Moi!
Mulla on joka ikinen talvi ihan hirvittävästi flunssia, jotka saattaa kestää kaksikin kuukautta. Yleensä ongelmana on se ettei ne oireet mee millään pois vaikka tauti olis jo poissa. Pitkittyneinä oireina tukkoisuus,liman eritys ja hengenahdistus pienessäkin rasituksessa(en jaksa mitään). Nyt olen miettinyt syyksi astmaa. Minulla on taustalla atooppinen iho ja runsaat allergiat. Osa lääkäreistä kuitenkin sulkee sen pois koska hengitykseni ei vingu tai en tukehdu kuoliaaksi. Tämä tuntuu minusta hieman hassulta, sillä luulisi lääkäreiden tietävän että sairauksissa on lähes aina moninaisia oireita.
Tuntuu todella turhautttavalta sairastaa pitkittyneitä flunssia, jotka mm. johtivat siihen että jouduin vaihtamaan työpaikkaa, kun jouduin olemaan talvisin koko ajan sairaslomalla raskaan työn vuoksi.
Verikokeet on tehty ja röntgenissä on juostu, kaikki on kunnossa. Mutta sairaus vaan jatkuu.. Onkohan tälläinen tyypillistä astmaatikolle?
Joka talviset pitkittyneet flunssat- astmaako?
1
141
Vastaukset
Astmadiagnoosin perustana käytetään uloshengitysarvojen mittaamista ns. peak flow -mittarilla. Mittauksia tehdään ainakin aamulla ja illalla. Flunssakierre on joskus lievää astmaa, joskus vain liian ärtyvät hengitysteiden limakalvot. Lääkäri antaa tarkemmat ohjeet hengitysarvojen mittaamisesta ja tekee muutkin tarvittavat tutkimukset. Sopiva hoito voidaan määrittää vasta tarkempien tutkimusten ja seurannan jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693205
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471789Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591664- 771574
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3401491Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811349The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105