alalla odotetaan enemmän konkursseja tänä vuonna kun yhdeksänkytluvulla kustannusten nousu meinaa taas sitä että ruuan hinta kallistuu huimaa vauhtia viime vuonna kuljetuskustannukset oli nousseet yli yli kakstoista prossaa ja kuinka paljon nousevat tänä vuonna ajatellaanko sitä yleensä kuinka paljon kuljetuskustannukset vaikuttava tuotteiden hintaan niin ruoka kun muussakin kaupassa no ei näytä hyvältä tämänkään vuosi työmarkkinoilla varmaan tulee taas irtisanomisia kuljetusalalla ja paljon ei muuta kun bensan ja dieselin hinta vaan korkeemmaks.
kuljetuskustannukset nousee
26
119
Vastaukset
Ihan tarkkaan ei nyt viestisi auennut, mutta olin ymmärtävänäni, että liikennöitsijöiden katteesta haluat nyt oman katteesi otettavan. Eli tarkoititko että rahdit alas niin saadaan halvempaa ruokaa. Ja että polttoaineiden hinnakorotuksellako työllistetään lisää kuljettajia. Vai?
- tii-na-...
polttoaineiden hinnannousu vie kuljetusyhtiöitä konkurssiin työpaikat vähenee alalla polttoaineiden hinnannousu nostaa kuljetuskustannuksia ja kuljetuskustannukset nostaa kaikkia hintoja edellisen toistoo mutta näin siinä käy en tiiä kirjotitko tahallas ymmärtänees väärin kun mää kirjoitin irtisanomisia kuljetusalalla ja sää käsitit sen että työllistetään lisää kuljettajia.
tii-na-... kirjoitti:
polttoaineiden hinnannousu vie kuljetusyhtiöitä konkurssiin työpaikat vähenee alalla polttoaineiden hinnannousu nostaa kuljetuskustannuksia ja kuljetuskustannukset nostaa kaikkia hintoja edellisen toistoo mutta näin siinä käy en tiiä kirjotitko tahallas ymmärtänees väärin kun mää kirjoitin irtisanomisia kuljetusalalla ja sää käsitit sen että työllistetään lisää kuljettajia.
En minä tahallani väärin ymmärrä. On vaan vaikeaa joskus tietää mitä tarkoitat kun ei tiedä mihin edellinen lause katkeaa ja uusi alkaa.
Nyt kun selitit uudelleen olen kanssasi aivan samaa mieltä. Kuljetusala on tosi rankoilla nyt.- tii-na-...
AnaLyyzi kirjoitti:
En minä tahallani väärin ymmärrä. On vaan vaikeaa joskus tietää mitä tarkoitat kun ei tiedä mihin edellinen lause katkeaa ja uusi alkaa.
Nyt kun selitit uudelleen olen kanssasi aivan samaa mieltä. Kuljetusala on tosi rankoilla nyt.no hyvä että sait tonkin nyt tuotua ilmi
mutta oikeesti se on ihan hirveetä toi polttoaineen hinnannousu
se vaikuttaa niin moneen asiaan
harvemmin sitä ihmisten tulee ajateltua mihin kaikkeen
ja mua se surettaa niitten yrittäjien puolesta
ja myös kaikkien työntekijöiden puolesta. - meeriamanda
tii-na-... kirjoitti:
no hyvä että sait tonkin nyt tuotua ilmi
mutta oikeesti se on ihan hirveetä toi polttoaineen hinnannousu
se vaikuttaa niin moneen asiaan
harvemmin sitä ihmisten tulee ajateltua mihin kaikkeen
ja mua se surettaa niitten yrittäjien puolesta
ja myös kaikkien työntekijöiden puolesta.Joskus -80 luvulla minut laitettiin tervehdyttämään eräs ravinteli, pengoin kuluja ja jo silloin löysin ns. " huomaamattoman" kulun, erifirmojen jakelut maksoivat paljon tuodessaan kuitenkin pieniä tilauksia.
Aina ei ole se oikea tie vähentää henkilökuntaa, vaan tiukka vartiointi mistä maksat.
Järkeistää tilaukset ja kuljetukset, se oli iso säästö kuukaudessa, puhumatikaan vuodesta. - tii-na-...
meeriamanda kirjoitti:
Joskus -80 luvulla minut laitettiin tervehdyttämään eräs ravinteli, pengoin kuluja ja jo silloin löysin ns. " huomaamattoman" kulun, erifirmojen jakelut maksoivat paljon tuodessaan kuitenkin pieniä tilauksia.
Aina ei ole se oikea tie vähentää henkilökuntaa, vaan tiukka vartiointi mistä maksat.
Järkeistää tilaukset ja kuljetukset, se oli iso säästö kuukaudessa, puhumatikaan vuodesta.totta puhut
mää kanssa joudun jonkun verran miettiin mitä kuljetuskustannukset vaikuttaa
paljon niitä keskitetään niitä kuljetuksia ja tullaan keskittään edelleen
ei vaan sen takia että siitä yrittäjät hyötys
vaan sen takia että hyöty näkyis myös kuluttajalle. - artisti maksaa
tii-na-... kirjoitti:
totta puhut
mää kanssa joudun jonkun verran miettiin mitä kuljetuskustannukset vaikuttaa
paljon niitä keskitetään niitä kuljetuksia ja tullaan keskittään edelleen
ei vaan sen takia että siitä yrittäjät hyötys
vaan sen takia että hyöty näkyis myös kuluttajalle.suurin siivu jää kaupalle ja keskusliikkeelle
meeriamanda kirjoitti:
Joskus -80 luvulla minut laitettiin tervehdyttämään eräs ravinteli, pengoin kuluja ja jo silloin löysin ns. " huomaamattoman" kulun, erifirmojen jakelut maksoivat paljon tuodessaan kuitenkin pieniä tilauksia.
Aina ei ole se oikea tie vähentää henkilökuntaa, vaan tiukka vartiointi mistä maksat.
Järkeistää tilaukset ja kuljetukset, se oli iso säästö kuukaudessa, puhumatikaan vuodesta.Vanhoja säästökohteen etsintäperiaatteita.
Keskity niihin asioihin joihin voit vaikuttaa!
Ruudukoi toiselle akselille tapahtumatyypit ja vaiheet sekä toiselle kustannusjakauma!
Laske kuhunkin ruutuun ko. yhdistelmän kokonaiskustannus jollakin tarkkuudella.
Valitse aloitukseen joko volyymiltaan suurin tai toteutukseltaan todennäköisesti helpoin.
Mitä? Kuka? Missä? Milloin? Miksi?
Kaikkea ei pysty tekemään samanaikaisesti.
- Olimitenoli, mutta..
Ihmettelenpä vaan. Miksi ne kustannusten nousut pitäisi aina vaikuttaa sinne väliportaaseen. Tässä tapauksessa kuljetukseen. Eikö kauppojen, tehtaiden jne. pitäisi reilusti korvata kuljetusyrittäjille niille aiheutuneet kustannusten nousut, eikä kilpailuttaa viimeiseen pisaraan saakka niitä yrittäjiä.
Jotkut ne kuljetukset kuitenkin hoitavat, joten pakkoko ne vanhat firmat on kaataa kustannupaineissa. Uudet taas tulevat tilalle ja toimivat taas muutaman vuoden, ja kaatuvat sitten kilpailuttamisen vuoksi. Kuljetusala kärsii juuri siitä syystä, kun ne ei saa kustannusten nousuja siirrettyä hintoihin joustavasti. Kaupat laittavat hintalapun tuotteeseen, niin se on selvä peli. Mutta kun kuljetusyrittäjä menee neuvottelemaan hinnoista, niin tilaajat teettävät pitkät halvat sopimukset, joita ei voi välillä mitenkään muuttaa. Se on ota tai jätä peliä, tai pillit pussiin.- tii-na-...
no jos kuljetuskustannutkset on noussu kakstoista prossaa vuoden aikana
ja kyllä se näkyy hinnoissa niin tukku kun kuluttajahinnoissa
mää en oo neuvotellu koskaan kuljetusyrittäjänä hinnoista
sen puolesta en voi puhua mitään
mutta kuljetusyrittäjien kanssa oon jutellu
mutta uskoisin ettei niitä sopimuksia voi tehdä ilman ehtoja
jos polttoaineen hinta nousee nousee myös kuljetuskustannukset
eläähän sähkön hintakin
kyllä ne kuljetusmaksut tarkistetaan useemman kerran vuodessa.
- olimitenoli, mutta..
