Ei teillä kellään ole mitään kaikille hyväksi

Sitä kaipaava...

puolen puolesta asaillista ja rakentavaa sanottavaa, tai edes kysyttävää, että syntyisi jotain asiallistakin keskustelun aihetta ja sitä kaikille hyväksi tarkoituksen mukaista keskustelua. Pitäisihän sekin olla ihan mahdollista että jotain rakentavaakin syntyisi.

41

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospa ny ihan ite laittasit semmosen rakentavan aloituksen?
      Vai pitääkö muiden aina tehdä työ, ja sä sit vaan nautit hedelmistä kun vastailet?

• Sitä kaipaava...

No ei ollut tämän aloituksen tarkoitus että aletaan ennalta ilman mitään syytä tuomitsemaan. Kyllä sen sitten hedelmistä näkee ja tunnistaa onko osallisuuteni hyväksi vai pahaksi. Ensin kuuluu tutkia ja sitten vasta jos on syytä ja aihetta hurkia.

Rakentavaa asiallista kaskustelua tai rakentavia kysymyksiä aloituksesta odottaen ja toivoen. Kai teillä nyt edes jotain tulee kysytävää tulee mieleen, jos ei mitään sanottavaa / annettavaa tähän aloitsus asiaan ole.

• Sitä kaipaava... kirjoitti:

No ei ollut tämän aloituksen tarkoitus että aletaan ennalta ilman mitään syytä tuomitsemaan. Kyllä sen sitten hedelmistä näkee ja tunnistaa onko osallisuuteni hyväksi vai pahaksi. Ensin kuuluu tutkia ja sitten vasta jos on syytä ja aihetta hurkia.

Rakentavaa asiallista kaskustelua tai rakentavia kysymyksiä aloituksesta odottaen ja toivoen. Kai teillä nyt edes jotain tulee kysytävää tulee mieleen, jos ei mitään sanottavaa / annettavaa tähän aloitsus asiaan ole.

Juh, aloitappa jotain niin sitten tuomitaan ja katsotaan.
        Nyt ei ole sulla näyttööö. ei puolesta tai vastaan?

• Sitä kaipaava...
        anjaniina_ kirjoitti:

Juh, aloitappa jotain niin sitten tuomitaan ja katsotaan.
        Nyt ei ole sulla näyttööö. ei puolesta tai vastaan?

No odotellaan nyt vielä rauhassa josko jollain olisi jotain annettavaa / sanottavaa, tai edes kysyttävää, siitä kaikille hyväksi olevan puolen asiasta.

• pokoxo

anjaniina_ , onko aloituksen tekeminen työtä?
        Ankeaaa vaan jos se tyrmätään, poistetaan, tai siihen ei kukaan vastaa.

• Sitä kaipaava...
        Sitä kaipaava... kirjoitti:

No odotellaan nyt vielä rauhassa josko jollain olisi jotain annettavaa / sanottavaa, tai edes kysyttävää, siitä kaikille hyväksi olevan puolen asiasta.

No, ei sitten vieläkään mitään järkevää sanottavaa tai kysyttävää tuosta aloituksen aiheesta. siitä kaikille hyväksi olevan asian ja tarkoituksen puolesta, vai onko kaikki niin tyytyväisiä nykyisen tavalla elämään, ettei moninkertaisesti paremmasta niin väliäkö?

• kaipailija myös

Aloituksesi on vallan erinomainen alusta keskustella asiallisista avauksista ja vastauksista. Heti alkuun sait oivan esimerkin palstalla tapahtuvasta avausten jatkuvasta tyrmäämisestä mitä muutama'vakkari' täällä harjoittaa.

Toivoisin tyrmääjien ja jatkuvien moitteen antajien edes yrittävän käyttäytyä niin kuin aikuisten keski-ikäisten ihmisten tulisi käyttäytyä toisia kohtaan.

• Rimmir tänään

Ja on erinomaisen raivostuttavaa kun eräs henkilö aloittaa keskustelun , siihen osallistutaan , myös aloittaja osallistuu, mutta kas kummaa yhtäkkiä keskustelun aikana ja sen jälkeen aloittaja poistattaa omat kommenttinsa.
        Se mitä jää jäljelle keskustelusta onkin vain toisten keskustelijoiden kommentit elleivät nämä toisetkin keskustelijat ole pyytäneet ylläpitoa poistamaan kommenttinsa.

Siis teemme vain ja ainoastaan hiekkakakkuja keski-ikäisten hiekkalaatikolla. Viiskymppisissä ei voida mistään asiasta keskustella edes siihen malliin kuin kuuskymppisten palstalla. Siellä sentään joskus on jotakin juttua aivan tavallisistakin aiheista.

(On tämä muuten kamalaa kun kesken illan nukahtaa sohvalle ja nyt kun pitäisi nukkua ei saakaan unta ja kuuden tunnin kuluttua pitäisi olla taas suihkussa.)

• Sitä kaipaava...
        Rimmir tänään kirjoitti:

Ja on erinomaisen raivostuttavaa kun eräs henkilö aloittaa keskustelun , siihen osallistutaan , myös aloittaja osallistuu, mutta kas kummaa yhtäkkiä keskustelun aikana ja sen jälkeen aloittaja poistattaa omat kommenttinsa.
        Se mitä jää jäljelle keskustelusta onkin vain toisten keskustelijoiden kommentit elleivät nämä toisetkin keskustelijat ole pyytäneet ylläpitoa poistamaan kommenttinsa.

Siis teemme vain ja ainoastaan hiekkakakkuja keski-ikäisten hiekkalaatikolla. Viiskymppisissä ei voida mistään asiasta keskustella edes siihen malliin kuin kuuskymppisten palstalla. Siellä sentään joskus on jotakin juttua aivan tavallisistakin aiheista.

(On tämä muuten kamalaa kun kesken illan nukahtaa sohvalle ja nyt kun pitäisi nukkua ei saakaan unta ja kuuden tunnin kuluttua pitäisi olla taas suihkussa.)

Miten se omien viestien postaminen on aloittajalle mahdollista. Olen ymmärtänyt että vain ylläpidolla ja palstan valvjalla on siihen mahdollisuus. Mutta taitaa niillä nimimerkkinsä rekisteröineillä olla siihen omien vistiensä postelemisiin mahdollisuus.

• Rimmir tänään

Miten se omien viestien postaminen on aloittajalle mahdollista. Olen ymmärtänyt että vain ylläpidolla ja palstan valvjalla on siihen mahdollisuus. Mutta taitaa niillä nimimerkkinsä rekisteröineillä olla siihen omien vistiensä postelemisiin mahdollisuus.

Juuri näin, me jotka emme ole rekisteröintyneet voimme pyytää ylläpitoa poistamaan omat viestimme jos näin haluamme.

• Sitä kaipaava...
        Rimmir tänään kirjoitti:

Juuri näin, me jotka emme ole rekisteröintyneet voimme pyytää ylläpitoa poistamaan omat viestimme jos näin haluamme.

Mistäs sen tietää onko juku itse pyytänyt sitä poistoa tai joku muu palstalainen?
        Ja mienkähän paljon niitä itse omien viestien poistaja on mahdettu pyytää?

• sisäsiisti

Koskahan sanat vakkari ja sisäpiiri lisätään kirosanafiltteriin?

• Voi olla ettei löydy yhtään sellaista aihetta mikä olisi kaikille hyväksi :) Olen pahoillani siitä, jos tunnet itseäsi jotenkin sivuutetuksi. Ja varsinkin olen pahoillani, jos olen sen aiheuttanut.

• Sitä kaipaava...

No eikös ne kaikkia kohtaan totuuteen perustuvan oikeuden mukaisuuden mukaiset ole juuri niitä, niihinhinhän kaikki rehellyyskin perustuu. Eikö ole mitään sellaista rehellistä, joka ei ole kenellekään pahaksi tullut mieleen. Sellaisethan juuri on niitä kaikille hyväksi olevia.

• Hei kun keikuskelen

Hei!
      Anteeksi, mutta en tarkalleen ymmärtänyt viestiäsi.
      "Ei teillä kellään ole mitään kaikille hyväksi"-otsikko jotenkin on epäselvä.
      Monesti kyllä Luen jonkun otsikon tai lauseen sillä tavalla, että pääni ei ymmärrä:)
      Syy tietenkin minun.

En voi puhua kenestäkään muusta, kuin vain itsestäni, omista mielipiteistä.

Mielestäni on kovin vaikeaa kirjoittaa sellaisesta aiheesta, josta KAIKKI tykkäisivät. Ja kaikki tahtoisivat keskustella juuri siitä aiheesta.

Itse en tule palstalle rakentelemaan mitään. Tulee piipahdettua palstalle (näihin aikoihin) ja tarraudun johonkin aloitukseen, jos hytinä iskee päälle:)
      Nyt(kin) on ruoka valmistumassa ja sillä aikaa tässä lueskelen ja vastaan.

Hyvä kun on erilaisia aloituksia, kun me kaikki olemme erilaisia ja erilaiset on halut keskustella.

Mieluimmin keskustelen rakentavista asioista ihan naamatusten, tuttujen ystävieni kanssa. Tämä on syy siihen, miksen pahemmin mitään Tärkeää tänne naputtele. Minua ei huvita, ei ole aikaa. Mutta tietysti suon muiden keskustelevan ihan miten he itse tahtovat.

• Arkisten askareiden lomassa lueskelua täälläkin . Tankkaan itseäni ladulle , pyykkäilyn ja muun lisäksi.

• Hei kun keikuskelen
        Irkka kirjoitti:

Arkisten askareiden lomassa lueskelua täälläkin . Tankkaan itseäni ladulle , pyykkäilyn ja muun lisäksi.

Joo, just niin:)
        Minä vetelin ruokaa naamaani ja nyt kelepaa olla-möllöttää.
        Pyykkikone on minullakin päällä. Äitini vaatteita peseskelen.
        On vapaapäivä ja päätin, että tänään en lähde yhtikäs minnekään.

Minua ei ladut kiinnosta. Hyvin huonoja kokemuksia aina lapsuudesta lähtien. Joskus yritin mieheni mieliksi lähteä hiihtämään hänen kanssaan, mutta paskaksi meni. Hän meni, kuin Hirvi laduttomassa metsässä leveillä suksillaan ja minä yritin pysyä perässä ohuen ohuilla suksillani. Peräti vaikeaa hiihtää umpihangessa, sukset lumen alla näkymättömissä ja minä kaatuilin hangen alla oleviin risuihin. HIRVEÄÄ.
        Lopuksi pisti niin vihaksi, että kaapasin sukset kainaloon ja kahlasin takaisin.
        Päätin, että hiihtelyt on hiihdelty.

Joskus sitten menin kuitenkin jäälle hiihtelemään. Mukamas saareen suksilla. Sielä puolestaan oli lumeton jään pinta ja vähäkö spakaatteja vetelin. HIRVEÄÄ.

Mutta nauti sinä hiihtelystä. Varmasti osaat sen taidon paremmin, kuin minä:)

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Joo, just niin:)
        Minä vetelin ruokaa naamaani ja nyt kelepaa olla-möllöttää.
        Pyykkikone on minullakin päällä. Äitini vaatteita peseskelen.
        On vapaapäivä ja päätin, että tänään en lähde yhtikäs minnekään.

Minua ei ladut kiinnosta. Hyvin huonoja kokemuksia aina lapsuudesta lähtien. Joskus yritin mieheni mieliksi lähteä hiihtämään hänen kanssaan, mutta paskaksi meni. Hän meni, kuin Hirvi laduttomassa metsässä leveillä suksillaan ja minä yritin pysyä perässä ohuen ohuilla suksillani. Peräti vaikeaa hiihtää umpihangessa, sukset lumen alla näkymättömissä ja minä kaatuilin hangen alla oleviin risuihin. HIRVEÄÄ.
        Lopuksi pisti niin vihaksi, että kaapasin sukset kainaloon ja kahlasin takaisin.
        Päätin, että hiihtelyt on hiihdelty.

Joskus sitten menin kuitenkin jäälle hiihtelemään. Mukamas saareen suksilla. Sielä puolestaan oli lumeton jään pinta ja vähäkö spakaatteja vetelin. HIRVEÄÄ.

Mutta nauti sinä hiihtelystä. Varmasti osaat sen taidon paremmin, kuin minä:)

Ei ehkä kohdannu ihan sun välineet ja maastokaan?? Umpihanki kapeat sukset ....
        Suotakoon jokaiselle nautintonsa makunsa mukaan. Ei hiihtopakkoa:)) mukavaa päivän jatkoa! Vapaapäivä tälläkin suunnalla.

• pois pois

Et kyllä aloita sitä uskontospämmäämistä.Sut on heitetty ulos miltei joka palstalta kun niitä uskonaiheita tuputat
        Uskonnoille on omat palstansa!

• ä.,lölööl
        pois pois kirjoitti:

Et kyllä aloita sitä uskontospämmäämistä.Sut on heitetty ulos miltei joka palstalta kun niitä uskonaiheita tuputat

tämä oli tuolle Kuninkaan soturille eli aloittajalle vai mikä se oli

• Hei kun keikuskelen
        pois pois kirjoitti:

"pois pois":lle

Huh!

Vapaapäivästä huolimatta tein aimo pitkän ajan työhommia. Tyytyväisenä tehtyyn työhöni, ajautin itseni koneen äärelle.
        -Mikäs täs ollessa, katsotaan josko palstalle olisi tullut jotakin kivaa-kivaa

Tää immeinen sitten avas sun vastaukses, ja voinen sanoa, että on suorastaan Hämmästyttävää, miten nopiaa pystyy naamavärkki vaihtamaan väriä.

-Tää EI voi olla totta. Minä typerys, hosuva hyypiö, mikälie moinen, luinkin viestin, joka ei ollutkaan tarkoitettu minulle.

Hän (minä) tarkisti asian ja vaikka pään käänsi mihin vinkkeliin, niin KYLLÄ, kyllä se viesti oli minulle tarkoitettu.

-Uskontospämmäämistä. Häh. Kiesus. Sut on heitetty ulos.... Voi heeeeeevetti.

Kaikki olemassa oleva sisäinen Paine alkoi virrata ylös, päämääränään pää. Se (olemassa oleva) pääsi päämääräänsä ja tunsin, miten ohimoliitokset natisivat, silmämunat pullistuivat siinä määrin valtavasti, että jouduin käsilläni pökkäämään munat takaisin kuoppiin. Olo oli paha. Paha paha paha.

- *********** , ***^^^¨¨^^¨, ^^¨¨^````´´*********......jne pitkästi joo (viheliäinen kasa ärräpäitä poskien sisästä ulos)

Sitten hokasin seuraavan viestin. Eli että kirjoituksesi ei sittenkään ollut minulle.

Huh huh, täs on mennyt hetki aikaa, kun oon saanut tasotettua pään sisällä olevat Paineet tasaasesti koko kroppaan.

Joten, eiköhän täs olo ala kohta olemaan jokseenkin normaali:)

• Sitä kaipaava...
        pois pois kirjoitti:

Onko täällä vain ne saatanaan uskon, sen puolesta ja hyväksi olevat viesti sallittuja. Ja mistä se ilmenee. Täytyisihän se jostain ilmetä, että on vain saatanaa palveleville / siihen uskoville, sille uskollisille ja kuuliaisille tarkoitettu!?

Miten on?

• qq

Heh heh, ja teko olette niitä viiskymppisiä..kuin pahimmat kakarat konsanaan kiistelette. Pitääkö jonkun nelikymppisen tulla tänne ruoskan kanssa antamaan isän kädestä!

Aloittakaa vaikka keskustelu miten elämä on mennyt, haaveet nuorena koulujen jälkeen, ammattiin valmistumisen jälkeinen elämä ja vastakkainen sukupuoli. Naimisiin, työura, asuntovelka ja omat lapset. Ja nyt...niin mitä?

Erot, surut, tavoitteet, haaveet, seksuaalisuus, hulluttelu, mökissä seinään tuijottelu ajatellen mitä? Do dii, eiku siitä sitten kirjoittelemaan.

• ;))) kiitoksia viisaista neuvoista oi suuri guru ;)
        Miks aina sanotaan et pitäis olla jonkun muun lainen kun on 50...siis ilmeisesti viisas vakava, aikuismainen jne....eiks se tekis elämästä aivan sietämättömän tylsää?
        Ja niistäppä nelikymppinen kiltisti nenäs, ettei oteta polvelle ja anneta selkäsaunaa?
        Tulit tänne isotteleen ;)

• qq

Jos nainen lupaa antaa selkäsaunan ottaisin sen mielelläni vastaan. On meinaan jäänyt tuo vielä kokematta ja tekis mieleni kokeilla kaikkea uutta:)

Nelikymppisenä sitä jo mietti onko jo se elämän elokuva tavallaan lähes lopputeksteissä, mutta eihän se ole.

Nelikymppisenä on jo nähnyt lähes kaiken, uusia kokemuksia tartteisi keksiä ettei käy tympiinnyttämään. Taidan pyllistää valmiiksi jos sä annat sen selkäsaunan!
      Onko käsiraudat kans?

• Anjaniina.

Noh, jos kevyesti virpomavitsalla tai höyhenpuuhkalla noin ensikertalaista.....(mut jos et ala käyttäytyyn annan sut naisjengille leikkikaluksi?)
        Jottako nelikymppisellä lopputekstit?
        Ei mies hyvä, sen ikäisenä aletaan elämään.Uudelleen.
        Siihen asti kaikki on mennyt perheelle ja lapsille, mut sen jälkeen alkaa elämä olemaan jo omaa ja voi keskityä harrastamaan jotain mistä pitää ja matkustella..Etsiä uusia ystäviä ja solmia kontakteja.
        Tehdään jotain sellaista mihin ennen ei ollut mahdollisuutta?
        Saanen ilmoittaa teille herraseni, olette juuri astuneet ellämänne kynnykselle.
        Miltäs näyttää?

• qq

Heh, en vain tiedä oikein minne matkustaisi että näkisi jotain uutta.

Reisusin Suomen ulkopuolella 6-vuotta. Siinä tuli tutuksi paikallinen elämä Euroopan eri maista, Intiaan vei sandaalini, Vietnam ja Kiina ovat kuin toisia kotimaitani.
      Olen tainut elää jo kahdesta, tai jopa kolmesti:)

Harlikkaa en ole ostanut, enkä osta. Suorastaan vituttaa ne harmaapartaiset tyypit jollain juottolan terassilla kun sinne joskus kesällä eksyy. Ollaan erossa Harleysta ja sit terassille kysymään kaikilta mikä pyörä sull on. Sanoin viimeksi et mulla on Tunturi, rumpuvaihde ja seittämän pykälää. Helkutti kun meinasi ukon piuhat kiristyä ihan suotta. Jos tuollaista uutta itsensä hakemista meinaan niin ei kiitos:)

Miehekkyyttä ei nähtävästi saa muusta kuin tankoista kiinni pitämällä muutamankuukauden kesäaikana jos ylentävää on istua jonkun mopon selässä.
      Ois edes tangat josta pitäisivät kiinni mutta ei, ei emäntää näy usein missään.

Ajellaan sitten sillä mopolla jossain perhanan Kajaanin korvessa matkalla Inariin, se on meinaan Freedom kun itikat lentää päin näköä ja selkää kolottaa. Pikkuisen kaasua taajamissa misujen kohalla niin näkevät että papalla vielä murisee..murr..tuu tänne..ai et tuu..jaaaa. Ei ne tytöt sitten ymmärrä hyvän päälle mitään..ole siinä sitten joku Fontsi. Huudetaan perään et Hei Tää Maksoi 15 000 Euroa, mut ei tehoo ei. Vissiin naama pitäis vaihtaa tai jotain!

Vai tarkoititko Caravaanari juttuja. Sinne Keskisen paikkaan parkkiin. Niin mieti sitä. Ukot koristelee päivätolkulla vithu kaupan parkkipaikalle viettään lomaa. Tuyli nähtyy Tuuri ja Esa Keskinen. Kesä pelastettu. Samanlaisia Keskisiä sitä näkee joka kaupungissa. Kaksi promillea koko-aika piällänsä ja suuret luulot miehisyydestään. Ei edes must..siis tummemmat pysy vaikka antaisi maasturi Toyotan..niin, ja sekin pitää ottaa poies typyltä kun ei saa sitä hellyyttä. Ole siin mies, en olisi koskaan saanu naista viereeni jos maasturi ois pitäny antaa jo viikon kuluttua ekatreffeistä et pääsee suhinahommiin...ei niin ei. On pitäny ihan liman maastureita nekin hommat hoitaa.

Eikä ollu muuten edes paljon leluja lapsena. Voihan se vaikuttaa tähänpäivään se leluttomuus, ei tartee nyt vanhempanakaan mittää leluja.
      Mistä siis ilon ammennamme:)

• Hei kun keikuskelen

No HEH, etten sano:) No okei ma sanon: Heh. Että oli kiva lukea sun kirjotusta.
        "Ukot koristelee päivätolkulla vithu kaupan parkkipaikalle viettään lomaa".
        APUA, suoritin tuossa kohtaa huulimättäiden levityksen ääriasentoon ja olin kuulevinani myös äännähdyksiä, jotka voisin olettaa olevan naurua.

Arvelen, että kykysi riittää ammennuksiin, iloisiin sellaisiin.:)

Kiittosta vaan:)

• Tjah....enpä osaa sanoa mitään tuohon miehisyyden hakuun mekaanisella laitteella.
        Minulla on moottoripyöriä sen takia, että rakastan pyöriä sinänsä ja rakastan sitä mitä se minulle antaa.
        Nytkin kesäkuun alussa, lastaan Uralin peräkärryyn ja vetasen sen tuonne Mahuun.
        Otan oman laitteeni mukaan jotta sitä saa muukin porukka kokeilla kun kauden avajaisia pidetään.
        Maaliskuulla käyn sillä talvirallissa.
        Osalla meistä on harrikat, osalla jotain muuta.Muutama pelle peloton rakentaa useampaa Savagea yhtäaikaa, osan normipyöräksi, osasta tulee pitkäkeuloja.Just viikonloppuna laskeskeltiin keulakulmia ja miten jättö saadaan optimaaliseksi.

Karavaanariksikin olen harkinnut alkavani, olis niinkuin etanalla selässä koti, meni minne haluaa....mut joo Keskisen parkkipaikalle, no thanks....Eurooppaan tekis menevän mieli.
        Mä en osaa nähdä noita statussymboolina vaan välineillä joilla on vapaa tekemään monenlaisia asioita.

Ilon ammentaminen kai lähtee omasta mielestä, jos on halua ja uteliaisuutta, löytää monenlaista hauskaa?
        Mut jos ei ole halua ja kaikki maistuu tuhkalle, ni sit en kyllä tiedä?

• qq

Niin, ei siinä sikäli ole mitään jos herrat lähtee ajaan jo kesäloman toisena päivänä 600km päästäkseen halpahallin parkkipaikalle..mut mut, ne vielä kehuu sitä kaikille tutuille ja työkavereille.

Kyllä minä osittain ymmärrän, tuollaisen perhananmoisen ajosuoritteen jälkeen selkä on niin niin kipeänä. Vanha vaimo siinä vieressä tietty huomaa sen ja antaa luvan lähteä illalla hakemaan muutaman bissen siitä kyläkaupasta. Mutta tietysti vasta sen jälkeen kun leiri on miehekkäästi pystytetty sen naapurin Juhon kanssa, Juho kun ei aina osaa ja tuli sen vaimolle Marjalle jo luvattua...

Suomalaiset ku oikein rentoutuvat vasta sen jälkeen kun:
      1. Tiedetään ettei huomenna ole työpäivä ja voi vielä ottaa yhden..tai kaksi.
      2. Tiedetään että tässä sitä jumitetaan jossain nurmipäällysteisellä parkkipaikalla monta päivää eikä tarvitse ajaa. Voi ottaa siis vielä yhden tai kaksi.

Vaimot lähtee shoppailee ja miehet tekeen "ukkojuttuja". Mitä ne muuten siellä tekee kun vaimot shoppailee? Juovat kaljaa ja grillailevat katsoen ohimenevien vieraiden naisten muotoja..ei hitsi.."kato miten hyvät tissit". Ihan kun eivät olisi niitä tissejä jo nähneet tarpeekseen 50-vuoden aikana, ei niistä saa tarpeekseen ikinä. Joku vauva-ajan trauma nääs mut ei siin mitään.

Joskus tuotakin olen miettinyt. Aatelkaa, oma vaimo suuttuu jos katsoo avoimesti toisten naisten rintoja! Hei hei nyt kaikki naiset. Ensin pakotatte meidän miehet vauvana tuijottamaan niitä tissejä muutaman senttimetrin etäisyydeltä...tunteja..päiviä..kuukausia. Kyllä siitä jää sellainen muistijälki tuonne takaraivoon että sitä vieläkin vaistomaisesti niit tissei kattoo...halloo!

• siru.roger

Voi, kun tulisikin joku hyvä ja asiallinen keskustelu ruudulle, mutta kuten näitte jo ensimmäisestä anjaniinan kommentista, kaikki pyritään tyrmäämään heti kättelyssä, ???
      mikä suuresti ihmetyttää.
      Miksiköhän me suomalaiset emme kykene juttelemaan vaikka siitä,
      ettemme kkykene juttelemaan rakentavasti, vaan aina on joku
      tollukka joka vetää asiasta kuin asiasta herneitä, ja läskistää
      koko homman
      Huomenta vaan kaikille tasapuolisesti
      siru roger

• Sitä kaipaava...

Niin ja vielä sekin kun aletaan vetää aloitus aiheesta pois päin, sinne Ei mitään hyvää eikä rakentavaa / hyväksi seuraamuksia tuottavaan suuntaan.

• kaipailija myös

Niin ja vielä sekin kun aletaan vetää aloitus aiheesta pois päin, sinne Ei mitään hyvää eikä rakentavaa / hyväksi seuraamuksia tuottavaan suuntaan.

Kuuluu samaan sarjaan toisen nimen tahallaan väärin kirjoittamisen kanssa. Toista voi aliarvioida monella tavalla. tosin se mielestäni useimmiten käy sinne omaan nilkkaan. Vähemmän kirjoittavana ja enemmän lukevana sitä huomaa aikamoisia pinnan alla olevia vääntöjä.

• -

Rakentavaa tuskin syntyy, jos jo maton vetää olevan alta.

Tee parhaasi, synnytä kestävää keskustelua. Pidä kanavat auki, aisti ihmisten aihiot, nauti, kestä, riitä!

Muita et voi muuttaa, kuin itseäsi, sanoo jo ikikuiva sanonta.

Rakenna, älä raasta, saati pura, jo olevaa, vaikkakin vähäistä.

• Mitä hauskaa siinä sitten olis?

Useimmat viiskymppiset käyvät työssä, jossa joutuu olemaan asiallinen ja käymään tarkoituksen mukaisia keskusteluja. Monilla on vastuuta vaikka toisille jakaa.

Tulevaisuutta varjostaa ikääntyminen mille kukaan ei voi mitään. Toisten palveluksessa olevat pelkäävät potkuja ja työttömäksi jäämistä.

Äidit/isät ovat huolissaan nuorista aikuisista lapsistaan ja siitä, miten he aikuiselämässään pärjäävät pienten lastensa ja asuntolainojensa kanssa.

Useilla 50 on elossa hiljalleen rapistuva äiti/isä, jonka asioita on hoidettava kun hän ei enää itse pysty.

Ja sitten tulee joku joka vaatii ajanvietekeskutelupalstalla asiallista ja rakentavaa keskustelua. Kieltääkö aloittaja hauskanpidon p*skan puhumisen?

Mäne kuule aloittaja paffilaatikkoon asiallisuutesi ja rakentavuutesi kanssa. Rakenna asiallinen talo vaikka rakennuspalstalla ja anna meille meidän jokapäiväinen hölötyksemme.

• elämä on nyt

Ikääntyminen on meille kaikille, elämä jossa on paljon hienoja hyviä kokemuksia sekä myös niitä huonompia josta elämä koostuu.Minä odotan vielä elämältä paljon .Nähdä lasteni elämää vanhempana omille lapsilleen ja saada olla mummina leikkiä heidän kanssaan leikkejä kertoa satuja ja olla vain läsnä.Oma äitini on kaukana enkä voi olla usein hänen luona muuten kuin puhelimen välityksellä.Parisuhteeni päättyi noin vuosi sitten eroon mutta en ole menettänyt toivoa uudesta.Tämä ei ehkä ole sitä mitä toivotaan tällä palstalla mutta kirjoitinpa kuitenkin.

• qq

Elämä on lyhyt on oikeassa, elämä on helkkarin lyhyt.

Odotan jo sitä aikaa kun kroppa alkaa kuivettumaan, nykyisin kun puristaa niin lentää nestettä kuin mehukkaasta tuoreesta appelsiinista. Tiedättehän? Siksi muuten en syö appelsiineja. Ne ruikkivat hedelmät...

Itse odotan elämältä eniten sitä että voisin tehdä nykyisen vaimoni vieläkin onnellisemmaksi. Itsestäni ei niin väliä, olenhan onnellinen vaikka elämä ei aina olisi helppoa. Perusonnellinen tyyppi nääs. Ihan sama onko jalassa rikkinäiset sukat tai 300 euron kalossit..sama happy everyday systeemi päällänsä.

Lapset ovat lapsia ja tytöt tekee lisää:)
      No joo, aika aikuisia ja omavaraisia. Joskus piipahtavat ja kysyvät välillä rahaa. Perusmeininkiä. Fiksuja ovat, ehkä johtuu siitä ettei isä ole ollut ihan kokoajan läsnä. Olen jopa onnellinen erosta. Siitä varmasti on ollut hyötyä monelle ihmiselle:)

Hitsi, nyt kaipaan naistani. Ei olla nähty pitkään aikaan vaikka ollaan naimisissa. Etäisyys syventää rakkautta. lähellä olo joskus tappaa sen.

• qq

Ja ap hei, olen samaa mieltä. Kun vaimo on poissa kuukauden niin yhdyn sanoihisi..sitä kaipaava:)

• Sitä kaipaava...

Älä yritä huijata, epäilen kovasti että siinä tillassa kuitenkin yhtyisi vaimoosi.

Kuin näihin, kaikille hyväksi puolen puolesta sanoihin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2813
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      57
      2726
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2453
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2052
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      50
      2000
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      276
      1972
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1291
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      38
      1129
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      0
      1060
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      96
      989
    Aihe