Väkivaltainen veli

Omg!MitäTeen?!

Heippa! Eli oon siis tyttö (13v) ja mul on veli(15v) joka on väkivaltanen välillä vaikken ees tekis mitää sille. Se kuristaa sen mielestä "läpällä", lyö ja potkii mua. Kahesti se on kuristannu mua nii et tuntu et henki ei enää kauaa kulje. Ja ihan oikeasti! Vanhemmille on turha kertoa kun he ei kuitenkaa usko/välitä. Äidille kun kerroin nii naurahti ja sanoi vaan ettei saa. Toisella kerralla sanoi että älä jaksa aina narista. Kolmannella ei tehnyt mitään.. Iskä sanoi vain vähän vihaisesti että lopettakaa jo. Silti se jatkaa. Kukaa ei ota mua tosissaan! Kerran huusin veljelleni että teen vielä ilmoituksen mutta veli ja huutoni kuullut äitini vain nauroivat. Muuten perheeni on OK mutta tämmösissä ei kukaan minua usko tai ota tosissaan. Ei edes terveydenhoitaja! Keneen tässä maailmassa voi oikein luottaa!? Kiitos kaikille ymmärtäväisille ja kommentoitaville paljon!

38

13643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poeko

      No mee kuule ihan sanomaan viranomaisille että veljes pahoinpitelee sua, ja se sit voidaan siirtää jonnekkin keharipaikkakunnalle.. En oo hirveästi tutustunu aiheeseen. Mutta veljes pahoinpitelee sinua aika selvästi :> Tai lyö vaan ihan oikealla koukulla täysii munille, niin kyllästyy kiusaamiseen. Kyllä se ajankin kans voi loppua.. T: 13-v poika..

      • Heheheheheh

        Ajan kanssa tyttö kuolee


      • Hilla_valt

        Mul on sama mut oon 9v ja isoveli 12 mut en osaa mitenkään neuvoo? Mut onnee!


    • Le Datis

      "älä ota turpaan, anna vittu takas."

      • Playboy

        Jos sä sen teet nii päädytte yhes sänkyyn


    • EI KAI

      omg!mitä teen? mul on sama ongelma mut mä oon 12v. ja mun isoveli 14v.! se on vitun ärsyttävää ja tosiaa kukaa ei usko! en itte osaa neuvoo sua, mut toivon et se loppuis!!!! YRITÄ SELVII JOTENKI, ONNEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Kuusikymppinen isä

        Ensinnäkin, jokaisella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Toiseksi, veljesi on sen ikäinen, että hän hakee luultavasti seksuaalista mielihyvää tytön koskemisesta eikä osaa ja uskalla muuten hakea sitä ikäisiltään luonnollisella tavalla kuin tällaisella hevosen leikillä. Jos vanhempasi eivät välitä ja ymmärrä todellista tilannetta, sanot veljellesi, että jos hän vielä kerrankaan koskee sinua väärällä tavalla, lyöt takaisin. En yleensä kannata väkivaltaa missään muodossa mutta sinulla on oikeus itsepuolustukseen. Varaat vyön tain jonkun sellaisen esineen, joka tekee kipeää mutta ei vahinngoita veljeäsi ja todella lyöt ja tosissasi esim. kasvoille tai päähän. Ja jos sekään ei auta, ilmoitat niin veljellesi kuin vanhemmillesi, että teet ilmoituksen posiisille tai sosiaaliviranomaisille ja totautat sen myös.
        Älä missään tapauksessa alistu tällaiseen miloinkaan ja missään olosuhteessa. Autat tällä veljeäsikin ymmärtämään, että hän ei voi elää ottamatta toisia huomioon ja tehdä itsekkäästi mitä haluaa. Muuten hän voi jatkaa perheväkivaltaa tulevaan vaimoonsa ja lapsiisnsa aikanaan.


    • Omg!MitäTeen?!

      Kiitos vain neuvoista :). Mutta en voi lyödä tai tehdä mitään veljelleni sillä se moninkertaistuu ja tulee takasin. Kokeiltu on. Juoksin taloa ympäri viimeksi ettei saisi kiinni, mutta ei kukaan loputtomiin voi juosta.. Lisäksi veljeni harrasti ennen itsepuolustusta ja pääsi siinä aika pitkälle, pian jatkaakin sitä jällein. Tietenkin mäkin harrastan itsepuolustusta, mutta mul on pienempi vyöarvo joten en voi millää voittaa sitä.. Sosiaaliviranomaisille en viitsi ilmoittaa, sillä veljelläni menee muutenkin huonosti (mm.hiukan syrjitty ja varastelee), joten en tahtoisi pahentaa veljeni tilannetta. Sekä miten niille voisin edes ilmoittaa? "Veljeni hakkaa minua, voisitteko viedä sen jonnekki hoitoo tai jotai"???

      • Omg!MitäTeen?!

        Ja pienenä lisäyksenä, että EI veljeni siis AINA hakkaa ja kurista mua, vaan silloin kun sattuu sille päälle eli aika usein kuitenkin. Lisää neuvoja?


      • Juup12

        Ymmärrän että haluat suojella veljeäsi. Mutta todellisuudessa autat veljeäsi ja itseäsi kun ilmoitat hänestä. Muuten tuo kaikki vaan pahenee!! Veljesi todennäköisesti joutuu vain pahempiin vaikeuksiin ja valitettavasti sinäkin voit joutua kärsimään enemmän. Sehän ei ole todellakaan oikein!!!

        Kerrot vain miten asiat on. Sosiaaliviranomaiset on ammattitaitoisia ihmisiä. Ne kyllä kysyy tarkennusta tarvittaessa. Heihin voi luottaa heillä on vaitiolo velvollisuus. Ja ihan varmasti saat apua. Ja sinun veljeäsikin autetaan. Koska selvästi veljelläsi on paha olla ja hän purkautuu väkivaltaisesti. Kiusataanko häntä? Hän ei välttämättä itse osaa hakea apua esim terapeutilta tai muilta tahoilta mitä hän tarvitsisi.

        Valitettavasti aina se oikea reitti ei ole se helpoin.... usko vaan kun sanon.

        Kaikkea hyvää ja jaksamista sinulle!


      • AikakinKuluu

        6 vuotta sitten...


    • pikkusisko89765

      Mulla oli sama juttu mutta isosiskoni kanssa. Mun sisko aina löi ja muutenkin 'hakkasi' minua. Kunnon mustelmia aina oli... Huusin aina äitiä paikalla, kunnes hän kyllästyin siihen, että minun oli valitettava asiasta melkein koko ajan. Ja ei todellakaan auta se, että lyö takas, sillä sitten sisko löi aina kaksi kertaa kovemmin takas. Sitten siskoni kasvaeessa tuo kasvoi tästä tavasta, eli kun oli vähän yli 14v. Mulla oli vielä vuoden silleen, että aina kun tuo kohotti käden lähelläni, niin aina suojauduin, sillä luulin että tuo löisi minua. Olen nytten 15v, ja siskoni vuoden vanhempi. Nytten tuo vain ärsytämme toisia kun sattuu, muuten hyvät suhteet. Eli kai sun pitää venata että veljes kasvaa tosta tavasta ulos... Jos et halua kertoa sossuille ja saada veljes hankaluuksiin. Koita vaa olla kaikin tavoin ärsyttämästä sitä, niin minä tein, ei ollut kauheen kivaa, mutta parempi kun hakkaaminen. Pysy tuosta mahdollisimman kaukana.

    • isosisko kuriin

      loppu pitää tehdä lyömisestä, muuten isosisko mäiskii vielä kännissä vaikka kuuskymppisenä, jos ei kehtaa enää selvinpäin..

    • f32e4g43wedr

      kerran potkaset kunnolla munille niin johan loppuu

    • ijasga

      Sanot vaan selvästi että sellainen sattuu, jos se satuttaa itket et se lopettaa niin silloin se ei varmaan jatka enään. Toinen tapa on ottaa videoo siitä tapahtumasta ja näytät vanhemmilles.

    • Pikkuveli ,

      Minun isoveli kiusasi jollain tavalla, en muista enää miten, mutta kostin lyömällä kengällä päähän. Isä haukkui minua, koska veli oli aina suosikki, mutta eipähän enää kiusannut sen jälkeen.
      Kenkä sopiva läpätä, mutta ei potkia päähän tietenkään tai millään kovalla iskeä.

    • Samaakokenut!"

      En oikein tiiä mut mul oli ennen samanlaisia ongelmia seitsemän vuotta vanhemman veljen kanssa . Hän löi esim. painavalla wokkipannulla päähän ja löi . Juoksemalla ei päässyt pakoon , sillä hän on hirmu nopea juokseen . Nuo satuttamiset loppuivat , kun löysi viime vuonna tyttö ystävän ja asuu nykyään hänen kanssa . Isoveli on 21 ja mä oon tyttö 14 vee .

    • -mievaan93-

      Ei kun ilmoitat vaan menemään. Käy puhumassa koulussa kuraattorin/terkkarin kanssa että voiko ne auttaa/ilmottaa eteen päin.

      Se on oikeasti sun veljellesikin parempi niin, luulisin että veljelläsi on varmaan paha olo kun syrijtään ja sitä purkaa sinuun.

      Kun olin nuorempi niin veljeni hakkasi, potki ja löi minua. Muutaman kerran jopa hyppi, siis HYPPI pääni päällä. Jahtasi juurikin ympäri taloa ja kantoi välillä mukanaan ketjua jolla sitten hakkasi minua. Veljeni oli myös syrjitty sekä varasteli kaupasta ja ennen pitkään hänet huostaanotettiin ja päätyi perhekotiin mikä oli varmaan paras asia mitä sille on tapahtunut, tai niin ainakin luulisin.

      Nykyisin ei ole minua enää hakannut vaikka enpä kyllä kotona enää asukaan. On oikein mukava, suosittu ja humoristinen tyyppi ja mukava minua kohtaan. Enkä itsekään kanna kaunaa pahoinpitelyistä.

      Voin vaan kuvitella minkälainen hirviö se olisi nykyisin jos ei olisi tullut huostaan otetuksi, myös vanhempani olivat sitä mieltä että parempi niin.

    • Hdfojk

      Sama ongelma, mutta vuoden nuorempi veli. En halua antaa takaisin, koska muuten se lyö tai potkii takaisin. Joten sitku menee hermo nii rupeen tietenki aukoo päätä. Eikä siitäkään mitään hyvää seuraa. Olisko kenelläkään hyviä neuvoja?

    • Ilman näkyviä todisteita asiaa on vaikea näyttää toteen. Eli ainoa järkevä tapa on tehdä ilmoitus lastensuojeluun tai poliisille tai koulun kuraattorille tai teekkarille ja näyttää kaikki vammat esim mustelmat, raapimiset tms jäljet. Pelkkä sana sanaa vastaan ei oikein riitä. Jos tätä tapahtuu kotona esim illalla tai viikonloppuna soita 112 (lataa se sovellus suoraan kännykkään valmiiksi) ja kerro rohkeasti mitä kotona on tapahtunut. Poliisi tulee lastensuojelun työntekijöiden kanssa kotiin käymään ja asiaa aletaan selvittää. Uskon 100 varmasti että sen jälkeen saat olla rauhassa kun porukka pelkää viranomaisten puuttumista uudelleen. Älä missään vaiheessa tuhoa mahdollisia todisteita pois esim pesemällä tai pyyhkimällä kasvot tms missä näkyy mustelmia tai muuta. Kun viranomaiset tulevat uskalla rohkeasti kertoa tapahtumista (myös aiemmin tapahtuneet), sano myös ettei vanhemmat tee mitään asialle vaikka tietävät täysin siitä.

    • asdfklj

      Jos veljelläs on ikää 15v niin sillon se on rikos, että se tekee sulle tolleen...

    • joel.T

      Niin on mullakin

    • Itkevätyttö

      Moi!
      Mulla on sama ongelma kuin sinulla veli samanikäinen ja itsekkin olen 13. Joskus se tunkeutuu mun huoneeseen ja mä sanon et mee pois ja se ei mee. Sit yritän työntää sitä ulos, mut se ei onnistu. Se vaan kääntyy ja lyö mua. Sattuu ihan sikana ja en saa tehtyy mitään kun oon tyttö eikä oo voimaa. Jos se kunnolla oikeen löis, nii luut siinä multa murtuis. Se loukkaa mua myös sanoilla, esim. Oot ihan vitun kusipää! Vanhemmat ei ota kantaa kun se on mun veli. Koulussakaan ei oteta sitä vakavasti. Sanoo vaan, että joskus sitä sisaruksille riitaa tulee. Mut tää menee jo yli. Oon kestäny tätä jo monta vuotta, enkä enää jaksa. Joskus oon miettiny vaan et ois hyvä jos en ees olis tääl enää...

      • Saapas

        Hei nimim. Itkevätyttö!
        Kurja tilanne, Väkivaltaa ei pidä hyväksyä ja jokaisen pitäisi saada tuntea olonsa kotona turvalliseksi. Joku ratkaisu pitää löytyä. Olisiko koulussa kuitenkin joku aikuinen, joka ottaisi huolesi todesta: esim. terveydenhoitaja, kuraattori tai joku sinulle läheinen luotto-ope? Tai löytyiskö perhepiiristä aikuinen (mummi, kummi, täti...), joka voisi auttaa sinua. Yritä keskustella vielä vanhempiesi kanssa silloin kun teillä ei ole ns. tilanne päällä.
        Älä luovuta,
        Terveisin Laura ja Rebekka Aurinkorannikon Saappaasta


      • Hei nimim. Itkevätyttö!
        Kurja tilanne, Väkivaltaa ei pidä hyväksyä ja jokaisen pitäisi saada tuntea olonsa kotona turvalliseksi. Joku ratkaisu pitää löytyä. Olisiko koulussa kuitenkin joku aikuinen, joka ottaisi huolesi todesta: esim. terveydenhoitaja, kuraattori tai joku sinulle läheinen luotto-ope? Tai löytyiskö perhepiiristä aikuinen (mummi, kummi, täti...), joka voisi auttaa sinua. Yritä keskustella vielä vanhempiesi kanssa silloin kun teillä ei ole ns. tilanne päällä.
        Älä luovuta,
        Terveisin Laura ja Rebekka Aurinkorannikon Saappaasta


      • Mjc

        Mulla on sama joskus tuntuu et ei vaa jaksa enää veljeni nyt 14/15 ja itse olen 13


    • Hei,

      On rohkeaa lähteä hakemaan apua. Väkivalta on aina väärin eikä kenenkään tulisi joutua pelkäämään omassa kodissaan. On tärkeää, että asian kanssa ei jää yksin vaan puhuisi siitä luotettavalle aikuiselle, joka voisi auttaa. Meillä jokaisella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Tilanteesta voi olla yhteydessä oman alueen sosiaaliviranomaisiin avun saamiseksi.

      Asiasta voi halutessaan tulla juttelemaan lisää Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19 osoitteessa www.riku.fi/nuoret.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys.

    • Omavelikiusaaaina

      Juu kantsis hankkii apuu

    • Miksmätuhlaanaikaatäällä

      Ok!

    • Likkasuomesta100

      Mene vaikka poliisille mutta sinn
      e et jaa hakattavaksi.Ensksi olisi parempi Etta puhuisit vanhemmillesi siita Etta haet apua jos Asia toustuu.Olisiko sinulla ketaan jonka luona voisit olla jonkun aikaa?
      Sina et voi veljeasi muuttaa koska han vihaa itseansa ja nain Sina saat aina turpiisi .
      Minulla ol asiat samoin mutta jouduin lahtemaan pois kotoa 14 vuotiaana .Veljeni ei pystynyt antamaan minulle turpiin joten sitten Isa antoi.
      Oln kotini mustalammas jolloinminun vanhempani eivat puolustaneet minua vaan antoivat veljeni tapella aina minua vastaan.Kun urheilujana olin voimakas tytto niin nynnyt eivat sita hyvaksynet van turpiin piti saada aina.
      Have apua

    • Eioikein

      Tee rikosilmoitus. Veljesi on rikosoikeudellisessa vastuussa, jos hän vielä pahoinpitelee sinua, mene suoraan ensi apuun hakemaan lääkärin todistus, voit tehdä sen ihan yksin tai luotettavan kaverin kanssa. Lääkärin todistus toimii todisteena että olet ollut pahoinpitelyn kohteena, hae netistä paikallisen poliisi laitoksen numero tai mene paikan päälle tekemään ilmoitus. Veljesi teko on törkeä kuin myös äitisi ja terheydenhoitajasi reagointi. Jos terveydenhoitajasi käytös loukkaa sinua, voit rikosilmoituksen jälkeen ottaa yhteyttä kouluun tai pyytää poliisia olemaan yhteydessä että terveydenhoitajakin saisi opikseen. On terveydenhoitajaltasi todella epäammatti maista olla tarkistamatta väitettäsi tai olla olematta yhteydessä virkavaltaan/vanhempiin. Itse vastustan väkivaltaa ylitsekaiken ja toivon että teet asialle jotain ja virkavalta puuttuu asiaan.

      • KuolluRIP

        Hitto se naine on jjo haudas 6 vuode pääst


    • SunUkkis

      Voi Ei! Sano ukillesi että hakkaa hänet makkaralla niin hän ei voi enää olla väkivaltainen

    • Anonyymi

      Ite olin väkivaltainen (välillä tyyliin revin hiuksista) siskolleni ja kadun sitä.

      • Anonyymi

        Minun sisko löi minua aikuisiässä jo, eli stoppi heti!


    • Anonyymi

      Ota valokuvat mahdollisista vammoista ja tee joko rikosilmoitus tai ilmoita sossulle. Sehän voi vaikka vielä pahimmassa tapauksessa tappaa sut. Järki käteen nyt.

    • Anonyymi

      Kaikki jotka kärsivät kotiväkivallasta ja hakivat tietoa tai ratkaisua tästä viestiketjusta;

      1. Mene välittömästi asuinpaikkakuntasi turvakotiin.
      2. Tee rikosilmoitus ja lastensuojeluilmoitus. Saat niihin apua.
      3. Kieltäydy tiukasti ja päättäväisesti palaamasta vaaralliseen ympäristöön ja vaadi samalla asenteella kaikki mahdollinen apu itsellesi

      • Anonyymi

        4. Menen peitonalle ja pieraisen.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe