Sousse, muutama tiedustelu?

nojatuolimatkailija

Olemme näillä näkymin lähdössä helmikuun lopulla Sousseen. Hotelimme on Vincci Port El Kantaoui Centerin, onko kokemuksia kellään? Sain käsityksen, että siellä olisi edes jonkin verran lämpöisempää yli 20 kuin täällä ko. ajanohtana, onko näin? Ja vaikka emme juomalomaa harkitsekaan, haluaisin tietää paikallisesta alkoholikulttuurista, saako ostettua viiniä esim. kaupasta?

6

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunisiassa ei ole vielä kovinkaan lämmintä helmikuussa, muista pakata mukaan lämmintä varsinkin illaksi. mutta vaikka siellä ei olisikaan kovin lämmintä niin tekemistä varmaan riittää..kuten Friguian eläintarhassa käynti, tuosta alkoholin ostosta en kyllä nyt uskalla sanoa mitään kun itse ravintolassa otin mitä otin:)

    • Vinccissä on mukava ilta baari, jossa usein ohjelmaa. 200 m päästä löydät olutpanimon Golf Brau tai jotain sinne päin. Sieltä voi ostaa tummaa ja vaaleeta oluuta (hyvää) muutaman litran torneissa tai lasittain. Pari sataa metriä on myös valtion kauppaan (sataman porttien vieressä, ennen sisään menoa), mistä löytyy hyviä Tunisialaisia puna- valko ja roseviinejä.
      Helmikuun lämpötiloista: jos säkä käy niin voit kävellä rannalla uikkareissa, mikäli ei niin tarvitset talvitakin ja sateenvarjon.

      • nojatuolimatkailija

        Kiitos jesminetarelle ja hennah24:lle opastuksesta. Toivotaan nyt kädet kyynärpäitä myöden, että talvitakki ja sontsa jää rökälehtimään matkalaukiun pohjille ja simmarit olis useimmin käytössä. Sääsivuja katsellessani usko ei kuitenkaan paljon simmareiden puolesta puhu:)Mites on rahan nostamisen ja vaihdon laita? Voinen epäillä että nostaminen ei ole mistään mahdollista kuitenkaan.


      • marimar
        nojatuolimatkailija kirjoitti:

        Kiitos jesminetarelle ja hennah24:lle opastuksesta. Toivotaan nyt kädet kyynärpäitä myöden, että talvitakki ja sontsa jää rökälehtimään matkalaukiun pohjille ja simmarit olis useimmin käytössä. Sääsivuja katsellessani usko ei kuitenkaan paljon simmareiden puolesta puhu:)Mites on rahan nostamisen ja vaihdon laita? Voinen epäillä että nostaminen ei ole mistään mahdollista kuitenkaan.

        Rahaa saat nostettua ihan hyvin automaateista. Mm. valitsemassasi hotellissa on automaatti. Vaihtaa voit rahaa monista eri paikoista, kurssi on kaikkialla sama. Muista säilyttää nosto ja vaihtokuitit, jos dinaareita jää yli sinun täytyy vaihtaa ne takaisin euroiksi lentokentällä ja silloin kysytään kuitteja. kuten sinulle jo aiemmin kerrottiin paikalisia viinejä, tosi hyviä, voit ostaa Magasine General ja ellen aivan väärin muista Monoprix myymälöistä. Toivon sinulle erittäin antoisaa lomamatkaa. Muuten päivälämpötila on todennäköisemmin siinä 20 asteen kieppeillä, illat sitten hieman viileämpiä


      • nojatuolimatkailija
        marimar kirjoitti:

        Rahaa saat nostettua ihan hyvin automaateista. Mm. valitsemassasi hotellissa on automaatti. Vaihtaa voit rahaa monista eri paikoista, kurssi on kaikkialla sama. Muista säilyttää nosto ja vaihtokuitit, jos dinaareita jää yli sinun täytyy vaihtaa ne takaisin euroiksi lentokentällä ja silloin kysytään kuitteja. kuten sinulle jo aiemmin kerrottiin paikalisia viinejä, tosi hyviä, voit ostaa Magasine General ja ellen aivan väärin muista Monoprix myymälöistä. Toivon sinulle erittäin antoisaa lomamatkaa. Muuten päivälämpötila on todennäköisemmin siinä 20 asteen kieppeillä, illat sitten hieman viileämpiä

        Kiitos marimar! Taas hiukkasen viisaampana kohti Tunisiaa:)


      • Hambo hoo
        marimar kirjoitti:

        Rahaa saat nostettua ihan hyvin automaateista. Mm. valitsemassasi hotellissa on automaatti. Vaihtaa voit rahaa monista eri paikoista, kurssi on kaikkialla sama. Muista säilyttää nosto ja vaihtokuitit, jos dinaareita jää yli sinun täytyy vaihtaa ne takaisin euroiksi lentokentällä ja silloin kysytään kuitteja. kuten sinulle jo aiemmin kerrottiin paikalisia viinejä, tosi hyviä, voit ostaa Magasine General ja ellen aivan väärin muista Monoprix myymälöistä. Toivon sinulle erittäin antoisaa lomamatkaa. Muuten päivälämpötila on todennäköisemmin siinä 20 asteen kieppeillä, illat sitten hieman viileämpiä

        Useissa ravintoloissa on viina, olut ja viinitarjoilua. General Magazinesta saa viinejä,olutta ja viinaa. Tunisialaiset tuotteet ovat halvempia, mutta ihan hyviä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe