Mitä aiheuttavat ihmiselle sahalaitosten käyttämät puun sinistymisestona käytetyt myrkyt, ky 5 tuotemerkillä oleva kloorifenoli ? Miksi maaperää vaihdetaan, mitä kyseinen myrkky aiheuttaa pitkällä ajalla ihmisen soluihin ym.
Sahalaitoksen käyttämät myrkyt
tietoa vailla
1
228
Vastaukset
Kyseessä oli pentakloorifenoli, joka varastoituu maahan. Sitähän ei ole käytetty enää pariinkymmeneen vuoteen. Kyllästysainetta käsitelleillä sahatyöläisillä on todettu lähinnä mielialavaihteluita enemmän kuin verrokeilla. Pentakloorifenolia valmistavien tehtaiden työläisillä on todettu hivenen lisääntynyt syöpäriski lähinnä hengitysteihin. Aine on ympäristömyrkky, ja sen takia maat vaihdetaan. Tavalliselle tallaajalle ei vanhoista saha-alueista aiheudu haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351