Miten saan tällaisen kuvan?

pölöjä.kuvaaja

10

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luultavasti otettu mustaa taustaa vasten. kyllähän tuo tosin kuvankäsittelylläkin onnistuu.
      loppujen lopuksi tuollainen on helppo ottaa. vaikka musta A3 paksuhko paperi (myydään esim tiimarissa) jakkaralle ja siihen tuo kukka päälle. kuva on otettu melkein suoraan ylhäältä, luultavasti makrolla tai lähilinssillä. valaistuksen kanssa ei ole ongelmaa koska kohteessa ei ole varsinaisesti heijastavia pintoja. ja tietty kuva on hyvä ottaa jalustan kanssa.
      näin arvelisin tapahtuneen.

    • Canon-Jeppu

      "Eli kohde näkyy, mutta tausta on musta. Vai onko tässä käytetty jotain kuvankäsittelyohjelmaa? "

      valaistu sivulta siten että tausta ei saa valoa tai on niin tumma, että se on merkityksetöntä.

    • o2

      Jos tausta ei ole ihan lähellä niin saat tuollaisen kuvan salamalla ja hyvin lyhyellä valorusajalla esim 1/500 – 1/2000 sek.

      • EiTiedä

        1/500 – 1/2000 sek?

        Mites salamalla kuvataan noin lyhyellä suljinajalla?


      • o2
        EiTiedä kirjoitti:

        1/500 – 1/2000 sek?

        Mites salamalla kuvataan noin lyhyellä suljinajalla?

        Vaihtoehtoja on kaksi.
        Järkkärissä tarvitset tarkoitukseen sopivan salaman ja ominaisuuden (HighDpeed tms).
        kts esim.
        http://www.rpphoto.com/howto/view.asp?articleID=1026

        Pokkarissa tuo onnistuu uleensä ilman mitää erikoista, myös lisäsalamalla.


      • canonEOS
        o2 kirjoitti:

        Vaihtoehtoja on kaksi.
        Järkkärissä tarvitset tarkoitukseen sopivan salaman ja ominaisuuden (HighDpeed tms).
        kts esim.
        http://www.rpphoto.com/howto/view.asp?articleID=1026

        Pokkarissa tuo onnistuu uleensä ilman mitää erikoista, myös lisäsalamalla.

        Tuo oli hyvä ja valaiseva juttu salaman käytöstä. Kannattaa lukea.

        Thanks!


      • kanonisti ei ikinä
        EiTiedä kirjoitti:

        1/500 – 1/2000 sek?

        Mites salamalla kuvataan noin lyhyellä suljinajalla?

        Helpoiten onnistuu ilman salamaa. Sopiva kohdevalaisin kohteeseen niin kaikki suljinajat käytettävissä. Jos käyttää useita valaisimia niin kannattaa valita sellaiset että niiden valkotasapaino on keskenään sama, muuten tulee lopullisesta valaistuksesta melkoista sillisalaattia. Yksi nurkka saattaa olla sinertävä, toinen kellertävä, muut siltä väliltä. Silloin kannattaa muuttaa kuva mustavalkoiseksi niin ero ei niin häiritsevä.


    • kaikki suljinajat?

      ”Helpoiten onnistuu ilman salamaa.”
      > mitenkä ihmeessä tuollainen valojen virittely voi olla helpompaa kuin salaman käyttö?

      Kuinka on mahdollista säätää useamman lampun valo samanlaiseksi kun lampun värilämpötila muuttuu käytössä. Vai pitääkö ostaa uudet lamput yhtä kuvaa varten ettei joudu muuttamaan mustavalkoiseksi?

      ”kaikki suljinajat käytettävissä”?
      Kuinka saat valojen tehon riittämään lyhimmillä suljinajoilla?

      • kiinnostunut...

        Lähtikö se fude käyntiin?


    • helppoa kun osaa

      Valaisulla ne tehdään. Valaistaan kohdetta reilusti ja valotetaan pääkohteen mukaan niin tausta alivalottuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe