Käsikija valmis

kirjako

Mitä maksaa jos saan käsikirjani julkisuuteen eli kirjaksi. Olen kirjoittanut eka hengellisen käsikirjan.

Kaksi henkilöä on lukenut mun raakakopion, jossa oli vielä paljon korjaamista. Ennen korjaustani sain kummaltakin hyvät arvosanat.
Molemmat olivat sitä mieltä, että kannattaa julkaista. Olivat myös itkeneet lukiessaan kai loppuosaa en kysynyt.
Olen itse sitä mieltä, että haluaisin sen julkisuuteen, mutta en ole päässyt tästä pitemmälle.
Olen kyllä katsellut netistä, mutta jotenkin tuntuu hankalalta. Tulostanut olen kaksi kappaletta käsikirjastani.
Kuka tietää minne kannataisi laittaa menemään.
Olen laittanut fontti koon 14 jossain sen pitää olla 12. Kuitenkin sen saa muutettua 12 vissiin tulotaessa, en vain osaa itse tehdä niin.

139

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trollit ärsyttävät

      Onks tää olevinaan vitsi? Hengellinen käsikirja? Kenelle?

      "Olivat myös itkeneet lukiessaan kai loppuosaa en kysynyt."

      Mitä ihmettä tämä tarkoittaa?

      • kirjako

        Tämä tarkoittaa jus sitä mitä olen kirjoittanut aloituksessani.


    • Noloa on

      Nolo.

      "Olen kyllä katsellut netistä, mutta jotenkin tuntuu hankalalta."

      Mikä on hankalaa? Lähettää printti kustantajalle? Olisipas kivä nähdä, miten selviät paneeleista ja haastatteluista telkkarissa...

    • Vapaa kirjoittaja

      Tämä trollaaja on varmaan sama, joka ylläpitää fonttiketjua lisäämällä sinne joka päivä uuden kommentin.

      • 19+10=29

        No, ei sentään hauku ketään eikä puhu tylyjä toisille. Trollilla usein huumorin yritystä mukana mutta kuka mitäkin huumoria ymmärtää, se vaihtelee. Annamma möyhytä, mahtuuhan tänne :)


    • JAA MITÄ MAKSAA?
      se kuule maksaa 22 750 eurooooooo alv. saat 300 kirjaa pehehehehhehmeellä kannella anna olla vaan kuule fontti nro 14 son hyvä ja kaunis. LÄhetä rahat mää lähetän sulle kirjat nääs.

    • kirjako

      En minä pelleile vaan kysyn rehellistä mielipidettä. Kiitos odotan myös kunnollisia vastauksia.
      En ole koskaan ennen käynyt täällä.
      Hengellisiä kirjoja ihmiset lukee yhä enenevässä määrin.
      Hengellisestä romaanista on kysymys. Jos tämä on Jumalan tahto kirja menee läpi eikä sitä voi yksikään ihminen estää.
      No enhän minä ole mihinkään telkkariin menossa haastatteluun. Jos meisinkin en ole yksin Herra on kanssani.

      • fjrouafhruoaj

        :DDDDDDDDDDDDDDDDD


    • B b b bbboring

      Aika surkea pila.

      Mutta helluntaiseurakunnalla ja lestadiolaisilla on omat kustantajansa, lienevät sulle tuttuja, jos muka uskovainen olet.

    • kirjako

      Luin yhden kustantajan kirjoituksen netistä, joka julkaisee maallisia kirjoja.
      Mutta ottaa mielellään myös hengellisiä käsikirjoituksia vastaan.
      En ole lestadiolainen.

      • 5+11=16

        Sinun kannattaa pyytää tekstin asettelussa eli fonteissa sun muissa apua joltain tutulta, että saat kässärin siistin näköiseksi. Sitten vain postitat kustantajille, jotka on kiinnostuneet hengellisestä kirjallisuudesta. Kirjapaja on ainakin yksi, sitä varmaan tarkoititkin tuossa viestissäsi. Kysele kirjastosta tietävätkö virkailijat hengellisiä kustantamoja, he kun ovat kirja-alan asiantuntijoita. Etsiskele myös netistä. Sivulla kustantajat.fi löytyy kaikki Kustannusyhdistykseen kuuluvat firmat. Voit myös selailla kirjakaupassa hengellisten kirjojen hyllyä ja katsoa, mitkä yhtiöt niitä ovat kustantaneet! Tsemppiä ja sori että luulin että trollaat :/


    • kirjako

      Kiitos sinulle, ei se mitään haittaa vaikka luulit. Olen uskova ja lukenut paljon hengellisiä kirjoja laidasta laitaan. Kirjapaja julkaisee samoin Päivä, Ristinvoitto ja moni muu hengellisiä kirjoja.
      Ei kirjastossa pahemmin tiedetä hengellisistä kustantajista. Eihän ne edes tiedä kuka kirjailija kirjoittaa hengellisiä kirjoja.

      • 12+9=21

        Omakustanne on yksi vaihtoehto. Yritin löytää täältä kirjailijanalkujen sivuilta ketjua, jossa asiasta kerrottiin melko tyhjentävästi, mutta en löytänyt tai jaksanut kunnolla etsiä. Selaa sinä noita keskusteluja taaksepäin josko löytäisit.

        Omakustanne on nykyään varsin helppo tehdä eikä ainakaan pehmeäkantisessa versiossa ole hintakaan kova.


      • 7+11
        12+9=21 kirjoitti:

        Omakustanne on yksi vaihtoehto. Yritin löytää täältä kirjailijanalkujen sivuilta ketjua, jossa asiasta kerrottiin melko tyhjentävästi, mutta en löytänyt tai jaksanut kunnolla etsiä. Selaa sinä noita keskusteluja taaksepäin josko löytäisit.

        Omakustanne on nykyään varsin helppo tehdä eikä ainakaan pehmeäkantisessa versiossa ole hintakaan kova.

        Omakustanne-ohjeita löytyy: www.omakustanne.com


    • Gehennan liekkeihin

      Ristin Voitto - voi veljet. Hellareiden jeesustelukerho, jonka liiketoiminta kasvoi niin, että ry:n oli pakko muuttua OY:ksi eli Aika Mediaksi.

      Hengellisyys ja henkisyys eivät ole sama asia.

    • kirjako

      Kiitos paljon neuvoista.
      Katson Omakustanne- ohjeita kunhan kerkiän.
      Ei tietenkään henkisyys ja hengellisyys ole sama asia, eikä sama ole uskova ja uskonnollinen.

    • 11+8

      Jos ne lukijat itkivät silkasta epätoivosta?

      • 11+17=28

        Aivan turha ilkeys.


      • kirjako

        Anteeksi en voinut muuta kuin nauraa sun kommentillas.
        Ei se loppu osa kyllä naurata, kieltämättä itkin itsekin, kun luin. Laitan suoraan, etten voi olla itkemättä, kun korjailin.
        Itken itsekin vaikka on mun tekeleeni.


      • kirjako
        kirjako kirjoitti:

        Anteeksi en voinut muuta kuin nauraa sun kommentillas.
        Ei se loppu osa kyllä naurata, kieltämättä itkin itsekin, kun luin. Laitan suoraan, etten voi olla itkemättä, kun korjailin.
        Itken itsekin vaikka on mun tekeleeni.

        Mun käsikirjani on kustantajalla, on ollut nyt muutaman tunnin. Soitin suoraan kustantajalle, kyseli vähän ja pyysi lähettämään käsikirjani.
        Oli oikein kiva ja sympaattinen henkilö.
        Pyysi laittamaan tiedoston kautta suoraan siirtona, oli kieltämättä vaikeaa silleen laittaa, kun en ole ennen laittanut.
        Jos siitä tulee jukaisukelpoinen kunnia yksin Jumalalle.
        Nyt vaan odottelen milloin sieltäpäin tulee yhteydenottoa. Lupasi ottaa yhteyttä jopa piankin


    • X Ferges X

      En ymmärrä mitä yliluonnollisilla voimilla on tekemistä kaupallisen toiminnan kanssa. Olen ulalla.

      • kirjako

        Jos Jumalan tahto on, että se kirja julkaistaan, niin kukaan ei voi sitä estää.
        Onhan Jumalalle kaikki mahdollista.
        Olisin voinut laittaa joihinkin kustantamoihin suoraan jo joulukuun puolivälissä, kun olin saanut käsikirjani siihen kuntoon.
        Mutta yksi mutka oli edessä en tuntunut löytävän mitään sopivaa ja sitten yhtenä aamuna tunsin, että nyt pitäisi laittaa.
        Rukoilin ja Jumala ohjasi mut soittamaan suoraan kustantajalle.
        Ja tässä nyt vaan odotellaan mitä tuleman pitää.


      • kellarin poikii
        kirjako kirjoitti:

        Jos Jumalan tahto on, että se kirja julkaistaan, niin kukaan ei voi sitä estää.
        Onhan Jumalalle kaikki mahdollista.
        Olisin voinut laittaa joihinkin kustantamoihin suoraan jo joulukuun puolivälissä, kun olin saanut käsikirjani siihen kuntoon.
        Mutta yksi mutka oli edessä en tuntunut löytävän mitään sopivaa ja sitten yhtenä aamuna tunsin, että nyt pitäisi laittaa.
        Rukoilin ja Jumala ohjasi mut soittamaan suoraan kustantajalle.
        Ja tässä nyt vaan odotellaan mitä tuleman pitää.

        Eiköhän siinä nyt tarvita vähän muita tahoja kuin Jesse ja Jussi, jotta se käsikirjoitus voidaan julkaista.

        Oletko muuten kysellyt sieltä alakerrasta?


    • Öööööööh

      Käsikirja? Tarkoitatko käsikirjoitus? Vai onko romaanin työnimi "Käsikirja"?

      • kirjako

        Anteeksi tietekin käsikirjoitus vaikka kyllä siitä voi käyttää nimitystä käsikirja.
        No ei tietenkään ole nimi Käsikirja.
        Joten asia selvisi sinnekin, jos käsikijastani tai käsikijoituksestani tulee joskus julkaisukelpoinen kirja, laitan kyllä kirjan nimen tänne.


    • U uuuu telias

      Onko kyseessä hengellinen romaani vai jonkinlainen omaelämäkerta vai mikä? Kenelle kustantajalle tarjosit: kristillisella vai kaupalliselle yleiskustantajalle?

    • kirjako

      Kyseessä on hengellinen romaani ja laitoin sellaiselle kustantajalle josta saa itse valita miten haluaa kirjansa kustannettavan.

    • Sormus hukassa

      ----Olivat myös itkeneet lukiessaan-----

      Että ihanko niin kammottava oli, että pisti itkemään?

    • 12+34

      Saattoihan ne itkeä ilostakin, ihan kuin herätyskokouksessa.

      • kirjako

        Kiitos noista kommenteista ei mua haittaa yhtään mitään, kaikki on tervetulleita.
        Sanoohan sana siunatkaa niitä joilla on jotain teitä vastaan ja rakastakaa niitä jotka teitä vihaavat.
        Joten teen niinkuin sana sanoo. Siunaan ja rakastan teitä.


    • vessapapruun kirjoit

      Siunaa ja varjele meitä ja kuoppaan peitä
      ettei pha mies meitä paista eikä keitä

      Huumori näemmä kukkii, kun noita siunailijoita löytyy. Ei se tosissaan ole, kusettaa.

    • kirjako

      Se paha voi kuoppaan heittää ja paistaa, mutta onneksi siltä voi välttyä.
      Jeesuksen Ristin juurelta löytyy pelastus, kun on vaan halua nöyrtyä Jeesuksen eteen ja pyytää syntinsä anteeksi.
      Jumala tekee sen jälkeen työtä ja kaikki tahallinen synti jää pois.
      Ja uusi elämä alkaa itää sydämessä, Jumalan suuresta armosta ja rakkaudesta.

    • U u uuutelias

      Okei, jätetään saarnat sikseen.

      Mutta kerro millainen kirjasi on: onko se romaani, omaelämäkerta, pamfletti, esseekokoelma, teologinen tutkielma - - vai mikä?

      • kirjako

        No se on hengellinen romaani, mutta siinä kerrotaan myös uskoon tulosta, uskovien kasteesta. Ja kaikkee siltä väliltä, eikä ne henkilöt ole alussa uskossa.
        Jos käsikirjoituksetani tulee joskus julkaistava kirja suosittelen lukemaan sen uskomattomien ja uskossa olevien.
        Koska siinä on jokaiselle luettavaa joka todella koskettaa, en usko sellaista ihmistä löytyvän jota se ei koskettaisi.
        Mutta kaikesta kunnia yksin Jumalalle.


    • Gregorian Chant

      Okei ja tää kässäri on siis tarjottu kristilliselle kustantamolle, ymmärsinkö oikein? Onko niiden kriteereissä oleellista juuri tietyt teologiset näkemykset esim. uskoon kääntymisestä ja uskonopillisista suuntauksista?

      • kirjako

        Ei ole kristillinen kustantamo. Julkaisee kaikenlaisia teoksia.
        Yksi kustantamo ottaa myös hengellistä kirjallisuutta vastaan vaikka ei ole olekkaan hengellinen kustantamo.
        En kuitenkaan tarjonnut jälkimäiseen, koska en tuntenut, että siihen olisi pitänyt laittaa.
        En ole tarjonnut yhteenkään muuhun, vain siihen mihin soitin ja joka otti vastaan.


      • Tulipallo
        kirjako kirjoitti:

        Ei ole kristillinen kustantamo. Julkaisee kaikenlaisia teoksia.
        Yksi kustantamo ottaa myös hengellistä kirjallisuutta vastaan vaikka ei ole olekkaan hengellinen kustantamo.
        En kuitenkaan tarjonnut jälkimäiseen, koska en tuntenut, että siihen olisi pitänyt laittaa.
        En ole tarjonnut yhteenkään muuhun, vain siihen mihin soitin ja joka otti vastaan.

        Miten kävi?


      • kirjako
        Tulipallo kirjoitti:

        Miten kävi?

        Mun ensiteos meni läpi eka kerralla, sain tänään päätöksen.
        Tarvitsee vain antaa hyväksyntä kirjallisena tai netin kautta. Siksi meni näin pitkään kustantajalla, kun ei tullut soitettua aikaisemmin.
        Oli kai laittanut viestiä mun sähköpostiin, mutta kun oli sähkpostipuoli epäkunnossa, niin en saanut tietää mitään.
        Pyyteli anteeksi ja tässä nyt olen ja itku oikeesti pääsi, kun eka kerralla tuli hyväksymis päätös.
        Puhelimessa ei sanonut mitään, kehotti vaan tarkkailemaan sähköpostia tänään.
        Kunnia yksin Jumalalle, en omissa voimissa olisi saanut kirjaa tehtyä ja menemään läpi.


    • 2+34

      Ja muokkausta ei tarvita, eihän. Että ihan sellaisenaan julkaistaan, ei tuunausta, ei oikolukua, ei muutoksia.
      Eli käännytään kaikki uskoon, se siitä julkaisukynnyksestä.
      Ja kustantajatkin pyytelevät anteeksi.
      Jihuu, onnea.

      • kirjako

        Ei siihen tule mitään muutoksia kirjoitukseen, ainoastaan laittavat kirjan muotoon.
        Ettei ole yhtä pötköä koko kirja.
        Kiitos onnitteluista, mutta kunnia yksin Jumalalle.


        Markkinoille ilmestyy noin kolmen viikon päästä.
        Paitsi itse saan vedoksen noin viikon päästä
        hyväksymistä varten.

        Uskossa on hyvä olla joten tulkaa mukaa joukkoon. Jeesuksen seuraajiksi.


      • Päivä ja Aika

        Olen itse kirjoittanut kristillisen romaanin, ja voin sanoa ettei kristillisiä kirjoja ole yhtään helpompi saada läpi kuin maallisiakaan. Kirjoittamisen aloittamisesta julkaisupäätöksen saamiseen meni kuusi vuotta.

        Kristilliset kustantajat joutuvat harkitsemaan tarkkaan mitä kustannetaan, ja ihan samoja kysymyksiä kohdataan kuin maallisellakin puolella. Onko kysyntää, meneekö kaupaksi, löytyykö kohderyhmä, onko ajoitus oikea jne.

        Ei pahalla, mutta aloittaja vaikuttaa trollilta


    • tutturuu

      Siis oliko kyseessä omakustanne vai kustannettu painos? Eli maksoitko itse lystin, vaan saatko palkkaa työstäsi?

    • kirjako

      Ei kyseessä ole omakustanne. Saan tekijäpalkkion ja mahdollisista myydyistä kirjoista tietyn summan.
      Lisäksi jos kirjani tulee esim. kirjakerhoon tai johonkin muuhun myytäväksi saan sieltä myös tekijäpalkkion.
      Ei se raha ole tärkein vaan se, että kirjani julkaistaan.
      Vaikka onhan rahalle aina käyttöa ja voinhan sillä avittaa niitä kohteita mitä olen tähänkin asti avittanut.
      Eli Jumalan valtakunnan työhön ja nälkää näkeville apua tarvittseville.
      Ei kai kirjan julkaisulla rikastumaan pääse.

    • 2+34

      Tämä oli elämäni ensimmäinen kerta kun kuulen, että kustannettava kirja julkaistaan sellaisenaan, ilman toimittamista.
      Eli kyllä kannattaa olla uskossa, apu on tullut ylhäältä.
      Hallelujaa ja hopsista.

      • kirjako

        Jumala auttoi oikeesti en olisi omissa voimissa pystynyt tähän.
        Jumalalle yksin kunnia, mutta kiitos Jumalalle, että sain olla välikätenä
        eli kirjoittajana.
        Jumalalle kaikki on mahdollista, kun vaan uskomme siihen.
        Herra on hyvä.


      • kjfoirhgfjdk

        Joo kyllä näin on. :DDDD
        Vakavasti ottaen, on noita uskovaisten sepustuksia tullut nähtyä hullujen sukulaisten takia ja laatu on just sellasta, että toimittamisesta ei olla edes unelmoitu. Ihan uskomatonta paskaa sisällöstä pintatasoon asti. Niin on varmasti tämäkin ap:n kija. ;D


      • kirjako
        kjfoirhgfjdk kirjoitti:

        Joo kyllä näin on. :DDDD
        Vakavasti ottaen, on noita uskovaisten sepustuksia tullut nähtyä hullujen sukulaisten takia ja laatu on just sellasta, että toimittamisesta ei olla edes unelmoitu. Ihan uskomatonta paskaa sisällöstä pintatasoon asti. Niin on varmasti tämäkin ap:n kija. ;D

        Anteeksi. Kyllä minä olen toivonut, että kirja tulisi julkisuuteen. Eikä se ole tarkoitettu ainoastaan uskoville.
        Vaan kaikenikäisille uskoon kuulumatta, sekä miehille, että naisille.
        On siinä paljon muutakin kuin uskosta kirjoitettua, ihan tavallista ihmisten elämää.
        Kuitenkin monella tapaa koskettava kirja, on surua ja iloa henkilöiden elämässä.
        Toivoisinpa jopa sinunkin lukevan.
        Et enää sen jälkeen arvostelisi uskovia kun olet lukenut kirjan.
        Emme me kaikki Jeesukseen uskovat ole samanlaisia, niinkuin ei nekään jotka eivät usko.
        Kuitenkin meitä uskovia yhdistää se, että rakastamme Jumalaa samoin kaikkia ihmisiä.


    • 2+12+2

      Niinpäs joo.
      Mutta aloittajan viestit on kirjoitettu niin huonolla suomenkielellä, että selitys tekstin oikolukemattomuudesta ei ihan mene läpi. Ellei kyseessä ole omakustanne. Jota tuskin kukaan lukee tai ostaa, ei tuolla osaamisella. Mutta ehkä korkeammat voimat ovat korjanneet virheitä.
      Eihän aloittaja osannut edes fontin kokoa vaihtaa.
      Tilulii.

      • airögj

        Tottakai aloittaja kertoo sitten kirjansa nimen, että osaamme kaikki tutustua siihen.
        Joku voi vaikka ostaa.
        Itse haluan ehdottomasti lukea sen.
        Nimi esiin, rakas ystävä.


    • kirjako

      Johan olen laittanut, ettei kyseessä ole omakustanne.
      Laitan kirjan nimen heti, kun tulee julkisuuteen.
      Kuitenkin ennen juhannusta.
      Kirjoitin käsikirjan nopealla vauhdilla, sain sen jälkeen lukea useamman kerran ja korjata virheitäni.
      Tuli korjailuvaiheessa lisää kymemmenen A4 arkkia lisää.
      Laitoin sitten vasta kustantajalle, kun ajattelin ettei ptäisi olla enää ainakaan pahemmin virheitä.
      Enkä ole nyt mitään kirjaa kirjoittamassa joten virheistä viis

      • kirjako

        Vielä jatkan, en ole ennen vaihtanut fontin kokoa.
        Joten en uskaltanut kesken kirjoittamieni sivujen jälkeen ruveta vaihtamaan. Joten se asia on mielestäni loppuun käsitelty.
        Hyvää päivän jatkoa.


      • gihjoklö,.

        Kerro sitten mikä on tämän "kustantajan" nimi, sillä mikään oikea kustantaja ei todellakaan julkaise tuollaista soopaa. Kyseessä on pakko olla omakustanne tai joku books on demand -kusetus, jolla et tule myymään ainoatakaan kirjaa. Ja jotka on käytännössä omakustanteita, ystävä hyvä. ;)


      • 5+6
        gihjoklö,. kirjoitti:

        Kerro sitten mikä on tämän "kustantajan" nimi, sillä mikään oikea kustantaja ei todellakaan julkaise tuollaista soopaa. Kyseessä on pakko olla omakustanne tai joku books on demand -kusetus, jolla et tule myymään ainoatakaan kirjaa. Ja jotka on käytännössä omakustanteita, ystävä hyvä. ;)

        Juuri näin. Mikään kustantamo ei julkaise toimittamatonta käsikirjoitusta.
        Juuri siksi odotan kovasti aloittajan paljastusta omasta kustantajastaan. Ei ehkä ole tajunnut tehneensä omakustannetta.


    • 3+4

      No kiva. Odottelen kirjasi nimeä ja luen sen. Palataan sitten asiaan. Eli kehuja tulossa tai sitten ei:)

      • kirjako

        Voi ei, ei ole kyseessä omakustanne.Olen allekirjoittanut tänään sopimuksen ja kaikki
        Ok.
        Ei mun tarvii sanoa kustantajaa.
        Kyllä se kuitenkin tulee ilmi, kunhan laitan kirjan nimen tänne.
        Joten odotelkaa rauhassa.


      • xercginjkm
        kirjako kirjoitti:

        Voi ei, ei ole kyseessä omakustanne.Olen allekirjoittanut tänään sopimuksen ja kaikki
        Ok.
        Ei mun tarvii sanoa kustantajaa.
        Kyllä se kuitenkin tulee ilmi, kunhan laitan kirjan nimen tänne.
        Joten odotelkaa rauhassa.

        Bod-kirjoistakin tehdään joku sopimus, niin tehdään omakustanteistakin. :)


      • Anonyymi
        xercginjkm kirjoitti:

        Bod-kirjoistakin tehdään joku sopimus, niin tehdään omakustanteistakin. :)

        Luin yhden liikuttavan tositarinan.
        Nimimerkki Putkis 0132 on kirjoittanut 300 sivuisen matkakertomuksen alkoholismista uuteen elämään. Se mikä kirjasta tekee erityisen on juuri sen aitous. Kirja on lisäksi kuvitettu yli 40 valokuvalla. Ainakin minuun tuo teos teki suuren vaikutuksen. Kirjassa ei retostella alkoholin käytöllä eikä rikoksilla, niistä kyllä mainitaan sen verran että lukijalle muodostuu käsitys muutoksen ainutlaatuisuudesta.
        Googlaamalla löysin Putkiksen s. postin, tilasin kirjan suoraan häneltä.
        Kannattaa ehdottomasti lukea (Kyynelvaraus😌).


    • Xavier on the road

      No kirjapainon kanssa tehty toimeenpanosopimus ei ole ihan samaa lajissaan kuin kustannussopimus. Kirjailija kirjoittaa ja kustantaja maksaa viulut, niinhän se menee kustannussopimusten mukaan, eikös niin?

      Mutta niin, kiinnostava on tätä keskustelua seurata sivusta. Katsotaan millaisesta romaanista on kysymys.

      • kirjako

        Olen kylläkin nähnyt oman juttuni jo kansien välissä ja myöskin lukenut.
        Kansikuvakin on valmis, samoin teksti takakannessa,
        josta näkee mitä aihe pitää sisällään.
        Joten se siitä mun jutusta.
        Aikansa kutakin ja kohtapuoliin se tulee markkinoille.


      • hnjbgfvd
        kirjako kirjoitti:

        Olen kylläkin nähnyt oman juttuni jo kansien välissä ja myöskin lukenut.
        Kansikuvakin on valmis, samoin teksti takakannessa,
        josta näkee mitä aihe pitää sisällään.
        Joten se siitä mun jutusta.
        Aikansa kutakin ja kohtapuoliin se tulee markkinoille.

        Yritä nyt ymmärtää, että ei se silti ole kustannettu kirja ja tuskin tulee kauppoihin tai kirjastoihin. :)


      • kirjako
        hnjbgfvd kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, että ei se silti ole kustannettu kirja ja tuskin tulee kauppoihin tai kirjastoihin. :)

        Olkoon mikä tahansa, joka tapauksessa kustannussopimuksen allekirjoitin.
        Mikä tässä, nyt niin kiinnostavaa on, että pitää turhaan väitellä.
        Jos tästä jo aletaan tuolleen kirjoitella, voipa käydä niinkin etten laita tänne enää mitään.
        En edes kirjan nimeä ja siihen päättyy odotus, millaisen kirjan olen kirjoittanut.
        Taivaan Isä yksin tietää miten käy kirjalle ja toivoisimpa todella, että kirja puhuttelee
        jokaista lukijaa.
        Ja sitä kautta tulisi edes yksi uskoon, silloin kirja on asiansa ajanut.


      • jyrhtdghjutfy
        kirjako kirjoitti:

        Olkoon mikä tahansa, joka tapauksessa kustannussopimuksen allekirjoitin.
        Mikä tässä, nyt niin kiinnostavaa on, että pitää turhaan väitellä.
        Jos tästä jo aletaan tuolleen kirjoitella, voipa käydä niinkin etten laita tänne enää mitään.
        En edes kirjan nimeä ja siihen päättyy odotus, millaisen kirjan olen kirjoittanut.
        Taivaan Isä yksin tietää miten käy kirjalle ja toivoisimpa todella, että kirja puhuttelee
        jokaista lukijaa.
        Ja sitä kautta tulisi edes yksi uskoon, silloin kirja on asiansa ajanut.

        Tämä on kyllä hupaisin ketju pitkään aikaan. :DDDD
        Ihanko alat uhkailla? :D


      • kirjako
        jyrhtdghjutfy kirjoitti:

        Tämä on kyllä hupaisin ketju pitkään aikaan. :DDDD
        Ihanko alat uhkailla? :D

        En uhkaile ketään, pois se minusta.
        Mutta en kuitenkaan tykkää kaikista mitä tänne laitetaan.
        Tietenkin jokaisella on vapaus kirjoittaa, en tarkoita sitä.
        On vaan itellä jotenkin sellainen olo, en osaa selittää enkä jaksa.
        Eikä mun edes tarvii.
        Kai alan olla jo jotekin kypsä jo koko kirjaani, kun sitä aletaan jo nyt
        puida, vaikkei se ole vielä julkisuudessa.
        Tai pöydän alla?
        Naurakaa te vain siellä, ei mua ainakaan naurata.
        Itehän päätän mitä teen ja se siitä.
        Se on mun juttuni.


      • lkf lksjf
        kirjako kirjoitti:

        En uhkaile ketään, pois se minusta.
        Mutta en kuitenkaan tykkää kaikista mitä tänne laitetaan.
        Tietenkin jokaisella on vapaus kirjoittaa, en tarkoita sitä.
        On vaan itellä jotenkin sellainen olo, en osaa selittää enkä jaksa.
        Eikä mun edes tarvii.
        Kai alan olla jo jotekin kypsä jo koko kirjaani, kun sitä aletaan jo nyt
        puida, vaikkei se ole vielä julkisuudessa.
        Tai pöydän alla?
        Naurakaa te vain siellä, ei mua ainakaan naurata.
        Itehän päätän mitä teen ja se siitä.
        Se on mun juttuni.

        Suunsoittajia ja ilkeiljöitä riittää ja varsinkin netissä, älä välitä.


      • kirjako
        lkf lksjf kirjoitti:

        Suunsoittajia ja ilkeiljöitä riittää ja varsinkin netissä, älä välitä.

        Onhan se tietenkin hyvä juttu, että saan tänne jotain mielenkiintoista
        aikaan.
        Niinkuin tuolla edellä joku laittoi.
        (Tämä on kyllä hupaisin ketju pitkään aikaan).
        Hyvä, että jotain iloa ja naurunaihetta löytyy tästä mun jutusta.
        Uutisita ei kuule oikeestaan mitään muuta, paitsi jotain järkyttävää joka päivä.
        Maailma on paha ja pahemmaksi muuttuu.
        Ihmiset kärsivät ja varsinkin viattomat joutuvat kärsimään.
        Lapset ja nuoret joutuvat kärsimään liikaa.
        Perheet hajoavat, surmataan oma perhe. Nuoret tappavat ja itsemurha tilastot nousevat.
        En välitä mitä musta kirjoitetaan.
        Kunhan kukaan ei mene sellaista taakoittamaan lisää jolla on ennestään
        taakkoja kannettavana.
        Kärsimystä kärsimyksen päälle ei monikaan kestä.
        Ei ainakaan omissa voimissa.
        Yritetään muistaa kärsivät lähimmäiset ja auttaa heitä, eikä tuottaa lisää
        tuskaa, se on monelle liian paljon, aivan liian paljon kestää.


      • slkdjf lksdjf
        kirjako kirjoitti:

        Onhan se tietenkin hyvä juttu, että saan tänne jotain mielenkiintoista
        aikaan.
        Niinkuin tuolla edellä joku laittoi.
        (Tämä on kyllä hupaisin ketju pitkään aikaan).
        Hyvä, että jotain iloa ja naurunaihetta löytyy tästä mun jutusta.
        Uutisita ei kuule oikeestaan mitään muuta, paitsi jotain järkyttävää joka päivä.
        Maailma on paha ja pahemmaksi muuttuu.
        Ihmiset kärsivät ja varsinkin viattomat joutuvat kärsimään.
        Lapset ja nuoret joutuvat kärsimään liikaa.
        Perheet hajoavat, surmataan oma perhe. Nuoret tappavat ja itsemurha tilastot nousevat.
        En välitä mitä musta kirjoitetaan.
        Kunhan kukaan ei mene sellaista taakoittamaan lisää jolla on ennestään
        taakkoja kannettavana.
        Kärsimystä kärsimyksen päälle ei monikaan kestä.
        Ei ainakaan omissa voimissa.
        Yritetään muistaa kärsivät lähimmäiset ja auttaa heitä, eikä tuottaa lisää
        tuskaa, se on monelle liian paljon, aivan liian paljon kestää.

        Lämpimiä ja viisaita ajatuksia.


      • juurez
        kirjako kirjoitti:

        Onhan se tietenkin hyvä juttu, että saan tänne jotain mielenkiintoista
        aikaan.
        Niinkuin tuolla edellä joku laittoi.
        (Tämä on kyllä hupaisin ketju pitkään aikaan).
        Hyvä, että jotain iloa ja naurunaihetta löytyy tästä mun jutusta.
        Uutisita ei kuule oikeestaan mitään muuta, paitsi jotain järkyttävää joka päivä.
        Maailma on paha ja pahemmaksi muuttuu.
        Ihmiset kärsivät ja varsinkin viattomat joutuvat kärsimään.
        Lapset ja nuoret joutuvat kärsimään liikaa.
        Perheet hajoavat, surmataan oma perhe. Nuoret tappavat ja itsemurha tilastot nousevat.
        En välitä mitä musta kirjoitetaan.
        Kunhan kukaan ei mene sellaista taakoittamaan lisää jolla on ennestään
        taakkoja kannettavana.
        Kärsimystä kärsimyksen päälle ei monikaan kestä.
        Ei ainakaan omissa voimissa.
        Yritetään muistaa kärsivät lähimmäiset ja auttaa heitä, eikä tuottaa lisää
        tuskaa, se on monelle liian paljon, aivan liian paljon kestää.

        Kirjoitusvirheitä ja ulkokultaisuutta.


    • kirjako

      Kiitos paljon. Hyvää yötä.

    • 2+8675

      Pian, pian.
      Kerro kirjasi nimi, kun kerran lupailit sitä ennen juhannusta.
      Ootan, ootan, palavalla mielenkiinnolla.

    • kirjako

      Kerron, malta vielä odottaa.
      Onhan juhannukseen viela muutama päivä.

      • Muu

        Paljastuksen hetki lähenee...


      • Tyllllsäää
        Muu kirjoitti:

        Paljastuksen hetki lähenee...

        Onko jonkun nimettömän nettikirjoittajan nolaaminen todellakaan tärkeää tai antoisaa. Anna olla.


    • kirjako

      Kirjani nimi on Kohtalon sanelema. Minuun voi ottaa yhteyttä jos haluaa, tuota keksin vielä miten.

      • kirjako

        Anteeksi unohdin laittaa, lupaukseni pidän ja pidin myös.
        Siksi tulin tänne. Vaikka tuossa edellä ei olisikaan kysytty.


    • hgteariuohu3902trhie

      Kohtalon sanelema? Oikeesti? Voi jeesus. Kuulostaa kököltä harlekiini-romanssilta. :DDDDD

      • kirjako

        Erehdyt kyllä pahemmin kuvaellessasi, ei osunu lähellekään oikeaan.
        Kiitos kommentistasi
        En edes lue mitään harlekiini romansseja, miten kirjoittaisin sellaista,
        jota en edes itse lue?


      • jdf lkdsjf
        kirjako kirjoitti:

        Erehdyt kyllä pahemmin kuvaellessasi, ei osunu lähellekään oikeaan.
        Kiitos kommentistasi
        En edes lue mitään harlekiini romansseja, miten kirjoittaisin sellaista,
        jota en edes itse lue?

        Löysin kirjasi nettikirjakaupasta. On varmasti mukava saada oma teksti kansien väliin :) Onneksi olkoon.


      • kirjako
        jdf lkdsjf kirjoitti:

        Löysin kirjasi nettikirjakaupasta. On varmasti mukava saada oma teksti kansien väliin :) Onneksi olkoon.

        Kiitos. Alussa kyllä tuntui kuin leijalisi eli ei jalat maassa. (Silloin, kun sain tiedon)


      • 9+9

        Höpsistä. Kuulostaa Mediapinnalta. Sitähän se onkin.

        Onnea.


      • Hiontavaiheessa36
        kirjako kirjoitti:

        Kiitos. Alussa kyllä tuntui kuin leijalisi eli ei jalat maassa. (Silloin, kun sain tiedon)

        Onnittelut minultakin. Olen seuraillut sivusta tätä ketjua ja nostellut hattua sinulle, joka kestät mollailua ja julkaisukanavasi kritisoimista kuin mies. Jostakin syystä oletan sinun olevan mies?

        Ei Mediapinta ole ollenkaan huono julkaisukanava, jos on varaa maksaa siitä. Ja varmaankin sinulla on potentiaalista lukijakuntaa niin että saat omat kappaleesi myytyä. Saavutus on jo se, että saa kirjallisen työn tehtyä valmiiksi asti. Toivon hyvää jatkoa kirjaprojektillesi:)


      • Hiontavaiheessa
        Hiontavaiheessa36 kirjoitti:

        Onnittelut minultakin. Olen seuraillut sivusta tätä ketjua ja nostellut hattua sinulle, joka kestät mollailua ja julkaisukanavasi kritisoimista kuin mies. Jostakin syystä oletan sinun olevan mies?

        Ei Mediapinta ole ollenkaan huono julkaisukanava, jos on varaa maksaa siitä. Ja varmaankin sinulla on potentiaalista lukijakuntaa niin että saat omat kappaleesi myytyä. Saavutus on jo se, että saa kirjallisen työn tehtyä valmiiksi asti. Toivon hyvää jatkoa kirjaprojektillesi:)

        Korjaus: numero nimmariini tuli liian nopeasti kirjoitetusta yhteenlaskun summasta...


      • Hiontavaiheessa
        Hiontavaiheessa kirjoitti:

        Korjaus: numero nimmariini tuli liian nopeasti kirjoitetusta yhteenlaskun summasta...

        Hohhoijaa, pieleen meni sukupuoliarvaukseni: oletkin nainen. Eli kävin Mediapinnan sivulla.


    • 5+8

      Minäkin luulin mieheksi.
      Googlen perusteella vaikutat helluntaiseurakunnassa.
      Tarjositko käsikirjoitusta helluntaiseurakuntien kustantamoon, Aikamedia?
      Luulisi, että kiinnostusta olisi löytynyt siltäkin suunnalta.

      • kirjako

        Kiitos hauskoista kommenteista. Miksi te luulitte mua mieheksi, kyllähän nainenkin kestää mitä vain, kun ottaa sellaisen asenteen.
        Kun rupeaa tällaista juttua tekemään, niin saa varautua kaikenlaisiin arvosteluihin, jos ei osaa varautua, parempi jättää väliin.
        Ottaa vaan sen asenteen, ettei kaikkea ota vakavasti, vaan huumorilla.
        En tarjonnut hellutaiseurakuntien kustantamoon enkä muihinkaan, jotenkin tuntui, että Mediapinta on mun juttuni.
        Kuulun Helluntaiseurakuntaan.
        Hyvää ja rauhallista Juhannusta.

        ps. olen saanut tilauksia ja myynytkin. Eilen toivat kotiiin postin kautta.
        Kyllä oman osuuteni saan myytyä, uskon siihen.


    • 2+345

      Eli siis Mediapinta. Eli kirjasi on omakustanne, jonka selvittämisestä tässä oli kysymys. Kiitos tiedosta.

      • sljd flkdsjf

        Tuliko.


      • kirjako
        sljd flkdsjf kirjoitti:

        Tuliko.

        Ei ole omakustanne johan laitoin tuonne ainakin pari kertaa.
        Kyseessä on palvelukustanne.
        Minusta itsestäni se on paras tapa aloittaa, jos aikoo kirjansa saada julki, ainakin eka juttunsa.
        Ei kuitenkaan kaikkia oteta palvelukustanteeseen, kynnys on kuitenkin matalampi kuin täyskustanne.
        En edes olisi hyväksynyt, jos kyseessä olisi ollut omakustanne.
        Olisin tarjonnut toiseen paikkaan.
        Omakustanteessa jokainen saa varmaan juttunsa läpi. Mutta ite ottaa vastuun kaikesta.


    • hihheijaoho

      Palvelukustanne on omakustanne. Niiden vastakohta on kustannettu kirja.
      Nyt tuli varmaan tämäkin selväksi.

    • Telkän sukellus

      Olkoon ilo yllä kirjoittajalla, on sitten kirjan sopimusmuoto mikä tahansa.

      Jokaiselle genrelle löytyy lukijansa ja kirjoittajansa.

      Mediapinnan huono maine juurtaa Pilot-aikakaudesta, kun vanity publisher -malli rantautui Suomeenkin.

      Mutta kirja kuin kirja, se seilaa omilla avuillaan. Lukija päättäköön. Itse ajattelin ainakin lukea.

    • oirag

      No ilo ja ilo. Palvelukustanteen eli omakustanteen voi tehdä kuka tahansa. Se siitä ilosta.
      Jihuu, ilo siitä, että menen kohta mattopyykille. Sinnekin voi jokainen mennä.

    • Silence is gold

      No ilo kai sekin on... mattopyykki... mutta kyllä kirjan julkkarit on eri juttu, luulisin.

      • kirjako

        Palvelukustanteella on se ero omakustanteeseen, että kirjoittaja ja kustantaja
        tekevät yhteistyötä. Eli minä kirjoitin käsikirjan ja hyväksyttiin palvelukustanteeseen.
        Käsikirjani oli lukenut kaksi henkilöä.
        Laittoivat oikovedoksen luettavaksi, en hyväksynyt eka juttua,
        laitoin takas koska siinä oli vielä jotain mitä halusin korjata.
        Laitoin korjattuna takas, sit tuli uusi oikovedos jonka hyväksyin.
        Allekirjoitin sopimuksen eli itellä on allekirjoitettu sopimus ja siellä toinen.
        Sit mun pitäs etsiä missä haluan kirjaani esiteltävän, viisi eri
        lehteä, mediaa.
        Eli elokuun alkuun pitäs olla siellä tiedossa.
        Kirjan kansikuvan tekivät samoin ISBN tunnuksen.
        Sain laittaa kansikuvaehdotuksen ite, vaan se ei oikein sopinut,
        koska olis paljastanut kirjan juonen.
        Elokuussa tulee virallisesti juki, koska juhannukselta aloittivat kesäloman.
        Sieltä menee Suomen kansalliskirjastoon. Kirjastoihin, kirjakaupaan ja johonkin mediaan joku kappale luettavaksi tilauksia varten mikäli ottavat myyntiin.
        Samoin nettikaupassa myyvät.
        Palvelukustanteessa pitää ostaa määrätty määrä kirjoja, sit saa 50% halvemmalla uusia tilauksia.
        Omakustanteessa joutuu tekemään kaiken ite, painavat vain eli omakustanteet menee läpi.
        Ei kaikkia hyväksytä palvelukustanteeseen.


    • Haudasta kohtuun

      Juuri tätä kohtaa en ymmärrä: pitää ostaa tietty määrä kirjoja. Sehän menee näin: kustantaja hoitaa kustannustoimittamisen, markkinoinnin ja myynnin. Ja MAKSAA sinulle eli kirjailijalle sopimuksen mukaiset royaltit eikä mitään ennakkomyyntejä kirjailijalle itselleen, se on outo ajatus. Kirjailijan rooli on kirjoittaa taideteos kustantajalleen, joka ohjaa sen lukijalleen.

      Mutta se on ehkä Mediapinnan tapa pitää itsensä bisneksessä elossa.

      Sitten hieman karsastan käsitettäsi ´käsikirja´. Minulle käsikirja sanana viittaa esim. filosofi Epiktetoksen stoalaisen etiikan käsikirjaan, mopon korjaamisen käsikirjaan jne.. Käsikirjoitus viittaa yleensä painettavaksi kirjoitettua tekstiä eli manuskriptiä.

      • scarabaeus

        " MAKSAA sinulle eli kirjailijalle sopimuksen mukaiset royaltit"

        En ole kirjoittanut tässä ketjussa yhtään kommenttia aiemmin, koska aluksi pidin tätä jotenkin outona. En yleensä puutu teksteihin, jotka ovat niin epämääräisiä, ettei niistä ota oikein selvää. Jokseenkin hurahtanutta, ja minuakin häiritsi koko ajan tuo toistuva sana
        käsikirja. Ajattelin, että mikä ihmeen käsikirja ja opetusopus.
        Mutta
        nyt, kun
        Haudasta kohtuun
        laitoit tuon MAKSAA, niin
        kommentoin
        kokemuksesta, jonka itse sain kustannettuani runokirjani juokse pupu juokse.
        Vähät välitin tuleeko opuksestani rahallista tuottoa. Itse se oman kirjan kasaaminen ja kirjapainossa olevien ammatti- ihmisten kanssa neuvottelu. Ihmisten, jotka valmistelivat käsikirjoituksestani niin tyylikkään runokirjan. Sen valmistumisprosessi
        oli niin antoisa ja opettavakin kokemus itselleni,
        että siitä hyvillä mielin maksoin mitä maksoin.
        Ja yllättävän vähän.
        Todella helppoa ja edullista on nykyisin painattaa kirjoja. Runokirjani on siis omakustanne.
        Ja oma runokirjani on tuonut minulle runsaasti niin hauskoja tilanteita.
        Tähän mennessä ainakin pelkkää positiivista, kaikenmoista.
        Parhainta niistä palautteista on, kun
        kaksi ihmistä on jo kertonut, että ei ole aiemmin lukenut yhtään runokirjaa, mutta tämä juokse pupu juokse oli saanut heidät lukemaan kannesta kanteen !
        Eipä sen parempaa palautetta voi saada, ja olen saanut jo tuplasti!
        Hieno tunne.

        Kiehtovaa ja antoisaa.
        Kokeilkaa ja nauttikaa !


      • jkl dflksdjf

        Oletko itse lukenut filosofi Epitettusi etiikan käsikirjaa - sanotaanko siettä, että kiusaa anonyymisti ja viisastele ja pyri pätemään ja runkkaa oraville.


      • Haudasta kohtuun
        jkl dflksdjf kirjoitti:

        Oletko itse lukenut filosofi Epitettusi etiikan käsikirjaa - sanotaanko siettä, että kiusaa anonyymisti ja viisastele ja pyri pätemään ja runkkaa oraville.

        Toki teos on tentitty aikanaan, mutta se ei liene tässä nyt se oleellinen asia. Ja mitä anonymiteettiin tulee, sitä kaikki harrastavat täällä, sinäkin jkl dflksdjf, mutta sekään ei ole se oleellinen asia, vaan käsitteet ja niillä pelaaminen. Kiinnosti tämä pointti ´käsikirja´ -käsitteen takana. Nyt kun siihen on vastattu, voimme jatkaa eteenpäin muiden asioiden kanssa, eikö vain?


    • kirjako

      Pyydän anteeksi ,kun olen käyttänyt monessa kohdassa, samoin aloituksessani sanaa käsikirja,
      on siellä joissai kohdissa käsikirjoitus.
      Sattuuhan sitä pahempiakin virheitä, eipä tuosta kannata ainakaan mun itseni välittää.
      Moka, mikä moka eli väärinkäsitys.
      Ainahan nämä voi korjata, eikä niihin kannata puuttua, huomaan tehneeni virheen ja sillä selvä.
      Tietenkin saan myydyistä kirjoista, jotka kustantaja myy oman osuuteni jokaista myytyä kirjaa kohti.
      Tekijänpalkkiohan tulee kirjoittajalle ei kustantajalle, tässä tapauksessa minulle.
      Palvelukustanne toimii tällä periaatteella.
      Positiivista palautetta olen saanut lukijoilta, jotka ovat ostaneet kirjani.
      Paitsi yksi soitti luettuaan kirjani, kyseli kertooko kirja jonkun elämästä eli tositapahtuma, tai onko joku kertonut sinulle ja siitä olet kirjoittanut.
      Ei ole kenenkään elämästä, eikä kukaan ole kertonut minulle mitään sanoin.
      Eipä tainnut uskoa, no oma asiansa.
      Jos olisin kirjoittanut jostain tositapahtumasta, olisin laittanut taakse, perustuu tositapahtumiin.
      En voi laittaa, kun ei perustu tositapahtumiin.
      Sanoi, kun tuntuu niin todelliselta, ja elämä on ollut silloin sellaista. Samoin sanoi toinenkin jolle soitin ja kerroin lukijan mielipiteen,
      eli hänenkin mielestään tuntuu perustuvan tositapahtumiin,
      kuitenkin hän tietää ettei ole kenenkään elämästä kirjoitettu.
      Enhän ollut syntynytkään,
      mistä ajankohdasta olen aloittanut kirjoittamisen, eli en oikeesti tiennyt millaista silloin on ollut elämä.
      Ajattelin lukiessani käsikirjoitustani onkon silloin ollut elämä tuollaista, tuli jotenkin tunne, jospa ei sovikkaan siihen ajankohtaan ja annoin kuitenkin mennä.
      Eli elämä on todella ollut silloin tuollaista, kuten se lukija sanoi, joka ei uskonut mua, vaan luuli ja luuleeko vieläkin mun kirjoittaneen jostain tositapahtumasta.

    • 2+4+5+6+6

      No mutta onnea silti, että olet saanut kirjasi kootuksi. Se on saavutus, suurempi kuin ainainen haaveilu siitä, että vielä jonakin päivänä kirjoittaa sen kirjan. Jota suurin osa ei koskaan saa tehtyä. Saatikka, että saa sen julkaistua.
      Heh, julkaisin itse graduni, itselleni ja muutamalle kaverilleni.

      • kirjako

        Paljon onnea, olen iloinen puolestasi.


    • kirjako

      Kiitos nimimerkki, Päivä ja Aika, laitoit tuolla, aloittaja vaikuttaa trollilta.
      En ole trolli, olen kirjoittanut niinkuin asia on.
      Jos olet kirjoittanut kristillisen kirjan, silloin kai olet Jeesukseen uskova ja miten uskovana voit epäillä, olisit laittanut mulle itselleni kysymyksen, etkä kirjoittanut tuonne väliin.
      Annan sinulle anteeksi.
      Itse olen Jeesuksen seuraaja, haluan olla rehellinen, en ole kirjoittanut valetta,
      Jumalani yksin tietää. Siunausta sinulle ja onnea, kun olet saanut kirjasi läpi, en tiedä milloin on julkaistu, et laittanut.
      Onhan kuitenkin Jumala sanassaan sanonut.
      Minkä Jumala avaa, sitä ei voi kukaan sulkea ja minkä Jumala sulkee, sitä ei voi kukaan avata.
      Jumalalle kaikki on mahdollista, mikä meistä itsestä tuntuu välillä toivottomalta.

      • jsdf lskdjf

        Ethän pahastu nimettömistä nettikommenteista? Netissä riittää aina sellaista kommentointia, josta tulee paha mieli, mutta älä anna sen pilata hienoa hetkeäsi, jolloin olet saanut kirjasi julki. Se on saavutus, hieno saavutus! Moni ei saa kokonaista käsikirjoitusta kasaan, saati kansien väliin. Voit hyvillä mielin iloita asiasta, ja unohtaa ikävät kommentit. Meitä on täällä paljon, jotka olemme lämpimästi iloisia puolestasi.

        Jokainen kirjansa julkaissut joutuu kohtaamaan myös ikävää palautetta, sille ei taida voida mitään. Jostakin sitä narinan aihetta löytyy, jos ei yhdestä asiasta niin toisesta. Mutta ne kannattaa tosiaan jättää omaan arvoonsa. Jos jollakin on oikeasti jotakin rakentavaa kritisoitavaa, hän tekee sen omila kasvoillaan eikä nimettömänä. Hyvää jatkoa sinulle.


    • Some things just die

      On myös hyvä muistaa, että tämä aika ei ole erityisen henkinen, ainakaan uskonnollisten oppien ja näkemysten osalta, kuten täälläkin huomaa. Joten valmistautuminen vastaanottamaan negaa on taatusti enemmän kuin paikallaan. Uskontojen kielteisyydessä on varmaan monia syitä: ihmisen evoluutio on saavuttanut teknologian uudeksi uskonnoksi, tarjoaahan se ihmisille monia "ihmeitä" ja apuja esim. terveydenhuollossa, lääketieteessä jne.

      Vanhojen uskontojen ja opinkappaleiden käyttäminen tekosyynä terroritekoihin, sotiin, manipulaatioon, hyväksikäytön kirjaviin mahdollisuuksiin. Kaikki kielteinen karkottaa suuren joukon mielekkyyden uskoa johonkin perinteiseen. Myös maailman muutoshaluisuus, asioiden päivityslähtöisyys ja jatkuva uuden tiedon ja käsitteiden oppiminen, omaksuminen ja tuunaaminen vie pohjan uskonnoilta. Lukuisat uskonnot ovat kuitenkin tuhansia vuosia nojanneet muuttumattomuuden lainalaisuuksiin olosuhteissa, jotka ovat olleet hyvin erilaisia kuin tällä hetkellä planeetallamme. Jos siis joku puolustaa jotakin, joka koetaan out of date -ilmiöksi, ei ihme jos negaa alkaa sataa.

      Mutta kuten jsdf lskdjf totesi: kannattaa jättää omaan arvoonsa. Sinulla lienee vahva syysi kirjoittaa teoksesi tiettyjen teesien ympärille, niillä puolustaudut, mutta miihin myös hyökätään. Asiat tässä kuitenkin riitelevät, eivät ihmiset, joten tilanne on sama kuin väitöstilaisuudessa.

    • kirjako

      Kiitos molemmille vastauksista, en pahoittanut mieltäni, jotenkin vaan tuntui pahalta jos ihminen on uskossa, miksi sitten haluaa pahaa toisille.
      Meidän tulee rakastaa toisiamme, niinkuin Jumalakin rakastaa jokaista ihmistä,
      mutta vihaa syntiä.
      Siksi suomen tilanne on tällainen, kun ei enää välitetä isiemme uskosta,
      Jumala on jätetty pois elämästä.
      Ei uskota Jeesuksen ristinkuolemaan ja uskooko monikaan edes Jeesukseen.
      Kouluissa ei opeteta uskontoa, joulujuhlissa ei lauleta Enkeli taivaan lausui näin.
      Kevätjuhlissa samoin on jätetty Suvivirsi pois.
      Ei rukoilla enää, kyllähän imiset ovat sota-aikana rukoilleet ja kirkoissa käyneet.
      Taitaa vaan olla niin, että hädän hetkellä rukoillaan ja sit kun kaikki on ok
      ei rukoilla, ei kiitetä ja muisteta Jumalaa siitä mitä hyvää Hän on tehnyt.
      Samoin on koko maailman tilanne.
      Mistä johtuu, avioerot,
      isät, äidit tappavat lapsensa ja itsensä,
      nuoret tappavat,
      pienet vauvat tappaa oma äiti,
      lapset ja nuoret voivat huonosti, aivan liian huonosti.
      Vain siinä, ettei rukoilla, ollaan jätetty kaikkein tärkein elämästä pois,
      Jeesus Kristus ja sitä kautta ei olla enää yhteydessä Luojaamme Jumalaan.

      • Perhonen

        Kirjako, Jumala haluaa sinun suojaavan itseäsi, sinulla on velvollisuus suojata itseäsi ja Jumalan antamia lahjoja. Toiset ihmiset voivat nauttia ilkeilystä, jopa tutut, oman rikkinäisyytensä takia he suuntaavat pahan olonsa muihin. Anteeksi voi antaa, mutta älä päästä pahoja sanoja sydämeesi äläkä ota lähellesi ihmisiä, joiden seurassa on paha olla. Ikävät puhelut voi lopettaa heti, ei sinun tarvitse olla kenekään roskasanko sen takia että olet kirjoittanut kirjan. Jos elämässä kohtaa onnistuminen, siinä punnitaan kuka on oikeasti ystävä aivan niin kuin surunkin hetkellä. Jumalan siunausta sinulle ja onnittelut kirjastasi.


    • kirjako

      Kiitos sinulle Perhonen. Ei meidän kannata välittää mitä ihmiset puhuvat, ainahan Jeesukseen uskovista puhutaan.
      Samoin seurataan uskovien tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.
      Jeesus sua siunatkoon Perhonen.

    • kirjako

      Tänään kuulin yhdeltä meidän seurakuntaan kuuluvalta, että yksi nainen oli lukenu mun kirjan,joita on joku kappale siellä myynnissä.
      Oli vielä sanonu, että hyvä kirja. Kysyin mistä oli kirjan saanu, oli kuulemma joku ostanut.
      Vaan kun ei ollut ostettu, soitin myyjälle ja kysyin onko totta, että mun kirjaani on luettu ilman ostamista.
      Sanoi ei ole luettu, kuitenkin ihmettelin, miksi toinen sanoo on luettu.
      Henkilö jolle soitin ei vastannu mun eka soittoon, koska numero tiedossa, soitin toisella kännykälläni jonka numeroa ei tiennyt siihen vastasi heti.
      En kuitenkaan maininnut mitään, eka soitosta.
      Lisäksi mun kirjani oli laitettu lasten kirjojen sekaan, kun kysyi miksi, kuulemma siitä näkyy parhaiten, kun ovat näkyvillä.
      Ei ole lasten kirja sanoin, ei olekkaan sanoi, lisäsi siihen, laitan uutuksien joukkoon.
      Eka kerran oli myyntipaikka auki tänään eli viikko sitten vein.
      Samoin yksi seurakuntalainen joka on lukenu kirjan ei ollu huomaavinaankaan.
      Onko kateutta, kun saa kirjansa julkisuuteen.
      En itse voi ymmärtää, päinvastoin olisin iloinen toisen puolesta.

      • df lsdkjf

        Todella kenkkumaista ajattelemattomuutta lukea toisen työ ilmaiseksi, ilmeisesti siis sieltä myyntipöydältä lainannut.


      • 98765678

        Niin, ei uskovaisiin voi luottaa. ;)
        Uskoisit hyvä ihminen jo, ettet sinä sitä raapustustasi ole julkisuuteen saanut. Kuka vaan voi julkaista omakustanteena mitä tahansa. Palvelukustanne = omakustanne.


      • kirjako
        98765678 kirjoitti:

        Niin, ei uskovaisiin voi luottaa. ;)
        Uskoisit hyvä ihminen jo, ettet sinä sitä raapustustasi ole julkisuuteen saanut. Kuka vaan voi julkaista omakustanteena mitä tahansa. Palvelukustanne = omakustanne.

        Ikäväkyllä ei sieltä myyntihyllyllytä lainannut, vaan kirjamyyjä oli vienyt kotiinsa. Muka hinnoittelua varten, ja tuonut eilen kirjamyyntiin.
        Yks sen tuttu nainen oli lukenut kirjan, en tiedä onko vienyt kotiinsa vai myyjän kotona, en edes tiedä moni muu lukenu.
        Sainpahan kuitenkin sanoa etten hyväksy mitään epärehellistä itseni enkä kenenkään muunkaan kohdalla.
        Kuitenkin oli sanonu muutamalle kannattaa ehdottomasti lukea.
        Kirjamyyjä sanoi ostavansa sen kirjan.
        Anteeksi olen antanut, vaikkei olis sanonut ostavansa sitä kirjaa.


      • kirjako
        kirjako kirjoitti:

        Ikäväkyllä ei sieltä myyntihyllyllytä lainannut, vaan kirjamyyjä oli vienyt kotiinsa. Muka hinnoittelua varten, ja tuonut eilen kirjamyyntiin.
        Yks sen tuttu nainen oli lukenut kirjan, en tiedä onko vienyt kotiinsa vai myyjän kotona, en edes tiedä moni muu lukenu.
        Sainpahan kuitenkin sanoa etten hyväksy mitään epärehellistä itseni enkä kenenkään muunkaan kohdalla.
        Kuitenkin oli sanonu muutamalle kannattaa ehdottomasti lukea.
        Kirjamyyjä sanoi ostavansa sen kirjan.
        Anteeksi olen antanut, vaikkei olis sanonut ostavansa sitä kirjaa.

        Kyllähän tuo näkyy olevan ainakin kolmessa muussa paikassa myynnissä, jos ei oteta huomioon tuota edellistä tapahtumaa.
        Johan laitoin virallisesti tulee myyntiin elokuussa, kun lomat loppuu.


    • kirjako

      Ei kirjan julkaisemin taida olla oikein hyvä juttu, menettää viimmeisetkin ystävät. Kateusko on syynä, en olis uskonut.
      Nyt taidan olen todella kaikkien ihmisten hylkäämä lopullisesti, jopa oman seurakunnan.
      Mutta Jumala ei hylkää koskaan.

      • jkdf lskdjf

        Älä sure ystävähyvä, eiköhän kaikki mene loppujen lopuksi hyvin. Kirjan julkaiseminen saattaa olla monelle yllätys ja liian iso pala aluksi, mutta eiköhän tilanne asetu. Täällä ainakin kannustamme sinua.


    • kirjako

      Kiitos sinulle nimimerkki jkdf Iskdjf, oikeesti minulta tuli itku, kun luin tuon sun juttusi.Toivon sitä itsekin, vaikka näyttääkin toivottomalta, ainakin tällähetkellä.

    • paskaapaskaa

      Aika kummallista, että omakustanteen ulos pukkaava kuvittelee olevansa kirjailija. Samalla perusteella kuka tahansa pöytälaatikkokirjoittelija on kirjailija. Jee jee, ollaan kirjailijoita kaikki, jokaisessa meissä asuu pieni kirjailija, laadusta viis...

      • df lksf

        Kustantajako tekee kirjailijan? Vai se, että kirjoittaa romaanin? Van Gogh ei taida tuon määritelmän mukaan olla kuvataiteilija.

        Ja on tosi surullista, että joku haluaa piikitellä nimettömänä henkilöä, joka esiintyy omalla nimellään. Romaanin nimen perusteellahan löytyy helposti netistä kirjailjan nimi ja Facebookista kasvot. Etsi ne, jos vähentäisivät haluasi sanoa pahasti. Kiltin ja mukavan näköinen nainen, joka ei varmasti tahdo kenellekään pahaa, eikä ole tässäkään keskustelussa provosoitunut, vaikka on lyöty anonyymisti ja lujaa.

        Mitä tulee kirjailijuuteen/omakustanteeseen, olivat kyseisen kirjailijan odotukset matalalla, hän nimittäin aloitti keskustelun pohtimalla paljonko hänelle maksaisi kirjansa kustantaminen. Palvelukustannesopimus, jonka hän sai, on enemmän kuin omakustanne, koska siihen sisältyy palveluita joita omakustantaja ei saa. En tiedä oletko se sinä sama, joka pitkin keskustelua on nirsinyt tuota omakustenneasiaa, mutta jos olet, lopeta, kantasi on jo tiedossa.


      • Perhonen
        df lksf kirjoitti:

        Kustantajako tekee kirjailijan? Vai se, että kirjoittaa romaanin? Van Gogh ei taida tuon määritelmän mukaan olla kuvataiteilija.

        Ja on tosi surullista, että joku haluaa piikitellä nimettömänä henkilöä, joka esiintyy omalla nimellään. Romaanin nimen perusteellahan löytyy helposti netistä kirjailjan nimi ja Facebookista kasvot. Etsi ne, jos vähentäisivät haluasi sanoa pahasti. Kiltin ja mukavan näköinen nainen, joka ei varmasti tahdo kenellekään pahaa, eikä ole tässäkään keskustelussa provosoitunut, vaikka on lyöty anonyymisti ja lujaa.

        Mitä tulee kirjailijuuteen/omakustanteeseen, olivat kyseisen kirjailijan odotukset matalalla, hän nimittäin aloitti keskustelun pohtimalla paljonko hänelle maksaisi kirjansa kustantaminen. Palvelukustannesopimus, jonka hän sai, on enemmän kuin omakustanne, koska siihen sisältyy palveluita joita omakustantaja ei saa. En tiedä oletko se sinä sama, joka pitkin keskustelua on nirsinyt tuota omakustenneasiaa, mutta jos olet, lopeta, kantasi on jo tiedossa.

        Nimenomaan! Ja keneltä se on pois, vaikka joku nimittäisikin itseään kirjailijaksi (mitä kirjako ei edes ole tehnyt). Omakustanteen tai palvelukustanteen julkaisemisessa on varmaankin enemmän yksin, koska kirjaa joutuu itse myymään eli kirjan julkaiseminen tuottaa enemmän työtä.

        Kirjako, mietin vain, että kannattaako kuitenkaan purkaa sydäntään tänne? Jos siltä tuntuu niin suomi24 palstalta löytyy nettipappi (kirkko kuulolla), jonka kanssa voit keskustella kahden kesken luottamuksellisesti, jos tunnet itsesi toivottomaksi. Voit myös mennä oman paikkakuntasi papin tai diakonin luo, vaikka et kuuluisi kirkkoon. Muista että enemmistön mielestä kuitenkin kirjan kirjoittaminen on hieno juttu ja he osaavat arvostaa työtä ja vaivannäköä mikä siihen liittyy. Jumalan siunasta ja varjelusta sinulle.


      • omakustantaja
        df lksf kirjoitti:

        Kustantajako tekee kirjailijan? Vai se, että kirjoittaa romaanin? Van Gogh ei taida tuon määritelmän mukaan olla kuvataiteilija.

        Ja on tosi surullista, että joku haluaa piikitellä nimettömänä henkilöä, joka esiintyy omalla nimellään. Romaanin nimen perusteellahan löytyy helposti netistä kirjailjan nimi ja Facebookista kasvot. Etsi ne, jos vähentäisivät haluasi sanoa pahasti. Kiltin ja mukavan näköinen nainen, joka ei varmasti tahdo kenellekään pahaa, eikä ole tässäkään keskustelussa provosoitunut, vaikka on lyöty anonyymisti ja lujaa.

        Mitä tulee kirjailijuuteen/omakustanteeseen, olivat kyseisen kirjailijan odotukset matalalla, hän nimittäin aloitti keskustelun pohtimalla paljonko hänelle maksaisi kirjansa kustantaminen. Palvelukustannesopimus, jonka hän sai, on enemmän kuin omakustanne, koska siihen sisältyy palveluita joita omakustantaja ei saa. En tiedä oletko se sinä sama, joka pitkin keskustelua on nirsinyt tuota omakustenneasiaa, mutta jos olet, lopeta, kantasi on jo tiedossa.

        "Palvelukustannesopimus, jonka hän sai, on enemmän kuin omakustanne"

        Palvelukustanteen idea on tarjota omakustantajalle koko paketti: taitto, paino, tarpeen mukaan oikolukua, kuvitusta jne jne.

        Halutessaan omakustantaja voi ostaa tuon kaiken erikseen mistä haluaa, vaikka joka palikan eri paikasta.


    • kirjako

      En tarkoita pahaa nimm.Perhonen, mutta kai käsität, mitä tekisin papin tai diakonissan luona.
      Rukoilen Jumalalta viisautta ja voimaa, samoin siunaan niitä joilla on jotain mua vastaan.
      Kyllähän tämä tästä menee, sanoohan sana, kun Jumala on meidän puolellamme kuka voi olla meitä vastaan (ei kukaan)
      jotenkin tuolleen on Raamatussa, en kerkii katsoa.
      Kiitos kannustajille ja niillekin jotka ei kannusta.
      Saahan jokainen laittaa mitä haluaa en välitä.
      Jotenkin kuitenkin haluan kirjoitella tänne, en halua kirjoittaa kenestäkään pahaa ja pyydän anteeksi, jos olen jotain sellaista tehnyt.
      Omasta mielestä olen vaan totuuden laittanut, en hyväksy mitään epärehellisyyttä omalla kohdallani enkä muidenkaan.
      Maailmassa on jo muutekin liikaa vääryyttä.
      Siunausta nimm. Perhonen samoin kaikkia muitakin Jumala varjelkoon ja siunatkoon.

    • en omakustantaisi

      Hulluja nuo uskovaiset.

    • kirjako

      En minäkään olis omakustanu, jo ei olis hyväksytty palvelukustanteeseen.

      • jhgfrt6y7u8

        Täytyy olla ihmisellä vahva kyky itsensä huijaamiseen... Palvelukustanne on sama kuin omakustanne, palvelukustanne on omakustanne. Monestiko se pitää selvittää? En jaksa enää edes aloittaa. huoh


    • noi voi huoh sinneki

      Jos minun käsikirjoitusta kaupallinen kustantamo ei suostuisi ottamaan ja haluaisin silti saattaa työni kirjan muotoon, niin kyllä minä tekisin sen palvelukustanteen kautta. Omakustanne tehdään alusta asti itse, mutta palvelukustanteessa on mahdollisuus saada taitto-, toimitus- yms. apua. Ei liene keltään pois, jos joku valitsee palvelukustanteen.

      • kirjako

        Palvelukustanteesta sain kaikki edellämainitut avut muuta, nyt vaan olis yks juttu,
        joka mun pitäs tehdä.
        Eli laittaa jotain itsestä, ja toinen missä viidessä (media tai lehti) siis viisi yhteensä missä mainostavat kirjaani.
        Nämä tulee laittaa heinäkuun loppuun mennessä, kun lomat loppuvat.
        Pikkusen vaikeeta, kun en tiedä missä lehdissä ja mediassa mainostavat kirjoja.
        Yksi on ainakin radiodei toinen ristin voitto, missä muut jos joku sattuis tietämään olis kiva.

        Kustantaja mainostaa ja laittaa sit niihin mitkä on sopimuksessa.

        Eli virallisesti elokuussa alkaa nämä jutut, koska sattui lomakuukausi alkamaan silloin, siksi myöhässä tai ei myöhässä, miten tämän nyt ottaa.


      • öhöhömhö

        Jep, mutta omakustanne se silti on.


      • 9+2
        kirjako kirjoitti:

        Palvelukustanteesta sain kaikki edellämainitut avut muuta, nyt vaan olis yks juttu,
        joka mun pitäs tehdä.
        Eli laittaa jotain itsestä, ja toinen missä viidessä (media tai lehti) siis viisi yhteensä missä mainostavat kirjaani.
        Nämä tulee laittaa heinäkuun loppuun mennessä, kun lomat loppuvat.
        Pikkusen vaikeeta, kun en tiedä missä lehdissä ja mediassa mainostavat kirjoja.
        Yksi on ainakin radiodei toinen ristin voitto, missä muut jos joku sattuis tietämään olis kiva.

        Kustantaja mainostaa ja laittaa sit niihin mitkä on sopimuksessa.

        Eli virallisesti elokuussa alkaa nämä jutut, koska sattui lomakuukausi alkamaan silloin, siksi myöhässä tai ei myöhässä, miten tämän nyt ottaa.

        Kuka maksaa mainokset? Sinä vai Mediapinta?


    • kirjako

      Tietenkin Mediapinta koska se kuuluu palvelukustanteeseen.
      Eihän se olis enää mikään palvelukustanne, jos itse pitäis maksaa ja kukapas rupeais itse mainostamaan ja maksamaan kalliita mainoskuluja.

      • 12+15

        En tunne sopimustanne, mutta jos saat valita 5 ilmoituspaikkaa, itse ottaisin tuossa tapauksessa alan lehtiä: Kotimaa, Askel jne, joiden lukijat voisivat olla potentiaalisia kirjan ostajia/lukijoita.


    • kirjako

      Kiitos paljon neuvoista. 12 15

    • 196

      Tarjositko muuten käsikirjoitusta Aikamedialle? Se on helluntailaisten kustantamo ja julkaisee monenlaisia kirjoja.

      • kirjako

        En tarjonnut yhteenkään muuhun paikkaan, kai olis pitänyt tarjota.
        Jotenkin vain tuntui siltä, että Mediapinta on mun juttuni.


    • --?--

      Onnittelut siitä, että olet saanut kirjan tehdyksi ja kansiin! Se on saavutus, josta moni vain haaveilee.

      Tittelisi on "omakustannekirjailija", mutta älä anna sen latistaa kirjoitusfiiliksiäsi. Kirjasi on ihan varmasti tärkeä ja omalla paikallaan sellaisena kuin se on. Kirjoitusvirheet voi aina korjata, mutta idea ja tarinan kuljetus, rytmitys ja ryhti pitää löytyä kirjoittajasta itsestään. Sitä on hankala toiselle opettaa. Jos on identiteetiltään kirjailija, sellaiseksi kasvaa ajan kanssa melko varmasti, ja Sinulla on jo yksi kirja tehtynä, valmiina. Olet osoittanut itsellesi ja muille sen, että Sinä pystyt siihen.

      Kirjailijalla tarkoitetaan yleensä ihmistä, joka on julkaissut kustantajan listoilta ei-omakustanteet, jollaiseksi myös palvelukustanne lasketaan. Kirjan luominen on kuitenkin sellainen prosessi, että mielellään kutsuisi sen urakan jälkeen itseään kirjailijaksi. :) Omakustanteen julkaisu ei ihan sitä ole, mutta mitä ihmeen väliä sillä on - täysillä vaan eteenpäin.

      Tsemppiä tuleviin haasteisiisi ja isoja myyntilukuja kirjallesi! Jatka kirjoittamista niin kauan kuin henki (ja Henki) pihisee, sillä selvästi se tuottaa Sinulle iloa ja saa aikaan suuria tunteita. Onnea, menestystä ja siunausta hetkiisi.

      • slkd jflksdfj

        Kirjako ei ole kutsunut itseään kirjailijaksi.


      • kirjako
        slkd jflksdfj kirjoitti:

        Kirjako ei ole kutsunut itseään kirjailijaksi.

        Kiitos sinulle kannustuksesta nimm.--?-- samoin siunausta.

        Sinulle nimm.slkd jflksdfj en ole kutsunut itseäni kirjailijaksi, en myöskään ole kirjailija.
        En sittenkään olis vielä kirjailija, jos olisin laittanut tekeleeni täyskustanteeseen ja olis hyväksytty siellä.
        Ei yhden kirjan kirjoittaminen täyskustanteessa tee vielä kirjailijaa, kirjailija on vasta sitten, kun on julkaissut tai julkaistu muutama kirja.
        Muutenhan suomi olis täynnä kirjailijoita.
        Ei yhden tai kahden taulun maalaajasta vielä tule taiteilijaa.
        Eikös olis parempi kutsua ehkä tuleva taiteilija tai tuleva kirjailija.


      • kirjako
        kirjako kirjoitti:

        Kiitos sinulle kannustuksesta nimm.--?-- samoin siunausta.

        Sinulle nimm.slkd jflksdfj en ole kutsunut itseäni kirjailijaksi, en myöskään ole kirjailija.
        En sittenkään olis vielä kirjailija, jos olisin laittanut tekeleeni täyskustanteeseen ja olis hyväksytty siellä.
        Ei yhden kirjan kirjoittaminen täyskustanteessa tee vielä kirjailijaa, kirjailija on vasta sitten, kun on julkaissut tai julkaistu muutama kirja.
        Muutenhan suomi olis täynnä kirjailijoita.
        Ei yhden tai kahden taulun maalaajasta vielä tule taiteilijaa.
        Eikös olis parempi kutsua ehkä tuleva taiteilija tai tuleva kirjailija.

        Olis kirjan esittely, en ole koskaan esitellyt kirjaa, kun en ole edes ennen kirjoittanu kirjaa.
        Pistää vaan mietityttämään miten esittelen kirjaani, tietenkin tarviisin neuvoa.
        Onko täällä ketään joka on esitellyt kirjaansa ja miten meni.
        Omissa voimissa en osaa, mutta Jumala antakoon voimaa, siihen luotan ja turvaan.


      • sldk flsdkjf
        kirjako kirjoitti:

        Olis kirjan esittely, en ole koskaan esitellyt kirjaa, kun en ole edes ennen kirjoittanu kirjaa.
        Pistää vaan mietityttämään miten esittelen kirjaani, tietenkin tarviisin neuvoa.
        Onko täällä ketään joka on esitellyt kirjaansa ja miten meni.
        Omissa voimissa en osaa, mutta Jumala antakoon voimaa, siihen luotan ja turvaan.

        En osaa tuohon vastata, mutta kommentoin tuohon edelliseen viestiisi, joka jäi minulle vähän hämäräksi. Siinä ikäänkuin ojensit minua, vaikka olin tahtonut vain pointata edelliselle kirjoittajalle joka pitkään kirjailijuutta(si) määritteli, ettet suinkaan ole itseäsi edes kirjailjaksi tituleerannut. Ilmeisesti jotain väärinkäsitystä jossakin päässä viestintäkejua, joko siellä tai täällä. Olen tukenut sinua läpi keskusteluketjun, ja kieltämättä väärinkäsitys aiheutti hieman jurppimista.


    • Be Fly

      Yleensä kustannustoimittaja tai kustantamon copywriter tekee mainostekstit, mutta tässä tapauksessa tehtävä on sälytetty sinulle.

      Suosittelisin, että tiiviisti kuvaat sen kiinnostavimman pointin, joka kaunokirjallisessa teoksessasi on mielestäsi tärkein ja oleellisen. Eli kohderyhmän miettiminen lienee kaikkein oleellisinta.

      • kirjako

        Anteeksi laitoinko väärin, tietenkin kustantamosta laittavat mainostekstit sinne missä kirjaani mainostetaan.
        Ei mun tarvii niihin puuttua.
        Mutta nyt onkin kyse siitä, että esittelen kirjaani ihmisten edessä julkisesti.
        En tiedä kumpaa tarkoitit. Luulisin kuitenkin kirjan mainostamista lehdissä?

        nimm. sldk flsdkjf. Pyydän anteeksi on vissiin jossain tullut jotain väärinkäsitystä.
        Kiitän sinua kannustuksesta, en ole tarkoittanut ojentaa sinua.
        Ymmärrän olet tukenut minua. Annetaan väärinkäsitysten olla, tämä alkaa jo tuntua muutenkin vaikeelta.


      • Be Fly
        kirjako kirjoitti:

        Anteeksi laitoinko väärin, tietenkin kustantamosta laittavat mainostekstit sinne missä kirjaani mainostetaan.
        Ei mun tarvii niihin puuttua.
        Mutta nyt onkin kyse siitä, että esittelen kirjaani ihmisten edessä julkisesti.
        En tiedä kumpaa tarkoitit. Luulisin kuitenkin kirjan mainostamista lehdissä?

        nimm. sldk flsdkjf. Pyydän anteeksi on vissiin jossain tullut jotain väärinkäsitystä.
        Kiitän sinua kannustuksesta, en ole tarkoittanut ojentaa sinua.
        Ymmärrän olet tukenut minua. Annetaan väärinkäsitysten olla, tämä alkaa jo tuntua muutenkin vaikeelta.

        Ahaa. Okei, no sehän on rentoa. Kerrot vain kirjan tekoprosessista, pointtaat esille oleellisimmat asiat teemasta ja ehkä luet näytteen, otat vastaan kysymyksiä jne. Se menee aika paljon joko sun esittelyn tai haastattelijan ehdoilla. Ole rento oma itsesi. Voit kertoa kirjallisuusnäkemyksistäsi, elämästäsi jne. Valinta on sinun.


    • Anonyymi

      Kokeile BoD omakustanne!

      Luin yhden liikuttavan tositarinan joka on tuolla painettu.
      Nimimerkki Putkis 0132 on kirjoittanut 300 sivuisen matkakertomuksen alkoholismista uuteen elämään. Se mikä kirjasta tekee erityisen on juuri sen aitous. Kirja on lisäksi kuvitettu yli 40 valokuvalla. Ainakin minuun tuo teos teki suuren vaikutuksen. Kirjassa ei retostella alkoholin käytöllä eikä rikoksilla, niistä kyllä mainitaan sen verran että lukijalle muodostuu käsitys muutoksen ainutlaatuisuudesta.
      Googlaamalla löysin Putkiksen s. postin, tilasin kirjan suoraan häneltä.
      Kannattaa ehdottomasti lukea (Kyynelvaraus😌).

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe