Mikä käyttöjärjestelmä

mikä käyttis?

Mitä käyttöjärjestelmää suosittelette? Aion koneella pelata ja tehdä perusjuttuja.

29

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelaamiseen ei ole muita vaihtoehtoja kuin Windows 7 64 bit.
      Jos ostat käyttiksen erikseen niin kannattaa ostaa pro versio niin voi käyttää paljon piempään.

      • sdfs

        Windows 8 voi tulla ens vuoden lopulla (beta tms) mutta sitä on turha jäädä oottelemaan. Ei se kuitenkaan pelaamiseen tarjoa mitään parannuksia. Seiska on tämän hetken järkevin valinta pelikoneeseen ja nimenomaan 64 bittisenä koska se tukee suurempaa muistia jonka tarve ei ainakan tule laskemaan jatkossa.


      • zcxbzxncnx
        sdfs kirjoitti:

        Windows 8 voi tulla ens vuoden lopulla (beta tms) mutta sitä on turha jäädä oottelemaan. Ei se kuitenkaan pelaamiseen tarjoa mitään parannuksia. Seiska on tämän hetken järkevin valinta pelikoneeseen ja nimenomaan 64 bittisenä koska se tukee suurempaa muistia jonka tarve ei ainakan tule laskemaan jatkossa.

        Windows 8 on myös tähän mennessä ollut pettymys pelintekijöille. Etsivä löytää miksi pelaajat tulevat pysymään Windows seiskoissaan vielä toistaiseksi.


    • ubuntu-käyttäjä

      Mula on upuntu-kättöjärjestelemä. Sillä voi säätää ja on komentorivi on. Matopeli on

      • sdfs

        Olipa taas fiksua. Kyllähän melko monia windows pelejäkin voi ubuntullakin pelata WINE:n avulla, tosin ei välttämättä aina niitä aivan uusimpia. Vielähän noita wowiakin jauhetaan ja esim se pyörii ihan loistavasti pupuntussa kunhan osaa ja jaksaa säätää hieman.


      • ddggweer
        sdfs kirjoitti:

        Olipa taas fiksua. Kyllähän melko monia windows pelejäkin voi ubuntullakin pelata WINE:n avulla, tosin ei välttämättä aina niitä aivan uusimpia. Vielähän noita wowiakin jauhetaan ja esim se pyörii ihan loistavasti pupuntussa kunhan osaa ja jaksaa säätää hieman.

        wow ei tue mitään linuxia.


      • gfgsdfgs

      • ddggweer

      • ddggweer kirjoitti:

        Käyttöjärjestelmäkutsujen emulointi ja tulkkaus hidastaa aina. Asennus ja pelaaminen winellä vaatii komentorivikikkailuja ja säätöä. Toimivuus on kyseenalaista.

        Ei Ubuntulla pelaaminen ole ennenkään vaatinut mitään emulointia tai Wineä.


      • hgyjjjjjjj
        ddggweer kirjoitti:

        Käyttöjärjestelmäkutsujen emulointi ja tulkkaus hidastaa aina. Asennus ja pelaaminen winellä vaatii komentorivikikkailuja ja säätöä. Toimivuus on kyseenalaista.

        WINE ei ole emulaattori vaan ennemminkin yhteensopivuuskerros. Ei linuxkoneen tarvitse matkia windowsia vaan riittää että se tarjoaa samankaltaisen rajapinnan ohjelmia varten.


      • Muu pelinörde
        ddggweer kirjoitti:

        Käyttöjärjestelmäkutsujen emulointi ja tulkkaus hidastaa aina. Asennus ja pelaaminen winellä vaatii komentorivikikkailuja ja säätöä. Toimivuus on kyseenalaista.

        WOW toimi kaksi-kolme vuotta kun sitä pelasin täysillä detaileilla Winellä kun käytössä oli OpenGL. Tosin halpiskoneella saattaa olla eroa?


    • Windows 7 Pro/Home 64 bit olisi sinulle juuri soviva käyttis. Windowsille löytyy paljon pelejä ja se on helppokäyttöinen. ( Ainakin minun mielestäni).

    • kokkeileppas

      Jos tarkoitat pelaamisella tehopelaamista (eli sinulla ei ole konsolia ja pelaat paljon) niin Windows 7 Pro 64bit. Jos tarkoitat jotain selainpelejä niin suosittelen kyllä Mac OS X. Se on siihen käyttöön paljon parempi, yksinkertaisempi ja helpompi ja lisää tietoa saat: http://www.apple.com/fi/macosx/

    • Itse tykkään..

      pelata wanhoja DOS-pelejä joten suosin DOS 6.22.. etpä taaskaan maininnut peleistä muuta kuin että pelaat... Xp on melko varma, sillä pyörii melkein kaikkii pelit

      • XP:tä ei saa enää muualta kuin huuto.netistä, XP ei toimi enää uusilla koneilla kun ajureita ei enää tehdä, uudet pelit vaativat uudemman Direct-X:n, osa peleistä on jo 64-bittisiä...

        Wanhaan koneeseen toki paras pelaamiseen sopiva käyttis.


      • pelinörde

        XP:lle(ja KAIKILLE muillekin käyttiksille Mac, Win7, Linux) voi ladata dosboxin ja pelailla noita vanhoja dos-pelejä.


      • Tottakai voi ja..
        pelinörde kirjoitti:

        XP:lle(ja KAIKILLE muillekin käyttiksille Mac, Win7, Linux) voi ladata dosboxin ja pelailla noita vanhoja dos-pelejä.

        on mulla ykkös-tykissä dos-box mutta pöyvän alla majailee wanha kunnon pena 233 Mhz kone kaikkine mausteineen ja siinä salaman niopea Dos 6.22 Win 3.11 näillä kiva pelailla alkp. dukenukemia doomia F1 2 ym.. klassikkoja


    • 13

      ""Wanhaan koneeseen toki paras pelaamiseen sopiva käyttis.""
      Niin se DOS 6.22

    • Riippuu peleistä ja perusjutuista. Ainakin kaikki Home versiot Windowsista saat unohtaa, ne on huonoja.

      • Home versio on ihan ok jos sattuu tulemaan koneen mukana, käyttistä erikseen ostettaessa tietenkin pro versio kun hinnan erokaan ei ole niin suuri home versioon nähden.
        Pelit toimivat aivan samalla tavalla home ja pro versioissa.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Home versio on ihan ok jos sattuu tulemaan koneen mukana, käyttistä erikseen ostettaessa tietenkin pro versio kun hinnan erokaan ei ole niin suuri home versioon nähden.
        Pelit toimivat aivan samalla tavalla home ja pro versioissa.

        Mutta Windows 8 on silloin pakko-ostos ja sillä ne samat pelit ei välttämättä toimi.


    • 989898989898

      KYLLÄ SUSIKASI PELITTÄÄ PERKELE

    • ei linux ei mac ei w
    • Xp:lläkin voi vielä pelata ja sitä tuetaankin 2014 asti
      Läppäri on aika huono pelaamiseen
      Pitäisi olla kunnon pöytäkone ja siihen vermeet niinkuin ratit ja polkimet jos rallia ajaa
      Voi tietysti myös näppiksellä ja hiirellä pelata

      Näkeehän pelin vaatimuksissa mitä se vaatii koneelta toimiakseen hyvin

      • mikä käyttis?

        Omistan jo pöytäkoneen, ja valitsin käyttöjärjestelmäksi Windows 7an.


    • t

      Pelin vaatimuksista ei nää mitään, vaatimukset ovat tasoa "että kunhan käynnistyy".

    • Paljon pelejä

      Gentoo on valintasi, jos pelata haluat. Suosittelen!

    • jukebox1

      Seiskassa on ihan hyviä peruspelejäkin valmiiksi asennettuna
      Esim kun pelaat shakkia tietokonetta vastaan :)

    • MAHTAVAA!

      Jälleen yksi viekas riitelyketjun avaus!

      Itse sanon näin, mikä tahansa muu kuin Windows on hyvä vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe