Tieto uudesta Avesta?

Tojosti

Onkos uudesta aven korimallista mitään huhuja?
Toivottavasti korjaavat pari oleellista puutetta.
1. pidemmät ratin säädöt
2. vähän enemmän voimaa
3. pienemmät päästöt automaatteihin
4. järkevät varustelut kuten Xenonit muihinkin kuin nahkapenkillisiin.
5. paksummat lasit jotta sateen melu ei tulisi niin pahasti läpi
6. sälekaihdin moottori flektin yhteyteen (2-koppainen 2.4A oli kylmä kuin VAG diesel)
7. karkean asfaltin melua pois

Nämä kun olisi kunnossa niin voisi taas palata Tojoleiriin.

18

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • upeaa tekniikkaa

      Kaikki nuo pikku puutteet on korjattu. Bensamoottoreita on viilattu, joten ahtamattomina vastaavat nyt saman kokoisia ahdettuja.

      • lisäys...

        ...siis käyttöominaisuuksiltaan vastaavat ahdettuja täysin, vaikka numeroarvot erilaiset ovatkin.


      • Tojosti

        No jaa, kaipaisin jotain 170hp automaatilla ja päästöiksi


    • 2. Mitä moottorivaihtoehtoa tarkoitat?
      3. Mitä merkitystä omaan ajamiseen?
      5. Sateen melu... Sullapa herkät korvat
      6. Kylmä Suomi on marginaalimaa automerkkien myynnissä, joten ei taida toteutua
      7. Ave III on meluttomampi kuin Ave II, mutta ei niin meluton kuin Ave I

      • Järki ja rahat ok

        Samaa mieltä!
        Ave I on paras mallisarja tähänastisista Ave-versioista sekä suuntavakaudeltaan kuin melutasoltaankin.
        Itselläni on I-koppainen farkku ja viitaten erääseen aiempaan tämän palstan nimimerkkiin vaihdon mielekkyydestä uuteen olen samaa mieltä!
        Jos on ruostesuojauttanut I-aven korin muutaman vuoden sisällä ostosta ja on malttanuy huoltaa autoa ohjelman mukaisesti niin eipä siitä käyttöauto paljon parane verrattuna sidottuun pääomaan.


      • ToyNoMore
        Järki ja rahat ok kirjoitti:

        Samaa mieltä!
        Ave I on paras mallisarja tähänastisista Ave-versioista sekä suuntavakaudeltaan kuin melutasoltaankin.
        Itselläni on I-koppainen farkku ja viitaten erääseen aiempaan tämän palstan nimimerkkiin vaihdon mielekkyydestä uuteen olen samaa mieltä!
        Jos on ruostesuojauttanut I-aven korin muutaman vuoden sisällä ostosta ja on malttanuy huoltaa autoa ohjelman mukaisesti niin eipä siitä käyttöauto paljon parane verrattuna sidottuun pääomaan.

        Mulla oli joskus I-koppainen Ave. Siihen pisti jokusen neliön raskasmattioa ja muita vaiemennusmattoja niin saihan siitä ihan kohtuu hiljaisen. Kyllä se silti karkealla asfaltilla jyrisi.


      • roinaman
        Järki ja rahat ok kirjoitti:

        Samaa mieltä!
        Ave I on paras mallisarja tähänastisista Ave-versioista sekä suuntavakaudeltaan kuin melutasoltaankin.
        Itselläni on I-koppainen farkku ja viitaten erääseen aiempaan tämän palstan nimimerkkiin vaihdon mielekkyydestä uuteen olen samaa mieltä!
        Jos on ruostesuojauttanut I-aven korin muutaman vuoden sisällä ostosta ja on malttanuy huoltaa autoa ohjelman mukaisesti niin eipä siitä käyttöauto paljon parane verrattuna sidottuun pääomaan.

        Totta. Ykkönen(1.8 sol, LB) oli todella hiljainen ja muodoiltaan kaunein, kakkonen motarilla mölyapina ja kolmonen jotakin puoliväliä, kuitenkin varsin meluisa esim. Audin rinnalla. Ykkösessä oli hyvä etupenkki, ristiseläntuki etc, kakkosessa paras takapenkki ja tilat, kolmosessa etupenkki ok., mutta takapenkki taas matala lättänä. Kolmosfarkun tavaratila on laakea mutta matala. Ykköseen mahtui enemmän tavaraa, jääkaappi ym. isompikin roina.


      • Järki ja rahat ok
        ToyNoMore kirjoitti:

        Mulla oli joskus I-koppainen Ave. Siihen pisti jokusen neliön raskasmattioa ja muita vaiemennusmattoja niin saihan siitä ihan kohtuu hiljaisen. Kyllä se silti karkealla asfaltilla jyrisi.

        No kerropa mikä 3000 euron auto ei jyrise karkealla asvaltilla?????


    • Että mitä

      Aloita lukeminen tojon nettisivuilta ja sen jälkeen paikalliseen kauppaan tutustumaan. 18.12 mitään huhuja tarvitse odotella, kyllä ne xenonit yms. löytyy varustelistoilta.

    • terranverranvähemmän

      Just joo et Tojon ahtamaton pärjäis nykyaikaiselle ahdetulle koneelle..Eivät ole lähellekään vertailukelpoisia.. Kumma juttu kun japsit ei edelleenkään osaa tehdä perus -turboa.. Ei ihme et VAG myy nyt todella hyvin. Lisäksi ovat huomattavasti laadukkaampia materiaaleiltaan ja ajettavuus todella tunnokas japanilaisiin nähden..

      • Nanotekniikan ihme

        Näkyykö ne laadukkaat materiaalit turboissa, jakopäissä, ohjausventtiileissä ja vaihdelaatikoissa?


    • Ei kannata!!!!!!

      KOEAJETTU eilen!!!
      En palaa toyotan omistajaksi!!!!!!
      Ajettavuus ei ole kummoisempi, ja bensakoneella oli tuhnu...Vakiovarusteet jäljessä monista...ja ulkonäkö ei kovin ylellinen ole!!

      Enään en avensista koeaja, pysyn nykyisessä merkissä toistaiseksi!!!!
      (siinä on "sälekaihtimet", mut ei VAG)

      • Sisältö <> hinta

        Vakiovarusteet... vertaat sitten Terraa johonkin "Highlineen"...
        Vertailussa pitää ottaa huomioon hinta oli halutut varusteet sitten vakiona (varustepaketissa) tai irtovarusteita.


      • leon 006
        Sisältö <> hinta kirjoitti:

        Vakiovarusteet... vertaat sitten Terraa johonkin "Highlineen"...
        Vertailussa pitää ottaa huomioon hinta oli halutut varusteet sitten vakiona (varustepaketissa) tai irtovarusteita.

        No joko on "huulilasissa " tai muissa alan lehdissä keretty haukkumaan uusi facelift Ave. Jos ovat saaneet kuntoon pienet puutteet suuntavakaudeesa / ohjauksessa, ajoergonomian, niin kyseessä todella kilpailukykyinen auto.


      • _123456
        leon 006 kirjoitti:

        No joko on "huulilasissa " tai muissa alan lehdissä keretty haukkumaan uusi facelift Ave. Jos ovat saaneet kuntoon pienet puutteet suuntavakaudeesa / ohjauksessa, ajoergonomian, niin kyseessä todella kilpailukykyinen auto.

        Koska korirakenne on sama kuin 2-kopassa niin ergonimialle ei ole mitään tehtävissä. Ratin säädöt nyt vaan on riittämättömät ja korin sisämitat ala-arvoiset ulkoiseen kokoon nähden ( aivan kuin BMW, iso päältä pieni sisältä).
        Jos ratissa olisi pidemmät säädöt niin sitten tietysti paljastuisi kuinka vähän autossa on jalkatilaa edessä ja takana yhteensä.

        Tojo jakaa suuntavakauden BMWn kanssa. Mikähäns siinä oikein on ettei noinkin osaavat tehtaan osaa tehdä autoa joka kulkisi suoraan sellaisenaan kaupasta haettuna.


    • Mr. X

      Taas tuli käytyä Avensiksella Sariselällä hiihtämässä. Matkaa tuli taitettua 1100 km kumpaankin suuntaan. Yhtä soitto ajeltiin kahdestaan (- yksi tankkaus ja 2 kahvitaukoa). Eipä edes väsyttänyt. Suuntavakavuus erinomainen. Näin kommentoi myös kaveri, jolla on ollut Volvoa ja Volkkaria.

      • Tojoska

        JUURIKIN NÄIN!!!!!!!!!!!!


    • Ave -11

      Täällä kans pitää häpeällisenä myöntää, että kerran on muutama vuosi sitten retkahdettu volkkariin. Oli minulla reippaat 2 vuotta ja puolet siitä pajalla.
      Kyllä on tuntunut niinkuin ois taivaaseen päässyt, kun vaihdoin sen uuteen Avensikseen.
      Hyvin vakaa ja luotettavuus huippuluokkaa.
      Pikku miinus kuskin penkistä ja vähäisistä säädöistä, mut tähän hintaluokkaan erittäin hyvä ostos!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      132
      1308
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      147
      798
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      736
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      723
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      698
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      551
    Aihe