kesän siivet

soffaaa

Avasin silmäni. Näin yläpuolellani valkoisia neliöitä. Ilmassa oli steriili haju ja suussani maistui hyvin imelältä. Käänsin päätäni nähdäkseni ympärilleni kun kuulin risahduksen vasemmaltapuoleltani. Olin karjaista kivusta ja tartuin kädelläni kiinni kipeään kohtaan. Se vasta saikin minuun liikettä ja säikähdykseni aiheutti minulle hyvin nopeita sydämenlyöntejä. Laatikko vieressäni alkoi piipata kiivaammin. Ja sillä hetkellä joku astui huoneeseen. Silmäni olivat kostuneet äskeisestä etten ollut nähdä tulian kasvoja. Hän riensi piippaavan laatikon viereen ja alkoi säätää letkujen kanssa. Pian huoneeseen alkoi tulla lisää porukkaa. Pian huoneessa vallitsi häiritsevä hälinä kun yksi jos toinenkin valkopukuinen ihminen kyseli : Joko hän heräsi?" ja "Mikä on hänen tilanteensa?" Kuulin jopa yhden kysyvän, että milloin kahvihuoneen keksit ovat vaihtuneet gluteiinittomiin. Olin hyvin hämmentynyt ja hiukan peloissani, mutta kukaan ei viitsinyt selittää tilannetta. He alkoivat häseltää kukin omiaan: Joku tarkasti papereita, joku kaiveli laatikoita tai selvitteli letkuja, joku hälytti ilmeisesti lisää porukkaa, useat ravasivat huoneessa edestaikaisin ja sisään ulos. Toiset olivat siellä ihan huvinvuoksi ja toimeettomina. Joku rämpytti valoja. Ja kukaan, ei yksikään ystävällisesti voinut edes ohimennen mainita mikä tosiaan on tilanne. Ihan kuin en olisi huoneessa ollutkaan. Aloin tosiaan turhautua ja korviani särki. Päätin ottaa ainoan aseen käyttöön jonka omistin. Ääneni. Kiljaisin minkä kuivasta kurkustani pääsii ja hetken päästä kaikkien huomio oli kiinnittynyt minuun. Hetken oli aivan hiljaista. Oletin että he ymmärtäisivät tästä vihjeestä selvittää minulle tilannetta, mutta minua katsottiin hölmistyneinä. "Onko jokin hätänä neiti Pakarinen?" yksi lähellä olevista lääkäreistä kysyi. Et voi olla tosissasi! Mietin ja katsoin lääkäriä kuin näkisin sinisiä lehmiä taivaalla. "Onko jokin hätänä? Onko jokin hätänä!" Ääneni meinasi pettää, kun yritin korottaa sitä huutaakeni jotain erittäin nasevaa. Olin raivon partaalla ja olin valmis lyömään rautapakettiin käärityllä kädelläni lääkäriä kuonoon. Mutta tiesin että se satuttaisi minuakin, joten päädyin yhä katselemaan lentäviä lehmiä.
"Voi hyvänen aika, tosiaan! Anteeksi, varmaan ihmettelet mitä on oikein tekeillä." Yksi naisääni sanoi huoneen toiselta puolelta. Käänsin katseeni naiseen ja nyökkäsin yhä tuo 'lehmät lentää'- ilme kasvoillani. Mitä oikein oli tapahtunut, miten kaikki oli päätynyt tänne. Minä kun parhaani yritin vältelläkseni sairaaloita. En ikinä pitänyt sairaaloista. Ne saivat minut... sairaaksi.
Ulkona näytti kylmältä. Oli siis talvi, olin ollut koomassa kuulemma vain kolme viikkoa. En jaksanut kuunnella naista kovinkaan kauan. Uppouduin omiin ajatuksiin. Ne ajatukset veivät minut viime kesään. Kesään joka oli paras tähän mennessä.

"Katso vähän eteesi!" Lotta huudahti kun kurottautuessani hattuhyllylle tönäisin häntä.
"Anteeksi", sanoin, " me menemme ulos jo odottamaan, älä unohda ottaa aurinkorasvaa ja rantapyyhettä!" huudahdin vielä ja menin paistattelemaan kesäkuun ensimmäisiin auringonsäteisiin.

1

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkahattutyttö

Riikka ja Jeste odottivat tien vierustalla. Molemmilla oli shortsit, rantasandaalit ja aurinkolasit nenillään. Bikinien narut pilkistivät paidan alta.
      Otin pyöräni ja talutin sen tyttöjen luo.
      "Kesä! Tätä on odotettu joulusta asti." Riikka hihkaisi ja antoi tuulen hyväillä kasvojaan. Jeste katsoi välinpitämättömästi Riikkaa ja kysyi hänelle ominaisella, neutraalilla äänellä. " Joko Lotta on pian valmis?" Jeste on meistä poikamaisin, eikä turhia hempeile. Minä, Riikka ja siskoni Lotta olemme enemmänkin niitä kukkaistyttöjä. Kukin vähän omalla tavallamme. Riikka vaaleaverikkönä ehdottomasti porukkamme romantikko ja kukkahattu- tyttö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3339
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2592
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1665
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1326
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1292
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1047
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe