vihaan olla äiti

ahdistunut

mitä mä teen tän tunteen kanssa mikä mulla on ollu kuusi vuotta eli puoli vuotta esikoisen syntymän jälkeen.
mä vihaan olla äiti. mä olen niin väsynyt. mä en nauti niistä yhtään. olen miettiny eri vaihtoehtoja mihin ne laitan anna jne. nuoremman lapsen isä vois ottaa lapsen kokonaan jos vaan sais asunnon, mutta ei saa kun luottotiedot menny. se tykkää siitä ja halauisikin sen. ja ehkä mä sitten jaksisin tuon toisen kanssa. mutta mä olen odottanu jo vuoden että se sais asunnon enkä usko että se päivä tulee koskaan.
ja mä haluan lapsilleni parhaan mahdollisen elämän. ja ne on ihania lapsia , niissä ei siis mitään vikaan, mussa on se vika. mä vaan en halua niitä ja olen kokoajan vihainen, tai siis haluaisin haluta mutta kun en halua. mä olen niin surullinen että olen menny tekemään ne. mä olen niin surullinen kun olen näin viallinen, mikä avuksi??? epätoivoinen olen tän ahdistuksen kanssa

17

4403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistunut

      mies halus lapsen ja kai mäkin, luulin jotenkin selviäväni, mutta yksin jäin, onneks mun vanhemmat ottaa lapset kerran viikossa ja on päiväkoti ja eskari, musta on ihanampi olla töissä kun kotona
      . ei ole ollu ammatti auttajasta apua. kävin neuvola psykologilla vuoden verran. mutta kaupunki päätti ettei täällä enää tarvita neuvolapsykologia. siirryin terveyskeskukseen juttelee, mutta oli niin väliinpitämätön ihminen etten viittiny enää kaydä kun en tullut kuulluksi, ja hänkin suositteli etten enää kävis. otin yhteyttä kaupungin johonkin perhe mikälie ja kerroin tilanteesta ja he sano ottavansa yhteyttä muhun takaisin päin. ikinä ei kuulunut. ei täällä välitetä mistään. ainoa apu mitä saa on pillerit purkista. mutta ei niillä oikein ihmisestä äitiä taijota. apua olen siis hakenut esikoisen syntymästä lähtien.
      en tiedä mikä mussa on vikana. ite en ole kauheesti rakkautta saanu lapsena. ja olen ollu koko elämäni pettymys vanhemmilleni. kai siinä on sitten joku menny niin vikaan etten ite osaa olla äiti. aina kun muistan että olen äiti mulle iskee paniikki ja ahdistus, ja vaikka ne on hoidossa mä olen ahdistunu koko päivän että mun pitää ne hakea. toivottavasti tää koskee vaan tätä kun ne on pieniä. ehkä sekin että olen hiljainen ja lapset on niin kovaäänisä niin stressaa. kun itse kaipais vaan hiljaisuutta ja rauhaa. hyvää mä niille vaan toivon, ja siksi kärsinkin niin suuresti kun en tunne olevani lähellekkään sellainen äiti minkä niille toivoisin.

      • nainen--

        Hei ahdistunut. Missäpäin sinä asut? Voisinko jotenkin auttaa?

        Tuntuu, että ihmise tovat liian arkoja ottamaan apua vastaan. Mitä ihmettäsiinä voi menettää. Pelkkä puhuminenkin auttaa. Ja mä osaan puhua, en kyllä tykkää kehua, vaan tarkoituksena on rohkaista. Vastaa mulle, niin keksitään jotain.


      • Anonyymi

        Moi,

        Jos vielä käyt täällä ni mikä nyt tilanne, sun lapset jo isoja ilmeisesti? Kyseöen koska itselläni sama tilanne ku sulla aikanaan.


    • Masentunut ikänsä

      Tutustuin yhteen naiseen, joka väsyi lapsiinsa. Toinen sijoitettiin/huostaanotettiin ja toisen äiti tappoi tukekhduttamalla lakananriekaleisiin, jotka tunki pikkulapsen kurkkuun.
      Kyllä minäkin suurperheen äitinä vihasin joskus kaikkea ja kaikkia niin, että olisin itse halunnut kävellä junan alle tai hirttäytyä.
      Hae apua. Se on kaikille parhaaksi.
      Nykyisin minulla on välit poikki viiteen lapseeni ja he kaikki muuttivat pois 18v:na viimeistään.
      Mitään ei voi enää korjata. Emme ole missään tekemisissä.

    • Lisbet2

      Suosittelen todella ammatti auttajan apua! Masennuksesi kuullostaa todella vakavalta. Anna lapset isälle, ja hae apua, uskon että saat myös apua kun vain yrität kunnolla juttele sosiaaliviranomaisten kanssa, lastenvalvojan ja myös voit soittaa kriisikeskuksen sieltä osaavat ohjata oikeaan paikkaan!

      Kun saat itsesi kuntoon ja hieman levättyä vaikka menisi vuosi kaksi tai kolme, niin varmasti sinusta tulee vielä kunnon äiti! mutta sinun tulee myös hakea apua masennukseesi!

    • pieni apu asiaan

      Menkää lastenvalvojalle yhdessä ja luovuta lapsen yksinhuoltajuus hänen isälleen, niin isä saa lapsensa kanssa asunnon sosiaalisin perustein. Lastenvalvoja voi auttaa myös sen järjestelyssä kun selitätte tilanteen. Asunnon voi saada joistakin paikoista vaikka luottotiedot olisi menneetkin.

      Teidän tapauksessanne tämä on varmasti kaikkien parhaaksi ja kyllä sen näkee silloin myös ulkopuolinen. Tämä ainakin helpottaa puolta asiasta. Toisen lapsen kohdalla en osaa yhtä yksinkertaista neuvoa antaa ilman lisätietoja.

    • ahdistunu

      vihdoin on koittanut se päivä kun eksäni sai asunnon. ja viikon päästä toinen lapsista menee hänen luokseen suurimmaksi osaksi aikaa. olen niin helpottunut. olen ottanut myös yhteyttä toisen lapsen isään ja hän on nähnyt lasta nyt kolme kertaa, olen ilmoittanut että haluaisin että lapsi muuttaa hänen ja hän uuden perheensä luo. ovat tulleet tapaamisilla kaikki toimeen. nyt jännittää ihan kamalasti huolivatko he lapsen sinne kokonaa. lapsi itse haluaisi muuttaa sinne heti, on ollut niin kivaa. tiedän että se olisi oikea ratkaisu, lapsi saisi kasvaa tasapainoisemmassa ympäristössä ja perheessä mitä en itse pysty tarjoamaan. haluan lapsilleni niin paljon parempaa mitä itse jaksan ja pystyn antamaan. yleensä elämässä kun on tuntunut sille että asiat järjestyy niin kuitenkin kaikki kaatuu viimetingassa. ihan uskomatonta kyllä jos kaikki järjestyy. tämä on kuin unta.

      • voi jee

        No ni! hyvä, nyt oot taas enimmäkses vapaa! Ei muuta kun uutta miestä kehiin ja lapsia lisää, kun taas mies ehkä haluaa!!


      • 17 + 13

        Kerro sitten miten kävi. Hiukan asiattomia nuo kaksi allaolevaa viestiä, mutta varmaan nyt sinun kannattaa laitattaa kierukka ja hakeutua sterilaatioon heti kun ikäsi puolesta tms. se on mahdollista. Äidin taakka yksin, ilman lasten isää, ilman auttavia läheisiä on raskas joko ajoittain tai jopa koko ajan, niin kuin sinun tapauksessasi. Yhteiskunnan pitäisi tulla vastaan paljon enemmän kuin sinullekaan apua on älytty antaa. Hyvää elämää sinulle ja lapsillesi!


    • Voi tsiisus näitä..

      Oon samaa mieltä voi jee:n kanssa. Nyt pääset sitte taas elämään villiä ja vapaata sinkkuelämää, ja heti ku joku äijä vilkaseekin suhun päin oot jo jalat levälläs. Oo sitte tällä kertaa edes sen verran fiksu, että muistat ehkäsyn! Ja hei, niitä muksuja ei hankita hetken mielijohteesta! Jos äijä joskus kännissä möläyttää pitävänsä lapsista, ei se tarkota sitä että sä oot heti valmiina tehtailemaan niitä. Järjenkäyttö on toki sallittua!

    • jk

      vai iin

    • tunteetonko?

      Tiedän ton tunteen kun ei vaan jaksa enää omaa lastaan vaikka ehtiny jo 4 vuotta rakastamaan, Joka ilta lasta peitellessä toivon että peitto hävittäisi lapsen pois elämästäni tai aamulla kun heräisin lapsen biologinen isä olisi ovella ja haluisisi lapsen itselleen seuraavaksi 4 vuodeksi. Hain apua tilanteeseen mutta sitä ei helpolla löydy/saa kun on työelämässä eikä aikaisempaa syytä miksi lapselle oisin vaarallinen... Päivä kerrallaan elän ja mietin koska uskallan taas nauttia äitiydestä niin ettei pelkoa olisi lapseen kohdistuvasta väkivallasta. Tsemppiä ja onnea kun tilanteesi on selvinnyt niin hyvin.... NAUTI oikeasti nyt kun siihen on mahdollisuus....

      • .

        joo on se kumma kun apua ei toisaan tuntunut kaupingin taholta olevan missään vaiheessa vuosien varrella. tai ainut apu on lääkkeet. on se vaan hullua. toivon että sunkin asiat järjestyy. mulle ehdotettiin jossain vaiheessa pikkulasten kotia. mut ite mietin sitä sijaisperhettä. et olis parempi vaihtoeehto. tiedän yhden jolla tällainen perhe oli 3 vuotta ja siitä oli apua!!! ja niinkun sitä luulee olevansa itse viallinen kun ei jaksa vaikka nyt tajuaa että sitä vaan oli niin loppuun vedetty. ja ajatukset on nyt ihan oikeesti paljon positiivisemmat kun on saanu lepää. ja levätä vielä tarvii mutta suunta on oikea. ja on se jotenkin hullua että aina ensisijaiseti isät pystyy livistään vastuusta ja sitten kun nainen pyytää apua niin sitä ei ole. mutta jos isä haluaa olla yh niin sille sitä apu on jonossa.


    • sekasikiö.....

      kauheeta!!ihan kauheeta! ja vielä lapsettomuuspalstalla syytetään äitejä,ja ehdotetaan ettei lääketiede saisi naisia auttaa alkuunkaan. mites tälläset sitten..:?

    • ei niin ahdistunut

      on kyllä hienoa kun jotkut viesit sai tällä ketjulla mulle voimaa mennä tän muutoksen läpi. ettei enää olla samassa pisteessä. ja voin kertoa ettei ole helppoa luopua omista lapsistaa. kohdat pettymys itseensä ettei jaksanutkaan, ja kohdat se ikävä. koska voin kertoa että mielummin olisin jaksanut jos kyseessä olisi vielä ollut sellainen vaihtoehto: minä jakasvana äitinä. mut kaikki ei voi sitä ymmärtää. nyt on parempi kun saa selvittää omaa päätään avioerosta, miehellehän siitä heti järejsty omaa aikaa 6kk kun mä hoidin lapsia, minulle sitä ei koskaan suotu. on aikaa levätä kun on lapset muualla. isompi on tosiaan muuttanut isälleen ja hänen perheen luo nyt 3 viikkoa sitten. hän oli luonanai nyt pääsiäisen4 päivää. ja on minun luona viikonloput tai joka toisen, miten parhaaksi katsotaan. on ihana kun on itsellä voimia tämän aikaan toisaan olla lapsen kanssa eikä vaan nukkua ja olla pinna kireenä. toivottavasti tänä kesänä jo kykenen ottamaan hänet kesälomalla muutamaksi viikoksi. mutta katsellaan. olen tullut siihen tulokseen että ei varmaan ollu burn out kaukana. niin väsynyt sitä on ollut. toinen lapsista on luonanai 4-5 yötä joka toinen viikko. eka viikko meni vielä aika sekavissa merkeissä mutta nyt on alkanu voimat riittää siihe. on ihana kun jaksaa jo pysähtyä katsomaan lasta ja se tuntuu hyvältä ja saa hyvmyn aikaiseksi. aamulla en enää vaan jätä häntä nopestai päiväkotiin vaan tulee jo sellainen olo että ei maltais lähteä. musta on ihana kun näyttää sille että mä vihdoin jaksan olla ne ajat kun olen heidän kanssaan niin jaksan olla sellainen äiti jonka haluan lapsilleni:)!!!! noihin alhalisiin kommentteihein en edes viitisi vastata. aina naurettavia;)

      • Symppaaja

        Onpa hienoa lukea, että asiasi ovat lähteneet parempaan suuntaan. Meidän perhe -lehdessä oli muuten juttu juuri tässä vähän aikaa sitten yh-isästä, jonka kolme poikaa olivat jonkin aikaa lastenkodissa, koska isä ei yksinkertaisesti jaksanut. Nyt lapset ovat taas hänellä ja elämä sujuu. Edelleenkin minusta tuntuu että syvällinen terapia hyvän terapeutin kanssa voisi tehdä sulle itsellesi hyvää. Silti uskoisin, että kaikkein suurin ongelmasi on ollut yksinkertaisesti väsymys ja liian suuri stressi lasten hoitamisesta täysin yksin vailla kenenkään apua. Ei sellaiseen pysty kukaan. Yhteiskunnassamme on kyllä tosi tosi paljon ongelmia, kun erityisesti äidit jätetään niin usein oman onnensa nojaan. Lapset ja äidit ovat heikoimmilla täällä. Ihanaa, että olet alkanut voimaan paremmin ja saat olla se äiti joka haluatkin olla ja jonka lapsesi ansaitsevat.


    • still alive

      Minunkin äitini taisi vihata äitiyttään. Oli mielellään petipuuhissa isän "parhaan kaverin" kanssa sillä aikaa kun isä oli töissä auton ratissa. Olin silloin n.7V. ja jouduin näkemään ja kokemaan liikaa. Äiti tuli raskaaksi ja yrtti itsemurhaa. Ambulanssi poistui pihalta kun tulin koulusta. Isäni oli kauhuissaan eikä tiennyt mistä oli kysymys. Myöhemmin äiti yritti avioeroa. Minun piti ratkaista haluanko äidille vai isälle. En voinut jättää isää yksin. Äiti luopui eroaikeesta ja isäni huolehti velipuolesta kuin omastaan. Perheen kaapissa piloteltiin luurankoa. Myöhemmin veli muodostui äidille rakkaimmaksi. Veljen agressiivinen käytös sallittiin. Kun olin noin 10v. ja riitelimme veljen kanssa joka vei tavaroitani. Äiti alkoi sättimään minua. Kysyin äidiltä miksi hän aina puolustaa vain veljeäni.
      Äiti huusi minulle: "siksi kun se ei ole edes sun veljes, se on äpärä, olis kuollut!! Silloin vasta osasin yhdistää syrjähypyn seuraukset ja eroaikeen syyt. Silloin minulta vietiin veli ja aloin varoa sekä äitiä että veljeä. Veli sekä pikkusisko eivät tiedä asian todellisesta laidasta vielä tänäkään päivänä mitään. Minä olen joutunut elämään ahdistavan perhesuhteen, psykosomaattisten oireiden ja painajaisten kanssa yli 40v.
      Äitini on onnistunut rikkomaan sekä veli- että sisarsuhteeni. Minut ja jopa vanhemman tyttäreni hän on leimannut epätasapainoiseksi. Veljeni käyttäytyy edelleen hyökkävästi minua kohtaan vaikken ole sitä mielestäni ansainnut. Olenhan "suojellut" häntä totuudelta kaikki vuodet. Mielestäni äidin tehtävä olisi kertoa totuus. Sisareni on jostain kummasta syystä ollut myös aina minua vastaan. Hänen tyttärensä etunimi sattuu olemaan sama kuin oman vanhemman tyttäreni etunimi. En poistunut kastetilaisuudesta leimautumisen pelossa, mitä olen katunut jälkeenpäin, varsinkin kun nimi salattiin minulta tietoisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe