Oletko nähnyt ufo-ilmiön?

ihmettelevä katsoja

Tarkoitus on aloittaa asiallinen keskustelu, selittämättömiksi jääneistä todellisista tapahtumista.

Itse olen kerran nähnyt tällaisen ilmiön, se oli -70-lukua, mahd. 1974.
Seuraavan päivän Hesarissa oli myös lyhyt kirjoitus tästä tapahtumasta.

Minä ja monet muut ihmiset näimme Helsingin läntisellä taivaalla, itse arvioin: ehkä Vermon yläpuolella, vaalean kellertävän valoilmiön joka liikkui tietyn alueen yläpuolella, muuttaen liikkuessaan muotoaan pyöreästä soikeaksi (jos kyseessä oli alus, voisi päätellä että soikeus liittyi siihen, että se näkyi kyljeltä, pyöreys taas "aluksen" pohjapuoli). Sen ympärillä näkyi eriväristen valojen välkettä.

Tämä ilmiö jäi vaille luonnollista selitystä.

33

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hienoaaaa.

Hyvä aloitus, olen nähnyt suokaasua.

• bowel power

sulta jäi tosta pois pari kirjainta, nimittäin äl ja ii - taas, eikösse oo samaa CH4 -kamaa silti?

• alblum

Vuonna 2003 Helsingin yläpuolella pilvien välissä liikkui sellaista vauhtia ja liikeratoja tehden siiven(yhden siiven) näköinen tumma esine auringossa niin, että sen näki korkealta vuorelta ja talon ylimmästä kerroksesta tosi hyvin. En hoksannut ottaa kameralla kuvia,mutta itselleni tuli jo selväksi,ettei ollut ns.nykyaikaista tekniikkaa. Oli aikalailla pidemmälle vietyä liikkumiskykyä. Nopeita pyrähdyksiä mm. 1 sec ja se oli Helsingin toisella laidalla ja vaakalennosta täydestä vauhdista 90 astetta suoraan ylös ja pysähtyi kuin seinään hiljaa keinuen.Tätä seurasin n.15 min.ajan. Esine yritti pysyä pilvien yläpuolella, mutta tyypit eivät tajunneet,että mä katselinkin niitä sellaisesta kulmasta,että näin ne tosi hyvin .

• ihmettelevä katsoja

Noin voisin tuon näkemämme valoilmiön myöskin kuvata:

Se liikkui korkealla taivaalla, tietyn alueen yläpuolella, "pyrähtäen" aina hiukan sivulle, tai ylös, toiseen kohtaan, jolloin ilmiön/ esineen muoto meihin katsojiin nähden muuttui. Esim.: soikea, -"pyrähdys" sivulle: pyöreä, hetken aikaa leijui paikoillaan - taas pyrähdys ja esine/ ilmiö näkyi joko pyöreänä, tai soikeana, jääden taas hetkeksi paikalleen leijumaan. Ilmiön reunoilla näin erivärisiä välähdyksiä (lamppuja?).

• äläviitsikaveri!
        ihmettelevä katsoja kirjoitti:

Noin voisin tuon näkemämme valoilmiön myöskin kuvata:

Se liikkui korkealla taivaalla, tietyn alueen yläpuolella, "pyrähtäen" aina hiukan sivulle, tai ylös, toiseen kohtaan, jolloin ilmiön/ esineen muoto meihin katsojiin nähden muuttui. Esim.: soikea, -"pyrähdys" sivulle: pyöreä, hetken aikaa leijui paikoillaan - taas pyrähdys ja esine/ ilmiö näkyi joko pyöreänä, tai soikeana, jääden taas hetkeksi paikalleen leijumaan. Ilmiön reunoilla näin erivärisiä välähdyksiä (lamppuja?).

Tuulenmyräkkä se vain riepotteli joltain lapselta karannutta heliumilmapalloa.

• weojt wpoeijt

suokaasuvalopalloja olen minäkin nähnyt, olivat kirkkaan keltaisia ja vivahtivat välillä violettiingljb sgpob jsog

• ihmettelevä katsoja

Kertomani ilmiö näkyi korkealla taivaalla ja oli HS:n uutisen mukaan havaittu mm. Ilmalan säähavaintoasemalla. Lehtitiedon mukaan se jäi selvittämättömäksi.

Olen jälkeenpäin kertonut tästä tapahtumasta myös asiantuntijoille, se ei täsmää minkään tähtitieteellisen tai säätieteelliseen ilmiön kanssa, eli on ollut ns. ufo-ilmiö.

Tällä tapahtumalla oli lukuisia silminnäkijöitä, valitettavasti en muista tarkkaa vuotta, olen päätellyt mahd. -74.

• 757667765767657657

En ole.

• litsi

No, olen tämän jo usein täällä kertonut, mutta kerronpa vielä kerran. Eli kyllä. Ensimmäinen kerta 1977. Kuvassa suorakulmion muotoinen. Väri hehkuva hiili, eli voimakas oranssi. Seuraava kerta muistaakseni 1993. Yövalo, eli kullankeltainen soikio metsän yllä. Kuu havaittiin toisella suunnalla. Sekä kesällä 1994. Harmaa kolmio taivaalla.
      Tämän jälkeen on ollutkin hiljaista. Mikä johtunee myös siitä, etten ole ehtinyt ulkoilemaan ja tähyämään ympärilleni aivan yhtä paljon kuin nuorena. :)
      Tiistaina n. 22.45. Tosin näin ikkkunastani oudon ilmiön. Jopa sohvalla löhöävä kollikattini kiinnitti siihen huomionsa ja alkoi tuijottaa. Helmiäispallo riippui taivaalla parin minuutin ajan, silmäsin sitä aina välillä. Kunnes se katosi pilviin. Saattoi se olla kuukin. Mutta kissan outo kiinnostus valopalloa kohtaan oli outoa. Voihan se vain olla niinkin, että kissani on vain kuuhullu. :) Vaikkakin kuu juuri sillä hetkellä ei voinut olla sillä suunnalla tuohon aikaan.

• ihmettelevä katsoja

En ole perehtynyt näihin ufoasioihin, en oikeastaan tiedä juuri mitään tästä aiheesta.

Jos lähdetään oletuksesta, että esim. näkemäni ilmiö liittyi oikeaan ufoalukseen, niin mitä luulette, mitä se oikein puuhasi? Mikä oli sen tarkoitus? Mistä päin avaruutta näillä on tapana täällä käydä? Ovatko ne vaarallisia?

Kun olen kartasta tutkinut, olen olettanut sen mahdollisen sijainnin olleen Helsingin / Espoon rajalla, suunnilleen Vermon yläpuolella. Se on aluetta, missä muutoinkin on kerrottu yliluonnollisista ilmiöistä. Muutama vuosi sitten siellä iski ihmisiä päin voimakas trombi (muist. golf-tapahtuma). Onkohan itse alueella jotain merkitystä esim. tämän kauan sitten näkemäni ufoilmiön kanssa? (Koska näimme ilmiön kaukaa ja se liikkui korkealla, on vaikea tarkkaan sanoa, minkä kaupunginosan yläpuolella se tapahtui).

• oikea musta ufo

olen nahnyt n. 20 v. sitten. finnairin koneesta atlannin ylapuolella, hieman siipitason
      alapuolella. ehka 300-400 metria oikealla puolella. kell 9 aamulla. olimme n.PuOLEN TUNNIN PAASSA GRONLANNISTA.

ufo oli vaLTAVAN suuri hiilenmustapallo, jossa ei ollut koysia eika kondolia.
      mutta siina oli kaksi mustaa ikkunarivia keskivaiheilla.. arvoisin pallon olleen n.
      10 kerroksisen talon kokoinen. se oli liikkumatta pilvien valissa.

se nakyi hienosti aamuauringossa pilvia vasten. muut nukkuivat koneessa samaan aikaan.

asia loytyy luotaimesta, Mauno Peltosen artikkeleista.

• ihmett. katsoja

Kyllä pistää miettimään, että mistä oikein on kysymys.

• hyvä näkö ainaki

Pitää olla hyvä näkö sulla kun näät mustat ikkunarivistöt mustasta pallosta.

• Näkökyky
        hyvä näkö ainaki kirjoitti:

Pitää olla hyvä näkö sulla kun näät mustat ikkunarivistöt mustasta pallosta.

Kuinkas niin, eihän siinä ole mitään ihmeellistä, vai etkös itse eroita vaikka sitten esineitä toisistaan sellaisessa huoneessa jossa kaikki on mustaa..

• Heips,

Ikimuistoinen havainto osunut kohdallenne ja se, että muitakin kohteen havaitsijoita oli on tietysti suuri plussa sekin. Jos otit lehtijutun silloin talteen ja se olisi sitä edelleenkin, niin senhän voisi laittaa tänne luettavaksi. Mitä selityksiä näkemällenne kohteelle on ehdotettu?

Otsikkoon vastaan että olen. Olen siitä tänne jo kirjoittanutkin, kohde meni hitaasti (reipasta kävelyvauhtia) ohitseni, äänettömästi, korkeintaan 20 metrin päästä ja n. 1,5 metrin korkeudella. Havainto tapahtui kirkkaassa päivänvalossa ja sää oli tyyni. Kohde oli soikion muotoinen, kellertevä väriltään, selvärajainen sileäpintainen ja itsevalaiseva.

Mikään harvinainen luonnonilmiö se ollut, vaan kyseessä oli jokin laite jota en tunnistanut. En osaa edelleenkään yhdistää sitä mihinkään ihmisten valmistamaan tähän mennessä, yleisessä tiedossa oleva tekniikka ei ainakaan ole sellaisella tasolla että sellainen laite voitaisiin toteuttaa. Sanoisinkin, että näkemäni laite ei ollut ihmisten valmistama, vaan jopa todennäköisemmin sitä meille vielä vierasta alkuperää.

Jatketaan kaiken maailman ihmettelemistä, vaikka jokin aina selviää, niin ettei sitä tarvitse enää ihmetellä, niin uutta kyllä löytyy tilalle :).

Ja myöskin HYVÄÄ LOPPIAISTA!!!

-P67

• ihmettelevä katsoja

Otin pienen lehtileikkeen talteen, mutta se on jossain, mistä en ole sitä vielä löytänyt. Osaan sen kuitenkin jokseenkin ulkoa. Se oli suunnilleen näin:

HS:
        "Eilen iltapäivällä havaittiin Ilmalan säähavaintoasemalta Helsingin läntisellä taivaalla valoilmiö, jota ei ole voitu selittää säätieteellisesti."

Soittelin n. 10 vuotta sitten eri paikkoihin, Ilmalaan: siellä ei enää tiedetty asiasta mitään. Soitin Ursaan, soitin myös eräälle ufotutkijalle. Kaikkialla sain saman vastauksen: ilmiö ei täsmää mihinkään sää-, eikä tähtiteteellisiin ilmiöihin, eli on ollut ns. "ufoilmiö" (esim. halo ei käyttäydy näin ja tämä tapahtui iltapäivällä auringonvalossa). Ufotutkijoilla ei ollut tästä tapahtumasta tietoa, tai ainakaan asia ei selvinnyt puhelimessa. En mene aivan valalle tuosta vuodesta (1974), mutta se oli muist. -70-lukua.

• ihmettelevä katsoja kirjoitti:

Otin pienen lehtileikkeen talteen, mutta se on jossain, mistä en ole sitä vielä löytänyt. Osaan sen kuitenkin jokseenkin ulkoa. Se oli suunnilleen näin:

HS:
        "Eilen iltapäivällä havaittiin Ilmalan säähavaintoasemalta Helsingin läntisellä taivaalla valoilmiö, jota ei ole voitu selittää säätieteellisesti."

Soittelin n. 10 vuotta sitten eri paikkoihin, Ilmalaan: siellä ei enää tiedetty asiasta mitään. Soitin Ursaan, soitin myös eräälle ufotutkijalle. Kaikkialla sain saman vastauksen: ilmiö ei täsmää mihinkään sää-, eikä tähtiteteellisiin ilmiöihin, eli on ollut ns. "ufoilmiö" (esim. halo ei käyttäydy näin ja tämä tapahtui iltapäivällä auringonvalossa). Ufotutkijoilla ei ollut tästä tapahtumasta tietoa, tai ainakaan asia ei selvinnyt puhelimessa. En mene aivan valalle tuosta vuodesta (1974), mutta se oli muist. -70-lukua.

Lähestulkoon olematonhan sellainen mahdollisuus on, että joku tätä ketjua oleva olisi myöskin kyseisen ilmiön nähnyt, taikka edes muistaisi lukeneensa siitä silloin, mutta mahdollisuushan se olematonkin mahdollisuus on :). Tuosta kun on jo kuitenkin jonkin verran aikaa vierähtänyt. Googelettamallakin voisi ehkä jokin maininta, muukin kuin tässä yhteydessä olla löydettävissä.

Täällä kirjoitteli vielä jonkin aikaa sitten nimimerkki UFO-äijä ja hänelläkin oli jokin havainto Helsingistä josta oltiin myös lehdessä mainittu, mutta se oli tehty tätä paljon aiemmin, joskus 50-luvun loppupuolella. Siinä kohde oli ollut hitsausliekin sininen ja se oli suunnannut Ruotsin suuntaan.

Monen paikan kautta olet vastausta ilmiölle hakenut, mutta tiukassa vaikuttaisi selitykset olevan. En lähde edes vielä ainakaan mitään selitystä latelemaan havainnollesi, mutta jos sellainen tulee sinisenä hetkenenäni, niin sitten kyllä. Antaa nyt tuon alitajunnankin tuota havaintoa rauhassa työstää :).

• ihmettelevä katsoja
        Pihlaja67 kirjoitti:

Lähestulkoon olematonhan sellainen mahdollisuus on, että joku tätä ketjua oleva olisi myöskin kyseisen ilmiön nähnyt, taikka edes muistaisi lukeneensa siitä silloin, mutta mahdollisuushan se olematonkin mahdollisuus on :). Tuosta kun on jo kuitenkin jonkin verran aikaa vierähtänyt. Googelettamallakin voisi ehkä jokin maininta, muukin kuin tässä yhteydessä olla löydettävissä.

Täällä kirjoitteli vielä jonkin aikaa sitten nimimerkki UFO-äijä ja hänelläkin oli jokin havainto Helsingistä josta oltiin myös lehdessä mainittu, mutta se oli tehty tätä paljon aiemmin, joskus 50-luvun loppupuolella. Siinä kohde oli ollut hitsausliekin sininen ja se oli suunnannut Ruotsin suuntaan.

Monen paikan kautta olet vastausta ilmiölle hakenut, mutta tiukassa vaikuttaisi selitykset olevan. En lähde edes vielä ainakaan mitään selitystä latelemaan havainnollesi, mutta jos sellainen tulee sinisenä hetkenenäni, niin sitten kyllä. Antaa nyt tuon alitajunnankin tuota havaintoa rauhassa työstää :).

Olen melko varma, että se oli syksy, ilmeisesti lokakuuta, vuosi n. 1973-1978.
        Muistan nimittäin mistä työpaikasta olin tulossa kotiin, kun näimme sen, klo n. 15.30-16.

• ihmettelevä katsoja kirjoitti:

Olen melko varma, että se oli syksy, ilmeisesti lokakuuta, vuosi n. 1973-1978.
        Muistan nimittäin mistä työpaikasta olin tulossa kotiin, kun näimme sen, klo n. 15.30-16.

Aikahaarukan pienentämiseksi, niin muistuuko mieleen että olisi ollut mitään suurempia tapahtumia maailmalla havainnon aikoihin, ennen taikka jälkeen? Ja ehkä jos muistelet sitä miten kuljit töissä, autolla, pyörällä taikka muulla tavalla, niin sitäkin kautta voisi ajankohta tarkentua. Vaikka itse kirjoittelen nykyään aika säännöllisesti päiväkirjaa, niin omasta havainnostani en ollut kirjoittanut mihinkään mitään muistiin, aika oli onneksi päällytysten toisen asian kanssa, joten sen ansiosta tarkka ajankohta on itselläni hyvin tallessa. Vaikka eihän siitä tapauksessani ole sinällään mitään hyötyä.

Ehkä olet sen jo tehnyt, eli ilmoittanut havainnosta Suomen Ufotutkijoille. Heillähän on sivustollaan nykyään Ufohavaintotietokanta johon on sitten myös mahdollisuus kommentoida. Ja sieltä havainto on todennäköisesti helpommin löydettävissä vuosienkin päästä kuin täältä. Muistuu sitten jotain lisättävää itselleen mieleen taikka joku toinen etsii sitä onko tietyltä ajalta ja seudulta mahdollisesti oman havainnon lisäksi muita.

• ihmett. katsoja
        Pihlaja67 kirjoitti:

Aikahaarukan pienentämiseksi, niin muistuuko mieleen että olisi ollut mitään suurempia tapahtumia maailmalla havainnon aikoihin, ennen taikka jälkeen? Ja ehkä jos muistelet sitä miten kuljit töissä, autolla, pyörällä taikka muulla tavalla, niin sitäkin kautta voisi ajankohta tarkentua. Vaikka itse kirjoittelen nykyään aika säännöllisesti päiväkirjaa, niin omasta havainnostani en ollut kirjoittanut mihinkään mitään muistiin, aika oli onneksi päällytysten toisen asian kanssa, joten sen ansiosta tarkka ajankohta on itselläni hyvin tallessa. Vaikka eihän siitä tapauksessani ole sinällään mitään hyötyä.

Ehkä olet sen jo tehnyt, eli ilmoittanut havainnosta Suomen Ufotutkijoille. Heillähän on sivustollaan nykyään Ufohavaintotietokanta johon on sitten myös mahdollisuus kommentoida. Ja sieltä havainto on todennäköisesti helpommin löydettävissä vuosienkin päästä kuin täältä. Muistuu sitten jotain lisättävää itselleen mieleen taikka joku toinen etsii sitä onko tietyltä ajalta ja seudulta mahdollisesti oman havainnon lisäksi muita.

Katsoin taas karttaa ja edelleen otaksun, että ilmiö näkyi suunnilleen mahd. (Vermon) Leppävaaran (Mäkkylä) yläpuolella, tai siitä länteen. Tod.näk. Lokakuu, n. 70-luvun puoliväli, (mutta en mene täysin valalle vuodesta, voi olla mikä tahansa vuosi 1970-luvulla).

• Olen ja enemmänkin. Mutta tärkeysjärjestys on varmaankin se että se "ilmiö" näki minut (ja ne toisetkin). Saivatpahan käsiinsä täydellisyyttä hipovan yksilön. Oli heillä sitten minkälainen käsitys tahansa ihmisistä ennen minun kohtaamista, niin sitä joutuivat kyllä uudelleen tarkastelemaan.

• Pikkunen porsas

Olet varsinainen itse minä. Jokaisessa viestissäsi mitä olen sattunut lukemaan, niin aina vaan korostat itseäsi. Jokin alemmuuskompleksi kenties?

• skepo.

Olen, mutta skeptikkona en usko näkemääni.

• kauan sitten

Olen. Elettiin 90-luvun puolessa välissä. Olin koko illan lukenut suurella mielenkiinnolla Riikosen kirjaa ja erityisesti sisarsieluista. Kello oli jo lähemmäs 2 yöllä, kun ajattelin, että nyt nukkumaan, kun työpäivä edessä. En juurikaan koskaan katsele makuuhuoneen ikkunasta ulos, mutta sillä hetkellä tuli voimakas tunne avata verhot. Makuuhuoneen ikkunasta katsottuna, seuraava kerrostalo oli n. 100 m päässä, muutoin siis pimeää.

Yhtäkkiä n. toisen kerroksen korkeudella vilahti jokin ovaalin mallinen pienehkö alus, jossa vilkkui muutamia valoja. Ajattelin ensin, että mitä helikopteri tossa lentelee, mutta saman tien äkkäsin, että kohteesta ei muodostunut mitään ääntä, eikä ilmavirtaa. Yksinäinen matalahko puu oli sillä lentomatkalla, joten olis pitäny edes huojua, mutta ei.

Alus sujahti näkyväisyyden toiselle puolen ja tuli mieleen, että jospa on avaruusalus. Ensin ajattelin mennä olohuoneenpuolelle katsomaan, joska se on siellä, mutta en uskaltanu. Kun menin makuulle, samassa kuulin ihan selvällä suomenkielellä "Poista itsestäsi se tunne" ja sitten nukahdin. Muitakin, mutta toisenlaisia valovirta kokemuksia on ja se oli "treffien" sopimis juttuun kuuluvaa.

• Lukutoukka

Olen. Havainto korkeintaan kahdenkymmenen metrin päässä. Yllättäen, oli 70-luku.

• _Mixuli_

Jatkan tätä thredia omalla kokemuksellani,
      Olin joskus -90 luvun lopulla kavereiden kanssa viettämässä iltaa paikallisen "diskon" pihalla, oli syksyinen ilta ja ulkona jo pimeää.Kävelin pihalueen reunalta alkavan metsän reunaan ja katsoin kun asutusalueelta lähti kaksi säkenöivää tulipalloa nousemaan vierekkäin ylöspäin. Aluksi näytti ihan siltä kuin joku olisi ampunut "satellitteja" (uutena vuotena ammuttavia hyrriä jotka nousevat pyörien ja säkenöiden ilmaan) ihmettelin vain että miten ne nousee niin täsmällisesti suoraan ylöspäin, yhtaikaa ja pyörien koko ajan saman matkan päässä toisistaan. Muutaman kymmenen metriä noustuaan ne pysähtyivän n.1s paikoilleen ja sen jälkeen lähtivät käsittämättömällä nopeudelle lentämään samaan suuntaan suoraan ylitseni, kadoten taivaanrantaan... En vielä tänäkään päivänä voi käsittää mitä näin... Yritin kovasti kavereilleni kertoa mitä näin ja yllättäen kukaan ei uskonut :o)

• harppausta

Näin se menee. Ku todel näet jotain,kukaan ei usko. Sen näkee jo näist miinuksista tääl. Ei niist kokemuksista kandee puhuu ku sellasten kans jotka tajuu.Ne,jotka hehkuttaa ufojen olemassaolosta,tuleeki yhtäkkii skepoja,ku lukevat toisten kokemuksista. Omat kokemukset jois nähny aluksen,liittyy myös mielten yhdistyminen ja fyysinen kontakti.

• Oikokirjoittaja.
        harppausta kirjoitti:

Näin se menee. Ku todel näet jotain,kukaan ei usko. Sen näkee jo näist miinuksista tääl. Ei niist kokemuksista kandee puhuu ku sellasten kans jotka tajuu.Ne,jotka hehkuttaa ufojen olemassaolosta,tuleeki yhtäkkii skepoja,ku lukevat toisten kokemuksista. Omat kokemukset jois nähny aluksen,liittyy myös mielten yhdistyminen ja fyysinen kontakti.

Näin se menee. Kun todella näet jotain, kukaan ei usko. Sen näkee jo näistä miinuksista täällä. Ei niistä kokemuksista kannata puhua kuin sellaisten kanssa jotka tajuaa. Ne jotka hehkuttavat ufojen olemassaolosta, tuleekin yhtäkkiä skepoja, kun lukevat toisten kokemuksista. Omat kokemukseni joissa olen nähnyt aluksen, liittyy näihin myös mielten yhdistyminen ja fyysinen kontakti.

• ---------.---------

Näin tänään ns. lentävänlautasen.

• Minäkäkin

Sinäkin... aikamoinen yhteensattuma, minäkin näin sellaisen.

• Älämölötys

"selittämättömiksi jääneistä todellisista tapahtumista"

reps ^^ .. toi oli hauska :D

• TruthOfHalos

"...vaalean kellertävän valoilmiön joka liikkui tietyn alueen yläpuolella, muuttaen liikkuessaan muotoaan pyöreästä soikeaksi.."

"Tämä ilmiö jäi vaille luonnollista selitystä."

Haloilmiö.

• Light in the sky

Onhan sitä tullut nähtyä omituisia valoilmiöitä kun liikkui ammatikseen öisillä teillä,
      kuten oranssin värinen valopallo pimeän metsän reunassa tai julmetun kirkas valo
      joka lopulta muutti väriä vihertäväksi ja muuttuu pilvimäiseksi kirkkaana yönä.

Oudoimpia havaintoja oli hitsiliekin kaltainen sinetävä tulinauha yli tien Pohjan-
      maan lakeuksilla siinä se syttyi ja sammui ja tiessä ei näkynyt mitään jälkeä.

Outoja valoilmiöitä on nähty kautta historian ja olisi se ihme jos muualla maailman
      kaikkeudessa ei olisi minkäänlaista älyllistä toimintaa, pitää muistaa että meidän
      tekninen kehitys alkoi tältä erää vasta parisataa vuotta sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3215
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1279
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1185
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      991
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      988
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      178
      939
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      927
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      901
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      870
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      804
    Aihe