Sokkotreffit!

- ei toivoa -

Reippaana naisena uskaltauduin tuttavani järjestämille sokkotreffeille, keskellä päivää ja ihan kahvin ääreen. Mies oli just niin raamikas kuin hänet oli minulle kuvailtu, urheilullinenkin ja iältään 58 . Minä olen pitkä, hoikahko, urheilullinen ja ihan näpsäkkä 59 .
Lähes kaksi tuntia meni niin, että kuuntelin hänen harrastuksensa, mielipiteensä jääkiekosta, työmatkat, ex-vaimon matkat ja lapset. Kerran hän kysyi minulta, että olenko kauan ollut sinkkuna. Muuten en saanut suunvuoroa.
Sain viestin myöhemmin, että olen kiva.... ja kohta sähköpostin, että pitää minusta kovin.
Apua!

32

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :(

Johan oli itserakas ja itsekäs Adonis, ei sopisi minulle.

Lörppä, sanoisinko vallan, kuvauksesi perusteella?

• 52+

Onhan sitten paljon meitä 60- luvulla syntyneitä väliinputoajanaisia, ihmekös tuo,
        kun jouduimme puun ja kuoren väliin, luodako uraa, vai pitää lapsista ja kodista huolta,,
        eipä se ura aina urjennut, tai jos, niin perhe jäi kakkoseksi ja hajosi, ukko löysi nuoremman, lapset tuuliajolla ja minä,, ei saisi eurot mennä ihmisten edelle,,,
        jospa täältä löytyy se elämän tarkoitus,,,

• Jaahas; saitko tietää tältä tutultasi, kuinka perusteellisesti hän oli esitellyt sinun elämänhistorisi ja perusolemuksesi ja tapasi tälle adonikselle, jonka oli täytynyt pohjustaa oma tarinansa noin kattavasti :-) .. ? ... ja osoitit olevasi hyvä kuuntelijakin .

• - ei toivoa -

En usko, että mitään cv:tä elämästäni kuitenkaan oltu kerrottu. Lähinnä missä asun ja näytetty ehkä valokuva...

• - ei toivoa -

Minä jo mietin kotimatkalla, että olenko unohtanut jotain oleellista mies/nais kommunikoinnista. Nimittäin edellisistä treffeistä on jo aikaa. Mutta kun minä niin mielelläni keskustelisin, vuorovaikutteisesti lähettäisin ja vastaanottaisin mielipiteitä erilaisista asioista. Onhan tässä jo itsekukin eletty ja matkusteltu, oltu ja tehty. Nyt enempi kiinnostaisi, mitä pään sisällä liikkuu ;)).

• Mene nyt vielä ainakin yksille treffeille. Jos se mies vaan hermostuksissaan pulisi, tai ei uskaltanut udella sinun asioitasi.
        Kokeile vielä. Niin minä tekisin. Eihän sitä sitten tarvitse jatkaa, jos siltä tuntuu.

• 20

Tässä tapauksessahan mies kertoi, mitä hänen päänsä sisällä liikkui. :-)

Parempi puhuva mies, kuin ihan tuppisuu.

• mieshyvinnii

"Lähes kaksi tuntia meni niin, että kuuntelin hänen harrastuksensa, mielipiteensä jääkiekosta, työmatkat, ex-vaimon matkat ja lapset. Kerran hän kysyi minulta, että olenko kauan ollut sinkkuna. Muuten en saanut suunvuoroa."

Jos olisin tavannut kuvauksesi mukaisen naisen, en enää pyytelisi apua. Olisin jo unohtanut koko jutun.

• Huh!!!Eipä oikein muuta sanottavaa.

• Rimmir tänään

No häntä varmaan tilanne hermostutti. Silloinhan voi mennä joko lukkoon ettei sanaa saa suustaan ulos, tai sitten nauraa kikattaa ihan mille vain, tai sitten puhua pälpättää.
      Anna nyt kaverille toinen mahdollisuus ja ota vaikka väkisin tilaa itsellesikin. Menkää vaikka lenkkipolulle juoksemaan niin hän ei jaksa koko aikaa olla äänessä ;)

• Juuri noin ajattelin itsekin. Ekat treffit ovat kovin stressaavia ja silloin tulee monelle paniikki ja hölöttää mitä sylki suuhun tuo. Ehkä kannattaa antaa toinen mahdollisuus ja vasta sen jälkeen diskata.

Aktivoin pitkästä aikaa oman treffiprofiilini ihan vaan haistellakseni ilmaa. En juurikaan mitään etsi, mutta voihan sitä kokeilla pitkästä aikaa.

Ihan heti ei tullut mieleeni lähteä erään kontaktinottajan matkaan joka oli liittänyt profiilinsa todella hyvän näköisen kuvan muka-itsestään ja kertoi olevan suomalainen leski.

*etsimällä elämäni ajan kumppani
        Haluan löytää rakastava, huolehtiva ja ymmärrystä nainen. Tarvitsen naisen että me molemmat osake laimentamaton rakkautta yhdessä ja me molemmat olla siellä ikuisesti hyvinä ja huonoina aikoina. En tarvitse One Night Stand nainen. Mutta nainen, että me molemmat rakastamme toisiamme ja meillä on siellä ikuisesti yhdessä kunnes meidän viimeinen hengittää*

Tämä minua kovin tänään nauratti.

• Ujo, estoinen, arka.

Tuollaiseksi minäkin arvioisin ehdokkaan.

Toinen vaihtoehto on temperamenttiero.
        Itselläni on joskus vaikeuksia odottaa toisen miettimistä.
        Helposti saa ensivaikutelman että kaveri on, jos ei tyhmä niin ainakin hidasälyinen vaikka siitäkään ei ole kyse.

Epävarma, arka kaveri aloittelemassa keskutelua harkitsevan "hämäläisen" kanssa niin tuloshan voi olla aloittajan kuvaama.

"Normaali", tiukkakuntoinen 58-vuotias heppu hakemassa seuraa sokkotreffeiltä kielisi kontaktien solmimisen vaikeudesta arkielämässä.

Aloittaja auttakoon kanssaihmistään!

• Teotwawki

Pahka satsi, en reagoisi. Hän on selvästi liian ihastunut itseensä.

• - ei toivoa -

Ihania vastauksia, kiitos. Ensin ajattelin tottavie, että herra on hermostunut ja tekee itseään tykö. Ajattelin myös toista mahdollisuutta, kyllä. Mutta tiedätte hyvät ikätoverit, ettei se ole helppoa ;)) Mutta lopputulos on kuitenkin, että meillä molemmilla taitaa olla sen verran suuret egot, etteivät ne mahdu saman pöydän ääreen. Mutta olen ylpeä itsestäni - yritin kumminkin.

• JännäElämä

Yrittänyttä ei laiteta, vai laitetaanko?

• -talvimarja-

Jospa seuralaista jännitti niin, ettei oikein osannu muuta kun puhua taukoamatta. Anna ihmeessä toinen mahdollisuus. Paremmin kun tutustuu, voi olla ihan mukava tapaus

• ...........

Minäkin treffasin miestä, joka vuorostaan kuunteli koko ajan, kerroin omasta elämästäni koko ajan, kunnes sain viestin myöhemmin:tuskin meistä mitään olis tullu.
      Olin hämmentynyt, sillä, sain käsityksen, että piti minusta kun kuunteli. Aina ei tiedä,mikä on lopputulos,näin se on.

• kiva ku on kivaa

Kuvauksesta päättelen mies on narsisti, erittäin fiksua osaa näytellä, auta armias ku saa sinut koukkuu, elämästäsi voi muodostua maanpäällinen
      h e l v e t t i . kovin tutuntuntuinen oli kuvmaasi tyyppi.
      Tunnen vastaavan tyypin, hänen avovaimonsa on nuorempi, hyvin kaunis, hyin koulutettu, elättää gorillansa täydellisesti, avovaimo on paljon matkoilla ammatin vuoksi, juu, näitä tarinoita riittää, jos ero tulee ukko ei saa pennin hyrrää, on puillapaljailla.

• Kuvauksesta päätellen hän ei ole narsisti, sillä narsisti jos haluaa koukuttaa jonkun on kyllä alussa ylitse vuotavaisen ihastunut olentoon johon hän haluaa tehdä *vaikutukse*: jokainen sanomasi sana ilme, ele kertomasi ja tapasi puhua ja kertpmasi asiat halutaan hunajoidulla kielellä ja mielellä saada yksituiskohtaisesti kuulijan muistiin ja a ah.. miten samanlaisia te olette .. kuin sielunkumppanit vähintään ja kohteliaisuussäännöt hemmoittelevat yhteiseloanne niin, että kaikki tuntuu kuin sadulta ... ja satuahan se on, enkelten hyminää kunnes ihanteelinnen peilikuva repeää ja sieltä alkaa kuulua hovimarsalkan käskyjä ja huomaatkin yhtäkkiä olevasi surkein olento maanpäällä etkä pystykkään elämään ja olemaan ja käyttäytymään ....... tulee ristiriita siinä, että sinä olet hänet harhauttanut vaikkei oikeasti sinussa ole mikään muuttunut, vain se että hunajoinnin sijaan et osaakkaan sopeutua kielen ruoskintaa .... toisaalta tätä ei ehkä edes tajuakkaan, koska neljän seinän ulkopuolella makeilu jatkuu ..... jotain tälläistä näin kevennetyllä versiolla ..

• näin se vaan on

Ton ikäset miehet haluu vain sen p a n o n keinolla millä tahansa, siihen se sitten jääki, luvattiin vaikka kuu taivaalta ei tuu saamaan.

• Sitten kun mies ja nainen tulee siihen ikään, että ei halua enää nauttia seksistä, voi jättää kirjoittamasta tänne ja sukupuolesta riippuen joko alkaa kutoa sukkaa kiikkutuolissa tai maata sohvalla jalkapalloa-otteluita katsellen.

• Voi olla että mies haikailee omaa mennyttä elämäänsä, eikä ole hirvittävän kiinnostunut muusta.
      On vaan mukavaa kun toinen kuuntelee.
      Ei noita ulkopuolinen osaa arvioida. Ihmisten on itse kyettävä arvioimaan toinen jos meinaa jotain yhteiselämää rakennella.

• Mikäli aikaa ja kärsivällisyyttä riittää, voit odottaa että hän rauhoittuu ja lakkaa yrittämästä liikaa. Et sinä tuon perustella pysty arvioimaan lainkaan minkälainen hän oikeasti on....

Mutta sinusta asia on kiinni, voit sinäkin panikoitua tavallasi ja paeta...

• - ei toivoa -

Totta! Jos koko ajan kertoo MITÄ ON TEHNYT, imperfektissä, lienee ne hyvät ja mukavat ajat takanpäin. Kuitenkin, kun tulisi vielää tässä ja nyt - uteliaana huomiselle.

• Hei kun keikuskelen

Huomenta-päivää

Luin aloituksesi ja ketjusta plokkasin "-ei toivoa-"-vastauksesi. Muita en lukenut (itsekkäästi siis vaan Omia mielipiteitä jaeskelen:))

"Reippaana naisena uskaltauduin.....jne......"

Jep, reipas olit:)

Yhden tapaamiskerran perusteella, ei mielestäni kertakaikkiaan VOI tehdä jostakin toisesta ihmisestä mitään luonneanalyysiä. Ainakaan niin, että se 100%:sti pitäisi paikkaansa.
      Mun mielestä se olisi jopa väärin tehdä suuria johtopäätöksiä toisesta, kun ei ole muuta tehnyt, kuin kuunnellut toisen puhumista.

Minä oon kans aika hyvä kuuntelija. Sillä erolla, että teen hyvin herkästi ns. välikysymyksiä. Jos toinen sanoo jotakin ja siinä pilkahtaa esim. erilainen ajattelu, kuin itselläni on, niin pakko-pakko kysyä MIKSI hän niin ja niin ajattelee. Sillä on suuuuuuri merkitys, että millä perusteilla muodostaa mielipiteensä.

Vaikka palstalla pohdittais suurella laumalla, että minkälainen tyyppi tämä raamikas, urheilullinenkin mies on, niin lopputulos olisi se, että vastaukset ovat joko Vääriä tai Oikeita. Sitä vaan ei tietäis, kenen on ne oikeat vastaukset ja kenen ne väärät:)

Jos itseäni vaivaa toisen joku-joku-olemus tai teko tai silmitön tahto puhua ja puhua ja puhua, niin en keskustelisi siitä muiden kanssa, vaan kysyä pläjäyttäisin tältä kyseiseltä ihmiseltä itseltään, että "hei mua vaivaa yks asia, Miksi tahdot puhua vain itsestäsi...... jne...."

Tälläisistä kyselemisistä puhe usein etenee ja tulee esille mitä nyt milloinkin tuleekin. Keskustelu saattaa (usein) edetä syvällisempään keskusteluun.

Tähän lopuksi vielä semmosta, että JOS toinen tuntuu itsestäkin kivalta, sympaattiselta tai loksahtelevaiselta, niin eikö siinä tule halu tavata enemmän ja tutustua?
      JOS taas epävarmuus kalvaa sisuskoppaa ja tarttee miettiä väkisin jotakin, että oonkohan kiinnostunut..... niin ei se toinen tyyppi varmaan sitten sopiva ole.
      (taisin selittää huonosti, kuten tapanani on, nyyh)

Jos kyse olisi minusta itsestäni, niin menisisn toki toisenkin kerran kaffeelle, kenties jopa syömään ajan kanssa (kysymysten kera:))

• toivone!

Sinulle-ei toivoa-!
      Se nyt vaan on niin, että erossa mies jää usein
      totaalisen yksin. Miehiltä kun puuttuu sev sosi-
      aalinen verkosto. Siksi onkin herkkua, kun voi
      joskus jutella jonkun kanssa.
      Voi olla myöskin ujo. Ujot usein juttelevat koko
      ajan, peitelläkseen ujouttaan.
      Älä tuosta pelästy, vaan tapaile ainakin muu-
      taman kerran. Ja voithan huomauttaa, että
      sinullakin olisi kerrottavaa.

• - ei toivoa -

En nyt haluaisi puuttua ikäkysymykseen, mutta joskus ihan työyhteisössä nuoren kaverin kanssa on oikeasti kiva jutella - hän kuuntelee ja kyselee. Kohteliaisuuttaan, en tiedä? Mutta nämä oma ikäiseni ovat jotenkin oman vauhtihurmansa ympäröimiä. Joko he markkinoivat itseään liikaa tai ovat sitten unohtaneet toisen huomioimisen. Myisin taivasosuuteni, jos joku harmaahius katsoisi silmiin ja kysyisi "mitä sinulle kuuluu, mistä sinä pidät elämässäsi, mitä sinä harrastat, mitä tykkäät lukea...."

Painolastina myös exä, joka varmasti puhui jokaisen tv-ohjelman päälle, jota vartavasten olin asettautunut katsomaan ;))

• - ei toivoa -
        - ei toivoa - kirjoitti:

En nyt haluaisi puuttua ikäkysymykseen, mutta joskus ihan työyhteisössä nuoren kaverin kanssa on oikeasti kiva jutella - hän kuuntelee ja kyselee. Kohteliaisuuttaan, en tiedä? Mutta nämä oma ikäiseni ovat jotenkin oman vauhtihurmansa ympäröimiä. Joko he markkinoivat itseään liikaa tai ovat sitten unohtaneet toisen huomioimisen. Myisin taivasosuuteni, jos joku harmaahius katsoisi silmiin ja kysyisi "mitä sinulle kuuluu, mistä sinä pidät elämässäsi, mitä sinä harrastat, mitä tykkäät lukea...."

Painolastina myös exä, joka varmasti puhui jokaisen tv-ohjelman päälle, jota vartavasten olin asettautunut katsomaan ;))

Niin ja muutama vuosi sitten ihan nettitreffeillä olin. Sama kaiku - mies kertoi kaiken vaimovainajastaan, lapsistaan ja lastenlapsistaan... ei paljoa kiinnostanut kysellä minun asioistani. Että jonkinlaista toistoa tässä lienee?

• ;((

Ei ihme, ettei mies ja nainen kohtaa varsinkaan vanhemmiten.

• ToivoTon

Joko pitää olla naimisissa yli 50 vuotta tai sitten olla itsekseen - ei se taida muuten enää toimia, se tapaaminen meinaan.

• Ei mitään hätää ;) Otapa uusiksi tapaaminen ja kun hän kertoi kaiken ekalla kertaa niin on sinun vuorosi nyt. Oikeasti osa jännittää niin paljon ettei ajatus juokse ja tulee pölpätettyä vaan kaikkea mitä suuhun tulee. Tarkoitus oli varmaan hyvä, mutta toteutus pieleen; tyypillistä miestä ;) Itse naisena olen sortunut tähän ja katunut jälkeenpäin kun miehestä ei kuulu enää mitään ;(
      Ihan niinkuin ajatuksena herättelisin sinua miettimään kuinka vaikeaa tässä 50 iässä on lähteä "treffeille". Mainitsit tuolla keskusteluissa kuinka nuorempi osaa keskustella ja kyselee, mutta ota huomioon se, että tilanne on toinen eikä paineita löytää "se" oikea.
      Kuvauksesi treffikaveristasi oli muuten niin houkutteleva etten kyllä heti periksi antaisi vaan yrittäisin tutustua ja antaisin mahdollisuuksia useammankin kerran. Luulen että elämä on mennyt osin niin hektiseksi ettei ole aikaa tutustua rauhassa vaan heti pitäisi kolahtaa, mutta ei se niin mene! Onnea teille!

• - ei toivoa -

Kai minua sitten kohta kaduttaa, mutta taisin jo sanoa lipsauttaa, että molempien ylisuuret egot eivät taida oikein kohdata...

Mutta jos vielä kolmannen kerran, muutaman vuoden kuluttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2813
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      57
      2726
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2453
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2052
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      50
      2000
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      276
      1972
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1291
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      38
      1129
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      0
      1060
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      96
      989
    Aihe