Tyrhauttaa...

yksin yksinäineN

Tämä elämä. Ei sillä etteikö se olisi antanut myös paljon hyvää, mutta ujous ja sen tuoma yksinäisyys on raskasta, varsinkin kun siitä ei voi puhua.

Minut tähän tilanteeseen on ehkä ajanut osittain kotikasvatus (en syytä, mutta vahva äiti persoona ja lisäksi autoritaasinen kasvatus-tyyli) jossa tunsin koko aikaista alemmuutta muiden perheen jäsenien rinnalla.

Toinen ujouteen ja yksinäisyyteen ajava tekiä oli entinen suhteeni, jollain lailla olin kaitietoisesti hakeutunut vahvan ihmisen rinnalle, jonka oli helppo alistaa ja määrätä, eli suhde ei tosiaankaan ollut tasapainoinen "kunnioitetaan toinen toisiamme"-suhde, vaan lähinnä hän vei ja minä vikisin. Ero tuli ja siitä yli päästyäni voisin sanoa, että onneksi, vaikka kyllähän se syventi yksinäisyyttäni.

Nyt kun kaikestaon päässyt yli, elämä kutakuinkin mallillaan ja itsekin jopa voin olosuhteisiin nähden hyvin, ujous estää tutustumasta uusiin ihmisiin, solmimaan ehkä jopa uutta parisuhdetta. Olen huomannut, että ennen tunsin alemmuutta perheen jäseniä kohtaan ja nyt kaikkia ihmisiä kohtaan. Eli tuntuu kuin kaikki olisi ylempi arvoisia verrattuna minuun..

En ole masentunut, lääkärissä olen käynyt juttelemassa tästäkin, uniongelmia tosin on, mutta tuskin virkeämpi olotila saisi minua yhtään rohkeammaksi. En ole mikään itsemurhaa yrittävä ihminen, koska luovuttaa ei saa. Silti olisi mukavaa, jos olisi joku jonka kanssa voisi keskustella, kirjoittaa tai että olisi edes joku joka voisi tavallaan ymmärtää..

http://www.youtube.com/watch?v=M4jxL9s_tDA

Onko joku päässyt ujoudesta ja sen tuomasta yksinäisyydestä eroon? Vai onko tämä todella minun tarkoitus tällä hassulla pallolla?

7

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24

      Moro!
      Itsekin koen itseni alempiarvoiseksi muihin nähden vaikka ei kait mitään oikeaa syytä olekaan..Ainakaan tossa suhdepuolella.. Mutta jossain vaiheessa sille kyynisyydelle ei vaan voi minkään jos tuntuu siltä että paska valuu niskaan vaikka kuinka on tekevinään hyvää ja ajattelematta muista pahaa. Jos kiinnostaa nii vaihdellaan kuulumisia.

      • yksin yksinäineN

        Kiinnostaa kyllä ja olisi mukavaa jos tämä joskus toteutuisi.


      • 6
        yksin yksinäineN kirjoitti:

        Kiinnostaa kyllä ja olisi mukavaa jos tämä joskus toteutuisi.

        Laita postia tulemaan paijathame85atluukku.com


    • heippa sulle!

      Kuinka vanha oot? Mä olin ennen ujo mut en enään. Yksinäinen tosin olen vieläkin. Tosin jos uuden ihmisen tapaa niin kyllä siinä tilanteessa hiukan ujostelee vieläkin mut se menee ohi.

    • JK

      E

    • yksin yksinäineN

      Olen 24 vuotias nainen.. Ja ihan mielelläni juttelisin ihmisten kanssa jotka kokeneet jotain samaa kuin minä. Kuinka vaan saisi yhteyden näihin ihmisiin? En tässä haluais mitään ylimääräistä sähköpostia ruveta keksimään tai muuta selllaista...

    • haippa sulle!

      Ujous lähtee tapaamalla ihmisiä. En oikein usko et siihen muuta lääkettä on. Ehkä jos löydät toisen ujon ja pääset treffeille sen kaa niin siten vois ujous helpottuu. Tai ei se välttämättä ujo tarvii olla. joku joka puhuu jonkun verran. Mä taidan olla liian vanha ku olen 35 v

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe