Olen hankkimassa uutta kameraa ja kaipaisin hieman vinkkejä niistä valinnan helpottumiseksi. Tarkoituksena olisi ostaa sellainen kamera, jolla saisi kuvattua useamman kuvan sekunnissa ja se soveltuisi hyvin myös luontokuvaukseen ja erityisesti kaukaisten kohteiden kuvaamiseen sekä täysin arkipäiväiseen kuvaukseen. Olen ajatellut jonkin sortin järjestelmäkameraa, mutta näin kokemattomana en tiedä millaista kameraa minun tulisi etsiä. Hintaraja on siinä 600 euron tienoilla. Painotan todella sitä luontokuvausta, sillä luonto on ollut aina lähellä sydäntä.
Vinkkejä uuden kameran ostajalle?
2
181
Vastaukset
- o2
Se mennee kain niin, ett ”erityisesti kaukaisten kohteiden kuvaamiseen” tarvitaan objektiivi joka yleensä maksaa enemmän kuin tuo n 600€.
Tai jos kuvaat vain kirkkaassa päivänvalossa niin titten tuollainen Samyang 650-1300 mm MC IF f/8-16 (n. 300€) saattaisi riittää objektiiviksi. Sille tarvitaan kaveriksi T2-adapteri (n. 19€). Jos hankit vielä konvertterin niin polttoväli on1300-2600mm sillä kuvannee jo piraattikuvia ”erityisen kaukaa”. Croppikennoisessa kuvakulma vastaa 1950-3900mm.
http://www.samyang.pl/product,147,category,5,samyang_6501300_mm_mc_if_f816heh mikä putki eikä ole hinnalla pilattu vaikkei vastaisi odotuksia. olen nimittäin harkinnut jotain 100-400:sta mutta tuo kyllä vie voiton kaikesta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861850
- 1121016
- 97912
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473