Vammaisten aivopesu?

aika järkyttävää...

Juuri katselin "Toisenlaisia Frendejä". Kovasti laulettiin virsiä ja rukoiltiin. Toteuttaako kirkko tässä asiassa sitä samaa agendaa, mitä lapsien ja vanhustenkin kohdalla: Mennään mainostamaan sinne missä ihmiset ovat vastutuskyvyttömimpiä? Tosin virallisestihan se kuuluu sanoa: "Emme halua että kukaan jää osattomaksi uskonnonvapaudesta" "Kaikilla on oikeus uskonnolliseen kasvatukseen" tms.

36

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hyvä tämä

Kirkko tunkeutuu kaikialle, ja kaikkia sairaaloita myöten, brädäämään itseään monopoliasemansa turvin.

• Mikä monopoli

Mikä monopoli kirkolla on?

• Balttis
        Mikä monopoli kirjoitti:

Sille avautuvat ovat lähes kaikkiin paikkoihin, sen vauvakasteisiin ja lainsäädännölliseen erityisasemaa perustuen, mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä, ja tämä on kirkolle ainut tapa tehdä itsestään näkyvää ja merittävää toimijaa: palkkaamiensa "rakkauden ammattilaisten" ja rahastarakastajien välityksellä!

• Ei monopoli
        Balttis kirjoitti:

Sille avautuvat ovat lähes kaikkiin paikkoihin, sen vauvakasteisiin ja lainsäädännölliseen erityisasemaa perustuen, mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä, ja tämä on kirkolle ainut tapa tehdä itsestään näkyvää ja merittävää toimijaa: palkkaamiensa "rakkauden ammattilaisten" ja rahastarakastajien välityksellä!

Mutta eihän tuo vieläkään mikään monopoli ole!

• Listaa odottaen
        Mikä monopoli kirjoitti:

Kerrohan sinä ensin missä tämän lahko ei häärää, niin minä kerron sitten millaisen monopoliaseman turvin se pyrkii huseeraamaan elämässämmä kehdosta hauttaan, niin turuilla kuin toreillakin.

• Ei monopoli
        Listaa odottaen kirjoitti:

Kerrohan sinä ensin missä tämän lahko ei häärää, niin minä kerron sitten millaisen monopoliaseman turvin se pyrkii huseeraamaan elämässämmä kehdosta hauttaan, niin turuilla kuin toreillakin.

Ei evankelis-luterilainen kirkko häärää monopoliasemassa yhtään missään. Sillä on lukuisia kilpailijoita jokaisella toimintansa sektorilla. Jos sillä on kilpailijoita, ei kyse voi olla mistään monopolista.

• Monopoli
        Ei monopoli kirjoitti:

Ei evankelis-luterilainen kirkko häärää monopoliasemassa yhtään missään. Sillä on lukuisia kilpailijoita jokaisella toimintansa sektorilla. Jos sillä on kilpailijoita, ei kyse voi olla mistään monopolista.

Ev.lut on ainoa uskonnollinen lahko Suomessa jolla on verotusoikeus.

Eduskunta on myös naimisissa tämän ev.lut lahkoon.

• Yks vaan
        Monopoli kirjoitti:

Ev.lut on ainoa uskonnollinen lahko Suomessa jolla on verotusoikeus.

Eduskunta on myös naimisissa tämän ev.lut lahkoon.

"Ev.lut on ainoa uskonnollinen lahko Suomessa jolla on verotusoikeus. "

Luterilainen kirkko ei ole minun tietääkseni Suomessa ainoa kirkko, jolla on verotusoikeus, vaan muistaakaseni myös ortodoksikirkolla on verotusoikeus. Korjaa, jos muistin väärin.

"Eduskunta on myös namisissa tämän ev.lut.lahkoon."

Mitä tarkoitat tuolla?

• Kirkko on tässä hyvällä asialla. Sitä, mikä on hyvää pitääkin viedä kaikille mahdollisille ihmisille ja kaikkialla.

• ...

tietoinen valehteleminen, se ei ole hyvällä asialla.

• oeifj

Kuulin vähän juttuja, että kirkko tekisi myös paljon hyvääkin.

• Aikuinen N

Näinhän sinulle uskotellaan. Ei kirkko oikeasti tee mitään hyvää.

• Mirka ...

Uskovaiset ovat kuin haaskoja etsiessään aivopestäviä kohteita. Kaikki keinot sallittu, törkeydellä ei väliä. Uskonnot pitäisikin kriminalisoida.

• Keharin sisar

Jos edes ripauksen hyvää kykenisitte kirkossa näkemään, niin kehitysvammaistyötä kirkko ei ainakaan tee rahan takia.

• Sorry .

>>Jos edes ripauksen hyvää kykenisitte kirkossa näkemään

• luminarsku

Kirkko toteuttaa Jeesuksen virallista agendaa: menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Aika järkyttävää, että ateistit ovat estämässä muiden pääsyn taivaaseen, jossa kaikki sairaus ja vajavuus on poissa.

Ateistien viritelmät silmänkääntötemppuineen eivät sitä työtä kykene tyhjäksi tekemään. Onneksi niin tyhmään atte-agendaan ei aidot Jeesuksen seuraajat sentään haksahda.

• aika järkyttävää....

Sieltähän se tupsahtikin. Se virallinen perustelu. Eihän ketään voi jättää uskosta osattomaksi. Olin ennen maltillisempi ihminen, mutta kirkon toimien ja teidän typerimpien uskovaisten myötä olen tullut vakaasti siihen päätökseen että uskonnot todellakin täytyisi kriminalisoida ja kaikki uskonto kadottaa näkyvistä. Niin se ihminen muuttuu, kun tarpeeksi paljon näkee sinukaltaisia supervajakkeja.

• luminarsku
        aika järkyttävää.... kirjoitti:

Sieltähän se tupsahtikin. Se virallinen perustelu. Eihän ketään voi jättää uskosta osattomaksi. Olin ennen maltillisempi ihminen, mutta kirkon toimien ja teidän typerimpien uskovaisten myötä olen tullut vakaasti siihen päätökseen että uskonnot todellakin täytyisi kriminalisoida ja kaikki uskonto kadottaa näkyvistä. Niin se ihminen muuttuu, kun tarpeeksi paljon näkee sinukaltaisia supervajakkeja.

Miksi Jeesuksen halu saada kaikki ihmiset opetuslapsikseen on aika järkyttävää?

• Kiintoisaa

Kyllä se niin on etä sinä olet tietämätön tolvana. Ilmeisen ilkeä paskaläjäkin kun et ole uskossa.

• Mirka ...
        luminarsku kirjoitti:

Miksi Jeesuksen halu saada kaikki ihmiset opetuslapsikseen on aika järkyttävää?

""Miksi Jeesuksen halu saada kaikki ihmiset opetuslapsikseen on aika järkyttävää? ""

Koska, jeesus on vain satua ja höpötystä.

• Yks vaan

Sanoti toiselle kirjoittajalle näin:"Olin ennen maltillisempi ihminen, mutta kirkon toimien ja teidän typerimpien uskovaisten myötä olen tullut vakaasti siihen päätökseen että uskonnot todellakin täystyisi kriminalisoida ja kaikki uskonto kadottaa näkyvistä. Niin ase ihminen muuttuu, kun tarpeeksi paljon näkee sinunkalaisia supervajakkeja."

Ikävää, että et enää omien sanojesi mukaan ole maltillinen ihminen kuten olit ennen. Toistaiseksi ainakin uskomattomia ja ateisteja on maailmassa ainoastaan n. 11,3 prosenttia, niin että he eivät yhdessäkään pysty kriminalisoimaan uskontoja. Ihmettelen sitä, että tulet varta vasten uskonnollisaiheiselle palstalle, jos et halua olla missään tekemisissä uskovien kanssa, kun on kerran muitakin palstoja. Vai haluatko kuitenkin tavata uskovia? Minä taas toivoisin, että täällä olisi myös edes muutamia sellaisia ketjuja, joihin eivät kirjoittaisi ne, jotka vastustavat uskovia ja uskontoja ja että ne ateitit, jotka tänne kirjoittavat, eivät kirjoittaisi loukkaavasti.

• Hei. Tuntuipa jotenkin hurjan pahalta lukea tuollainen otsikko. Tässä ihan lähipäivinä olen taas menossa vierailemaan eri asiteisesti kehitysvammaisten hoitokoteihin ja tulemme viettämään yhdessä myös joulukirkkoa ja joulujuhlaa. Nämä tilaisuudet ovat minulle suuri ilo ja riemu. Pääsen yhdessä näiden ystävien kanssa juttelemaan ja juhlimaan, syömään joulun herkkuja, nauramaan ja laulamaan. Saan nauttia heidän valmistamistaan hienoista joulujuhlaesityksistä ja yhdessä saamme hiljentyä jouluevankeliumin ja joulun sanoman äärelle. En ymmärrä, miten usko hyvään ja rakastavaan, turvalliseen Jumalaan voisi ketään satuttaa? En ymmärrä, miten se on aivopesua, jos kerron siitä uskosta joka minulla on, kerron siitä hyvästä rakastavasta Jumalasta? Jokainen ihminen ymmärtää ja ottaa nämä asiat omakseen omalla tavallaan. Lapsi lapsena, aikuiset juuri sellaisina kuin kukakin olemme. Minusta meidän tulee kuunnella ja kunnioittaa sitä, mitä Pertti Kurikan nimipäivät bändin Pertti Kurikka sanoi linnanjuhlien jatkojen haastattelussa. Hän sanoin, ettei hänen mielestään ole mitään kehitysvammaisia ihmisiä, on vain ihmisiä. Me olemme kaikki arvokkaita ja tärkeitä ja erilaisia. Jumala rakastaa jokai-ikistä juuri sellaisena kuin hän on ja minusta se on myös tärkeää saada kertoa.

Sanna Husso, pappi

• aika järkyttävää....

Minäminä minäminäminä. Siinä kiteytyi yksi uskovaiselle tyypillinen luonteenpiirre. Minulla on hauskaa. Minä pääsen. Minun mielihyväolentoni.

Ettekö voisi jättää lapsia, vammaisia ja muita helpommin johdateltavia ihmisiä rauhaan? Siis että menisitte, tekisitte ja auttaisitte ihan vaan sen takia että se on inhimillisesti hyvä juttu. Ei siksi, että saatte siinä samalla loistavan tilaisuuden levittää aivoissa elävää loistanne.

Uskokaa mihin haluatte, mutta
        jättäkää
        ihmiset
        rauhaan.

• luminarsku

Minäminä minäminäminä. Siinä kiteytyi yksi uskovaiselle tyypillinen luonteenpiirre. Minulla on hauskaa. Minä pääsen. Minun mielihyväolentoni.

Ettekö voisi jättää lapsia, vammaisia ja muita helpommin johdateltavia ihmisiä rauhaan? Siis että menisitte, tekisitte ja auttaisitte ihan vaan sen takia että se on inhimillisesti hyvä juttu. Ei siksi, että saatte siinä samalla loistavan tilaisuuden levittää aivoissa elävää loistanne.

Uskokaa mihin haluatte, mutta
        jättäkää
        ihmiset
        rauhaan.

Samasta mukavasta yhteyshengestä pääset osalliseksi sinäkin, kun jätät arvostelun ja aidosti tutustut uskoviin. Ja kun astut uskon sisäpuolelle, huomaat, että minä-minä -mantrat kuvaavatkin enempi uskon ulkopuolella olevia, siis sinuakin nykyisellään. :)

• mooseksen kirjat

Mitä rakastava Jumala sanoikaan Moosekselle vammaisista ja epämuodostuneista? Millä tavalla se tekee Jumalasta rakastavan?

(Okei, tiedän että jätätte tarkoituksella ne kohdat pois ja paasaatte ainoastaan Jeesuksesta ja onhan se periaatteessa hyvä tuoda lohtua vammaiselle. Mutta toisaalta taas hirveän tekopyhää jättää kertomatta mitä mieltä Jumala on ollut ja sanonut...)

• 21
        mooseksen kirjat kirjoitti:

Mitä rakastava Jumala sanoikaan Moosekselle vammaisista ja epämuodostuneista? Millä tavalla se tekee Jumalasta rakastavan?

(Okei, tiedän että jätätte tarkoituksella ne kohdat pois ja paasaatte ainoastaan Jeesuksesta ja onhan se periaatteessa hyvä tuoda lohtua vammaiselle. Mutta toisaalta taas hirveän tekopyhää jättää kertomatta mitä mieltä Jumala on ollut ja sanonut...)

Erilaisista vammoista kärsivät ihmiset olisivat todennäköisesti onnellisempia ilman vammojaan. Miksi Jumala ei auta heitä ja poista heidän kärsimyksiään?

Eikö Jumala pysty siihen vai ei halua?

• Keharin sisar

Tällaista avausta lukiessani minusta tuntuu, ettei nimimerkki "aika järkyttävää..." ole omassa elämässään vielä kovinkaan suuria todellisia järkytyksiä kohdannut.

• kristitty___

Katsoin itsekin jakson, josta aloittaja viestissään mainitsee. Ainoa asia, mikä minua järkyttää, on se, kuinka joku ihminen voi nähdä kehitysvammaisten yhteisen hiljentymisen ja hartauden hetken "vammaisten aivopesuna". Millainen mieli voi tuottaa tuollaisia ajatuksia? En taida haluta edes tietää.

Eikö kehitysvammaisilla aloittajan mielestä ole oikeutta harjoittaa uskoaan? Eikö kehitysvammaisilla saa olla Jumala-suhdetta? Heiltä kysyttäessä kaikki taisivat vastata uskovansa Jumalaan. Mielestäni se olisi uskonnonvapauden periaatteiden vastaista, jos kehitysvammaisia estettäisiin osallistumasta uskonnonharjoittamiseen.

Kanssaihmisten ajattelutavat järkyttävät ja puistattavat minua yhä uudelleen ja uudelleen.

• Näitäkin käytetään

Luterilaisilla kehitysvammaisilla on myös steiner pedadagokisissa hoitokodelssä ja kulttiyhteisöissä, mahdollisuus olla osallisia heidän harjoittamastaan valkoisesta magiasta ja occultismista.

• Sparttakus

Uskiksien tyyli on mennä vammaisen luokse ja luvata usko jeesukseen ,niin parannut. Millä oikeudella menette lupaamaan sellaista mikä ei tapahdu. Onko jumalanne antanut oikeuden teille luvan sanoa sellaista, mikä ei tapahdu jos lääketiede ei kykene auttamaan. Teidät pitäisi panna vastuuseen perättömistä lupauksista. Ymmärrän kyllä jos henkilö on uskossa,voisi jumala halutessaan hänet parantaa , on varmaan tapahtunutkin, unohtavat vain kertoa lääketieteellisestä operaatiosta ja parantumisesta operaation seurauksena. Uskovainen kokee asian jumalan ihmeteoksi vaikka todellisuus on toinen. Asian hänen kohdallaan on näin , se ei anna oikeutta mennä lupaamaan vammaiselle ihme parantumista . Pahoitatte vain hänen mielensä turhilla lupauksilla ja odotuksilla parantumisesta.
      Itselläni on juuri tälläinen kokemus. Joulukuun 9 vuonna 1959 ollessani 7 vuotias ajoi nuorimies polkupyörällä päälleni ,sillä seurauksella että silmä tuli ulos päästä ,aivo-lohko murtui lisäksi verenvuoto aivoissa . Makasin koomassa sairaalassa. On yleensä ihme ,että olen kirjoittamassa tätä asiaa. Joka tapauksessa selvisin jutusta ,tosin silmä oli menetetty , laitettu vain takaisin silmäkuoppaan ilman näköhermoa joka katkesi. Käyttäydyin vammastani johtuen vähän omituisesti, jonka seurauksena kiusaamiset alkoivat, juttuun sisältyy paljon muutakin vamman seurauksena. Nyt astuu uskikset kuvioihin ja lupaavat Usko jeesukseen silmäsi parantuu. Uskoin niin kovasti kun lapsi vain voi uskoa lapsenuskollaan. Rukoilin polvillani jeesukselta .Anna minulle silmäni takaisin en halua olla kakkonen.Odotusta ,odotusta, haaveilua . Todellisuus .Aamulla koulussa Jack yksi silmäinen, Notredamen kellonsoittaja, Tv-pölllö. Ei palautunut uskiksien lupaama näkö. Viha ja katkeruus astui kuvioihin. Tuli imppaamiset , huumeet ,alkoholi ja paljon muutakin vuonna 1983 romahdus delirium ( juoppohulluus). Olen selvinnyt . Raittiina 28 vuotta. Pitänyt teidät kaukana itsestäni. Syksyllä kirjoitin silmä jutusta, en maininut tapahtuma vuosia, jo rupesi valehtelia , uskisss, höpisemään ihmeparantumisesta kun uskot jeesukseen, kertoi vielä jonkun parantuneen . sanoi vielä että uskosi on niin alussa ettei parantuminen vielä tapahdu, kun olet rukoillut niin vähän. Kun kerroin asian silmä meni ollessani 7v ja nyt olen 59v kauanko vielä pitäisi rukoilla että näkö palautuisi, meni uskisss puihin ja rupes puhuu taivasosuudesta. Kehotin menee viihdealalle juttuinensa. Toivottavasti joku vetää teidät oikeuteen perättömistä lupauksistanne.

• EL.a .K:IM

aika järkyttävää...

Ihan sontaa.

Mun mielestä sdellaiset vammaiset ei sovi armeijaan.

Niinkuin ei Homotkaan.

Erilaisuus rulettaa.

Toiset kelpaa, ja toiset ei.

• dtidty

Olin aikoinaan sivarina kehitysvammalaitoksessa, nykyään niitä kutsutaan kuntoutuskeskuksiksi ja hyvä niin. Kyllä sielläkin kovasti tuputettiin jumaluskoa kehitysvammaisille.

• Niin, ne "Toiselaiset frendit" ovat myös käyneet lavatansseissa ja huvipuistossa, eikös ole ihan kamalaa?

Jos tuntisi kristinuskon luonnetta tietäisi että kristinuskoon ei voi aivopestä, silloin ei olisi tarvetta "järkyttyä" turhasta.

• Miustanko vai en ?

Miustaakseni raamatussa oli jotain vammaisista ja alttarista .. ?

• Syrjintää from bible

Eikös se mennyt kutakuinkin näin: Kukaan joka on epämuodostunut tai vammainen, ei saa tulla alttarille vaan pitää pysyä esiriipun luona, sillä hän ei ole kelvollinen uhraamaan Jumalalle.

• Totta, tämäkin on hyvä lukea asiayhteydessään; kenelle ja mitä tarkoitusta varten annettu. Se koski ainoastaan pappeja. Siinä oli nähtävissä myös esikuvallisuutta Jeesuksen ristinkuolemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      2954
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2806
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      32
      1806
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      181
      1658
    5. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1516
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      322
      1457
    7. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      100
      1421
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1229
    9. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      70
      1211
    10. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      76
      1152
    Aihe