kukaan normaaliälyinen ja nykyisen tieteen tunteva voi enää uskoa johonkin ns jumalaan liittyvää myyttiä joka on raamatun ja on ihme ihme kyllä myös monen muun kirjoituksen perusta jotka on kirjoitettu satoja vuosia ennen raamattua.E sopi
        alkuaikoina ja keskiajalla jolloin katolinen kirkkon keräsi vaurautta uskonnon varoin,nykyään jokainen joka on normaali järjellä varustettu ei voi uskoa satuhahmoihin eli tuolla taivaassa on joku joka määrää jokaisen ihmisen kohtalon ainakin voidaan sanoa että jos se ns. Jumala on olemassa hänellä on ainakin ilmeisesti jonkinlainen jakomielitauti koska hänen tehtävänsä ovat todella ristiriidassa keskenään


      • ölerp2w
        heinha56 kirjoitti:

        Ei kukaan normaaliälyinen ja nykyisen tieteen tunteva voi enää uskoa johonkin ns jumalaan liittyvää myyttiä joka on raamatun ja on ihme ihme kyllä myös monen muun kirjoituksen perusta jotka on kirjoitettu satoja vuosia ennen raamattua.E sopi
        alkuaikoina ja keskiajalla jolloin katolinen kirkkon keräsi vaurautta uskonnon varoin,nykyään jokainen joka on normaali järjellä varustettu ei voi uskoa satuhahmoihin eli tuolla taivaassa on joku joka määrää jokaisen ihmisen kohtalon ainakin voidaan sanoa että jos se ns. Jumala on olemassa hänellä on ainakin ilmeisesti jonkinlainen jakomielitauti koska hänen tehtävänsä ovat todella ristiriidassa keskenään

        Koen olevani normiälyinen ja uskon!


      • Kyllästynyt84
        Sekopää hihhulit... kirjoitti:

        Alottaja haluaa pois sekopäiden joukosta, miks yrität tarjota hänelle toista samanlaista porukkaa? Vankilasta mielisairaalaan....

        Ihan samaa mieltä, sama kun elämäänsä kyllästyneelle narkomaanille tarjois kaljapulloa parannuskeinona. Uskonnollinen tuputtaminen on lopetettava kokonaan, kaikilla tulis olla oikeus uskoa mihin huvittaa ja kenelläkään ei tulis olla oikeutta pakottaa muita uskoon siihen mihin uskoo itse.


      • siinä_missä_muutkin
        heinha56 kirjoitti:

        Ei kukaan normaaliälyinen ja nykyisen tieteen tunteva voi enää uskoa johonkin ns jumalaan liittyvää myyttiä joka on raamatun ja on ihme ihme kyllä myös monen muun kirjoituksen perusta jotka on kirjoitettu satoja vuosia ennen raamattua.E sopi
        alkuaikoina ja keskiajalla jolloin katolinen kirkkon keräsi vaurautta uskonnon varoin,nykyään jokainen joka on normaali järjellä varustettu ei voi uskoa satuhahmoihin eli tuolla taivaassa on joku joka määrää jokaisen ihmisen kohtalon ainakin voidaan sanoa että jos se ns. Jumala on olemassa hänellä on ainakin ilmeisesti jonkinlainen jakomielitauti koska hänen tehtävänsä ovat todella ristiriidassa keskenään

        Mitä on tiede, uskomusta tutkittuun ja tulkintaan. siis uskonto sinänsä.


    • jämäkkyyttä ja onnea

      Sinulla on hyvä sentään jos asut Suomessa. Täällä on turvana lakisääntäntö ym. ja onhan sinulla varmaan turvaverkokkona ystäviä ja sukulaisia.
      Rukoilen että löytäisit rakastavan Jumalan ja seurakunnan, jossa ei sinua painosteta. Turvaudu vaikka viranomaisiin.

      • ählämsähläm

        No ne viranomaisethan nyt varmaan auttaakin,juuh..viimeinen oljenkorsi jota ei kannata käyttää! Kai aloittajalla jokin järki oli,että otti selvää perusteellisesti mihin menee mukaan mullaheiden touhuissa? Uskonto ei auta,jokapäiväinen usko ehkä sentään jotain..


    • fdghhfgjhhgjhj

      Kyllä se näin on että siitä et saa enää luvallisesti erota, islamin laki kieltää sen ja siitä on rangaistus kuolemantuomio. No suomessa he eivät vielä ole alkaneet laittaa tuomioita toteen mutta merkitty olet aina. Neuvoa en osaa antaa, hyvä kun tätäkään uskalsin kertoa ettei rasistiksi syytetä. Olen pahoilani puolestasi.

    • : )

      Höpö höpö. Sä voit valita ihan sitä mitä sydämesi sanoo. Kuka sua painostaa?
      Olkoon kuka vaan niin se ei liity uskontoon vaan hallitsemiseen ja valtaan.
      Minkä vuoksi muuten pompit uskonnosta toiseen, jonkun ihmisen vuoksiko?
      Erota usko ja uskonto. Islamilaisuus on kaunis uskonto. Vika ei ole siinä vaan siitä ettei tiedä mitä haluaa olla.

    • helppo todeta vai

      On varmaan helppo yhtyä moiseen kauneusihanteeseen, jos ei ole nainen, ja elämästä orjuudesta hunnun alla ei ole tiedä tuon taivaallistakaan.

      • liian yksioikoista

        Huntu ja islamilaisuus eivät kuulu yhteen, ei naisena eikä miehenä.
        Kapeakatseista ja tietämättömyyttä on sekoittaa kulttuuri ja uskonto.
        Maailma on täynnä islamilaisia naisia ilman huntuja, ihan normaalia
        elämää viettäviä ihmisiä. Samaa painostusta löytyy kristillisissäkin
        lahkoissa.


      • Hijab velvollisuus
        liian yksioikoista kirjoitti:

        Huntu ja islamilaisuus eivät kuulu yhteen, ei naisena eikä miehenä.
        Kapeakatseista ja tietämättömyyttä on sekoittaa kulttuuri ja uskonto.
        Maailma on täynnä islamilaisia naisia ilman huntuja, ihan normaalia
        elämää viettäviä ihmisiä. Samaa painostusta löytyy kristillisissäkin
        lahkoissa.

        "Huntu ja islamilaisuus eivät kuulu yhteen, ei naisena eikä miehenä.
        Kapeakatseista ja tietämättömyyttä on sekoittaa kulttuuri ja uskonto.
        Maailma on täynnä islamilaisia naisia ilman huntuja, ihan normaalia
        elämää viettäviä ihmisiä. Samaa painostusta löytyy kristillisissäkin
        lahkoissa."

        Muslimien teot ei ole sama kuin islam ja naisen on islamissa käytettävä hijabia eli peittävää vaatetusta ja peitettävä hiuksensa.Jos joku musliminainen ei niin tee, hän ei seuraa islamia oikein joten älä koita väittää muuta.Islamissa on selvät säännöt naisten pukeutumiselle


      • vapauteen Kristus va
        liian yksioikoista kirjoitti:

        Huntu ja islamilaisuus eivät kuulu yhteen, ei naisena eikä miehenä.
        Kapeakatseista ja tietämättömyyttä on sekoittaa kulttuuri ja uskonto.
        Maailma on täynnä islamilaisia naisia ilman huntuja, ihan normaalia
        elämää viettäviä ihmisiä. Samaa painostusta löytyy kristillisissäkin
        lahkoissa.

        Kun ihminen löytää pelastuksen ja vapauden terveellä tapaa Jeesuksessa Kristuskessa, ei ole painostusta. Usko antaa voimaa, turvallisuuden ja elämälle ulottuvuuden joka kantaa vielä senkin jälkeen kun ajallinen lakkaa. On toki sielunvihollinen saanut tehdä kaikenlaisa harhaoppeja kristinuskonkin ympärille. Islami on paljon muuta kuin naisten käyttämä huntu tai sen puuttuminen ja ainakin aloituksen tekijä on kokenut elämässään ongelmia. Ei hän olisi tänne muuten kirjoitellut. Otetaan todesta.


      • painostustasekin
        vapauteen Kristus va kirjoitti:

        Kun ihminen löytää pelastuksen ja vapauden terveellä tapaa Jeesuksessa Kristuskessa, ei ole painostusta. Usko antaa voimaa, turvallisuuden ja elämälle ulottuvuuden joka kantaa vielä senkin jälkeen kun ajallinen lakkaa. On toki sielunvihollinen saanut tehdä kaikenlaisa harhaoppeja kristinuskonkin ympärille. Islami on paljon muuta kuin naisten käyttämä huntu tai sen puuttuminen ja ainakin aloituksen tekijä on kokenut elämässään ongelmia. Ei hän olisi tänne muuten kirjoitellut. Otetaan todesta.

        ...paitsi että kyllä panostusta tulee roppakaupalla, jos väität että olet tehnyt kaiken voitavasi etkä siltikään koe herätystä. No, ei aivan heti, mutta kyllä vuoden parin päästä.


    • Keltamo

      Älä kuuntele ketään, eroa tuosta uskonnosta niin nopeasti kuin vain voit äläkä enää ota yhteyttä piiriinsä mikäli se on mahdollista. Älä anna kenenkään painostaa sinua, olethan vapaa ihminen, katkaise mieluummin koko yhteys heihin.
      Jos haluat liittyä kirkkoon aloita se pian.

      • näin ajattelen

        Kunnioitetaan näitä "uskonnon uhreja". Heitä tulee auttaa, ei välttämättä alkaa heti kalastelemaan ja manipuloimaan esim. kirkkoon tai johonkin tiettyyn seurakuntaan vaikka oikea paikka olisikin. Annetaan heidän rauhassa irrottautua ja etsiä paikkaansa. Ei Jumala painosta ja pakota ketään.
        Jospa te kaikki islamiin pettyneet saisitte voimanne yhteen ja voisittte perustaa oman vertaistukiryhmän.

        Olen itse hellari, mutta en ainakaan itse alkaisi manipuloimaan ketään omaan leiliini.


      • Keltamo
        näin ajattelen kirjoitti:

        Kunnioitetaan näitä "uskonnon uhreja". Heitä tulee auttaa, ei välttämättä alkaa heti kalastelemaan ja manipuloimaan esim. kirkkoon tai johonkin tiettyyn seurakuntaan vaikka oikea paikka olisikin. Annetaan heidän rauhassa irrottautua ja etsiä paikkaansa. Ei Jumala painosta ja pakota ketään.
        Jospa te kaikki islamiin pettyneet saisitte voimanne yhteen ja voisittte perustaa oman vertaistukiryhmän.

        Olen itse hellari, mutta en ainakaan itse alkaisi manipuloimaan ketään omaan leiliini.

        Enhän ole painostanut ketään. Olenko sanonut: "mene heti ortodoksiseurakuntaan?" (olen ortodoksi). Olen vain sanonut, että JOS (jos) haluat liittyä kirkkoon, niin aloita se pian.
        Enkä ole muutenkaan koskaan ollut muslimi.


    • Apua myös etsii

      Minulla on sama ongelma kuin aloittajalla, auttakaa meitä islamin uhreja!!!! Islamista ei saa erota ja muslimit painostavat ei ole enää omaa elämää.Älkää koskaan alkako muslimeiksi,te ette tiedä mitä se tuo mukanaan ja siitä ei enää pääse pois tuosta vaan.

      • Autetaan heitä

        Näitä islamin uhreja alkaa löytymään Suomessakin yhä enemmän ja enämmän :(


      • Keltamo

        Jos sinä haluat niin voi erota ihan mistä vain. Islamistakin myös. Tunnen islamista palanneiden tarinoita. Hirvittävää, mutta nyt he kaikki voivat hyvin eikä kukaan ahdista heitä - sellaista en ainakaan ole koskaan kuullut. Monet palasivat kirkkoon.


    • kjhgde5tyhn

      Olisko mahdollista vaihtaa paikkakuntaa? Osoite salaiseksi. Samoin puh no. Turvakoti tms.
      Jokaisella Suomen paikkakunnalla on jokin väliaikais, yhden yön turvapaikka esim. perheväkivallan tms. uhkasta kärsivälle.
      Yhteys kaupungin/ kunnan sosiaalityön tek. ja uusi suunta elämälle.

    • Neuvo

      Minun neuvoni on vähittäinen etääntyminen. Et mene moskeijalle tai mihinkään muslimien tilaisuuteen, vaikka kuinka pyydettäisiin - mutta et myöskään ala väitellä heidän kanssaan uskonnollisista asioista, tai puhu mitään islamin jättämisestä. Sellainen vain innostaa heitä pelastamaan / painostamaan sinua kahta kovemmin. Kun väistyt hiljaa taka-alalle, he vähitellen kyllästyvät kolkuttamaan ovellasi.

    • ei välttämättä

      No minä tunnen muslimitytön joka ei huntua käytä vaan ihan farkkuja ja T-paitaa!

    • Vihaan-uskovaisia

      Kaikki uskonnot ovat perseestä. Myös kristinuskonto. Uskonnot pitäisikin kriminalisoida välittömästi.

    • TeppoT

      Jos haluatte erota islamista (tai muusta uskonnosta jossa riski väkivaltaan), käykää poliisilaitoksella keskustelemassa siitä miten olette huolissanne turvallisuudestanne. Ei tarvitse suoraan rikosilmoitusta jättää, mutta voisin kuvitella heidän osaavan kertoa miten jatkossa toimia ja missä vaiheessa ottaa yhteyttä heihin uudestaan. Heillä saattaisi olla myös yhteystietoja muihin paikallisiin auttajiin.

    • uskominenvapaus

      Eroa siitä välittömästi, jossa niin haluat. Paikallinen Imaami yrittää varmaan puhua sinulle omia ideologioitaan mutta kuuntele vain itseäsi ja eroa. Ja jos joku uhkaa sinua niin nosta syyte. Syyte on vakavammastapäästä koska se perustuu rasistisen toimintaan, jos sinua uhkailemalla pakotetaan jatkamaan. Eli tuomiot ovat tuplat verrattuna normaaleihin.

    • parisaittia
      • >On muuten hyvä päätös luopua islamista!

        Juu, kunhan ei sitten hurahda johonkin muuhun. Auktoriteetinkaipuiset eivät useinkaan osaa elää hakematta uutta dogmaattista ohjeistoa entisen tilalle.


    • firnfales

      Messiaanilla kristityillä on rabbi Kohen sanoo muslimin pitää pysyä muslimina ja pitää olla paras mahdollinen muslimi. Rabbi Kohen sanoo eikö ole tylsää olla koko ikänsä samassa uskonnossa.

    • sinulleonkerrottu

      Olet tehnyt valintasi, joka on islamin mukaan lopullinen, eli jos jätät joudut elämään loppuelämäsi seurauksia peläten. Islamista eronneet ovat islamin mukaan surmattava, kuten tiedät.
      Islamissa ei ole totuutta. Totuus löytyy Raamatusta. Vain uskomalla syntisi anteeksi ja turvautumalla Jeesuksen sovitustyöhön sinulla on mahdollisuus pelastua ja saada iankaikkinen elämä. Muuta tietä ei ole meille annettu.

      • RaamatunKertomaa

        "Olet tehnyt valintasi, joka on islamin mukaan lopullinen, eli jos jätät joudut elämään loppuelämäsi seurauksia peläten. Islamista eronneet ovat islamin mukaan surmattava, kuten tiedät."

        "Islamissa ei ole totuutta. Totuus löytyy Raamatusta."

        Hhmm ... miten minä nyt muistelen lukeneeni VT:sta, että uskosta luopuneet, vääräuskoiset ja 'uskottomat' (non fidels) tuli mm. kivittää kuoliaksi ja ensimmäisen tappavan kiven heittäjinä tuli olla omat perheenjäsenet.

        VT on täynnänsä kertomuksia siitä miten Jumalan käskystä ja tahdosta kokonaisia 'vääräuskoisia' kansoja lahdattin, lapset, naiset ja vanhukset mukaanlukien, miesten kanssa olleet naiset raiskattiin ja neitsyet otettiin sotavangeiksi omaan käyttöön.


      • ertyujhnb

        Hhmmm ... Muistelet VT:n juutalaisia koskevia lakeja. Kristinuskossa on eri "pelisäännöt". Lue Joh. 8:3-11


      • RaamatunKertomaa
        ertyujhnb kirjoitti:

        Hhmmm ... Muistelet VT:n juutalaisia koskevia lakeja. Kristinuskossa on eri "pelisäännöt". Lue Joh. 8:3-11

        "Muistelet VT:n juutalaisia koskevia lakeja. Kristinuskossa on eri "pelisäännöt". Lue Joh. 8:3-11"

        Onko VT:n ja UT:n Jumala siis kaksi eri tahoa ominen toisistaan riippumattomine edesottamuksineen ;-)


      • >Olet tehnyt valintasi, joka on islamin mukaan lopullinen, eli jos jätät joudut elämään loppuelämäsi seurauksia peläten. Islamista eronneet ovat islamin mukaan surmattava, kuten tiedät.

        Ei, vaan tuo yleistys on kristittyjen islaminvastaista propagandaa. Muslimin kuuluu mahdollisuuksiensa mukaan noudattaa asuinmaansa lakeja. Islamista luopuneen tappamatta jättäminen on varmasti kaikkien mahdollisuuksien rajoissa – myös päätellen siitä kuinka vähän noita luopuneita länsimaissa tapetaan. Suomessa tunnetuin luopio on Pispalassa asuva palkittu kirjailija Hassan Blasim, jota ei tietääkseni ole edes uhkailtu vaikka hän on julkisesti tehnyt pesäeron islamiin.


      • RaamatunKertomaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Olet tehnyt valintasi, joka on islamin mukaan lopullinen, eli jos jätät joudut elämään loppuelämäsi seurauksia peläten. Islamista eronneet ovat islamin mukaan surmattava, kuten tiedät.

        Ei, vaan tuo yleistys on kristittyjen islaminvastaista propagandaa. Muslimin kuuluu mahdollisuuksiensa mukaan noudattaa asuinmaansa lakeja. Islamista luopuneen tappamatta jättäminen on varmasti kaikkien mahdollisuuksien rajoissa – myös päätellen siitä kuinka vähän noita luopuneita länsimaissa tapetaan. Suomessa tunnetuin luopio on Pispalassa asuva palkittu kirjailija Hassan Blasim, jota ei tietääkseni ole edes uhkailtu vaikka hän on julkisesti tehnyt pesäeron islamiin.

        "Ei, vaan tuo yleistys on kristittyjen islaminvastaista propagandaa. Muslimin kuuluu mahdollisuuksiensa mukaan noudattaa asuinmaansa lakeja."

        Eiköhän uskontoa arvioidessa kuitenkin ole lähtökohta se millaisia ovat ko. uskonnon viralliset alkuperäiset 'pyhät' tekstit joihin kaikki nojaa, kuten mm. tuo ilmeinen luopioiden tappamiskäsky (en ole Koraania lukenut), joka kuvaa millaisista "arvomaailmoista" on kyse.

        Miten käy luopioille, islamista luopuneille, jotka asuvat islamilaisissa maissa, miten heitä kohdellaan, miten perheensä heihin suhtautuvat tai jäävätkö henkiin?

        Sitten on taasen asia erikseen miten länsimaisissa demokratioissa ko. kaltainen barbarismi on lailla kiellettyä ja rangaistavaa ja miten Koraaniakin noudattavan on pakon edessä siihen taivuttava.

        Tämän estämättä mm. islamilaista pakkonaittamista paenneita nuoria tyttöjä on vainottu ja jopa tepettu / kunniamurhattu länsimassa. Taannoin oli ulkolaisissa uutisissa tapaus jossa Belgiassa ko. tilanteessa sisarensa hyvin raa-asti ja barbaristi tappanut pakeni sen jälkeen alkuperäiseen kotimaahansa.

        Pakkonaittamisen pakeneminen oli sukuhäpeä ja rikos Koraanian periaatteita vastaan, mutta sisarensa barbaarinen lahtaaminen ei. Muistaakseni leikkasi sisarensa kurkun auki laidasta laitaan.

        Montako vastaava barbarismin uhria löytyy ns. kristillisyyden puolustamisen vuoksi?


      • RaamatunKertomaa
        ertyujhnb kirjoitti:

        Hhmmm ... Muistelet VT:n juutalaisia koskevia lakeja. Kristinuskossa on eri "pelisäännöt". Lue Joh. 8:3-11

        "Muistelet VT:n juutalaisia koskevia lakeja. Kristinuskossa on eri "pelisäännöt". Lue Joh. 8:3-11"

        Alla esimerkkiä siitä miten tuo samainen UT:n Jumala käski toimimaan VT:n aikaan. Tappamaan, tuhoamaan, murskaamaan pienokaiset kiviin, raiskamaan toisten vaimot ja ottamaan neitsyet itselleen sotasaaliiksi.

        Sitten edelleen hänen UT:n puolella oleva "rakkauden" sanomansa alimpana lainauksena. Miten se eroaa mistään extremistisen liikkeen totalitärismistä: joko olet kanssamme ja alistut meille tai olet meitä vastaan.

        Sitten monet fundamentalistit edelleen nykyään maalavaat ikuista h.elvetin kidutusta kaikille niille, jota eivät jaa dogmejaan.

        Epäinhimillistä henkistä väkivaltaa ja kiritystä kaikki tyyni.

        ***

        "He tulevat kaukaisesta maasta, taivaan ääristä, Herra ja hänen vihansa aseet, hävittämään kaiken maan. Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta. - - Kuka ikinä tavataan, se lävistetään, kuka kiinni joutuu, se miekkaan kaatuu. Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja ____ heidän vaimonsa raiskataan." - Jesasa 13:5, 6, 15, 16

        "Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin." - 4. Moos. 31:17, 18

        Vertaa ISIS:

        ”Hyökkääjät ampuivat ilmaan, ja kun pelästyneet ihmiset tulivat ulos kodeistaan, hyökkääjät alkoivat silpoa heitä viidakkoveitsillä ja sytyttivät heidän talonsa palamaan. Paikalla käyneet toimittajat kertoivat uhrien joukossa olevan pikkuvauvoja, lapsia, naisia ja vanhuksia, jotka eivät päässeet pakoon hyökkääjiltä.” (Helsingin sanomat 9. maaliskuuta 2010 sivu B2)

        ***

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

        "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "(Matt. 10:34-38)


      • lopetaräkyttäminen

        Jos Raamattu kertoo julmasta Jumalasta, niin mitä järkeä on lukea sitä. Et kai vaan ole tyhmä? Kirjoita itsellesi sopiva raamattu ja lue sitä. Toinen vaihtoehto on kääntyä muslimiksi ja lukea koraania. Islam on rauhan uskonto, vai mitä?

        Raamatun Jumalaa vastaan kapinoiminen on turhaa ajan hukkaa. Jumala on mikä on ja sillä sipuli. Valitettavasti Raamatun sisältö ei tule koskaan muuttumaan, ei vaikka kuinka sitä haluaisit.


      • RaamatunKertomaa
        lopetaräkyttäminen kirjoitti:

        Jos Raamattu kertoo julmasta Jumalasta, niin mitä järkeä on lukea sitä. Et kai vaan ole tyhmä? Kirjoita itsellesi sopiva raamattu ja lue sitä. Toinen vaihtoehto on kääntyä muslimiksi ja lukea koraania. Islam on rauhan uskonto, vai mitä?

        Raamatun Jumalaa vastaan kapinoiminen on turhaa ajan hukkaa. Jumala on mikä on ja sillä sipuli. Valitettavasti Raamatun sisältö ei tule koskaan muuttumaan, ei vaikka kuinka sitä haluaisit.

        Tuleeko tuo henkilöön käyvä ja agressiivinen mihinkään vastaamaton tunteenpurkaus tulkita kristinuskovan sellaiseksi ja joka samalla heijastaa jumalkuvaansa?

        Mutta logiikkasi ontuvuudesta kuitenkin jotakin. Miten Raamatun kertomiin voisi edes ottaa kantaa ellei siihen ole perehytnyt?

        Toiseksi. Varsinkin fundamentalisti-uskovat tyrkyttävät teesejään ainoina oikeina pelastavina totuuksia ja sitten niiden ongelmallisuuksiin, ristiriitoihin ja kestämättömyyksiin ei tulisi ottaa kantaa, mutta kun sen tekee, niin vastassa on agressiivinen argumentum ad hominem-reaktio, joka sekin kertoo omaa kiletään.

        Uskonnoissa on jo sisäänrakennettuna tuo epäterve agressiivisyys ja vihamielisyys, joko olet kanssamme alistuen mielesi ja maailmankuviesi formatoinnillemme tai olet meitä vastaan, sekä osalla vielä boonuksena ikuisella hel.vetillä uhkailu.

        Aivan sama kaava kuin missä tahansa extremistisessä ideologiassa.


      • ertyuikjbv

        "Tuleeko tuo henkilöön käyvä ja agressiivinen mihinkään vastaamaton tunteenpurkaus tulkita kristinuskovan sellaiseksi ja joka samalla heijastaa jumalkuvaansa?"

        Olet vapaa tulkitsemaan asian niin kuin itsellesi sopii. Myös Raamattua voit tulkita niin kuin hyvältä tuntuu, mutta totuus ei valitettavasti löydy tulkinnoistasi.

        "Mutta logiikkasi ontuvuudesta kuitenkin jotakin. Miten Raamatun kertomiin voisi edes ottaa kantaa ellei siihen ole perehytnyt?"

        Sitä juuri ihmettelen, mikä on motiivi lukea Raamattua kuin se kuuuisa piru ja etsiä sieltä itselleen sopivia kohtia ja yrittää niiden avulla mitätöidä kristinusko ja Jumala. Voit yrittää sitä ihan rauhassa, mutta tulet taistelusi häviämään, niin kuin kaikki "viisaat" ennen sinua ovat taistelunsa hävinneet.

        "Toiseksi. Varsinkin fundamentalisti-uskovat tyrkyttävät teesejään ainoina oikeina pelastavina totuuksia ja sitten niiden ongelmallisuuksiin, ristiriitoihin ja kestämättömyyksiin ei tulisi ottaa kantaa, mutta kun sen tekee, niin vastassa on agressiivinen argumentum ad hominem-reaktio, joka sekin kertoo omaa kiletään."

        Tuo fundamentalistikortti on jo loppuun kaluttu. Keksi jotain uutta.
        Jos totuuden kertominen on mielestäsi aggressiota, niin silloinhan totuus on ilmaissut sen minkä sen tuleekin ilmaista. Totuutta ei pääse pakoon valehtelemalla toisille, eikä ainakaan valehtelemalla itselleen.

        "Uskonnoissa on jo sisäänrakennettuna tuo epäterve agressiivisyys ja vihamielisyys, joko olet kanssamme alistuen mielesi ja maailmankuviesi formatoinnillemme tai olet meitä vastaan, sekä osalla vielä boonuksena ikuisella hel.vetillä uhkailu."

        Valitettavasti helvetti on olemassa ja se on totta. Ihmisten helvetillä uhkailut voit jättää omaan arvoonsa, mutta Raamatun kertomukset helvetistä ja sen todellisuudesta on syytä ottaa vakavasti.
        Jumala on valmistanut pojassaan Jeesuksessa mahdollisuuden välttää helvetti (iankaikkinen ero Jumalasta).
        Kysymyksessä on vakava asia, jolla ei pidä leikkiä. Kysymys on ihmisen iankaikkisesta sielusta joka on korvaamattoman arvokas.
        Entä jos "fundamentalistit" ovat sittenkin oikeassa?


      • RaamatunKertomaa
        ertyuikjbv kirjoitti:

        "Tuleeko tuo henkilöön käyvä ja agressiivinen mihinkään vastaamaton tunteenpurkaus tulkita kristinuskovan sellaiseksi ja joka samalla heijastaa jumalkuvaansa?"

        Olet vapaa tulkitsemaan asian niin kuin itsellesi sopii. Myös Raamattua voit tulkita niin kuin hyvältä tuntuu, mutta totuus ei valitettavasti löydy tulkinnoistasi.

        "Mutta logiikkasi ontuvuudesta kuitenkin jotakin. Miten Raamatun kertomiin voisi edes ottaa kantaa ellei siihen ole perehytnyt?"

        Sitä juuri ihmettelen, mikä on motiivi lukea Raamattua kuin se kuuuisa piru ja etsiä sieltä itselleen sopivia kohtia ja yrittää niiden avulla mitätöidä kristinusko ja Jumala. Voit yrittää sitä ihan rauhassa, mutta tulet taistelusi häviämään, niin kuin kaikki "viisaat" ennen sinua ovat taistelunsa hävinneet.

        "Toiseksi. Varsinkin fundamentalisti-uskovat tyrkyttävät teesejään ainoina oikeina pelastavina totuuksia ja sitten niiden ongelmallisuuksiin, ristiriitoihin ja kestämättömyyksiin ei tulisi ottaa kantaa, mutta kun sen tekee, niin vastassa on agressiivinen argumentum ad hominem-reaktio, joka sekin kertoo omaa kiletään."

        Tuo fundamentalistikortti on jo loppuun kaluttu. Keksi jotain uutta.
        Jos totuuden kertominen on mielestäsi aggressiota, niin silloinhan totuus on ilmaissut sen minkä sen tuleekin ilmaista. Totuutta ei pääse pakoon valehtelemalla toisille, eikä ainakaan valehtelemalla itselleen.

        "Uskonnoissa on jo sisäänrakennettuna tuo epäterve agressiivisyys ja vihamielisyys, joko olet kanssamme alistuen mielesi ja maailmankuviesi formatoinnillemme tai olet meitä vastaan, sekä osalla vielä boonuksena ikuisella hel.vetillä uhkailu."

        Valitettavasti helvetti on olemassa ja se on totta. Ihmisten helvetillä uhkailut voit jättää omaan arvoonsa, mutta Raamatun kertomukset helvetistä ja sen todellisuudesta on syytä ottaa vakavasti.
        Jumala on valmistanut pojassaan Jeesuksessa mahdollisuuden välttää helvetti (iankaikkinen ero Jumalasta).
        Kysymyksessä on vakava asia, jolla ei pidä leikkiä. Kysymys on ihmisen iankaikkisesta sielusta joka on korvaamattoman arvokas.
        Entä jos "fundamentalistit" ovat sittenkin oikeassa?

        "Sitä juuri ihmettelen, mikä on motiivi lukea Raamattua kuin se kuuuisa piru ja etsiä sieltä itselleen sopivia kohtia ja yrittää niiden avulla mitätöidä kristinusko ja Jumala. "

        Kristinuskova voi olla vain kristinuskon todellisen veri-historian sivuuttamalla, soveltamalla, selektiivistä luentaa soveltamalla, itselleen valehtelemalla ja kongitiivistä dissonanssia soveltamalla ja sivuuttamalla ko. uskomuksien räikeät ristiriidat ja kestämättömyydet, ne samat jotka uskova toisaalla tapahtuvina tuomitsee.

        "Voit yrittää sitä ihan rauhassa, mutta tulet taistelusi häviämään, niin kuin kaikki "viisaat" ennen sinua ovat taistelunsa hävinneet."

        Tuolla häviämisellä voidaan tarkoittaa vain VT:n jumaluuden nimissä tuolloin suoritettuja epäinhimillisiä vainoja ja lahtaamisia, niissä enneaikaisesti kuolleita, sekä sittemmin muita viattomien vainoja, kidutuksia, raiskauksia ja tuhotöitä ja lahtaamisia mm. ristiretkien demonisuuksissa.

        "Valitettavasti helvetti on olemassa ja se on totta. Ihmisten helvetillä uhkailut voit jättää omaan arvoonsa, mutta Raamatun kertomukset helvetistä ja sen todellisuudesta on syytä ottaa vakavasti."

        Helvetti on vain uskovien uskomuksissa ja sen avulla tapahtuvassa henkisessä kitristämisessä, eli henkisessä väkivallassa, ei missään muualla.

        "Kysymyksessä on vakava asia, jolla ei pidä leikkiä. Kysymys on ihmisen iankaikkisesta sielusta joka on korvaamattoman arvokas."

        Kysymys on puhtaasti ihmistekoisesta, universaalit ihmisarvot maahan polkevasta extremistisyydestä, ei muusta, kuten edellisessä viestissäni jo mainitsin.

        Ps. Entäpä jos kilpailevien uskontojen fundamentalistit ovatkin oikeassa, ei se mihin olet ehdollistuen kasvanut sisälle ... islamissakin on hel.vetti vääräuskoisille ja myös he ovat vakuuttuneita omast atotuudestaan ;-)

        "Islam ei siis ole vain uskonto. Se on tärkein uskonto ja ainoa Jumalan (s.w.t.) hyväksymä uskonto. Tämä ei ole muslimien väite, vaan Jumalallinen totuus, joka paljastettiin Pyhässä Koraanissa yli 14 vuosisataa sitten seitsemän taivaan tuolta puolen."

        - http://www.islamopas.com/bok/uskomme.htm

        Islamin on arvioitu olevan maailman suurin uskonto vuoteen 2050 mennessä.

        Miksi kristinusko on menestynyt 2000-vuoden aikana niin huonosti ristiretkien laajamittaisista vainoista ja tappamalla, sekä kidutuksella pakkokäännytyksestä huolimatta (edustaa vain noin 30%:a maailman populaatiosta ja sen kannatus murenee kaiken aikaa)?

        Nämä hel.vetti-uskontojen jumaluudet ovat kuin mies, joka osittaa aseella naista päähän ja vaatii häntä rakastamaan itseään tai muutoin uhkaa ampua aivonsa seinälle. Mikäli nainen suostuu 'rakastamaan 'miestä, niin tämä antaa hänelle tyhjiä lupauksia.


      • weryuikhv

        Voit luottaa siihen, että totuus selviää sinulle, minulle kuin muslimillekin.
        Ei ole minun vika, että ihminen joutuu h.elvettin ilman Jeesusta. Minä uskon sen minkä raamattu on ilmoittanut. Raamattuun ei ole pakko uskoa missään maassa, mutta koraaniin on pakko uskoa monesskin maassa, muuten on henkikulta vaarassa.
        Suomessa on uskonnonvapaus. Se tarkoittaa sitä, että voit kääntyä muslimiksi (ellet jo ole) milloin vain ja herjata kristinuskoa niin paljon kuin vain ikinä haluat.
        Kristinuskon herjaamisesta sinua ei vainota, mutta islamin kanssa kannattaa olla tarkempi, jos pelkäät vainoja.

        Olet potentiaalinen kristitty. Mitä enemmän ihminen vastustaa Jumalaa, sen kiinnostuneempi hän Jumalasta on.
        Sinulle on kerrottu totuus ja sinua on varoitettu. Sinä teet valintasi itse. Et voi kerran iankaikkisen tuomarin (Jumalan) edessä puolustautua "en tiennyt, että vain Jeesuksen sovitustyön kautta voi saada iankaikkisen elämän".


      • RaamatunKertomaa
        weryuikhv kirjoitti:

        Voit luottaa siihen, että totuus selviää sinulle, minulle kuin muslimillekin.
        Ei ole minun vika, että ihminen joutuu h.elvettin ilman Jeesusta. Minä uskon sen minkä raamattu on ilmoittanut. Raamattuun ei ole pakko uskoa missään maassa, mutta koraaniin on pakko uskoa monesskin maassa, muuten on henkikulta vaarassa.
        Suomessa on uskonnonvapaus. Se tarkoittaa sitä, että voit kääntyä muslimiksi (ellet jo ole) milloin vain ja herjata kristinuskoa niin paljon kuin vain ikinä haluat.
        Kristinuskon herjaamisesta sinua ei vainota, mutta islamin kanssa kannattaa olla tarkempi, jos pelkäät vainoja.

        Olet potentiaalinen kristitty. Mitä enemmän ihminen vastustaa Jumalaa, sen kiinnostuneempi hän Jumalasta on.
        Sinulle on kerrottu totuus ja sinua on varoitettu. Sinä teet valintasi itse. Et voi kerran iankaikkisen tuomarin (Jumalan) edessä puolustautua "en tiennyt, että vain Jeesuksen sovitustyön kautta voi saada iankaikkisen elämän".

        "Raamattuun ei ole pakko uskoa missään maassa, mutta koraaniin on pakko uskoa monesskin maassa, muuten on henkikulta vaarassa."

        Kongitiivinen dissonanssi ohjaa sinut sivuuttamaan kristinuskon vaino-veri-pakkokäännytys-historian todellisuuden, sekä _sivuuttamaan toistamiseen_ kaiken sen mitä on laitettu esille ylempänä ja loikkimaan noihin julistuksiin. Tuollaista sokean itsekritiikitöntä ja itse-suggestioista mentaliteettia se uskovuus edellyttää.

        Toisekseen tämä "Uskontojen uhrit" -palsta ei ole tarkoitettu julistuspalstaksi, jollaiseksi fundamentalistit koettavat sen toismaiseen pervertisoida.

        Mikäli Euroopassa Ranskan vallankumouksen myötä demokratia ei olisi dominon tavoin syrjäyttänyt kirkon veristä totalitärismivaltaa Euroopassa, niin tilanne näyttäisi aivan toiselta. Demokratian voitettua ja kirkovallan luhistuttua myös kaikki kristilliset ns. uususkonnot kuten mm. helluntai-kouhka-hurmokselliset uskonliikkeet saivat mahdollisuuden syntyä ja puhua vapaasti.

        "Olet potentiaalinen kristitty. Mitä enemmän ihminen vastustaa Jumalaa, sen kiinnostuneempi hän Jumalasta on."

        Päinvastoin. Mitä lähemmin jälkikäteisesti kirjoitettujan kiisteltyjen koosteiden kanooniin, Raamattuun ja kristillisyyden historiaankin perehtyy, niin sitä mahdototmammaksi koko konsepti muodostuu.

        "Sinulle on kerrottu totuus ja sinua on varoitettu. Sinä teet valintasi itse."

        Niin, liki joka ainoa ketjussa multinikkien takaa puskista lausumaasi uskomuksiesi "totuuteen" sisältyy tuo kristinuskoon sisäään rakennettu hengellis-henkinen väkivalta, kiristäminen ja uhkailu. Sairasta ja epäinhimillistä uskovuutta.

        Ps. Onhan se 'kuin sattumaa' miten ihmisten itsensä luomat jumalkuvat ovat kuin ihmiset itse, sekä hyvässä että pahassa. VT on karmeaa luettavaa, ihmisen kammottava raadollisuus pahimmillaan, tapahtumat ja teot joille on vain annettu jumalisuuden leima, muutoin ne eivät eroa mitenkään sadististen ihmisten teoista.


      • islamonrauhanuskonto
        RaamatunKertomaa kirjoitti:

        "Raamattuun ei ole pakko uskoa missään maassa, mutta koraaniin on pakko uskoa monesskin maassa, muuten on henkikulta vaarassa."

        Kongitiivinen dissonanssi ohjaa sinut sivuuttamaan kristinuskon vaino-veri-pakkokäännytys-historian todellisuuden, sekä _sivuuttamaan toistamiseen_ kaiken sen mitä on laitettu esille ylempänä ja loikkimaan noihin julistuksiin. Tuollaista sokean itsekritiikitöntä ja itse-suggestioista mentaliteettia se uskovuus edellyttää.

        Toisekseen tämä "Uskontojen uhrit" -palsta ei ole tarkoitettu julistuspalstaksi, jollaiseksi fundamentalistit koettavat sen toismaiseen pervertisoida.

        Mikäli Euroopassa Ranskan vallankumouksen myötä demokratia ei olisi dominon tavoin syrjäyttänyt kirkon veristä totalitärismivaltaa Euroopassa, niin tilanne näyttäisi aivan toiselta. Demokratian voitettua ja kirkovallan luhistuttua myös kaikki kristilliset ns. uususkonnot kuten mm. helluntai-kouhka-hurmokselliset uskonliikkeet saivat mahdollisuuden syntyä ja puhua vapaasti.

        "Olet potentiaalinen kristitty. Mitä enemmän ihminen vastustaa Jumalaa, sen kiinnostuneempi hän Jumalasta on."

        Päinvastoin. Mitä lähemmin jälkikäteisesti kirjoitettujan kiisteltyjen koosteiden kanooniin, Raamattuun ja kristillisyyden historiaankin perehtyy, niin sitä mahdototmammaksi koko konsepti muodostuu.

        "Sinulle on kerrottu totuus ja sinua on varoitettu. Sinä teet valintasi itse."

        Niin, liki joka ainoa ketjussa multinikkien takaa puskista lausumaasi uskomuksiesi "totuuteen" sisältyy tuo kristinuskoon sisäään rakennettu hengellis-henkinen väkivalta, kiristäminen ja uhkailu. Sairasta ja epäinhimillistä uskovuutta.

        Ps. Onhan se 'kuin sattumaa' miten ihmisten itsensä luomat jumalkuvat ovat kuin ihmiset itse, sekä hyvässä että pahassa. VT on karmeaa luettavaa, ihmisen kammottava raadollisuus pahimmillaan, tapahtumat ja teot joille on vain annettu jumalisuuden leima, muutoin ne eivät eroa mitenkään sadististen ihmisten teoista.

        Onneksi Nizzan iskuilla ei ole mitään tekemistä islamin kanssa, niin kuin ei muillakaan Ranskassa, Belgiassa, Lontoossa... tehtyjen terrori-iskujen kanssa. On se kristinusko hurja uskonto.


      • wertyujhb
        RaamatunKertomaa kirjoitti:

        "Raamattuun ei ole pakko uskoa missään maassa, mutta koraaniin on pakko uskoa monesskin maassa, muuten on henkikulta vaarassa."

        Kongitiivinen dissonanssi ohjaa sinut sivuuttamaan kristinuskon vaino-veri-pakkokäännytys-historian todellisuuden, sekä _sivuuttamaan toistamiseen_ kaiken sen mitä on laitettu esille ylempänä ja loikkimaan noihin julistuksiin. Tuollaista sokean itsekritiikitöntä ja itse-suggestioista mentaliteettia se uskovuus edellyttää.

        Toisekseen tämä "Uskontojen uhrit" -palsta ei ole tarkoitettu julistuspalstaksi, jollaiseksi fundamentalistit koettavat sen toismaiseen pervertisoida.

        Mikäli Euroopassa Ranskan vallankumouksen myötä demokratia ei olisi dominon tavoin syrjäyttänyt kirkon veristä totalitärismivaltaa Euroopassa, niin tilanne näyttäisi aivan toiselta. Demokratian voitettua ja kirkovallan luhistuttua myös kaikki kristilliset ns. uususkonnot kuten mm. helluntai-kouhka-hurmokselliset uskonliikkeet saivat mahdollisuuden syntyä ja puhua vapaasti.

        "Olet potentiaalinen kristitty. Mitä enemmän ihminen vastustaa Jumalaa, sen kiinnostuneempi hän Jumalasta on."

        Päinvastoin. Mitä lähemmin jälkikäteisesti kirjoitettujan kiisteltyjen koosteiden kanooniin, Raamattuun ja kristillisyyden historiaankin perehtyy, niin sitä mahdototmammaksi koko konsepti muodostuu.

        "Sinulle on kerrottu totuus ja sinua on varoitettu. Sinä teet valintasi itse."

        Niin, liki joka ainoa ketjussa multinikkien takaa puskista lausumaasi uskomuksiesi "totuuteen" sisältyy tuo kristinuskoon sisäään rakennettu hengellis-henkinen väkivalta, kiristäminen ja uhkailu. Sairasta ja epäinhimillistä uskovuutta.

        Ps. Onhan se 'kuin sattumaa' miten ihmisten itsensä luomat jumalkuvat ovat kuin ihmiset itse, sekä hyvässä että pahassa. VT on karmeaa luettavaa, ihmisen kammottava raadollisuus pahimmillaan, tapahtumat ja teot joille on vain annettu jumalisuuden leima, muutoin ne eivät eroa mitenkään sadististen ihmisten teoista.

        Hulluja nuo kristityt Turkissakin. Yrittivät kaataa rauhan uskontoa edustavan ja rauhaa rakastavan hallituksen! Missä islam, siellä rauha.


      • RaamatunKertomaa
        islamonrauhanuskonto kirjoitti:

        Onneksi Nizzan iskuilla ei ole mitään tekemistä islamin kanssa, niin kuin ei muillakaan Ranskassa, Belgiassa, Lontoossa... tehtyjen terrori-iskujen kanssa. On se kristinusko hurja uskonto.

        On liian helpoa, hätäistä ja epäanalyttistä laittaa kaikkea suoralt akädeltä samaan säkkiin. Juuri sillä metodilla Hitlerkin ja vastaavat ovat massoja toisiaan vastaan aivopessyt.

        Tällä hetkellä vaikuttaa, että Nicen massamurhan tehnyt oli huonossa hapessa ollut ja persoonaongelmainen yksilö, sekä sosiaalisesti eristäytynyt henkilö raha- ja imissuhdeongelmineen aivan samaan tapaan kuin ne lukuisat mm. Jenkkien "kristityt" massamurhaajat.

        Jenkeissä myös "kristityt" poliisit toistuvasti rasisti-murhaavat viarantoimessaan, vain piiloutuen virkansa taakse.

        Se, että ISIS on nyt julistautunut Nicen massamurhan tekijäksi riskeeraa olla puhdasta itse-markkinointia jolla koetetaan extremistejä aivopestä ko. kaltaisiin tekoihin.

        Toistaiseksi tutkimluksista lukemani perusteella poliisit eivät ole löytäneet tuon massamurhaajan materialista ISISiin viittaavaa, mutta katsotaan mitä tutkilukset lopulta tuovat esille.

        " Missä islam, siellä rauha."

        Niin, ei siitä ihmiskunan historiassa niin kovin pitkä aika ole kuin kristityistä voitiin sanoa aivan samalla tavalla, jotka molemmat juutalaisuuden lisäksi ovat samaa abrahamilaista juurta.

        Ohessa tuon "rakkaudellisen" ja nykyisin hel.vetillä ihmisiä sadistisesti kiristävän kristinuskon johtajan Jeesuksen rakkaudelliset ja inhimilliset sanat.

        Miten tuo eromaa mistään ideologisesta extremistisyydestä? Vastaava kaava kaikissa, joko olet kanssamme ja alistut mielesi formatoinnille tai olet meitä vastaan.

        ***

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

        "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "(Matt. 10:34-38)

        ***

        Sitten keksiajan kirkon verinen hirmuvalta joutui väistymään demokratian tieltä.

        Ei länsimaiden nykytilanne ole kristillisyyden ansiota, vaan sivistyneemmän demokratian ja universaalien perus-ihmisarvojen voiton ansiota.

        Islam ja tarkemmin sanoen sen äärisiipi tosin vaikuttaa jämähtäneen sinne Raamatun Jumalan hirmutekojen VT:n aikakauteen.

        On kuitenkin hyvä olla unohtamatta, että suuri tai suurin (?) osa islmailaisista on maltillisia ja rauhaa kannattavia ja kärsivät itse noiden extremistien vuoksi.


      • wertyhvbnmki
        wertyujhb kirjoitti:

        Hulluja nuo kristityt Turkissakin. Yrittivät kaataa rauhan uskontoa edustavan ja rauhaa rakastavan hallituksen! Missä islam, siellä rauha.

        Missä islam, siellä demokratia. Missä kristinusko, siellä diktatuuri. Kaikki islaminuskoiset valtiot ovat perinteisesti olleet demokraattisia ja ihmisoikeuksia kunnioittavia. Islam todellakin on rauhan uskonto.

        Islam kunnioittaa homoseksuaaleja ja vääräuskoisia. Muhammed toi rauhan sanoman, Jeesus miekan ja väkivallan.
        Rakkaus-sana mainitaan koraanissa ainakin 1230 kertaa, raamatussa ei kertaakaan.
        Muhammed käski kääntämään vihollisille toisenkin posken, Jeesus käski lyömään takaisin ja lujaa!


      • lueraamattusi
        wertyhvbnmki kirjoitti:

        Missä islam, siellä demokratia. Missä kristinusko, siellä diktatuuri. Kaikki islaminuskoiset valtiot ovat perinteisesti olleet demokraattisia ja ihmisoikeuksia kunnioittavia. Islam todellakin on rauhan uskonto.

        Islam kunnioittaa homoseksuaaleja ja vääräuskoisia. Muhammed toi rauhan sanoman, Jeesus miekan ja väkivallan.
        Rakkaus-sana mainitaan koraanissa ainakin 1230 kertaa, raamatussa ei kertaakaan.
        Muhammed käski kääntämään vihollisille toisenkin posken, Jeesus käski lyömään takaisin ja lujaa!

        Siis mikä sekoilija-provo oikein olet? Islamista on posken kääntäminen kaukana..


      • wertyuhjmkl
        lueraamattusi kirjoitti:

        Siis mikä sekoilija-provo oikein olet? Islamista on posken kääntäminen kaukana..

        Nohnoh, älähän nyt ala vetää juttujasi takaisin. Ensin ihailet islamia, sitten käännyt sitä vastaan. Et voi olla yhtäaikaa puolesta ja vastaan.
        Tällä palstalla ja tässä(kin) ketjussa kristinusko nähdään maailman syöpänä, mutta islamia ihaillaan. Voi kun ymmärtäisit minkä puolesta olet ja mitä vastaan.


      • wertyuhnmlpöä
        RaamatunKertomaa kirjoitti:

        On liian helpoa, hätäistä ja epäanalyttistä laittaa kaikkea suoralt akädeltä samaan säkkiin. Juuri sillä metodilla Hitlerkin ja vastaavat ovat massoja toisiaan vastaan aivopessyt.

        Tällä hetkellä vaikuttaa, että Nicen massamurhan tehnyt oli huonossa hapessa ollut ja persoonaongelmainen yksilö, sekä sosiaalisesti eristäytynyt henkilö raha- ja imissuhdeongelmineen aivan samaan tapaan kuin ne lukuisat mm. Jenkkien "kristityt" massamurhaajat.

        Jenkeissä myös "kristityt" poliisit toistuvasti rasisti-murhaavat viarantoimessaan, vain piiloutuen virkansa taakse.

        Se, että ISIS on nyt julistautunut Nicen massamurhan tekijäksi riskeeraa olla puhdasta itse-markkinointia jolla koetetaan extremistejä aivopestä ko. kaltaisiin tekoihin.

        Toistaiseksi tutkimluksista lukemani perusteella poliisit eivät ole löytäneet tuon massamurhaajan materialista ISISiin viittaavaa, mutta katsotaan mitä tutkilukset lopulta tuovat esille.

        " Missä islam, siellä rauha."

        Niin, ei siitä ihmiskunan historiassa niin kovin pitkä aika ole kuin kristityistä voitiin sanoa aivan samalla tavalla, jotka molemmat juutalaisuuden lisäksi ovat samaa abrahamilaista juurta.

        Ohessa tuon "rakkaudellisen" ja nykyisin hel.vetillä ihmisiä sadistisesti kiristävän kristinuskon johtajan Jeesuksen rakkaudelliset ja inhimilliset sanat.

        Miten tuo eromaa mistään ideologisesta extremistisyydestä? Vastaava kaava kaikissa, joko olet kanssamme ja alistut mielesi formatoinnille tai olet meitä vastaan.

        ***

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

        "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "(Matt. 10:34-38)

        ***

        Sitten keksiajan kirkon verinen hirmuvalta joutui väistymään demokratian tieltä.

        Ei länsimaiden nykytilanne ole kristillisyyden ansiota, vaan sivistyneemmän demokratian ja universaalien perus-ihmisarvojen voiton ansiota.

        Islam ja tarkemmin sanoen sen äärisiipi tosin vaikuttaa jämähtäneen sinne Raamatun Jumalan hirmutekojen VT:n aikakauteen.

        On kuitenkin hyvä olla unohtamatta, että suuri tai suurin (?) osa islmailaisista on maltillisia ja rauhaa kannattavia ja kärsivät itse noiden extremistien vuoksi.

        Munchenissä joku taas toteutti Jeesuksen opetusta. Joku ristiretkeläinen tarttui aseeseen ja loppu on kuin kristinuskon käsikirjoituksesta.


      • werty7uijhgjklöä
        RaamatunKertomaa kirjoitti:

        On liian helpoa, hätäistä ja epäanalyttistä laittaa kaikkea suoralt akädeltä samaan säkkiin. Juuri sillä metodilla Hitlerkin ja vastaavat ovat massoja toisiaan vastaan aivopessyt.

        Tällä hetkellä vaikuttaa, että Nicen massamurhan tehnyt oli huonossa hapessa ollut ja persoonaongelmainen yksilö, sekä sosiaalisesti eristäytynyt henkilö raha- ja imissuhdeongelmineen aivan samaan tapaan kuin ne lukuisat mm. Jenkkien "kristityt" massamurhaajat.

        Jenkeissä myös "kristityt" poliisit toistuvasti rasisti-murhaavat viarantoimessaan, vain piiloutuen virkansa taakse.

        Se, että ISIS on nyt julistautunut Nicen massamurhan tekijäksi riskeeraa olla puhdasta itse-markkinointia jolla koetetaan extremistejä aivopestä ko. kaltaisiin tekoihin.

        Toistaiseksi tutkimluksista lukemani perusteella poliisit eivät ole löytäneet tuon massamurhaajan materialista ISISiin viittaavaa, mutta katsotaan mitä tutkilukset lopulta tuovat esille.

        " Missä islam, siellä rauha."

        Niin, ei siitä ihmiskunan historiassa niin kovin pitkä aika ole kuin kristityistä voitiin sanoa aivan samalla tavalla, jotka molemmat juutalaisuuden lisäksi ovat samaa abrahamilaista juurta.

        Ohessa tuon "rakkaudellisen" ja nykyisin hel.vetillä ihmisiä sadistisesti kiristävän kristinuskon johtajan Jeesuksen rakkaudelliset ja inhimilliset sanat.

        Miten tuo eromaa mistään ideologisesta extremistisyydestä? Vastaava kaava kaikissa, joko olet kanssamme ja alistut mielesi formatoinnille tai olet meitä vastaan.

        ***

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

        "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "(Matt. 10:34-38)

        ***

        Sitten keksiajan kirkon verinen hirmuvalta joutui väistymään demokratian tieltä.

        Ei länsimaiden nykytilanne ole kristillisyyden ansiota, vaan sivistyneemmän demokratian ja universaalien perus-ihmisarvojen voiton ansiota.

        Islam ja tarkemmin sanoen sen äärisiipi tosin vaikuttaa jämähtäneen sinne Raamatun Jumalan hirmutekojen VT:n aikakauteen.

        On kuitenkin hyvä olla unohtamatta, että suuri tai suurin (?) osa islmailaisista on maltillisia ja rauhaa kannattavia ja kärsivät itse noiden extremistien vuoksi.

        Munchenin joukkomurhaajalla ei ole mitään tekemistä islamin kanssa. Tekijä oli Ilmeisesti ateisti, kun vihasi kristinukoa ja länsimaisia arvoja, mutta muslimi hän ei missään tapauksessa ollut. Islam on rauhan uskonto, eikä sen edustajat koskaan syyllistyisi joukkomurhiin.


    • Shoppailet lisää. Käänny kokeeksi vaikkapa buddhalaiseksi ja sit jainalaiseksi.

      Voisit shintolaisuuttakin kokeilla ja maitpurkkilaisuutta. Tuo viimeinen sentään on ihan käsinkosketeltava ja ihan uhtä voimallinen kuin alla ja jahvekin. Tai oikeastaan voimakkaampi, kun tarjoaa ravintoa ja sammuttaa janon.

      • finniskanen

        Käänny sie suomalaiseksi!


    • Eroilmoitus

      Eikö voi vain vetäytyä pois toiminnasta? Kuulutaanko Suomessa virallisesti islamilaiseen seurkuntaan? Maksaako seurakuntalainen "kymmenykset"?
      Jos järjestäytyminen on virallista, niin eroamisen luulisi sujuvan ilmoituksella.

    • siirtykääseteenpäin

      Hei kuulkaa!

      Tää aloitus oli 5 (viisi) vuotta sitten.

      Tää joku on siirtynyt nyt eteenpäin.
      Nyt olette keskustelleet asiasta.

      Siirtykää tekin eteenpäin ja tehkää jotain muuta!

      Go on!

      • RaamatunKertomaa

        "Siirtykää tekin eteenpäin ja tehkää jotain muuta!"

        Miksi sinä olet ketjussa naivistelemassa? Miksi sinua aina edelleen valitettavasti ajankohtisen _aiheen_ käsittely häristee, sillä islamin todellisuus ei ole muuksi muututnut (vaikka avaaja olisikin saanut omaan tilanteeseen välimatkaa)?


    • HansHymen

      Kristinusko on vaarallisin uskonto tällä hetkellä. Joka minuutti surmataan 10000 rauhaa rakastavaa muslimia ja ateistia Jeesuksen nimessä, vai mitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe