Umpikujassa

anniiiiie89

Yleensä nettikirjoittelu ei kuulu minun tapoihini, mutta nyt tuntuu että olen tilanteessa, jossa tarvitsisin muiden neuvoja tätä kautta, Omassa lähipiirissä kun ei muita lepakoita ole..

Ongelmani on, että olen syvästi ihastunut erääseen opettajaani. Hän on 30-vuotias, aivan syötävän hyvän näköinen nainen. Lisäksi hän on todella mukava, kaverillinen opettaja kaikille ja hänelle on todella helppo jutella kaikesta kouluun liittyvästä. Hän siis opettaa amk:ssa jossa opiskelen itsekkin toista vuotta, Hänellä on valloittava persoona. Hän on parisuhteessa miehen kanssa, ollut jo monta vuotta, asuvatkin yhdessä maalla. Olen kuullut ja nähnyt heidät. Eli siis olen syvästi ihastunut miehelle varattuun luultavasti heteronaiseen (selitän kohta tuon sanan luultavasti). Aina hänen oppitunneillaan tunnen kiihtyvän sykkeen, viimeaikoina keskittyminenkin on alkanut häiriintyä, vapaa-ajalla haaveilen vain hänestä.. aina kaikissa HOPS keskusteluissa yritän puhua hänen kanssaan mahdollisimman paljon ja viime aikoina olen vähän alkanut takkuilla sanoissani, koska niin paljon kaikkea muuta ei kouluun liittyvää asiaa haluaisi tulla hänelle ulos suustani. ..

Niin siis oletan hänen olevan täysin hetero, mutta en ole varma.. hän on kaverini facebookissani ja olen huomannut että hän on liittynyt SETA:N ryhmiin (okei se ei nyt varsinaisesti kerro mitään..) Mutta olen myös muutaman kerran havahtunut kesken oppitunnin (esim, tentin teon) aikana siihen, että hän on opettaja pöydän takaa katsonut minua pitkään semmoinen jännä hymy huulillaan. Itse olen kyllä nopeasti sitten yrittänyt keskittyä tenttiin, mutta se on aina tuntunut lämpimän omituiselle..

Onko täällä muita kenellä ois ollut vastaavan laisia kokemuksia? Kuinka olette päässeet niistä eteenpäin? Tiedän, minun varmasti pitäisi jollain tapaa ilmaista hänelle tunteeni, ennen kuin ne kasvavat liian voimakkaiksi sisälleni ja niin asia selkiintyisi. Mutta pelkään kauheasti menettäväni hänet ja hänen ystävällisyytensä minua kohtaan. Se tunne on raastavaa..

141

11043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f4ck

tota, miks sun pitää ilmaista sun tuntees häntä kohtaan? Sehän on varattu nainen. Se ei ny ole mikää uutinen ett sitä ihastuu opettajaansa mut jos sä nyt vähän mietit eteenpäin ni minkälaisena sä näät teidän tulevaisuuden? Se jättää miehensä ja alkaa seurustella oppilaansa kanssa, meette yhdessä koulunjuhliin ja hän muuttaa sun kanssa sun opiskelijaboksiin kunnes saatte hommattuu yhteisin lemmenpesän ja sitten kun sä valmistut ni sitten sä etsit duunin ja oi autuutta.

Mitä jos se ei jätä miestään, ei ole ihastunu suhun vaikka sä tulkitset sen käytöksen mielelläsi miten se susta tuntuu parhaimmalle, mitä jos se etsii uutta panosuhdetta oppilaastaan eikä halua mitää sen kummempaa, mitä jos käyttäis sua vaa hetken ja sitte siirtyis uutee.jne jne.

Oleksä miettinyt miksi sun ptäisi ilmaista sille tunteesi? Mitäs jos et ala kehittelemää mitää enempää etkä ruoki tunteitasi. Miksi sä et arvosta sitä ett se on parisuhteessa, eiks se vaivaa sua pätkääkää ett sä haluat avautua tunteistas varatulle? Sun tunteet on maailman napa ja jos kerta sä ihastut ni tietty sä saat tehdä mitä haluat, muusta viis? Mitäs jos sä välität siitä niin paljon ett vaa annat sen olla suhteessaan ja sä etsit jonku joka on vapaa vastaamaan sun tunteisiin?

• werdinant

Ai mitä realismia vai sitäkin välillä tarvitaan
        Mut jos ope onkin huomannut et olis kiva
        koittaa myös naista välillä tai on jopa bi
        Elämä on täs ja nyt ei aina voi kaikkea suunitelle
        ja vaik suunnitelee ei ne mee toiveiden mukaan
        Kysy tzoukkina olisko se sun kaa
        sillä se selviää ja viksu ope osaa hoitaa asian
        tyylikkäästi sua loukkaamatta
        Jos nappaa niin sit menoks taviiks sitä aina mennä
        yhteen ja ostaa astiasto jos hormoonit hyrrää puolin
        ja toisin tuskin se mieskään siitä pahastuu jos vaimol
        on tyttöystävä

• f4ck

niin ja lisään, ett sun umpikuja on siin ettet oo hankkinu muita lesbotuttavuuksii ni sun ei tarvis etsii päiväunikohteita opettajistas. Käytä energiaasi vaikka uusien lesbokavereiden etsimiseen, se on pitkälläkin tähtäimellä järkevämpää kuin kehitellä opettajaansa niitä ihanan syviä yksipuolisii tunteita.

• as

voi pojkarna! meillä se oli ruotsinope ihana sexipommi,me pojat kuolattiin ja unelmoitiin kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä,kun sais nuoleskella sitä kaunista runkoa ihan perusteellisesti! jne...

• ah opema armastansuu
        as kirjoitti:

voi pojkarna! meillä se oli ruotsinope ihana sexipommi,me pojat kuolattiin ja unelmoitiin kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä,kun sais nuoleskella sitä kaunista runkoa ihan perusteellisesti! jne...

Mä olin raakastunu mun opeen joskus 13 kesäisenä. Mut ei tuo ruoja vastannu tunteisiini. No, jälkeenpäin on naurattanu hela asia.
        Aika tavallista taitaa olla opeensa rakastuminen luulen. Ja onhan mukavampi käydä koulua. Mut kantsii ehkä pitää omana tietonaan rakastuminen. Hetero tai homorakkaus.

• Starchild^

Mä en myöskään ymmärrä, miten ihmiset saa näistä ihastumisistaan maailman suurimman ongelman! Tuskin sellasta ihmistä onkaan, joka ei olisi ihastunut kohteeseen, jota ei kuitenkaan voi saavuttaa. Pitäisi ymmärtää, että elämä on julmaa ja kaikkea ei saa. Ja f4ckin kanssa samoilla linjoilla siinä, että varattujen tavoittelu on itsekästä, satuttaa aina jotakin. Muiden ihmisten tunteita ja tarpeita pitää myös miettiä, mikä tuntuu liian usealta unohtuvan. Ihastuminen voi olla piristävää ja ihanaa myös ilman toiveita yhteisestä tulevaisuudesta.

• anniiiiie89

Anteeksi kamalasti jos/kun tekstistäni olette tuollaisen kuvan saaneet.

Siis minä en todellakaan halua häntä satuttaa, enkä ketään muutakaan. En pystyisi edes nipistämään häntä! Pelkään vain, että nämä ihastumisen tunteet kasvavat liian suuriksi, niin suuriksi että ne vaikeuttavat elämää ja opiskelua. Niin on ainakin tällä hetkellä käymässä. Siinä vaiheessa viimeistään muutkin alkavat huomata, että jotain on vialla tms ja asia tulisi kuitenkin julki.

Onko se sitten parempi vaihtoehto, kuin se, että kertoisin itse? Koen nyt, että on häntä vähemmän satuttavampaa, kun kerron asian itse ennen kuin tunteet paisuvat liikaa. Ongelma vain on kertomisessa, kuinka kertoa niin että satuttaisi mahd.vähän/ei ollenkaan. Vai pitäisikö vain tukahduttaa tunteet? Niellä ne syvimpään sisimpääni? Kuinka se onnistuu? Vastaatte varmaan, että unohtamalla. Kokeiltu on, ei ole toiminut.

Vielä kerran, tarkoituksena ei ole kenenkään satuttaminen. Ja olisi ihan kiva kuulla, jos täällä on joku joka on ollut/on parhaillaan vastaavan laisessa tilanteessa ja kuinka on päässyt siitä eteenpäin. En kaipaa mitää vittuilevia vastaajia. Kiitos.

• voi elämä vaan

Miten ihmeessä sä pikkulikka edes voisit ketään satuttaa, saati aikuista naista joka hyvin suurella todennäköisyydellä ei ole sinusta tippaakaan kiinnostunut, miksi ihmeessä olisi, sori mut pakko nauraa.

• Shut up
        voi elämä vaan kirjoitti:

Miten ihmeessä sä pikkulikka edes voisit ketään satuttaa, saati aikuista naista joka hyvin suurella todennäköisyydellä ei ole sinusta tippaakaan kiinnostunut, miksi ihmeessä olisi, sori mut pakko nauraa.

Sinuna en nimittelisi ketään pikkulikaksi. Mietityttää, miksi sussa herättää niin voimakkaita tuntemuksia yksi kirjoitus keskustelupalstalla! Sopii toivoa, että tämä kiva opettaja olisi "tippaakaan kiinnostunut" - ja jos ei olisi, ei ap tällaista kirjoittaisi.

• kenokas
        Shut up kirjoitti:

Sinuna en nimittelisi ketään pikkulikaksi. Mietityttää, miksi sussa herättää niin voimakkaita tuntemuksia yksi kirjoitus keskustelupalstalla! Sopii toivoa, että tämä kiva opettaja olisi "tippaakaan kiinnostunut" - ja jos ei olisi, ei ap tällaista kirjoittaisi.

noh täällä näit uusavuttomii pikkulikkoi näytää piisatavan tänään,itketään ja ripustetaa köyttä kaulalle ku vähä maitoo läikkyy pöydälle !mistä näit tulee ???

• jenniiiiiiiiiiii28
        voi elämä vaan kirjoitti:

Elämä vaan sullekkin. Ei millää pahalla mut alottelija pyysi tänne muita kirjoittamaan mahdollisia omia kokemuksiaan, ei ilkkumaan tms. Etkö osaa lukea:" En kaipaa vittuilevia vastaajia.Kiitos."

Ja mistä sä tiiät onks toi opettaja kiinnostunu aloittajasta vai ei? et luultavasti mistään. Ja ne pikkutytöt voit jättää sinne peruskouluun, lukioon/amikseen. Nyt on kyseessä AMK joissa ei enää lapset opiskele, vain nuoret aikuiset ja vanhemmat aikuiset. Se ei oo sulta pois jos/kun joku täällä kysyy neuvoja.

Ja tuo aikuisen opiskelijan ja oppilaan suhde on yleensä ongelmana vain ahdasmielisten, suvaitsemattomien ihmisten päässä.. on sitten niiden ongelma, jotka ei pysty opettaja-oppilas yhdistelmää hyväksymään.

Sinulle ap paljon tsemppiä! Tekstin mukaan kuvailemasi henkilö kuulostaa todella aikuismaisen asialliselta ja olen varma, että hän osaa ottaa asiasi asiallisesti vastaan, kun (toivon mukaan) kerrot hänelle. Totuuden pimittäminen itseltään ja muilta ei tuo helpotusta (kokemusta on, enkä todellakaan toivo muille samaa oloa mikä siitä seuraa kun yrittää tukahduttaa tunteensa) sinulle eikä muille. Puhuminen auttaa, niin suosittelen että otat asian esille opettajasi kanssa mahd. pian. Hän varmasti ymmärtää.

• voi elämä vaan kirjoitti:

Ei 30 vuotias oo pikkulikka. Tai no nykyään on kyl nii, että ihmiset ei kasva aikuisiks.
        Odottavat Joulua kuin pikkulapset 40 vuotiaat ja haluu lahjoja ja muuta paskaa.
        Mutta siis tää ongelma. On hyvin mahdollista , että tuo Kaunotar-opettaja on BI.
        Niitäkin on nykyään aika paljon liikenteessä. Voi olla että ope on sinusta kiinnostunut seikkailu tai muussa mielessä tai sitten ei. Parhaiten lähestyidsit asiaa siten, että vaikkapa Facebookissa kertoisit olevasi lepakonretale. Varmasti koulussa huomaat muutokseen pakkasen tai auringon puolelle. Et menetä mitään tai sitten menetät kaiken. Kannattaa kokeilla??!!

• bazookah
        scabbi kirjoitti:

Ei 30 vuotias oo pikkulikka. Tai no nykyään on kyl nii, että ihmiset ei kasva aikuisiks.
        Odottavat Joulua kuin pikkulapset 40 vuotiaat ja haluu lahjoja ja muuta paskaa.
        Mutta siis tää ongelma. On hyvin mahdollista , että tuo Kaunotar-opettaja on BI.
        Niitäkin on nykyään aika paljon liikenteessä. Voi olla että ope on sinusta kiinnostunut seikkailu tai muussa mielessä tai sitten ei. Parhaiten lähestyidsit asiaa siten, että vaikkapa Facebookissa kertoisit olevasi lepakonretale. Varmasti koulussa huomaat muutokseen pakkasen tai auringon puolelle. Et menetä mitään tai sitten menetät kaiken. Kannattaa kokeilla??!!

Aloittaja ei ole sanonut omaa ikäänsä, vaan opettajansa iän (30v). Tosin aloittajan nimimerkistä päätellen hän on vähän yli 20-vuotias.

• moro

anna ajan kulua, kyllä ne tunteet siitä viilenevät. Luultavasti olet vielä nuori ja ehkä kokematonkin. En usko, että tunteiden kertominen sinua mitenkään "hyödyttää", hänhän on varattu nainen. Voi olla, että on vain ystävällinen luonne ja olet tulkinnut sen väärin, koska haluat häntä seksuaalisesti. Hanki itsellesi oikea kumppani, jonka kanssa toteuttaa seksuaalisuuttasi. Näin voit suhtautua "oikein" myös opettajaasi. Opettajalta on myös eettisesti väärin olla suhteessa oppilaaseensa. Voisi saada vaikka potkut töistään.

• noniiin
        kenokas kirjoitti:

noh täällä näit uusavuttomii pikkulikkoi näytää piisatavan tänään,itketään ja ripustetaa köyttä kaulalle ku vähä maitoo läikkyy pöydälle !mistä näit tulee ???

Aloittajalle ja muille:
        Tää kirjottelija on pelkkä provo.. Se vaa purkaa täällä pahaa oloaan ja koittaa loukata muita minkä kerkiää. Tällästen kannattaa antaa vaan olla, tukehduttakoon itsensä tuskallaan.

• AlfMelmac
        jenniiiiiiiiiiii28 kirjoitti:

Elämä vaan sullekkin. Ei millää pahalla mut alottelija pyysi tänne muita kirjoittamaan mahdollisia omia kokemuksiaan, ei ilkkumaan tms. Etkö osaa lukea:" En kaipaa vittuilevia vastaajia.Kiitos."

Ja mistä sä tiiät onks toi opettaja kiinnostunu aloittajasta vai ei? et luultavasti mistään. Ja ne pikkutytöt voit jättää sinne peruskouluun, lukioon/amikseen. Nyt on kyseessä AMK joissa ei enää lapset opiskele, vain nuoret aikuiset ja vanhemmat aikuiset. Se ei oo sulta pois jos/kun joku täällä kysyy neuvoja.

Ja tuo aikuisen opiskelijan ja oppilaan suhde on yleensä ongelmana vain ahdasmielisten, suvaitsemattomien ihmisten päässä.. on sitten niiden ongelma, jotka ei pysty opettaja-oppilas yhdistelmää hyväksymään.

Sinulle ap paljon tsemppiä! Tekstin mukaan kuvailemasi henkilö kuulostaa todella aikuismaisen asialliselta ja olen varma, että hän osaa ottaa asiasi asiallisesti vastaan, kun (toivon mukaan) kerrot hänelle. Totuuden pimittäminen itseltään ja muilta ei tuo helpotusta (kokemusta on, enkä todellakaan toivo muille samaa oloa mikä siitä seuraa kun yrittää tukahduttaa tunteensa) sinulle eikä muille. Puhuminen auttaa, niin suosittelen että otat asian esille opettajasi kanssa mahd. pian. Hän varmasti ymmärtää.

Koko koulu saa tietää, mitäköhän reksi ajattelee? Kielletyt suhteet = voi huomioida arvosanoissa. Tuosta suhdeflirtistä voi tulla jopa potkut, jos asia etenee liian pitkälle. Tiedän tapauksia. Maikalle kenkää ja opiskelija kärsii muiden ilkkumisesta ja psyyke pettää ja lopettaa opiskelun. Järki käteen, jos yksi aivosolu on vielä pääkopassa.

• 222221

Täällä palstalla tylytetään niin pahasti. Luulisi että asiat voisi ilmaista kauniistikkin. Pystyttekö siihen? Rajoitteiset, jotka ette ymmärrä hempeästä rakkaudesta ilmeisestikään yhtään mitään. Hui hui, kun jossakin kirjoiteuksessa edes viitataan bi-seksuaalisuuteen, on tylytys vielä pahempaa.

Sinulle ap, ihaile, rakasta!!!!!. Tarkkaile viestejä. Aikanaan asia ratkeaa johonkin suuntaan, sen tiedät. Kysymys on omasta kantistasi. Jos pokkaa riittää, kerro hänelle tunteesi tai odota tilaisuutta, jossa se on helpompaa.

Anna ajan vielä kulua tovi. Luulen että olet tasan tarkkaan tietoinen mitä voi tapahtua tai olla tapahtumatta. Pahin lienee että kokeillaan kerran uteliaisuudesta. Myönnettäköön, että tuo opettaja/oppilas asetelma on hankala, vaikka aikuisista onkin kysymys. Setan ryhmiin liittyminen kait nyt ainakin kertoo sen, että on suvaitsevainen ihminen. Kirjoita kokeen, jonkin tehtävän kulmaan viesti hänelle. Et menetä "samalla tavalla" kasvojasi.

• f4ck

hempeää rakkauttako se sitten jo onkin, kun joku rakastuu opettajaansa joka on naimisissa. Ok. Ostakoo sitte vaikka ilmapalloja ja kirjoittakoo liitutaululle rakkausrunon ja omena on aina kiva. Kyllä ope sitte tykkää ja hempee rakkaus saa arvoisensa kohtelun.

Joten ap:lle ei muuta ku tunteet sanoiks vaa ja onnea lopuille kouluvuosille ihanan hempeen rakkauden kanssa. Eiku nii, ikuisestihan se kestää, ku on hempeekin.

Ja ei IKINÄ ole hankala asetelma jos opettajaansa vonkaa, älä ny pilaa toisen ihanaa ihastumista ku tunteetki käy jo niin isoina ettei koko opiskelusta tuu mitää. Se ett ap menee kertomaan tunteensa ei iki maailmassa tule pilaamaa yhtää mitää, ei rakkauden maailmassa ainakaan.

Joo, kokeeseen rakkausviesti!!! Ihan parasta ja ah niin ujon ihanaa. Sillä varmaa irtoo hyvä numero jos ei pildee. Mut hei, nyt vaa laulamaan tunteet ilmi ja sitt ku siin käy niin ku siin nyt käy, ni avaudu ap sitte tänne. Ni katotaan miten sua sitten autetaan rohkeesti vainoomaan lisää vaikka, koska kyl rakkaus voittaa aina,

• 222221

Ái, kun mielestä se viesti kokeeseen oli hyvä juttu. Voi paska. Ihan sama. Onko vaihtoehtoja? Tyttö kärvistelee tunteessaan loppu kouluajan, ja tilanne ohi, tai sitten kertoo tunteensa, jolloin palaa taas maanpinnalle. Mua ainakin helpotti kun kerroin tunteeni ihastukselleni (elää parisuhteessa) ja sain kohteliaat pakit. Ei tarvi katos enää miettiä. Jos tää opettaja arvostaa parisuhdettaan, toimii kyllä sen mukaisesti..... Ap:lla kaikki keinot sallittuja.

• uustäällä

mikä on ap?

• l

alkuperäinen kirjoittaja, ketjun avannut

• 5+16

Alkuperäinen Postaaja, tiemmä.

• 33

Kaikella rakkaudella - en ole opettajasi, mutta työskentelen opettajana - tunneillani on istunut mitä ihastuttavampia persoonia, aivan hurmaavia. Opettajan eettiset ohjeet yksinkertaisesti kieltävät suhteen oppilaan kanssa. En ikikuuna päivänä käyttäisi väärin kuitenkin hierarkkista asemaani opettajana, nuorten kuuluu kasvaa ikäistensä kanssa kokemuksia hankkien. Kaikkea hyvää sinulle! Jos asia vaivaa sinua, voithan kertoa tai tiedustella jotenkin asiaa opettajaltasi - jos hän on eettinen, hän suhtautuu kysymyksiisi tai lähestymisyrityksiisi luottamuksellisesti. Tärkeintä opettajan näkökulmasta olisi, että voisit keskittyä opintoihisi!!

• Opettaja itsekin

"nuorten kuuluu kasvaa ikäistensä kanssa kokemuksia hankkien."

1) Jos oppilas on ihastunut, niin ehkä ei ole kyse opettajan aseman väärinkäytosta.

2) Maailma on täynnä onnellisia pareja joiden ikäero on suuri - esim. Brad Pitt ja Angelina Jolie.

Sinulla on varmaan mustavalkoinen televisiokin.

• AlfMelmac
        Opettaja itsekin kirjoitti:

1) Jos oppilas on ihastunut, niin ehkä ei ole kyse opettajan aseman väärinkäytosta.

2) Maailma on täynnä onnellisia pareja joiden ikäero on suuri - esim. Brad Pitt ja Angelina Jolie.

En tiennyt, että B.P. oli opettaja, joka luokassa vokotteli A.J:n sänkyyn. Kiitos tiedosta ope. 42 tuumanen Teillä.

• Juuja.. : D
        Opettaja itsekin kirjoitti:

Ja sinnulla varmasti BB 24/7 kun voit edes ottaa esimerkin Hollywoodista. : D

• 4+10

Opettajan täytyy aina ajatella oppilaansa tai opiskelijansa parasta. Rakkautta tulee olla, mutta se on luonteeltaan pedagogista. Ei ole kenenkään etu, jos tähän sekoittuu muunlaisia tunteita. Näin voi kuitenkin käydä, koska on kyse vain ihmisistä. Opettajan pitää hallita nämäkin tilanteet.

• nowomannocry_

Opettaja-oppilas rakkaussuhde on kielletty, joten siltä pohjalta sit niitä tunteitas kertomaan, plus että hän seurustelee tahollaan ja vieläpä miehen kanssa, enkä usko siihenkään että hän härskisti hymyilisi sinulle sillä silmällä kesken tunnin.... usko mitä haluat, mut ei onnistu.

• 18+18

Olen yli 3-kymppinen nainen ja ihastunut opettajaani, joka minua vanhempi nainen. Tuo opettajan näkökulma oli kyllä hyvä ja tarpeellinen. Uskon että opettajani käsittää minkälaisista tunteista minun tapauksessani on kyse, mutta hänkään ei varmasti ryhtyisi mihinkään, vaikka ehkä haluaisikin. En tiedä on hän hetero tai varattu. Hän pitää minusta, tiedän sen, mutten tiedä pitääkö hän minusta samassa mielessä kuin minä hänestä. Toisaalta uskon, että mikäli oikea ja molemminpuoleinen tunne olisi kysessä, se kestää valmistumiseni yli, jos on kestääkseen. Toivon ihania tunteja meille opiskelijoille ja teille opettajille :)

• AlfMelmac

Koulun WC ja hmm. välitunnilla.

• ope81

Muistakaahas ihmiset hyvät että me opettajat(kin) olemme myös ihmisiä siinä missä muutkin. Toki meillä on omat eettiset ohjeemme ja rajamme työhömme liittyen, mutta loppupeleissä olemme vain tuntevia rakastavia ihmisiä siinä missä muutkin. AMK:ssa opiskelevat ovat jo aikuisia, nuoria ja vanhempia aikuisia ja yleensä aikuiset tietävät mitä tekevät. Itse olen sitä mieltä, että jos aikuisen opiskelijan ja opettajan väliset tunteet ja kemiat kohtaavat romanttisissa merkeissä, niin mitä sitten? Se on kahden ihmisen välinen asia, niikuin muillakin rakastavaislla. Ei sitä tarvitse mainostaa kenellekkään, vaikka ihmiset sen toki näkevät. Ne vääristyneet opiskelija-opettaja suhteet ovat vain ihmisten pään sisällä.

Itselläni ei tämmöistä tilannetta ole ollut,vaikka monista oppilaistani on tullut myös tuttavia/kavereita. Tulevat rupattelemaan kaupungilla, kahviloissa tms paikoissa ja tietty myös koulussa. Puhutaan myös muista asioista, kuin pelkästään kouluun liittyvistä. En tiedä muista, mutta minusta se on erittäin hyvä juttu, että opiskelijat tulevat puhumaan myös muista asioistaan, ennen kaikkea huolistaan. Meidän opettajien tärkeä tehtävä on myös auttaa opiskelijan henkisen kasvun tukemisessa, ja auttaa opiskeluun liittyvissä vaikeissa elämäntilanteissa. Toki niissä ajan puitteissa mitkä meillä on käytössä muun työn lisänä. Olen nähnyt kuinka joillekkin opiskelijoille käy, jos opettajat eivät pääse opettajansa kuulolle, siellä on rankkojakin asioita tapahtunut.. Itse en omille opiskelijoille tahdo niin käyvän. Kaikki opiskeluun liittyvät ongelmat/huolet yms johtuvat kuitenkin opiskelijan oman henk.koht. elämän tapahtumista, kriiseistä jne. Joten mene vain rohkeasti kertomaan asiasi opettajallesi, olen varma että hän osaa suhtautua asiaasi asiallisesti, sen käsityksen sain tekstistäsi. Ja muille opettajille: Kuulkaa opiskelijoitanne, auttakaa heitä jos on tarvis. Vastauksia ei kenelläkään ole kaikkeen, mutta ohjatkaa opiskelijoita tarvittaessa avun hankintaan ammattiauttajilta, opiskelijoiden hyvin voinnin turvaamisen vuoksi!

• Varatut rauhaan

No ei se ole enää vain kahden ihmisen välinen asia, jos toinen on naimisissa. Kyllä sen pitäisi merkitä aika paljon ja normaali ihminen pystyykin pitämään turpansa kiinni ihastuksestaan, jos kohde on varattu.

• Maailmaa nahnyt
        Varatut rauhaan kirjoitti:

No ei se ole enää vain kahden ihmisen välinen asia, jos toinen on naimisissa. Kyllä sen pitäisi merkitä aika paljon ja normaali ihminen pystyykin pitämään turpansa kiinni ihastuksestaan, jos kohde on varattu.

"...jos kohde on varattu. "

Nykyiset avioliitot kestävät keskimäärin 4 vuotta.

Se on siinä kun on otettu samanikäinen poika samalta kylältä ihan kuin äiti käski. Muutaman vuoden päästä sitten tajuaa että eihän tämä toimi.

Toisaalta melkein jokaisella brittimiehellä ja muslimeilla monta vaimoa. Sen valossa joku lyhyt lesbokokeilu on ihan nappikauppaa. Tiedä vaikka mieskin innostuisi asiasta. Kuten Timbalandin biisissä sanotaan: ei pimeessä huomaa missä kenenkin vartalo on...

• xyxyxy
        Maailmaa nahnyt kirjoitti:

"...jos kohde on varattu. "

Nykyiset avioliitot kestävät keskimäärin 4 vuotta.

Se on siinä kun on otettu samanikäinen poika samalta kylältä ihan kuin äiti käski. Muutaman vuoden päästä sitten tajuaa että eihän tämä toimi.

Toisaalta melkein jokaisella brittimiehellä ja muslimeilla monta vaimoa. Sen valossa joku lyhyt lesbokokeilu on ihan nappikauppaa. Tiedä vaikka mieskin innostuisi asiasta. Kuten Timbalandin biisissä sanotaan: ei pimeessä huomaa missä kenenkin vartalo on...

Mistähän nämä "tiedot" on revitty? Avioliitoista toki jokunen loppuu jo pian, mutta että keskimäärin neljä vuotta... No ehkä Hollywoodissa.

Ja tämä oli vielä kiinnostavampi, että melkein jokaisella brittimiehellä on monta vaimoa -niin minkä maan lainsädännön puitteissa?

Sorry, meni vähän ohi ap:n aiheen. Tsemppiä!

• Aikuisope

Olen opettanut sekä lapsia, nuoria että aikuisia jo pitkään, 26. vuosi menossa. On luonnollista ja toivottavaakin, että open ja oppilaiden välille syntyy välittämissuhde ja luottamus. Mutta itse en, edes samanikäisten ja itsenäisten sekä vapaiden aikuisten kanssa näe eettisesti oikeaksi solmia romanttista suhdetta. En edes sen jälkeen, kun oppilas-opettajasuhde on jo ohi ja sattumalta tavataan. Hierarkinen asetelma jossain määrin säilyy aina.

Tiedän kyllä kolleegoja, jotka ovat näitä suhteita harrastaneet, enkä heitä tuomitse, kun kyseessä on kaksi aikuista ihmistä. Oma moraalini ei kuitenkaan anna periksi tässä asiassa. Tulen aina olemaan opettaja suhteessa oppilaisiini, entisiin, nykyisiin ja tuleviin. Minä koen oikeaksi toimia näin. Kukin tyylillään.

• mitä v1ttu4

Tää oli ehkä tyhmin kirjotus ikinä, miten noin moni voi tykätä???

Jos kyse on aikuisista (18 ) opiskelijoista, ei opettajien tehtävä enää ole tukea oppilaiden henkistä kasvua. Heillä ei ole henkiseen kasvattamiseen samanlaisia eväitä kun peruskoulun opettajilla. Korkeakoulun opettajien tärkein ominaisuus on pätevyys sille alalle mitä opettaa, ei se itse "opettaminen" ja kasvattaminen. Joten ne psykoterapiat voi jättää ihan oppilaan kavereille, perheelle ja ammattilaisille.

Jos taas vetosit peruskouluikäisiin oppilaisiin ja heidän opettajiin (joiden tehtäviin kuuluu henkisen kasvun tukeminen), on opettaja-oppilassuhde sairas ja täysin epäeettinen. Siinä on ongelma sekä ikäeron (sakkolihaa) ja auktoriteetin takia..

• outo ja kummallinen

No ei ole oikeastaan ollut. Mun ihastukseni nimen omaan huuteli kovaäänisesti käytävällä, kuinka väsynyt hän on ja hänellä EI OLE MITÄÄN MOTIVAATIOTA opiskeluun ja sitten sanoi vielä oksentavansa kun koulu on ohi.

Lisäksi hän meinasi kerran joutua samaa ryhmätyötä tekemään kanssani, niin hän ilmoitti hyvin kuuluvalla äänellä IN_HO_A_VAN_SA juuri SITÄ AIHETTA -että ei ainakaan mun kanssa halunnut tulla.

No, mä ajattelin että sen oli ollut pakko jotenkin huomata että mä olen siihen ihan ihastunut ja että nyt se luulee että mä haen jotakin Vit*n motivaatiota hänestä opiskeluajalleni. Ja siksi yrittää tehdä mahdollisimman selväksi että älä yritä senkin lesbo!

Menee M***lle

• outo ja kummallinen

Niin mä olen tuon yhden vastaajan kanssa samaa mieltä, että kannattais varmaan hakea niitä lesbotuttavia jostakin muusta ja unohtaa vaan kertominen, jos näyttää että muuten ei välillänne ole epäselvyyksiä ja juttu luistaa.

• anniiiiie89

Tuossapa avauksessa vielä se kotkan kuva.. kunnianloukkaustahan sen levittämisestä EI TULE, koska sillä kotkalla ei sitä ole ! höhööhöhöhöhööhöhöh!

• otasykkyyn

tuo että opettaja katselee ja hymyilee...ei se mitään merkitse välttämättä, on saattanut juuri tarkastaa miten asiat sujuvat ja sun kohdalla jokin ele tai liike on tuonut mukavan muiston mieleen, ei sen kummempaa, eli ei ole kohdistunut juuri sinuun. Jos sulla ei ole nyt ketään....niin sen ihastuksen saa tahkoamalla aikaiseksi vaikka miten...tee testi. Mene kahvilaan tms missä on aina sama porukka, ala tuijottamaan jotain ihmistä säännöllisesti...takaan että jo viikon kuluttua olet korviasi myöten lääpällään siihen tyyppiin....tai toiseen...se on kuule semmonen juttu, että kun "siellä" on tyhjää...ja tyhjän tilan tarvii täyttyä...niin sinne kelpaa vaikka mikä...ja jos ei sitä ole, se tehhään vaik miten.

• Tahtomattaan ihana
        otasykkyyn kirjoitti:

tuo että opettaja katselee ja hymyilee...ei se mitään merkitse välttämättä, on saattanut juuri tarkastaa miten asiat sujuvat ja sun kohdalla jokin ele tai liike on tuonut mukavan muiston mieleen, ei sen kummempaa, eli ei ole kohdistunut juuri sinuun. Jos sulla ei ole nyt ketään....niin sen ihastuksen saa tahkoamalla aikaiseksi vaikka miten...tee testi. Mene kahvilaan tms missä on aina sama porukka, ala tuijottamaan jotain ihmistä säännöllisesti...takaan että jo viikon kuluttua olet korviasi myöten lääpällään siihen tyyppiin....tai toiseen...se on kuule semmonen juttu, että kun "siellä" on tyhjää...ja tyhjän tilan tarvii täyttyä...niin sinne kelpaa vaikka mikä...ja jos ei sitä ole, se tehhään vaik miten.

Niinhän se on, että kun toivoo tosi kovasti jotain, alkaa itsekin uskoa sen toteutumiseen ja hakee varmistusmerkkejä vaikka mistä.

Ap,tuli vain mieleen, että saatat ihastumisellasi opettajasi melko pulmalliseen asemaan riippumatta siitä, saisitko tunteillesi vastakaikua. Jos opettaja on ihastunut, aiheutat hänelle moraalisen kriisin sekä ammattillisesti että yksityiselämän valintoihin liittyen. Jos opettaja taas ei ole lainkaan kiinnostunut, loputon ihastuksesi voi olla kiusallista.

Kerran eräs ulkomaalainen aikuisopiskelja ihastui minuun. Annoin hänelle lisäopetusta omalla ajallani mutta koulun tiloissa. Jotenkin hän tulkitsi tukiopetukseni niin, että minullakin on lämpimiä tunteita häntä kohtaan, vaikka opetin häntä (palkatta) lähinnä vain säälistä. Eipä aikaakaan kun aloin saada häneltä rakkauskirjeitä, puheluja ja lahjoja. Lopulta rehtorin piti puuttua asiaan, jotta kirjeet ja soittelut olisivat loppuneet. Tukiopetuksen lopetin heti kun hän alkoi rakkauslepertelynsä, mutta valitettavasti jouduin kohtaamaan hänet vielä tavallisilla oppitunneilla. Juttu oli erittäin kiusallinen kaikin puolin. No, tuskinpa sinä nyt sentään olet suunnitellut stalkkausta ihan samassa mittakaavassa kuin tuo opiskelija.

Ehdottaisinkin, että malttaisit mielesi ja ehkä koulun loputtua (eihän se AMK niin kauaa kestä) voisit sitten ilmaista ihastuksesi, mikäli silloin enää olet ihastunut. Yritä toistaiseksi keksiä jotain muuta ajateltavaa ja keskity opiskeluun.

• Ikuisestivihainen--

Sinuna jättäisin asian siihen. Nainen on naimisissa ja jos jotain sattuisi teidän välillänne tapahtumaan niin olet vastuussa toisten avioliiton päättymisestä. Minusta on aina ihan selvää, että vaikka kuinka tykkäisi toisesta niin jos tämä on naimisissa niin sitten siihen väliin ei vaan mennä!

Eräs mies tuli veljeni ja hänen vaimonsa väliin (heillä hyvin pientä 2 lasta). Mies pilasi heidän avioliittonsa sekä kahden lapsen oikeuden perheeseen ja kotiin, johon kuuluu äiti ja isä asuen saman katon alla! Ihan vinkkinä... Mies on saanut useammin kuin kerran nyrkistä tämän takia.

VINKKINÄ SIIS KAIKILLE! VAIKKA KUINKA RAKASTAISI JOTAKUTA, NIIN JOS KYSEINEN HENKILÖ SEURUSTELEE, (JA VARSINKIN) JOS ON NAIMISISSA, NIIN SIIHEN VÄLIIN VAAN EI YKSINKERTAISESTI MENNÄ!!! (Poikkeuksena tietenkin, jos he ovat jo eroamassa eli erohakemus on jätetty)

• Nose

Vinkkinä sulle: ÄLÄ HUUDA.

Ja toisena vinkkinä, ei väliin pääse, jos ovea ei pidetä raollaan. Mistä sinäminä lehdestä olet noin jalot elämänarvot ominut?? Oletko kokeillut joskus elää elämää?

• yäkyäk

missä kohden on mainittu että on naimissa, parisuhteessa eläväksi sitä on tituleerattu.

Ja sulle hei, ei ole vissiin veljes ollut hääppöinen ukko kun vaimo vilkuillu muualle ja vielä toiminutkin... ja sitten ollaan niin ärreillään että ihan turpiin vedetään. Primitiivisyys huipussaan.

• Aina Onnellinen

"Ikuisestivihainen"

Sulle ei paljon veljes asiat kuulu joten tais olla oma mies joka jätti sinut. Kantsisko niiden paineiden purkaminen jättää muualle.

• pantu on varattujaki

mikäs jeesustelija ja moralisoija sä olet ja maailmanparantaja.sillon kun naitattaa niin ei katota ketä ja kenen kanssa naidaan.

• VITTUUNSECAPSLOCK

Veljesi vaimo on petturi ja lortto. Suhde ei ole hyvä jos siihen noin vaan "tullaan" väliin... Ja huonosta suhteesta kärsii sen kaikki osapuolet, niin aikuiset kuin lapsetkin.

• 1+20

"Nainen on naimisissa ja jos jotain sattuisi teidän välillänne tapahtumaan niin olet vastuussa toisten avioliiton päättymisestä."

"[...]Mies pilasi heidän avioliittonsa"

Ei, ei, ei. Kyllä se syyttävä sormi saa kääntyä ihan vaan ja ainoastaan siinä avioliitossa mukana olleisiin ihmisiin. Täysin ulkopuoliselle ihmiselle ei muiden ihmisten avioliitot kuulu hevonvittujakaan. Älytöntä syytellä sitä ulkopuolista ihmistä sen avioliiton toisen osapuolen sijaan. En minäkään kuvittele, että kukaan muu kuin minä tai minun puolisoni olisi vastuussa meidän suhteestamme. Jos jompikumpi meistä sen päättää rikkoa jonkun ulkopuolisen takia, se on silloin meidän ongelma, ei sen ulkopuolisen.

• hoitoon

Hae apua mielenterveystoimistosta.

• 3234w43433

hommaa mies että saat kunnolla munaa niin unohtuu tuollaiset

• Jyst.

Jos tunnet vetoa opettajaasi, kohtaan tai muihin naisiin,
      NIIN, hae pikaisesti hoitoa ongelmaasi.

• jystjyst

Mitä sä tunget noita pilkkuja minne sattuu. Hae apua kirjoittamisongelmaasi.

• Yksvarpunen

Sanoo muut mitä tahansa, niin saatat tulla pahasti katumaan myöhemmin, jos et
      yritä edes kevyitä flirttejä, ujojakin. Et häviä mitään, mutta ainakin jotain voi kehittyä.

• dhdrhedrh

Olet epänormaali, hae apua poikkeavuuteesi.

• Kolmattapyörää etsii

Mitäpä jos se onkin BI, ja pitää miehensä kans ryhmä panoista, ja toivoo sua miehensä kans kolmanneksi pyöräksi?
      Että haittaako jos tuleekin välillä patukkaa?

• keskustelun lukenut

En tajunnut mitään.

• Ylläpidolta

Taas surkee provo.

• Trolli vai ei

Ensinnäkin, jos tämä ei ole provo / trolli, niin suosittelisin sinun hakevan tätä tukea ajatuksellesi jostain ihan muualta, kuin tältä palstalta. Täällä joka ikinen asia kääntyy alle viiden viestin jälkeen pelkäksi vittuiluksi ja asiallista keskustelua täällä on mahdotonta käydä.

Jos tarkoitus oli trollata, nauti siitä ;-).

• Ky-yllä

minusta AP:n viestissä oli ihan oikeaa tunteenpaloa siis ei trolli. Tai jos trolli niin poikkeuksellisen hyvä semmonen että taitaa ittekin uskoa mitä trollaa. yhymm

• Jäbä 21w

Mää kiksautin lukiossa ollessani opettajaa. Äidinkieltä opetti sellainen 28v sexikäs kinkku. Kirjoitin kerran sellaisen vihjailevan aineen, oli varmaan lukenu korvat punaisena. Meni lukioaika mukavasti, kun salasuhteessa oltiin opettajan kanssa. Kuumaa seksiä...

• teinihaaveita

hhahhaha.....just! Todellisuudessa hakkasit vain tattias peiton alla haaveillen.

• Jäbä 21w
        teinihaaveita kirjoitti:

hhahhaha.....just! Todellisuudessa hakkasit vain tattias peiton alla haaveillen.

Ymmärrän kateellisuutesi.

• teinihaaveita
        Jäbä 21w kirjoitti:

Ymmärrän kateellisuutesi.

tumps...tumps....tatti heiluu :D

• jussi vm54

hei annie. kerro rohkeasti miten asia on,mitä sitä kiertelemään jos olet ihastunut /rakastunut opeesi. me eletään täällä vain hetken ja se täytyy elää täysillä,siis kerro hänelle.olen itse ihastunut työkaveriini ja olemme käyneet syömässä ja kahvilla.
      minä pian 58v eronnut mies ja työkaveri 51v nainen myös eronnut.tällä iällä ei niin väliä ole vaikka sitä jo onkin yksin. Rohkaise siis mielesi ja mene ja kerro.
      Terveisin Jussi

• mitätarkoittaase?

Hahaa! Teinipoikako kirjoittaa? Vai onko amk:n opiskelijoiden äidinkielen taito noin huonolla tolalla? Vastaavan laisia?

Siis LAISIA? What the fuck?

• horny äikän maikka

Että vaan sitä vastaavanlaisia kirjotetaan yhteen. shiis ei vastaavan laisia, ei, ei, vaan vastaavanlaisia.

• heh-hee.

Kato kunnon pano joltaki mieheltä, niin lähtee tuollaset naiset sun päästäs. :D Ku näistä sun jutuista päätellen ei oo hetkeen vissiin tullu... Mitään!

• hehhehehhee itelles
        heh-hee. kirjoitti:

Kato kunnon pano joltaki mieheltä, niin lähtee tuollaset naiset sun päästäs. :D Ku näistä sun jutuista päätellen ei oo hetkeen vissiin tullu... Mitään!

On se teille pikkumunaisille säälittäville äijille niin kova kolaus itsetuntoon, että joku nainen ei haluakaan teitä :)))) get over it

• Et saa ;)
        hehhehehhee itelles kirjoitti:

On se teille pikkumunaisille säälittäville äijille niin kova kolaus itsetuntoon, että joku nainen ei haluakaan teitä :)))) get over it

Mulla on kyllä iso muna.

• boooll
        Et saa ;) kirjoitti:

Mulla on kyllä iso muna.

jaa, että vain yksi kives - no voi...hitler kai myös..

• 6+18
        heh-hee. kirjoitti:

"Kato kunnon pano joltaki mieheltä, niin lähtee tuollaset naiset sun päästäs"

Hahhahhahhah! Tuli niitä panoja miesten kanssa harrastettua nuorempana pitkään, kun en minä raukka vielä paremmasta tiennyt... :D

• ulostetta

T A A S T Y P E R Ä P R O V O

• 13+3???

Onko näissä lesbopalstan keskusteluissa normaalistikin näin iso osa kirjoittajista miehiä? Vai onko jostain syystä just tämä ketju kerännyt niitä läjäpäin?

• 13+13

Tämä keskustelu on nostettu tonne Suomi24 keskustelun etusivulle...näin saatu tännekin palstalle vierailevia turisteja:)

• ootteko kuullu

laulua "pimppi vasten pimppiä pum pum"?

• anna olla

Annie. Oikea elämä ei ole mitään Salatut Elämät -sarjaa. Jätä opettajasi rauhaan ja keskity koulunkäyntiin. OIkeasti. En jaksa edes perustella miksi.

• kops-ä

Ja yhtäkkiä koko lesbopalsta on täynnä opettajia, jotka opettavat akateemisissa oppilaitoksissa ja ammattikorkeakoulussa, ja kaikilla tietysti tuhverot kosteena jostakin pikkulikasta tai aikuisen naisen valtavasta halusta, jossa kyseenalaistetaan moraali ym shittiä!

*reps*

• tarmo2222

minäkin sain kerran uskonnonopettajalta...kyllä kannatti...

• manly man

Jätä mmun muijani rauhaan. Älä tule pilaamaan kaunista elämäämme. Etsi itelles poikakaveri. Tosi rankkaa tollanen.

• Anniiiiie89

Ensinnäkin: TÄÄ EI OO PROVO EIKÄ TROLLI! Ihan oli vain tarkoitus kysyä muiden mahdollisia kokemuksia samantyyppisistä tilanteista!

Mutta taisi olla ihan selkeä virhe, Oli myös ensimmäinen ja viimeinen kerta kun täältä (tai ylipäänsä mistään netin keskustelupalstoilta) kyselen yhtään mitään, kun enimmäkseen paskaa tulee niskaan ilman syytä.

Ja te jotka ootte sitä munaa tyrkyttämässä niin sori vaan, mut ei kiinnosta. Sitten te jotka ootte mua hoitoon tyrkyttämässä niin suosittelen, että menette itse, kun niin ahdasmielisiä ootte. Sitten niihin kirjoitus virheisiin, okei anteeksi, oon tehnyt kirjoitusvirheitä, teen jatkuvasti. Niin tekee moni muukin täällä oikeessa elämässä. Onko teillä ees oikeeta elämää vai elättekö tosiaan täällä keskustelupalstoilla 24/7 kyyläämässä ja haukkumassa niitä jotka oikeesti yrittää järellisiä vinkkejä täältä etsiä ja kysellä?? Sitten ne salkkarit, eivät todellakaan ole tätä maailmaa. Oon tiennyt sen viimeiset 10-vuotta. Oletko sinä?

Kyllä, olen yli 20-vuotias. Täytin juuri 22-vuotta ja ihastukseni on 30-vuotta, AVOLIITOSSA elävä ihana nainen, ja välitän hänestä todella. Totuus voi satuttaa joskus kyllä, mutta vielä enemmän valehtelu/asioiden pimittely satuttaa. Kyllä yritän myös kovasti keskittyä opintoihini, MUTTA se on käynyt hankalaksi, eihän ihminen mitään tunteilleen mahda. Enkä tiedä teistä, mutta minulle on aina opetettu, että puhuminen on ainoa ratkaisu ihmisten välisissä tilanteissa. Puheet merkitsee, teot todistaa. Niin se on, mutta jokaisen mietittäväksi jää mitä puhuu, miten puhuu, mitä tekee ja miten tekee. Tilanteessa, kuin tilanteessa. Tässä nyt voin ilmoittaa ihan kaikille, että tätä asiaa olen miettinyt jo todella paljon, päivisin koulussa, öisin kotona. Olen myös miettinyt hänen tilannettaan ja hänen mahdollisia vastareaktioita. Tiedän mitkä ne voivat olla, että eivät ihan yllätyksenä tule. Joko hän voi tyrmätä minut kokonaan, tai sitten tyrmätä ystävällisesti ja olla vain ystävä. Hän voi hämmentyä, olla iloinen, ehkä tuntea jopa samoin (jos vaikka suhde miehen kanssa on karikolla, tms) jne. Olen myös päättänyt kertoa hänelle asiani asiallisesti. En suinkaan tyyliin että:" Hei, mulla ois asiaa sulle. Oon ihastunu suhun, aletaaks seurustelee?" vaan kerron että ois asiaa josta haluaisin jutella, jos sopii.. ja että mulle on kehittinyt tunteita häntä kohtaan tässä opiskelu aikana ja haluan että hän tietää ne koska haluan olla hänelle rehellinen, koska pidän hänestä jne jne. Olen valmis ottamaan vastaan hänen vastareaktionsa, mikä se sitten ikinä onkin. Monista asioista ollaan hänen kanssaan keskusteltu (kaikki eivät suinkaan liity kouluun) ja voin kertoa että asiallisesti ovat aiemmat keskustelut menneet, on kuunneltu, naurettu. Toki tilanne on nyt eri, ja mitä vaan voi tapahtua, mutta olen valmis ottamaan riskin, että hän voi alkaa vihaamaan minua. Sen lähipäivien tulevaisuus näyttää. Kävi miten kävi, lopputulos ei kuitenkaan ole millään muotoa teiltä ahdasmielisiltä hoitoa tarjoavilta pois.
      Ps. Sinä joka nimimerkkini varastit, olisitko ystävällinen ja keksisit jatkossa oman nimimerkkisi, etkä varasta muilta?

• Anne henttola

No pane sitä.

• Varothan

Itse lähes 30 vuotta kauppiksessa opettaneena sanoisin, että ap:n kaltaiset rakastujat/takertujat ovat vain rasite. Näitä on sattunut useita vuosien aikana.

Mutta jos kohdallasi on toisin; onnea. Muista kuitenkin toisen yksityisyyden rajat. Kunnioita niitä.

• Jorma.

No mutta mikä on kun ei aito muna kiinnosta? Miksi sen täytyy olla muovia?
        Älä nyt heti ole tuollai tyrmäämässä ajatusta aidosta jormasta.
        Mistä sinä voit tietää kun et ole kokeillut vaikka tuntuisi niin maan taivaallisen ihanalta että silmät pyörii päässä kuin hedelmäpeli.

• Anniiiiie89
        Anne henttola kirjoitti:

No pane sitä.

Mutta millä?

• 6+18
        Jorma. kirjoitti:

No mutta mikä on kun ei aito muna kiinnosta? Miksi sen täytyy olla muovia?
        Älä nyt heti ole tuollai tyrmäämässä ajatusta aidosta jormasta.
        Mistä sinä voit tietää kun et ole kokeillut vaikka tuntuisi niin maan taivaallisen ihanalta että silmät pyörii päässä kuin hedelmäpeli.

Ja mitähän hittoa nää viestit tällä palstalla tekee? Mene sinä Jorma ihan itsekses hakemaan sitä munaa kun olet siihen niin ihastunut. Henk.koht. tykkään naisista, mutta mitäpä sinä siitä ymmärtäisit... munaahan sen olla pitää eikö niin?

• ....
        Varothan kirjoitti:

Itse lähes 30 vuotta kauppiksessa opettaneena sanoisin, että ap:n kaltaiset rakastujat/takertujat ovat vain rasite. Näitä on sattunut useita vuosien aikana.

Mutta jos kohdallasi on toisin; onnea. Muista kuitenkin toisen yksityisyyden rajat. Kunnioita niitä.

Myös se on väärin, että opettajat (varatut) testaavat vielä vanhoilla päivillään (lue useimmiten keski-ikäiset ja sen ylittäneet, mutta myös nuoremmat) viehätysvoimaansa kiltteihin tyttöihin ja tyrkyttävät itseään heille. Joka paikassa ollaan silmäilemässä silmät kiiluen ja halailemassa oppilasta ja tyrkytetään seuraa, soitellaan iltaisin jne. Siten kun oppilas osoittaakin kiinnostusta ollaan niin imarreltuja ja ylpeitä kun vielä viehätysvoimaa riittää ja jopa kerskaillaan kollegoille kuinka se ja se on kiinnostunut ja kuinka se ja se on takertunut jne.

Samaan aikaan ollaan tylsässä avioliitossa miehen kanssa ja kun päivät ovat muutenkin niin tylsiä niin saadaan itsetunnon pönkittäjää ja seikkailuseraa näistä oppilaista. Samalla annetaan tietoisesti signaaleja oppilaalle kuinka kiinnostunut opettaja hänestä onkaan. Jos joku oppilas valmistuu, niin tulee uusia oppilaita, joista ulee uusia "uhreja".

Ja mikä mahtavinta, omaa egoaan opettaja voi pönkittää parhaiten murskaamalla tällaisen oppilaan sydämen ja mitä kovemmin sattuu, sitä parempi. Mitä paremmin voi kutsua oppilasta rasitteeksi, niin sitä parempi. Ei näytetä ulospäin muille, että omakin sydän voi pahoin ja tuntee homoseksuaalisia tunteita, vaan esitetään kaikille onnellista kulissia ja oikein mainostetaan kuinka onnellisesti on avio/avoliitossa (vaikka oikeasti itse pelkää jätetyksi ja hylätyksi tulemista). Jos oppilas olisi se jättäjä, niin voi kaheaa. Opettajan täytyy olla aina se joka jättää, eihän hän itse ikinä tule jätetyksi.

Ja Ap:lle: Itsekin olin vastaavassa tilanteessa ja menin juttelemaan hänelle niitä näitä ja siitä se vähitellen lähti =) Joten onnellisiakin tarinoita on =) Mutta siihen vaaditaan kaksi ihmistä.

• narsissit kukkii
        .... kirjoitti:

Myös se on väärin, että opettajat (varatut) testaavat vielä vanhoilla päivillään (lue useimmiten keski-ikäiset ja sen ylittäneet, mutta myös nuoremmat) viehätysvoimaansa kiltteihin tyttöihin ja tyrkyttävät itseään heille. Joka paikassa ollaan silmäilemässä silmät kiiluen ja halailemassa oppilasta ja tyrkytetään seuraa, soitellaan iltaisin jne. Siten kun oppilas osoittaakin kiinnostusta ollaan niin imarreltuja ja ylpeitä kun vielä viehätysvoimaa riittää ja jopa kerskaillaan kollegoille kuinka se ja se on kiinnostunut ja kuinka se ja se on takertunut jne.

Samaan aikaan ollaan tylsässä avioliitossa miehen kanssa ja kun päivät ovat muutenkin niin tylsiä niin saadaan itsetunnon pönkittäjää ja seikkailuseraa näistä oppilaista. Samalla annetaan tietoisesti signaaleja oppilaalle kuinka kiinnostunut opettaja hänestä onkaan. Jos joku oppilas valmistuu, niin tulee uusia oppilaita, joista ulee uusia "uhreja".

Ja mikä mahtavinta, omaa egoaan opettaja voi pönkittää parhaiten murskaamalla tällaisen oppilaan sydämen ja mitä kovemmin sattuu, sitä parempi. Mitä paremmin voi kutsua oppilasta rasitteeksi, niin sitä parempi. Ei näytetä ulospäin muille, että omakin sydän voi pahoin ja tuntee homoseksuaalisia tunteita, vaan esitetään kaikille onnellista kulissia ja oikein mainostetaan kuinka onnellisesti on avio/avoliitossa (vaikka oikeasti itse pelkää jätetyksi ja hylätyksi tulemista). Jos oppilas olisi se jättäjä, niin voi kaheaa. Opettajan täytyy olla aina se joka jättää, eihän hän itse ikinä tule jätetyksi.

Ja Ap:lle: Itsekin olin vastaavassa tilanteessa ja menin juttelemaan hänelle niitä näitä ja siitä se vähitellen lähti =) Joten onnellisiakin tarinoita on =) Mutta siihen vaaditaan kaksi ihmistä.

Nyt puhut asiaa! Kiitos tästä näkökulmasta!

• Jorma.
        6+18 kirjoitti:

Ja mitähän hittoa nää viestit tällä palstalla tekee? Mene sinä Jorma ihan itsekses hakemaan sitä munaa kun olet siihen niin ihastunut. Henk.koht. tykkään naisista, mutta mitäpä sinä siitä ymmärtäisit... munaahan sen olla pitää eikö niin?

Niin no minulle annettiinkin jo vauvana lahjaksi sellainen palikkapeli, josta huomasin että ei sinne reikään mene muuta kuin jotain suorakaiteen muotoista...

Muistaakseni jo ala-asteella uskonnon tunnilla opetettiin että niiden ensimmäisten ihmisten nimet olivat Aatami ja Eeva. Ei Arja ja Eeva.

• f4ck
        Jorma. kirjoitti:

Niin no minulle annettiinkin jo vauvana lahjaksi sellainen palikkapeli, josta huomasin että ei sinne reikään mene muuta kuin jotain suorakaiteen muotoista...

Muistaakseni jo ala-asteella uskonnon tunnilla opetettiin että niiden ensimmäisten ihmisten nimet olivat Aatami ja Eeva. Ei Arja ja Eeva.

vai aatami ja eeva, ihan suomalaisiako nää ekat ihmiset olikin? Asuiko ne Nuijalassa? Raamattukortti on aika köyhä vetää esiin. Reikään menee suorakaide, hyvä Jorma, et varmaa insinööriksi ihan päässyt. Jos sua ahdistaa muu kuin oma peilikuvasi ni mene sen peilin eteen ja kaiva se suorakaiteesi esiin ja huuda eevaa.

• Ystävyydellä

Sinulle, joka aloitit tämän keskustelun.

Tuossa, minkä viimeksi olit kirjoittanut, sanoit asiasi jo niin hyvin, että uskonpa sinun itsesi jo tietävän, mitä ja miten sinun on tehtävä, jotta tuosta tilanteestasi pääsee eteenpäin.

Tosin, minä itse kylläkin, vastaavassa tilanteessa, pyrkisin rakentamaan paremminkin vain sitä kaverisuhdetta, kun vihdytte hyvin toistenne seurassa ja mihin kannattaakin sijoittaa kun toinen on jo ilmeisen vakaassa suhteessa. Itse kun en tahtoisi mennä siihen väliin ja rikkomaan sitä, mitä tämän suhteen osapuolet ovat yhdessä rakentaneet, mitenkä palasia on soviteltu kummankin osalta ja miten kumpikin ovat nähnyt vaivaa ja että he tulevat varmasti jatkossakin niin tekemään jos ja kun sille annetaan tilaa, eikä muita väliin tunkevia hetken huvia etsiviä hurvittelijoita pääse/päästetä laittamaan kapulaa rattaisiin. Se on myös toki heistä itsestäänkin kiinni, mitenkä he tahtovat luottaa toisiinsa ja olla näin myös uskollisia toinen toisilleen.

Näin minä näen tämän asian ja sinun kohdallasi, eikö olekin ehkäpä parempi pyrkiä olemaan hänelle jatkossa enemmänkin ystävä, ainakin sisimmässäsi ja mikä on enemmän mahdollista jos ja kun et mene tuota ihan kaikkea hänelle selittämään kerralla ihan suoraan ja näin ehkäpä annat ymmärtää väärin, mitä sinä tahdot. Ehkäpä kuitenkin pikkuhiljaa, jos ja kun te pääsette samalle aallonpituudelle, voitte puhua näistäkin asioista. Uskon, että sitä kautta, olemalla ystävä, itsekin saat ja löydät paljon enemmän ja voit olla näin myös itseesi tyytyväinen, kun sinä et ole se joka rikkoo vaan se joka tukee toista ja näin myös itse pystyt keskittymään omaan opiskeluusi ja tenttien sekä lopulta koko oppijakson hyvään suorittamiseen ja lopputulokseen, joka tässä kuitenkin juuri nyt on sinulle tärkeintä. Hyvät ystävä- ja kaverisuhteet ovatkin tuon lisäksi vain täyttä plussaa!! Toivon sinulle kaikkea hyvää tästä eteen päin!

• ....................

Mullakin oli semmoinen ihana pieni päiväkodin opettaja aikoinaan vaimona =) En sano nimeä, kun haluan suojella sen yksityisyyttä.

• Aloittaja.

Kuvittelee kaikkien olevan lesboja ja opettajan hymyillessä,sen olevan flirttiä...Hymy voi olla myös sääliä,voi sinua reppanaa hymy. Ihan neuvoksi, kannattaa olla kertomatta opelle tunteistaan,koska silloin joudut vain naurunalaiseksi. Keskity vain opiskeluun ja etsit lesboseuraa muualta.

• 14+13

Aloittaja: Sä oot katsonut liikaa salkkareita telkusta ja maailmankuvasi on vääristynyt pahasti.

• weetaBix

"Mutta olen myös muutaman kerran havahtunut kesken oppitunnin (esim, tentin teon) aikana siihen, että hän on opettaja pöydän takaa katsonut minua pitkään semmoinen jännä hymy huulillaan."

vaikka se opelix oliski bix, niin ei se sun kaa voi alkaa hengailee.
      Ku se on sun ope.
      Ja ei se totta tosiaan muutenkaan halua kertoa koko paikallisväestölle olevansa, niin viimeiseksi se juoruilevien tyttöjen kanssa omalta työpaikaltaan alkaa hymyhuuliaan testaamaan.

• RIKSUSTA1

HÖPÖ HÖPÖ POIKA LUULOSAIRAS OLET HAH HAH HAAA

• Kysymällä selviää

Ota asia puheeksi ja kysy ihan suoraan mitä mieltä hän sinusta on ja onko hänellä kiinnostusta muuhunkin kuin kaverisuhteeseen. No, mitä siinä sitten voit menettää? Tuskin yhtään mitään. Vaikka hän ei suhdetta haluaisikaan kanssasi, mutta haluat pitää hänet hyvänä ystävänä, hän varmasti arvostaa suoraa ja rehellistä puhettasi ja jatkaa ystävyyttä. Muutoinhan hän ei ystäväsi olisikaan. Millainen tulevaisuus teillä olisi? Siihen on useampia vaihtoehtoja. Joko salasuhde, niin että kukaan muu ei tiedä. Suhde josta hänen miehensä tietää ja hyväksyy sen. Suhde jossa hänen miehensä on myös mukana vaikka vain katselevana osapuolena. Tässä muutama esimerkki. Mutta tuskin saat suhdetta jossa voisitte olla julkisesti, sillä hän menettäisi opettajan paikkansa ja sitä et varmaan halua.
      Jos et asiaa kysy, niin sitten joudut vain haaveilemaan ja viettämään herkkiä hetkiä sormiesi kanssa ;) kivaahan sekin on ja haaveilu ei haittaa ketään. Kivoja kouluhetkiä sinulle.

• G. Kuvaaja

Voin tulla kuvaamaan, Saatte 40% tuotosta kun video leviää.

• Mistähän kummasta noi kuvat ilmestyvät näihin aloituksiin, tai niiden framille? Esmes. minä en edes tajunnut tupsahtaneeni lepopalstalle, kun vasta kolmen luetun rivin jälkeen.

Kummallista mainontaa. Kaikki tätä nykyä on hyvin sekavaa ja kyseenalaista.

(Ei peukkuja)

http://www.youtube.com/watch?v=llfNRGQ7Tlg&feature=relmfu

• tää anniina raukka

joka sanoo olevansa 20v mutta sielunelämä 12-13v salkkariorientoitunut ja naurettavan lapsellinen käsitys elämästä yleensä. Heräävät lättä-leenan tunteet omaa opettajaansa kohtaan, sairaita haaveiluja tuollaiset.

Lepakkoongelma voitaisiin ehkä parantaa jos saisi kunnon kyrpää ja joku nussisi aivot muussiksi, siinä unohtuisi ne lättä-leenan harrastukset.

Ryhtiä ja realismia kehään hyvä kakara, ei maailmalla pärjää tuollaisella haaveilulla jostakin iki-ihanasta ikuisesta muka rakkaudesta. Etsi itsellesi kunnollinen Mies ja ryhdy suhteeseen, normaaliin, ja hoida oma osasi niinkuin luonto on sen määrännyt. Äläkä pilaa kenenkään toisen elämää.

• cillae kirjoitti:

Niin varmaan.

http://www.youtube.com/watch?v=APtj3EvhfWA&feature=related

Eikö olekin hieno esimerkki ryhdistä ja realismista? Itse olen hyvin viehättynyt, sillä näin vanhoilla ukkoutumispäivilläni kaikki paljastava on piristävää.

Aivan ihanaa, eikö totta?

• cillae kirjoitti:

Eikö olekin hieno esimerkki ryhdistä ja realismista? Itse olen hyvin viehättynyt, sillä näin vanhoilla ukkoutumispäivilläni kaikki paljastava on piristävää.

Aivan ihanaa, eikö totta?

Mielestäni tässä kuvien huuhtomassa maailmassa suora ja rautainen olotila on vain hyväksi ryhdille.

http://www.youtube.com/watch?v=r1ATFedwjnk&feature=related

• he-te-ro

Niin tai näin, voitte sekaantua toisiinne vasta, kun ette ole oppilas-opettaja-yhteydessä toisiinne.

• apina1990

Kysyisit häneltä miksi hän katsoo sinua selattiin. ps. sul ei oo mahiksia 30v naisen kans jos oot alle 20

• binainen23v

Asia kuulostaa sinua vaivaavan todella paljon, joten sen vuoksi ehdotan että otat puheeksi jos itse niin haluat.

Voin kuitenkin kertoa miten käy - Opettajille on kerrottu myös tällaisista tilanteista ja he itse tietävät niiden mahdollisuuden, kenties tuo opettaja saattaa jotain jo arvatakin. Jos hän on fiksu (kuten oletan) hän suhtautuu sinuun ystävällisesti, kertoo että rooli opettajana ja yksityiselämä ovat asiat erikseen ja kertoo olevansa onnellisesti avoliitossa. Uskon että osaa toimia fiksusti ja hillitysti ja sanoo että saat tulla juttelemaan uudestaan koska tahansa.
      Aivan varmasti opettajaa imartelee kyllä.

Mutta niihin hänen tunteisiin, et välttämättä hänen todellisia tuntemuksiaan saa tietää koskaan. Uskon silti että tuo jutteleminen hänen kanssaan voi auttaa sinua paljon.

SETA:n toiminta saattaa kiinnostaa ihan senkin vuoksi että hän haluaa olla avoin ja oppia suhtautumaan mahdollisimman hyvin, sekä tietää miten tukea nuorta aikuista jolla on seksuaalisuuden kanssa ongelmia. Se että kaikki voivat nähdä hänen olevan mukana Facebookin kautta ei luultavasti ole sitä että hän mainostaisi olevansa bi-seksuaali, vaan että hän haluaa ihmisten näkevän hänen suhtautuvan myönteisesti.

• minäkin jjooo

itekkin olen ollut ihastunut ruotsinopettajaani. tosin tunteeni häntä kohtaan ovat jo hieman hälvenneet, mutta viime vuonna haaveilin vain hänestä. ite olen 14 ja hän noin 50...

• mulla kävi

niin että se ruotsin maikka, jotain 25 taisi himoita minua, olin silloin 14v poika, jonkun kerran piti niitä kielen saloja opetella maikan kämpillä.

• J

EI OLE VASTAA KOKEMUSTA

• ite olin kans samoil fiiliksil terveystiedon maikasta, mut iltasin laitoin silmät kii ja *fap fap fap*

• Sara_k

Osoita tunteesi opettajalle, keksi siihen joku keino. Kirjoita kirje...Muuten et tuosta eroon pääse eli 'tunnusta' jotenkin tunteesi hänelle ja siitä alkaa sinun tervehtyminen. Se että pidät asian sisälläsi saa sinut voimaan pahoin....kidutat vain turhaan itseäsi, meni syteen tai saveen, tee asialle jotain!

• qazse

AP:lle, asiasi on tärkeä sulle, suodata noi p*ska-jutut omaan lokeroon. Meitä on moneen junaa ja useampi jää asemalle.
      Pääasia, että pääset purkamaan omia tuntojasi.
      Hyvää joulun odotusta sinulle :)

• panu2.toivonen

Järki käteen oppilas! Keskity olennaisimpaan elikkä siihen että olet koulussa oppimassa ja kulkemassa opin uralla eteenpäin. Opettajia on kaikenlaisia. Ulkonäkö voi olla jos jonkinlainen. On eri-ikäisiä opettajia niin naisia kuin miehiäkin. Ollessasi vielä poikanen, ajattele, että edessäsi on vielä paljon mahdollisuuksia. Taannoin 90-luvulla oli amerikkalainen elokuva nimeltä Elämä yllättää. Siinä nuori pojankloppi ihastui varttuneempaan naiseen, joka oli kyseisen pojan poikakaverin äiti. Melkoinen sotkuhan siitä tuli.

Tietty asia, että nuori ihminen on herkkä. Aika hoitaa pois turhan herkkyyden. Kouluaikana voi sattua monenlaista. Ihastuksia on ja niitä menee. Yleensähän lienee niin, että nuori ihminen on ujo. Siitä seuraa, että kyky kommunikoida on heikko. Myös on havaittu, että opettajissakin voi olla ns. parantamisen varaa.

Muistan vuoden 1968, kun oppikoulussa suomen kielen tunnilla oli puhe prepo- ja postpositioista. Oli annettu kotitehtävä laatia paljon asiaan liittyviä sanoja. Koulun rehtori, joka oli suomen opettaja. sanoi tunnilla, kun oli esitetty kaikki mahdolliset esimerkit, että jos joku vielä tietää yhden esimerkin, hän saa markan. Luokka oli odottavalla kannalla. Nostin käteni pystyyn, sillä minulla oli jäljellä vielä extraehdotus. Sanoin: ristiin rastiin. Opettajalle meni jauhot suuhun. Sitten hän katsoi luokkaan ja sanoi: annetaanko tälle kaverille markka?

Luokka huusi: ei!! Tunsin olevani petoksen kohde. Mutta elettiinkin 60-luvun murrosta. Silloin opettaja sai päättää senkin, saako oppilas oikeutta. Sitten oli eräs enkun opettaja. Oli siinä melkoinen erikoisuus. Yksi kuvaamotaidon opettaja kyynelehti, kun pojat häiritsivät tunninpitoa. Yksi musaopettaja piti parempana, ettei tunneilla tarvinnut tehdä mitään. Hän laittoi vain levyn pyörimään ensin puhuttuaan politiikkaa. Musaluokassa oli ovi varastoon, joka oli täynnä soittimia.

Lukiossa oli soma tyttölapsi, jonka persusta hipaisin kerran. Kylläpä oli pehmeä. Mutta tuo kaikki on takana. Tallaan puritaanina arjen teillä. Naiset ovat menneet kuin pilvilinnat, joita tavoitellaan. Yhdelle tyttölapselle soitinkin, mutta puritaanisuus vei voiton. Mies eli yksin paratiisissa ja oli harmonisessa olomuodossa. Nyt eletään matriarkaalisessa yhteiskunnassa. Olen ammattikoulutukseltani sellaiseen työhön sekä pätevä että sopiva, jossa naisilla on erityisvalta. Joten en pääse alalle. Kaikesta huolimatta lienee niin, että nainen on miestä vahvempi. Jos ulkomuoto hurmaa ja naisella kova koulutus, niin siinä yhdistelmä, jossa ytyä. Nainen ottaa komennon länsimaissa. Videossa The last man asia jotenkin kärjistyy.

• 4+7

Mitä h*******ä tääkin mihinkään liittyy?! Ihme sekopäitä.

• loveandpeace

Olen täysin samaa mieltä binainen23v:n kanssa. Yksi harvoista järellisistä vastauksista täällä, joten kiitos aloittajan puolesta siitä:) Kumpa kaikki olisi noin avara katseisia.. SETAN tms yhteisöjen tykkääminen asiallisesti facebookissa tms verkkopalvelussa ei välttämättä tarkoita sitä, että tykkääjä olisi itse bi tai homoseksuaali. Hän luultavasti on ainakin myös asiallisen avarakatseinen ja sinut muiden ihmisten erilaisuuden kanssa, joka on nykypäivänä erittäin hyvä asia!:) Tuollaista ominaisuutta kun ei kovin monella nykypäivän ihmisellä tunnu olevan, niin kuin voi tästäkin viestiketjusta lukea.

Useimmat vaan just haukkuvat erilaiset ihmiset lyttyyn ja ovat valmiita viemään heidät saunan taakse vain erilaisuuden takia. Se vasta onkin mielestäni erittäin sairasta.. Mutta kirjoituksistasi päätellen sinä ja ihastuksesi ette ole sellaisia ja olkaa kiitollisia siitä! Kannustan sinua rohkeasti puhumaan asiasta ihastuksesi kanssa, niinkuin ilmeisesti olet aikomassakin. Uskon todella paljon että hän ymmärtää sinua osaa suhtautua asiaan myös opettajan näkökulmastaan. Kertomasi mukaan olette puhuneet monista eri asioista, luottamuksella ja asiallisesti. Se on jo hyvä peruste mahdolliselle alkavalle ystävyydelle. Jos teistä tuleekin vain ystäviä, pidä hänestä kiinni sillä hyvät ystävät ovat arvokkaita, ihania rakastettavia tukipilareita elämän eri tilanteissa! Tue myös häntä ja ole ihana ystävä! Ja muutkin muistakaa: Elämä on lyhyt, rakasta, elä nauti! Kohtele ja kunnioita muita, niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan! Ole rehellinen itsellesi ja muille sillä rehellisyys maanperii! Kunnioita ja ole asiallinen, tsemppiä sinulle! Kävi miten kävi, ystävä tai rakastettu, molemmat ovat äärimmäisen hyviä asioita elämässä!

• f4ck

eikö se ole ystäväyden kunnioittamista ettei mene laulamaa itsekkäästi tunteitaan julki varatulle ystävälleen? Elämä on lyhyt ja siksi kandee miettii millä arvoilla sen haluaa elää. Onko se niin ett aina ku ihastuu nii on oikeus mennä julistamaan asia ja täten vaatia kohteelta siihen ratkaisua koska omat arvot ei yhtään jarruta missään vaiheessa?

Jos opettaja on ystävällinen ja puhuu luottamuksellisista asioista niin eikä se ole vähän jopa vitun naurettavaa että sen takia ap kuvittelee voivansa pläjäyttää tunnepakettinsa open pöydälle kuin omenan.

Miksi ei voisi aikuisena ihmisenä niinku ap:kin ymmärtää ettei kaikkia tunteita ole tarkoitus julistaa ja odottaa niiltä mitään.

Joten jos todella kunnioittaisi hyvää opettaja ja oppilassuhdetta niin ei todellakaan menisi avautumaan. Rehellisesti ap voisi myöntää ettei se ole paras idea mennä avautumaan, muutenhan hän ois jo mennykki.

• 9-2
        f4ck kirjoitti:

eikö se ole ystäväyden kunnioittamista ettei mene laulamaa itsekkäästi tunteitaan julki varatulle ystävälleen? Elämä on lyhyt ja siksi kandee miettii millä arvoilla sen haluaa elää. Onko se niin ett aina ku ihastuu nii on oikeus mennä julistamaan asia ja täten vaatia kohteelta siihen ratkaisua koska omat arvot ei yhtään jarruta missään vaiheessa?

Jos opettaja on ystävällinen ja puhuu luottamuksellisista asioista niin eikä se ole vähän jopa vitun naurettavaa että sen takia ap kuvittelee voivansa pläjäyttää tunnepakettinsa open pöydälle kuin omenan.

Miksi ei voisi aikuisena ihmisenä niinku ap:kin ymmärtää ettei kaikkia tunteita ole tarkoitus julistaa ja odottaa niiltä mitään.

Joten jos todella kunnioittaisi hyvää opettaja ja oppilassuhdetta niin ei todellakaan menisi avautumaan. Rehellisesti ap voisi myöntää ettei se ole paras idea mennä avautumaan, muutenhan hän ois jo mennykki.

Mä olen tähän asti tykännyt sun mielipiteistäsi, mutta tätä kommenttia en oikein ymmärrä. Yleensä sä oot niin järki-ihminen :-).

Sä nähtävästi oletat, että opettajalla ei ole riittävästi kykyä käsitellä jotakin ihastumis tunnustusta? Jos aloittaja oikeasti tuntisi opettajaa kohtaan jotakin todella syvää, niin tuskin hän edes olisi noin coolisti aisan kanssa. Hänhän näkee opettajan syotävän hyvännäköisenä vilkuilijana, jonka kanssa kernaasti viettää aikaansa puhtaasti viihdyttääkseen itseään.

Jos avautuisi, niin eiköhän opettaja osaa oikealla tavalla suhtautua asiaan sitten.

Jos olisi "heti valmis" ap saisi haluamansa ja saisi ties mitä, muussa tapauksessa vastaus saattaisi olla pedagoginen ja ymmärtävä.

Mutta mitä jos vastaus on pedagiginen ja käytös tyrkyttävää?

• coolitaiei
        9-2 kirjoitti:

Mä olen tähän asti tykännyt sun mielipiteistäsi, mutta tätä kommenttia en oikein ymmärrä. Yleensä sä oot niin järki-ihminen :-).

Sä nähtävästi oletat, että opettajalla ei ole riittävästi kykyä käsitellä jotakin ihastumis tunnustusta? Jos aloittaja oikeasti tuntisi opettajaa kohtaan jotakin todella syvää, niin tuskin hän edes olisi noin coolisti aisan kanssa. Hänhän näkee opettajan syotävän hyvännäköisenä vilkuilijana, jonka kanssa kernaasti viettää aikaansa puhtaasti viihdyttääkseen itseään.

Jos avautuisi, niin eiköhän opettaja osaa oikealla tavalla suhtautua asiaan sitten.

Jos olisi "heti valmis" ap saisi haluamansa ja saisi ties mitä, muussa tapauksessa vastaus saattaisi olla pedagoginen ja ymmärtävä.

Minä taas sain sen kuvan että aloittaja oikeasti tuntee jotain ihastustaan kohtaan. Tuo että sanot hänen kernaasti viihdyttävän itseään, koska aloittaja sanoo ettei missään tapauksessa halua satuttaa ihastustaan. Itseään kernaasti viihdyttämällä noin voi loppupeleissä käydä ja sitä aloittaja ei tahdo.

Ja sitten tunteisiin. Ihastumisen tunteet ilmenevät eritavoin, koska jokainen ihminen on erilainen, joten ottaa hän asian coolisti tai ei, niin hän ilmeisesti itse tietää parhaiten mitä tuntee... sen näkee hänen kirjoituksistaan.. mutta aika ikävästi ovat ihmiset yleensä tähän viattomaan aloitus viestiin suhtautuneet. Hän haluaa vain kuulla muiden kokemuksia, ei haukuntaa ja muuuta vittuilua. Joten voitaisko tää asia nyt pitää asiallisena keskusteluna.. että kenellä ei oo asiallista kommentoitavaa nii jättäkööt vastaamatta. Tosi ikävä lukea vittuilevien ihmisten täyttämiä palstoja.

• ed
        coolitaiei kirjoitti:

Minä taas sain sen kuvan että aloittaja oikeasti tuntee jotain ihastustaan kohtaan. Tuo että sanot hänen kernaasti viihdyttävän itseään, koska aloittaja sanoo ettei missään tapauksessa halua satuttaa ihastustaan. Itseään kernaasti viihdyttämällä noin voi loppupeleissä käydä ja sitä aloittaja ei tahdo.

Ja sitten tunteisiin. Ihastumisen tunteet ilmenevät eritavoin, koska jokainen ihminen on erilainen, joten ottaa hän asian coolisti tai ei, niin hän ilmeisesti itse tietää parhaiten mitä tuntee... sen näkee hänen kirjoituksistaan.. mutta aika ikävästi ovat ihmiset yleensä tähän viattomaan aloitus viestiin suhtautuneet. Hän haluaa vain kuulla muiden kokemuksia, ei haukuntaa ja muuuta vittuilua. Joten voitaisko tää asia nyt pitää asiallisena keskusteluna.. että kenellä ei oo asiallista kommentoitavaa nii jättäkööt vastaamatta. Tosi ikävä lukea vittuilevien ihmisten täyttämiä palstoja.

No rehellisesti minusta nuo hänen kirjoitukset ovat jokainen provoa, jonkinlaista sellaista tunteiden nostatusta ja ruokkimista -sitä on tämä koko ketjukin.

Mutta minusta oma kommenttini ei ollut vittuilua vaan toteamus. Realisimia!

• f4ck
        9-2 kirjoitti:

mun mielestä jo pelkästään se ett tää ope on naimisissa pitäisi ap:ssä herättää jonkinlaisia ajatuksii siitä mikä on tilanne. Mä en huomannu ett se ajattelee mitää muuta kuin itseään, hän tahtoo ni miks hän ei saa. Ihan ku pikkukakarat ku näkee kaupassa tikkarin ni se on saatava.

Jos nyt ap miettis ett onko siitä opetajasta kehittyny pakkomielle kun mitää muutakaa romanttista elämässä ei tapahdu, onko se ollu ensin turvallinen kohde keskittää päiväunelmansa ja sitte ku sitä on kestäny aikansa ap luuleekin ett no ny on rakkautta ilmassa kun se opekin hymyilee ja katsoo.

Miksi se ope ei hymyilis ja katsois jos ne kerta on hyvissä opettaja ja oppilassuhteessa. Mä vaa sanon ett jos ap ei opi tunnistamaa muuta kuin sen mitä se haluaa, oli kohde sitte varatu tai asemassa jossa ei suhde ole edes mahdollinen, ni missäs ap:n arvomaailma lepää. Sillä ajatuksella ett minä tahdon?

Koulussa voi oppia monenlaista, ehkä ap:n kadeis oppia sekin asia ett aina ku joku liikauttaa jotain tunneviisarii ei ole pakko heittää aivoja narikkaa.

Se ett säki sanot ett voihan ap räkästä tunteensa esille ja jos hyvä säkä käy ni saa mitä haluu ja jos huono ni opettaja torjuu asiallisesti ja ap palaa paikalleen ja jatkaa iloisesti eteenpäin niinku ei mitää. Hyvä säkä on siis ett ap:sta tuis open salapano ja huonoja puolii ei sitte oiskaa?

Ap haluaa laittaa vastuun opelle, hänhän vaa haluu pitää hauskaa open hameen alla. Opellahan ei ole kuin duuni ja avioliitto viivalla. Kyllä se opiskelian elämä on helppoo ja itehän ei tarvi kuin antaa tyrkylle ja tiedoksi että saatavana on, muut saa selittää. Loistava asenne.

• 9-2
        f4ck kirjoitti:

mun mielestä jo pelkästään se ett tää ope on naimisissa pitäisi ap:ssä herättää jonkinlaisia ajatuksii siitä mikä on tilanne. Mä en huomannu ett se ajattelee mitää muuta kuin itseään, hän tahtoo ni miks hän ei saa. Ihan ku pikkukakarat ku näkee kaupassa tikkarin ni se on saatava.

Jos nyt ap miettis ett onko siitä opetajasta kehittyny pakkomielle kun mitää muutakaa romanttista elämässä ei tapahdu, onko se ollu ensin turvallinen kohde keskittää päiväunelmansa ja sitte ku sitä on kestäny aikansa ap luuleekin ett no ny on rakkautta ilmassa kun se opekin hymyilee ja katsoo.

Miksi se ope ei hymyilis ja katsois jos ne kerta on hyvissä opettaja ja oppilassuhteessa. Mä vaa sanon ett jos ap ei opi tunnistamaa muuta kuin sen mitä se haluaa, oli kohde sitte varatu tai asemassa jossa ei suhde ole edes mahdollinen, ni missäs ap:n arvomaailma lepää. Sillä ajatuksella ett minä tahdon?

Koulussa voi oppia monenlaista, ehkä ap:n kadeis oppia sekin asia ett aina ku joku liikauttaa jotain tunneviisarii ei ole pakko heittää aivoja narikkaa.

Se ett säki sanot ett voihan ap räkästä tunteensa esille ja jos hyvä säkä käy ni saa mitä haluu ja jos huono ni opettaja torjuu asiallisesti ja ap palaa paikalleen ja jatkaa iloisesti eteenpäin niinku ei mitää. Hyvä säkä on siis ett ap:sta tuis open salapano ja huonoja puolii ei sitte oiskaa?

Ap haluaa laittaa vastuun opelle, hänhän vaa haluu pitää hauskaa open hameen alla. Opellahan ei ole kuin duuni ja avioliitto viivalla. Kyllä se opiskelian elämä on helppoo ja itehän ei tarvi kuin antaa tyrkylle ja tiedoksi että saatavana on, muut saa selittää. Loistava asenne.

Mä taas ajattelen ketjun luettuani, että tällä ei ole muuta tarkoitusta kuin nostattaa tunteita.

Niin, mä ajattelen että jos ope on tarpeeksi tyhmä, hän menee mukaan siihen tai hän tajuaa kyllä missä mennään, osaa käsitellä asian loppuun asti, -siis jos omaa hyvän ihmistuntemuksen.

Syrjähyppyjä on kautta aikojen ollut, pitäisikö tässä tapauksessa vaan asioiden mennä omalla painollaan ja varsinkin jos kumpikaan osapuoli ei koe tilannetta kiusallisena?

Tarkoitan vaan että ei kai se opettajakaan nyt aivan tyhmä ole, että luulisi sen osaavan käsitellä asiat. Jos hän ei ole kuin muut, niin tekee sitten kuin omatunto sallii?!

• sivusta.s

"Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." 2.Moos.20:17

• Viisas Telija

Tuo ei päde, jos lähimmäisen vaimo on Lesbo!

Lähimmäistä on tuossa tapauksessa johdettu harhaan!

Lähimmäisen saa vapauttaa Lesbo-vaimostaan!

• Ihana ihastuminen

Voi kun hienoa, että voi ihastua todella. Tulee iän myötä ja vastoinkäymisten takia aika, jolloin ei jaksa edes ihastua. Ihastuminen on niitä elämän hienoimpia kokemuksia- nauti siitä.

• leppä'kertttu

lepakoita vintillä

• ahdasmielinen(kö)

Sulla päässä vai?

• SamTilanihastunut

Vaikka molemmin puolin olisikin tunteita, on kuitenkin opettajan aprisuhde. miksi ette voisi olla ystäviä, ilman sitoumuksia, jos suhde on kehittyäkseen se kehittyy. Jos paljastat tunteesi liian pian, voikin käydä molemmin puolinen välttely, jos taas haudot pitkään idättelet tunteita, joilla ei ole tulevaisuutta ja kannattaisi tutustua ennemmin muihin samanhenkisiin, siitä saa loppujen lopuksi enemmän. Moni ihastuu opettajaansa, hän erottuu, hänellä on valtaa jne. mutta ihmisenä voi olla aivan muuta kuin ihaltava, et tiedä kuin roolin. Kannattaisin tutustumaan useampiin naisiin. Oikea löytyy kyllä.

• Näin

Parempi että unohat koko opettajan. Jos et kuitenkaan jostain syystä pysty, niin odota vielä jonkin aikaa ja puhu sit suoraan asiat selviksi. Mutta ihan vinkkinä, yritä etsiä samanlaisia ihmisiä, koska jos opettajasi onkin hetero, niin sä olet taas lähtöruudussa.

• kaikilla on fantasioita opettajasta niin älä tee mitään hätiköityä ja haaveile oman peiton alla..niiin kun me kaikki muut ollaan ennen sua tehty...

• onnea vaan

Sehän on vaan hyvä juttu että on tuollainen opettaja luokassa. Poikaoppilaat jotka ovat perinteisesti pahimpia linstareita eivätkä keskity tunnilla, tulevat aina ja ajoissa paikalle eivätkä käännä katsettaan taululta. No jaa, leikki sikseen. Voihan sitä tietty rakastua opettajaan mutta se voi olla monestakin syystä mutkallista ja jos kuviossa on vielä open miesystävä, niin voi olla ettei mitään romanssia ala ollenkaan. Mun koulussa on ollut parikin vetävän näköistä ladya opettajana. Toinen niistä lukion rehtori ja molemmat tietty naimisissa. silloin alle parikymppisenä ajattelin että heihin olisi kiva tutustua ja puhua muustakin kun koulunkäynnistä mutta nyt vanhempana tajuan että se oli sellasta nuoren pojan ihastusta aikuista naista kohtaan.

• tiedän tapauksen...

Tiedän tapauksen. Kyseisen opettajan mies on halunnut kimppaseksiä jo pidemmän aikaa ja tietenkin kun sopivia nuoria naisia on vaikeaa löytää muualta kuin koulusta, niin on laitettu nainen asialle.

Toivotan jo etukäteen mukavia kimppaseksi-iltoja.

• Flirttailepa nyt vaan sille rohkeesti. Miettikää jopa monisuhteisuuden mahdollisuutta, jos jotai kiinnostusta ilmenee. Se on aina olemassa oleva optio.

• Liäkettä tautiin

Kyllä ne lepakkoajatukset lentävät päästäsi kun haet riskin miehen jolla se iso herkku ja joka jaksaa hoidella sinut kunnolla, vähintäänkin niin että taju on kankaalla joka kerran jälkeen. Se helpottaa, auttaa ja parantaa.

• Dokazu

Terve

Päädyin keskusteluun kun se oli etusivulle nostettu. Kerron tässä oman kantani asiaan: Olen 35v. heteromies ja avopuolisoni on ikäiseni heteronainen. Avopuolisoni kuuluu SETA:n Facebook ryhmään kanssa mutta syy on se, että tunnemme homoparin ja hän on liittynyt ryhmään heidän kutsusta.

En ole kuullut että puolisoni olisi saanut ehdotuksia Facebook ryhmänsä vuoksi enkä tämän vuoksi aloita keskustelua hänen kanssaa. Toivotan kuitenkin sinulle voimia ja miettiä oikeasti mitä tehdä. SETA:n ryhmässä on varmasti useampi heterokin.

Hyvää Joulua ja Loppuvuotta kaikille!

• Suihkunraikas Tanya
    • Experienced

Ap: älä kysy "yleistä mielipidettä" täällä. Tee kuten sydän sanoo ja seuraa intuitiotasi. Mitä itse ajattelet, mitä tunnet? Kaikki järjestyy parhain päin.

• dENIM00

Alkuperäiselle kirjoittajalle:

Kannattaa miettiä pari kertaa ennenkuin juttelet opettajasi kanssa. Jos olet opiskellut vasta pari vuotta, niin opiskeluja varmasti on vielä sinulla jäljelläkin. Tarkoitan vaan sitä, että voi olla tätäkin tilannetta hankalampaa olla kyseisen opettajan tunnilla, jos kerrot suoraan tunteistasi. Moni täällä on jo vähän vastannutkin, että on ihan luonnollista, että opettaja on kiinnostunut oppilaistaan ja vielä kun on nuori opettaja kyseessä, ei se ole mikään ihme että ystävystyy helposti oppilaiden kanssa. Hymyillä ja kivoilla keskusteluilla ei kuitenkaan välttämättä ole mitään tekemistä románttistentunteiden kanssa.

Kysyit omia kokemuksia ja itselläni oli 19-vuotiaana aika samanlainen kokemus. Minullakin oli naisopettaja joka oli aina todella mukava, huomaavainen ja muutaman kerran tenttiä valvoessaan toi minulle jopa välipalaakin omasta kassistaan, kun olin viimeisenä tenttiä iltapäivällä tekemässä. Meillä meni hyvin kemiat yhteen ja paljon löytyi yhteisiä juttuja ja kiinnostuksen kohteita muistakin jutuista kuin opiskeluasioista. Tietysti sitten ihastuin tähän opettajaani. Se ei tehnyt kyllä opiskeluista todellakaan yhtään helppoa, tosin aina hänen tenteistään jostain kumman syystä tuli hyviä numeroita...;) Tiedän siis, että tilanteesi ei ole kovin helppo ja että pakostakin rupeaa huomioimaan kaikki pienimmätkin hymyt ja katseet ja ajattelee (ja toivookin), että niissä olisi jotakin syvempää kuin pelkkää ystävällisyyttä. Itselläni kävi myös niin, että ihan varmasti sitten liioittelinkin asioita ja olin myös ihan varma, että hänkin tuntee jotain minua kohtaan. Ihastumisen tunnehan on yksi maailman ihanimmista tunteista, eikä ihmekään että silloin mielikuvitus voi tehdä tepposen ja näkee tosiaan enemmän mitä on oikeasti edes olemassa.

Mietin silloin minäkin tätä samaa asiaa todella paljon. Siis että kerronko vai mitä teen. Minustakin tuntui, että tunteet alkavat jo haitata opiskeluja ja että en osaa kohta käyttäytyä edes hänen pitämillään luennoilla mitenkään. Kirjoitin pari kirjettäkin, mutta en saanut niitä ikinä sitten annetuksi. Kerran sitten olimme kaveriporukalla ulkona iltaa istumassa ja tämä opettajakin sitten tuli omien ystäviensä kanssa samaan paikkaan. Tietysti juttelimme illan aikana, koska samassa paikassa olimme. Ilta kului ja siinä sitten mietin, että nyt jos koskaan kerron hänelle ajatuksistani. Kerroin hänelle mitä ajattelen ja tunnen. Tilanne oli kyllä muutamasta rohkaisevasta juomasta huolimatta aika kiusaantunut. välillämme olleesta rentoudesta oli vain rippeet jäljellä. Ei hän tietysti mitenkään tyly tai mitään ollut, mutta jos saisin sen tilanteen takaisin, jättäisin tämän asian kertomatta. Tämän illan jälkeen se vasta olikin hankalaa olla hänen opettuksessaan ja keskittyä opiskeluun. Ajattelin, että olisi helpompaa olla, jos kerron, mutta siis nykyisin en menisi kyllä suutani aukaisemaan, jos sattuisin vastaavanlaiseen tilanteeseen ajautumaan.

Neuvoisin sinua oikeasti miettimään vielä moneen kertaan ennenkuin juttelet opettajasi kanssa. Kertominen voi tuoda sinulle helpotuksen, mutta toisaalta tehdä opettajasi työstä vaikeampaa. Vaikka hänkin olisi rento ja ilmeisesti ainakin hyvin suvaitsevainen ihminen, täytyy sinun kuitenkin muistaa että todennäköisesti hän on aivan hetero ja onnellinen avoliitossaan. Hän vain on ihana persoona ja siksi ystävällinen ja helposti lähestyttävä ja siksi varmaan häneen oletkin ihastunut. Nauti vaan ihastumisen tunteesta ja pieni flirtti ei ole ikinä kielletty, mutta kun olet kuitenkin aikuinen, täytyy sinun osata myös punnita eri vaihtoehtoja ja tälläisessä tilanteessa jäähdyttelisin ehkä vähän niitä suurempia rakkaudentunteita. Kyllä ne tunteet viilenevät, kun ei vaan itse niitä liikaa mielikuvituksellaan ruoki. Vaikeaahan se on yhtä äkkiä koettaa tunteitaan sammuttaa, mutta ajan kanssa se kyllä onnistuu. Ja mistä sitä tietää, että jos annat mahdollisuuden, jostain tuleekin vastaan joku toinen nainen, johon ihastutkin sitten ihan täysillä :) Ja ehkä tulevaisuutta ajatellen, kivempaa ehkä olisi, jos saisit opettajastasi vaikka ihan elinikäisen ystävä.

Tsemppiä sinulle, päädyitpä mihin ratkaisiin tahansa:)

• TomHill
    • SandeeOgaldez

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      55
      3045
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2871
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2659
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      346
      1737
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1084
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1061
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      937
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      799
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      792
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      790
    Aihe