Tietokoneen näyttö tv:nä?

ilman tv:tä

Ostin soneralta viiihdepaketin, jossa on 24meganen kiinteä nettiyhteys. Samalla tuli myös digiboxi. En omista telkkaria, mutta kysyisin, että onko mahdollista katsoa tv:tä tietokoneen näytöltä?

Tietokoneen näytöltä lähtee vga ja dvi lähdöt. Minulla on dvi-hdmi piuha, jolla saan näytön digiboksiin kiinni, mutta näytössä pomppii harmaa laatikko jossa lukee vain että tuloa ei tueta. Koneen näytönohjain on ATI Radeon HD 4650, digibox on Motorola Vip 1003 IPTV

5

3825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä...

      Kokeileppas mennä Ati Catalyst Control Centeriin. Etsi "näytönvalinnat". Ja pane ruksi kohtaan: "Pakota TV:n havaitseminen". Muista lopuksi painaa "Käytä". Ainakin ATI HD 4670 tämä toimii.

      • ehkä...

        Eh, sinähän halusitkin että tietokoneen näyttö toimisi TV:nä. ATI Centeristä uskoisin senkin asetuksen löytyvän. En nyt ehdi itse sitä etsiä.


    • voivoi,.,.

      Tuo viihdepaketti on aivan turha jos ei ole telkkaria, sulle olis riittäny normi ADSL, vaikka 10meg Saunis 23€kk.

    • Jos saat kuvan näyttöön, äänen saat sitten vaikka tietokoneen kaiuttimilta. Voit tehdä välipiuhan, scart-kaiuttimen johtoon sopiva liitin. minulla on Saunalahden saunavisio ja siinä boksissa on valmiina tietokoneen kaiuttimille sopiva liitin. Jos boksissa on hdmi-videoliitin, siihen saa dvi-liittimeen sopivan välipalikan.

    • Matin Karvahattu

      Osta parilla kympillä usb-digitv viritin, joku Reddo ei varmaan enempää maksa. Jos on halua panostaa laadukkaampaan tai haluaa katsella maksukanavia niin joku Anyseen digiviritin jossa on maksukortinlukija, maksaa satasen paikkeilla. Jos haluat katsella HD-kanavia myös niin sitten joku tietokoneen sisäinen pci-e viritin jossa on tai johon saa maksukortinlukijan jonka voi korttilinkittää, maksaa 150 eurosta ylöspäin. Ainakin joissain läppäreissä on ExpressCard slotti johon voi laittaa siihen sopivan virittimen, ellei omista ns. pöytätietokonetta.

      Yleensä noi telkkareille tarkoitetut digiboxit ei näy tietokoneen monitorilla syystä että valtaosa monitoreista vaatii 60 hertsin signaalia ja boxit tarjoaa 50 hertsiä. Jotkut sai näkymään kuten Elisan boxi ainakin aiemmin. Soneran boxissa ei aiemmin ollut edes digiviritintä joten sen käyttökin oli ainoastaan iptv:tä. Nykytilannetta en tiedä, jos olis muutosta parempaan tapahtunut.

      Tutkailin asiaa viimeksi joskus viime keväänä kun harkitsin Maxivisionin ottamista mutta homma kariutui siihen, että pitäis ostaa myös televisio tuon monitorissa näkymättömyyden vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe