Viikko-pari sitten alkoi sellainen ongelma, että näyttö toimii vain tietyissä asennoissa. Muulloin on mustana. Kovalla alustalla (esim. pöydällä) ollessa näyttö näkyy useammassa asennossa, mutta sylissä ollessa vain siten, kun vetää itseä kohti niin, että pitää kurkistella näppäimistön ja näytön välistä. Epäilen näytön johdon/johtojen vioittuneen lukuisien aukaisujen ja sulkemisien johdosta!
Kokeilin ulkoiseen näyttöön ja siellä tietskari näkyi koko ajan OK, kun liikuttelin näyttöä. Päivitin varmuuden vuoksi näytönohjaimen (NDIVIA GeForce 9600M AGN, 512mt), mutta ei auttanut.
Läppäri on noin 3,5v vanha, käyttis Vista. Muutenkin on ollut vähän maanantaikappale... En aio viedä läppäriä verstaalle. Jos korjaaminen ei onnistu kotikonstein, niin harkitsen varaosiksi. Olen jonkun verran värkkäillyt pientä ja helppoa huoltoa tornikoneiden ja läppäreiden kanssa, mutta tämän asian korjaaminen taitaa olla liian vaikeaa...
Kiitos etukäteen neuvoista ja ohjeista!
Acer Aspire 6935G, näyttö toimii vain tietyissä asennoissa
3
542
Vastaukset
- jackkron
Näytön ja ohjaimen välinen kaapeli on tosiaankin väsähtänyt ja vaatii uusimisen.
Tuossa on huolto-ohje, jotta saat vehkeen auki:
http://tim.id.au/laptops/acer/aspire 6935g.pdf
ja tuossa kaapeli:
http://fi.eetnordic.com/product.aspx?id=50.APQ0N.012&path=Acer-CABLE.LCD-CAMERA.16in..WUXGA
Ei mikään hirveä operaatio, purkamista tosin vaatii.
esim. vanha luottokortti on näytön kannen avauksessa hyvä, ruuvarilla kun avaa saumaa jää siitä ikäviä jälkiä.
-J- Kiitos asiallisesta ja hyvää tietoa sisältävästä vastauksesta!
Pitääpä miettiä vaihtamista, kun noin halvalla pääsee.
Purkaminen ei ole ongelma, mutta ehkä kokoaminen...Tuli kuitenkin (viimein) korjautettua liikkeessä ja maksoi 125€. Työ maksoi 90€ ja kaapeli rahteineen 35€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!601822Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1461556Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka721278La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt12903- 89886
- 87780
- 60579
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko40563- 38534
- 55496