Viikko-pari sitten alkoi sellainen ongelma, että näyttö toimii vain tietyissä asennoissa. Muulloin on mustana. Kovalla alustalla (esim. pöydällä) ollessa näyttö näkyy useammassa asennossa, mutta sylissä ollessa vain siten, kun vetää itseä kohti niin, että pitää kurkistella näppäimistön ja näytön välistä. Epäilen näytön johdon/johtojen vioittuneen lukuisien aukaisujen ja sulkemisien johdosta!
Kokeilin ulkoiseen näyttöön ja siellä tietskari näkyi koko ajan OK, kun liikuttelin näyttöä. Päivitin varmuuden vuoksi näytönohjaimen (NDIVIA GeForce 9600M AGN, 512mt), mutta ei auttanut.
Läppäri on noin 3,5v vanha, käyttis Vista. Muutenkin on ollut vähän maanantaikappale... En aio viedä läppäriä verstaalle. Jos korjaaminen ei onnistu kotikonstein, niin harkitsen varaosiksi. Olen jonkun verran värkkäillyt pientä ja helppoa huoltoa tornikoneiden ja läppäreiden kanssa, mutta tämän asian korjaaminen taitaa olla liian vaikeaa...
Kiitos etukäteen neuvoista ja ohjeista!
Acer Aspire 6935G, näyttö toimii vain tietyissä asennoissa
3
529
Vastaukset
- jackkron
Näytön ja ohjaimen välinen kaapeli on tosiaankin väsähtänyt ja vaatii uusimisen.
Tuossa on huolto-ohje, jotta saat vehkeen auki:
http://tim.id.au/laptops/acer/aspire 6935g.pdf
ja tuossa kaapeli:
http://fi.eetnordic.com/product.aspx?id=50.APQ0N.012&path=Acer-CABLE.LCD-CAMERA.16in..WUXGA
Ei mikään hirveä operaatio, purkamista tosin vaatii.
esim. vanha luottokortti on näytön kannen avauksessa hyvä, ruuvarilla kun avaa saumaa jää siitä ikäviä jälkiä.
-J- Kiitos asiallisesta ja hyvää tietoa sisältävästä vastauksesta!
Pitääpä miettiä vaihtamista, kun noin halvalla pääsee.
Purkaminen ei ole ongelma, mutta ehkä kokoaminen...Tuli kuitenkin (viimein) korjautettua liikkeessä ja maksoi 125€. Työ maksoi 90€ ja kaapeli rahteineen 35€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen
Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.1712616Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin222264kukaan ei pakota kasteeseen..
Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot4001065Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!
Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!152972- 67878
Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä391877- 61823
- 101742
Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni
Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure48704Euroviisuhuitelua
En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka34672