No miksi sitten ollaan huolissaan kuljetusyrittäjistä, jos kuljetushinnat seuraisivat kustannuksia? Kyllä se vaan totuus on siellä ehdoissa ja kilpailutuksessa. Jos niissä olisi esim. dieselhinta ehto, niin nehän menisi automaattisesti tuollaiset nousut hintoihin.
Ei esim. dieselinhintaa voi arvioida sinne ehtoihin, sehän elää ihan miten sattuu. Ja sen heilahtelut vaikuttavat heti kustannuksiin kuljetusyrityksissä. Eikä niitä tosiaan tarkistella ihan tuosta vaan, ne ovat pitkien neuvottelujen tulos. Ja aina yritetään vaihtaa halvempaan, jos ei tyydy määrättyyn hintaan. Tässä on se perimmäinen syy kuljetusyrittäjien ahdinkoon vaihtelevissa ja epävarmoissa olosuhteissa.- tii-na-...
sovitaan että sää tiedät sen paremmin kun mää
sää oot todennäköisesti sit kuljetusalan yrittäjä
mitäs mää sun kans väitteleen. - s-kaupan asiakas
tii-na-... kirjoitti:
sovitaan että sää tiedät sen paremmin kun mää
sää oot todennäköisesti sit kuljetusalan yrittäjä
mitäs mää sun kans väitteleen.Mitä heevettiä varten teet aloituksia kun et kestä eriävää mielipidettä tai asiallista vastausta.
Kuka sun kanssa viittii jutella kun vastaukset on tollasia
mitäs määäääää
sääääää oooot
Puhu asiallisesti ja mieti asioita muidenkin näkökulmasta kuin omasi.
Oliko tarkoitus siirtää syy ruuan hinnasta kuljetuksille.Ettei tarvitsisi myöntää että kauppa se on joka kannattaa ja hyvin - jäkätijäkätijäkäti
s-kaupan asiakas kirjoitti:
Mitä heevettiä varten teet aloituksia kun et kestä eriävää mielipidettä tai asiallista vastausta.
Kuka sun kanssa viittii jutella kun vastaukset on tollasia
mitäs määäääää
sääääää oooot
Puhu asiallisesti ja mieti asioita muidenkin näkökulmasta kuin omasi.
Oliko tarkoitus siirtää syy ruuan hinnasta kuljetuksille.Ettei tarvitsisi myöntää että kauppa se on joka kannattaa ja hyvinälä keuhkoo! kuka sua ylipäätään pyysi viisateleen, tietoa ei kirjoituksessasi ole.
- ...
s-kaupan asiakas kirjoitti:
Mitä heevettiä varten teet aloituksia kun et kestä eriävää mielipidettä tai asiallista vastausta.
Kuka sun kanssa viittii jutella kun vastaukset on tollasia
mitäs määäääää
sääääää oooot
Puhu asiallisesti ja mieti asioita muidenkin näkökulmasta kuin omasi.
Oliko tarkoitus siirtää syy ruuan hinnasta kuljetuksille.Ettei tarvitsisi myöntää että kauppa se on joka kannattaa ja hyvinKesko on edelleen kiinnostunut työläistensä käyttäytymisestä sosiaalisessa mediassa :D
=DW= - jäkätijäkläläklälää
s-kaupan asiakas kirjoitti:
Mitä heevettiä varten teet aloituksia kun et kestä eriävää mielipidettä tai asiallista vastausta.
Kuka sun kanssa viittii jutella kun vastaukset on tollasia
mitäs määäääää
sääääää oooot
Puhu asiallisesti ja mieti asioita muidenkin näkökulmasta kuin omasi.
Oliko tarkoitus siirtää syy ruuan hinnasta kuljetuksille.Ettei tarvitsisi myöntää että kauppa se on joka kannattaa ja hyvinEtkö ole päässyt tappelemaan vielä tänään kenenkään kanssa?
Ilta on vasta nuori. - sosiaali sihteeri
... kirjoitti:
Kesko on edelleen kiinnostunut työläistensä käyttäytymisestä sosiaalisessa mediassa :D
=DW=Kyllä pääjohtaja, käyttäydyn tästälähtien kunnolla.
- Menkää itseenne
s-kaupan asiakas kirjoitti:
Mitä heevettiä varten teet aloituksia kun et kestä eriävää mielipidettä tai asiallista vastausta.
Kuka sun kanssa viittii jutella kun vastaukset on tollasia
mitäs määäääää
sääääää oooot
Puhu asiallisesti ja mieti asioita muidenkin näkökulmasta kuin omasi.
Oliko tarkoitus siirtää syy ruuan hinnasta kuljetuksille.Ettei tarvitsisi myöntää että kauppa se on joka kannattaa ja hyvinKuka teidän tyhmien ja yksinkertaisten kanssa viitsii edes keskustella. Ymmärrän hyvin tii-naa-. Viitsitte kirjoittaa vaikka ette edes tiedä asioista mitään.
- yrveli.
Menkää itseenne kirjoitti:
Kuka teidän tyhmien ja yksinkertaisten kanssa viitsii edes keskustella. Ymmärrän hyvin tii-naa-. Viitsitte kirjoittaa vaikka ette edes tiedä asioista mitään.
Minä en ymmärrä yhtään. Ottaa poikkeuksetta pultit jokaisen hänelle vastanneen kirjoittajan kanssa.
- Menkää itseenne
yrveli. kirjoitti:
Minä en ymmärrä yhtään. Ottaa poikkeuksetta pultit jokaisen hänelle vastanneen kirjoittajan kanssa.
Minä en ole huomannut sellaista. Sen kyllä olen huomannut että suurinpiirtein joka toinen kirjoittaja v i t t u i l e e hänelle. Kuka semmoisesta ei pultteja ottaisi.
- tyhmiini
Menkää itseenne kirjoitti:
Minä en ole huomannut sellaista. Sen kyllä olen huomannut että suurinpiirtein joka toinen kirjoittaja v i t t u i l e e hänelle. Kuka semmoisesta ei pultteja ottaisi.
Ja höpöhöpö, kyllä tietty pötkyynkirjoittaja omat harminsa ihan itse aiheuttaa.
- Menkää itseenne
tyhmiini kirjoitti:
Ja höpöhöpö, kyllä tietty pötkyynkirjoittaja omat harminsa ihan itse aiheuttaa.
En viitsi alentua teidän tasollenne ja keskustella toisista kirjoittajista tämän enempää.
- ...
Enemmän kansantalouteen vaikuttaa muu ostettavan energian kallistuminen, kuin pelkän autologistiikan kustannusten nouseminen. Lämmitys täällä maksaa ja joukkoliikenne ja teollisuuden energiankulutus. Pikkuyrittäjät vaan märisee nyt, kun voittomarginaali muka "yllättäen" pieneneekin. Ei se tiisselin hinnan nouseminen vaikuta lenkkimakkran kappalehintaan paljoakaan. Se vaikuttaa, jos lämmitysöljy ja töissäkäymiseen kuluvan löpön osuus nousee. Se on poissa kaikesta muusta kuluttamisesta se raha. Verotuloista aina osa menee tukiaisina yrityksille, ei yksityisille kuluttajille.
Se vaan on yrittäjän kilpailtava asiakkaista. Senkun pudottavat omia voittojaan, kuluttajahinnat ei sitten nouse ja kauppa käy, you see.
=DW=Kerropas =DW= miten vielä liikennöitsijä voi pienentää katettaan kun kannattavuusrajoilla on liikuttu jo toista vuotta. Tämän vuoden rahtikorotukset on saatu kiristämällä ja lahjomalla 3%:n luokkaan ja -tiinan kertoman mukaan jo viime vuonna rahtikustannukset ovat nousseet 12% = tuota en tarkistanut, mutta tuo 3% on tosi.
Jokainen yrittäjä haluaisi saada tukiaisia vaan mitähän olis verotuloista tarjolla liikennöitsijälle? Tai vaikkapa kauppiaalle.
Niin se on yrittäjän kipailtava asiakkaista ja senkun pudotettava voittojaan. Niinhän se kauppa käy.
- L - L
Dieselin hinnan korotus on suoraa tukea venäläisrahtareille.
Polttoaineen hintaetu vain kasvaa?
Päätöksen valmistelu: Kuka, milloin, miksi?
Päätöksen teko???????? - tii-na-...
katohan täällä oli taas keskusteltu musta ette sitten millään keksi jotain järkevämpää juteltavaa dee weekin on taas muistuttanu työnantajastaan jonkun toisen mielestä en osaa jutella sitten en yhtään mitään kumminkin jotain kun oon niin jumalattoman kiinnosta tyyppi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752813- 572726
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172453- 412052
- 502000
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2761972Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211291- 381129
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo01060Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.96989